Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιανουάριος 2006                               Τεύχος 317

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ 2006 - Θετικοί οιωνοί για τις ελληνικές επιχειρήσεις


- Θετικές οι φετινές προοπτικές για τις εισηγμένες εταιρίες
- Τονώνεται το κλίμα σε ενέργεια, λιανεμπόριο, κατασκευές, πληροφορική,   ιχθυοκαλλιέργειες
- Το θετικό κλίμα φέρνει και deals


Εξαγορές, επιθετικές κινήσεις, νέοι παίκτες αλλά και όξυνση του ανταγωνισμού, πτωχεύσεις, πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων ή εκποιήσεις από τις πιστώτριες τράπεζες. Το σκηνικό της εγχώριας αγοράς μεταρρυθμίζεται ταχύτατα καθώς μετά από μια δύσκολη πενταετία όσον αφορά στην εξεύρεση κεφαλαίων, η άνοδος των χρηματιστηριακών αγορών και το περιβάλλον υπερβάλλουσας ρευστότητας δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να τρέξουν ταχύτερα εξελίξεις που καθυστερούσαν χρόνια.  Η αρχή της νέας περιόδου, αν υιοθετούσαμε για το σύνολό της αγοράς εμπορική ορολογία, βρίσκει αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις στην καλύτερη κατάσταση των τελευταίων ετών, ξένες πολυεθνικές – λίγες αλλά σημαντικές για το μέγεθος της ελληνικής αγοράς – να ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους και μια σειρά εταιριών με προβλήματα, κυρίως δανεισμού, να προσπαθούν, υπό βελτιωμένες κάπως συνθήκες σε σχέση με ένα χρόνο πριν, να εξυγιανθούν μέσω … δίαιτας.
Τα αποτελέσματα που έχουν δημοσιευθεί μέχρι στιγμής επιβεβαιώνουν την εικόνα της διεύρυνσης της ψαλίδας μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων με καλά θεμελιώδη μεγέθη και αυτών που αντιμετωπίζουν είτε λειτουργικά προβλήματα, είτε δυσκολίες εξυπηρέτησης δανεισμού, δίνοντας την ίδια στιγμή σαφέστερες ενδείξεις για την έξοδο κλάδων από την κρίση των τελευταίων ετών. Η διεθνοποίηση κατά τα προηγούμενα χρόνια των εργασιών τους και η ενίσχυση της θέσης τους στην ελληνική αγορά αποτελούν τα δύο κύρια ποιοτικά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων με βελτιούμενα μεγέθη. Οι μεγάλοι ρυθμοί ανάπτυξης που εμφανίζουν κατά τα τελευταία χρόνια οι γειτονικές βαλκανικές αγορές – κυρίως της Ρουμανίας και Βουλγαρίας – εξασφαλίζει πλέον  στις ελληνικές επιχειρήσεις με παρουσία στην περιοχή έσοδα που συμμετείχαν σημαντικά στην συνολική πίτα του τζίρου τους και  βεβαίως για πρώτη φορά «ορατή» συνεισφορά στα κέρδη τους. Οι μεγάλες τράπεζες αλλά και εμποροβιομηχανικές εταιρίες όπως οι ΟΤΕ, Coca Cola Τρία Έψιλον, Σαράντης και σε μικρότερο βαθμό άλλες εγχώριες εισηγμένες είδαν τα έσοδα αλλά και τα κέρδη από τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης στις οποίες δραστηριοποιούνται να κάνουν φέτος τη διαφορά. Η ανατίμηση των τοπικών νομισμάτων έναντι του ευρώ χάρισε μεν συναλλαγματικά κέρδη μεγεθύνοντας τη συνεισφορά, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι για τις ελληνικές επιχειρήσεις που πήραν νωρίς θέση στην περιοχή ήρθε η ώρα να δρέψουν τους καρπούς των επενδύσεων τους. Ταυτόχρονα, ισχυροποιημένοι σε επίπεδο πωλήσεων και κερδοφορίας εμφανίζονται όμιλοι που δραστηριοποιούνται σε αγορές που διαθέτουν περιθώρια συγκέντρωσης καθώς και όσοι διαθέτουν ισχυρά μερίδια σε ώριμες αγορές.


ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 
Τον εδώ και μια τετραετία περίπου καθυστερούμενο κύκλο συγκέντρωσης σε σειρά κλάδων πυροδοτεί πλέον η πλεονάζουσα ρευστότητα μέρους των εγχώριων επιχειρήσεων και βεβαίως το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτικών κεφαλαίων για κάποιες ελληνικές επιχειρήσεις. 
Τα πρώτα δείγματα είχαν αρχίσει να διαφαίνονται ήδη από τους ισολογισμούς του 2003. Τότε όμως, το μεγαλύτερο μέρος των διαθεσίμων κατευθύνθηκε μέσω επιστροφών κεφαλαίου στους  βασικούς μετόχους προκειμένου να χειρισθούν προσωπικό δανεισμό ή αυξήσεις κεφαλαίου σε άλλες εταιρίες τους.
Η κατάσταση άρχιζε να αλλάζει σταδιακά εδώ και μερικούς μήνες καθώς οι τράπεζες πιέζουν επιχειρήσεις που έχουν υψηλό δανεισμό και προβλήματα στην εξυπηρέτησή του να πουλήσουν θυγατρικές, συμμετοχές και ακίνητα για να εξοφλήσουν, ενώ την ίδια στιγμή οι καλές επιχειρήσεις και οι βασικοί τους μέτοχοι διαθέτουν πλέον τα απαραίτητα κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν νέες κινήσεις.
Ο κλάδος που συγκεντρώνει τα περισσότερα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι αυτός των ιχθυοκαλλιεργειών.
Οι μεγάλες επενδύσεις, αποτέλεσμα και της ευκολίας χορήγησης δανείων, τα προηγούμενα χρόνια είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία υπερβάλλουσα παραγωγική ισχύ που παρά τις εξαγορές διαχεόταν σε πολλές εταιρίες. Έτσι, υπό το βάρος ενός οξύτατου ανταγωνισμού ο κλάδος είδε τα προηγούμενα χρόνια τα περιθώρια κέρδους να συμπιέζονται, υπέρ των ιταλικών κυρίως μεταποιητικών μονάδων, και την δανειακή έκθεση της πλειοψηφίας των επιχειρήσεων να γιγαντώνεται. Η κατάρρευση της Sea Farm και τα προβλήματα που εμφάνισε το σύνολο σχεδόν του κλάδου οδήγησε Νηρεύς και Σελόντα σε σταδιακή συγκέντρωση μονάδων, κίνηση που ευνοήθηκε βέβαια από την ενίσχυση των τελικών τιμών, ενώ σταδιακά λύνεται και το κουβάρι των αλληλοσυμμετοχών υπό την πίεση και των πιστωτριών τραπεζών.


Έτσι η Νηρεύς εισήλθε ως στρατηγικός επενδυτής στη Sea Farm αποκτώντας μετά τη ρύθμιση του δανεισμού της διαγραφή και μετοχοποίηση του μεγαλύτερου μέρους των δανείων το 15,5% του μετοχικού της κεφαλαίου καθώς και το management για 15 χρόνια , ενώ υλοποιείται η  συμφωνία με τους βασικούς μετόχους της Ελληνικές Ιχθυοκαλλιέργειες για ανταλλαγή της μετοχικής θέσης που κατείχε στην τελευταία  ο Όμιλος Νηρεύς με 8-9  μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας. H ανταλλαγή των συμμετοχών που διατηρούσαν ο ένας στον άλλο οι όμιλοι Νηρεύς και Σελόντα εξασφάλισε τέλος κεφάλαια που πήγαν για τη μείωση δανεισμού στον πρώτο ( Sea Farm) και για λειτουργική ανάπτυξη στο δεύτερο.


