Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάρτιος 2011-τεύχος 370                              


ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΕΥΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΚΗ...ΑΣΤΑΘΕΙΑ


Οι ταραχές σε Μ. Ανατολή και Β. Αφρική, η άρση του καμποτάζ, και η αλματώδης ανάπτυξη που γνωρίζει παγκοσμίως η αγορά κρουαζιέρας δημιουργούν συνθήκες ανάκαμψης για τον ελληνικό τουρισμό το 2011.


Ο τουρισμός φαίνεται ότι θα είναι από τους ελάχιστους τομείς της ελληνικής οικονομίας που θα ανακάμψει το 2011 σε σχέση με το 2010. Οι προβλέψεις μάλιστα κάνουν λόγο ακόμα και για διψήφιο ποσοστό αύξησης των αφίξεων στη χώρα μας καθώς πολλοί από τους παράγοντες που συνετέλεσαν στην περσινή κακή χρονιά δεν αναμένεται να επανεμφανιστούν φέτος, ενώ υπάρχουν και νέες εξελίξεις που ευνοούν την ελληνική πλευρά όπως είναι οι ταραχές στη Β. Αφρική. Αν επαληθευτούν οι αισιόδοξες προβλέψεις, ο ελληνικός τουρισμός αλλά και η οικονομία γενικότερα αναμένεται να πάρουν μία από τις βαθύτερες ανάσες των τελευταίων ετών. Κι αυτό γιατί ο τουρισμός είναι χωρίς αμφιβολία η βαριά βιομηχανία της χώρας με χιλιάδες επιχειρήσεις και εργαζόμενους και ενδεχόμενη ανάπτυξη του θα έχει ευεργετικές συνέπειες τόσο σε ότι αφορά το ΑΕΠ, όσο και στους δείκτες ανεργίας οι οποίοι αυξάνουν ανεξέλεγκτα το τελευταίο διάστημα.   
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, οι εκτιμήσεις σχετικά με την αύξηση του τουρισμού είναι αισιόδοξες, καθώς σύμφωνα με το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) αύξηση της τάξης του 4,5 % στα έσοδα του τουρισμού συνεπάγεται αύξηση 1% στο ΑΕΠ.
Ένα ακόμα θετικό μήνυμα σχετικά με την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, αποτελεί το γεγονός πως μέχρι στιγμής, οι προκρατήσεις των ξενοδοχείων για το προσεχές καλοκαίρι είναι κατά 3% αυξημένες σε σχέση με την περσινή χρονιά σύμφωνα με τους ξενοδόχους, κάτι που φυσικά έρχεται σε αντιδιαστολή με την πτωτική τάση των τελευταίων ετών. Αν αναλογιστεί μάλιστα κανείς το γεγονός πως το καλοκαίρι είναι 4 μήνες μακριά και δεδομένης της κακής οικονομικής κατάστασης που επικρατεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, η αύξηση του αριθμού των προκρατήσεων είναι αρκετά ικανοποιητική, με προϋποθέσεις ώστε να γίνει ακόμα μεγαλύτερη.
Οι χώρες που παραδοσιακά στηρίζουν τον ελληνικό τουρισμό φαίνεται πως θα ξαναθυμηθούν την αγάπη που έχουν στα ελληνικά νησιά και -όχι μόνο- καθώς όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Ανδρέας Ανδρεάδης, οι προκρατήσεις από τη Βρετανία παρουσιάζουν αύξηση κατά 7%-9% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, ενώ θετική είναι η ζήτηση από Ρωσία, Γαλλία και Ιταλία. Ο ίδιος, έκανε λόγο μάλιστα για σημαντική αύξηση των αφίξεων προβλέποντας χαρακτηριστικά υψηλό μονοψήφιο ή χαμηλό διψήφιο ποσοστό ανόδου, ενώ όπως υπογραμμίζει οι αυξητικές τάσεις παρουσιάστηκαν μετά το ξέσπασμα των γεγονότων στην Αίγυπτο. Οι Γερμανοί φαίνεται πως διατηρούν ακόμα κάποιες επιφυλάξεις, καθώς σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, στην αγορά της Γερμανίας υπάρχει ακόμα ζήτημα, με τις προκρατήσεις από τη χώρα αυτή να κυμαίνονται στα περυσινά επίπεδα.


Ευνοημένη από τις αναταραχές στη Β. Αφρική
Σίγουρα η κατάσταση που επικρατεί στην Αίγυπτο με τις εξεγέρσεις και το «εμπόλεμο κλίμα» είναι κάτι το τραγικό και κάτι που ολόκληρος ο πλανήτης εύχεται να τελειώσει όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι βέβαιο πως ο τουρισμός της αφρικανικής χώρας θα πληγεί ανεπανόρθωτα, ενώ όπως όλα δείχνουν, ένα μεγάλος αριθμός από όσους επρόκειτο να την επισκεφθούν, θα μετακινηθεί προς τις άλλες επιλογές της Μεσογείου, μια εκ των οποίων είναι και η Ελλάδα. Μπορεί λοιπόν η χώρα μας να αποτελεί έναν πιο ακριβό προορισμό συγκριτικά με την Αίγυπτο αλλά αναμφισβήτητα είναι πολύ πιο ασφαλής. Ιδια είναι και η περίπτωση της Τυνησίας καθώς και αυτή είναι μια χώρα που δοκιμάζεται από έντονες αναταραχές και που σίγουρα δε θα αποτελέσει δημοφιλή προορισμό για φέτος. Ενας ακόμα σημαντικός αριθμός τουριστών, λοιπόν, αναμένεται να μετακινηθεί προς την Ελλάδα.


