Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάιος 2011-τεύχος 372                              

ΙΩΑΝΝΗΣ ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΟ


«Η ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ»


Η αγορά των καυσίμων βρίσκεται σε δύσβατο δρόμο καθώς η συμπίεση των περιθωρίων κέρδους σε συνδυασμό με την πρωτόγνωρη μείωση 15% στον όγκο των πωλήσεων και τις στρεβλώσεις στην αγορά λιανικής οδηγούν σε ολέθρια αποτελέσματα.  Αυτό αναφέρει ο Διευθύνων σύμβουλος της ΕΚΟ κ. Ιωάννης Ψυχογιός στο ΧΡΗΜΑ αναλύοντας τις πτυχές της αγοράς των καυσίμων η οποία βρίσκεται προς εξελίξεων. Όπως επισημαίνει, υπάρχουν διαχρονικά προβλήματα στην αγορά η οποία παράλληλα βιώνει το κλείσιμο εταιρειών και άλλες αρρυθμίες που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Χαρακτηρίζει ως «μεγάλους χαμένους,» εξαιτίας της κατάστασης που επικρατεί, τις υγιείς επιχειρήσεις του κλάδου και εστιάζει σε μια σειρά αναγκαίων παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν για να επικρατήσει ομαλότητα. Επίσης τονίζει ότι η τιμή των καυσίμων προ φόρων στην Ελλάδα παραμένει φθηνότερη έναντι των άλλων Μεσογειακών κρατών μελών της Ε.Ε. Για την εταιρεία του, αποφεύγει να κάνει προβλέψεις για το επόμενο διάστημα ενώ θέτει ως πρώτιστο στόχο για την παρούσα οικονομική συγκυρία να διατηρήσει τα μερίδια που σήμερα κατέχει. Επιπρόσθετα σε εταιρικό επίπεδο αναφέρει ότι διανύεται περίοδος εξορθολογισμού και βρίσκεται σε φάση υλοποίησης το σχέδιο «ομογενοποίησης» των εργασιών της ΕΚΟ με την ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ.


 



Χρήμα_ Οι ταραχές που έχουν ξεσπάσει στον αραβικό κόσμο και τη Μ. Ανατολή έχουν οδηγήσει στην κατακόρυφη αύξηση της τιμής του αργού πετρελαίου με αποτέλεσμα να βιώνουμε σήμερα από τις υψηλότερες τιμές ιστορικά στη βενζίνη.
Δεδομένης και της οικονομικής ύφεσης, που ταλαιπωρεί τη χώρα την τελευταία τριετία, ποιες θα είναι οι επιπτώσεις από αυτή την κατάσταση στον κλάδο γενικότερα αλλά και στα αποτελέσματα της εταιρείας σας ειδικότερα;


Ιωάννης Ψυχογιός_Η αύξηση των τιμών του αργού πετρελαίου, η οποία ήδη βεβαίως έχει ανακοπεί, επηρεάζεται από τρεις βασικούς παράγοντες : την προσφορά και ζήτηση, την αστάθεια του γεωπολιτικού περιβάλλοντος, καθώς και τις χρηματιστηριακές αγορές.
Η διυλιστηριακή τιμή του προϊόντος είναι υψηλή και διαμορφώνει κατά 35% περίπου την τιμή του καταναλωτή στην Ελλάδα, ενώ οι φόροι διαμορφώνουν άλλο ένα 60%. Απομένει λοιπόν ένα ποσοστό 5% το οποίο είναι το συνολικό περιθώριο εταιριών και βενζινοπωλών και από αυτό πρέπει να αντιμετωπισθούν όλα τα έξοδα του κλάδου και προφανώς να προκύψει και κάποιο, οριακό τουλάχιστον, κέρδος. Ως εκ τούτου, αντιλαμβάνεστε σε πόσο εξαιρετικά δύσβατο δρόμο πορευόμαστε και βέβαια αν αυτό συνδυαστεί με την πρωτόγνωρη μείωση των όγκων κατά 15% αλλά και τις στρεβλώσεις στην αγορά λιανικής, οδηγούμαστε σε ολέθρια αποτελέσματα για τον κλάδο. Τα πρώτα είναι ήδη ορατά μετά το κλείσιμο 3 μικρών εμπορικών εταιριών αλλά και μεγάλου αριθμού πρατηρίων σε όλη την χώρα.



