Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Σεπτέμβριος 2010-τ.365                              

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ


ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ... ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ


Η μείωση της αγοραστικής δυνατότητας στα νοικοκυριά έχει οδηγήσει αρκετούς καταναλωτές να επιλέγουν φθηνότερες λύσεις, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο χώρο στο καλάθι αγορών τους


 


από τον Γιώργο Καλούμενο


Ο ανθεκτικότερος κλάδος του ελληνικού μεταποιητικού τομέα απέναντι στην κρίση αποδεικνύεται αυτός των τροφίμων και ποτών. Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του ΙΟΒΕ τα τρόφιμα-ποτά στη χώρα μας σημείωσαν πτώση σε ετήσια βάση μόλις 2,6% όταν η παραγωγή της ελληνικής βιομηχανίας συνολικά επιβραδύνθηκε με ρυθμό της τάξης του 9,4%. Χαρακτηριστικό της υγείας που επιδεικνύει ο κλάδος είναι ότι τα ποτά συγκεκριμένα περιόρισαν το επίπεδο πτώσης τους το 2009 στο 4,8% από 8,7% τον προηγούμενο χρόνο. Η θετική συμπεριφορά του κλάδου συνεχίζεται και στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους καθώς η πτώση του φαίνεται να περιορίζεται περαιτέρω. Όλα αυτά βέβαια δεν σημαίνουν ότι η κρίση έχει αφήσει ανέπαφο τον συγκεκριμένο τομέα καθώς η στροφή των καταναλωτών στα φθηνότερα προϊόντα και ειδικά στα private label είναι κάτι παραπάνω από ορατή. Η μείωση της αγοραστικής δυνατότητας στα νοικοκυριά έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να επιλέγουν φθηνότερες λύσεις, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο χώρο στο καλάθι αγορών τους. Πρόσφατες έρευνες, μάλιστα, αποδεικνύουν ότι η αποδοχή των private label διευρύνεται σε συνεχώς υψηλότερα οικονομικά στρώματα.


IOBE
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΟ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟ

Ανθεκτικότερες στις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης εμφανίζονται οι βιομηχανίες Τροφίμων - Ποτών, σύμφωνα με μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ). Αναλυτικότερα, η επιβράδυνση της παραγωγής στη βιομηχανία Τροφίμων το 2009 διαμορφώθηκε στο 2,6% ενώ για το σύνολο της μεταποίησης η πτώση διαμορφώνεται στο 9,4%. Εντονότερη πίεση δέχεται ο κλάδος των Ποτών, όπου η μείωση διαμορφώνεται στο 6,7%.
Στο δ' τρίμηνο του 2009 καταγράφηκε αλλαγή τάσης με αύξηση της παραγωγής στη βιομηχανία Τροφίμων κατά 5% ενώ αισθητά βελτιωμένη εμφανίστηκε η εικόνα στο ξεκίνημα του 2010: τον Ιανουάριο η πτώση στα Τρόφιμα διαμορφώθηκε στο -3,9% έναντι -4,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2009, ενώ στα Ποτά η πτώση  συρρικνώθηκε στο -4,8% από -8,7% πέρυσι.
Ο κλάδος Τροφίμων και Ποτών είναι ένας από τους σημαντικότερους κλάδους στο σύνολο της εγχώριας μεταποίησης. Στον κλάδο δραστηριοποιούνται περίπου 16.300 επιχειρήσεις, που αντιστοιχούν στο 17,1% του συνόλου των μεταποιητικών επιχειρήσεων, και απασχολούνται άμεσα 120.000 εργαζόμενοι, δηλαδή το 22% των συνολικών απασχολουμένων στη μεταποίηση, το υψηλότερο ποσοστό από κάθε άλλον κλάδο. Κατά το α' εξάμηνο του 2009 και συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2008, το εργατικό δυναμικό της βιομηχανίας Τροφίμων - Ποτών αυξήθηκε κατά 5,5%, γεγονός που αποτυπώνει την υψηλή προσαρμοστικότητα του κλάδου στις νέες απαιτήσεις, τη συμβολή του στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την άμβλυνση των επιπτώσεων της κρίσης.
Ο κλάδος πραγματοποιεί πωλήσεις πάνω από 12 δισ. ευρώ., καλύπτοντας το 21% σχεδόν του συνόλου του μεταποιητικού τομέα, ενώ κατατάσσεται πρώτος ως προς το μερίδιο επί του συνόλου της προστιθέμενης αξίας της μεταποίησης. Ο υποκλάδος «Αρτοσκευάσματα, Σνακ, Ζαχαρώδη, Ζυμαρικά» είναι ο μεγαλύτερος σε όρους τζίρου, καθώς σε αυτόν δραστηριοποιούνται πάνω από τα 2/3 των επιχειρήσεων του κλάδου, ενώ ταυτόχρονα αντιπροσωπεύει σχεδόν το 1/3 του συνολικού τζίρου του κλάδου και απορροφά σχεδόν τη μισή απασχόληση. Ακολουθούν η «Παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων» (16,8% του τζίρου) και τα «Ποτά» (16,5% του τζίρου).
Το 2009, ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού στα Τρόφιμα μειώνεται κατά 1,5%, ενώ αντίθετα στα Ποτά αυξάνεται κατά 3,2%. Τόσο κατά το 2008, όταν οι τιμές είχαν εν γένει αυξηθεί, όσο και κατά το 2009, όταν οι τιμές μειώθηκαν, οι Δείκτες Τιμών Παραγωγού στα Τρόφιμα και τα Ποτά μεταβλήθηκαν πολύ ηπιότερα σε σχέση με το σύνολο της μεταποίησης.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
ΠΛΗΘΟΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΩΝ

Η εγχώρια βιομηχανία Τροφίμων - Ποτών αντιμετωπίζει πλήθος προκλήσεων που διαμορφώνουν το εγχώριο, αλλά και διεθνές περιβάλλον και επηρεάζουν τις επιχειρηματικές στρατηγικές, την κερδοφορία και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών της. Αναλυτικότερα:
- Τιμές πρώτων υλών. Οι αυξήσεις στις τιμές των συντελεστών παραγωγής αποτελούν μια συνεχή παράμετρο παρακολούθησης για τη βιομηχανία Τροφίμων-Ποτών, μιας και, αναλόγως του προϊόντος, το κόστος των γεωργικών πρώτων υλών αντιστοιχεί στο 30-75% του συνολικού κόστους.
- Αλλαγές στην Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ). Η βιομηχανία Τροφίμων-Ποτών τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε εγχώριο επίπεδο επηρεάζεται άμεσα από την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) της Ε.Ε., μιας και ο γεωργικός τομέας αποτελεί το βασικό προμηθευτή των πρώτων υλών της.
- Αλλαγές στο καταναλωτικό πρότυπο - Νέα είδη προϊόντων. Τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία Τροφίμων-Ποτών καλείται να καλύψει τις διευρυμένες απαιτήσεις και ανάγκες των καταναλωτών, οι οποίες εκπορεύονται τόσο από την όξυνση της καταναλωτικής συνείδησης απέναντι σε θέματα οικολογίας και ηθικής, όσο και από
δημογραφικές αλλαγές, όπως η γήρανση του πληθυσμού και η αύξηση των μεταναστών.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα βιολογικά προϊόντα, τα «φιλικά στο κλίμα» τρόφιμα και τα λειτουργικά τρόφιμα και ποτά αποτελούν σύγχρονες κατευθύνσεις, οι οποίες θα πρέπει να λαμβάνονται όλο και περισσότερο υπ' όψη από τις βιομηχανίες Τροφίμων-Ποτών, συνιστώντας ταυτόχρονα ένα ευρύ πεδίο για επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος από τις επιχειρήσεις του κλάδου.
- Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων. Οι αλλαγές στις απαιτήσεις των καταναλωτών σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας σε θέματα συσκευασίας και ασφάλειας των τροφίμων δημιουργούν ένα ακόμα πιο απαιτητικό πλαίσιο λειτουργίας για την εγχώρια βιομηχανία.
- Ανταγωνιστικότητα εγχώριας βιομηχανίας Τροφίμων-Ποτών. Στη σημερινή κρίσιμη φάση αναζήτησης ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας, η βιομηχανία Τροφίμων-Ποτών αποτελεί μια από τις «ατμομηχανές» της ελληνικής οικονομίας και υπό προϋποθέσεις μπορεί να συνεχίσει να προσφέρει θέσεις εργασίας και να
