Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Σεπτέμβριος 2011-τ.375                              

ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ:
ΔΙΨΗΦΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΖΙΡΟΥ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΜΗΝΟ



Τη δυναμική της πορεία συνεχίζει η εταιρεία «Καραμολέγκος» σε Ελλάδα και Ρουμανία, κατορθώνοντας να αναπτύσσεται με ρυθμούς τριπλάσιους της αγοράς


του Γιώργου Καλούμενου


Αύξηση του τζίρου της κατά 9-10% πραγματοποιεί από την αρχή του έτους η αρτοβιομηχανία «Καραμολέγκος», παρά το γεγονός ότι η αγορά του τοστ συνολικά αναπτύσσεται κατά 2-3%. Μάλιστα η ενίσχυση του κύκλου εργασιών της πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, καθώς και πέρσι είχε αγγίξει διψήφια ποσοστά, παρά την κρίση. Βέβαια η ύφεση δεν επιτρέπει στα κέρδη να ακολουθούν ανάλογη με τον τζίρο ανάπτυξη, όμως είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι και αυτά αυξήθηκαν και ανήλθαν (για την εταιρεία) στο ποσό των 2,039 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 1,4% στη χρήση του 2010. Μεταξύ άλλων, το αποτέλεσμα της εταιρείας επηρεάστηκε αρνητικά την περσινή χρονιά και από την απεργία των φορτηγών, η οποία συντελέστηκε σε ένα κρίσιμο διάστημα για το εμπόριο. Πάντως, όπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής της, Β. Παντελής, «η κρίση γενικά βοηθάει τον κλάδο. Το τοστ, από σνακ, έχει μετατραπεί σε ένα μικρό γεύμα και έχει κυρίαρχη παρουσία στα ταπεράκια που παίρνουν οι εργαζόμενοι στη δουλειά, αλλά και τα μικρά παιδιά στο σχολείο».
Η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να «παγώσει» προς το παρόν την επέκταση των εγκαταστάσεών της στο Κορωπί, μια επένδυση σε κτίρια και μηχανολογικό εξοπλισμό10 εκατ. ευρώ, η οποία θα της έδινε επιπρόσθετη παραγωγική δυνατότητα, καθώς η υφιστάμενη γραμμή παραγωγής λειτουργεί αυτή τη στιγμή σε τρεις βάρδιες, φτάνοντας πολύ κοντά στα ανώτατα όριά της.
Όμως περιθώρια αύξησης παραγωγής έχει το εργοστάσιο στη Ρουμανία, που αποτελεί πρόσφατη επένδυση αξίας 10 εκατ. ευρώ, στο οποίο αυτή τη στιγμή λειτουργεί μία βάρδια, εξυπηρετώντας κυρίως την αγορά του Βουκουρεστίου. Για την πορεία της εταιρείας στη Ρουμανία, ο πρόεδρός της Μαν. Καραμολέγκος τονίζει ότι πρόκειται για μια δύσκολη αγορά, στην οποία ήδη δραστηριοποιούνται έξι ρουμανικές εταιρείες. Παρόλα αυτά, έχει καταφέρει να διεισδύσει ικανοποιητικά και αυτή τη στιγμή να είναι η τρίτη δύναμη εκεί και να οδεύει ολοταχώς προς τη δεύτερη θέση. Ένα από τα πλεονεκτήματά της στη Ρουμανία είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό της, ότι η ελληνική εταιρεία είναι εξειδικευμένη στο τοστ, τη στιγμή που οι ανταγωνίστριες ρουμανικές εταιρείες το παράγουν ως συμπληρωματικό προϊόν, έχοντας ως κύρια δραστηριότητά τους το παραδοσιακό ψωμί. Γενικά η Ρουμανία δεν είναι ώριμη αγορά στο τοστ, καθώς οι Ρουμάνοι δεν το προτιμούν ακόμα έναντι του «κανονικού» ψωμιού. Αυτό σημαίνει ότι το τοστ έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς όσο θα εκμοντερνίζονται οι καταναλωτικές συνήθειες των Ρουμάνων τόσο θα στρέφονται περισσότερο σε αυτό.
Σημαντική εξέλιξη στην ελληνική αγορά είναι η ισχυρή ανάπτυξή του, καθώς εξελίσσεται σε leader της αγοράς. «Τα τρία τελευταία χρόνια το private label στο τοστ έχει γνωρίσει ανάπτυξη της τάξης του 7% και πλέον η αναλογία του σε σχέση με το επώνυμο φτάνει σχεδόν στο 50/50», αναφέρει ο κ. Παντελής.
Αυτή η εξέλιξη οδηγεί τις εταιρείες του κλάδου στο να κάνουν περισσότερες προωθητικές ενέργειες για να στηρίζουν τις πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων τους, κάτι που φυσικά αυξάνει τα έξοδά τους. «Μην ξεχνάμε ότι το ψωμί γενικά είναι ένα δύσκολο προϊόν, καθώς είναι καθημερινής κατανάλωσης, όπως για παράδειγμα και το γάλα», τονίζει ο κ. Παντελής.
Τέλος, σε ό,τι αφορά την αλυσίδα αρτοζαχαροπλαστείων «Απολλώνειο», που ανήκουν με πλειοψηφικό ποσοστό στην εταιρεία «Καραμολέγκος», είναι θετικό, σύμφωνα με τον κ. Καραμολέγκο, το γεγονός ότι το franchise έχει μεγάλη ζήτηση παρά την κρίση, με 300 άτομα να περιμένουν στην αναμονή. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 11 καταστήματα, εκ των οποίων τα έξι είναι franchise και τα πέντε ιδιόκτητα.


 


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΡΣΑΛ
ΚΛΑΔΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΑΓΚΗΣ
ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ALPHA BANK-EUROBANK
76η ΔΕΘ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΤΟΠΙΟ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΦΑΚΕΛΟΣ RILKEN
ΜΕΛΕΤΗ MCKINSEY & COMPANY
ΕΡΕΥΝΑ ICAP
ΦΑΚΕΛΟΣ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site