Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2011-τ.377                              

Αγορά Αυτοκινήτου
Δεν σώζεται με μέτρα - «ασπιρίνες»


Φαίνεται ότι το «αλεξίπτωτο» της απόσυρσης δεν άνοιξε, με αποτέλεσμα  η ελληνική αγορά  των Ι.Χ. οχημάτων να συνεχίζει την «ελεύθερη» πτώση της τόσο σε ό,τι αφορά τον τζίρο των επιχειρήσεων που την απαρτίζουν όσο και των «λουκέτων» που εξακολουθούν να κάνουν την εμφάνισή τους κατά εκατοντάδες σε όλη τη χώρα


Σε συνεχή πτώση βρίσκεται η αγορά του αυτοκινήτου και το 2011, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να χάνουν συνεχώς τζίρο, που με βάση τα επίσημα στοιχεία φτάνει το 40%, ενώ χιλιάδες αντιπροσωπείες ανά την Ελλάδα αναγκάζονται να «βάλουν λουκέτο», καθώς δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, λόγω του «στεγνώματος» ρευστού που έχουν υποστεί, εξαιτίας της κρίσης εδώ και σχεδόν τρία χρόνια. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων), από την αρχή του έτους έχουν ταξινομηθεί 84.254 επιβατικά αυτοκίνητα, 35,7% λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2010 (131.038 ταξινομήσεις). Εξετάζοντας τον Οκτώβριο μεμονωμένα, η πτώση της αγοράς σε σχέση με το 2010 ήταν επίσης 35,7%, όμως σε απόλυτα νούμερα οι ταξινομήσεις έφτασαν φέτος τις 5.023 μονάδες (7.807 το 2010). Τόσο χαμηλή τιμή δεν έχει σημειωθεί στην ελληνική αγορά για 20 έτη, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ. Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι, από τις αρχές του έτους μέχρι και το τέλος του, ισχύει το μέτρο της απόσυρσης, το οποίο σίγουρα έχει λειτουργήσει σαν αλεξίπτωτο που, χωρίς αυτό, η πτώση της αγοράς θα ήταν ακόμα πιο απότομη.
Με λίγο πάνω από 80.000 ταξινομήσεις μέσα στο πρώτο δεκάμηνο, η χρονιά δείχνει, με βάση τις «αισιόδοξες» προβλέψεις, να έχει «οροφή» τις 110.000 μονάδες. Όμως πολλοί παράγοντες της αγοράς δεν βλέπουν τις νέες ταξινομήσεις να ξεπερνούν τις 100.000 φέτος, κάτι που σημαίνει ότι οι καθαρές λιανικές πωλήσεις θα είναι κάτω από 67-68.000. Πρόκειται για νούμερο πολύ μικρό, αν σκεφτεί κανείς ότι στη διετία 2007-8 οι αντίστοιχες ετήσιες πωλήσεις έφταναν και τις 200.000. Πάντως, η Toyota εξακολουθεί να έχει την πρωτιά των πωλήσεων, αλλά με πολύ μικρή διαφορά από την Opel, η οποία λόγω των νέων μοντέλων της κερδίζει σταθερά μερίδιο αγοράς. Παραδοσιακά ο συγκεκριμένος μήνας είναι ο χαμηλότερος σε πωλήσεις, οπότε στα «παράδοξα» μπορούμε να θεωρήσουμε τη σημαντική αύξηση των πωλήσεων της Mercedes, η οποία πούλησε 90 αυτοκίνητα περισσότερα από τον Αύγουστο (+70%), όταν όλες οι premium μάρκες το συγκεκριμένο μήνα σημείωσαν είτε μείωση είτε οριακή αύξηση. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις ανά κατηγορία, το Corsa κρατά τα σκήπτρα ως το πιο ευπώλητο μοντέλο με 4744 μονάδες από την αρχή της χρονιάς, καθώς μόνο το Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν 473 αυτοκίνητα.


