Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2011-τεύχος 373                              

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΙΛΙΩΤΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΦΕΕ
Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ  «ΚΑΡΤΕΛ» ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΦΑΡΜΑΚΟΥ 
Συνέντευξη στον Αιμίλιο Νεγκή


Ο πρόεδρος του ΣΦΕΕ κ. Δ. Φιλιώτης θεωρεί ότι ο τρόπος που παρεμβαίνει το κράτος στις εμπορικές σχέσεις μεταξύ ιδιωτών στην αγορά του φαρμάκου προκαλεί συνθήκες στρέβλωσης του ελεύθερου ανταγωνισμού και συμβάλλει στη δημιουργία διαφόρων «καρτέλ» στο χώρο. Καταθέτει τις προτάσεις του για τον εξορθολογισμό των δημόσιων δαπανών υγείας, εκφράζει την αντίθεση με τα κριτήρια της νέας λίστας φαρμάκων που έχει εξαγγείλει ότι θα εφαρμόσει η κυβέρνηση και  απαριθμεί τους λόγους για τους οποίους παρατηρούνται ελλείψεις σε κάποια φάρμακα στην ελληνική αγορά.
   
 


ΧΡΗΜΑ_Κύριε Πρόεδρε, η χώρα βρίσκεται μπροστά σε μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση. Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να κινηθούμε ώστε να βγούμε από το αδιέξοδο, στο οποίο οδηγούμαστε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΙΛΙΩΤΗΣ_Πράγματι, το οικονομικό πρόβλημα είναι δυσεπίλυτο. Πρέπει να δεχθούμε ότι το πρόβλημα το  προκαλέσαμε όλοι μας: Πολιτεία, επιχειρήσεις, πολίτες. Βέβαια, δεν ευθύνονται όλοι στον ίδιο βαθμό. Όμως, αυτό δεν έχει τόση σημασία. Δεν έχουμε μπροστά μας πολλές επιλογές για να βγούμε από το αδιέξοδο. Οφείλουμε να κινηθούμε με ταχύτητα και τόλμη. Κλειδί για την υπέρβαση των εμποδίων και τη διαμόρφωση συνθηκών εξόδου από την κρίση είναι η αντίληψη του καθήκοντος. Αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα της κατάστασης, πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι μαζί να απαλλαγούμε από νοοτροπίες και πρακτικές που μας οδήγησαν ως εδώ και υπονομεύουν κάθε προσπάθεια ανάκαμψης.
Πρέπει, πρωτίστως να μιλήσουμε ειλικρινά για τις επιλογές επίλυσης του προβλήματος προκειμένου να κτίσουμε την απαραίτητη αξιοπιστία έναντι της κοινωνίας που υπηρετούμε. Να αναζητήσουμε την ουσιαστική συναίνεση της κοινωνίας, αναγνωρίζοντας το ωφέλιμο των προτάσεων, ανεξάρτητα από το που προέρχονται για την έξοδο από την κρίση. Να πιστέψουμε σε αυτό που στους επιχειρηματικούς κύκλους αποκαλούμε «shared value», δηλαδή, στην «κοινή αξία» που δημιουργούμε όλοι μαζί ως κοινωνία και που πρέπει να μοιραζόμαστε δίκαια και αναλογικά μέσα από ένα σύστημα σύγχρονων θεσμών και διαδικασιών, που υπηρετούν το κοινό καλό.
Διότι, όταν μια λύση είναι κοινά αποδεκτή έχει την δυναμική της άμεσης και πλήρους εφαρμογής. Δυστυχώς, οι λύσεις που δόθηκαν από την Κυβέρνηση, παρά τις καλοπροαίρετες προσπάθειες, ήταν λύσεις πανικού. Υπάρχουν λύσεις οι οποίες θα βελτιώσουν τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.. Και εκεί ακριβώς πρέπει να επικεντρωθεί η Κυβέρνηση. Για παράδειγμα, δοκιμασμένα και επιτυχημένα μοντέλα λειτουργίας του ιδιωτικού τομέα μπορούν να υιοθετηθούν από το δημόσιο τομέα προκειμένου ο δεύτερος να αποτελέσει μέρος της λύσης του δημοσιονομικού προβλήματος και όχι μέρος του προβλήματος. .
Είναι προς το συμφέρον του ιδιωτικού τομέα η εύρυθμη λειτουργία του δημόσιου τομέα. Είναι προς το συμφέρον του δημόσιου τομέα να τείνει ώτα ευήκοα στις προτάσεις και λύσεις του ιδιωτικού τομέα. τομέας.
Δυστυχώς σήμερα, ο ιδιωτικός τομέας βάλλεται άνευ λόγου και ουσίας, τη στιγμή που καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες να παραμείνει υγιής. Θα σας αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από την αγορά φαρμάκου. Σήμερα συμβαίνει το εξής παράδοξο. Το κράτος νομοθετεί για θέματα που άπτονται οικονομικών συναλλαγών μεταξύ ιδιωτών, τη στιγμή που σύμφωνα και με την αρχή της απελευθέρωσης των συναλλαγών στον ιδιωτικό τομέα(κατάργηση του προστατευτισμού και απελευθέρωση των επαγγελμάτων), δεν νοείται το κράτος να νομοθετεί υποχρεωτικούς κανονιστικούς οικονομικούς όρους μεταξύ ιδιωτών.
Με την ασκούμενη αυτή πρακτική το κράτος παρεμβαίνει στις εμπορικές σχέσεις μεταξύ ιδιωτών επιφέροντας διασάλευση του τρόπου και της παραγωγικής λειτουργίας της φαρμακευτικής αγοράς. Προκαλεί συνθήκες στρέβλωσης του ελεύθερου ανταγωνισμού και κατά κάποιο τρόπο δημιουργίας διαφόρων «καρτέλ» στο χώρο.

