Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2011-τεύχος 373                              

Του Γιώργου Καλούμενου



ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΘΕΤΙΚΑ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΜΗΝΟ


Πολύ θετικά είναι τα μηνύματα που εκπέμπονται από το μέτωπο του τουρισμού στο πρώτο εξάμηνο, καθώς οι αφίξεις τουριστών δείχνουν σαφή αυξητικά σημάδια, οι προκρατήσεις δωματίων συμπληρώνουν το αισιόδοξο κλίμα, ενώ η άρση του καμποτάζ ανοίγει επιτέλους το δρόμο για την ανάπτυξη και του κλάδου της κρουαζιέρας στη χώρα μας.


Η πολιτική αστάθεια και οι αναταραχές που υπάρχουν ακόμα σε πολλές χώρες της Βόρειας Αφρικής και τη Μέσης Ανατολής σπρώχνουν όλο και περισσότερους ξένους τουρίστες στην επιλογή της Ελλάδας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (περίπου το 75% των τουριστών φθάνουν στη χώρα με αεροπλάνο), οι αφίξεις επιβατών στα ελληνικά αεροδρόμια σημείωσαν σημαντική αύξηση, κατά 21,3% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο του 2011, έναντι μείωσής τους κατά -15,9% τον Απρίλιο του 2010.
Η χρονική σύμπτωση του Πάσχα των καθολικών και ορθοδόξων συνέτεινε στην άνοδο της τουριστικής κίνησης τον Απρίλιο του 2011. Παράλληλα, αύξηση των αφίξεων καταγράφηκε και στο πρώτο τετράμηνο του 2011 κατά 1,4% σε ετήσια βάση, έναντι μείωσής της κατά -0,6% το πρώτο τετράμηνο του 2010.
Παράλληλα, σύμφωνα με την επεξεργασία των ανωτέρω στοιχείων από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), οι αφίξεις ξένων τουριστών στα ελληνικά αεροδρόμια ανήλθαν σε 1.147.000 στο πρώτο τετράμηνο του 2011, έναντι 1.086.000 στο πρώτο τετράμηνο του 2010, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,6%. Γενικά, από τους φορείς του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα σημειώνεται η μεγάλη αύξηση των προ-κρατήσεων των ξενοδοχείων και εκτιμάται ένα ρεκόρ αφίξεων ξένων τουριστών στη χώρα το 2011 ως σύνολο.
Οι θετικές προοπτικές για την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης το 2011 προκύπτουν και από τη σημαντική άνοδο των επιχειρηματικών προσδοκιών (ΙΟΒΕ) στα «Ξενοδοχεία-Εστιατόρια» στο 74,3 τον Απρίλιο του 2011, από το 55,8 το Δεκέμβριο του 2010, και στα «Τουριστικά Πρακτορεία» στο 72,8 τον Απρίλιο του 2011, από 43 το Δεκέμβριο του 2010.
Από την πλευρά της ζήτησης από το εξωτερικό, ο ελληνικός τουρισμός ευνοείται το 2011 από την εκτιμώμενη άνοδο του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά 4,0% σε σταθερές τιμές το 2011, όπως και από την αύξηση του ΑΕΠ των χωρών της ευρωζώνης, από τις οποίες προέρχεται ο κύριος όγκος των ταξιδιωτικών εισπράξεων (2011: Ζώνη του Ευρώ: +1,6%, Γερμανία: +2,6%, Μ Βρετανία: +1,7%, Γαλλία: +1,8%, Ιταλία: +1,0%). Επίσης ο ελληνικός τουρισμός ευνοείται από την αύξηση της παγκόσμιας ταξιδιωτικής κίνησης το 2001.
Ήδη στους πρώτους μήνες του 2011 σημειώνεται σημαντική άνοδος των αφίξεων του διεθνούς τουρισμού, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού. Στην άνοδο της τουριστικής κίνησης του 2011 συντελεί και η πολιτική αστάθεια στη Βόρειο Αφρική και τη Μέση Ανατολή.


ΒΑΣΙΚΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ


Πάντως ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς – αν όχι το βασικότερο - πυλώνα ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, συνεισφέροντας κατά το 2010 το 15,3% του ΑΕΠ και το 17,9% της συνολικής απασχόλησης (746.200 απασχολούμενοι), παρουσιάζοντας παράλληλα εισπράξεις 9,6 δισ. ευρώ.
Εξετάζοντας τις 10 κυριότερες αγορές του ελληνικού τουρισμού, βάσει των διεθνών αφίξεων κατά το 2010, και την εξέλιξή τους από το 2000, παρατηρούμε σημαντικές αλλαγές στο συνολικό μερίδιο αγοράς που αυτές καταλαμβάνουν. Πιο συγκεκριμένα, κατά το 2010 το 64,5% των συνολικών διεθνών αφίξεων τουριστών στην Ελλάδα προέρχεται από τις: Γερμανία (13,6%), Μ. Βρετανία (12%), ΠΓΔΜ (7,4%), Γαλλία (5,8%), Ιταλία (5,6%), Σερβία-Μαυροβούνιο (4,7%), Βουλγαρία (4,4%), Κύπρο (3,7%), Τουρκία (3,7%) και Ολλανδία (3,5%). Οι παραπάνω αγορές καταλαμβάνουν το 2000 συνολικό μερίδιο αγοράς 66%, παρουσιάζοντας μείωση 1,5%. Οι αγορές που εμφάνισαν μείωση στο μερίδιο αγοράς τους μεταξύ του 2000 και του 2010 είναι οι: Γερμανία (-5,8%), Μ. Βρετανία (-10,4%), Ιταλία (-1,1%) και Ολλανδία (-1,8%), οι λεγόμενες παραδοσιακές αγορές του ελληνικού τουρισμού. Παράλληλα, αύξηση στο μερίδιο αγοράς τους εμφάνισαν οι εξής αγορές: ΠΓΔΜ (+5,5%), Γαλλία (+0,9%), Σερβία-Μαυροβούνιο (+3,4%), Βουλγαρία (+2,5%), Κύπρος (+2,7%) και Τουρκία (+2,6%).
Η παραπάνω μεταβολή δεν χαρακτηρίζεται κατ’ ανάγκη ως αρνητική, αφού έτσι μειώνεται η εξάρτησή μας από τις παραδοσιακές αγορές, οι οποίες αποτελούσαν για πολλά χρόνια τον κύριο αιμοδότη του ελληνικού τουρισμού. Οι αυξήσεις που παρουσιάστηκαν σε χώρες οι οποίες παλαιότερα δεν μας απασχολούσαν, δείχνουν καθαρά την ανάγκη για διαφορετική προσέγγιση της ζήτησης του ελληνικού τουρισμού. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά, με χώρες όπως η ΠΓΔΜ, η Τουρκία, το Ισραήλ, η Ρωσία και η Σερβία – Μαυροβούνιο, οι οποίες παρουσιάζουν θεαματική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια και έχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης του εξερχόμενου τουρισμού τους σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο. Παράλληλα, και στη βάση του μεσο-μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, πρέπει να γίνουν προσπάθειες ανάπτυξης και σε άλλες αγορές, όπως η Κίνα. 


