Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Δεκέμβριος 2011-τ.378                              

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
MANAGING DIRECTOR,
HEAD OF GLOBAL BANKING
HSBC


Ο κ. Δημήτρης Πολίτης αναλύει τις πρόσφατες εξελίξεις στο εγχώριο, αλλά και διεθνές τραπεζικό περιβάλλον, περιγράφοντας πώς οι εξελίξεις αυτές επηρεάζουν τις προοπτικές του κλάδου, αλλά και τη γενικότερη στρατηγική της HSBC, στην Ελλάδα και παγκοσμίως. Επίσης, μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις του για τις κατευθύνσεις που θα ακολουθήσει η τράπεζα στο άμεσο μέλλον.



Ο ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ



ΧΡΗΜΑ_Πόσα χρόνια έχει παρουσία η HSBC στην ελληνική αγορά;


ΔΗΜ. ΠΟΛΙΤΗΣ_H HSBC ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1981 ως Midland Bank. Άρα φέτος κλείσαμε αισίως 30 χρόνια συνεχούς και επιτυχούς παρουσίας.


Χ_ Ποια ήταν για εσάς η αιχμή του δόρατος στην ελληνική αγορά; Δηλαδή πού στοχεύατε εσείς ως ξένη τράπεζα;


Δ.Π._Η αιχμή του δόρατος για εμάς ήταν αρχικά η ναυτιλία και η τραπεζική επιχειρήσεων. Όπως αντιλαμβάνεστε στόχος μας δεν θα μπορούσαν να είναι οι μικρές και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Άρα προτεραιότητά μας ήταν οι μεγαλύτερες εταιρείες, για να προσφέρουμε προϊόντα και υπηρεσίες και να καλύψουμε γεωγραφικά περιοχές όπου έχουμε συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στον τομέα της ιδιωτικής τραπεζικής απευθυνόμαστε κυρίως σε ιδιώτες πελάτες, που ουσιαστικά τους ενδιαφέρει το wealth management ή αν θέλετε οι υπηρεσίες διαχείρισης περιουσίας.


Χ_Σε αυτά τα τριάντα χρόνια έχετε πετύχει αυτούς τους στόχους που λέτε;


Δ.Π._Απόλυτα. Γι’ αυτό και είμαστε, αν θέλετε, ίσως η πιο ανεπτυγμένη και ενεργή από τις ξένες τράπεζες που έχουν υποκατάστημα στην Ελλάδα.


Χ_Θα θέλαμε να μας πείτε κ. Πολίτη πώς έχουν επηρεάσει οι διεθνείς εξελίξεις τη λειτουργία της HSBC στην Ελλάδα;


Δ.Π._Είμαστε πολύ προσεκτικοί απέναντι στο ρίσκο της Ευρωζώνης. Θέλουμε να καταλάβουμε ποιες θα είναι οι συνέπειες σε όλα τα πιθανά ενδεχόμενα, ακόμα και στο σενάριο εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ ή ακόμα και της διάλυσης της Ευρωζώνης. Κάθε σοβαρός επιχειρηματίας οφείλει να έχει μελετήσει όλα τα σενάρια, όσο απίθανα και να είναι αυτά. Άρα και εμείς έχουμε εξετάσει τα πιθανά σενάρια, ακόμα και για να αντιμετωπίσουμε αυτό το ενδεχόμενο, το οποίο εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι έχει πολύ μικρές πιθανότητες να συμβεί, να βγει δηλαδή η Ελλάδα από την Ευρωζώνη. Φυσικά ακόμη μικρότερες έχει το ενδεχόμενο να μην υπάρχει Ευρωζώνη.


Χ_Αυτή η νέα προσέγγιση και το σκεπτικό που μας αναφέρατε έχει αλλάξει την πολιτική της HSBC στην Ελλάδα;


Δ.Π._Δεν θα μπορούσε να την αφήσει ανεπηρέαστη. Ειδικά σε ό,τι αφορά το cross border currency risk. Ουσιαστικά, στόχος μας είναι τα δάνεια προς τους πελάτες μας στην Ελλάδα να χρηματοδοτούνται από καταθέσεις πελατών στην Ελλάδα. Παρά τη συνολική μείωση των καταθέσεων στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα, η σχέση δανείων προς καταθέσεις σε εμάς δεν έχει μεταβληθεί ιδιαίτερα.