«Κρατάνε» τα μεταχειρισμένα κάτω των 3.000 ευρώ


Διαφορετική είναι η εικόνα στα μεταχειρισμένα, καθώς το Σεπτέμβριο κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά 0,1%, καθώς πραγματοποιήθηκαν 28.934 μεταβιβάσεις Ι.Χ. έναντι 28.879 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Μάλιστα, η διατήρηση των μεγεθών και το Σεπτέμβριο οφείλεται στη στροφή των καταναλωτών στα μεταχειρισμένα Ι.Χ., ώστε να γλιτώσουν χρήματα, ενώ το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο αφορά το γεγονός πως η συντριπτική πλειονότητα περιλαμβάνει φθηνά αυτοκίνητα αξίας έως 3.000 ευρώ. Σε επίπεδο έτους, η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφει πτώση μόλις 13,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, καθώς 245.094 Ι.Χ. έχουν αλλάξει ιδιοκτήτες στο εννεάμηνο του 2011 έναντι 282.293 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Οι εταιρείες, στην προσπάθειά τους να κρατήσουν, όσο είναι δυνατόν, τον τζίρο τους σε βιώσιμα επίπεδα, προσφέρουν τα αυτοκίνητα με μεγάλες εκπτώσεις. Είναι χαρακτηριστικό το ότι κάποια μοντέλα στην αρχική τους τιμή είναι κατά 20% φθηνότερα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όμως οι απώλειες στις αντιπροσωπείες δεν προέρχονται μόνο από τη μείωση των πωλήσεων Ι.Χ. αυτοκινήτων, αλλά καθώς οι περισσότερες διατηρούν και εξουσιοδοτημένα συνεργεία, πλήττονται από το γεγονός ότι οι κάτοχοι αυτοκινήτων δεν συντηρούν τα οχήματαά τους με την ίδια συχνότητα όπως παλαιότερα. Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες καταστημάτων, πολλοί πελάτες, λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν, δεν έρχονται για τα προβλεπόμενα σέρβις, αλλά μόνο για την απαραίτητη συντήρηση που απαιτείται ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί απλά να κινείται. Επιπλέον, οι πρόσφατες αυξήσεις στους φόρους και τα τέλη που συνοδεύουν τη χρήση των Ι.Χ., οδηγεί όλο και περισσότερους ιδιοκτήτες να καταθέτουν τις πινακίδες και να τα ακινητοποιούν, γεγονός που μειώνει τα έσοδα των επιχειρήσεων στον κλάδο του αυτοκινήτου.


4.000 «λουκέτα» στην αγορά των Ι.Χ.


Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η λανθασμένη πολιτική που εφάρμοσε η κυβέρνηση στον κλάδο του αυτοκινήτου έφερε το σύνολο του κλάδου σε πλήρη αδιέξοδο, με αποτέλεσμα να έχουν μπει ήδη 4.000 λουκέτα, να έχουν χαθεί δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και να έχει προκληθεί κατάρρευση στα δημόσια έσοδα. Οι ίδιοι παράγοντες καλούν την κυβέρνηση να αναστρέψει το κλίμα λαμβάνοντας μερικά ουσιαστικά μέτρα που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν τη μείωση του Φ.Π.Α. από 23% σε 19%, την κατάργηση των τεκμηρίων, του φόρου πολυτελείας, αλλά και του τέλους ταξινόμησης. Επίσης προτείνουν να επιβληθεί η άμεση άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για να «ξεπαγώσει» η αγορά και για τον απλό λόγο ότι οι κινητήρες diesel που ανήκουν στην οδηγία Euro5 είναι πολύ πιο καθαροί από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.



ΣΕΑΑ: Πτώση 35,7% στο δεκάμηνο του 2011


Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΣΕΑΑ, οι πωλήσεις οχημάτων έχουν μέχρι στιγμής για το 2011 ως εξής:


Επιβατικά αυτοκίνητα:
Από την αρχή του έτους έχουν ταξινομηθεί 84.254 επιβατικά αυτοκίνητα, 35,7% λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2010 (131.038 ταξινομήσεις). Εξετάζοντας τον Οκτώβριο μεμονωμένα, η πτώση της αγοράς σε σχέση με το 2010 ήταν επίσης 35,7%, όμως σε απόλυτα νούμερα οι ταξινομήσεις έφτασαν φέτος τις 5.023 μονάδες (7.807 το 2010). Τόσο χαμηλή τιμή δεν έχει σημειωθεί στην ελληνική αγορά για 20 έτη.


Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3,5 τόνους):
Την περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2011 ταξινομήθηκαν 5.548 ελαφρά φορτηγά, έναντι 9.572 το 2010 (-42%). Τον Οκτώβριο, μόνο, το 2011 ταξινομήθηκαν 396 οχήματα, 33,1% λιγότερα από το 2010, όταν πραγματοποιήθηκαν 592 ταξινομήσεις.


