Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Οκτώβριος 2011-τ.376                              

Βασίλης Κορκίδης, προέδρος της ΕΣΕΕ:
«Είμαι κοινωνικός εταίρος και όχι συνδικαλιστής»


Συνέντευξη στην Άντα Σεϊμανίδη


‘Οσοι γνωρίζουν πώς σκέπτεται ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλης Κορκίδης, ουδόλως εξεπλάγησαν με την ευθεία, όπως κατηγορήθηκε επίθεση, που εξαπέλυσε πρόσφατα στη Βουλή εναντίον του ΣΕΒ και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), σε σχέση με τη στάση τους στο επίμαχο θέμα της μείωσης των κατώτατων μισθών στον ιδιωτικό τομέα. Ποτέ δεν «μασούσε» τα λόγια του και έλεγε ευθέως ό,τι σκεπτόταν ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.
Κάποιοι άλλοι όμως διερωτήθηκαν, αν σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή, τέτοιες παρεμβάσεις ενδέχεται να δημιουργούν κακό κλίμα ανάμεσα και στους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων, κάτι που σίγουρα δεν είναι επιθυμητό. Στη συζήτηση που ακολουθεί, η οποία πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των πρόσφατων μεγάλων συλλαλητηρίων τού θέσαμε αυτούς τους προβληματισμούς, για να πάρουμε ενδιαφέρουσες απαντήσεις. Απαντήσεις, που σηματοδοτούν σε μεγάλο βαθμό και τον τρόπο κατά τον οποίο θα κινηθεί, στην παρούσα φάση, ο συλλογικός φορέας εκπροσώπησης του ελληνικού εμπορίου, η ΕΣΕΕ. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Κορκίδης, επιμένει, ότι οι Έλληνες μικρομεσαίοι έχουν τις δικές τους προτάσεις για την έξοδο από την κρίση, τη στιγμή όμως που δεν υπάρχει συνολικό σχέδιο σωτηρίας της ελληνικής κοινωνίας από την εξαθλίωση.
Σε ό,τι αφορά το «κούρεμα» των ελληνικών ομολόγων, τονίζει ότι συνέπειά του θα είναι μια παρατεταμένη περίοδος διακοπής δανειοδότησης των εταιρειών, οδηγώντας τις περισσότερες μέχρι σήμερα υγιείς επιχειρήσεις σε περιπέτειες. Το ραντεβού δε με την πτώχευση πολλών επιχειρήσεων δεν θα αργήσει να έρθει, αφού οι τραπεζικές εγγυήσεις που ζητούν οι οίκοι του εξωτερικού, είτε για εισαγωγές είτε για εξαγωγές, δεν θα γίνονται αποδεκτές όταν προέρχονται από ελληνικές τράπεζες…


 


 


 


 



ΧΡΗΜΑ_Οι πρόσφατες δηλώσεις σας στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τις οποίες «κάποιοι θέλουν παρεμβάσεις στο Σύνταγμα σε ό,τι αφορά στις εργασιακές σχέσεις και αν ήταν εδώ ο ΣΕΒ, θα ζητούσε δημοψήφισμα για το άρθρο 37, ενώ ο ΣΕΤΕ θα ζητούσε συμβάσεις ενοικιαζόμενων εργαζομένων στα ξενοδοχεία από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία», συνέβαλαν στη σκληρή δημόσια αντιπαράθεση μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, με αφορμή την απαίτηση της τρόικας για μείωση των κατώτατων μισθών στον ιδιωτικό τομέα και κατ’ επέκταση την κατάργηση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας; Εκτιμάτε ότι είναι κατάλληλη στιγμή για τη δημιουργία ενός τόσο κακού κλίματος ανάμεσα και στους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων;


ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΡΚΙΔΗΣ_Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της χώρας οφείλουν τουλάχιστον προς την ελληνική κοινωνία να είναι ειλικρινείς μεταξύ τους. Πρέπει ο καθένας να ξεκαθαρίσει τη θέση του: ποιοι είναι εκπρόσωποι επιχειρηματικών λόμπι και ποιοι ενεργούν ως κοινωνικοί εταίροι. Σε προσωπικό επίπεδο έχω ξεκαθαρίσει ότι δεν είμαι συνδικαλιστής με την έννοια που αντιλαμβάνεται ο περισσότερος κόσμος και δεν επιθυμώ να προωθήσω τα συμφέροντα πολυεθνικών που παραμονεύουν πίσω από τη διάλυση της ελληνικής αγοράς. Έχω επιλέξει το ρόλο του κοινωνικού εταίρου, να επιδιώκω, δηλαδή, τις κοινωνίες - συμφωνίες και όχι την ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού ούτε του κυνικού αυτοματισμού, που είναι ο χειρότερος εχθρός της κοινωνίας μας. Στη δική μου λογική η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας θα έπρεπε να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των κοινωνικών εταίρων και οι τελευταίοι θα έπρεπε να αποφασίσουν ομού ακόμη και το πάγωμα των μισθών των κλαδικών συμβάσεων μέχρι το 2014. Θα πρέπει όλοι οι εκπρόσωποι της κοινωνίας να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Δεν μας ενδιαφέρει να διαμορφώσουμε ένα καλό κλίμα, τύπου ευχάριστης συνεστίασης, αγνοώντας ότι γύρω μας «βράζει», στην κυριολεξία, ο τόπος. Θέλουμε ένα ειλικρινές κλίμα όπου ο κάθε κλάδος θα σέβεται ουσιαστικά τον άλλο και θα επιδιώκονται λύσεις που θα αφορούν το γενικό και συλλογικό συμφέρον και όχι τα συμφέροντα λίγων και εκλεκτών. Εμείς, ως συλλογικός και κορυφαίος φορέας εκπροσώπησης του ελληνικού εμπορικού κόσμου, έχουμε δεσμευτεί στους συναδέλφους μας να εκφράσουμε την αγωνία τους και να προωθήσουμε τα αιτήματά τους. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να απεμπολήσουμε αυτό το ρόλο».



Χ_Τι απαντάτε στον ΣΕΒ που κάνει λόγο για ανέξοδο λαϊκισμό όσων «φαντασιώνονται ανύπαρκτες παρασκηνιακές κινήσεις του», ενώ υπογραμμίζει την πρακτική συνεισφορά του στην υπεράσπιση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, καταγγέλλοντας παράλληλα τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες ως «εργασιοκάπηλους και ιδεολόγους της φοροδιαφυγής και της μαύρης εργασίας»;


Β.Κ._ Είναι γεγονός ότι η στάση του ΣΕΒ στην υπογραφή της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ήταν υποδειγματική. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά τις κλαδικές συμβάσεις εργασίας, επέλεξε τη νομοθέτηση του κράτους από τη δική του τοποθέτηση. Ως προς τους «εργασιοκάπηλους και τους ιδεολόγους της φοροδιαφυγής και της μαύρης εργασίας», φαντάζομαι ότι δεν αναφέρεται στους συναδελφους μου, γιατί σε αυτήν την περίπτωση η απάντησή μου θα ήταν πολύ εύκολη. Ας ρωτήσουν τα ασφαλιστικα ταμεία για τους ενοικιαζόμενους και τους εισαγόμενους εκπαιδευόμενους «εργαζόμενους», αλλά και τις εφορίες για το από πού προέρχονται τα μεγάλα ελλείμματα. Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι στις πολυδιαφημισμένες λίστες των μεγάλων φοροφυγάδων δεν θα βρεθεί κανένας μικρομεσαίος. Υπενθυμίζω ότι εμείς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είμαστε πολίτες του τόπου μας και δεν διαχειριζόμαστε τα κεφάλαια του «χελιδονιού» που μεταναστεύει από την Ελλάδα.
 Αλλά δεν είμαστε διατεθειμένοι να ανοίξουμε μια ανέξοδη και αδιέξοδη αντιπαράθεση με κανέναν κοινωνικό φορέα, γιατί σε αυτήν τη φάση οφείλουμε όλοι να μιλήσουμε προς την κοινωνία και κυρίως να καταβάλουμε κοινές προσπάθειες για την υπέρβαση της κρίσης. Ας βάλουμε ένα «φρένο» σε όσους θέτουν τα στενά συμφέροντα προ του γενικού. Είμαστε πρόθυμοι να δώσουμε αυτόν τον δύσκολο αγώνα όλοι μαζί, ώστε να σωθούμε και εμείς και η χώρα μας».