Χ_Η σχέση που έχετε οικοδομήσει με τους πελάτες σας αυτά τα τριάντα χρόνια παρουσίας σας στην Ελλάδα, σε τι έχει αλλάξει σήμερα μετά από τα θέματα που έχουν απασχολήσει την τελευταία διετία την παγκόσμια οικονομία;


Δ.Π._Η ερώτησή σας είναι πολύ γενική. Στον τομέα της εταιρικής τραπεζικής εφαρμόζουμε κριτήρια δανειοδότησης πιο αυστηρά και έχει αυξηθεί το επιτοκιακό κόστος. Στο χώρο της ιδιωτικής πελατείας έχει γίνει μια σημαντική στροφή των πελατών προς τις ξένες τράπεζες, για λόγους προστασίας της περιουσίας τους και των καταθέσεών τους. Από την άλλη, φυσικά, ήταν πολύ πιο εύκολο για εμάς, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του χαρτοφυλακίου μας, να περιορίσουμε την έκθεσή μας σε καταναλωτικά δάνεια και να επιβάλουμε πιο αυστηρά κριτήρια στα στεγαστικά.


Χ_Για να εξειδικεύσω την ερώτησή μου, οι εταιρικοί πελάτες που είχατε μέχρι σήμερα διαμαρτύρονται για τις αλλαγές;


Δ.Π._Όταν βάζεις κάποιου είδους πίεση σε οποιονδήποτε ή κάνεις πιο αυστηρά τα κριτήρια δανειοδότησης, σίγουρα εισπράττεις κάποια δυσφορία. Αλλά δεν νομίζω ότι σήμερα κάποιος που είναι στην αγορά, δεν καταλαβαίνει τους λόγους για τους οποίους υπάρχουν αυτές οι εξελίξεις. Εξάλλου, οι επιχειρήσεις αλλά και οι ιδιώτες πελάτες προσαρμόζουν συνεχώς τη συναλλακτική τους συμπεριφορά σύμφωνα με τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.


Χ_Νέοι πελάτες έρχονται στην τράπεζα; Σας «χτυπούν την πόρτα» επειδή είστε μια ξένη τράπεζα;


Δ.Π._Στο κομμάτι της ιδιωτικής πελατείας - ουσιαστικά δηλαδή των καταθέσεων και των επενδυτικών προϊόντων - ο ρυθμός απόκτησης νέων πελατών έχει αυξηθεί πολύ τον τελευταίο καιρό. Στην εταιρική τραπεζική έχουμε ένα συγκεκριμένο target group, όπου στόχος μας είναι να αυξήσουμε το μερίδιό μας στις τραπεζικές υπηρεσίες που «αγοράζουν» από εμάς οι πελάτες που έχουμε ήδη επιλέξει.


Χ_Είπατε ότι τελευταία έρχονται πελάτες σε εσάς κυρίως στο retail για την προστασία των καταθέσεών τους. Πιστεύετε ότι η τράπεζά σας παρέχει καλύτερη προστασία από αυτήν που παρέχει μια άλλη τράπεζα που φέρει ελληνικό όνομα;


Δ.Π._Υπάρχουν αντικειμενικοί προσδιορισμοί πιστοληπτικής ικανότητας και ευρωστίας των τραπεζών, αλλά τελικά η απόφαση για το ποια τράπεζα θα εμπιστευθεί ο καταθέτης έχει και υποκειμενικά κριτήρια, όπως το πώς αντιλαμβάνεται το ρίσκο που αναλαμβάνει με την κατάθεση των χρημάτων του σε συγκεκριμένο πιστωτικό ίδρυμα. Αυτό που θέλω όμως να τονίσω είναι ότι καλό θα είναι όλες οι τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, είτε ξένες είτε ελληνικές, να παραμείνουν ενεργές. Αν ένας κρίκος κοπεί, αυτό κάνει κακό σε όλους όσους δραστηριοποιούνται σε μια συγκεκριμένη αγορά.


Χ_Εσείς πιστεύετε, ως άνθρωποι της ελληνικής HSBC, στην προοπτική ανάπτυξης εργασιών στην ελληνική αγορά;


Δ.Π._Καταρχάς, η δραστηριότητα γενικότερα της οικονομίας έχει μειωθεί. Άρα λογικό είναι να μειώνεται και η ζήτηση τραπεζικών προϊόντων. Μειώνονται οι πωλήσεις των εταιρειών, γίνονται λιγότερες αγοραπωλησίες ακινήτων, οι καταναλωτικές δαπάνες όλων μας μειώνονται. Άρα είναι λογικό να μειώνονται και τα επιχειρηματικά δάνεια και τα στεγαστικά και τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών.