Φορτηγά (μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους):
Ο τομέας της αγοράς που αφορά στα μεσαία και βαρέα φορτηγά παρουσιάζει κάμψη για το δεκάμηνο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2011 κατά 63,1%, σε σχέση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους (440 ταξινομήσεις το 2011, έναντι 1.192 το 2010). Τον Οκτώβριο του 2011 πραγματοποιήθηκαν 17 ταξινομήσεις, έναντι 99 το 2010 (-82,8%).
 Σημειώνεται, επίσης, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων συνεχίζει να καλύπτεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα. Τα καινούργια εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου, διατηρώντας υψηλό το μέσο όρο ηλικίας των μεσαίων και βαρέων φορτηγών στη χώρα μας, με όλα τα προβλήματα οδικής ασφάλειας και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που συνεπάγεται ο υπέργηρος στόλος.


Λεωφορεία:
Τα λεωφορεία εξακολουθούν να παρουσιάζουν δραματική πτώση ταξινομήσεων, αφού την περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2011 ταξινομήθηκαν μόλις 71 οχήματα, όταν την αντίστοιχη περίοδο του 2010 οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 337 (-78,9%). Η πτώση στις ταξινομήσεις είναι ακόμη πιο έντονη για τον Οκτώβριο, όπου το 2011 ταξινομήθηκαν μόνο 3 λεωφορεία, σε σχέση με 63 το 2010 (-95,2%).


Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Καινούργιες μοτοσυκλέτες: Την περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2011 ταξινομήθηκαν 43.431 μοτοσυκλέτες, 23,3% λιγότερες σε σχέση με το 2010 (56.645 ταξινομήσεις). Παρότι ο Οκτώβριος, λόγω κλιματικών συνθηκών, παραδοσιακά είναι μήνας με χαμηλές ταξινομήσεις δικύκλων, είναι χαρακτηριστικό το ότι τον περασμένο Οκτώβριο οι ταξινομήσεις μοτοσυκλετών δεν ξεπέρασαν τις 3.000 (4.151 το 2010).



Icap: Σε πτωτική τροχιά ο κλάδος από το 2008


Πτωτική πορεία παρουσιάζει η αγορά καινούργιων οχημάτων (όλων των κατηγοριών) στη χώρα μας από το 2008 και μετά, η οποία συνεχίστηκε και το 2010 και μάλιστα με εντονότερο ρυθμό, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα μελέτης της Icap Group.
H συνολική εγχώρια αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων (επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία), βάσει ταξινομήσεων (έκδοση άδειας), παρουσίασε διακυμάνσεις την περίοδο 2000-2008, εμφανίζοντας τη μέγιστη τιμή της το 2004.
Αντίθετα, από το 2008 ξεκινά η πτωτική πορεία, η οποία έφτασε το 4,6%, ενώ το 2009 ο ρυθμός μείωσης ήταν αρκετά υψηλότερος (πτώση 18,7%). Σύμφωνα δε με τα στοιχεία εννεαμήνου του 2010, καταγράφεται μείωση των νέων επιβατικών αυτοκινήτων 32% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Επισημαίνεται ότι τα επιβατικά καλύπτουν το 92% περίπου των συνολικών ταξινομήσεων.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της μελέτης, η αγορά του αυτοκινήτου έχει «πληγεί» από την οικονομική ύφεση που επικρατεί στη χώρα μας. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), η αγορά του επιβατικού αυτοκινήτου το πρώτο εννεάμηνο του 2010 κατέγραψε πτώση 43,4%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων εννεάμηνων των ετών 2004-2009.
 Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι η συνολική εγχώρια αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων θα κινηθεί καθοδικά και το 2011. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι μόνο αν δοθούν κίνητρα και ληφθούν μέτρα «τόνωσης» της ζήτησης από την πολιτεία (όπως π.χ. κατάργηση φόρου πολυτελείας, μείωση του τέλους ταξινόμησης, επαναφορά της απόσυρσης, ευκολότερη χορήγηση καταναλωτικών δανείων), η αγορά αυτοκινήτου θα παρουσιάσει σημάδια ανάκαμψης.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται χαρακτηρίζονται από τη, μεταξύ τους, ανομοιογένεια ως προς τα οικονομικά μεγέθη και την έκταση των δικτύων πωλήσεων. Ορισμένες από τις επιχειρήσεις του κλάδου αντιπροσωπεύουν περισσότερα από ένα εργοστάσια του εξωτερικού, σε κάποιες δε περιπτώσεις αυτό συμβαίνει όταν τα συγκεκριμένα εργοστάσια ανήκουν στον ίδιο όμιλο.
 Ορισμένες αντιπροσωπείες οχημάτων αποτελούν θυγατρικές των αντίστοιχων κατασκευαστών του εξωτερικού. Άλλες ανήκουν σε ομίλους ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα του ιδιωτικού και επαγγελματικού αυτοκινήτου (ενοικιάσεις και μακροχρόνιες μισθώσεις αυτοκινήτων, παραγωγής αμαξωμάτων, χρηματοδοτήσεις για αγορά αυτοκινήτων κ.λπ.). Οι περισσότερες από τις εισαγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου διατηρούν εξουσιοδοτημένα πανελλαδικά δίκτυα κάθετων μονάδων εξυπηρέτησης (πώληση, ανταλλακτικά, συντήρηση και επισκευή), σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε τοπικής αγοράς και εναρμονισμένα με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων. Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 38 εταιρειών που έχουν δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία τη διετία 2008-2009, προκύπτουν τα εξής:
 Οι συνολικές πωλήσεις 38 εταιρειών του κλάδου μειώθηκαν το 2009/2008 κατά 18,3%. Με ελαφρώς μικρότερο ρυθμό (16,9%) μειώθηκε και το συνολικό μικτό κέρδος. Οι χρηματοοικονομικές δαπάνες παρουσίασαν σημαντική μείωση κατά 32,7%, ενώ και τα λοιπά λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 14,3%. Τα καθαρά κέρδη (προ φόρου) μειώθηκαν σημαντικά κατά 33% το 2009/08, ενώ τα κέρδη ΕBITDA μειώθηκαν κατά 16,6% την ίδια περίοδο.


