Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Απρίλιος 2011-τεύχος 371                              

ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΣΗΜΑΔΙΑ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΙΕΤΗ ΑΝΟΜΒΡΙΑ


Η φθίνουσα πορεία του κλάδου είναι εμφανής την τελευταία τριετία, παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κλάδος κρατά τα σκήπτρα στην κούρσα των επιδόσεων στη χώρα μας


Σημάδια ανάκαμψης δείχνει ο κλάδος Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών από το 2011 στην Ελλάδα, γεγονός ιδιαίτερα ευχάριστο δεδομένης της ανάγκης της χώρας για ψηφιακή οικονομία. Βάσει των στοιχείων του EITO (European Information Technology Observatory), η αξία της Ελληνικής αγοράς Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) το 2010 υπολογίζεται στα €9,8 δις και το 2011 εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα €9,6 δις. Αναλυτικά, η αξία της αγοράς πληροφορικής το 2010 ανήλθε στα €2,765 δις και η αξία της αγοράς των τηλεπικοινωνιών στα €6,991 δις. Το 2011 τα ποσά αυτά θα διαμορφωθούν σύμφωνα με τις προβλέψεις στα €2,841 δις και €6,728 δις αντίστοιχα. Η φθίνουσα πορεία του κλάδου των τηλεπικοινωνιών είναι εμφανής την τελευταία τριετία, παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κλάδος κρατά τα σκήπτρα στην κούρσα των επιδόσεων στη χώρα μας. Κάνοντας μια αναδρομή στην πορεία του κλάδου ΤΠΕ στην Ελλάδα, παρατηρείται πως κατά το 2007 - 2008 η αγορά κινήθηκε με άνοδο 2,5%, το 2008 - 2009 με πτώση 6,2%, το 2009 - 2010 υποχώρησε κατά 6,2% και κατά το 2010 - 2011 η πτώση υπολογίζεται να περιοριστεί στο 1,9%.
Ειδικά η αγορά πληροφορικής το 2007 - 2008 κινήθηκε ανοδικά κατά 5,4%, το 2008 - 2009 σημείωσε πτώση κατά 6,2%, το 2009 - 2010 υπολογίζεται η μείωση να κυμανθεί στο 5,6% και το 2010-2011 εκτιμάται ανάκαμψη κατά 2,7%.
Σε ότι αφορά τους υποκλάδους της αγοράς πληροφορικής  για το 2010, η αξία της αγοράς Εξοπλισμού Πληροφορικής συνολικά, θα διαμορφωθεί στο €1,257 δις, μειωμένη κατά 11,2% και το 2011 υπολογίζεται να διαμορφωθεί στο €1,298 δις, αυξημένη κατά 3,3%. Σε θετικό πρόσημο το 2011 υπολογίζεται να περάσει η αγορά των servers, storage, workstations, σε αντίθεση με την αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των εκτυπωτών, που το 2011 εκτιμάται ότι θα κινηθούν σε αρνητικό έδαφος, περιορίζοντας όμως σημαντικά τις απώλειες της προηγούμενης οικονομικής χρήσης.
Αν και το ελληνικό κράτος χρήζει άμεσης εφαρμογής υπηρεσιών λογισμικού για να λειτουργήσει αποτελεσματικά και σύμφωνα με τα δεδομένα των υπόλοιπων σύγχρονων ευρωπαϊκών κρατών, η ελληνική αγορά λογισμικού αναμένεται να εμφανίσει μείωση κατά το 2010. Η εξάρτηση της αγοράς λογισμικού από τα έργα του δημόσιου τομέα επηρεάζει, σύμφωνα με τον ΕΙΤΟ, τις επιδόσεις των εταιρειών του κλάδου, μιας και το ελληνικό κράτος έχει περικόψει σημαντικό ποσό από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και συνεπώς την εκπόνηση μεγάλων έργων τεχνολογίας. Ωστόσο, εφαρμογές, όπως τα ERP και τα CRM συστήματα εκτιμάται ότι θα επανέλθουν σε θετική τροχιά το 2011, μιας που αποτελούν σημαντικά εργαλεία για τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Η ελληνική αγορά λογισμικού το 2010 διαμορφώθηκε στα €569 εκατ., μειωμένη κατά 0,3%, και το 2011 υπολογίζεται να φτάσει στα 582 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,4%.
Σημαντικές διαφοροποιήσεις παρατηρούνται στην αγορά των υπηρεσιών πληροφορικής, λόγω της διαφορετικής στρατηγικής που ακολουθούν οι μικρές και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις-πελάτες του κλάδου. Η ανάγκη για μείωση του κόστους λειτουργίας των εταιρειών, η αύξηση της παραγωγικότητας αλλά και η ανάγκη απόδοσης των επενδύσεων θα δώσουν ώθηση στις υπηρεσίες πληροφορικής. Για το 2010 η αξία της αγοράς των υπηρεσιών πληροφορικής υπολογίζεται ότι διαμορφώθηκε στα €939 εκατ., μειωμένη κατά 0,3%. Το 2011 υπολογίζεται να φτάσει τα €961 εκατ., σημειώνοντας αύξηση κατά 2,3%.


ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΙΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ Η ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Το σκληρό πρόσωπο της ύφεσης αντίκρισε η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών. Οι αναλυτές του ΕΙΤΟ υποστηρίζουν πως, με δεδομένη την παρούσα οικονομική κρίση της Ελλάδας, είναι πάρα πολύ δύσκολο για εκτιμήσεις αναφορικά με την πορεία του κλάδου των τηλεπικοινωνιών σε μακροπρόθεσμο διάστημα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως οι πωλήσεις συσκευών κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα το 2009 σημείωσαν μείωση τουλάχιστον κατά 7%. Αναλυτικά, η αγορά των τηλεπικοινωνιών κατά το 2007 - 2008 σημείωσε αύξηση κατά 1,4%, το 2008 - 2009 σημείωσε μείωση κατά 6,2%, για το 2009-2010 εκτιμάται ότι η μείωση έφτασε το 6,4% ενώ για το 2011 υπολογίζεται ότι η αγορά των τηλεπικοινωνιών θα περιοριστεί κατά 3,8%. Το 2010 η αξία της ελληνικής αγοράς τηλεπικοινωνιών υπολογίζεται ότι έφτασε τα €6,991 δις και το 2011 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα €6,728 δις.
Έντονες ανακατατάξεις καταγράφονται και στην ευρωπαϊκή αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Την πτώση στις πωλήσεις ορισμένων κατηγοριών προϊόντων ισορροπεί η αύξηση στις πωλήσεις των τηλεοράσεων νέας γενιάς και των ψηφιακών προϊόντων που έχουν σχέση με την οικιακή ψυχαγωγία.
Για το σύνολο του 2010 η αποτίμηση εκτιμάται ότι θα είναι θετική. Ειδικότερα, αύξηση κατά 3,1% υπολογίζεται ότι θα εμφανίσει το 2010 η ευρωπαϊκή αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του ΕΙΤΟ, Β. Lamborghini, στην κούρσα ανόδου ηγούνται οι τηλεοράσεις με επίπεδη οθόνη. Οι τηλεοράσεις plasma και LCD κατέχουν σχεδόν το μισό από το σύνολο των πωλήσεων των καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών. Ειδικά στα μέλη - κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης πουλήθηκαν περισσότερες επίπεδες τηλεοράσεις από ποτέ. Η τάση αυτή αποτυπώνεται στον απόλυτο αριθμό των πωληθέντων συσκευών που φτάνουν τα 61,5 εκατομμύρια τεμάχια, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 25%. Σύμφωνα με την εκτίμηση του ΕΙΤΟ, για το σύνολο του 2010 οι πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 13%, ποσοστό που αντιστοιχεί στα €32 δις. Η ψηφιακή τηλεόραση και η αντίστοιχη τάση στη βιομηχανία παραγωγής ταινιών έχει δώσει σημαντική ώθηση στις πωλήσεις των προϊόντων που αφορούν την οικιακή ψυχαγωγία, η πλειοψηφία των οποίων ανήκουν πλέον στον κλάδο της τεχνολογίας. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζουν οι αποκωδικοποιητές και η ζήτηση που έχουν από το ευρωπαϊκό καταναλωτικό κοινό. Στη Γαλλία, τη Μ. Βρετανία και την Ιταλία οι πωλήσεις ειδικά αυτών των προϊόντων έχουν αυξηθεί κατά 85%. Οι συσκευές blue ray, οι ψηφιακές κάμερες και τα συστήματα Hi Fi κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις για παιχνιδομηχανές, πλοηγούς και MP 3 players είναι σε ύφεση. O μεγαλύτερος ρυθμός πωλήσεων καταγράφεται στην αγορά της Ιταλίας με ποσοστό 4,8% που αντιστοιχεί σε €6,5 δις. Ακολουθεί η Γερμανία με ποσοστό 3% που αντιστοιχεί σε €13,4 δις. Από την άλλη πλευρά, η αγορά των λεγόμενων consumer electronics στην Ισπανία και τη Γαλλία εμφανίζουν μικρή κάμψη κατά 0,5% και 1,3% αντίστοιχα, φτάνοντας τα €5 δις και τα €9,6 δις αντίστοιχα για το σύνολο του 2010. Η δεύτερη επίσης μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, η Μ. Βρετανία, επλήγη σοβαρά. Η πτώση στη Μ. Βρετανία ξεπέρασε το 10% για τρίτη συνεχόμενη φορά το 2010. Έφτασε το 11% και οι απώλειες διαμορφώθηκαν στα €10 δις.