Χ_Που σημαίνει ότι πέφτουν τα έσοδά σας;


Δ.Π._Το βασικό είναι ότι η δραστηριότητα μειώνεται και αυτό οπωσδήποτε έχει συνέπεια και στα έσοδα.


Χ_Σε σχέση με τις άλλες ξένες τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ποια είναι τα δικά σας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα; Δηλαδή τι είναι αυτό που πιστεύετε ότι δελεάζει τον επιχειρηματία ή τον καταναλωτή να έρθει στην HSBC;


Δ.Π._Η HSBC είναι μία από τις μεγαλύτερες και ισχυρότερες τράπεζες στον κόσμο. Αυτό από μόνο του είναι πολύ σημαντικό, όταν σήμερα οι περισσότεροι ψάχνουν για ασφάλεια στις συναλλαγές τους. Δεύτερον, η HSBC αποτελεί ίσως τη μοναδική ξένη τράπεζα - υποκατάστημα στην Ελλάδα που διαθέτει στον ιδιώτη ή επιχειρηματία πελάτη της το σύνολο σχεδόν των χρηματοοικονομικών προϊόντων.
Και τελευταίο, αλλά αρκετά σημαντικό στην παγκοσμιοποιημένη πλέον οικονομία, είναι το ότι η HSBC έχει παρουσία σε περισσότερες από 85 χώρες παγκοσμίως, άρα ο πελάτης μας μάς βρίσκει σχεδόν παντού όπου δραστηριοποιείται.


Χ_ Πώς βιώνετε το επίπεδο του τραπεζικού ανταγωνισμού στην Ελλάδα;


Δ.Π._Αυτή τη στιγμή, στην ουσία, δεν υπάρχει τραπεζικός ανταγωνισμός, με εξαίρεση την προσέλκυση ή καλύτερα τη διατήρηση των καταθέσεων. Εμείς, ως HSBC, είμαστε ουσιαστικά «θεατές» σ’ αυτό, καθώς ως υποκατάστημα έχουμε ρευστότητα από τη «μητρική». Στις χρηματοδοτήσεις, ιδιωτικές ή εταιρικές, όλες οι τράπεζες έχουν αυστηροποιήσει τα κριτήριά τους και αυξήσει σημαντικά το κόστος δανεισμού. Η διαφοροποίηση μεταξύ τους είναι πολύ περιορισμένη.


Χ_Αυτό δεν οδηγεί σε διαδικασία ύφεσης την τραπεζική αγορά;


Δ.Π._Προφανώς, τα έσοδα των τραπεζών μειώνονται πάρα πολύ, η συνολική «πίτα» μειώνεται, τα υπόλοιπα μειώνονται. Από την άλλη φυσικά περιορίζονται, έστω και με έμμεσο τρόπο, τα φαινόμενα υπερδανεισμού.



Χ_Ποιοι είναι οι βραχυπρόθεσμοι, αλλά και οι πιο μακροπρόθεσμοι στόχοι της HSBC για την ελληνική αγορά;


Δ.Π._Οι βραχυπρόθεσμοι είναι να εξακολουθήσουμε να παρέχουμε το επίπεδο και το εύρος των υπηρεσιών που παραδοσιακά προσφέρουμε στους πελάτες μας. Η κατάσταση είναι πολύ ρευστή, επομένως δεν μπορούμε να μιλήσουμε για νούμερα και πολιτικές. Άρα βραχυπρόθεσμα ο στόχος μας είναι να είμαστε ενεργοί στην αγορά, στους τομείς που έχουμε επιλέξει και με τους πελάτες εκείνους που έχουμε επιλέξει να συνεργαζόμαστε, οι οποίοι μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους.


Χ_Προτίθεστε να περικόψετε και προσωπικό;


Δ.Π._Αν οι συνθήκες στην αγορά και στην οικονομία παραμείνουν ως έχουν, είναι ένα θέμα που πρέπει να το εξετάσουμε. Όταν η συνολική δραστηριότητα μιας επιχείρησης ή μιας τράπεζας μειώνεται χωρίς εμφανή προοπτική ανάκαμψης, τότε και το θέμα του προσωπικού τίθεται υπό διερεύνηση. Όπως αντιλαμβάνεστε, η λήψη τέτοιων αποφάσεων δεν είναι εύκολη και απαιτεί αναλυτική αξιολόγηση όλων των παραμέτρων.


