Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάρτιος 2011-τεύχος 370                              

FOURLIS:
ΝΕΟ CONCEPT, ΕΝΟΨΕΙ



Σε προχωρημένες επαφές με ξένο «παίκτη» για την ανάπτυξη νέου concept σε κλάδο του retail εντελώς διαφορετικό από τα ΙΚΕΑ και τα Intersport, βρίσκεται η Fourlis.


Πρόκειται για ένα εντελώς νέο δίκτυο που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, το οποίο, εφόσον υπάρξει τελική συμφωνία, θα χτιστεί από την αρχή από την ελληνική εταιρεία. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας κ. Απ. Πεταλά η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί και να είναι ανακοινώσιμη στο «ορατό μέλλον». Σε ότι αφορά την πρόσφατη εξαγορά της Intersport Τουρκίας ο ίδιος ανέφερε ότι ο στόχος είναι τα 20 υφιστάμενα καταστήματα να γίνουν 40 και ο τζίρος που πραγματοποιούν να φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ από 20 εκατ. που είναι σήμερα. Αν και ο προηγούμενος franchisee διατηρούσε 25 καταστήματα, η Fourlis θα κρατήσει σε λειτουργία τα 20 καλύτερα από αυτά, όλα σε μεγάλες πόλεις της Τουρκίας. Συγκεκριμένα τα 12 από αυτά βρίσκονται στην Κωνσταντινούπολη, τα πέντε στην Άγκυρα, και τα υπόλοιπα στη Σμύρνη, την Αττάλεια, το Εσκί Σεχίρ, και την Τραπεζούντα. Επίσης είναι σημαντικό ότι τα περισσότερα σημεία βρίσκονται εντός οργανωμένων αγορών οι οποίοι γνωρίζουν ιδιαίτερη ανάπτυξη και επιτυχία στην Τουρκία. Όπως τόνισε ο κ. Πεταλάς η εξαγορά της Intersport Τουρκίας αφορά μόνο στα assets και όχι στα liabilities, που σημαίνει ότι η νέα εταιρεία δεν βαρύνεται από τις υποχρεώσεις της “παλιάς” Intersport.
Πάντως οι προοπτικές για τη ζήτηση αθλητικών ειδών φαντάζουν εξαιρετικές στη γειτονική χώρα καθώς η οικονομία της αναπτύσσεται με ρυθμούς 10% και έχει αυτή τη στιγμή 70 εκατομμύρια κατοίκους εκ των οποίων το 60% είναι ηλικίας κάτω των 34 ετών. Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά η απόφαση της διεθνούς Intersport να αναθέσει στη Φουρλής την ανάπτυξη του δικτύου της στην Τουρκία, προήλθε από το γεγονός ότι με τον προηγούμενο franchisee οι επιδόσεις της εταιρείας δεν ήταν ανάλογες με τους ρυθμούς ανάπτυξης της χώρας.
Σε ότι αφορά τα ΙΚΕΑ το κατάστημα στη Σόφια θα είναι πιθανότατα έτοιμο να λειτουργήσει τους πρώτους φθινοπωρινούς μήνες, ενώ ο στόχος των 10 με 12 καταστημάτων παραμένει με τα επόμενα τρία σημεία να αναμένονται στην Κρήτη, τη Βάρνα, και την Αθήνα. Η Φουρλής βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση των κατάλληλων σημείων στις τρεις παραπάνω περιοχές και αν βρεθεί το κατάλληλο ακίνητο δεν θα «διστάσει» ακόμα και να αγοράσει αν υπάρχει βέβαια η δυνατότητα. 
Ο κ. Πεταλάς επισήμανε ότι η αγορά home furnishing έχει πληγεί από την κρίση ίσως όσο καμία άλλη στη χώρα μας με την μέχρι στιγμής πτώση να υπολογίζεται στο 40% γεγονός που έχει δημιουργήσει «πολεμικό κλίμα» μεταξύ ανταγωνιστών με προσφορές και εκπτώσεις που φτάνουν στο 70-80%. Έτσι η Fourlis με την πτώση τζίρου στο 3,2% (9% like for like) κερδίζει συνεχώς σημαντικό μερίδιο στην αγορά για το οποίο γίνεται προσπάθεια να είναι «διατηρήσιμο» δηλαδή να μην οφείλεται αποκλειστικά στις χαμηλές τιμές των προϊόντων.
Πάντως η πορεία της αγοράς στο πρώτο τρίμηνο του 2011 δείχνει να ακολουθεί το ρυθμό του τελευταίου τριμήνου του 2010 το οποίο ήταν ιδιαίτερα πτωτικό, με ποσοστά 35%, 27% και 14%, τους μήνες Δεκέμβριο, Νοέμβριο και Οκτώβριο αντίστοιχα.
Στρατηγικός στόχος της  Φουρλής είναι σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της, να αυξήσει την έκθεση της στις αγορές του εξωτερικού έτσι ώστε η αναλογία πωλήσεων της εντός και εκτός Ελλάδος να φτάσει το 50-50, από 80-20 που είναι σήμερα.
Σε ότι αφορά τον κλάδο της χονδρικής των ηλεκτρικών, αυτός πλέον θα είναι αμελητέος μετά τη λύση της συνεργασίας με τη Samsung, καθώς πλέον θα αφορά σε έναν τζίρο της τάξης των 30-40 εκατ. ευρώ, από 350 εκατ. που ήταν το 2009.
Τέλος η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στην τακτική γενική συνέλευση του Ιουνίου τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2010. «Έως τώρα το 33% των κερδών μας δίνονταν για μέρισμα και το 66% εανεπενδύονταν. Εκτιμούμε πως υπό τις παρούσες συνθήκες είναι επ΄ ωφελεία των μετόχων να επενδύσουμε το σύνολο των κερδών και θεωρούμε πως μακροπρόθεσμα θα φανεί πως η κίνηση αυτή είναι σωστή και θα αποδώσει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πεταλάς.