Χ_Ποιος ήταν ακριβώς ο στόχος της συμμετοχής των εμπόρων στην απεργία της 19ης Οκτωβρίου, με το συμβολικό κλείσιμο των καταστημάτων τους;


Β.Κ._Εμείς δεν εκδικούμαστε άλλες κοινωνικές ομάδες, ούτε επιδιώκουμε άγονες αντιπαραθέσεις. Προτιμάμε να επιχειρηματολογούμε, να διατυπώνουμε προτάσεις, να επισημαίνουμε αστοχίες και να καταθέτουμε ιδέες. Το κλείσιμο των καταστημάτων μας ήταν συμβολικό, αλλά καταφέραμε ο συμβολισμός αυτός να είναι ισχυρός. Αυθόρμητα καταφέραμε να δείξουμε, κηρύσσοντας τη 19η Οκτωβρίου ως ημέρα μηδενικού τζίρου και απωλειών εσόδων για το κράτος, για να καταδείξουμε τι χάνει το τελευταίο με την πολιτική που ακολουθεί απέναντι στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η ελληνική αγορά άρθρωσε επιτέλους μια «κραυγή αγωνίας» για το παρόν και το μέλλον της και συνεχίζει να διαμαρτύρεται για την πορεία που έχει λάβει η οικονομία που δυστυχώς παράγει μη αναστρέψιμα αποτελέσματα. Οι Έλληνες έμποροι θέλησαν να δείξουν, με τη συμμετοχή στην πανελλαδική κινητοποίηση, ότι αντιλαμβάνονται το πρόβλημά τους όχι αποκομμένο από το γενικότερο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας και όλων των παραγωγικών τάξεων. Η λύση θα προκύψει από τη σύνθεση των απόψεων, αλλά και από την ακύρωση των καταστροφικών πολιτικών που μας επέβαλε η τρόικα».


Χ_Δηλώσατε, τις προάλλες, ότι ο φετινός προϋπολογισμός είναι ουσιαστικά ανέφικτος, χαρακτηρίζοντας ως ουτοπική τη συγκέντρωση πόρων που έχει προϋπολογιστεί από το οικονομικό επιτελείο. Και βέβαια, είναι γνωστή η θέση σας ότι για να υπάρχει μέλλον, πρέπει να υπάρχει και παρόν, κάτι που όμως απαιτεί αλλαγή πολιτικής. Με τα υπάρχοντα διαθέσιμα στα ταμεία του κράτους αυτή τη στιγμή, τα οποία αρκούν δεν αρκούν για τις συντάξεις του Οκτωβρίου και με δεδομένη την πίεση που ασκείται από τους εταίρους μας, είναι άραγε κάτι τέτοιο ρεαλιστικό;


Β.Κ._Ο φετινός προϋπολογισμός είναι ένας προϋπολογισμός φτώχειας και δυσπραγίας για την ελληνική οικονομία. Στο βαθμό που η βασική πολιτική κατεύθυνση δεν μεταβάλλεται από τη φοροεισπρακτική επιδρομή, οποιαδήποτε πρόβλεψη γίνεται, τίθεται υπό αμφισβήτηση, καθώς θεωρούμε ουτοπικό να συγκεντρωθούν οι πόροι που έχουν προϋπολογιστεί από το οικονομικό επιτελείο. Στην περίπτωση, δηλαδή, που η μείωση των εσόδων είναι μεγαλύτερη από τη μείωση των δαπανών, ολόκληρος ο σχεδιασμός της κυβέρνησης θα πρέπει να αναθεωρηθεί προς περισσότερο απαισιόδοξες προβλέψεις. Θα πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι η καταστροφική πολιτική που ακολουθείται υπό την πίεση της τρόικας μπορεί να σώσει το κράτος, αλλά θα χρεωκοπήσει την ελληνική κοινωνία. Εδώ και καιρό, ζούμε υπό καθεστώς ομηρίας και φόβου, απαξίωσης της αξιοπιστίας μας και της αξιοπρέπειάς μας. Με το συγκεκριμένο αχαρακτήριστο προϋπολογισμό, όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι, συμπεριλαμβανομένων και των συνεπών, οδηγούμαστε σε οριστική στάση πληρωμών. Τα είκοσι παλιά και νέα χαράτσια του 2011 και του 2012 αναζητούν 13 δισ. από τα ελληνικά νοικοκυριά που βρίσκονται εδώ και καιρό σε απόγνωση. Η αύξηση των φόρων κατά 45% και η μείωση των εισοδημάτων κατά τουλάχιστον 25% θα αφήσει τους Έλληνες εργαζόμενους χωρίς εισόδημα. Το πώς θα ζήσουμε τούς είναι παγερά αδιάφορο. Η πτώση του βιοτικού επιπέδου υπολογίζεται στο 32% και θα διαμορφωθεί ανάλογα με το ύψος του «κουρέματος» του ελληνικού χρέους.