βελτιώνει την ανταγωνιστική της θέση στο διεθνές περιβάλλον. Αποκτά, επομένως, ακόμα μεγαλύτερη σημασία η εφαρμογή κατάλληλης πολιτικής για την ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. Η ανάπτυξη και περαιτέρω μεγέθυνση της ελληνικής μεταποιητικής βιομηχανίας θα προέλθει, όμως, πρωτίστως από την άμβλυνση της επιβάρυνσης των επιχειρήσεων από τη γραφειοκρατία, γεγονός που θα
βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων στις ξένες αγορές, αλλά ταυτόχρονα θα προσελκύσει ξένες επενδύσεις στη χώρα.
- Επιπτώσεις και αντιδράσεις της διεθνούς οικονομικής κρίσης στη βιομηχανία Τροφίμων-Ποτών. Το ΙΟΒΕ, σε έκτακτη έρευνα πεδίου σχετικά με τις επιπτώσεις της χρηματοπιστωτικής κρίσης στις ελληνικές επιχειρήσεις, κατέγραψε τις απόψεις τους για την ένταση της κρίσης, αλλά και τους τρόπους αντίδρασης που θα πρέπει
να χρησιμοποιηθούν για να ξεπεραστεί αυτή η περίοδος αυξημένης αβεβαιότητας. Οι επιχειρήσεις του κλάδου Τροφίμων-Ποτών δηλώνουν ότι τα δύσκολα δεν έχουν περάσει και οι προβλέψεις τους για το επόμενο διάστημα παρέμεναν σε μεγάλο βαθμό δυσμενείς. Παρά τη σταθεροποίηση που είχε αρχίσει να διαφαίνεται από το καλοκαίρι και μετά, η αβεβαιότητα για την έκταση των συνεπειών της κρίσης και το χρόνο αποκατάστασης της ευρυθμίας στην οικονομική δραστηριότητα οδηγεί τις περισσότερες επιχειρήσεις σε προσπάθειες για περικοπές στο κόστος λειτουργίας.
Σύμφωνα με τις απόψεις των επιχειρήσεων πολύ αρνητικό ρόλο στις προσπάθειες αντιμετώπισης των συνεπειών της κρίσης παίζουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Ωστόσο, με βάση και την εμπειρία από προηγούμενες κρίσεις, η ύφεση δεν είναι αναγκαστικά μόνο μια εποχή αμυντικών κινήσεων και εστίασης στο λειτουργικό επίπεδο, αλλά και ευκαιρία σημαντικών κινήσεων και εκμετάλλευσης ασυνεχειών σε στρατηγικό επίπεδο, με σημαντικές ευκαιρίες στη συμπεριφορά των καταναλωτών, στο ανταγωνιστικό περιβάλλον, το ρυθμιστικό καθεστώς, αλλά και στη δυνατότητα αξιοποίησης ανθρώπινων πόρων. Οι επιχειρήσεις οι οποίες - με διασφαλισμένο το παρόν τους - θα έχουν τη διορατικότητα, την τόλμη και τα κεφάλαια να τις εκμεταλλευτούν όχι μόνο θα επιβιώσουν, αλλά και θα εξέλθουν ισχυρότερες από την κρίση.


ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ ΛΟΓΩ ΚΡΙΣΗΣ
Η οικονομική κρίση φαίνεται πως απειλεί το επίπεδο της διατροφής των Ελλήνων καθώς σχεδόν ένας στους τέσσερις (24%) δηλώνει ότι είναι έτοιμος να υποβαθμίσει την ποιότητα των τροφίμων που προμηθεύεται ακόμα και αν αυτά αφορούν την διατροφή των παιδιών του. Αν και η πλειονότητα των Ελλήνων (68%) προμηθεύεται τρόφιμα με κριτήριο την ποιότητα , ένα ποσοστό 29% αποφασίζει για την αγορά ενός προϊόντος με βάσης την τιμή. Ήδη έχουν καταγραφεί αρκετά μεγάλες περικοπές σε καθημερινά είδη αλλά και σε προϊόντα ειδικών κατηγοριών ενώ ένα ποσοστό 31% εκφράζει αδυναμία περαιτέρω περικοπών στην αγορά τροφίμων. Αν σε αυτό συνεκτιμήσουμε το 39% που δηλώνει ότι δεν μπορεί να κάνει μεγαλύτερη οικονομία στην προμήθεια τροφίμων και το ότι το 24% θα έκανε οικονομία στα προϊόντα που αφορούν την διατροφή των παιδιών, τότε αρχίζει και διαφαίνεται στον ορίζοντα ένα σημαντικό επισιτιστικό ζήτημα.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τα πρώτα αποτελέσματα διαδικτυακής έρευνας της επιστημονικής ομάδας «Διατροφή» με θέμα την επίδραση των οικονομικών μέτρων και συνθηκών στις διατροφικές και καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Η έρευνα ξεκίνησε στις 24/5/10 και τα πρώτα αποτελέσματα προέρχονται από δείγμα 687 απαντήσεων στο οποίο περιλαμβάνονται 76% γυναίκες και 24% άντρες. Από αυτούς το 55% είναι άγαμοι, το 40% παντρεμένοι και το 5% διαζευγμένοι. Το μηνιαίο οικογενειακό ήταν για το 5% μικρότερο των 700 ευρώ για το 30% μεταξύ 700-1.400 ευρώ, για το 40% μεταξύ 1.400-2.800 ευρώ και για το 25% πάνω από 2.800 ευρώ.
Τα πρώτα συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο διασκέδασης έδειξαν ότι πριν από την οικονομική κρίση, το 48% υπολόγιζε τα χρήματα που ξόδευε για διασκέδαση - φαγητό, ενώ μετά την κρίση υπολογίζει το 78% το πόσο που ξοδεύει . Εξάλλου ένα σημαντικό ποσοστό (62%) περικόπτει τις εξόδους για φαγητό ενώ το 67%, μειώνει σημαντικά την παραγγελία του φαγητού από έξω (delivery). Αντίστοιχα έχουν μειωθεί και οι έξοδοι για ποτό (53%) και για καφέ (33%).
Εντυπωσιακή είναι επίσης η μεταβολή του τρόπου συμπεριφοράς των Ελλήνων σε σχέση με την αγορά τροφίμων. Ενώ η χρήση λίστας για την αγορά τροφίμων από καταστήματα τροφίμων ήταν δεδομένη για το 71% πριν την κρίση, μετά την κρίση είναι δεδομένη η χρήση της για το 87%. Το εντυπωσιακότερο είναι όμως ότι πριν την κρίση μόλις το 19% δεν αγόραζε τρόφιμα εκτός λίστας, σήμερα την τηρεί πιστά το 69%.