Χ_Στο παρελθόν η τιμή του καυσίμου ήταν το βασικό «όπλο» που χρησιμοποίησαν οι μικρομεσαίες εταιρίες του χώρου προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες. Η χαμηλότερη τιμή «υποκρύπτει» πάντοτε κάποια… ύποπτη δραστηριότητα;


Ι.Ψ_Ο δείκτης της ελαστικότητας της ζήτησης με βάση την τιμή, είναι βέβαιο ότι τον τελευταίο χρόνο έχει αυξηθεί σημαντικά. Δε μπορώ να πω ότι είναι οπωσδήποτε ύποπτο, είναι όμως σίγουρα κάτι που θα πρέπει να προβληματίζει τον καταναλωτή πριν ανεφοδιάσει το όχημά του. Κι αυτό το λέω γιατί το τελευταίο χρονικό διάστημα το πρόβλημα της καταδολίευσης των αντλιών έχει αγγίξει επικίνδυνα ποσοστά. Κάποιοι ασυνείδητοι επιχειρηματίες τοποθετούν μηχανισμούς στους μετρητές των αντλιών με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην παίρνει την ποσότητα για την οποία πληρώνει. Αυτό δημιουργεί σ’ αυτόν τον «επιχειρηματία» τη δυνατότητα να ρίξει θεαματικά την τιμή, σε σημείο που να γίνει ιδιαίτερα δελεαστική για τον καταναλωτή. Αυτός ο αθέμιτος λοιπόν ανταγωνισμός, οδηγεί τους υγιείς επιχειρηματίες του κλάδου να κατεβάσουν τις τιμές τους πολλές φορές κάτω του κόστους τους, με συνέπεια να οδηγούνται μοιραία στο κλείσιμο της επιχείρησης. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι οι επιχειρήσεις που κλείνουν είναι συνήθως αυτές που κάνουν καλά τη δουλειά τους.
Πρόσφατα η πολιτεία έφτιαξε νέο νόμο ο οποίος προβλέπει πολύ αυστηρές ποινές για αυτές τις παραβάσεις. Όλοι οι φορείς του χώρου, συμπεριλαμβανομένων τόσο των εταιριών εμπορίας όσο και των βενζινοπωλών, έχουν θέσει τον εαυτό τους στη διάθεση της πολιτείας, προκειμένου να παταχθούν τέτοια φαινόμενα με τον αποτελεσματικότερο και ταχύτερο τρόπο.


 



Χ_Αναφορικά με τις δύο μεγάλες «πληγές» της αγοράς, τη νοθεία και το λαθρεμπόριο, έχουν γίνει βήματα προς την καταπολέμηση των δύο αυτών φαινομένων; Που εντοπίζετε τις μεγαλύτερες «εστίες» λαθρεμπορίου στη χώρα μας;


Ι.Ψ_Πράγματι η αγορά χαρακτηρίζεται από διαχρονικά προβλήματα που οδηγούν σε σημαντική απώλεια φορολογητέας ύλης, επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα των καυσίμων και ενισχύουν την κακοδαιμονία του Κλάδου.
Συνέπεια, οι μεγάλοι χαμένοι να είναι το Ελληνικό Δημόσιο και οι υγιείς επιχειρήσεις του Κλάδου μεταξύ των οποίων είναι και η ΕΚΟ, η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ κ.ά.
Το ερώτημά σας αυτό θα πρέπει όμως ν’ απευθυνθεί στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, διότι οι υγιείς επιχειρήσεις διέπονται από επαγγελματισμό και δεν προκαλούν στρεβλώσεις. Αντιθέτως αποδίδουν στο κράτος τους ειδικούς φόρους και εισφορές που συγκεντρώνουν για λογαριασμό του, καθώς και τους φόρους εισοδήματος που τους αναλογούν.
Εμείς σαν ΕΚΟ και ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ αλλά και σαν ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών) έχουμε κάνει προτάσεις στην πολιτεία και ας μου επιτραπεί να αναφέρω ορισμένες που σίγουρα θα περιορίσουν τις περιπτώσεις λαθρεμπορίας :


- Εξάρθρωση των κυκλωμάτων εικονικών εξαγωγών καυσίμων
Όπως είναι γνωστό, ορισμένοι προμηθεύονται αφορολόγητα καύσιμα (βενζίνες και Πετρέλαιο Κίνησης) από Εταιρίες Εμπορίας Πετρελαιοειδών με δήθεν σκοπό την εξαγωγή τους σε γειτονικές χώρες. Φορτώνουν βυτιοφόρα ή δεξαμενόπλοια με προορισμό το εξωτερικό, αλλά στη συνέχεια φροντίζουν ώστε να σφραγίζονται τα διάφορα παραστατικά στα τελωνεία εξαγωγής / εισαγωγής, χωρίς να γίνει πραγματική εξαγωγή των καυσίμων. Στη συνέχεια, οι λαθρέμποροι διαθέτουν τα αφορολόγητα καύσιμα παράνομα εντός της επικράτειας, καρπούμενοι φόρους και δασμούς. 