Χ_Κύριε πρόεδρε, είναι κοινός τόπος ότι στον τομέα της υγείας υπήρξε μεγάλη σπατάλη. Πώς πιστεύετε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί;
Δ.φ_Κύριε Νεγκή, πράγματι, στον τομέα της υγείας υπήρξε σοβαρό πρόβλημα. Κύρια αιτία είναι φυσικά η παντελής έλλειψη ελέγχου στο σύστημα υγείας, όχι μόνο στο φάρμακο, αλλά σε όλο το σύστημα υγείας. Ο ΣΦΕΕ εδώ και πάνω από μία δεκαετία, έχει καταστήσει σαφές προς όλες τις κατευθύνσεις ότι απαραίτητη προϋπόθεση, για να επιτευχθεί ο εξορθολογισμός της δημόσιας δαπάνης υγείας είναι η ολοκλήρωση της μηχανοργάνωσης και ο έλεγχος του συστήματος υγείας, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, η ηλεκτρονική κάρτα και το ιστορικό ασθενούς, τα διαγνωστικά και θεραπευτικά πρωτόκολλα και η ηλεκτρονική παρακολούθηση και έλεγχος του δικτύου διανομής.  Όλα αυτά θα εξασφαλίσουν την καταπολέμηση της κακοδιαχείρισης και της σπατάλης στο δημόσιο, την εξοικονόμηση σημαντικών πόρων για το εθνικό σύστημα υγείας και τη δημόσια κοινωνική ασφάλιση, επιτυγχάνοντας το ζητούμενο, δηλαδή τη χρηστή διαχείριση των δημοσίων οικονομικών της υγείας. Κάθε άλλο μέτρο, θα επιφέρει πάντα αποτελέσματα αντίθετα των επιθυμητών.
 Ήδη, η πιλοτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στον ΟΑΕΕ από τον Οκτώβριο έδειξε ότι υπήρξε σημαντική εξοικονόμηση πόρων. Η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης σε νοσοκομεία και ασφαλιστικά ταμεία. Ο ΣΦΕΕ είναι στη διάθεση της Πολιτείας ώστε το νέο σύστημα να εφαρμοστεί το ταχύτερο δυνατόν.