GREEK ICT MARKET
ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΔΙΣ Ο ΤΖΙΡΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ


Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα των εισηγμένων εταιρειών που ανακοινώθηκαν και αφορούν το σύνολο των πωλήσεών τους για το 2010 έφθασαν στα 971 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας συνολικά ζημίες 15,2 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία είναι χαρακτηριστικά μίας εξαιρετικά δύσκολης πορείας που ακολουθεί η αγορά Πληροφορικής, εν μέσω υλοποίησης του ΕΣΠΑ και της βαθειάς ύφεσης της οικονομίας, η οποία επιτείνεται από τον ουσιαστικό μηδενισμό των κρατικών επενδύσεων και την μεγάλη μείωση των επενδύσεων του ιδιωτικού και τραπεζικού τομέα σε υποδομές και κυρίως σε υπηρεσίες πληροφορικής. Οι πωλήσεις των εισηγμένων εταιριών πληροφορικής με εθνικές δραστηριότητες έφθασαν στα 807 εκατ. ευρώ, ενώ δέκα χρόνια πριν, το 2000, ήταν σχεδόν στα 2 δισ. ευρώ, χωρίς να έχει ξεκινήσει τότε η υλοποίηση του Ε.Π «Κοινωνία της Πληροφορίας». Αν και η σημερινή διάρθρωση της αγοράς πληροφορικής, λόγω σειράς συγχωνεύσεων και αποχωρήσεων από το Χρηματιστήριο από το 2000 μέχρι σήμερα, είναι εντελώς διαφορετική και το ποσοστό κέρδους υλικού και λογισμικού έχει πέσει δραματικά μέσα στη δεκαετία, η πορεία των πωλήσεων και της κερδοφορίας των εταιρειών πληροφορικής δεν φαίνεται ότι μπορεί να επανέλθει άμεσα στην πορεία των αρχών του 2000, ούτε καν στο μέσο όρο της δεκαετίας.


ΟΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Παρά το γεγονός ότι τα αποτελέσματα ορισμένων εισηγμένων εταιρειών πληροφορικής εμπεριέχουν δραστηριότητες πολλών εταιρειών που συγχωνεύθηκαν ή έκλεισαν την δεκαετία που πέρασε, φαίνεται ότι η ζήτηση πλέον δεν μπορεί να διατηρηθεί σε ανεκτά επίπεδα, ώστε ο συνολικός κύκλος εργασιών να μπορέσει να συντηρήσει την απασχόληση αλλά και την προσαρμογή των εταιρειών στις συνεχείς αλλαγές. Στον τομέα της διανομής και της λιανικής, η πορεία του αριθμού των χρηστών ίντερνετ παρουσιάζει μία κάμψη, λόγω της απουσίας κινήτρων, αιτία στην οποία οφείλεται κυρίως η μείωση των πωλήσεων. Η πορεία της μειωμένης ζήτησης προσωπικών υπολογιστών και ίντερνετ έδειξε τα δυσμενή αποτελέσματα και στις πωλήσεις ισχυρών αλυσίδων λιανικής, όπως το «Πλαίσιο» που δείχνει ότι έχει σημαντικές ισχυρές αντοχές στην κρίση και στην ύφεση. Η συνεχής μείωση των τιμών των μονάδων υπολογιστών και των περιφερειακών δεν μπορεί να ισοσκελίσει τις απώλειες της αγοράς λιανικής, ούτε από την όποια ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας, ούτε από την ανάπτυξη συστημάτων και υποδομών πληροφορικής στον Δημόσιο τομέα, αλλά ούτε και από την εμφάνιση νέων συστημάτων, όπως το iPad. Οι διαπιστώσεις αυτές δείχνουν ότι η ελληνική αγορά Πληροφορικής, με το τέλος του Ε.Π «Κοινωνία της Πληροφορίας» και εν όψει της έναρξης της ουσιαστικής υλοποίησης του ΕΣΠΑ που δυστυχώς καθυστερεί, έχει μπει σε μία νέα περίοδο μετασχηματισμού. Χαρακτηριστικά αυτής της περιόδου είναι η άμεση αναγκαιότητα ο δημόσιος τομέας να στραφεί σε διαφορετική υλοποίηση έργων και υπηρεσιών πληροφορικής, όπως π.χ παραχώρηση χρήσης και αγορά υπηρεσιών χωρίς διαγωνισμούς με αγορά εξοπλισμών, παρά μόνο για τους εντελώς απαραίτητους. Ο κλάδος θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι οι λύσεις στα προβλήματά του βρίσκονται σε εντελώς νέες βάσεις στα έργα δημοσίου και στην διαχείριση των έργων του ιδιωτικού τομέα, καθώς οι τομείς του λογισμικού, των υπηρεσιών και της καινοτομίας είναι οι μόνες που μπορεί να δώσουν μεσοπρόθεσμες λύσεις. Όσον αφορά τον προσανατολισμό της αγοράς σε αγορές του εξωτερικού διαφαίνονται μόνο ατομικές επιχειρηματικές προσπάθειες και όχι κάτι που είναι αποτέλεσμα μίας μακροπρόθεσμης στρατηγικής.


ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Με γενική πτώση πωλήσεων έκλεισε και το 2010 για τις εισηγμένες εταιρείες πληροφορικής με σύνολο εθνικών δραστηριοτήτων στα 807 εκατ. ευρώ και το γενικό σύνολο στα 971 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό μείωσης των πωλήσεων έφτασε στο 15,2%. Οι συνολικές επιδόσεις του κλάδου ήταν και πάλι ζημιογόνες στα 26,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 12,3 εκατ. ευρώ για τις εθνικές δραστηριότητες το 2009. Εδώ έχουμε διπλασιασμό των ζημιογόνων αποτελεσμάτων μέσα σε μία χρονιά, οι οποίες προέρχονται σχεδόν από το σύνολο των εταιρειών, οι περισσότερες των οποίων παρουσίασαν ζημίες.
Η απουσία έργων πληροφορικής από το ΕΣΠΑ, από το οποίο ακόμη δεν έχει βγει ούτε το 10% των προκηρύξεων που έπρεπε να είχαν ήδη βγει, έχει αποτυπωθεί σε καθοδική πορεία σχεδόν για όλες τις εταιρίες. Παράλληλα η άρνηση από την πλευρά του υπουργείου Ανταγωνιστικότητας, λόγω και των περιορισμών του ΕΣΠΑ, να βγουν Δράσεις όπως ο «Μαθητικός Υπολογιστής», η επιδότηση των υπηρεσιών Ευρυζωνικότητας, δημιούργησαν νέες δυσμενέστερες συνθήκες για το 2010. Σύμφωνα και με το στατιστικό μοντέλο που χρησιμοποιούμε στον ετήσιο Οδηγό Greek ICT Market για την εκτίμηση του συνόλου πωλήσεων τoυ Κλάδου Πληροφορικής το 2011, το σύνολο των πωλήσεων θα κυμανθεί κάτω από τα 900 εκατ. ευρώ επίπεδο το οποίο βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2000λόγω της απουσίας αυτών των παραμέτρων, π.χ. δημόσια έργα που βρίσκονται στο στάδιο της κατακύρωσης.
Η εκτίμηση του Οδηγού Greek ICT Market για το 2011 είναι ότι το σύνολο του κλάδου Πληροφορικής θα πετύχει, στην καλύτερη των περιπτώσεων συνολικά έσοδα 1,1 δισ. ευρώ και με ζημίες άνω των 15 εκατ. ευρώ. Ο κλάδος έχει πληγεί καθοριστικά από την ύφεση, τη μεγάλη μείωση των επενδύσεων στον δημόσιο, ιδιωτικό και τραπεζικό τομέα, την αδυναμία δημιουργίας ψηφιακών υπηρεσιών και την αρνητική ψυχολογία των επιχειρήσεων. Από τον πίνακα των ετήσιων αποτελεσμάτων του 2010 λείπουν οι πολυεθνικές και το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών εταιρειών λογισμικού και υπηρεσιών ολοκλήρωσης συστημάτων που εκτιμάται ότι συνολικά θα έχουν συνολικά οριακά θετικά αποτελέσματα. Όμως ακόμη κι αν δεχτούμε ότι τα αποτελέσματα αυτών των ομάδων της αγοράς είναι θα θετικά, η ζημιογόνος πορεία δεν θα αναστραφεί το 2011.


ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ


SINGULARLOGIC: ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ NEC


Η βράβευση της SingularLogic από τη NEC ως «Advanced Solution Partner 2011», έγινε  από τον κ. Ronald Rubens, Vice president Portfolio and Applications της NEC Unified Solutions,  στο πλαίσιο του ετήσιου Συνεδρίου Συνεργατών της SingularLogic και αποτελεί μία σημαντική διάκριση, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στην κατηγορία της διανομής και μεταπώλησης των τηλεφωνικών συστημάτων ΧΝ120. 
Η SingularLogic ξεκίνησε τη συνεργασία της με τη NEC το 2010, ως στρατηγικός συνεργάτης για τη μεταπώληση και τη διανομή των σύγχρονων τηλεπικοινωνιακών λύσεων της NEC στην αγορά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, καθώς και σε επιλεγμένες κάθετες αγορές, όπως της εστίασης και της φιλοξενίας.  Σε σύντομο χρονικό διάστημα, η SingularLogic εγκατέστησε πολυάριθμα συστήματα XN120 της NEC, μέσω 60 και πλέον συνεργατών της πανελλαδικά, που εκπαιδεύτηκαν και πιστοποιήθηκαν στα εν λόγω προϊόντα.
H SingularLogic έχει ήδη συνδέσει το συγκεκριμένο τηλεφωνικό κέντρο με τις εφαρμογές SingularLogic Hospitality Hotel και Hospitality Restaurant, για να καλύψει τις ανάγκες των απαιτητικών αγορών των ξενοδοχείων και των εστιατορίων / delivery.
Η συνεργασία αυτή που προσδίδει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα όχι μόνο στις δύο εταιρίες αλλά και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες προσφέροντάς τους οικονομικές και εύχρηστες λύσεις σταθερής τηλεφωνίας, έχει σαν στόχο το 2011 να διευρυνθεί  στα τηλεφωνικά κέντρα της NEC για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και σε άλλες κάθετες αγορές, όπως της Υγείας, ενώ συνεχίζεται η πιστοποίηση ακόμη περισσότερων συνεργατών του δικτύου διανομής της SingularLogic  στις λύσεις της NEC.


DIONIC: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2010
Ο όμιλος εταιρειών Dionic ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα χρήσης 2010, σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (I.F.R.S.).
O Eνοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 72 εκατ. μειωμένος κατά 1,45%. Τα μικτά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε € 15,8 εκατ. έναντι € 18,0 εκατ. το 2009. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου, ανήλθαν τη χρήση 2010 σε € 3,1 εκατ. έναντι € 5,5 εκατ. το 2009. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) διαμορφώθηκαν σε € 1,2 εκατ. έναντι € 3,8 εκατ. το 2009, ενώ τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου (ΕΒΤ) διαμορφώθηκαν σε € 0,7 εκατ. έναντι € 1,6 εκατ. το 2009. Τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 0,03 εκατ. έναντι €1,04 εκατ. το 2009. Τέλος τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας ανήλθαν € 0,5 εκατ. έναντι € 0,4 εκατ το 2009. Η Διοίκηση του ομίλου το 2011 θα επικεντρωθεί σε δραστηριότητες χαμηλού ρίσκου με ιδιαίτερες προοπτικές ανάπτυξης σε ένα γενικό περιβάλλον ύφεσης, όπως οι υπηρεσίες, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (φωτοβολταϊκά - αιολικά), καθώς και οι υπηρεσίες internet, μέσω των θυγατρικών της ATCOM -SKROUTZ. Ταυτόχρονα, προχωρά στην υλοποίηση του πλάνου εξορθολογισμού των δαπανών της, με στόχο την μείωσή τους. Bασική επιδίωξη το 2011 είναι η επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου στις αγορές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, με στόχο την αύξηση του κύκλου εργασιών στο εξωτερικό, ως ποσοστό στον συνολικό κύκλο εργασιών.