Χ_Πόσα υποκαταστήματα έχετε στην Ελλάδα;


Δ.Π._Η προσέλκυση και εξυπηρέτηση της πελατείας μας δεν στηρίζεται στη φυσική παρουσία καταστημάτων. Ως εκ τούτου, έχουμε μόνο δεκαπέντε. Οι πωλήσεις μας γίνονται κυρίως μέσω Direct Sales, Phone και Internet Banking. Ο δικός μας πελάτης δεν είναι αυτός που έχει άμεση ανάγκη το υποκατάστημα.


Χ_Πώς βλέπετε τις εξελίξεις στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα;


Δ.Π._Εκεί τα πράγματα είναι αρκετά δύσκολα. Οι τράπεζες πρέπει να σηκώσουν αρκετά κεφάλαια ώστε να πετύχουν τους δείκτες κεφαλαιοποίησης. Σημειώστε όμως αυτό: Ο δείκτης κεφαλαιοποίησης είναι ένα κλάσμα με αριθμητή και παρανομαστή. Έτσι, όταν θες να πετύχεις ένα δείκτη 9% για παράδειγμα, το πετυχαίνεις «επεμβαίνοντας» και στον αριθμητή και στον παρανομαστή.
Αριθμητής είναι τα κεφάλαιά σου, παρανομαστής είναι το μέγεθός σου, ουσιαστικά δηλαδή τα δάνεια που έχεις δώσει. Εάν δεν μπορείς να σηκώσεις αρκετά κεφάλαια σε μια λογική αποτίμηση, κοιτάζεις να «επέμβεις» στον παρανομαστή σου. Άρα, λοιπόν, μη σας κάνει εντύπωση όταν μια τράπεζα λέει ότι θέλει να μειώσει τα δάνειά της, την πιστωτική της έκθεση. Με αυτό τον τρόπο μειώνει τον παρανομαστή και είναι πιο εύκολο να πετύχει το κλάσμα.


Χ_Οι ελληνικές τράπεζες, το τελευταίο διάστημα, διατηρούσαν στάση αναμονής ενόψει των εγχώριων μακροοικονομικών αλλαγών. Μπορείτε να κάνετε κάποια πρόβλεψη για το πώς θα διαμορφωθεί το εγχώριο τραπεζικό τοπίο μετά και τις τελευταίες εξελίξεις;


Δ.Π._Εγώ δεν θεωρώ ότι τηρούν στάση αναμονής. Το τελευταίο εξάμηνο έχουν επιδείξει ιδιαίτερα καλή προσαρμογή στις συνθήκες. Αν δείτε τα αποτελέσματα των τραπεζών, ένα πράγμα που κάνουν είναι να μειώνουν πάρα πολύ τα κόστη τους. Αυτό δεν είναι εύκολο να γίνει. Είναι μια σημαντική επιτυχία. Προσπαθούν επίσης, μέσω μιας πιο ενεργής διαχείρισης στοιχείων του ισολογισμού τους, να βελτιώσουν τους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας, δηλαδή να αυξήσουν τις αντιστάσεις τους στις μελλοντικές δυσκολίες που πιθανόν να κληθούν να αντιμετωπίσουν.


Χ_Εκεί όμως «μαζεύονται»...


Δ.Π._Ναι, είναι λογικό να «μαζεύονται», γιατί για να επιβιώσεις, πρέπει και να μικρύνεις. Προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν όλα τους τα «δυνατά χαρτιά», που ενδεχομένως να βρίσκονται και εκτός Ελλάδος προκειμένου να ισχυροποιηθούν. Θεωρώ ότι κάνουν πράγματα. Πιθανώς να μην κάνουν πράγματα που εύκολα δημιουργούν «τίτλους», π.χ συγχωνεύεται η Alpha με τη Eurobank και αυτό δημιουργεί τίτλο, αλλά στο μεταξύ μόνες τους κάνουν σημαντικά βήματα. Θα είναι αυτά αρκετά; Μένει να φανεί, κανείς δεν το ξέρει. Αλλά θεωρώ ότι το πρόβλημα της Ελλάδας προέρχεται από την οικονομία γενικότερα.


