Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Δεκέμβριος 2010-τεύχος 368                              

«ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ»


«Διανύουμε σίγουρα περίοδο εξορθολογισμού σε όλα τα επίπεδα. Εμείς δεν σταματάμε την επέκταση απλώς είμαστε πιο προσεκτικοί, πιο δύστροποι , αν θέλετε, στις παραμέτρους που θα «μετράμε» για κάποια επένδυση».


ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ JET OIL


Ο αντιπρόεδρος της Jet Oil κ. Αλέξανδρος Μαμιδάκης μοιράζεται μαζί μας τις απόψεις του για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα εμπορίας πετρελαιοειδών και μιλάει για τα προβλήματα και τις προοπτικές της εγχώριας αγοράς. Επίσης, αξιολογεί  την πορεία της εταιρείας μέσα στο δύσκολο σημερινό οικονομικό περιβάλλον και αποκαλύπτει τα σχέδια του για τη συνέχιση της ανάπτυξης της εκτός συνόρων.


Συνέντευξη στον Γιώργο Καλούμενο


Χρήμα_Ξεκινώντας από την εγχώρια πετρελαϊκή αγορά και ειδικότερα στον τομέα της διύλισης, θεωρείτε ότι η πολιτική που ακολουθούν οι δύο «παίχτες» επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στους υπόλοιπους τομείς (εμπορία, πρατήρια);


Α. Μαμιδάκης_Να επηρεάζει αρνητικά, όχι. Όλες οι εταιρείες εμπορίας ξεκινάμε από την ίδια βάση. Δηλαδή, τα δύο διυλιστήρια πουλάνε σε όλες τις εταιρείες, την ίδια τιμή καθημερινά, με την ίδια αυξομείωση που βγαίνει από μία φόρμουλα που όλοι τη γνωρίζουμε. Τώρα, σε αυτή τη φόρμουλα που βγάζουν τα διυλιστήρια, ίσως πει κάποιος ότι εκεί πέρα μπορεί να υπάρχει, κάποια μεγαλύτερη χρέωση που τυχόν να μην βοηθάει τον ανταγωνισμό, δηλαδή να βγαίνουν ακριβότερες οι τιμές. Θεωρώ ότι δεν συμβαίνει ή σπανίως μπορεί να συμβεί. Είναι πολιτική της κάθε εταιρείας πώς θα πουλάει, με τι περιθώρια, τι παροχές δίνει στους πελάτες και γι’ αυτό βλέπετε αρκετές διαφοροποιήσεις στις τιμές των πρατηρίων.
 
Χρήμα_Η φυγή της BP και της Shell από την ελληνική αγορά άλλαξε τα δεδομένα του εγχώριου ανταγωνισμού. Πώς διαμορφώνεται τώρα το τοπίο; Ποιοι ευνοούνται κυρίως από την εξέλιξη αυτή, οι μικροί ή οι μεγάλοι του κλάδου;


Α. Μαμιδάκης_Η αποχώρηση έγινε σε ότι αφορά τις «οντότητες» της BP και της Shell, γιατί τα δίκτυα παραμείνανε καθώς εξαγοραστήκανε και μάλιστα με royalties για τα σήματα, δηλαδή της BP ισχύει για πέντε χρόνια και άλλα τόσα περίπου και η Shell. Βέβαια, πίσω από αυτές τις συμφωνίες κάποια πρατήρια, είχαν τη δυνατότητα να επαναδιαπραγματευτούν, που σημαίνει ότι επανδιαπραγματεύτηκαν και με ανταγωνιστές. Θεωρώ ότι το μερίδιο αγοράς που χάσανε ή ίσως θα χάσουνε αυτές οι δύο εταιρίες είναι πολύ μικρό και σίγουρα θα προσανατολιστούνε κάποιοι στις μεσαίες εταιρίες, άρα δεν θα κερδίσουνε κάτι οι μικρότεροι.  
 


Χρήμα_Στο παρελθόν η τιμή του καυσίμου ήταν το βασικό «όπλο» που χρησιμοποίησαν οι μικρομεσαίες εταιρείες του χώρου προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες. Συνεχίζει να ισχύει το ίδιο και σήμερα; Η χαμηλή τιμή «υποκρύπτει» πάντοτε κάποια… ύποπτη δραστηριότητα;