AVENIR: ΘΕΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟ 2010
Σε ανοδική τροχιά κινήθηκαν τα μεγέθη του Ομίλου Avenir κατά την χρήση του 2010, γεγονός που πιστοποιείται από την ανοδική πορεία των δραστηριοτήτων των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών και των στοιχημάτων προκαθορισμένης απόδοσης. Ειδικότερα, o ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε κατά το 2010 σε €127.803.023 έναντι €46.681.859 το 2009, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 174%. Τα μικτά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε €9.383.378, σημειώνοντας αύξηση 122%, έναντι μικτών κερδών €4.227.758 στο αντίστοιχο διάστημα του 2009. Το λειτουργικό αποτέλεσμα των τεσσάρων κυρίων δραστηριοτήτων του ομίλου ανήλθε σε κέρδος €1.230.109, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει τις επιχειρηματικές επιλογές της Διοίκησης του Ομίλου μετά και την πρόσφατη αναδιοργάνωσή του.
Το καθαρό αποτέλεσμα σε επίπεδο Ομίλου διαμορφώθηκε σε ζημιά €3.121.110. Επισημαίνεται ότι έξοδα της τάξης των €1.300.000, τα οποία πραγματοποιήθηκαν κατά το 2010, δεν είναι επαναλαμβανόμενα στην χρήση του 2011. Μέσα στα πλαίσια ανασυγκρότησης της Εταιρίας και του Ομίλου, με στόχο την επικέντρωση στις δραστηριότητες των συλλογικών στοιχημάτων και διαδικτυακών παιγνίων, στις 30 Σεπτεμβρίου του 2010, ο όμιλος προχώρησε στην πώληση της 100% θυγατρικής ΖΗΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΩΝ Α.Ε και της θυγατρικής αυτής ΡΕΙΜΕΤΡΙΞ Α.Ε, με δραστηριότητες στην Ρομποτική, Έρευνα, Ανάπτυξη και Τηλεπισκόπιση με Τεχνολογίες Laser. Η εν λόγω θυγατρική δεν επέτυχε κατά τα 3 τελευταία έτη να συνεισφέρει θετικά στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου και η πώλησή της συμβάλει -εκτός των άλλων- στην απάλειψη δυνητικών υποχρεώσεων, ως και στην περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους, ενισχύοντας σημαντικά τον Ισολογισμό του Ομίλου. Η ως άνω πώληση επιβεβαιώνει την προσήλωση της Διοίκησης του Ομίλου στην επιλεγείσα στρατηγική, που αφορά στην δραστηριοποίηση στους τομείς των συλλογικών στοιχημάτων και διαδικτυακών παιγνίων. Συνολικά, η ζημιά από τις διακοπείσες αυτές δραστηριότητες ανήλθε στο ποσό των €992.751. Επισημαίνεται το πολύ χαμηλό επίπεδο δανεισμού του Ομίλου, ο οποίος ανέρχεται στα €3.530.467, ενώ τα Ίδια Κεφάλαια του Ομίλου ανέρχονται σε €41.492.942. Στόχος της Διοίκησης του Ομίλου, είναι η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσής του και η ανάπτυξη των εργασιών του στους κλάδους των στοιχημάτων και διαδικτυακών παιγνίων, τόσο μέσα από το φυσικό δίκτυο των 160 καταστημάτων του στην Κύπρο, όσο και με την χρήση των Διεθνών Αδειών που κατέχει στο τομέα των διαδικτυακών αυτών προϊόντων, με απώτερο σκοπό την δημιουργία προϋποθέσεων για την αύξηση του μεριδίου αγοράς και την περαιτέρω βελτίωση της θέσης των δύο θυγατρικών EUROGOAL και MEGABET στην Κυπριακή αγορά.
Περαιτέρω, ο όμιλος σχεδιάζει και θα εισάγει μέσα στην τρέχουσα χρήση νέα προϊόντα και υπηρεσίες, συνεχίζοντας έτσι την απόλυτα επιτυχημένη προσπάθειά του που ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2009 με την επέκτασή του στην αγορά των καζίνο πλοίων που εκτελούν διεθνή δρομολόγια από και προς την Ελλάδα. Στα πλαίσια της διαμόρφωσης διεθνώς νέων νομοθετικών ρυθμίσεων για το Στοίχημα και τα Τυχερά Παιχνίδια, ο Όμιλος προετοιμάζεται και για την γεωγραφική του επέκταση σε χώρες του εξωτερικού. Η Διοίκηση του ομίλου είναι στρατευμένη και προσηλωμένη στην απόλυτη επίτευξη των στόχων για το 2011, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους και καθαρής κερδοφορίας για τον όμιλο.