Σφακιανάκης: Ζημίες και μείωση πωλήσεων


Στα 125,4 εκατ. ευρώ έπεσαν το α’ εξάμηνο του 2011 οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου Σφακιανάκη, έναντι 189 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010, μειωμένες δηλαδή κατά 33,7%. Σε εταιρικό επίπεδο, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 37,3%, σε 101,3 εκατ. ευρώ έναντι 161,6 εκατ. ευρώ το 2010.
Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 29,4 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και σε 11,9 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, έναντι 43,2 εκατ. ευρώ (-31,9%) και 24,7 εκατ. ευρώ (-51,8%) αντίστοιχα. Οι ζημίες μετά φόρων του α’ εξαμήνου του 2011 ανήλθαν σε 13,8 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και σε 10,8 εκατ. ευρώ για την εταιρεία.
Πάντως, τα λειτουργικά έξοδα του ομίλου μειώθηκαν κατά 8,4 εκατ. ευρώ, φτάνοντας έτσι τα 40 εκατ. ευρώ (-17,4%). Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ήταν θετικές για τον όμιλο, στα 26,7 εκατ. ευρώ, ενώ ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός μειώθηκε κατά 37,2 εκατ. ευρώ.
Οι μειώσεις αυτές οφείλονται, κατά κύριο λόγο, στην κρίση της ελληνικής οικονομίας, η οποία είχε ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες στην αγορά του αυτοκινήτου. Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων της Suzuki έφτασαν το α’ εξάμηνο του 2011 σε 1.618, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 2,9%, ενώ των μοτοσικλετών ήταν 657, με μερίδιο αγοράς 2,6%.


Ζημιογόνο εξάμηνο για τον Πετρόπουλο


Σημαντικό πλήγμα από την οικονομική κρίση δέχθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος για το πρώτο εξάμηνο του 2011 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Η καθίζηση της αγοράς αυτοκινήτου το τελευταίο έτος οδήγησε σε μείωση κατά 5,43% των ενοποιημένων πωλήσεων του ομίλου, στα 31,83 εκατ. ευρώ, από 33,66 εκατ. ευρώ, ενώ οι τιμολογηθείσες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5%, στα 31,73 εκατ. ευρώ, από 33,40 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 460.000 ευρώ, έναντι κερδών 53.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημίες 497.000 ευρώ από κέρδη 714.000 ευρώ.
Επίσης, τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 12.000 ευρώ από κέρδη 1,04 εκατ. ευρώ, ενώ οι αποσβέσεις που συμπεριλαμβάνονται στα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν στα 748.000 ευρώ από 365.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Τα μικτά κέρδη του ομίλου υποχώρησαν κατά 11,9%, φτάνοντας τα 6,39 εκατ. ευρώ, από 7,26 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο όμιλος εμφάνισε στον ισολογισμό του μηδενικά έσοδα από υπεραξία αντί εσόδων 302.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010. Οι βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του ομίλου αυξήθηκαν στα 14,41 εκατ. ευρώ, από 10,25 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, ενώ οι μακροπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις διατηρήθηκαν στα 21,20 εκατ. ευρώ, όπως και στο πρώτο εξάμηνο της περασμένης χρήσης. Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου μειώθηκαν στα 41,75 εκατ. ευρώ, από 42,86 εκατ. ευρώ, ενώ τα ενσώματα στοιχεία του ομίλου διατηρήθηκαν στα επίπεδα της περασμένης χρήσης και ανήλθαν στα 37,62 εκατ. ευρώ, από 37,39 εκατ. ευρώ.
Ο δείκτης φερεγγυότητας του ομίλου (καθαρή θέση ως % του συνόλου του ενεργητικού χωρίς τα μετρητά και ισοδύναμα) στις 30 Ιουνίου του 2011 ήταν 46,1%.