ΣΤΟΙΧΗΜΑ Η ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ


Η αγορά της Κίνας αποτελεί μια νέα, πολλά υποσχόμενη και ανερχόμενη αγορά. Ο συνολικός κινεζικός εξερχόμενος τουρισμός το 2010 ανήλθε σε 57 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 20% και σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (ΠΟΤ), τόσο το 2009 όσο και το 2010 η Κίνα συγκαταλέχθηκε ανάμεσα στις πέντε (5) σπουδαιότερες αγορές στον κόσμο με βάση την ταξιδιωτική δαπάνη.
Επίσης, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα σχετικά με τον κινεζικό εξερχόμενο τουρισμό, ο Κινέζος ταξιδιώτης, κατά μέσο όρο, δαπανά στη Γερμανία 2.603 ευρώ και διαμένει 9 ημέρες, όταν στην Ελλάδα η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη ανέρχεται σε μόλις 640 ευρώ με τη μέση διάρκεια παραμονής να είναι η ίδια. Τα δεδομένα αυτά θα πρέπει να μας προβληματίσουν.
Τα βασικά κριτήρια με βάση τα οποία οι Κινέζοι ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμό είναι: οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις, τα luxury brands, η ύπαρξη κινεζικής κοινότητας και τα αξιοθέατα. Δυστυχώς, το μόνο που διαθέτει, προς το παρόν, η χώρα μας σε αφθονία είναι τα αξιοθέατα.
Όσον αφορά στην Ελλάδα: σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, οι αφίξεις από την Κίνα στην Ελλάδα σημείωσαν κατά το 2010 αύξηση 75% (από 7.793 το 2009 σε 13.620 το 2010), καταλαμβάνοντας όμως μόλις το 0,1% των συνολικών αφίξεων στη χώρα μας για το συγκεκριμένο έτος. Μερίδιο σχεδόν αμελητέο και με τεράστια περιθώρια βελτίωσης στα επόμενα χρόνια. Όμως, με δεδομένο το ότι αρκετοί Κινέζοι επισκέπτες ήρθαν στην Ελλάδα μέσω μιας άλλης χώρας Σένγκεν, είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι ο αριθμός αυτός είναι υποεκτιμημένος.
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης και αύξησης σε αυτά που κερδίζει μέχρι σήμερα η Ελλάδα σε επίπεδο τουριστικής κίνησης από την Κίνα, παρά την υψηλή αναγνωρισιμότητα και εκτίμηση των Κινέζων ταξιδιωτών για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και ιστορία, αλλά και την τάση που παρατηρείται τελευταία σε πολλά νέα ζευγάρια Κινέζων να επισκέπτονται τη Σαντορίνη και το Αιγαίο για το ταξίδι του μέλιτός τους, καθώς η λέξη Αegean είναι ομόηχη με το «Αϊ τσιν», που σημαίνει «θάλασσα της αγάπης» στα κινεζικά.
Υπάρχουν όμως και κάποιοι παράγοντες που αποθαρρύνουν τους Κινέζους να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, όπως τα ζητήματα ασφαλείας, η δυσκολία απόκτησης visa και η δυσκολία επικοινωνίας, θέματα τα οποία θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαιτέρως από όλους τους αρμόδιους φορείς, αν θέλουμε να αποτελέσει η χώρα μας στο μέλλον ελκυστικότερο τουριστικό προορισμό για τους Κινέζους ταξιδιώτες.
Κατά συνέπεια, λοιπόν, είναι προφανής η προτεραιότητα που θα πρέπει να δοθεί στη νέα αγορά της Κίνας, η οποία κάνει δυναμική εμφάνιση στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Ειδικά σε μια περίοδο που οι διεθνείς τουριστικές τάσεις αλλάζουν συνεχώς, με τις παραδοσιακές αγορές να εξασθενούν και τις νέες, με κύριους εκφραστές τις Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα, γνωστότερες και ως BRICs, να οδηγούν την παγκόσμια τουριστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.


ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΗΤΙΑΔΗΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
«ΚΛΕΙΔΙ» Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ


Όλοι οι φορείς του τουρισμού συμφωνούν ότι από τους σημαντικότερους παράγοντες ανάπτυξής του θα είναι και η κρουαζιέρα.
Μάλιστα, ο υφυπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού, κ. Νικητιάδης, απηύθυνε κατά τη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (Med Cruise) κάλεσμα προς τους Έλληνες και τους ξένους παράγοντες των λιμένων και της κρουαζιέρας, προκειμένου να προωθηθούν από κοινού δράσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, μέσα από τη δημιουργία υποδομών και την ανταλλαγή γνώσεων.
Ο κ. Νικητιάδης επεσήμανε τα σημαντικά βήματα που πραγματοποιούνται στον τουρισμό, αλλά και την κρουαζιέρα, με την προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών, αλλά και τη βελτίωση των παρερχομένων υπηρεσιών. Τόνισε, επίσης, τα ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα που υπάρχουν ήδη στον τουρισμό, παρά τα δύσκολα οικονομικά προβλήματα της χώρας, ενώ τόνισε τον όλο και σημαντικότερο ρόλο που διαδραματίζει η κρουαζιέρα όσον αφορά το μέλλον του τουρισμού. Ειδικότερα η κρουαζιέρα στη Μεσόγειο γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής, ενώ και στην Ελλάδα οι ενέργειες του υπουργείου για την κρουαζιέρα έχουν αρχίσει να αποδίδουν. Παράλληλα, υπογράμμισε και τη σημασία των διαφόρων ενεργειών που έγιναν προς όφελος του θαλασσίου τουρισμού, όπως η άρση του cabotage, το σχέδιο αναβάθμισης του λιμένα Πειραιά, το υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται νομοθετικές ρυθμίσεις για την τουριστική κατοικία, τον ιαματικό τουρισμό και τον τουρισμό υγείας, καθώς και για τον τουρισμό υπαίθρου και τον αγροτουρισμό. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υφυπουργός και στις αλλαγές που δρομολογούνται στις ναυτιλιακές και τουριστικές σπουδές. Τέλος, ο κ. Νικητιάδης εξέφρασε τη στήριξη του υπουργείου προς τις προσπάθειες της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας για την ανάδειξη της Μεσογείου ως προορισμού κρουαζιέρας σε ολόκληρο τον κόσμο. Στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Ένωσης, συζήτησε το ενδεχόμενο συνεργασίας για προσφορά της τεχνογνωσίας της για την ανάπτυξη υποδομών στα ελληνικά λιμάνια. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Med Cruise, κ. Τζοβάνι Σπαντόνι, δήλωσε πως στόχος της Ένωσης είναι να αυξηθεί η κρουαζιέρα στο Αιγαίο και στο Ιόνιο. Τέλος, ο πρόεδρος του ΟΛΠ, κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ζήτησε να υπάρξει διάλογος για τις προοπτικές των λιμανιών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας.


ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ


Το νέο στρατηγικό σχέδιο δράσης για τον τουρισμό της Αθήνας την περίοδο 2011 – 2012, που θα υλοποιήσει η Εταιρεία Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων (ΕΤΟΑΑ), παρουσίασε ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Γ. Καμίνης, τονίζοντας ότι η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας «αποτελεί βασική στρατηγική προτεραιότητα».
Ο κ. Καμίνης ανακοίνωσε, στο πλαίσιο αυτό, τη σύσταση της Δημοτικής Επιτροπής για τον Τουρισμό της Αθήνας, με τη συμμετοχή του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, της Περιφέρειας Αττικής και όλων των κλαδικών φορέων του τουρισμού, με στόχο την άμεση ανάληψη κοινών δράσεων για τη διαχείριση και προβολή της πόλης.
«Ο τουρισμός της Αθήνας δοκιμάζεται σκληρά, τα τουριστικά μεγέθη ακολούθησαν πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια και γνωρίζουμε, από πρώτο χέρι, ότι χρειάζεται μεθοδευμένο έργο και σοβαρός προγραμματισμός για να επανέλθουμε σε τροχιά ανάκαμψης και να αυξήσουμε τα μερίδιά μας στη διεθνή τουριστική αγορά», δήλωσε ο κ. Καμίνης και επεσήμανε τη συνεργασία του Δήμου με τις συναρμόδιες κρατικές υπηρεσίες για την επίλυση προβλημάτων, δίνοντας έμφαση κυρίως στη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για «να τονώσουμε το αίσθημα ασφάλειας στην πόλη».
Πιο συγκεκριμένα, ο Δήμος Αθηναίων σχεδιάζει τη διεύρυνση της συμμετοχής της Δημοτικής Αστυνομίας σε μικτά κλιμάκια μαζί με την ΕΛΑΣ, την προώθηση της αποκέντρωσης κοινωνικών υπηρεσιών και την αύξηση του αστικού φωτισμού και της διοργάνωσης πολιτιστικών εκδηλώσεων για την τόνωση της παρουσίας δημοτών στο ιστορικό κέντρο, καθώς και την αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων ακινήτων σε συνεργασία με το δημόσιο και την ιδιωτική πρωτοβουλία, για την προσέλκυση νέων κατοίκων και επιχειρήσεων.
Αναλυτικά, οι βασικοί άξονες του νέου σχεδίου δράσης για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή της Αθήνας περιλαμβάνουν:


 Μητροπολιτική Συμμαχία για τον τουρισμό της Αθήνας,
 Ενίσχυση της δραστηριότητας του Γραφείου Συνεδρίων Αθηνών,
 Επέκταση του Δικτύου Πληροφόρησης Επισκεπτών με δύο νέα γραφεία πληροφόρησης επισκεπτών (Info-Point) στη συμβολή των δρόμων Λ. Αμαλίας και Δ. Αρεοπαγίτου, καθώς και στον ΟΛΠ, στο χώρο άφιξης των κρουαζιερόπλοιων,
 Ανάπτυξη της Εμπορικής Δραστηριότητας με τα επίσημα τουριστικά προϊόντα του Δήμου Αθηναίων «Breathtaking Athens»,
 Εντατικοποίηση προβολής σε διαδίκτυο και social media, στα οποία η πόλη ήδη έχει προφίλ και σελίδες με χιλιάδες μέλη και «φίλους» από ολόκληρο τον κόσμο,
 Τουριστική προβολή με διοργάνωση press trips για ξένους δημοσιογράφους, συμμετοχή σε επιλεγμένες τουριστικές εκθέσεις και ανασχεδιασμό σειράς έντυπου προωθητικού υλικού,
 Δημιουργία μηχανισμού διαχείρισης κρίσεων,
 Έναρξη προγράμματος Athens Locals,
 Σύσταση και λειτουργία του Athens Film Office, για την προσέλκυση ξένων και εγχώριων παραγωγών,
 Ανάπτυξη προγράμματος για Trade Travel, για την προώθηση της Αθήνας σε tour operators,
 Ανάπτυξη προγράμματος City Pass, με κάρτα πρόσβασης στα μέσα και τα αξιοθέατα της πόλης,
 Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα μέσω του ΕΣΠΑ, με δύο προτάσεις για τη σύσταση του μηχανισμού διαχείρισης κρίσεων και για το σχεδιασμό και τη λειτουργία ενός συστήματος διαχείρισης ροής επισκεπτών στα πρότυπα του εξωτερικού,
 Διεθνή Δικτύωση και συνεργασίες με διεθνείς φορείς τουρισμού.


ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΤΕ
ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


Η προβολή, αλλά και η διαμόρφωση της εικόνας της χώρας μας και των περιοχών της (branding), έχει εδώ και δεκαετίες εγκαταλειφθεί πλήρως στη λογική του αυτόματου πιλότου, με τους μεγάλους tour operators να διαμορφώνουν μέσα από τα δικά τους δίκτυα την όποια εικόνα μιας χώρας μαζικού τουρισμού, ανέφερε πρόσφατα ο κ. Ανδρεάδης σε ομιλία του στο 1ο Ελληνοκινεζικό Συνέδριο Επιχειρηματικότητας. Πρόσθεσε δε ότι τα εκατοντάδες ποιοτικά και boutique ξενοδοχεία, τα καταπληκτικά νησιά και οι πανέμορφοι οικισμοί και προορισμοί μας, ο πολιτισμός μας, η γαστρονομία μας, οι σύγχρονες αλλά και οι παραδοσιακές πόλεις μας, η άλλη Ελλάδα, δηλαδή, παραμένουν στο περιθώριο χωρίς προώθηση και διαφήμιση. Και όμως, αυτή είναι η Ελλάδα που εάν προβαλλόταν σωστά, με στρατηγική, συνέχεια και συνέπεια, θα δημιουργούσε μια παγκόσμια, πιο ελκυστική και ισόρροπη εικόνα μεταξύ ποιότητας και ποσότητας, δίνοντας δυναμική ανάπτυξης στο ποιοτικό, αλλά και υπεραξία στο μαζικότερο τμήμα του τουρισμού μας. Ο ΣΕΤΕ έχει υποβάλει, εδώ και καιρό, συγκεκριμένη πρόταση γι’ αυτό το θέμα, μέσω της δημιουργίας εταιρείας μάρκετινγκ για τον ελληνικό τουρισμό, όπου θα συμμετέχουν ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας, στελεχωμένης από τους καλύτερους επαγγελματίες του χώρου, στα πρότυπα επιτυχημένων παραδειγμάτων άλλων χωρών. Η χρηματοδότηση της εταιρείας θα προέλθει τόσο από τον ευρύτερο δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, πολλαπλασιάζοντας γεωμετρικά την απόδοση των διατιθέμενων κεφαλαίων προβολής, δημιουργώντας πρόσθετα, μειώνοντας συγχρόνως τη δημόσια συμμετοχή, που κατασπαταλήθηκε διαχρονικά, σε λογικά επίπεδα. Στο πλαίσιο της ομιλίας του, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ επεσήμανε την ανάγκη διείσδυσης του ελληνικου τουρισμού στην κινεζική αγορά. Συγκεριμένα είπε ότι η «θέση του ΣΕΤΕ είναι πως για να καταφέρουμε να διεισδύσουμε στη νέα αυτή αγορά, θα χρειαστούν συντονισμένες και στοχευμένες ενέργειες και όχι ευχολόγια και ανακοινώσεις». Είναι αναγκαίες οι αλλαγές τόσο στη νοοτροπία όσο και σε δομές και οργάνωση. Η δημιουργία συγκεκριμένου σχεδίου μάρκετινγκ, η συνεχής έρευνα και η μελέτη της κινεζικής αγοράς είναι οι ελάχιστες απαιτούμενες προϋποθέσεις επιτυχίας. Πιο συγκεκριμένα, είπε: «πιστεύω ακράδαντα ότι έφθασε η ώρα για την υλοποίησή της».


ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ


Το πρόγραμμα Εναλλακτικός Τουρισμός δίνει κίνητρα και επιδοτήσεις στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον «τουρισμό υγείας και ευεξίας», σε μια προσπάθεια να διαφοροποιηθεί, αλλά και να εμπλουτιστεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Με την πράξη «τουρισμός υγείας και ευεξίας» χιλιάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, μπορούν να επιδοτηθούν με ποσοστό από 40% μέχρι και 45% και με μέγιστο προϋπολογισμό ανά επενδυτικό σχέδιο τις 400.000 ευρώ. Δηλαδή η κρατική επιδότηση μπορεί να φτάσει κατ' ανώτατο όριο μέχρι τις 180.000 ευρώ.
Ο «τουρισμός υγείας και ευεξίας» απευθύνεται σε επισκέπτες που επιθυμούν να συνδυάσουν τις διακοπές τους με υπηρεσίες πρόληψης, διατήρησης ή βελτίωσης της υγείας τους μέσω προγραμμάτων ολικής αναζωογόνησης και χαλάρωσης σε σωματικό, πνευματικό και συναισθηματικό επίπεδο.
Το πρόγραμμα φυσικά αφορά και τους επισκέπτες - τουρίστες που ανήκουν στην κατηγορία των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑμΕΑ) και συγκεκριμένα άτομα με κινητικά προβλήματα, με προβλήματα όρασης ή ακοής, καθώς και άτομα τρίτης ηλικίας. Το ζητούμενο του προγράμματος είναι η διασφάλιση υποδομών και συνθηκών προσβασιμότητας για διάφορες κατηγορίες ΑμΕΑ στις εναλλακτικές τουριστικές δραστηριότητες.
Για παράδειγμα, τα κέντρα θαλασσοθεραπείας είναι εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, που καλύπτουν τις ανάγκες θεραπείας ατόμων, με ταυτόχρονη χρήση, υπό ιατρική παρακολούθηση, των ευεργετημάτων του θαλάσσιου περιβάλλοντος, με στόχο την πρόληψη ή τη θεραπεία.
Ως θαλάσσιο περιβάλλον νοείται ο συνδυασμός του θαλάσσιου κλίματος, του νερού της θάλασσας, της λάσπης, των φυκιών, της άμμου και άλλων θαλάσσιων ουσιών.
Η κάθε επιχείρηση μπορεί να καταθέσει επενδυτικό σχέδιο προϋπολογισμού κατ' ελάχιστον 15.000 ευρώ και με μέγιστο όριο τις 400.000 ευρώ.
Η επιδότηση φτάνει στο 40%, με εξαίρεση τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε νησιά με λιγότερους από 3.100 κατοίκους, οπότε έχουν πρόσθετο bonus 5% και θα επιδοτηθούν για το 45% του προϋπολογισμού του επενδυτικού σχεδίου τους.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, κάθε επιχείρηση που θα υποβάλει επενδυτικό σχέδιο είναι υποχρεωμένη να δηλώσει εγγράφως και όλα τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα στα οποία ενδεχομένως συμμετείχε κατά την τελευταία τριετία, καθώς και το συνολικό ύψος των επιχορηγήσεων που είχε λάβει.


ΑΝΩΤΑΤΟ ΠΟΣΟ ΟΙ 200.000


Στο πρόγραμμα «Εναλλακτικός Τουρισμός» ορίζεται ρητά πως το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται στην ίδια επιχείρηση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε περίοδο τριών ετών.
Επίσης, τονίζεται ότι απαγορεύεται η σώρευση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας με άλλες κρατικές ενισχύσεις για τις ίδιες επιλέξιμες δαπάνες, αν από τη σώρευση αυτή προκύπτει ένταση ενίσχυσης μεγαλύτερη από αυτήν που καθορίζεται με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα εκάστης περιπτώσεως σε κανονισμό περί απαλλαγής κατά κατηγορία ή απόφαση που έχει εκδώσει η Επιτροπή.
Μάλιστα στην περίπτωση που «το συνολικό ποσό ενίσχυσης που προβλέπεται βάσει ενός μέτρου ενίσχυσης υπερβαίνει το παραπάνω ανώτατο όριο, το εν λόγω ποσό ενίσχυσης δεν μπορεί να υπαχθεί στο ευεργέτημα του παρόντος κανονισμού, ούτε προς το μέρος που δεν υπερβαίνει το ανώτατο όριο».