Παραμένοντας στο χώρο των τροφίμων, το μεγάλο νέο της περιόδου είναι αναμφισβήτητα η σύμπραξη των ΔΕΛΤΑ- Chipita, αφ’ ενός λόγω εταιρικού μεγέθους και αφ’ ετέρου λόγω του ειδικού βάρους που διαθέτουν οι εν λόγω εταιρίες. Κατά μία έννοια, η σύμπραξη συμβολίζει μια κίνηση υπερσυγκέντρωσης – όπου ενδέχεται να συνοδευτεί από την προσέλκυση και νέων δραστηριοτήτων είτε μέσω εξαγορών είτε μέσω νέων επενδύσεων – που στην Ελλάδα μόνον στον τομέα της μεταλλοβιομηχανίας έχουμε συναντήσει. Ο νέος όμιλος εκτός από ηγετικά μερίδια σε διάφορες κατηγορίες τροφίμων διαθέτει διαπραγματευτική ισχύ έναντι του εγχώριου λιανεμπορίου και τα «φόντα» για εξωστρεφή δράση. Οι θεσμικές αλλαγές σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του εγχώριου λιανεμπορίου πέραν του πολυσυζητημένου ωραρίου - αλλά και οι επιχειρηματικές κινήσεις της εγχώριων και διεθνών παραγόντων - επιφέρουν σαρωτικές αλλαγές στην υφιστάμενη διάρθρωση της λιανικής αγοράς.
Από τη μία πλευρά η οργάνωση διαφόρων κλάδων του εμπορίου και η προσαρμογή τους σε σύγχρονα λιανικά μοντέλα οδηγούν σε συγκέντρωση μεριδίων, ενώ από την άλλη η ενεργοποίηση επιχειρηματικών σχημάτων και οι επενδύσεις ξένων ομίλων στην ελληνική αγορά εντείνουν τον ανταγωνισμό.


Οι μεγάλες λιανικές επενδύσεις στον τομέα των πολυκαταστημάτων και των εμπορικών κέντρων πρωτοστατούν αλλάζοντας τη διάρθρωση της αγοράς ακόμη και τις εμπορικές πιάτσες, ενώ συγκεντρώνουν διάσπαρτα μερίδια μικρομεσαίων ή μικρών εταιριών.
Ήδη στην ευρύτερη αγορά οικιακών ειδών η παρουσία και τα μερίδια των μεγάλων αλυσίδων ενισχύεται χρόνο με το χρόνο αξιοποιώντας και τη στροφή των καταναλωτών προς φθηνότερα προϊόντα. Η επιτυχημένη είσοδος στην ελληνική αγορά των ΙΚΕΑ κατέδειξε τα μεγάλα ακόμη περιθώρια συγκέντρωσης με αποτέλεσμα να υπάρχει νέο κύμα επενδύσεων. Ο όμιλος Φουρλή προετοιμάζεται για το άνοιγμα δεύτερου καταστήματος ΙΚΕΑ στην Αθήνα ενώ με πολυκατάστημα στο εμπορικό πάρκο του Ελ Βενιζέλος εισέρχεται στην ελληνική αγορά  η γαλλική αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού (τύπου Praktiker) Lerroy Marche.
Τεράστια περιθώρια συγκέντρωσης διαθέτει η ευρύτερη αγορά προϊόντων αναψυχής. Η είσοδος στην ελληνική αγορά της γαλλικής αλυσίδας Fnac (μέσω μεικτής εταιρίας με τον όμιλο Μαρινόπουλου) αποτελεί το πρώτο ουσιαστικά εγχείρημα συγκέντρωσης μιας ιδιαίτερα μεγάλης αγοράς.
Αντίστοιχες επενδύσεις πραγματοποιούν και οι ελληνικές αλυσίδες όπως η Multirama η οποία ελέγχεται από τον επιχειρηματία Π. Γερμανό. Το στελεχιακό δυναμικό της Multirama έχει ενισχυθεί από στελέχη που ήρθαν απευθείας από τη γαλλική FNAC και το πρώτο νέου τύπου κατάστημα της αλυσίδας Public άνοιξε στο εμπορικό κέντρο της Lamda στη Θεσσαλονίκη.