ENTERSOFT: ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ, ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΑ ΚΕΡΔΗ
Βελτιωμένα ήταν τα έσοδα του ομίλου της Entersoft για το 2010, παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία. Συγκεκριμένα, τα συνολικά έσοδα του Ομίλου ανήλθαν στα 7,319 εκ. ευρώ, καταγράφοντας μικρή άνοδο σε σχέση με τα 7,227 εκ. ευρώ πέρυσι. Η συνετή πιστωτική πολιτική είχε ως αποτέλεσμα ο Όμιλος να έχει μηδενικό δανεισμό και ρευστά διαθέσιμα μεγαλύτερα του 1,04 εκ. ευρώ, γεγονός που του δίνει ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των βασικών ανταγωνιστών του. Ο δείκτης άμεσης ρευστότητας βελτιώθηκε σημαντικά και διαμορφώθηκε στο 7 έναντι του 3,5 του προηγούμενου έτους! Η γενικότερη πολιτική της εταιρείας για διατήρηση του προσωπικού της, οι ζημίες από τις θυγατρικές του εξωτερικού, οι αυξημένες αποσβέσεις υπεραξίας (goodwill) για τις εξαγορές της Retail Link και Nova Consulting, η έκτακτη εισφορά επί των κερδών του 2009 καθώς και κάποιες μικρής έκτασης προβλέψεις επισφαλειών, επηρέασαν αρνητικά τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου, τα οποία σημείωσαν μείωση κατά 66% και ανήλθαν σε 0,354 εκ. ευρώ από 1,046 εκ. ευρώ πέρυσι. Το 2010, η Entersoft βραβεύτηκε από τη Microsoft U.S. ως ο σημαντικότερος συνεργάτης της στην Ελλάδα (Country Partner of the Year), καθώς προσφέρει προϊόντα υψηλής τεχνολογίας με ηγετικά μερίδια στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, η ICAP την ενέταξε στην ομάδα των “Strongest Companies in Greece”.
Για το 2011, η Entersoft θα επιδιώξει την αύξηση εσόδων και κερδών της, εκμεταλλευόμενη την ισχυρή ρευστότητά της, τις πρόσφατες επενδύσεις της στα νέα προϊόντα CRM, E-Commerce, Retail και Mobile, τη διεκδίκηση έργων της Ψηφιακής Σύγκλισης του ΕΣΠΑ για τον Ιδιωτικό Τομέα, το διαρκώς διευρυνόμενο σε πλήθος και ποιότητα πελατολόγιό της και την ανάπτυξη στο χώρο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, μέσω της θυγατρικής της Retail Link.


MLS ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ: ΜΕΙΩΣΗ ΚΕΡΔΩΝ
Τα οικονομικά της μεγέθη για τη χρήση του 2010, ανακοινώνει η εταιρία MLS Πληροφορική Α.Ε. Συγκεκριμένα, το 2010 τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και προ της έκτακτης εισφοράς ύψους 185 χιλ ευρώ, προκειμένου να τοποθετηθούν σε συγκρίσιμη βάση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, διαμορφώθηκαν σε 1,82 εκατ.ευρώ από 2,4 εκατ.ευρώ το 2009, μειωμένα κατά 24% σε σύγκριση με το 2009. Μετά την έκτακτη εισφορά τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,64 εκατ.ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της MLS διαμορφώθηκε σε 10 εκατ.ευρώ έναντι 14,8 εκατ.ευρώ το 2009, παρουσιάζοντας μείωση 32,2%. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 4,4 εκατ.ευρώ από 5 εκατ.ευρώ το 2009 μειωμένα κατά 11,9%.
Σημειώνεται ότι το 2010 προέκυψαν επιπλέον κέρδη ύψους 385 χιλ. Ευρώ, που δεν συμπεριλαμβάνονται στα καθαρά κέρδη της εταιρίας (όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία), τα οποία προέρχονται από πώληση ιδίων μετοχών και αύξησαν την καθαρή της θέση αντίστοιχα. Η καθαρή θέση διαμορφώθηκε σε 16,6 εκατ.ευρώ έναντι 14,5 εκατ.ευρώ στις 31.12.2009 (+14,5%). Η εταιρία διαθέτει μηδενικό τραπεζικό δανεισμό και υψηλούς δείκτες ρευστότητας, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 31.12.2010 ανήλθαν σε 3,1 εκατ.ευρώ.
Το 2010, η MLS διατήρησε και διεύρυνε το μερίδιό της στην ελληνική αγορά πλοήγησης στο 57,4% έναντι 55,8% το 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας ερευνών Gfk. Ωστόσο, οι πωλήσεις της εταιρίας επηρεάστηκαν από την πτωτική πορεία της ελληνικής αγοράς, ειδικότερα μετά τον Απρίλιο του περασμένου έτους. Από την άλλη πλευρά, η εταιρία συνέχισε την πολιτική μείωσης των λειτουργικών της εξόδων, του κόστους των πρώτων υλών και του κόστους παραγωγής. Ταυτόχρονα, όμως, ενίσχυσε τις επενδύσεις που αφορούν τη διεθνή της ανάπτυξη, καθώς και την έρευνα και ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών πλοήγησης, εφαρμογών για Smartphones αλλά και προϊόντων εκπαιδευτικής τεχνολογίας.
Η εταιρία έχει σε εξέλιξη τριετές πλάνο για την ανάπτυξή της στις αγορές του εξωτερικού. Εντός των ελληνικών συνόρων, ξεκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία για την εισαγωγή διαδραστικών πινάκων στα ελληνικά σχολεία, στην οποία η MLS πρωτοστατεί λόγω των σημαντικών επενδύσεων που έχει υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, η εταιρία κινείται δυναμικά στην αγορά πλοήγησης για Smartphones μετά και την κυκλοφορία του MLS Destinator για iPhone της Apple, το β΄εξάμηνο του 2010.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η διοίκηση της εταιρίας αναμένει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης από το β΄τρίμηνο του 2011 και για το σύνολο της χρήσης.