Στα πλεονεκτήματα και η άρση του καμποτάζ
Ενα ακόμα στοιχείο που αναμένεται να δώσει εκ νέου ώθηση στον ελληνικό τουρισμό είναι η άρση του καμποτάζ, καθώς το 2011 αναδεικνύεται ως το πρώτο έτος ουσιαστικής εφαρμογής του μέτρου αυτού μετά την υπογραφή στις 14 Δεκεμβρίου της σχετικής σύμβασης για την κρουαζιέρα από τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη και τον υπουργό Πολιτισμού Παύλο Γερουλάνο. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, η εισφορά ανά επιβάτη και ανά κυκλικό περιηγητικό ταξίδι για πλοία με μη κοινοτική σημαία ορίζεται στο ποσό των 3 ευρώ και 95 λεπτών, ενώ το ποσό της εισφοράς μειώνεται κατά 20% υπό τη ρητή προϋπόθεση η εταιρεία να απασχολεί Ελληνες ναυτικούς σε αριθμό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 1% του συνολικού αριθμού των μελών του πληρώματος.
Το ποσό της εισφοράς επίσης μειώνεται κατά 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, σύμφωνα με το δηλούμενο πρόγραμμα ταξιδιών της εταιρείας.


Μείωση στα έσοδα των ξενοδοχείων το 2010.
Πτώση ύψους 11% σημείωσε ο κύκλος εργασιών των ελληνικών ξενοδοχείων το 10μηνο του 2010 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, κατά το οποίο η ποσοστιαία μείωση άγγιξε περίπου το 12,6 % συγκριτικά με την ανάλογη περίοδο του 2008. Όπως επισημαίνεται στην τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, που έχει ως τίτλο «Εξελίξεις στα βασικά μεγέθη της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς κατά τα έτη 2009-2010», για το ίδιο διάστημα μείωση καταγράφεται στις πληρότητες και στις τιμές διάθεσης των δωματίων των ξενοδοχειακών μονάδων, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα τα έσοδα των ελληνικών ξενοδοχείων να μειωθούν ποσοστιαία τον Μάιο κατά 13% περίπου και τον Αύγουστο κατά 9,2%. Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας κ. Γιώργος Τσακίρης σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας του Ινστιτούτου σημείωσε ότι δυστυχώς οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της χώρας χρησιμοποιούν τις τιμές τους ως το μοναδικό εργαλείο marketing στην κατεύθυνση προσέλκυσης της πελατείας τους, δεδομένης αφενός της έλλειψης κονδυλίων για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό και αφετέρου της συρρίκνωσης της τιμής του τουριστικού πακέτου ελέω ανταγωνισμού.
Ο κ. Τσακίρης μιλώντας σε συνέντευξη τύπου στο πλαίσιο της PHILOXENIA 2010 στην Θεσσαλονίκη, τόνισε την ανάγκη άμεσης μείωσης του κόστους του ΦΠΑ στον τουρισμό με στόχο την αύξηση της ανταγωνιστικότητας μας και την προσέλκυση άμεσα μεγαλύτερου αριθμού τουριστών. Συγχρόνως υπογράμμισε την ανάγκη για πρόβλεψη από πλευράς υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, στον νέο αναπτυξιακό νόμο, ώστε να πριμοδοτείται οριζόντια ο εκσυγχρονισμός των ξενοδοχειακών μονάδων, μέτρο απαραίτητο για την βελτίωση και αναβάθμιση της ποιότητας του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος. Επίσης ζήτησε την πρόβλεψη, από την πλευρά του ίδιου υπουργείου, του δικαιώματος συμμετοχής των ξενοδόχων στο Ειδικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας που διαμορφώνεται αυτή την περίοδο. Παράλληλα ανέφερε ότι πρέπει να επιδοτηθεί μέσω των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ η διατήρηση όσων θέσεων εργασίας σε ξενοδοχεία που κινδυνεύουν να διακόψουν την λειτουργία τους λόγω χρεών και χαμηλής ζήτησης.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ υπογράμμισε ότι : «η πορεία του τουρισμού βρίσκεται σε κομβικό σημείο. Ο τουριστικός τομέας μπορεί να αναδειχθεί σε ατμομηχανή ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας, αρκεί να υποστηριχθεί επαρκώς. Η βασική μας προτεραιότητα είναι να σωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις απασχόλησης στον κλάδο ».
Aνάμεσα στο 2009 και το 2010, η μεγαλύτερη μείωση τιμών διαπιστώθηκε στα νησιά του Βορείου Αιγαίου (-8%). Στην Ήπειρο και στη Θεσσαλία καταγράφεται πτώση ύψους 6,2% τον Μάιο και 7,6% τον Αύγουστο και ακολουθούν η Μακεδονία και η Θράκη με -5,3% τον Μάιο και -6,4% τον Αύγουστο. Στους νησιωτικούς προορισμούς της Κρήτης, του Νοτίου Αιγαίου και των Ιονίων Νήσων, οι τιμές μειώθηκαν μεσοσταθμικά από 2,8% έως 4,3%.
Όπως αναφέρεται στη μελέτη του ΙΤΕΠ, που αποτελεί τον ερευνητικό-επιστημονικό μηχανισμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της χώρας, στις μόνες περιοχές που επισημάνθηκε περιορισμένη αύξηση τιμών είναι η Αττική μόνο για τον Μάιο και η Πελοπόννησος, όπου, παρά την αύξηση των τιμών που παρατηρήθηκε, αυτή δεν ξεπέρασε τη μία ποσοστιαία μονάδα.