Στην λιανική ένδυσης η αγορά δείχνει να συγκεντρώνεται στις οργανωμένες αγορές και βεβαίως στα πολυκαταστήματα και τα εμπορικά κέντρα, ενώ στην  χονδρική ένδυσης οι μεγάλοι όμιλοι επιχειρούν να συγκεντρώσουν αντιπροσωπεύσεις ενισχύοντας τα μερίδια τους σε  μια αγορά που διαθέτει ακόμη ισχυρά περιθώρια συγκέντρωσης.
Στον αντίποδα η συγκέντρωση σε κλάδους με υπερβάλλουσα λειτουργική ισχύ όπως αυτοί των κατασκευών και της πληροφορικής προκύπτει κυρίως από τον περιορισμό των δραστηριοτήτων εταιριών με υψηλό δανεισμό και προβλήματα ομαλής εξυπηρέτησης του σε ένα περιβάλλον μάλιστα χαμηλής ζήτησης. Ουσιαστικά, το τραπεζικό σύστημα αποτελεί πλέον το ρυθμιστή των εξελίξεων μιας και από τις κινήσεις του θα εξαρτηθεί το πόσο γρήγορα θα συγκεντρωθούν οι δύο κλάδοι. Ήδη οι τράπεζες χορηγούν μεν εύκολα εγγυητικές επιταγές κάλυψης για τη συμμετοχή κατασκευαστικών εταιριών στη διεκδίκηση δημόσιων έργων εξετάζουν όμως πλέον αναλυτικά τα ποσοστά των εκπτώσεων με τις οποίες λαμβάνουν τα έργα οι τεχνικές εταιρίες και αξιολογούν την δυνατότητα καλής εκτέλεσης βάσει της οποίας και τελικώς χορηγούν ή όχι τα απαραίτητα κεφάλαια κίνησης. Επιπλέον, πιέζουν σταθερά τις εταιρίες του κλάδου με υψηλό δανεισμό και προβληματική εξυπηρέτηση για πώληση ακινήτων, συμμετοχών και θυγατρικών προκειμένου να αναχρηματοδοτήσουν δάνεια ή να μεταθέσουν χρονικά την πληρωμή δόσεων. 


ΚΛΑΔΟΙ  ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ
Το μεγάλο «φιλέτο» του 2006 στην εγχώρια αγορά – όπως εξάλλου έχει προαναγγελθεί -είναι ο τομέας της ενέργειας δεδομένης της απελευθέρωσης και των επικείμενων διαγωνισμών, αλλά και της γενικότερης ενεργειακής κρίσης.
Ήδη Ρόκας–Iberdrola έχουν προετοιμάσει το έδαφος για να παίξουν στην αγορά καθαρής ενέργειας. Μετά την πρώτη εξαγορά που αφορά στη Δέλτα Ενεργειακή, ο όμιλος κινείται προς την απόκτηση και νέων συμμετοχών. Ο όμιλος Μυτιληναίος μετά από ένα εντυπωσιακό 2005, θεωρεί   έτος βάσης το 2006  για την περαιτέρω ανάπτυξή του, με κύρια όπλα την ισχυρή κεφαλαιακή διάρθρωση και την καλή συγκυρία.
Μετά τις γιορτές θα ανακοινώσει τα αναλυτικά business plans του 2006 για τον όμιλο και τις θυγατρικές του. H υψηλή κερδοφορία και η αύξηση της μερισματικής απόδοσης του ομίλου Mυτιληναίου το 2006, η μείωση του καθαρού δανεισμού του σε μηδενικό επίπεδο, σε συνδυασμό με τα υψηλά ίδια κεφάλαια ύψους 650 εκατ. ευρώ που διαθέτει, θα κάνουν ιδιαίτερα ελκυστικό τον ισολογισμό του 2006, παρέχοντας ταυτόχρονα στον όμιλο μεγάλη «δύναμη βολής». Oπως επισημαίνουν κύκλοι της εταιρίας «θα μπορεί να συνάψει με καλούς όρους ένα δάνειο της τάξης των 500 εκατ. ευρώ και να χρηματοδοτήσει την περαιτέρω ανάπτυξή του». Tη μεγάλη όμως δύναμή του αντλεί ο όμιλος από την «Aλουμίνιον της Eλλάδος» και τις υψηλές αποτιμήσεις που του εξασφαλίζει η συνεχής άνοδος της τιμής της μετοχής του, η επίλυση του ενεργειακού προβλήματος της εταιρίας και η δυνατότητα απόκτησης ακόμη 7,9% της «A.τ.E» στα 6,9 ευρώ. Tο Mάρτιο του 2006 λήγει η προνομιακή σύμβαση της εταιρίας με τη ΔEH και η τιμή του ρεύματος, αν δεν επιτευχθεί άλλη καλύτερη συμφωνία, θα εκτιναχθεί στα 45 εκατ. ευρώ/ Kwh από 25-31ευρώ/Kwh σήμερα, δημιουργώντας ένα επιπλέον ενεργειακό κόστος της τάξης των 30-50 εκ. ευρώ, ωστόσο η εταιρία ποντάρει τόσο στις ευνοϊκές τιμές του αλουμινίου για να καλύψει τα όποια αυξημένα κόστη αλλά και στη άδεια ηλεκτροπαραγωγής της Αλουμίνιον.