Α. Μαμιδάκης_Ισχύει πολύ περισσότερο σήμερα αυτό το σενάριο και αυτή η τακτική πωλήσεων. Για μένα μπορεί να υποκρύπτει δυστυχώς πάρα πολλά. Δηλαδή ένα πολύ φθηνό πρατήριο σημαίνει ότι ή δεν είναι μία υγιής επιχείρηση, καθώς όλοι γνωρίζουμε ποια είναι τα περιθώρια ή έχει άλλες πολύ δυνατές πηγές εσόδων π.χ. ένα πολύ καλό πλυντήριο, ή ένα πολύ καλό μάρκετ και θέλει να έχει επισκεψιμότητα μεγάλη, αν και αυτό είναι κάτι που δεν το συναντάμε τόσο πολύ. Για μένα το πολύ φθηνό πρατήριο υποκρύπτει άλλα πράγματα που κανονικά δεν θα έπρεπε καν να τα σκεφτόμαστε. Δηλαδή, «πειράζουν» τις αντλίες, έχουν κομπιουτεράκια, νοθεύουν το καύσιμο, κάνουνε πρόσμιξη και άλλα αντίστοιχα πράγματα. Εμείς στην αγορά μας γνωρίζουμε πάνω κάτω τι γίνεται , σε κάποια τέτοια σημεία, μάλιστα κάποια τα γνωρίζουν ακόμα και οι αρχές για να το πούμε έτσι «ωμά».


 Χρήμα_Αναφορικά με τις δύο μεγάλες «πληγές» της αγοράς, τη νοθεία και το λαθρεμπόριο, έχουν γίνει βήματα προς την καταπολέμηση των δύο αυτών φαινομένων; Που εντοπίζετε τις μεγαλύτερες «εστίες» λαθρεμπορίου στη χώρα μας;


Α. Μαμιδάκης_Έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες οι οποίες όμως έχουν πέσει στο κενό. Το μεγαλύτερο λαθρεμπόριο θεωρώ ότι μπορεί να συμβαίνει στη διακίνηση καυσίμων που είναι για εξαγωγή ή για ναυτιλία. Γιατί η πρόσμιξη δεν είναι λαθρεμπόριο ακριβώς, γίνεται από μερικούς χονδρέμπορους και ελάχιστους πρατηριούχους


 
Χρήμα _Πώς κρίνετε το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες χώρες σε ό,τι αφορά στις τιμές καυσίμων προ φόρων στην Ευρώπη;


Α. Μαμιδάκης_Ξεκινάμε από το γεγονός ότι τα δύο ελληνικά διυλιστήρια έχουν μεγάλο κόστος λειτουργίας.  Που σημαίνει ότι για να είναι ανταγωνιστικά και να έχουνε μία «νορμάλ» κερδοφορία ίσως ξεκινάνε από ένα διαφορετικό παρονομαστή, από ένα διυλιστήριο π.χ. στη Γαλλία. Και επειδή η αγορά είναι μικρότερη και τα διυλιστήρια δουλεύουνε κάτω από τις συνολικές τους δυνατότητες, δηλαδή είναι undercapacity, και αναγκάζονται να κάνουν κάποιες εξαγωγές, αυτό επηρεάζει την τιμή που ξεκινάνε να πουλάνε στην εγχώρια αγορά. Δεν θεωρώ δηλαδή ότι έχουν τα υπερκέρδη και επωφελούνται της αγοράς υπό άλλη έννοια. Όσον αφορά τους φόρους, αυτοί βάσει των ευρωπαϊκών οδηγιών, πρέπει να πάνε σε ένα επίπεδο το οποίο προ έτους ήταν χαμηλότερο. Υπήρξε μία μαζική αύξηση των φόρων και αυτό έφερε ανακατωσούρα στην αγορά  



Χρήμα_Το 2010 φαίνεται ότι  θα είναι έτος ζημιών για την εταιρία σας. Ποιες είναι οι προοπτικές για το 2011 που έρχεται;


Α. Μαμιδάκης_Ο τζίρος, ως ποσό, δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο για μας, γιατί διαμορφώνονται από τις τιμές των καυσίμων. Εμείς στην ουσία μετράμε τις ποσότητες που πουλάμε. Η κερδοφορία θα είναι χαμηλότερη ίσως και αρνητική φέτος, κυρίως λόγω των χρηματοοικονομικών συνθηκών. Η κατανάλωση σε εμάς έχει πτώση περίπου στο 3,5%, ενώ η αγορά είναι κοντά στο 20%, αλλά λόγω συνθηκών είχαμε αναγκαστεί να πραγματοποιήσουμε κάποιες μειώσεις περιθωρίων, ή αν θέλετε να έχουμε κάποια άλλα υψηλότερα κόστη, το οποίο θα επηρεάσει την τελική γραμμή της κερδοφορίας. Δυστυχώς, είναι και άλλες αρκετές εταιρίες, από στοιχεία που συγκεντρώνουμε και συζητήσεις που κάνουμε, που θα συμμετέχουν σε αυτή την πτώση. Οι προβλέψεις μας για τις προοπτικές του 2011 είναι πολύ συντηρητικές, ελπίζουμε να είναι λίγο καλύτερες από την κακή χρονιά του 2010.