Χαμένες θέσεις εργασίας
Στις εκτιμήσεις που προκύπτουν από την έρευνα, η συνολική απασχόληση στα ξενοδοχεία της χώρας τον Μάιο ανήλθε σε 141.314 άτομα και τον Αύγουστο σε 161.675 άτομα. Στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται και οι ξενοδόχοι, καθώς και τα μέλη των οικογενειών τους που εργάζονται σε μικρές μονάδες οικογενειακού χαρακτήρα.
Η μεγαλύτερη μείωση της απασχόλησης τον Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009, σημειώθηκε στις Περιφέρειες Ηπείρου-Θεσσαλίας και Μακεδονίας-Θράκης σε ποσοστό που υπερέβη το 9%. Ακολούθησε η Κεντρική Ελλάδα με μείωση του αριθμού των απασχολουμένων κατά 7,5%. Στο Νότιο Αιγαίο καταγράφηκε αύξηση της απασχόλησης κατά 6,3% που αντανακλά σε μεγάλο βαθμό την άνοδο των αφίξεων αλλοδαπών τουριστών στην περιφέρεια αυτή.
Ταυτόχρονα η πληρότητα των ελληνικών ξενοδοχείων μειώθηκε αισθητά το 2010. Τον Μάιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009, η μέση πληρότητα στο σύνολο της επικράτειας ήταν μειωμένη κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες ή 10,01%. Το 2009, η μέση πληρότητα μετά την αναγωγή των στοιχείων του δείγματος στα συνολικά δεδομένα του πληθυσμού ανήλθε στο 51,43%, ενώ τον Μάιο του 2010 έπεσε στο 46,75%.
Η μείωση ήταν χαμηλότερη τον Αύγουστο. Από 79,54% το 2009, η μέση πληρότητα των ελληνικών ξενοδοχείων μειώθηκε στο 75,84% τον Αύγουστο του 2010 ή κατά 4,88%. Οι μεγαλύτερες μειώσεις στις πληρότητες καταγράφονται στις Περιφέρειες του Βορείου Αιγαίου, της Μακεδονίας και της Αττικής.


Χαμηλές τιμές
Τέλος σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι μέσες τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων μειώθηκαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, τόσο κατά την περίοδο του Μαΐου όσο και τον Αύγουστο. Τον Μάιο, οι τιμές μειώθηκαν κατά 3,26% και τον Αύγουστο κατά 4,33%. Η μέση τιμή δωματίου τον Μάιο διαμορφώθηκε στα 60,19 ευρώ και τον Αύγουστο στα 89,32 ευρώ περίπου. Τόσο κατά τον Μάιο όσο και κατά τον Αύγουστο, τις υψηλότερες τιμές ανά δωμάτιο τις εισπράττουν τα ξενοδοχεία της Αθήνας, ακολουθούμενα από τα ξενοδοχεία της Κεντρικής Μακεδονίας. Οι χαμηλότερες τιμές καταγράφονται στα ξενοδοχεία των νησιών του Βορείου Αιγαίου, με μέση τιμή γύρω στα 45 ευρώ ανά δωμάτιο τον Μάιο και 67 ευρώ τον Αύγουστο. Ακολουθούν τα ξενοδοχεία της Κεντρικής Ελλάδας, της Ηπείρου-Θεσσαλίας και της Πελοποννήσου. Στους νησιωτικούς προορισμούς καταγράφεται η μεγαλύτερη διαφορά τιμής ανάμεσα σε Μάιο και Αύγουστο, γεγονός που αποδεικνύει την υψηλή εποχικότητα στη ζήτηση που εκδηλώνεται στις νησιωτικές περιοχές.