- Εξίσωση των φόρων στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης
Η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο Πετρέλαιο είναι η πιο αποτελεσματική λύση για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στο Πετρέλαιο Θέρμανσης. Για την επιτυχία του μέτρου, θα πρέπει να προβλεφθεί διαδικασία επιστροφής του φόρου σε ορισμένες κοινωνικές τάξεις με κριτήρια που θα εξασφαλίζουν κοινωνική δικαιοσύνη. Η επιστροφή του φόρου να γίνεται απευθείας από το κράτος στους όποιους δικαιούχους καταναλωτές και να εξεταστεί η προκαταβολή (εκταμίευση) με τη μορφή επιδόματος στους καταναλωτές, ώστε να αποφευχθεί η στενότητα ρευστότητας.
Διαφορετικά, το χειμώνα υπάρχει κίνδυνος να παγώνουν όχι μόνο τα νοικοκυριά, αλλά και η αγορά, με δυσάρεστες συνέπειες όπως απώλεια θέσεων εργασίας.


- Αφαίρεση αδείας λειτουργίας στα πρατήρια που διαπιστώνεται «παρέμβαση» στη λειτουργία των αντλιών
Επειδή η συγκεκριμένη παραβατικότητα παίρνει μεγάλες διαστάσεις, προτείνεται η εντατικοποίηση των ελέγχων και η άμεση εφαρμογή του νέου νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα.


Οι κυρώσεις που προβλέπονται από τον ως άνω νόμο είναι :


o Κατάσχεση οργάνων καταδολίευσης / αλλοίωσης και υποστηρικτικών μέσων.
o Επιβολή αυτοτελούς διοικητικού προστίμου για κάθε επηρεαζόμενη αντλία (δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 30.000 € ανά αντλία).
o Επιβολή ποινικών κυρώσεων .
o Οριστική αφαίρεση άδειας λειτουργίας.


Συνέπειες :
 Δεν επιτρέπεται, για 6 μήνες, η λειτουργία παρόμοιας επιχείρησης στον ίδιο χώρο
 Δεν επιτρέπεται η χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας παρόμοιας επιχείρησης στον ίδιο χώρο σε συγγενή έως 2ου βαθμού, αν ο συγκεκριμένος χώρος – εγκαταστάσεις ανήκουν στον παραβάτη.
 Επιβολή διοικητικού προστίμου 50.000 – 500.000 € σε συμμετέχοντες στη διάπραξη του αδικήματος και ποινικών κυρώσεων, εάν η συμμετοχή συνιστάται στην εγκατάσταση του μηχανισμού καταδολίευσης / αλλοίωσης.


- Άμεση εφαρμογή συστήματος ελέγχου εκροών στα Πρατήρια Υγρών Καυσίμων


Άμεση έκδοση Υπουργικής Απόφασης για εφαρμογή του συστήματος ελέγχου εκροών (σύνδεση των φορολογικών μηχανισμών στα πρατήρια με τις ηλεκτρονικές αντλίες, ώστε να καταγράφονται αυτόματα όλες οι πωλήσεις για διασταύρωση με το σύνολο των αγορών).



- Σήμανση όλων των βυτιοφόρων Ι.Χ. και Δ.Χ (ως Ν.Δ. 3054). Έλεγχος καθ’ οδόν του νόμιμου της διακίνησης


