Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Σεπτέμβριος 2010-τ.365                              

ΑΡΘΡΟ ΦΟΥΤΣΗΣ


ΗΛΙΑΣ ΦΟΥΤΣΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ NEW YORK COLLEGE
ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΛΟΓΩ ΚΡΙΣΗΣ
Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Στις προηγούμενες οικονομικές κρίσεις οι επιχειρήσεις που συνέχισαν να επενδύουν στο ανθρώπινο κεφάλαιο κατά τη διάρκεια της ύφεσης έγιναν συχνά leaders στην επόμενη ανάκαμψη.



Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε προσφάτως από τον ΟΟΣΑ και η οποία στηρίζεται σε πολύχρονη έρευνα, η επένδυση στις ανώτερες σπουδές θα συμβάλει στην έξοδο των κρατών από τη κρίση ενώ παράλληλα θα θωρακίσει τους διπλωματούχους από την ανεργία.
΄Όπως υποστηρίζει ο Γενικός Γραμματέας του ΟΟΑΣΑ, κ. Angel Gurría, καθώς αναδυόμαστε από την παγκόσμια οικονομική κρίση, η ζήτηση για τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αυξηθεί, ενώ εάν οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί μπορέσουν να ανταποκριθούν, τότε θα έχουν συμβάλλει στην εθνική ανάκαμψη.
Πράγματι, ιστορικά σε περιόδους κρίσης ο τριτογενής τομέας των άυλων προϊόντων και υπηρεσιών, που προέρχονται από το διανοητικό κεφάλαιο (intellectual capital), τη συσσώρευση, δηλαδή, της επιστημονικής γνώσης και τεχνογνωσίας,  είναι αυτός που δημιουργεί θέσεις εργασίας και κερδοφορία για αυτές τις οικονομικές μονάδες που επενδύουν στην διατήρηση ή/και ανεύρεση ικανών στελεχών. Στις προηγούμενες οικονομικές κρίσεις οι επιχειρήσεις που συνέχισαν να επενδύουν στο ανθρώπινο κεφάλαιο κατά τη διάρκεια της ύφεσης έγιναν συχνά leaders στην επόμενη ανάκαμψη.


ΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ
Είναι εύλογο, λοιπόν, ότι σε περίοδο οικονομικής κρίσης δεν δικαιολογείται η λογική του αποκλεισμού, που επιβάλλει τον διαχωρισμό ιδιωτικού και δημόσιου εκπαιδευτικού τομέα με βάση  αποκλειστικά την εταιρική τους μορφή. Οι θύλακες παραγωγής και διάδοσης της νέας γνώσης και διανοητικού κεφαλαίου δεν μπορεί να είναι μόνο δημόσιοι. Αντιθέτως, οι θύλακες αυτοί θα πρέπει να ενθαρρύνονται όπου υπάρχουν και να εντάσσονται σε ένα γενικότερο στρατηγικό σχεδιασμό που θα συμφωνείται συμμετοχικά από όλους τους ενδιαφερόμενους, και θα θέτει τους όρους λειτουργίας κατά τα πρότυπα των καλών πανεπιστημίων και ερευνητικών ινστιτούτων, όπως προϋποθέσεις, ποιοτικούς δείκτες και αξιολόγηση - όπως ήδη έχει ορίσει ο νέος νόμος περί κολεγίων στην Ελλάδα.
Συνεπώς οι νέοι που  δεν είχαν την ευκαιρία ή δεν επέλεξαν την δημόσια εκπαίδευση αλλά -πολλές φορές και σε μεγαλύτερη ηλικία, και συνδυάζοντας εργασία με σπουδές- επιδίωξαν να μορφωθούν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό πραγματοποιώντας έτσι το όνειρό τους το οποίο χρηματοδότησαν μόνοι τους και όχι με δημόσιους πόρους, θα πρέπει να κρίνονται με τα ίδια κριτήρια στην αγορά εργασίας.
Το θέμα της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων με σπουδές σε ελληνικά κολέγια έληξε πρόσφατα μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 38/2010 που ενσωματώνει τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 36/2005.


ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Το σημερινό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον έχει επιδράσει και στους τομείς της ανώτερης παιδείας, όπου και τα πλέον αξιόπιστα πανεπιστήμια της Αμερικής και της Ευρώπης, έχουν αναπτύξει ένα εντυπωσιακό δίκτυο συνεργασιών στην αλλοδαπή, «dual degree» προγραμμάτων, ανταλλαγής φοιτητών και ακαδημαϊκών, και διασύνδεσης με την αγορά. Η Ελλάδα, λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της, αλλά και τη τεράστια και μοναδική πολιτιστική κληρονομιά της, δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται να προσκολληθεί σε μία τοπική εκπαιδευτική πραγματικότητα, και να υποταχθεί στη λογική του αποκλεισμού των «άλλων».
Τη στιγμή που η Ευρώπη διαθέτει τεράστια κονδύλια για εκπαίδευση και κατάρτιση, είναι άξιο απορίας το ότι στην Ελλάδα, θέλουν να αγνοήσουν ένα μεγάλο αριθμό άρτια εκπαιδευμένων και καταρτισμένων νέων ανθρώπων, των αποφοίτων δηλαδή των κολλεγίων, που αποτελεί ένα δυναμικό ανθρώπινο κεφάλαιο για την Ελλάδα του 21ου αιώνα. Η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει αποδειχθεί ότι δεν βλάπτει την οικονομία μίας χώρας, αντιθέτως λειτουργεί συμπληρωματικά στις παρεχόμενες από το κράτος υπηρεσίες.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ:ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΠΤΩΤΙΚΗ Η ΤΑΣΗ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ 75η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΟΠΑΠ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ DELTA BLACKFIRE
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ
ΕΡΕΥΝΑ ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΗΤΩΝ ΑΡΤΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΣΠΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΡΘΡΟ ΗΛΙΑ ΦΟΥΤΣΗ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΑΝΑΛΥΣΗ JPMORGAN
ΦΑΚΕΛΟΙ: MIG, S&B, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
MASTER CARD BAROMETER
5ο ΕΤΗΣΙΟ ROADSHOW
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site