630 εκ. ευρώ έσοδα από την μείωση του Φ.Π.Α.
Η ποσοστιαία μείωση του τουριστικού ΦΠΑ κατά 4,5% στη διαμονή αποτελεί έναν σημαντικό προωθητικό παράγοντα της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού. Επισημαίνεται ότι με την αναφερόμενη μείωση εξαλείφεται η διαφοροποίηση των ελληνικών τιμών σε σχέση με τις κύριες ανταγωνιστικές χώρες την οποία και εκμεταλλεύτηκαν την τελευταία χρονιά. Υπογραμμίζεται ότι η πτώση του ΦΠΑ αυξάνει το περιφερειακό εισόδημα και ενισχύει την απασχόληση στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα συμμετέχει αυξητικά στη διαμόρφωση του ΑΕΠ της χώρας. Σύμφωνα με πρώτη εκτίμηση του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων -μελετητικό και ερευνητικό όργανο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας- η μείωση αυτή θα συμβάλλει κατά τουλάχιστον 630 εκατομμύρια ευρώ στην άνοδο των τουριστικών εισπράξεων της χώρας από τον εισερχόμενο τουρισμό.
Σημειώνεται ότι σε χαλεπούς οικονομικά καιρούς η μείωση του ΦΠΑ στην τουριστική διαμονή θα δώσει ώθηση συνολικά στην ζήτηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην ανέλιξη της εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την εικόνα της ως προορισμού.


Σε οικονομικό αδιέξοδο εκατοντάδες μικρά ξενοδοχεία
Με ποινική δίωξη απειλούνται 1.485 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δυναμικότητας κάτω των 10 δωματίων. Εισαγγελείς Πλημμελειοδικών της περιφέρειας έχουν ήδη ασκήσει διώξεις σε δεκάδες μικροξενοδόχους για τη μη καταβολή εισφορών στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών, παρά τις δεσμεύσεις προς το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Γιώργου Κουτρουμάνη. Υπενθυμίζεται ότι το Νοέμβριο του 2010 ο κ. Κουτρουμάνης, σε συνάντησή του με τη Διοίκηση του Ξ.Ε.Ε., αναγνώρισε το δίκαιο του αιτήματος της ίσης μεταχείρισης των ξενοδόχων δυναμικότητας κάτω των 10 δωματίων με τους ιδιοκτήτες μονάδων αντίστοιχης δυναμικότητας ενοικιαζομένων δωματίων και διαμερισμάτων που εξαιρούνται από την ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε. και μάλιστα είχε υποσχεθεί την κατάθεση σχετικής νομοθετικής διάταξης που θα επέλυε το πρόβλημα. Η αδράνεια του Υπουργείου οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην απαξίωση του ξενοδοχειακού δυναμικού που στηρίζει την περιφερειακή ανάπτυξη και το περιφερειακό εισόδημα, αποδομώντας πολιτικές δεκαετιών που είχαν ως στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Και τούτο διότι εκατοντάδες εκ των αναφερόμενων μικρών οικογενειακών ξενοδοχειακών μονάδων, υπό την πίεση του σημαντικού αυτού αντικινήτρου εξετάζουν ως διέξοδο την μετατροπή τους σε Ενοικιαζόμενα δωμάτια που εξαιρούνται της υποχρέωσης καταβολής εισφορών στον ΟΑΕΕ αλλά παράλληλα αυτό σημαίνει λιγότερες προδιαγραφές, λιγότερους ελέγχους και τελικά ένα διαφορετικό από το επιδιωκόμενο επίπεδο υπηρεσιών.