Χ_Κύριε πρόεδρε, η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει την εφαρμογή θετικής λίστας φαρμάκων. Εσείς όμως έχετε εκφράσει ανοιχτά τη διαφωνία σας. Επίσης, έχει προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας την ακύρωση των κριτηρίων της λίστας. Γιατί αντιδράτε;
Δ.φ_Κύριε Νεγκή, ύστερα από πολυετή παρακολούθηση και μελέτη στο σύστημα της συνταγογράφησης και της επίδρασής του στη δημόσια φαρμακευτική δαπάνη, έχουμε διαπιστώσει ότι οι διάφορες εφαρμογές λίστας συνταγογραφούμενων φαρμάκων δεν απέδωσαν ποτέ τα αναμενόμενα αποτελέσματα, δηλαδή τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης και τη βελτίωση της πρόσβασης των πολιτών σε φαρμακευτικές θεραπείες. Αντίθετα πάντοτε οδηγούσαν σε αύξηση της δαπάνης και αδικαιολόγητη ταλαιπωρία των ασθενών. Αν η κυβέρνηση προχωρήσει στις εξαγγελίες της θα υπάρξει πρόβλημα πρόσβασης των ασθενών στα φάρμακά και τις θεραπείες που τους είναι απαραίτητες, στρέβλωση του ανταγωνισμού και εκτόξευση των δαπανών υγείας. 
Ιδιαίτερα η λίστα, όπως αυτή καθορίζεται με κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια κατάρτισής της, δεν μπορεί να εφαρμοστεί, καθώς δεν διασφαλίζει αντικειμενικότητα, ενώ παρουσιάζει σημαντικά νομικά προβλήματα. Η εφαρμογή των κριτηρίων αυτών είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε μεγάλη αναστάτωση τόσο τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις όσο και τους Έλληνες πολίτες, χωρίς τα αναμενόμενα οικονομικά οφέλη για τα ασφαλιστικά ταμεία. Επιπλέον, θα προκαλέσει περαιτέρω ελλείψεις φαρμάκων, κλίμα θεραπευτικής ανασφάλειας, θα οδηγήσει σε απόσυρση βασικών θεραπειών και παράλληλα, θα αποτρέψει την κυκλοφορία νέων σημαντικών καινοτόμων φαρμάκων στην Ελλάδα. Γι’ αυτό ο ΣΦΕΕ έχει καταθέσει αίτηση ακυρώσεώς αυτής της Υπουργικής Απόφασης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Θέση του ΣΦΕΕ είναι ότι η λίστα συνταγογραφούμενων φαρμάκων πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα φάρμακα εκτός από τα MYΣYΦA (Mη Yποχρεωτικώς Συνταγογραφούμενα Φάρμακα) και τα φάρμακα που περιλαμβάνονται στον κατάλογο των μη αποζημιουμένων φαρμάκων (αρνητική λίστα) σε συνδυασμό με διαγνωστικά και θεραπευτικά πρωτόκολλα και εφαρμογή της αποζημιώσεως. Προτείνουμε παράλληλα να ισχύσει αντίστοιχη υποχρέωση επιστροφής από τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία του νόμιμου rebate, για τα φάρμακα που έχουν χορηγηθεί στους ασφαλισμένους. Με άλλα λόγια, προτείνουμε να νομοθετηθεί η θετική λίστα για όλα τα φάρμακα που κυκλοφορούν, τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται στην αρνητική λίστα, με ασφαλιστική τιμή 96% ex factory και να ονομασθεί «ενδιάμεση λίστα», μέχρις ότου βρεθεί μία λύση εφαρμόσιμη και δίκαιη που θα διασφαλίζει την αντικειμενικότητα, τη διαφάνεια, την ομαλότητα στη διακίνηση των φαρμάκων και την αποφυγή κάθε συναλλαγής.

Χ_Τους τελευταίους μήνες, παρατηρούνται συχνά ελλείψεις σε βασικά φάρμακα στην αγορά. Πού οφείλονται;
Δ.φ_Οι ελλείψεις είναι αποτέλεσμα των οριακά χαμηλών τιμών στα φάρμακα, που δημιουργούν κίνητρα επανεξαγωγής των εισαγόμενων στη χώρα μας φαρμάκων. Σας θυμίζω ότι στην Ελλάδα η τιμή ενός εισαγόμενου φαρμάκου είναι ο μέσος όρος των τριών χαμηλότερων τιμών σε 22 χώρες της Ευρώπης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται κίνητρα επανεξαγωγής των φαρμάκων σε χώρες που έχουν υψηλότερες τιμές. Υπάρχουν καταγραφές του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων που δείχνουν ότι υπάρχουν φάρμακα που επανεξάγονται σε ποσοστό 30-90%.