-        Κάθε Ι.Χ. βυτιοφόρο να φέρει εμφανώς το εμπορικό σήμα της Εταιρίας Εμπορίας στην οποία ανήκει.
- Σε περίπτωση που η μεταφορά των καυσίμων (πλην Μαζούτ και Ασφάλτου,
 όπου δεν τίθεται θέμα λαθρεμπορίου) εκτελείται από βυτιοφόρο Δημόσιας Χρήσης, το βυτιοφόρο αυτό επίσης να φέρει εμφανώς το εμπορικό σήμα της Εταιρίας Εμπορίας που χρησιμοποιεί το Δ.Χ. βυτιοφόρο.
-        Σε περίπτωση που η μεταφορά των καυσίμων (πλην Μαζούτ και Ασφάλτου) εκτελείται από βυτιοφόρα Δημοσίας Χρήσης, τα τελευταία πρέπει επίσης να φέρουν εμφανώς το εμπορικό σήμα της Εταιρίας Εμπορίας (κατόχου άδειας εμπορίας) με την οποία συνεργάζεται κατ’ αποκλειστικότητα. Για τυχόν παράνομη διακίνηση εμπορευμάτων με τα συγκεκριμένα Β/Φ, η Εταιρία Εμπορίας θα είναι συνυπεύθυνη.
- Όλα ανεξαιρέτως τα μεταφορικά μέσα Ιδιωτικής Χρήσης και τα μεταφορικά μέσα Δημόσιας Χρήσης που μεταφέρουν αφορολόγητα καύσιμα πρέπει να φέρουν μία επιπλέον ειδική σήμανση, προκειμένου να διακρίνονται αμέσως και να διευκολύνονται οι έλεγχοι. Ο τύπος, το μέγεθος και η θέση της, θα καθοριστεί με ΚΥΑ των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Οικονομικών και Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας.
-        Όλα τα Ι.Χ. και Δ.Χ. βυτιοφόρα οχήματα οφείλουν να είναι εφοδιασμένα με σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS).


- Έλεγχος τιμολογίων αγορών σε πρατήρια από ΚΕΔΑΚ και ΣΔΟΕ και εφαρμογή του νόμου στις περιπτώσεις παραεμπορίου και πειρατείας
Να πραγματοποιείται δειγματοληπτικός, αλλά διαρκής έλεγχος, στα πρατήρια από ΚΕΔΑΚ και ΣΔΟΕ για παράβαση του εδαφίου 4 του άρθρου 7 του Ν. 3054/2002 σχετικά με την προμήθεια των καυσίμων και το σήμα της Εταιρίας. Η παραεμπορία καυσίμων (νοθεία, πειρατεία, κτλ) είναι άμεσα συνδεδεμένη με την λαθρεμπορία.



- Δειγματοληπτικός έλεγχος τιμολογίων εταιρών εμπορίας για τυχόν περιπτώσεις παραεμπορίου και πειρατείας


Να πραγματοποιείται δειγματοληπτικός, αλλά διαρκής, έλεγχος στις Εταιρίες Εμπορίας καυσίμων για το κατά πόσον οι αποδέκτες των καυσίμων, που η εταιρία εμπορεύεται, δικαιούνται να τα χρησιμοποιούν ή να τα εκπορεύονται, χωρίς να παραβιάζεται η νομοθεσία.


- Έλεγχος (καθ’ οδόν) του φορτίου και του νόμιμου της διακίνησης που γίνεται με τα μικρά βυτιοφόρα των πρατηρίων
Εκτός από τις ποσότητες, να ελέγχονται τα προϊόντα που μεταφέρονται και από πλευράς ποιότητας (χημικής σύστασης), η πηγή προμήθειάς τους και ο προορισμός τους.
Στόχος του ελέγχου είναι να παταχθεί η τυχόν χρήση των μικρών βυτιοφόρων θέρμανσης για τη διακίνηση παράνομου προϊόντος.


- Έλεγχος (πιστοποίηση ADR κλπ.) των βυτιοφόρων και των οδηγών τους που κυκλοφορούν στη χώρα με πινακίδες ξένων χωρών



Χ _Πώς κρίνετε το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες χώρες σε ό,τι αφορά στις τιμές καυσίμων προ φόρων στην Ευρώπη;


Ι.Ψ_Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη διαπίστωση δεν είναι απόλυτα ακριβής. Παρά το γεγονός ότι η τελική τιμή αντλίας είναι από τις ακριβότερες στην Ευρώπη, η τιμή χωρίς φόρους παραμένει φθηνότερη έναντι των άλλων Μεσογειακών κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η σημαντική αύξηση της φορολογίας (ΕΦΚ και ΦΠΑ) αύξησε ραγδαία και σε σύντομο χρονικό διάστημα τις τιμές καταναλωτή.
Αυτό οδήγησε στη συρρίκνωση των περιθωρίων, εταιριών και πρατηριούχων, με την κατανάλωση πετρελαιοειδών να έχει σημειώσει πτώση μεγαλύτερη από 15%.