Οι έμμεσες ξένες επενδύσεις, δηλαδή η τοποθέτηση επενδυτικών κεφαλαίων σε ελληνικές επιχειρήσεις (Q-Telecom, Hyatt κ.λ.π.) δίνουν τον τόνο, αλλά οι περιπτώσεις που αναμένεται να προωθήσουν την όποια επιχειρηματική ανάπτυξη είναι οι κινήσεις των ελληνικών επιχειρήσεων κυρίως στις ξένες αγορές.
Εντός των προβλέψεών του για τζίρο 1 εκατ. ευρώ και κέρδη αυξημένα κατά 15% κινείται ο όμιλος Γερμανού για το 2005, ενώ για το 2006 προχωρά με βάση το σχεδιασμό του στις εξαγορές δικτύων σε Πολωνία και Ρουμανία. Τα έσοδα από airtime αρχίζουν πλέον να προέρχονται και από τις διεθνείς θυγατρικές που αντιπροσωπεύουν ήδη το 30% περίπου  του τζίρου του ομίλου. Δεδομένου ότι η πρόβλεψη του ομίλου αναφέρει ότι στα τέλη του 2007 το 50% του κύκλου εργασιών θα προέρχεται από το εξωτερικό, η μεγάλη ανάπτυξη αναμένεται να έρθει από την ωρίμανση των ξένων επενδύσεων.
Επίσης, σημαντική υπεραξία αλλά και επιχειρηματική επαφή με την ηγέτιδα ρωσική εταιρία  τηλεπικοινωνιών Vimpel-Communications απέκτησε ο όμιλος Γερμανός, μετά την πώληση του ποσοστού που διέθετε στην εταιρία κινητής τηλεφωνίας UNITEL LLC στο Ουζμπεκιστάν.
Σε μια εποχή έντονης κινητικότητας σε ό,τι αφορά στις τηλεπικοινωνίες - ιδίως στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης όπου κυοφορούνται εξελίξεις – ο όμιλος Γερμανός αποφάσισε να ρευστοποιήσει τη συμμετοχή του ύψους 20%, εισπράττοντας συνολικά 40 εκατ. ευρώ έναντι των 14,7 εκατ.  ευρώ που αφορούν στην αρχική του επένδυση. Πέραν της έκτακτης οικονομικής ρευστότητας, ωστόσο, ο εγχώριος όμιλος ο οποίος διαθέτει ήδη εμπορική θέση στην Νοτιοανατολική Ευρώπη αλλά και στρατηγική διείσδυσης τόσο στην τουρκική όσο και στη ρωσική αγορά, δηλώνει ότι θα διερευνήσει με την  Vimpel-Communications «νέες πιθανές ευκαιρίες συνεργασίας».
Υπενθυμίζεται ότι η Γερμανός έχει ήδη θέση στην Ουκρανία – όπου η VimpelCom προσφάτως ολοκλήρωσε την εξαγορά της τοπικής εταιρίας κινητής τηλεφωνίας URS - ενώ έχει ευθαρσώς εκφράσει την πρόθεση του να εισέλθει στη ρωσική αγορά με τη συνεργασία τοπικού παίκτη.
Η VimpelCom είναι εισηγμένη εταιρία στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ενώ στο μετοχικό της κεφάλαιο συμμετέχουν η νορβηγική Telenor με ποσοστό 29% και η ρωσική Alfa Group με 24,5%. Εκτός από τη σημαντική θέση που κατέχει στην  τηλεπικοινωνιακή αγορά της περιοχής, καθώς διαθέτει 42 εκατ. συνδρομητές, η εταιρία ακολουθεί επιθετική στρατηγική επέκτασης.  Δεδομένου ότι οι εξελίξεις στον τηλεπικοινωνιακό χάρτη της Ρωσίας και των όμορων περιοχών είναι ραγδαίες (υπενθυμίζεται ότι αναμένεται και η ιδιωτικοποίηση του Ρωσικού Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών και για τον εν λόγω διαγωνισμό τουλάχιστον η έτερη ρωσική εταιρία Sistema έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της) οι κινήσεις της  VimpelCom αποκτούν ενδιαφέρον.
Σε μια αγορά 400 εκατομμυρίων καταναλωτών απευθύνεται πλέον ο όμιλος Σαράντη,  ο οποίος στις αρχές του 2006 «εισέρχεται» εμπορικά και στην αγορά της Ρωσίας, καθώς μετά τις διοικητικές και νομικές διαδικασίες αλλά και την κατάστρωση του επιχειρηματικού σχεδίου, η Sarantis Russia ξεκινά τον Ιανουάριο τις πρώτες τιμολογήσεις προϊόντων.  Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Γιώργο Κωλέτσο, τόσο η αγορά της Ρωσίας όσο και εκείνη της Τουρκίας αποτελούν τα νέα «εδάφη» όπου ο όμιλος καλείται να εφαρμόσει το βασικό μοντέλο ανάπτυξης του, το οποίο έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς στις αγορές της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας, της ΠΓΔΜ, της Σερβίας, της Πολωνίας και της Τσεχίας, προσφέροντας εκτός από αυξημένους τζίρους και καθαρή κερδοφορία στον όμιλο. Σημειώνεται ότι ήδη το 40% σχεδόν των ενοποιημένων πωλήσεων του ομίλου προέρχεται από τις υφιστάμενες θυγατρικές στην Ανατολική Ευρώπη. Πέρα από τα οικονομικά δεδομένα και την εξ αντικειμένου μεγέθυνση του ομίλου, η μεσοπρόθεσμη καθιέρωσή του στις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, ενισχύουν επιπλέον και τη διαπραγματευτική του ικανότητα, καθιστώντας τον ισχυρότερο και ωριμότερο για μελλοντικές επεκτάσεις – τόσο γεωγραφικές όσο και προϊοντικές. 
Σε ό,τι αφορά τις πρόσφατες επεκτάσεις, η μεν θυγατρική της Ουκρανίας εκτιμάται ότι θα εμφανίσει κέρδη μετά τη συμπλήρωση της πρώτης δωδεκάμηνης χρήσης και άρα στα τέλη του 2006 θα αποδώσει στον όμιλο, ενώ η τρέχουσα χρήση για τις αγορές Τουρκίας και Ρωσίας χαρακτηρίζεται ως περίοδος «σποράς» η οποία αναμένεται να αποδώσει καρπούς το 2007.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στην Τουρκία, εντός του Α’ τριμήνου αναμένεται να καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις με τον Τούρκο στρατηγικό συνεργάτη, ο οποίος θα λάβει ποσοστό 40% της τοπικής θυγατρικής με option αποεπένδυσης σε βάθος χρόνου, οπότε και η τοπική δραστηριότητα θα έχει ωριμάσει.  Πέραν των γνωστών στόχων, ο όμιλος εξετάζει την αυτόνομη ενεργοποίησή του και στην αγορά της Ουγγαρίας - μετά την λύση της κατ’ αρχήν συμφωνίας εξαγοράς του δικτύου της Plias – εντός του 2006. Επιπλέον, ο όμιλος εξετάζει – κατά πάγια τακτική του - την εξαγορά εταιριών στις τοπικές αγορές όπου δραστηριοποιείται (π.χ. Πολωνία), οι οποίες διαθέτουν συναφή προιόντα και κατέχουν σημαντικά μερίδια αγοράς.  
Επιπλέον, εντός του έτους ενεργοποιείται και στον τομέα των εξαγωγών, προωθώντας στο δίκτυο των δυτικοευρωπαϊκών αγορών τόσο το αρωματικό STR8 όσο και το νέο προιόν προσωπικής φροντίδας (σαμπουάν μπύρας) Orzene. 
Σημειώνεται ότι με βάση τις δημοσιευμένες προβλέψεις του ομίλου, για την επόμενη τριετία, αναμένεται διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης στις πωλήσεις (εξαιρώντας πάντα την κοινοπραξία με την Estee Lauder), οι οποίες μέχρι το 2008 θα φτάσουν τα 291 εκ. ευρώ, αυξημένες κατά περίπου 39% σε σχέση με το 2005. Θετικές είναι και οι εκτιμήσεις της διοίκησης της Σαράντης όσον αφορά στα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, τα οποία εκτιμά ότι θα φτάσουν μέχρι το 2008 στα 24,53 εκατ. ευρώ,  αυξημένα κατά περίπου 44% σε σχέση με το 2005. Συγκεκριμένα για την τρέχουσα χρήση, ο όμιλος προέβλεπε πωλήσεις ύψους 230,72 εκατ. ευρώ και καθαρά μετά φόρων κέρδη ύψους 19,06 εκατ. ευρώ, εκτιμήσεις ωστόσο που θα αναθεωρηθούν εντός του Α’ εξαμήνου μετά τις ενδείξεις των πρόσφατων επεκτάσεων.
Μετά τη θετική πορεία του πολυκαταστήματος Notos Galleries Home, τη διατήρηση μεριδίων του έτερου πολυκαταστήματος στον τομέα της ένδυσης,  τα ανοίγματα στο εξωτερικό και τη θετική πορεία της ένδυσης (χονδρική και λιανική) ο όμιλος Notos Com εκτιμά ότι θα κλείσει το 2005 με κέρδη προ φόρων άνω της αρχικής πρόβλεψης (32,6 εκατ. ευρώ αύξηση κατά 15,9% έναντι του 2004). Το 2006, εκτός από την επέκταση του δικτύου καταστημάτων (περίπου 5 σε Ελλάδα και 5 στο εξωτερικό), την προώθηση των επενδύσεων στη Θεσσαλονίκη για το νέο πολυκατάστημα  και στη Βουλγαρία (συνολικά 40-45 εκατ. ευρώ), το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρίας είναι περιορισμένο καθώς δεν θα προχωρήσει σε μεταφορά εγκαταστάσεων ενώ έχει μεγάλο χαρτοφυλάκιο ακινήτων προς εκμετάλλευση.