Χ_Ακόμα, πώς σχολιάζετε το αναμενόμενο «κούρεμα» έως 50% του ελληνικού χρέους; Ποιες έμμεσες επιπτώσεις θα έχει αυτό για τη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων;


Β.Κ._Τα δύο επικρατέστερα σενάρια ελεγχόμενης χρεωκοπίας για την Ελλάδα εστιάζονται, σύμφωνα με πληροφορίες Ευρωπαίων αξιωματούχων, σε «haircut» ύψους 35% ή 50%. Εάν το κούρεμα ξεπεράσει το 35%, θα προκαλέσει τραπεζικό «ντόμινο» κρατικοποιήσεων, θέτοντας τις διοικήσεις των ελληνικών τραπεζών υπό επιτήρηση, με συμμετοχή εκπροσώπων του ταμείου ανάλογου αριθμού με τη συμμετοχή τους στο μετοχικό κεφάλαιο. Οι ζημιές των ιδιωτών επενδυτών στο ελληνικό χρέος δεν γνωρίζουμε πού θα κυμανθούν, με αποτέλεσμα η εγχώρια αγορά να βρίσκεται σε κατάσταση επιφυλακής. Σύμφωνα, μάλιστα, με εκτιμήσεις οικονομικών αναλυτών, ένα «κούρεμα» ύψους 50% μπορεί να θεωρηθεί «πιστωτικό γεγονός» και να ενεργοποιηθούν τα CDS, καθώς η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα δεν μπορεί να θεωρηθεί εθελοντική. Στην περίπτωση αυτή, οι ελληνικές τράπεζες δεν θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν από την Ε.Κ.Τ., αφού δεν θα γίνονται δεκτά τα ελληνικά ομόλογα. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζει η ελληνική κυβέρνηση και το τραπεζικό σύστημα, ώστε να ξέρουν πού βαδίζουν σχετικά με το «κούρεμα», παραμένουν μέχρι σήμερα άγνωστα δεδομένα και μυστικά των δανειστών μας. Για το «κούρεμα» του χρέους μας δεν μπορούμε να έχουμε γνώση, αφού όλα αποφασίζονται αποκλειστικά και μόνο με τον έλεγχο των εταίρων μας, που κοστολόγησαν τι είναι φθηνότερο και τι ακριβότερο για την Ευρώπη και αποφάσισαν να μας εγκαταλείψουν. Η διαδικασία χρεωκοπίας της χώρας μας και το σχέδιο πτώχευσης των Ελλήνων φαίνεται ότι απαιτεί πρώτα την εκκαθάριση της ελληνικής επιχειρηματικότητας, αφού μετά το «κούρεμα» οι τράπεζες δεν θα μπορούν να στηρίξουν την αγορά και τις επιχειρήσεις. Το πιθανότερο είναι να μπούμε σε μια παρατεταμένη περίοδο διακοπής δανειοδότησης των εταιρειών, οδηγώντας τις περισσότερες μέχρι σήμερα υγιείς επιχειρήσεις σε περιπέτειες. Το ραντεβού με την πτώχευση πολλών επιχειρήσεων δεν θα αργήσει να έρθει, αφού οι τραπεζικές εγγυήσεις που ζητούν οι οίκοι του εξωτερικού, είτε για εισαγωγές είτε για εξαγωγές, δεν θα γίνονται αποδεκτές, όταν προέρχονται από ελληνικές τράπεζες».