Αθήνα: Ένας μη ελκυστικός προορισμός
Αιτίες αναζητούν οι ξενοδόχοι που η Αθήνα δεν πλέον ελκυστικός προορισμός για τον εισερχόμενο τουρισμό. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές τις έχουν μειωθελι όπως οι ίδιοι διατείνονται, το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων επισκεπτών παραμένει αναιμικό. Ήδη, η Αθήνα κατατάσσεται στις χαμηλότερες θέσεις ανάμεσα σε έντεκα ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, συμπεριλαμβανομένης και της Κωνσταντινούπολης.
Σε μελέτη από το ΙΤΕΠ με τίτλο «Γκετοποίηση τμήματος του ιστορικού κέντρου της Αθήνας και οι συνέπειες του φαινομένου στην οικονομική ζωή της πόλης» οι ξενοδόχοι προσπαθούν να εντοπίσουν τις βασικές αιτίες για τις οποίες η πρωτεύουσα έχει περιέλθει σε αυτή τη δεινή θέση . Στην μελέτη αναφέρεται πως τα δεινά του τουρισμού της πρωτεύουσας εντοπίζονται στο εκτεταμένο παραεμπόριο και στην παρουσία των μεταναστών στο κέντρο της πόλης, όπως επίσης των περιθωριακών ομάδων είτε είναι άστεγοι είτε είναι ναρκομανείς. Αυτοί, σύμφωνα με την μελέτη, είναι οι λόγοι για τους οποίους έχει μειωθεί η τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα. Μεγάλο είναι το πλήγμα για τις 110 ξενοδοχειακές μονάδες στο κέντρο της Αθήνας, που ενώ τον Μάιο του 2008 η πληρότητα άγγιζε το 79,2%, τον ίδιο μήνα του 2010 η πληρότητα υποχώρησε στο 59%. Ωστόσο, αυτή η αρνητική μεταβολή, σύμφωνα με την μελέτη δεν δικαιολογείται δεδομένου ότι ενώ τον Μάιο του 2008 η μέση τιμή δωματίου βρισκόταν στα 82,8 ευρώ, τον ίδιο μήνα του 2010 η μέση τιμή βρισκόταν στα 60,2 ευρώ.
Η μελέτη αναφέρεται και στα πλήγματα, που έχει δεχθεί το εμπόριο, λόγω της παρουσίας των μεταναστών μικροπωλητών, παραγνωρίζοντας την ύπαρξη οικονομικής κρίσης, που αναστέλλει τον καταναλωτή να κάνει πρόσθετες δαπάνες. Έτσι, η μελέτη αναφέρει ότι την τελευταία διετία μειώθηκε κατά 25% η πελατεία των καταστημάτων του κέντρου της Αθήνας και κατά 31% ο τζίρος, με αποτέλεσμα πολλά καταστήματα να κλείνουν και άλλα που προσπαθούν να επιβιώσουν μειώνοντας δραστικά το προσωπικό τους. Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται το ΙΤΕΠ, ο τζίρος από το παραεμπόριο φθάνει το 1 δισ. ευρώ με απώλειες 450 εκατ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο από φόρους, δασμούς και ασφαλιστικές εισφορές
Έτσι, η μελέτη καταλήγει ότι πρέπει η πολιτεία να εφαρμόσει ένα σχέδιο εξευγενισμού (gentrification)  του ιστορικού κέντρου με αλλαγή των χρήσεων των ακινήτων και παράλληλα να αυξήσει την αστυνόμευση για να παταχθεί κάθε μορφή παραβατικότητας και να μετακινηθούν οι μετανάστες και οι εν συνόλω περιθωριακές ομάδες σε περιοχές εκτός του κεντρικού αστικού ιστού.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι πρέπει να αναδειχθεί η ιστορική φυσιογνωμία του κέντρου της Αθήνας και παράλληλα να υπάρξει ισόρροπη κατανομή των κεντρικών λειτουργιών με έλεγχο στις χρήσεις γης. Πρέπει να υπάρχει συστηματική αστυνόμευση. Όσοι ξενώνες υπάρχουν για την στέγαση μεταναστών και αστέγων να μεταφερθούν εκτός της πόλης (!). Τέλος, ως αδήριτη ανάγκη προτείνεται η πάταξη του παραεμπορίου.
Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Τσακίρης σχολίασε πως η μελέτη του ΙΤΕΠ δεν έχει κομίζει γλαύκας εις τας Αθήνας, αλλά έχει ως σκοπό να υπενθυμίσει στην πολιτεία ότι πρέπει να σώσει την Αθήνα, για να γίνει η πόλη ξανά ελκυστική για τους επισκέπτες.



Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς
Κατά 9,1% αυξημένη η κίνηση επιβατών κρουαζιέρας το 2010
Σε ανοδική τροχιά μπαίνει το λιμάνι του Πειραιά και όλο περισσότερα κρουαζιερόπλοια προσεγγίζουν. Εκτιμάται δε ότι με την άρση του cabotage, η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί σημαντικά. Ωστόσο, θεαματικές αλλαγές θα δούμε από το 2012 και έπειτα, που θα υπογράφονται μαζικά οι συμβάσεις των εταιρειών κρουαζιέρας με το ελληνικό δημόσιο.
Έτσι, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, που ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., το λιμάνι προσέγγισαν 883 κρουαζιερόπλοια το 2010 έναντι 877 το 2009. Οι επιβάτες κρουαζιέρας ανήλθαν στους 452.855 το 2010 έναντι 415.260 το 2009, σημειώνοντας άνοδο 9,1%. Τέλος, οι επιβάτες κρουαζιέρας οι οποίοι διήλθαν transit ανήλθαν σε 1.474.581 το 2010 έναντι 1.612.746 του 2009, σημειώνοντας μείωση κατά 8,6%.



Λιμάνι Ηρακλείου
Ο καλύτερος μεσογειακός προορισμός κρουαζιερόπλοιων το 2010


 Το λιμάνι του Ηρακλείου αναδείχθηκε ως ο καλύτερος μεσογειακός προορισμός κρουαζιερόπλοιων το 2010 μετά από ψηφοφορία 12.000 επιβατών και 150 tour operators. Η βράβευση πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Πικάσο, στη Μάλαγα της Ισπανίας από το Cruises News Media Group, έναν θεσμό μεγάλης εμβέλειας σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι υποψήφιοι για τα βραβεία εξετάζονται σε μία σειρά αυστηρών κριτηρίων, όπως η ποιότητα του προορισμού, οι δυνατότητες του λιμανιού και οι υποδομές του, η πόλη, οι δυνατότητες για κοντινές εκδρομές, τα αξιοθέατα, το φαγητό και οι λοιπές ανέσεις.
Το λιμάνι του Ηρακλείου διακρίθηκε μεταξύ άλλων για τη δυνατότητά του να φιλοξενεί μέχρι και 6 πλοία ταυτόχρονα, ήτοι μέχρι 10.000 άτομα ημερησίως καθώς και για το γεγονός ότι στους προβλήτες 4 και 5 μπορεί να υποδεχθεί πλοία μήκους έως και 360 μέτρων που αντιστοιχούν πάνω από 4975 επιβάτες & 1650 μέλη πληρώματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Ηρακλείου έχει ήδη κλείσει συμφωνίες για να φιλοξενήσει πάνω από 20 πλοία και περισσότερα από 70.000 επισκέπτες τον ερχόμενο χειμώνα κάνοντας έτσι πράξη το 12μηνο τουρισμό. Παράλληλα, έχει αναπτύξει πρόγραμμα παροχής εκπτώσεων για τους επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων σε συνεργασία με τον εμπορικό σύλλογο Ηρακλείου σε περισσότερα από 250 καταστήματα της πόλης.
Τέλος, το λιμάνι έχει ήδη υποδεχθεί αρκετά πλοία (20 calls) λόγω αλλαγής ρότας τους από τα λιμάνια της Αιγύπτου και υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον για πολλά περισσότερα.