Χ_Πώς κρίνετε τις παρεμβάσεις της πολιτείας στις τιμές με την επιβολή πλαφόν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Πιστεύετε ότι στην επαρχία δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός και αν ναι που αποδίδετε αυτή τη δυσλειτουργία;


Οι αποφάσεις της πολιτείας είναι σεβαστές όπως είναι και σαφής η θέση του Συνδέσμου Εμπορίας Εταιριών ΠΕτρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) πως η επιβολή πλαφόν, έστω και σε επιλεγμένες περιοχές της χώρας, δεν βοηθάει προς την κατεύθυνση συγκράτησης των τιμών αντλίας. Τουλάχιστον αυτό έχει αποδειχθεί από ανάλογες παρεμβάσεις στο παρελθόν.
Τα θέματα στα οποία χρειάζεται να αφιερώσουμε όλοι, τόσο η πολιτεία όσο και οι παράγοντες της αγοράς, όλες μας τις προσπάθειες είναι η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, του φαινόμενου της καταδολίευσης των αντλιών και του αθέμιτου ανταγωνισμού. Στην κατεύθυνση αυτή ο Σύνδεσμος Εταιριών (ΣΕΕΠΕ) και οι φορείς των βενζινοπωλών είμαστε στο πλευρό της πολιτείας για να βοηθήσουμε να εξαλειφθούν αυτά τα φαινόμενα.
Συνεπώς, για την ομαλή λειτουργία της αγοράς αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού, χρειάζεται άμεση προώθηση διαρθρωτικών αλλαγών μερικές εκ των οποίων είναι :
- Αυστηρή εφαρμογή του νόμου για την καταδολίευση των αντλιών
- Εξίσωση των φόρων στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης
- Απλούστευση των χρονοβόρων και δαπανηρών τελωνειακών διαδικασιών
- Απλοποίηση διαδικασιών αδειοδοτήσεων και καθιέρωση διαδικασίας «μιας στάσης»
- Τακτική δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων πωλήσεων ανά νομό, προϊόν και εταιρία


Χ_Το 2011 θα είναι έτος ζημιών ή κερδών για την εταιρία σας; Ποιες είναι γενικότερα οι προοπτικές για το υπόλοιπο του 2011;


Ι.Ψ_Οποιαδήποτε πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη με τις αρνητικές εξελίξεις που μαστίζουν την ελληνική αγορά. Φανταστείτε ότι για πρώτη φορά το περασμένο έτος κατεγράφη στη χώρα μείωση στη ζήτηση για πετρελαιοειδή προϊόντα της τάξεως του 15 %.
Εμείς θα επιμείνουμε στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της Εμπορίας, μέσα από τον εξορθολογισμό του κόστους την επίτευξη των συνεργιών μέσα στον όμιλο των ΕΛΠΕ, τον ανασχεδιασμό του δικτύου σε όλη την επικράτεια, την αριστοποίηση ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας, από τα διυλιστήρια μέχρι τον τελικό καταναλωτή, με τη συνεχή βελτίωση όλων των λειτουργιών μας.
Ο στόχος μας είναι μέσα σε αυτή την πρωτόγνωρα αρνητική συγκυρία να συγκρατήσουμε τα μερίδια αγοράς. Καθώς όμως τα περιθώρια κέρδους έχουν συρρικνωθεί σε μεγάλο βαθμό οδηγούμαστε σε απαισιόδοξες προβλέψεις για τα αποτελέσματα του 2011.


Χ_ Αυτή τη στιγμή διατηρείτε ένα ιδιαίτερα ευρύ δίκτυο καταστημάτων στην ελληνική αγορά. Σχεδιάζετε να το επεκτείνετε περαιτέρω ή πιστεύετε ότι διανύουμε περίοδο «εξορθολογισμού» σε όλα τα επίπεδα;


Ι.Ψ_Προφανώς και διανύουμε περίοδο «εξορθολογισμού» σε όλα τα επίπεδα. Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των πρατηρίων στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλός ανάλογα με τον πληθυσμό, έστω και με την υπάρχουσα γεωγραφική ιδιομορφία της χώρας.
Στόχος μας είναι η βελτιστοποίηση του συνόλου του δικτύου λιανικής των δυο εταιριών μας στην ελληνική αγορά που αριθμεί περίπου 2300 πρατήρια. Όπως γνωρίζετε ο αριθμός κατοίκων ανά πρατήριο στη χώρα μας είναι ο μισός από τον μέσο όρο στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Επίσης στόχος είναι η διατήρηση της ηγετικής μας θέσης σε καύσιμα που προορίζονται για τη Βιομηχανία, την Αεροπορία και τη Ναυτιλία.