Χ_Τα περί συγχωνεύσεων του τραπεζικού τομέα στην ελληνική αγορά, οι οποίες θα δώσουν προοπτικές δυνατότητες ή μια διέξοδο διαφυγής, εσείς τα συμμερίζεστε; Πιστεύετε ότι κάποιοι επιχειρηματικοί τραπεζικοί «γάμοι» θα διευκολύνουν την κατάσταση που υπάρχει;


Δ.Π._Θεωρητικά, ναι. Όμως οι επιχειρηματικοί «γάμοι» πρέπει να δημιουργούν αξία πέραν της απλής άθροισης των δύο μερών και με τις τωρινές συνθήκες της οικονομίας δυσκολεύομαι να δω πώς οι αναμενόμενες συνέργειες δεν θα προκύψουν αποκλειστικά και μόνο από περικοπές κόστους.


Χ_Έχετε προβλήματα με τους πελάτες σας; Έχετε πελάτες που δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους και πώς τους αντιμετωπίζετε;


Δ.Π._Καταρχάς πρέπει να είσαι αρκετά ευέλικτος απέναντι στον πελάτη σου και να τον προστατεύεις για να μη φτάσει σε σημείο που δεν θα μπορεί να πληρώσει. Τότε και οι δύο χάνουν. Άρα ευελιξία υπάρχει και στόχος μας είναι να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε τον καλόπιστο πελάτη, ο οποίος είναι πραγματικά διατεθειμένος να αντεπεξέλθει στις οικονομικές του υποχρεώσεις.


Χ_Δηλαδή είστε μια φιλική τράπεζα;


Δ.Π._Είμαστε μια τράπεζα που προσεγγίζει τους πελάτες σε ρεαλιστικά και απολύτως διαφανή πλαίσια. Θα έλεγα ότι ο πελάτης μας γνωρίζει από την αρχή τι «παίρνει», χωρίς αρνητικές ή θετικές εκπλήξεις.


Χ_Έχετε πελάτες που έκαναν εξωδικαστικό συμβιβασμό για την αποπληρωμή χρεών;


Δ.Π._Αν δεν κάνω λάθος, μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.


Χ_Ποιες θα είναι οι επενδυτικές επιλογές σας για το 2012;


Δ.Π._Γεωγραφικά, δίνουμε βάρος στις αναδυόμενες αγορές, ενώ «προϊοντικά» εκεί όπου διαθέτουμε μέγεθος ικανό να κάνει την ουσιαστική διαφορά στα αποτελέσματά μας.


Χ_Γενικά στον υπόλοιπο κόσμο κινείται διαφορετικά η τραπεζική αγορά από ό,τι στην Ελλάδα; Δηλαδή η κρίση μάς έχει κάνει να απέχουμε πολύ από τις άλλες αγορές ή και εκεί η κρίση έχει αλλάξει τα πράγματα;


Δ.Π._Αυτό που αντιμετωπίζει η Ελλάδα είναι κάτι που αντιμετωπίζουν και οι πιο ασθενείς χώρες της Ευρωζώνης, της νότιας δηλαδή κυρίως Ευρώπης. Με άλλα λόγια, αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα δεν απέχει πολύ από αυτό που συμβαίνει, για παράδειγμα, στην Ισπανία, στην Ιταλία και νωρίτερα στην Ιρλανδία. Και σε αυτές τις χώρες, οι τράπεζες που συμμετέχουν έχουν τις ίδιες ανησυχίες και υπάρχουν οι ίδιες αντιδράσεις. Το ζήτημα είναι εάν και πόσο γρήγορα θα υπάρξει αντίδραση στην οικονομία, έτσι ώστε να βγούμε όσο το δυνατόν συντομότερα από την κρίση. Δυστυχώς, δεν βλέπω ιδιαίτερη κινητικότητα στην Ελλάδα.


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΟΔΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ 2012
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ «ΧΡΗΜΑ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΟΥΖΟΥΝΗΣ»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ JURGEN CREUTZMANN
GAMING MONEY CONFERENCE 2011
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ MALCOLM BRUCE
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΑΓΚΑΚΗΣ
ΕΣΠΑ: ΧΛΩΜΕΣ ΕΛΠΙΔΕΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ, ΣΕ ΕΝΑ ΤΟΠΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
ΑΡΘΡΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
COMMERCE MONEY CONFERENCE 2011
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ LEASING
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site