AZANIAS CHALET ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ
Ο ρομαντισμός κυριαρχεί σε μια μαγική γωνιά της ελληνικής φύσης.


Σε μια μοναδική τοποθεσία ανάμεσα στις ελατόφυτες πλαγιές του Χελμού και μόλις λίγα χιλιόμετρα από την πόλη των Καλαβρύτων και το χιονοδρομικό κέντρο, το chalet Azanias προσφέρει ένα φιλόξενο καλωσόρισμα στους επισκέπτες. Ο ξενώνας συνδυάζει εγκαταστάσεις ενός παραδοσιακού chalet στο βουνό με σύγχρονο εξοπλισμό και διακόσμηση σε ζεστούς τόνους από φυσικά υλικά που αγκαλιάζουν όλες τις αισθήσεις.  Η διαμονή στο Chalet Azanias είναι μια αξέχαστη εμπειρία.
Φιλοξενεί τους επισκέπτες στα 7 αυτόνομα διαμερίσματα, τα οποία είναι δύο επιπέδων και επικοινωνούν με εσωτερική σκάλα. Διαθέτουν όλα αυτόνομη θέρμανση, τηλεόραση, καθιστικό με τζάκι και πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα. Ανάλογα με τον τύπο τους, τα διαμερίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν  από 2 μέχρι 4 άτομα. Η ιδανική θέα από όλα τα δωμάτια στον κάμπο των Καλαβρύτων και στις ελατόφυτες πλαγιές του Χελμού συνδυάζεται με ένα υψηλής αισθητικής εσωτερικό με αναπαυτικούς καναπέδες, απαλούς χρωματισμούς και lounge αίσθηση.
Η εμπειρία στην σουίτα του Azania’s θα μείνει αξέχαστη ακόμα και στους πιο απαιτητικούς. Jacuzzi μέσα στο δωμάτιο με θέα την φύση των Καλαβρύτων, δίπλα από το τζάκι, με χαλαρή μουσική και το ρομαντικό φως των κεριών.


Το δικό σας εξοχικό σπίτι στο βουνό
Αυτό που είναι διαφορετικό στο Chalet Azania’s είναι η μοναδική αίσθηση ότι βρίσκεστε στο δικό σας εξοχικό σπίτι. Κάθε διαμέρισμα είναι εφοδιασμένο με νοστιμιές και γεύσεις που θα βρείτε κατά την άφιξη σας οι οποίες ανανεώνονται καθημερινά και είναι κατάλληλες να σας δώσουν δύναμη και ενέργεια για να απολαύσετε τη φύση, την εκδρομή ή το σκι.  Γάλα, φρούτα, σάντουιτς και τοστ, φυσικοί χυμοί, ποικιλία από καφέ και ροφήματα του βουνού, μέλι από τον Χελμό, γιαούρτι και πολλά άλλα αγαθά μπορείτε να καταναλώσετε καθόλη τη διάρκεια της ημέρας χωρίς να δεσμεύεστε από τα ωράρια του πρωινού. Το βράδυ, τα ξύλα είναι έτοιμα να ζεστάνουν την ατμόσφαιρα στο τζάκι παρέα με μουσική και ντόπιο κρασί ή τσίπουρο.
Στο Chalet Azania’s ο επισκέπτης θα χαρεί στιγμές μοναδικής απόλαυσης σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον με εξαιρετικές υπηρεσίες.
www.azanias.gr