Χ_Με αφορμή τις πρόσφατες αλλαγές στον πτωχευτικό κώδικα, αλλά και το αίτημά σας να τεθεί εντός της προπτωχευτικής διαδικασίας εξυγίανσης η αποτύπωση και χαρτογράφηση των συγκεκριμένων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, εκτιμάτε πράγματι ότι το άρθρο 99 αποτελεί μηχανισμό δεύτερης ευκαιρίας;


Β.Κ._Δυστυχώς, εάν δεν μειωθεί το παράβολο για την ένταξη των μικρών επιχειρήσεων στο Άρθρο 99, η εν λόγω ρύθμιση δεν θα είναι πολύ εφικτή για αρκετούς επιχειρηματίες που θα το έχουν ανάγκη. Η ΕΣΕΕ είναι πάντοτε υπέρ της δεύτερης ευκαιρίας, αλλά αυτή πρέπει να ισχύει για όλους. Έως τώρα, η υπαγωγή στο περίφημο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα γινόταν κυρίως από τις μεγάλες επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα όλες οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που συνεργάζονταν μαζί τους να αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης. Ζητήσαμε να τεθεί εντός της προπτωχευτικής διαδικασίας η αποτύπωση και χαρτογράφηση των συγκεκριμένων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, που συνηθέστερα αποτελούν προμηθευτές των μεγαλύτερων και υπαγόμενων στην προπτωχευτική διαδικασία, ώστε να τύχουν ευμενέστερης μεταχείρισης ως πιστωτές και να μην οδηγηθούν στην αναστολή των εργασιών τους. Ωστόσο, και αυτό, αν θέλετε, είναι κάτι που μας λυπεί. Οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναγκάζονται να ενταχθούν στο άρθρο «Λουκέτα», το οποίο δεν έχει αριθμό, γιατί συνεχώς διευρύνεται».


Χ_Τα μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού εμπορίου που συζητήσατε πρόσφατα με τον καθ΄ύλην αρμόδιο για το ΕΣΠΑ υφυπουργό κ. Θάνο Μωραΐτη (εμπορικά clusters και αύξηση των συνεργειών μεταξύ των επιχειρήσεων, οικονομίες κλίμακας, ενίσχυση της αλυσίδας ανεφοδιασμού για μικρά σημεία, δημιουργία «Ανοιχτών Εμπορικών Κέντρων» σε κάθε πόλη, δημιουργία Εθνικού Παρατηρητηρίου Εμπορίου κ.ά.) απαιτούν κάποιες προϋποθέσεις για να αποδώσουν και ποιες είναι αυτές;


Β.Κ._Το ΕΣΠΑ, δυστυχώς, έχει «σπάσει σε πολλά κομμάτια» και δεν μπορεί να βοηθήσει σε αυτή τη φάση αποτελεσματικά τη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα. Η ΕΣΕΕ, στην προσπάθεια που καταβάλλει για τη συνεχή στήριξη των εμπορικών επιχειρήσεων σε όλη την Ελλάδα, έχει σχεδιάσει, σε αγαστή συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, δύο δράσεις: το «Εθνικό Παρατηρητήριο Εμπορίου» και τα «Open Mall». Το «Παρατηρητήριο» αποτελεί ένα παλαιό αίτημα της ΕΣΕΕ, με σκοπό τη συστηματική παρακολούθηση των στοιχείων του εμπορίου για τη χάραξη πολιτικών. Από την άλλη πλευρά, στόχος της δράσης «Open Mall» είναι να δημιουργήσει συνέργειες μέσω της συνεργασίας εμπορικών επιχειρήσεων προς όφελος των καταναλωτών. Ειδικότερα, η συνεργασία των επιχειρήσεων θα προσφέρει όλες τις διευκολύνσεις και τα οφέλη που προσφέρουν τα κλειστά εμπορικά κέντρα. Οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν παράπλευρες υπηρεσίες που θα διευκολύνουν την πρόσβαση και παραμονή τους, όπως χώρο στάθμευσης και παιδικούς σταθμούς. Θα λαμβάνουν άμεση ενημέρωση για εκπτώσεις και προσφορές. Θα επιβραβεύονται για αγορές που κάνουν με επιπλέον εκπτώσεις. Θα απολαμβάνουν καλλιτεχνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις. Αυτές οι δύο δράσεις είναι φυσικά αλληλοσυμπληρούμενες μεταξύ τους. Μόνη προϋπόθεση είναι η στήριξη των δύο πρωτοβουλιών από την Πολιτεία».


