Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάιος 2011-τεύχος 372                              

ΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ...


Από την Άντα Σεϊμανίδη

Με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου να αναμένει σύντομα την άδεια της Κομισιόν, προκειμένου να της επιτραπεί η πιστοποίηση της ελληνικότητας των καταναλωτικών προϊόντων που παράγονται στη χώρα μας, και τους έλληνες καταναλωτές να αγοράζουν ολοένα και περισσότερο ελληνικά πρoϊόντα, ο κύβος έχει ριφθεί: βρισκόμαστε ήδη στη διαδικασία ανάκτησης της εμπιστοσύνης στις παραγωγικές μας δυνάμεις. Αλλά και μπροστά στην ανάγκη να αξιοποιήσουμε, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, γνώσεις, ικανότητες και περιουσίες παρατημένες, εξαιτίας της «εύκολης» ζωής των τελευταίων δεκαετιών, όπου ουσιαστικά η ανταλλαγή υπηρεσιών μεταξύ μας και η εύκολη λύση των εισαγωγών αποτελούσαν βασική πηγή εισοδήματος.
Τα σχετικά μηνύματα έρχονται από παντού: τις προάλλες, ένας οδηγός ταξί, γύρω στα 40, μας έλεγε ότι σκοπεύει να αξιοποιήσει τις οικονομίες του για να καλλιεργήσει τα χωράφια του πατέρα του σε ένα χωριό της Πελοποννήσου. Ένας ελαιοχρωματιστής, με δικό του συνεργείο, το οποίο δεν μπορούσε πλέον να συντηρήσει λόγω της κρίσης στην οικοδομή, με το εφάπαξ της σύνταξής του ετοιμάζει ήδη καλλιέργειες σαλιγκαριών σε ένα κτήμα που έχει στα Καμμένα Βούρλα. Με τις καλλιέργειες αυτές, ελπίζει ότι θα «προικίσει» επαγγελματικά τον άνεργο γιο του. Η ιδιοκτήτρια μιας επιτυχημένης μπουτίκ με εισαγόμενα, που τώρα, όμως, αντιμετωπίζει πτώση του τζίρου της κατά 60%, προσπαθεί με κάθε τρόπο να ανασυστήσει τη βιοτεχνία που διατηρούσε τη δεκαετία του ’90 και την οποία αναγκάστηκε να κλείσει, γιατί οι συντελεστές παραγωγής την έκαναν μη ανταγωνιστική. Ένα στέλεχος του ΕΟΤ, δημόσιος υπάλληλος καριέρας, επιδιώκει να συνταξιοδοτηθεί, προκειμένου να αξιοποιήσει τις γνώσεις και την εμπειρία του για τη δημιουργία αγροτουριστικής μονάδας στην ιδιαίτερη πατρίδα του.

ΕΝΑΣ ΜΑΚΡΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ
Ο κατάλογος με αντίστοιχες περιπτώσεις είναι ατελείωτος. Και ενθαρρυντικός, γιατί αποδεικνύει ότι ο Έλληνας ετοιμάζεται, για μία ακόμα φορά, να επιβεβαιώσει τις αρετές του, έστω και μετά από μια μεγάλη περίοδο επικράτησης των αρνητικών του στοιχείων: η ευρηματικότητα, η εργατικότητα, η προσαρμοστικότητα, αλλά και η φιλομάθεια, συγκαταλέγονται ανάμεσα στις αρετές του. Η βιασύνη για γρήγορο και εύκολο κέρδος, η έλλειψη επιχειρηματικής κουλτούρας και ειδικών γνώσεων, αλλά και η έλλειψη, συχνά, σωστής κατεύθυνσης αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» του.
Σήμερα μάλιστα, που, όπως αποδεικνύει η ετήσια έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου των Αθηνών, η ελληνικότητα ενός προϊόντος αποτελεί ήδη ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων διατροφής (ντόπιο κρέας, φρούτα, οπωροκηπευτικά, ψάρια), ενώ τείνει να αποτελέσει πλεονέκτημα και για τυποποιημένα τρόφιμα, αλλά και, συνολικότερα, για καταναλωτικά προϊόντα που παράγονται στην ελληνική αγορά. Δηλαδή, το «Μade in Greece» ξαναγίνεται μόδα, την οποία φυσικά πρέπει, με κάθε τρόπο, να ενθαρρύνουμε και πολύ καλά πράττουν ορισμένες εταιρείες, όπως η Βic, που έχει ξεκινήσει διαφημιστική καμπάνια για να τονίσει το γεγονός ότι η παραγωγή των προϊόντων της γίνεται στην Ελλάδα.
Τα ωφελήματα είναι μεγάλα, τόσο σε επίπεδο απασχόλησης όσο και σε επίπεδο απόδοσης φόρων και εσόδων στο ελληνικό κράτος, που τα έχει ανάγκη, και ασύλληπτα σε επίπεδο τόνωσης της ψυχολογίας μας, εξεύρεσης διεξόδων και εναλλακτικών λύσεων στο θέμα της ανάπτυξης. Με τους πολιτικούς μας να αποδεικνύονται, για μία ακόμα φορά, κατώτεροι των περιστάσεων, οι υγιείς επιχειρηματικές δυνάμεις και οι απλοί πολίτες είναι τελικά αυτοί που θα σύρουν το «τρένο» της επανεκκίνησης της οικονομίας και θα αποδείξουν ότι, ως λαού, μας αξίζει κάτι καλύτερο από τη σφραγίδα του αποτυχημένου…


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΚΛΑΔΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΥ
ΚΛΑΔΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΥ
CEO & CSR MONEY CONFERENCE 2011
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Ι. ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ
«ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ»
ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΚΕ THALES-CEO & CSR 2011
ΤΡΑΠΕΖΕΣ
CRÉDIT AGRICOLE LIFE
ΟΜΙΛΟΣ FIAT: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΝΑΖΟΓΛΟΥ
ΑΡΘΡΟ ΓΙΩΡΓΟΥ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ
MCARTHURGLEN ATHENS
ΕΡΕΥΝΑ ICAP
ΚΛΑΔΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΡΙ ΚΡΙ: ΑΝΟΙΓΕΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΑΥΞΑΝΕΙ ΜΕΡΙΔΙΑ
ΦΑΚΕΛΟΣ Ο.Λ.Π.
ΦΑΚΕΛΟΣ ΣΙΔΕΝΟΡ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site