Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάρτιος 2011-τεύχος 370                              

ΜΥΘΟΣ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ
ΑΥΞΑΝΕΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ, ΜΕΡΙΔΙΑ ΚΑΙ BRANDS


Του Γιώργου Καλούμενου


Σε αναπτυξιακή τροχιά η εταιρεία, παρά την πτώση κατά 8% της συνολικής αγοράς μπύρας


Την ανάπτυξη του μεριδίου της στο 13-14% από 11-12%  πέτυχε στην ελληνική αγορά η «Μύθος» κατά τη διάρκεια του 2010, παρά το γεγονός ότι η συνολική αγορά μπύρας εμφανίστηκε πτωτική κατά 8%. Η αύξηση του μεριδίου συνοδεύτηκε μάλιστα και από ανάπτυξη πωλήσεων μονοψήφιου ποσοστού που κυμάνθηκε μεταξύ 5-10%.  Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας  στην Ελλάδα, κ. Σόρεν Μπρινκ, η κύρια υποχώρηση προήλθε από την κρύα αγορά, όπου η πτώση κυμάνθηκε σε επίπεδα άνω του 10% και όχι τόσο από τη ζεστή, όπου υπήρξε μεν πτώση αλλά αρκετά μικρότερη. Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, η ταυτόχρονη πτώση σε κρύα και ζεστή αγορά σε περίοδο κρίσης είναι φαινόμενο πρωτοφανές στην Ευρώπη, καθώς σε αντίστοιχες περιόδους στο εξωτερικό εμφανίζεται συνήθως πτώση στα μπαρ και τα εστιατόρια και άνοδος στα σούπερ μάρκετ. Η συνολική πτώση της αγοράς μπύρας το 2010 είχε δύο κύριες αιτίες, σύμφωνα με τον κ. Μπρινκ. Ο πρώτη αιτία ήταν η πολύ κακή πορεία του τουρισμού, ο οποίος «ευθύνεται» για το 20%-25% της κατανάλωσης μπύρας στην Ελλάδα και η δεύτερη αιτία ήταν οι κινητοποιήσεις στον κλάδο των μεταφορών και μάλιστα σε μία περίοδο, την καλοκαιρινή, όπου επίσης πραγματοποιείται ο κύριος όγκος της κατανάλωσης. Σε ότι αφορά τους πρώτους μήνες του 2011, η πτώση κυμαίνεται μέχρι στιγμής στο 3-5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Μύθος.
Παρ’ όλα αυτά υπάρχει η αισιοδοξία από τη διοίκηση της εταιρείας ότι το τελευταίο οχτάμηνο του 2011 θα είναι σαφώς βελτιωμένο από το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Στην Ελλάδα πάντως η κρύα αγορά είναι μεγαλύτερη από τη ζεστή καθώς καλύπτει το 65% της κατανάλωσης. Η μείωση του καλαθιού της νοικοκυράς είναι αυτή που έχει οδηγήσει κυρίως στην υποχώρηση της ζεστής αγοράς, και δεν οφείλεται τόσο στη μικρότερη κατανάλωση όσο στην αντικατάσταση επώνυμων brands από φθηνότερες μπύρες private label που διαθέτουν τα σούπερ μάρκετ. Πάντως, αν και όπως δείχνουν τα στοιχεία η κρύα αγορά μπύρας «πάσχει» περισσότερο από τη ζεστή, το συνολικό μερίδιο της κατανάλωσης μπύρας αυξάνεται έναντι άλλων ποτών στους χώρους εστίασης και διασκέδασης. Αυτό συμβαίνει επειδή η μπύρα είναι φθηνότερη από άλλα ποτά, όπως είναι το ουίσκι ή η βότκα, αλλά και επειδή το προφίλ του καταναλωτή μπύρας είναι πιο νεανικό και συμπαρασύρει και άλλους καταναλωτές μεγαλύτερων ηλικιών στο να την επιλέγουν. Παρ’ όλα αυτά η τάση μείωσης της τιμής της μπύρας δεν εμφανίζεται μόνο στη ζεστή αγορά αλλά και στην κρύα καθώς παρατηρούνται όλο και περισσότερες προσφορές και promotions, με στόχο την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων πελατών.
Σύμφωνα με τον κ. Μπρινκ οι προοπτικές για το τρέχον έτος διαγράφονται πιο αισιόδοξες, καθώς ο τουρισμός αναμένεται να έχει καλύτερη πορεία ενώ δεν φαίνεται προς το παρόν ότι θα επαναληφθούν φαινόμενα όπως οι συνεχόμενες απεργίες στον κλάδο των μεταφορών. Επιπλέον, φέτος η Μύθος θα πραγματοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων ύψους 50 εκατ. ευρώ, βάσει του πενταετούς επενδυτικού πλάνου που ολοκληρώνεται το 2015 κάτι που ενδέχεται να βελτιώσει τα αποτελέσματά της. Οι επενδύσεις συνεχίζονται όπως το λανσάρισμα νέων προϊόντων, και έχουν οδηγήσει στην αύξηση του προσωπικού που απασχολεί η εταιρεία κατά 25%, το οποίο πλέον αριθμεί περισσότερα από 350 άτομα. Επίσης, στόχος της εταιρείας παραμένει η προώθηση της Μύθος σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού όπου υπάρχει έντονο το ελληνικό στοιχείο, όπως είναι η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Βρετανία. Η Μύθος φιλοδοξεί να αυξήσει τις εξαγωγές της κατά 40%.
Τέλος, θα γίνει προσπάθεια συγκράτησης των τιμών των προϊόντων της εταιρείας στην ελληνική αγορά και το 2011, παρά το γεγονός ότι τα κόστη των πρώτων υλών αυξήθηκαν κατά 50-70% το 2010, έτος κατά το οποίο η εταιρεία δεν προχώρησε σε καμία αύξηση.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΠΕΡΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΡΣΕΝΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ-ΙΝΤΕΡΝΕΤ
CYTA: «ΠΑΤΑΕΙ» ΓΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
ΑΡΘΡΟ Ι. ΛΑΖΑΡΙΔΗ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ: ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΕΠΕΝΔΥΤΗ...
ΛΙΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ: Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΖΙΡΟΥ ΤΟ 2010
ΕΞΑΓΩΓΕΣ: ΑΥΞΗΣΗ ΣΕ ΟΓΚΟ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
MEDIA STROM: «ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ» ΜΕ ΝΕΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
BLACKROCK: ΣΤΑ 2 ΤΡΙΣ. ΤΑ ETF ΕΩΣ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2012
SAXO BANK: ΕΤΟΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ ΑΝΑΚΑΜΨΗ ΤΟ 2011
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΑΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΜΥΘΟΣ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ: ΑΥΞΑΝΕΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ, ΜΕΡΙΔΙΑ ΚΑΙ BRANDS
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΠΕΡΑΣΕ ΤΟ «ΓΕΡΟ» ΚΡΑΣ-ΤΕΣΤ ΤΟΥ 2010
FOURLIS: ΝΕΟ CONCEPT, ΕΝΟΨΕΙ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY: ΕΙΝΑΙ ΤΟ EFSF Η ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΛΥΣΗ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site