Χ_Σε σχέση με την εξαγωγική στροφή των ελληνικών εμπορικών επιχειρήσεων, την οποία και υποστηρίζατε ανέκαθεν θερμά, πώς σχολιάζετε τα υπάρχοντα μέσα, αλλά και τις γνώσεις που θα πρέπει να έχει ο εμπορικός κόσμος, προκειμένου να την υποστηρίξει και ακόμα πώς σχολιάζετε το νέο νομοσχέδιο για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου της εξαγωγικής δραστηριότητας;


Β.Κ._ «Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός!» Δυστυχώς, παρά τη διάχυτη αισιοδοξία που υπάρχει για τη σχετική αύξηση των εξαγωγών, από ό,τι φαίνεται, αυτή βασίζεται στην επαναπροώθηση του στοκ, που έχουν πολλές επιχειρήσεις αδιάθετο, προς το εξωτερικό. Τι παράγουμε για να εξάγουμε; Η εξαγωγική δραστηριότητα θα πρέπει να είναι μια σημαντική πλευρά για τις εμπορικές επιχειρήσεις, ωστόσο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μια σειρά από ανυπέρβλητα εμπόδια. Η επίκαιρη έρευνα της Ε.Ε. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα (2003-2010 Small and Medium Sized Performance Review), στο πλαίσιο του «Small Business Act», δείχνει πόσο έχει ταλαιπωρηθεί και παραμεληθεί η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στη χώρα μας.
Η γνωμάτευση της E.E. επιβεβαιώνει το θάνατο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα και την κατάρρευση της «σπονδυλικής στήλης» της ελληνικής οικονομίας. Τα μεγαλύτερα «αγκάθια» είναι η γραφειοκρατία, η έλλειψη χρηματοδότησης, αλλά και το δαιδαλώδες θεσμικό, κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο, ενώ μεγάλες καθυστερήσεις καταγράφονται στις πληρωμές μεταξύ των επιχειρήσεων, αλλά και από το δημόσιο. Το μέσο κόστος που απαιτείται για την εξαγωγή προϊόντων από τη χώρα μας διαμορφώνεται στα 1.153 δολάρια έναντι 1.043 στην E.E., ο απαιτούμενος χρόνος διεκπεραίωσης διαδικασίας είναι 20 ημέρες, έναντι 12 ημερών στην E.E., με αριθμό συνοδευτικών 5 έναντι 4. Για τις εισαγωγές των προϊόντων το κόστος είναι 1.265 δολάρια έναντι 1.098, με χρόνο 25 ημέρες έναντι 12 ημερών και με απαραίτητα έγγραφα 6 με 5. Όπως γίνεται αντιληπτό, πρέπει να αρθούν πάρα πολλά εμπόδια προτού να μιλήσουμε για μια «εξαγωγική άνοιξη.


Χ_Θα θέλαμε, τέλος, ένα σχόλιό σας και για την ανάγκη μιας πιο ποιοτικής, εξειδικευμένης και ολοκληρωμένης εξυπηρέτησης του τουρισμού από την πλευρά των εμπορικών επιχειρήσεων, που από ό,τι φαίνεται, αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει.


Β.Κ._Ήδη από την άνοιξη, είχαμε σχεδιάσει μια ολοκληρωμένη πρόταση για την καλύτερη αξιοποίηση της τουριστικής κίνησης από τις εμπορικές επιχειρήσεις. Η πρωτοβουλία «Summer Shopping Agora» σε ελληνικές τουριστικές περιοχές έχει ως σκοπό να αναδείξει νέες μορφές υποδοχής του τουριστικού κοινού, ο οποίες θα είναι διαρκείς και θα επιτρέπουν τη συνέργεια ανάμεσα σε διαφορετικού τύπου επιχειρήσεις, κυρίως του τουρισμού και του εμπορίου. Στις «Καλοκαιρινές Γιορτές του Εμπορίου» οι επισκέπτες θα παρακολουθούν και θα συμμετέχουν σε δράσεις που θα συνδυάζουν πολιτισμικά δρώμενα, ψυχαγωγικές δραστηριότητες και φυσικά διαφόρων τύπων εμπορικές εκδηλώσεις. Με τον τρόπο αυτό, θα αναδειχθούν οι πολιτισμικές, ιστορικές και περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και θα διαμορφωθεί ένα ειδικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς, το οποίο θα επιτρέψει την καλύτερη πλαισίωση των επισκεπτών. Σκοπός μας ήταν να αξιοποιήσουμε συνδυαστικά τις «βαριές μεταβλητές» της ελληνικής οικονομίας και να σκεφτούμε τους τρόπους με τους οποίους θα προωθήσουμε το νέο αναπτυξιακό μας μοντέλο. Η εν λόγω πρόταση έτυχε θερμής υποδοχής σε πολλές περιοχές της χώρας, Αλεξανδρούπολη, Ρόδο, Κρήτη κ.λπ.».