Προορισμός για όλους
Στα Καλάβρυτα οι πιο δραστήριοι, μπορούν να επιδοθούν σε χειμερινά σπορ στο χιονοδρομικό κέντρο αλλά και σε αθλητικές δραστηριότητες παράλληλα με τη  γνωριμία με τη σπάνια φυσική ομορφιά του τόπου. Για τους πιο ψαγμένους,  επίσκεψη στην ιστορική Μονή της Αγίας Λαύρας, περιπέτεια στο Σπήλαιο των Λιμνών και μαγικές εικόνες από το άγριο φυσικό τοπίο που περιβάλλει το φαράγγι του Βουραϊκού που «δάμασε» με απόλυτο σεβασμό στη μοναδικότητά του ο οδοντωτός σιδηρόδρομος. Το χιόνι που «παγώνει» τους ώμους του Χελμού, δίνει το … εισιτήριο στους σκιέρ, για να αφεθούν στην απόλαυση που προσφέρει η ισορροπία πάνω στον πάγο. Για τους πιο χαλαρούς, παραδοσιακό φαγητό στις ταβέρνες τις περιοχής, αγορές από μοναδικά τοπικά προϊόντα όπως μέλι, ζυμαρικά, φέτα Καλαβρύτων, μέλι ελάτου, γλυκό ροδοζάχαρη κ.α.
Όποιος και  να είναι ο λόγος, όποια και να είναι η διάθεσή, στο Chalet Azania’s ο επισκέπτης θα χαρεί στιγμές μοναδικής απόλαυσης σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον με εξαιρετικές υπηρεσίες.
www.azanias.gr


ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
MY PUBLICS
Αύξηση επισκεπτών και τζίρου μέσα στη δίνη της κρίσης


O κλάδος του Τουρισμού στην Ελλάδα είναι από τους κλάδους που δεν έχει ακόμα αντιληφθεί την έννοια και το σπουδαίο ρόλο του Marketing και των δημοσίων σχέσεων στην ανάπτυξή και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του. Ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια της ένταξης του μεθοδευμένου Marketing σε μια τουριστική επιχείρηση είναι η άποψη, ιδίως από μεριάς του επιχειρηματία αλλά και των υπόλοιπων στελεχών, ότι είναι ήδη γνώστες του αφού το έχουν μάθει εμπειρικά. Έτσι, μένουν με την ψευδαίσθηση πως το εφαρμόζουν ήδη ή πολλοί θεωρούν πως είναι περιττή πολυτέλεια για τη δική τους τη «μικρή» επιχείρηση.
Αντιστοίχως, όταν νιώσουν την ανάγκη πως πρέπει να κάνουν «κάτι» είτε γιατί ο ανταγωνισμός γίνεται πολύ έντονος είτε γιατί βλέπουν πως η αγορά τους απορρίπτει στρέφονται στο Marketing περιμένοντας πως θα τους λύσει όλα τα προβλήματα σε μια νύκτα χωρίς να έχουν την ωριμότητα ή τις προϋποθέσεις για να το ενσωματώσουν ουσιαστικά στις λειτουργίες της επιχείρησης και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του. Τις περισσότερες φορές, προχωρούν σε βεβιασμένες επιλογές, χωρίς στόχευση και προγραμματισμό με αποτέλεσμα να χάσουν τα χρήματα τους από λανθασμένες επιλογές. Η οικονομική κρίση μας έμαθε ότι η ανάγκη για επικοινωνία με τους πελάτες μας είναι ακόμη μεγαλύτερη και ότι δεν υπάρχει πλέον κανένα περιθώριο για λανθασμένες κ άσκοπες ενέργειες.
Case study: Στρατηγική δημοσίων σχέσεων και marketing plan του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων για το 2011.
Στρατηγική
Πάρα πολύ έγκαιρα, από τον Ιούνιο 2010, ζητήθηκε από την εταιρία μας τη MyPublics να σχεδιάσει τη στρατηγική και το πλάνο marketing για το Χιονοδρομικό Καλαβρύτων μετά από αρνητικές οικονομικές χρήσεις αρκετών ετών. Το ξεκαθάρισμα των target groups, η τοποθέτησης στην αγορά, η στοχοθέτηση και ο σχεδιασμός των ενεργειών ήταν η καθοριστική φάση για όλη την μετέπειτα λειτουργία.
Βασικοί συνεργάτες
Από το καλοκαίρι κιόλας, προσεγγίσαμε καίριες συνεργασίες με μεγάλες εταιρίες οι οποίες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την παρουσία τους στο μυθικό βουνό του Χελμού και την επίτευξη των συνεργιών τους με το Χιονοδρομικό Κέντρο. Αντίστοιχα, κινηθήκαμε για την αναζήτηση χορηγών επικοινωνίας οι οποίοι υποστήριξαν το Χιονοδρομικό κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σεζόν μέσα στους οποίους συμπεριλαμβάνονται κορυφαίοι όμιλοι ΜΜΕ με on line media, ραδιοφωνικούς σταθμούς, εφημερίδες, περιοδικά και new media.
Σχεδιασμός νέων προϊόντων
Αφουγκραστήκαμε τις ανάγκες της αγοράς και προσαρμοστήκαμε στις συνθήκες της κρίσης. Η παγκόσμια τάση προς τις διακοπές all inclusive μας κέντρισε το ενδιαφέρον για να διερευνήσουμε το αν πραγματικά μπορούμε να το εφαρμόσουμε σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας. Βγάλαμε τον σχεδιασμό δράσης και προσκαλέσαμε σε ανοικτό διάλογο και συνεργασία όλους τους φορείς και τους επαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής. Και το θαύμα επετεύχθη στα Καλάβρυτα: o πρώτος τουριστικός προορισμός της Ελλάδας όπου ενώνουν τις δυνάμεις τους οι τοπικοί επιχειρηματίες με επικεφαλής το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων και παρουσιάζουν το all inclusive ski Kalavrita, μια ολοκληρωμένη εμπειρία σκι όπου από 50 ευρώ απολαμβάνεις διαμονή, γεύμα, ski pass και ενοικίαση εξοπλισμού. Το πακέτο αυτό παρουσίασε πωλήσεις από την πρώτη στιγμή που ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας!
Συνεπής επικοινωνία και ενδιαφέρουσα θεματολογία
Ελλείψει διαφημιστικού Budget για πληρωμένο media plan, κινηθήκαμε προς τη δημιουργία ενδιαφέρουσας θεματολογίας και ειδήσεων που θα φανούν χρήσιμα στους δημοσιογράφους έτσι ώστε να τα αναπαράγουν στα ΜΜΕ. Το δημοσιογραφικό υλικό το παρουσιάσαμε με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μεθόδων και εξασφαλίσαμε τη συνεχή ροή της ύλης. Έτσι, επιτεύχθηκαν εκατοντάδες δημοσιεύματα σε ένα μεγάλο φάσμα από ΜΜΕ που βοήθησαν στην αύξηση της φήμης και της αναγνωρισιμότητας.