Χ_Τι προτείνετε για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα;
Το πρόβλημα των ελλείψεων δείχνει ότι χρειάζεται επανεξέταση του συστήματος τιμολόγησης, ώστε να εξασφαλιστεί η άμεση πρόσβαση σε όλα τα φάρμακα για όλους τους πολίτες.
Πράγματι, υπάρχει σύγχυση στη χώρα μας μεταξύ της τιμής που αποζημιώνει το Κράτος ένα φάρμακο και της τιμής του στην ελεύθερη αγορά. Αυτά πρέπει να είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Σήμερα στη χώρα μας ένας ιδιώτης, ευκατάστατος, αγοράζει ένα φάρμακο σε τιμή ίση ή μικρότερη απ’ ότι το πληρώνει το ΙΚΑ. Αυτό είναι εξωφρενικό. Αυτά γίνονται στο βασίλειο του ανορθολογισμού. Αυτό συμβαίνει στη χώρα μας από τριακονταετίας και δυστυχώς, ακόμα και σήμερα, ο τρόπος που η Πολιτεία σκέφτεται και προσπαθεί να νομοθετήσει για το μέλλον παραμένει ίδιος.
Είναι γνωστό ότι οποιοδήποτε σύστημα εφαρμοστεί σήμερα για την αποζημίωση, την τιμολόγηση και τον έλεγχο προϋποθέτει πλήρη μηχανοργάνωση του συστήματος υγείας. Σήμερα η Πολιτεία παίρνει αποφάσεις σχεδόν στα τυφλά, χωρίς να έχει τη δυνατότητα προσβάσεως σε αξιόπιστη πληροφόρηση και στοιχεία, χωρίς ένα σοβαρό επιχειρησιακό σχέδιο. Επιτρέψτε μου να το τονίσω άλλη μία φορά. Η πλήρης μηχανοργάνωση του συστήματος υγείας είναι η μόνη λύση. Οποιαδήποτε καθυστέρηση, κάθε μέρα που χάνουμε στην εφαρμογή λύσεων πληροφορικής είναι σε βάρος του ασθενή, της δημόσιας υγείας και των οικονομικών της.
Ο ΣΦΕΕ έχει επεξεργαστεί και καταθέτει μία νέα πρόταση - λύση για την τιμολόγηση των φαρμάκων η οποία εξασφαλίζει σημαντικά χαμηλότερη δαπάνη για τη δημόσια κοινωνική ασφάλιση. Συγχρόνως, εγγυάται την ομαλή λειτουργία της αγοράς, επιπλέον έσοδα για το Κράτος (π.χ. ΦΠΑ, φόρος εισοδήματος επιχειρήσεων, απασχόληση – εισφορές κοινωνικής ασφάλισης κλπ.), καταπολεμά τη σπατάλη στο χώρο, αποκλείει τη δημιουργία πλαστών συνταγών και κυρίως διασφαλίζει την επάρκεια φαρμάκων στην αγορά και την οικονομική ευρωστία του ασφαλιστικού συστήματος.
Το νέο σύστημα βασίζεται σε κατευθυντήριες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφορά στην καθιέρωση μιας λογικής, ελεύθερης τιμής, η οποία θα είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει σημαντικές εκπτώσεις (rebates) για τα φάρμακα που θα αγοράζει η Κοινωνική Ασφάλιση και τα δημόσια νοσοκομεία, δηλαδή ο ευρύτερος δημόσιος τομέας.