ΠΤΩΣΗ ΤΖΙΡΟΥ 3,2% ΤΟ 2010
Το 2010 οι πωλήσεις του Ομίλου Fourlis στις συνεχιζόμενες δραστηριότητες έφθασαν τα € 435,0  εκατομμύρια μειωμένες κατά 3,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς (449,5 εκατ.). Συνολικά οι πωλήσεις του 2010 ήταν 638,1 εκατομμύρια, αν συμπεριλάβουμε και τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου 2010 της χονδρικής ηλεκτρικών στην Ρουμανία και των κινητών τηλεφώνων Samsung στην Ελλάδα, οι οποίες όμως διεκόπησαν στις 30 Ιουνίου του 2010, στα πλαίσια της συμφωνίας διακοπής συνεργασίας με την Samsung.
Οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού-ΙΚΕΑ μειώθηκαν κατά 4,7% σε σχέση με την χρήση του 2009, οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής αθλητικών ειδών-INTERSPORT αυξήθηκαν κατά 0,9%, και οι πωλήσεις του κλάδου χονδρικής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στις συνεχιζόμενες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 1,5%. Παρά τις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις γειτονικές χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος και οι τρεις κλάδοι αύξησαν το μερίδιο αγοράς.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 47,3 εκατομμύρια (€ 72,9 εκατομμύρια στην χρήση του 2009). Τα έξοδα προ-ανοίγματος των νέων καταστημάτων ΙΚΕΑ, για το 2010 ήταν € 5,3 εκατομμύρια, έναντι € 5,5 εκατομμυρίων το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Tα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας ανήλθαν σε € 28,2 εκατομμύρια έναντι € 53,3 εκατομμύρια για την χρήση του 2009.
Τα καθαρά κέρδη (μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας) ανήλθαν σε € 20,5 εκατομμύρια έναντι € 37,5 εκατομμύρια το 2009, ενώ μετά την έκτακτη φορολογική εισφορά ποσού € 5,4 εκατομμυρίων, η οποία αφορά τα κέρδη των εταιρειών του Ομίλου για τη χρήση 2009, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε € 15,1 εκατομμύρια. Τα κέρδη ανά μετοχή έφθασαν τα 0,30 ευρώ, ενώ για την χρήση του 2009 ήταν 0,62 ευρώ.
Ο κλάδος λιανικής οικιακού εξοπλισμού (ΙΚΕΑ), με € 319,4 εκατομμύρια πωλήσεις στο τρέχον έτος και πτώση 4,68% σε σχέση με το 2009, κέρδισε μερίδιο σε μία έντονα πτωτική αγορά, ενώ τα κέρδη προ φόρων έφθασαν τα € 24,5 εκατομμύρια έναντι € 42,5 εκατομμύρια το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σήμερα, λειτουργούν 5 καταστήματα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα και ένα στην Κύπρο, ενώ είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του καταστήματος στη Σόφια Βουλγαρίας το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2011.
Στον κλάδο λιανικής αθλητικών ειδών (INTERSPORT), οι πωλήσεις ήταν οριακά αυξημένες κατά 0,87% σε σχέση με το 2009 στα € 81,0 εκατομμύρια. Η δραστηριότητα αθλητικών στην Ελλάδα και την Κύπρο παρουσίασε κέρδη προ φόρων € 3,8 εκατομμύρια ενώ στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία παρουσίασε ζημιές πριν από φόρους € 2,4 εκατομμύρια. Πρόσφατα ανακοινώθηκε και η σύναψη συμφωνίας για την απόκτηση του δικτύου καταστημάτων Intersport στην Τουρκία. Έτσι ο Όμιλος Fourlis αριθμεί 75 καταστήματα Intersport σε Ελλάδα , Τουρκία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο έναντι 48 στο τέλος του 2009.
Τέλος, ο κλάδος ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, μετά και την διακοπή της εκπροσώπησης των κινητών τηλεφώνων Samsung στην Ελλάδα και της δραστηριότητας χονδρικής ηλεκτρικών στη Ρουμανία, στις 30 Ιουνίου του 2010, παρουσίασε πωλήσεις 237,8 εκατομμύρια και κέρδη προ φόρων 2,9 εκατομμύρια ευρώ.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΠΕΡΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΡΣΕΝΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ-ΙΝΤΕΡΝΕΤ
CYTA: «ΠΑΤΑΕΙ» ΓΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
ΑΡΘΡΟ Ι. ΛΑΖΑΡΙΔΗ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ: ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΕΠΕΝΔΥΤΗ...
ΛΙΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ: Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΖΙΡΟΥ ΤΟ 2010
ΕΞΑΓΩΓΕΣ: ΑΥΞΗΣΗ ΣΕ ΟΓΚΟ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
MEDIA STROM: «ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ» ΜΕ ΝΕΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
BLACKROCK: ΣΤΑ 2 ΤΡΙΣ. ΤΑ ETF ΕΩΣ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2012
SAXO BANK: ΕΤΟΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ ΑΝΑΚΑΜΨΗ ΤΟ 2011
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΑΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΜΥΘΟΣ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ: ΑΥΞΑΝΕΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ, ΜΕΡΙΔΙΑ ΚΑΙ BRANDS
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΠΕΡΑΣΕ ΤΟ «ΓΕΡΟ» ΚΡΑΣ-ΤΕΣΤ ΤΟΥ 2010
FOURLIS: ΝΕΟ CONCEPT, ΕΝΟΨΕΙ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY: ΕΙΝΑΙ ΤΟ EFSF Η ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΛΥΣΗ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site