Χ_Πρόσφατα αναλάβατε και τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στην εταιρεία Ελληνικά Καύσιμα (πρώην BP). Πώς θα επηρεάσουν αυτές οι διοικητικές αλλαγές τη λειτουργία, τις συνέργιες και την ομογενοποίηση των διαδικασιών μεταξύ των δύο εμπορικών θυγατρικών Εταιρειών των ΕΛΠΕ;


Ι.Ψ_Θεωρώ ότι δίνετε ο ίδιος την απάντηση μέσα από το ερώτημά σας. Πρόκειται για μια  απόφαση της Διοίκησης του Ομίλου η οποία διευκολύνει σημαντικά την επίτευξη των συνεργιών, αλλά και την ομογενοποίηση των διαδικασιών μεταξύ της ΕΚΟ και της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ.
Για παράδειγμα, η μετακίνηση σε κοινό κτήριο και η δημιουργία κοινών υποστηρικτικών υπηρεσιών για τις δύο εμπορικές θυγατρικές εταιρίες του Ομίλου, ήδη απέφεραν ικανοποιητικά οφέλη, που σε συνδυασμό με τον έλεγχο και περιορισμό του λειτουργικού κόστους, αντιστάθμισαν εν μέρει τη μείωση των όγκων και των περιθωρίων που είναι συνέπεια της κρίσης που όλοι βιώνουμε. Με απλά λόγια, αποσκοπούμε διαρκώς στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας, στη μεγιστοποίηση των συνεργιών και βεβαίως στην κοινή αντιμετώπιση σημαντικών θεμάτων της λιανικής εμπορίας καυσίμων και λιπαντικών και των γενικότερων προβλημάτων του Κλάδου.
Ήδη έχουμε κάνει σημαντικά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση και τώρα πια όλες οι υποστηρικτικές υπηρεσίες είναι κοινές για τις δυο εταιρίες. Έτσι οδεύουμε με σταθερά βήματα στην επίτευξη του απώτερου στόχου ο οποίος εκτός από τις συνέργιες σε θέματα ενοποίησης και εξορθολογισμού του κόστους, είναι να κατορθώσουμε να συνεργαστούν μεταξύ τους άνθρωποι που προέρχονταν από τελείως διαφορετικές εταιρικές κουλτούρες. Και είμαι σε θέση να πω ότι είμαστε περήφανοι που αυτό έχει πραγματοποιηθεί σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό και ταχύτερα από όσο αρχικά προσδοκούσαμε.
Βέβαια αυτό δεν έγινε τυχαία. Εργάστηκαν εντατικά κοινές ομάδες έργου προς όλες τις κατευθύνσεις και για όλες τις δραστηριότητες των δύο εταιριών για να καταφέρουμε σήμερα να μιλάμε για την επιτυχία του προγράμματος αυτού.


Στόχος μας είναι, το περιβάλλον και οι συνθήκες εργασίες για τον καθένα εργαζόμενο σ’ αυτή την εταιρία να συναντά στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό και τις δικές του επαγγελματικές προσδοκίες. Σε εταιρικό επίπεδο, είμαι βέβαιος ότι θα αποτελέσει τις βάσεις για το κτίσιμο της μεγαλύτερης και αποτελεσματικότερης ομάδας εταιριών στον κλάδο μας.



 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΚΛΑΔΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΥ
ΚΛΑΔΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΥ
CEO & CSR MONEY CONFERENCE 2011
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Ι. ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ
«ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ»
ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΚΕ THALES-CEO & CSR 2011
ΤΡΑΠΕΖΕΣ
CRÉDIT AGRICOLE LIFE
ΟΜΙΛΟΣ FIAT: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΝΑΖΟΓΛΟΥ
ΑΡΘΡΟ ΓΙΩΡΓΟΥ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ
MCARTHURGLEN ATHENS
ΕΡΕΥΝΑ ICAP
ΚΛΑΔΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΡΙ ΚΡΙ: ΑΝΟΙΓΕΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΑΥΞΑΝΕΙ ΜΕΡΙΔΙΑ
ΦΑΚΕΛΟΣ Ο.Λ.Π.
ΦΑΚΕΛΟΣ ΣΙΔΕΝΟΡ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site