Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Απρίλιος 2011-τεύχος 371                              

LAMDA DEVELOPMENT
ΥΠΟΧΩΡΗΣΕ Ο ΤΖΙΡΟΣ ΣΕ MALL ΚΑΙ ΦΛΟΙΣΒΟ ΤΟ 2010


Του Γιώργου Καλούμενου



Ήπια πτώση τζίρου παρουσίασαν τα τρία Mall του ομίλου, σε σχέση με τις έντονα αρνητικές συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά


Στα 700 εκατ. ευρώ ανήλθε το 2010 ο τζίρος στα τρία εμπορικά κέντρα που διαχειρίζεται η Lamda Development, ενώ οι επισκέπτες στα συνολικά 535 καταστήματά τους έφτασαν τα 25 εκατ.


Η κρίση χτύπησε το The Mall και το Mediterranean Cosmos τα οποία υπέστησαν μείωση τζίρου, αρκετά όμως χαμηλότερη από το μέσο όρο πτώσης συνολικά του λιανεμπορίου. Η υποχώρηση τζίρου διαμορφώθηκε στο 10,5% (335 εκατ. ευρώ) για το Mall και στο 9% (205 εκατ. ευρώ) για το Cosmos. Αντίστοιχα, η υποχώρηση τζίρου συνδυάστηκε με μείωση των επισκέψεων κατά 6% στο The Mall. Αντίθετα το Golden Hall, ξεκινώντας από πιο χαμηλή βάση το 2009, κατάφερε να αυξήσει το τζίρο του κατά 2,5%, στα 171 εκατ. ευρώ και την επισκεψιμότητα του κατά 25%. Παρατηρείται ότι η πτώση στους τζίρους είναι μεγαλύτερη από την πτώση της επισκεψιμότητας και αντίστοιχα η αύξηση του τζίρου στο Golden Hall είναι πολύ μικρότερη από την αύξηση των επισκεπτών. Αυτό συνέβη για τρεις κυρίως λόγους, σύμφωνα με στελέχη της Lamda Developoment. O πρώτος είναι ότι οι συγκεκριμένοι τζίροι υπολογίζονται χωρίς το ΦΠΑ, ο οποίος αυξήθηκε το 2010 και απορροφήθηκε από τις επιχειρήσεις. Έτσι στην ίδια τιμή, τα προϊόντα είχαν ενσωματωμένο μεγαλύτερο ΦΠΑ, γεγονός που αποτυπώθηκε αρνητικά στα συνολικά έσοδα. Ο δεύτερος λόγος είναι οι συνεχείς εκπτώσεις και προσφορές στις τιμές, οι οποίες μειώνουν τις πωλήσεις σε αξία ακόμα και αν αυτές μείνουν σταθερές σε όγκο. Η τρίτη αιτία αφορά στη μειωμένη αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών αλλά και στην αρνητική ψυχολογία τους που συνέβαλλε στο να μειώνουν σε μέσο όρο τις αγορές τους. 
Οι πιο σημαντικές εξελίξεις αυτή την περίοδο συντελούνται στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, καθώς η Lamda εξαγόρασε πρόσφατα το 100% εμπορικού κέντρου και προχωρά σε σημαντικές παρεμβάσεις, τόσο σε ό,τι αφορά αισθητικές βελτιώσεις, όσο και στο μίγμα των καταστημάτων που φιλοξενεί. Η αξία της επένδυσης για το κέντρο προσέγγισε τα 120 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η σημερινή του εμπορική αξία ανέρχεται στα 176 εκατομμύρια. Το κέντρο έχει 100% πληρότητα στη μίσθωση των καταστημάτων, ενώ έχει δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις εργασίας περίπου.
Μεταξύ των αλλαγών που έχουν πραγματοποιηθεί ή γίνονται αυτή την περίοδο είναι η αλλαγή μισθωτή σε τρία καταστήματα «άγκυρες» του εμπορικού, όπως και σε μερικά άλλα σημεία όχι τόσο στρατηγικής σημασίας. Συγκεκριμένα, το κατάστημα που στέγαζε τη Glou, σύντομα θα φιλοξενεί τα Intersport, στη θέση του Expert θα εγκατασταθούν τα H&M, ενώ στο στάδιο των διαπραγματεύσεων με αρκετούς υποψήφιους μισθωτές βρίσκεται το πρώην κατάστημα Fena. Το Mediterranean Cosmos έχει 209 καταστήματα συνολικά, εκ των οποίων τα 37 είναι εστιατόρια και καφέ, ενώ επίσης διαθέτει σούπερ μάρκετ, κινηματογράφους και αίθουσα bowling, υπαίθριο αμφιθέατρο 400 θέσεων, παιδότοπο, ορθόδοξη εκκλησία, πρότυπες βοηθητικές υπηρεσίες και παραδοσιακό ελληνικό χωριό. Διαθέτει εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της πόλης και τις γύρω περιοχές, ενώ απέχει μόλις πέντε λεπτά από το διεθνές αεροδρόμιο «Μακεδονία» και από μεγάλες οδικές αρτηρίες.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Ζωντανό υπεύθυνο για την ανάπτυξη του Mediterranean Cosmos, η επιλογή των νέων επιχειρήσεων, γίνονται με βάση το καλό concept και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που παρέχουν, καθώς αυτές έχουν αυτή τη στιγμή τις μεγαλύτερες πιθανότητες να επιβιώσουν της κρίσης.


ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ
Στο μεταξύ, φάκελο συμμετοχής στο διαγωνισμό για τη διαχείριση της μαρίνας Βουλιαγμένης έχει καταθέσει η Lamda Development. Στόχος της κίνησης είναι να εκμεταλλευτεί η εταιρεία το know-how και να δημιουργήσει συνέργιες από την επιτυχημένη πορεία της μαρίνας του Φλοίσβου. Η μαρίνα της Βουλιαγμένης είναι μικρότερη από του Φλοίσβου, ενώ δεν έχει και σημαντική χερσαία ζώνη προς μίσθωση (ανέρχεται μόλις στα 600 τ.μ.) και ούτε υπάρχει δυνατότητα αυτή να αυξηθεί μελλοντικά. Η Lamda όμως επιθυμεί να την εντάξει στο χαρτοφυλάκιο της, ώστε να εκμεταλλευτεί τις συνέργιες τόσο από τη μαρίνα του Φλοίσβου αλλά και από άλλες μαρίνες, τις οποίες ενδεχομένως να διαχειρίζεται μελλοντικά. Παραδείγματα τέτοιων μαρίνων τις οποίες η Lamda θα ενδιαφερόταν να αναλάβει, καθώς μεταξύ άλλων έχουν σημαντική χερσαία ζώνη, είναι αυτή του Αλίμου και της Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη.
Στην υπόλοιπη Ελλάδα, η εταιρεία είχε καταθέσει φάκελο και για τη μαρίνα της Κέρκυρας, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και του Ναυπλίου. Γενικά, η Lamda παρακολουθεί κάθε μαρίνα που παραχωρείται προς αξιοποίηση και είναι έτοιμη να μπει στη μάχη για τη διεκδίκηση της, αν φυσικά θεωρεί ότι παρουσιάζει ενδιαφέρον.
Σε ότι αφορά την πορεία της μαρίνας του Φλοίσβου, τα στελέχη της Lamda, την αξιολογούν ως επιτυχημένη καθώς η κάλυψη των καταστημάτων πλησιάζει το 100%, τα μισθώματα είναι ικανοποιητικά και καταβάλλονται χωρίς καθυστερήσεις από τους μισθωτές.  Η εταιρεία έχει αναλάβει για 40 χρόνια τη διαχείριση και αξιοποίηση της συγκεκριμένης μαρίνας, ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό των θαλάσσιων και επίγειων υποδομών της ανήλθε στα 50 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Η απόσβεση της επένδυσης υπολογίζεται ότι θα γίνει περίπου σε 10 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της.
Αναφορικά με το χερσαίο κομμάτι της μαρίνας, πραγματοποιήθηκε αναμόρφωση μιας έκτασης 56.000 τ.μ., συμπεριλαμβανομένων 3.800 τ.μ. στα οποία οι επισκέπτες και οι ιδιοκτήτες των σκαφών έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από μια σειρά 37 εμπορικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, όπως εστιατόρια, cafe, bars και επώνυμα καταστήματα. Επίσης, η μαρίνα διαθέτει 300 θέσεις ελλιμενισμού, οι οποίες κατά 50% φιλοξενούν mega-yachts (σκάφη αναψυχής και πολυτελείς θαλαμηγούς με μήκος που υπερβαίνει τα 30 μέτρα). H πληρότητα στις θέσεις ελλιμενισμού ανέρχεται σε ποσοστό 90%, ενώ τα έσοδα από ελλιμενισμό, υπηρεσίες και μισθώσεις ακινήτων ανέρχονται σε 12,7 εκατομμύρια ευρώ, καθώς η επαναλαμβανόμενη κερδοφορία για το 2009 ήταν 3,5 εκατομμύρια ευρώ.


ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗ ΣΕΡΒΙΑ
 
Σε καλό δρόμο βρίσκεται η εξέλιξη της επένδυσης 200 εκατ. ευρώ, που αφορούν σε ανάπτυξη συγκροτήματος πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχείου στο κέντρο του Βελιγραδίου. Μέχρι το τέλος του χρόνου η εταιρεία υπολογίζει ότι θα έχει εξασφαλίσει τις άδειες για την κατασκευή του έργου, το οποίο θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία.



ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ 2010


Τα ενοποιημένα αποτελέσματα του Ομίλου μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας της Lamda Development διαμορφώθηκαν το 2010 σε ζημίες 29,1 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 7,7 εκατ. ευρώ το 2009.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Ομίλου, τα αρνητικά ενοποιημένα αποτελέσματα οφείλονται, κατά κύριο λόγο, στην αναγνώριση ζημιών 39,3 εκατ. ευρώ (έναντι κερδών 13,8 εκατ. ευρώ το 2009) από την εμπορική αποτίμηση των επενδυτικών ακινήτων του ομίλου, απόρροια της ανόδου των συντελεστών κεφαλαιοποίησης βάσης, λόγω του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα. Η έκτακτη εισφορά στο εισόδημα επιβάρυνε τον Όμιλο κατά 2,6 εκατ.ευρώ.
Αύξηση κατά 2% παρουσίασαν τα ενοποιημένα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά αποτελέσματα του Ομίλου, δηλαδή προ μεταβολών εύλογης αξίας επενδύσεων σε ακίνητα και άλλων μη επαναλαμβανομένων στοιχείων, αποσβέσεων, τόκων και φόρων, τα οποία ανήλθαν σε 42,7 εκατ.ευρώ, έναντι 41,8 εκατ. ευρώ το 2009. Τα καθαρά κέρδη του ομίλου προ αποτιμήσεων ακινήτων και έκτακτης φορολογίας ανήλθαν σε 5,3 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή οφείλεται στη σταθεροποίηση της λειτουργικής κερδοφορίας των εμπορικών κέντρων “The Mall Athens”, “Mediterranean Cosmos”, στην αύξηση της κερδοφορίας του “Golden Hall” και στην αύξηση των εσόδων από συμμετοχές και μερίσματα λόγω της Eurobank Properties.
Πιο συγκεκριμένα, στο εμπορικό κέντρο “Golden Hall” η επαναλαμβανόμενη κερδοφορία αυξήθηκε κατά 13%, ενώ παρατηρήθηκε αύξηση του τζίρου των καταστημάτων κατά 2,5% και των επισκεπτών κατά 25%. Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων στο “The Mall Athens” κινήθηκε πτωτικά, κατά 10,5%, ενώ ο αριθμός των επισκεπτών ανήλθε σε 11,9 εκατ, παρουσιάζοντας κάμψη 6%. Αναφορικά με την πορεία του “Mediterranean Cosmos” στη Θεσσαλονίκη, η πτώση του κύκλου εργασιών των καταστημάτων ήταν 9%, ενώ ο αριθμός των επισκεπτών παρέμεινε 8,3 εκατ. όπως το 2009. Τον Δεκέμβριο του 2010 ολοκληρώθηκε η εξαγορά του υπόλοιπου 39,9% του “Mediterranean Cosmos”, με αποτέλεσμα η LAMDA Development να έχει σήμερα στην ιδιοκτησία της το 100% του εμπορικού κέντρου αλλά και το 100% της διαχείρισης του.
Η μαρίνα του Φλοίσβου παρουσίασε μείωση κατά 5% της επαναλαμβανόμενης κερδοφορίας. Η ολοκλήρωση της επέκτασης των θαλάσσιων υποδομών, επένδυση της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ περίπου, προσέθεσε 50 θέσεις ελλιμενισμού, εξέλιξη που αναμένεται να υποστηρίξει περαιτέρω τον κύκλο εργασιών και κερδών στο μέλλον. Η μαρίνα προσφέρει το 50% του συνόλου των 300 θέσεων ελλιμενισμού σε θαλαμηγούς με μήκος μεγαλύτερο των 30 μέτρων. Η χερσαία ανάπτυξη (εμπορικά καταστήματα και χώροι εστίασης) παρουσιάζει επισκεψιμότητα που προσεγγίζει τους 15.000 επισκέπτες την ημέρα, τα Σαββατοκύριακα.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗ
ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΧA-SODALI: ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ
ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
«ΕΞΑΓΩΓΕΣ: ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ»
ICAP: «ΦΡΕΝΑΡΕΙ» ΤΟ... ΓΡΗΓΟΡΟ ΦΑΓΗΤΟ
ΟΜΙΛΟΣ PRINTEC
ΟΜΙΛIΑ ΓΕΩΡΓIΟΥ Α. ΠΡΟΒOΠΟΥΛΟΥ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ OLYMPIC AIR-ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ
ΑΓΟΡΑ Α.Ε.Ε.Α.Π.
ΦΑΚΕΛΟΣ LAMDA DEVELOPMENT
ΦΑΚΕΛΟΣ FG EUROPE
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site