On line
Το νέο τεχνολογικά αναβαθμισμένο website
www.kalavrita-ski.gr με συνεχή ενημέρωση, live cameras από διάφορα σημεία του χιονοδρομικού και άμεση πληροφορία για όλα όσα χρειάζονται να γνωρίζουν οι χιονοδρόμοι, έδωσε νέα πνοή στην on line επικοινωνία!


Social media
Αντιμετωπίζουμε τα social media ως το περιβάλλον όπου βρίσκεται η πλειοψηφία των χιονοδρόμων και τους παρέχουμε έγκαιρη, ειλικρινή και δημιουργική επικοινωνία. Mε τους φίλους της σελίδας
www.facebook.com/kalavritaskicenter έχουμε χτίσει διαδραστική σχέση και οι ίδιοι πλέον διαφημίζουν με τον πιο αξιόπιστο τρόπο το χιονοδρομικό Καλαβρύτων μέσα από τις φωτογραφίες και τα videos που ανεβάζουν από τις εμπειρίες τους στον Χελμό! Φυσικά, όταν είσαι εκτεθειμένος σε μια τόσο μεγάλη κοινότητα με χιλιάδες μέλη που μπορούν να ανοίξουν διάλογο και να εκφράσουν ότι θέλουν, έρχονται και στιγμές που αναπόφευκτα θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε κάποια κρίση. Τα αντιμετωπίζουμε όλα με ειλικρίνεια και απαντάμε στα σχόλια τους. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι να έχουμε δημιουργήσει τη σελίδα με το περισσότερο και το ενδιαφέρον περιεχόμενο, συγκριτικά με τις αντίστοιχες σελίδες χιονοδρομικών κέντρων της Ελλάδας.


Στο δια ταύτα: Οικονομικά αποτελέσματα
Συντονισμένες και στοχευμένες ενέργειες marketing σε συνδυασμό με τις καλές υπηρεσίες που παρέχει το Χιονοδρομικό Καλαβρύτων από φέτος είναι το μυστικό της επιτυχίας. Μέσα σε έναν μόλις μήνα λειτουργίας της φετινή σεζόν, υπερκαλύφθηκε ο τζίρος που έγινε πέρσι κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σεζόν!
Οι πρακτικές που ακολουθήσαμε και έφεραν αυτά τα οικονομικά στοιχεία και οι ευχαριστημένοι επισκέπτες που απολαμβάνουν παρά την κρίση την απόδραση τους στον Χελμό, αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τομέα παροχής υπηρεσιών αναψυχής, άθλησης και τουρισμού.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΠΕΡΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΡΣΕΝΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ-ΙΝΤΕΡΝΕΤ
CYTA: «ΠΑΤΑΕΙ» ΓΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
ΑΡΘΡΟ Ι. ΛΑΖΑΡΙΔΗ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ: ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΕΠΕΝΔΥΤΗ...
ΛΙΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ: Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΖΙΡΟΥ ΤΟ 2010
ΕΞΑΓΩΓΕΣ: ΑΥΞΗΣΗ ΣΕ ΟΓΚΟ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
MEDIA STROM: «ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ» ΜΕ ΝΕΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
BLACKROCK: ΣΤΑ 2 ΤΡΙΣ. ΤΑ ETF ΕΩΣ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2012
SAXO BANK: ΕΤΟΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ ΑΝΑΚΑΜΨΗ ΤΟ 2011
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΑΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΜΥΘΟΣ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ: ΑΥΞΑΝΕΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ, ΜΕΡΙΔΙΑ ΚΑΙ BRANDS
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΠΕΡΑΣΕ ΤΟ «ΓΕΡΟ» ΚΡΑΣ-ΤΕΣΤ ΤΟΥ 2010
FOURLIS: ΝΕΟ CONCEPT, ΕΝΟΨΕΙ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY: ΕΙΝΑΙ ΤΟ EFSF Η ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΛΥΣΗ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site