PROFILE: ΘΕΤΙΚΕΣ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΟ 2010


Με θετικές εξελίξεις στα περισσότερα μεγέθη και σταδιακά αυξανόμενη κερδοφορία έκλεισε τη χρήση του 2010 ο όμιλος Profile, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που επέφερε μείωση κύκλου εργασιών, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αναλυτικότερα, ο όμιλος PROFILE αύξησε σημαντικά το EBIDTA και τα κέρδη, διατηρώντας υψηλά διαθέσιμα και χαμηλό δανεισμό. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το έτος έκλεισε στα €11 εκατ. από €13,3 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2009, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε €84 χιλ. έναντι ζημιών της τάξεως του €1,1 εκατ. Το EBIDTA διαμορφώθηκε σε €1 εκατ. από €373 χιλ. και η καθαρή κερδοφορία προ φόρων προσδιορίστηκε σε €151 χιλ. από ζημιές της τάξεως των €985 χιλ. Το λειτουργικό κέρδος αυξήθηκε στα €331 χιλ. από ζημιές €751 χιλ., λόγω της συγκράτησης των εξόδων αλλά και της αύξησης του περιθωρίου μεικτού κέρδους, που προήλθε από τη συστηματική προώθηση ιδίων προϊόντων του ομίλου σε χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς του ιδιωτικού τομέα, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας, τη χρήση του 2010, διαμορφώθηκε στα €10 εκατ. από €11,6 εκατ. το 2009, ενώ τα κέρδη προ φόρων έφτασαν στις €195 χιλ. από ζημιές €778 χιλ. Το καθαρό κέρδος για την εταιρεία διαμορφώθηκε στις €137χιλ. έναντι ζημίας ύψους €891 χιλ., το 2009. Όπως σημειώνει η διοίκηση της Profile, τα σημαντικά βελτιωμένα μεγέθη τόσο σε εταιρικό όσο και σε ενοποιημένο επίπεδο δεν θα μπορούσαν να επιτευχθούν χωρίς τη σημαντική συμβολή του ανθρώπινου δυναμικού της, σε μια εξαιρετικά απαιτητική συγκυρία. Στο πλαίσιο αυτό, αποφασιστικό ρόλο έπαιξε η υλοποίηση της επιχειρηματικής τακτικής του ομίλου με προσήλωση στην ανάπτυξη και προώθηση ίδιων εξειδικευμένων λύσεων και στη στοχευμένη επέκταση δραστηριοτήτων στο εξωτερικό. Το 2010, ο όμιλος επέτυχε την ανάληψη σημαντικών έργων, εντός και εκτός συνόρων, μέρος των οποίων υλοποιείται ήδη, στους τομείς της διαχείρισης περιουσίας, των επενδύσεων και της διαχείρισης κινδύνου. Μέσω των έργων αυτών, αναπληρώθηκε, σε σημαντικό βαθμό, η εύλογη υπό τις παρούσες συνθήκες, μείωση του αντικειμένου στον Δημόσιο τομέα. Η διοίκηση και το ανθρώπινο δυναμικό της PROFILE συνεχίζουν την προσπάθεια εκμετάλλευσης νέων ευκαιριών στις αγορές που δραστηριοποιείται ο όμιλος. Στο εξωτερικό πέραν της ανάληψης νέων έργων, ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην πολύπλευρη ενίσχυση της παρουσίας και της αναγνωρισιμότητας του ομίλου, ενώ στο εσωτερικό δίδεται έμφαση στο πελατοκεντρικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που διαθέτει ο όμιλος και στη διαρκή τόνωση της ανταγωνιστικότητας των λύσεων που προσφέρει.


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗ
ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΧA-SODALI: ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ
ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
«ΕΞΑΓΩΓΕΣ: ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ»
ICAP: «ΦΡΕΝΑΡΕΙ» ΤΟ... ΓΡΗΓΟΡΟ ΦΑΓΗΤΟ
ΟΜΙΛΟΣ PRINTEC
ΟΜΙΛIΑ ΓΕΩΡΓIΟΥ Α. ΠΡΟΒOΠΟΥΛΟΥ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ OLYMPIC AIR-ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ
ΑΓΟΡΑ Α.Ε.Ε.Α.Π.
ΦΑΚΕΛΟΣ LAMDA DEVELOPMENT
ΦΑΚΕΛΟΣ FG EUROPE
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site