Χ_Ο ΣΦΕΕ έχει ταχθεί κατά των διαγωνισμών για την προμήθεια φαρμάκων στα κρατικά νοσοκομεία. Γιατί διαφωνείτε;
Δ.φ_Ο ΣΦΕΕ είναι κάθετα αντίθετος με τους διαγωνισμούς φαρμάκων με δεδομένο ότι το φάρμακο είναι το μοναδικό προϊόν, του οποίου η τιμή είναι αγορανομικά ρυθμιζόμενη από το κράτος. Ακόμη, οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις επιβαρύνονται ήδη με υποχρεωτική νοσοκομειακή έκπτωση 13% επί της χονδρικής τιμής, καθώς και με την απόδοση ποσοστού 2% επί της αξίας των τιμολογίων των προμηθειών νοσοκομείων και επιπλέον 4% προκαταβολή φόρου του επόμενου έτους, ήτοι σύνολο 19% επί της νομοθετημένης χονδρικής τιμής βάσει του μέσου όρου των τριών χαμηλότερων τιμών των 22 χωρών-μελών της Ε.Ε. Όλα όσα προανέφερα, σημαίνουν ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια εκπτώσεων ή συμπίεσης των τιμών. Συνεπώς, η διενέργεια διαγωνισμών ξεπερνά κάθε θεμιτό όριο περαιτέρω συρρίκνωσης των τιμών, ενώ συγχρόνως ευνοεί τις κινήσεις αθέμιτου ανταγωνισμού (dumping) που θα επιφέρουν μεσοπρόθεσμα τα αντίθετα αποτελέσματα. Ο ΣΦΕΕ για τους ίδιους λόγους διαφωνεί κάθετα με την επιβολή rebate 5% επί των νοσοκομειακών πωλήσεων. Δεν είναι νοητό να υπάρχει rebate εφόσον έχει ήδη επιβληθεί υποχρεωτική νοσοκομειακή έκπτωση. Ένα τέτοιο μέτρο πολύ φοβάμαι ότι θα οδηγήσει σε ελλείψεις καταξιωμένων φαρμακευτικών προϊόντων από τα κρατικά νοσοκομεία.

Χ_Κύριε πρόεδρε, πώς εξελίσσεται η αποπληρωμή των χρεών για φάρμακα από τα κρατικά νοσοκομεία;
Δ.φ_Δυστυχώς, το πρόβλημα της συσσώρευσης χρεών στα κρατικά νοσοκομεία παραμένει. Παρά τις υποσχέσεις της κυβέρνησης και ενώ διανύουμε ήδη τον πέμπτο μήνα του 2011 δεν έχουν ακόμη εξοφληθεί τα τιμολόγια του 2010 και δεν έχει ομαλοποιηθεί η ροή πληρωμών για το πρώτο τρίμηνο του 2011. Το συνολικό ύψος των πωλήσεων φαρμάκων προς τα δημόσια νοσοκομεία ανέρχεται σε 1,194 δις ευρώ, από τα οποία έχουν εξοφληθεί μόλις 360 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, το ποσοστό των ανεξόφλητων τιμολογίων φθάνει το 70% και τα χρέη των κρατικών νοσοκομείων προς τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις ανέρχονται σε834 εκατ. ευρώ.
Μόνο για το 2010, οι πωλήσεις φαρμάκων έφθασαν περίπου στο 1 δις ευρώ, από τα οποία μέχρι σήμερα έχουν εξοφληθεί μόνο 358 εκατ. Έτσι, τα ανεξόφλητα τιμολόγια ανέρχονται σε 644 εκατ. δηλαδή περίπου στο 65% του συνόλου! Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις έχουν λάβει χρήματα μόνο για το πρώτο τρίμηνο του 2010!
Οξύτερο φαίνεται ότι είναι το πρόβλημα στα φαρμακεία και νοσοκομεία του ΙΚΑ, καθώς και στα στρατιωτικά νοσοκομεία. Η μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων λόγω των μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση σε συνδυασμό με τη συσσώρευση χρεών, προκαλεί σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις και είναι ζήτημα χρόνου να προκληθούν ελλείψεις φαρμάκων στην αγορά.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
PHARMA CONFERENCE 2011
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΙΛΙΩΤΗΣ
SPECIFAR: ΕΞΑΓΟΡΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ WATSON PHARMACEUTICALS
ΕΝΕΡΓΕΙΑ: ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΠΗΒΟΛΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ
ΕΛΠΙΔΕΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: ΘΕΤΙΚΑ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΜΗΝΟ
ΕΡΕΥΝΑ ICAP
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ-FIAT
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
DEUTSCHE BANK: ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ Η ΕΛΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
FOLLI FOLLIE
ΦΑΚΕΛΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΒΙΟΧΑΛΚΟ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site