Μοτοδυναμική: Διεύρυνση ζημιών στο εννεάμηνο


Διεύρυνση ζημιών και πτώση εσόδων κατέγραψε η Μοτοδυναμική στο εννεάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης. Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στα 32,3 εκατ. ευρώ, έναντι 37,8 εκατ. ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι πωλήσεις στην ελληνική αγορά διαμορφώθηκαν στα 31 εκατ.ευρώ, ενώ οι πωλήσεις στο εξωτερικό (Ρουμανία - Βουλγαρία) ανήλθαν σε 1,3 εκατ. ευρώ.
Τα μικτά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 6,8 εκατ. ευρώ, έναντι 7,9 εκατ. ευρώ. Το αποτέλεσμα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθε στα -269 χιλ. ευρώ, έναντι 654 χιλ. ευρώ, ενώ το αποτέλεσμα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκε σε -1,4 εκατ. ευρώ, έναντι -450 χιλ. ευρώ.
Αναλύοντας τη δραστηριότητα του ομίλου, στον κλάδο Υamaha, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 23,6 εκατ. ευρώ, έναντι 32 εκατ. ευρώ. Στον κλάδο λιανικής, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 5 εκατ. ευρώ, έναντι 5,7 εκατ. ευρώ της προηγούμενης εννεάμηνης. Ο κύκλος εργασιών του κλάδου Porsche διαμορφώθηκε στα 3,7 εκατ. ευρώ.


Lion Ελλάς
Η Peugeot μπαίνει στο υγραέριο


Όπως ανακοινώθηκε, το πρώτο μοντέλο της Peugeot, που φέρει εργοστασιακό κιτ είναι το Peugeot 207. Στην έκδοση Active, με καύσιμο LPG, εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 1400 κ.εκ., ισχύος 75 ίππων. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέγει το καύσιμο, είτε βενζίνη είτε υγραέριο, με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Με αυτόν τον τρόπο η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται εύκολα και με ασφάλεια, ενώ διπλασιάζεται η αυτονομία. Η πρόσθετη δεξαμενή του υγραερίου βρίσκεται στο χώρο αποθήκευσης του τροχού ανάγκης, οπότε δεν μειώνεται ο χώρος αποθήκευσης των αποσκευών, ενώ πλέον συνοδεύεται και με κιτ επισκευής ελαστικού. Η εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης γίνεται στο εργοστάσιο και καλύπτεται με εγγύηση 5 ετών, όπως όλα τα αυτοκίνητα Peugeot. Το 207 με καύσιμο LPG αποτελεί μέρος της γκάμας του 207, όπως οι εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και diesel. Οι ρύποι CO2 μειώνονται σε 127 γραμ./χλμ. (147 γραμ./χλμ. στην αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση).
To Peugeot 207 Active LPG διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό ABS, αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, κεντρικό κλείδωμα, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέφτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, υπολογιστή ταξιδιού, κλιματισμό, διαιρούμενο πίσω κάθισμα 60/40 και ραδιο-CD. Αν γίνει χρήση της απόσυρσης, το όφελος είναι 960 ευρώ, ενώ παρέχεται σε όλους τους αγοραστές επιπλέον έκπτωση 1.000 ευρώ.


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Κ. ΠΑΠΑΔΗΜΟ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ STEFANO SALVINI
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ MARCUS KRALL
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ GAMING
BANKING MONEY CONFERENCE 2011
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ASSET & WEALTH MANAGEMENT
ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ FACTORING
ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΧΡΗΜΑ"
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site