Χρήμα_ Αυτή τη στιγμή διατηρείτε ένα ιδιαίτερα ευρύ δίκτυο καταστημάτων στην ελληνική αγορά. Σχεδιάζετε να το επεκτείνετε περαιτέρω ή πιστεύετε ότι διανύουμε περίοδο «εξορθολογισμού» σε όλα τα επίπεδα;


Α. Μαμιδάκης_Σίγουρα διανύουμε τέτοια περίοδο. Εμείς δεν σταματάμε την επέκταση, απλώς είμαστε πιο προσεκτικοί και πιο δύστροποι , αν θέλετε, στις παραμέτρους που κοιτάμε και στα στοιχεία που θα «μετράμε» για κάποια επένδυση. Πλάνο επέκτασης και επένδυσης υπάρχει, αλλά με πιο αυστηρούς όρους. Δηλαδή, μία επένδυση που παλαιότερα μπορεί να την κάναμε με απόδοση 3% μεικτά, φέτος είπαμε ότι δεν θα κάνουμε τέτοιες, αν δεν έχουμε απόδοση 5%. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα επενδύσουμε ή ότι δεν θα ψάξουμε για ευκαιρίες, αλλά γενικά προσπαθούμε να είμαστε πιο επιλεκτικοί και πιο αυστηροί στα νούμερα.


Χρήμα _Πείτε μας λίγα λόγια για την πορεία των θυγατρικών σας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη; Τί ποσοστό του κύκλου εργασιών σας πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή εκτός συνόρων; Έχετε σχέδια για επέκτασή σας και σε άλλες χώρες;   


Α. Μαμιδάκης_Οι εξαγωγές μας στις βαλκανικές χώρες φτάνουν στο 40% των ποσοτήτων που πουλάμε. Δηλαδή, αν κάνουμε ένα εκατομμύριο τόνους στην ελληνική αγορά, κάνουμε γύρω στους 400.000 τόνους εξαγωγή. Υπάρχει ένα πλάνο επέκτασης των θυγατρικών. Ξεκινάει τώρα μία μεγάλη επένδυση στη Σερβία σε εγκαταστάσεις αποθηκευτικών χώρων, η οποία είναι της τάξης των 7 εκατ. δολαρίων. Αυτό σημαίνει ότι κοιτάμε παραπέρα, με την έννοια της επέκτασης σε νέες αγορές, που αν θέλετε επηρεάζονται λιγότερο από την κρίση αυτή τη στιγμή.


Χρήμα _Για την Τουρκία έχετε κάποια σχέδια;


Στην Τουρκία δραστηριοποιούμαστε έμμεσα. Έχουμε κάποιους πελάτες και κάποιους συνεργάτες που τους πουλάμε κάποια φορτία καυσίμων. Δηλαδή, το κομμάτι του international trading προμηθεύει και κάποιους πελάτες στην Τουρκία.


Χρήμα_Πρόσφατα προχωρήσατε σε μία πολύ σημαντικής συνεργασία με την εταιρεία Total, σε ότι αφορά τον τομέα των λιπαντικών. Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι της συνεργασίας αυτής και ποια θα είναι η επίπτωση της στα μεγέθη της εταιρίας;



Α. Μαμιδάκης_Η συνεργασία αυτή μας προσδίδει πολύ μεγάλο κύρος, βάζοντας ένα πολύ μεγάλο brand, διεθνούς αναγνωρισιμότητας στα πρατήρια μας. Τα μεγέθη στο κομμάτι των  λιπαντικών σε ότι αφορά τους όγκους είναι πολύ μικρά, σε σχέση με τα καύσιμα, δεν παύει, όμως, να μπορεί να δουλέψει με ένα ικανοποιητικό περιθώριο στην κερδοφορία, το οποίο πάλι για το σύνολο δεν είναι κάτι το πολύ σημαντικό. Όμως, με βάση τις συνθήκες που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, ότι επιπλέον μπορεί να επωφεληθεί κανείς, είναι καλό. Συγκυριακά, λοιπόν, νομίζω ότι είναι η πιο κατάλληλη περίοδος για αυτή την κίνηση και προσδίδει μία δυναμική στην εταιρεία μας. Σε ότι αφορά την επίπτωση στα μεγέθη, στόχος μας είναι, βάσει του πλάνου μας, να διπλασιάσουμε  τις πωλήσεις των λιπαντικών μέσα στην επόμενη διετία, μέσω του δικτύου μας


Χρήμα _Πόσες είναι αυτή τη στιγμή οι πωλήσεις σας στα λιπαντικά;


Α. Μαμιδάκης_Γύρω στους 400 τόνους, ενώ η καθαρή κερδοφορία μας από τα λιπαντικά το 2009 ήταν της τάξης των 160.000 ευρώ.    
 


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΚΕ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
GREEK INVESTMENT FORUM 2010
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ BENETH FOOD HALL
ΕΡΕΥΝΑ ICAP-ΑΓΟΡΑ ΑΛΕΥΡΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ WEB BANKING
ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΓΟΡΑ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
ΦΑΚΕΛΟΣ FOURLIS
ΑΦΙΕΡΩΜΑ-ΑΓΟΡΑ FACTORING
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ
EUROMONEY: ΝΕΑ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ 180 ΔΙΣ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site