PRIVATE LABEL
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ «ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ»

«Καταφύγιο» στα φθηνά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label) βρίσκουν πλέον ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές εξ αιτίας της δραματικής συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματός τους. Tην ίδια ώρα, φαίνεται να στρέφουν την πλάτη στα «επώνυμα», τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνουν να πωλούνται έως και 70% ακριβότερα. Από την αρχή του τρέχοντος έτους εκτιμάται πως οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ενισχύθηκαν 2% ενώ των «επώνυμων» υποχώρησαν κατά 1,5%, στέλνοντας «ηχηρό» μήνυμα στις εταιρείες που επιμένουν να διατηρούν ψηλά τις τιμές τους. Παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν η τάση αυτή να πάρει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις το επόμενο διάστημα, καθώς αναμένεται περαιτέρω επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού από το νέο πακέτο φορολογικών μέτρων.
Ορισμένοι μιλούν ακόμη και για ανατροπή του σημερινού συσχετισμού δυνάμεων -που θέλει ένα στα πέντε προϊόντα που πωλείται στα ράφια των σούπερ μάρκετ να είναι ιδιωτικής ετικέτας- πολύ πιο σύντομα απ’ ό,τι αρχικά αναμένονταν.
Ήδη, μελέτη του ΙΟΒΕ δείχνει ότι η συγκεκριμένη αγορά «τρέχει» με ρυθμό της τάξης του 30%, τριπλάσιο σε σχέση με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό ενώ σε λιγότερα από τέσσερα χρόνια έχει πετύχει να διπλασιάσει το μερίδιο της στο 15% και να προσεγγίσει σε τζίρο τα 2 δισ. ευρώ.
Εκτός από την χαμηλή τιμή υπάρχει και μια άλλη παράμετρος που εξηγεί τη στροφή των καταναλωτών και δεν είναι άλλη από τη βελτίωση και την εξέλιξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας τα τελευταία χρόνια.
Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχοντας αντιληφθεί τις τεράστιες προοπτικές και τα κέρδη που θα έφερναν στα ταμεία τους, έσπευσαν να επενδύσουν αρκετά εκατομμύρια ευρώ για να εμπλουτίσουν και να αναπτύξουν το χαρτοφυλάκιό τους. Σήμερα, συνεχίζουν με την ίδια και ακόμη μεγαλύτερη ένταση, προκειμένου να διευρύνουν τις επιλογές του καταναλωτή και να τονώσουν τις πωλήσεις τους.
Την ευρεία αποδοχή που απολαμβάνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από το αγοραστικό κοινό έρχεται να επιβεβαιώσει και σχετική έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΕ). Σύμφωνα με τα ευρήματά της, «ταμπού», όπως η χαμηλή ποιότητα αρχίζουν σταδιακά να καταρρίπτονται, με τους καταναλωτές να δίνουν θετική ψήφο στις προσπάθειες που γίνονται για την αναβάθμισή τους.
Πιο συγκεκριμένα, ένας στους δυο ερωτηθέντες δηλώνει ικανοποιημένος (47,6%) και ταυτόχρονα τα θεωρεί ισάξια με τις μάρκες των κατασκευαστών (50,3%). Επίσης, το 51,3% του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 2,8% καλύτερες και το 45,9% εφάμιλλες με εκείνες των καθιερωμένων εταιρειών.
Περαιτέρω, οι μάρκες των εμπόρων έχουν χειρότερη φήμη σύμφωνα με το 52%, ίδια φήμη σύμφωνα με το 43,9%, ενώ μόνο το 4,1% του δείγματος θεωρεί ότι έχουν καλύτερη φήμη. Οι προσφορές τους θεωρούνται χειρότερες από το 12,9% των ερωτηθέντων, ίδιες από το 32,4% και καλύτερες από το 54,7% των ερωτηθέντων.
Μεταξύ άλλων, η έρευνα αποκαλύπτει πως τα private label αγοράζονται από ετερογενή στρώματα του πληθυσμού σε αντίθεση με ότι συνέβαινε λίγα χρόνια πριν. Να σημειωθεί, ακόμη, πως το ποσοστό των καταναλωτών που δεν τα αγοράζουν καθόλου αγγίζει σχεδόν το 20%.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν εντυπωσιακή άνοδο τα τελευταία χρόνια. Από τις πωλήσεις των 600 εκατ. ευρώ το 2004 και μερίδιο που δεν υπερέβαινε το 8% έχουν καταφέρει να βρίσκονται σήμερα στο επίκεντρο της αγοράς, με ιδιαίτερα ευνοϊκές προοπτικές. Επαγγελματίες του χώρου αναφέρουν πως αρχίζουμε σταδιακά να πλησιάζουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που ανέρχεται στο 35%. Σε ορισμένες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης όπως η Γερμανία, η Ελβετία, το Βέλγιο και η Πολωνία, το ποσοστό τους, σύμφωνα με τη Nielsen, ξεπερνάνε ακόμη και το 40%. Πόδι, τέλος, αν και με δειλά βήματα, επιχειρούν να πατήσουν στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Κίνας.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ:ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΠΤΩΤΙΚΗ Η ΤΑΣΗ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ 75η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΟΠΑΠ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ DELTA BLACKFIRE
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ
ΕΡΕΥΝΑ ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΗΤΩΝ ΑΡΤΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΣΠΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΡΘΡΟ ΗΛΙΑ ΦΟΥΤΣΗ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΑΝΑΛΥΣΗ JPMORGAN
ΦΑΚΕΛΟΙ: MIG, S&B, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
MASTER CARD BAROMETER
5ο ΕΤΗΣΙΟ ROADSHOW
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site