Οι προϋποθέσεις για ένταξη στο πρόγραμμα


Η δραστηριοποίηση της επιχείρησης στην παροχή υπηρεσιών τουρισμού-υγείας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την υπαγωγή της στο πρόγραμμα «Εναλλακτικός Τουρισμός».
Επίσης, η επιχείρηση θα πρέπει να λειτουργεί νόμιμα και να βρίσκονται σε ισχύ όλες οι προβλεπόμενες από το νόμο άδειες λειτουργίας (όπως είναι οι άδειες για καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος).
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι επίσης η επιχείρηση να έχει κάνει έναρξη δραστηριότητας πριν από την 1η Ιανουαρίου 2011 και γι’ αυτό είναι απαραίτητη η προσκόμιση σχετικής βεβαίωσης από την αρμόδια εφορία.


Ο ΚΑΝΟΝΑΣ DE MINIMIS


Η επιχείρηση δεν πρέπει να έχει επιδοτηθεί την τελευταία τριετία από προγράμματα και δράσεις κρατικών ενισχύσεων που εμπίπτουν στον κανόνα De Minimis και οι οποίες αθροιστικά, μαζί με την αιτούμενη επιχορήγηση, υπερβαίνουν τις 200 χιλ. ευρώ.
Η επιχείρηση θα δηλώνει στο έντυπο υποβολής, καθώς και στην υπεύθυνη δήλωση, τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν ή υλοποιούνται βάσει άλλων καθεστώτων ενίσχυσης και για τα οποία έχει λάβει κρατική ενίσχυση την τελευταία τριετία πριν από την υποβολή της αίτησης.
Η επιχείρηση δεν πρέπει να είναι προβληματική και επίσης να μην εκκρεμεί εις βάρος της διαδικασία ανάκτησης - μέρους ή όλου – της χορηγηθείσας ενίσχυσης.
Η κάθε επιχείρηση μπορεί να υποβάλει μία μόνο πρόταση έργου για κάθε ΑΦΜ. Σε περίπτωση που υποβάλει περισσότερες από μία προτάσεις, απορρίπτονται όλες και αποκλείεται η εκ νέου δυνατότητα υποβολής πρότασης.
Αν όμως κάτω από τον ίδιο ΑΦΜ αντιστοιχούν περισσότερα του ενός Ειδικά Σήματα Λειτουργίας, τότε ο ενδιαφερόμενος επενδυτής δύναται να υποβάλει διαφορετικά επενδυτικά σχέδια, υπό την προϋπόθεση ότι αθροιστικά δεν υπερβαίνουν τις 2.000.000 ευρώ.
Το ύψος του προϋπολογισμού του προτεινόμενου επενδυτικού σχεδίου δεν πρέπει να υπερβαίνει το μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών/ακαθάριστων εσόδων της επιχείρησης κατά το τελευταίο έτος. Τα ανωτέρω προκύπτουν από νόμιμα αποδεικτικά του έτους 2010.
Για τις επιχειρήσεις που κατά την περίοδο 1/1/2010 έως 30/6/2010 δεν υποχρεούνται στην τήρηση λογιστικών βιβλίων, τα ακαθάριστα έσοδα προκύπτουν από την αναγωγή του δηλωθέντος εισοδήματος που αντιστοιχεί στα τεκμαρτά εισοδήματα χωρίς παιδιά, όπως προκύπτει από την απόφαση ΠΟΛ. 1164/30.11.09, που αφορούν την περίοδο 1/1/2010 έως 30/6/ 2010.


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
PHARMA CONFERENCE 2011
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΙΛΙΩΤΗΣ
SPECIFAR: ΕΞΑΓΟΡΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ WATSON PHARMACEUTICALS
ΕΝΕΡΓΕΙΑ: ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΠΗΒΟΛΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ
ΕΛΠΙΔΕΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: ΘΕΤΙΚΑ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΜΗΝΟ
ΕΡΕΥΝΑ ICAP
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ-FIAT
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
DEUTSCHE BANK: ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ Η ΕΛΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
FOLLI FOLLIE
ΦΑΚΕΛΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΒΙΟΧΑΛΚΟ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site