Της Πέννης Κούτρα

  Περιεχόμενα
Editorial: Το δις εξαμαρτείν, ούκ αγοράς σοφής...
Επενδύσεις: Σοφοκλέους: Αντιμέτωποι με ευχάριστα προβλήματα!
Επενδύσεις: Ελπίδες παράτασης χρηματιστηριακής ευφορίας
Αφιέρωμα: ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ 2006 - Θετικοί οιωνοί για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Αφιέρωμα: ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ 2006 - ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: Συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2006
Αφιέρωμα: ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΧΡΗΜΑ :Η επιτυχία συνεχίζεται...
Αφιέρωμα: Επενδυτικά και ασφαλιστικά προϊόντα
¶ρθρο: Αξιολογήσεις Εταιρικής Διακυβέρνησης για Εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Εταιρίες
¶ρθρο Επενδύοντας στις προοπτικές των Βαλκανίων
Θέμα: Θα συνεχιστεί η χρυσή εποχή των ομολόγων;
¶ρθρο: 2006: Έτος εξελίξεων για τις τράπεζες
¶ρθρο: Ελλάδα: Αισιοδοξούν οι μεγάλοι όμιλοι, προβληματίζονται οι πολίτες
¶ρθρο: Προοπτικές και αδυναμίες των κυπριακών τραπεζών

 Όροι και προϋποθέσεις του site