Χ_Σε αυτό το πλαίσιο, ποιες είναι οι προτάσεις της ΕΣΕΕ για την έξοδο της ελληνικής οικονομίας από την κρίση;


Β.Κ._Το ελληνικό εμπόριο προτείνει τα ακόλουθα μέτρα – παρεμβάσεις για να αντιμετωπιστεί η κρίση: Πρώτον, τον επαναπροσδιορισμό του Μνημονίου, σύμφωνα με τις διεθνείς εξελίξεις και την αναθεώρηση του Μεσοπρόθεσμου, ώστε να εναρμονίζεται με τις σημερινές δυσμενείς συνθήκες, αλλά με κύριο ζητούμενο την ανάδειξη μιας επενδυτικής και αναπτυξιακής προοπτικής. Η κυβέρνηση οφείλει να επαναδιαπραγματευθεί με την τρόικα, τονίζοντας ότι η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει άλλα μέτρα.
Δεύτερον, τη συμβολή των πιστωτικών ιδρυμάτων στην αποκατάσταση της ρευστότητας στην αγορά, με μεγαλύτερη ανάληψη ρίσκου από τα νέα, ισχυρά τραπεζικά σχήματα που δημιουργούνται. Ας λάβουν και οι τράπεζες το ρίσκο που λαμβάνουμε εμείς οι ίδιοι καθημερινά.
Τρίτον, την εφαρμογή ενός ενιαίου συντελεστή Φ.Π.Α. 19%, με ταυτόχρονη διατήρηση ενός χαμηλού συντελεστή στο 9% για τα είδη πρώτης ανάγκης, για το σύνολο του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της εστίασης, αλλά και όλων, ανεξαιρέτως, των παραμεθόριων περιοχών. Το 23% έχει στην κυριολεξία «γονατίσει» την αγορά.
Τέταρτον, την επιδότηση της απασχόλησης και τη διασφάλιση χιλιάδων θέσεων εργασίας, με τη μείωση των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων που θα προσλάβουν έστω έναν άνεργο, μειώνοντας την ανεργία και ταυτόχρονα αξιοποιώντας τα προγράμματα του ΟΑΕΔ. Ας επιδοτηθεί η εργασία αντί της ανεργίας.
Πέμπτον, την ανάδειξη της συμβολής του εμπορίου στο νέο πρότυπο ανάπτυξης ως ενιαίας επιχειρηματικής δραστηριότητας και ως πολλαπλασιαστή της προστιθέμενης αξίας. Θα πρέπει, κάποια στιγμή, να τελειώσει η εύκολη στοχοποίηση της μικρομεσαίας επιχειρηματικοτητας ως υπευθύνης για την κρίση χρέους της χώρας μας. Οι Έλληνες μικρομεσαίοι έχουμε προτάσεις για την έξοδο από την κρίση, αλλά δυστυχώς αυτό που δεν βλέπουμε να υπάρχει είναι ένα συνολικό σχέδιο σωτηρίας της ελληνικηής κοινωνίας από την εξαθλίωση.


 



 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΡΕΣΛΕΡ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΑΜΒΡΙΛΗΣ
INSURANCE MONEY CONFERENCE 2011
Ο "ΚΩΔΙΚΑΣ SODALI" ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΜΠΟΡΙΟ
ΦΑΚΕΛΟΣ JUMBO
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΡΚΙΔΗΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site