Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Φεβρουάριος 2012-τ.379                              

ΠΕΤΡΟΣ ΤΖΑΝΝΕΤΑΚΗΣ:
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, MOTOR OIL

ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ


Συνέντευξη στον Γιάννη Βερμισσώ


 ---------ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΛΗΡΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΕΣ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΕ ΔΙΑΘΝΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.


  ΤΟ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ MOTOR OIL ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΚΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΕΝΩ Η ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΥΦΕΣΗΣ.


  Ο ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ MOTOR OIL ΔΙΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΞΙΕΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ-----------.



Το σχέδιο ανάπτυξης της MOTOR OIL σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων στις οποίες δραστηριοποιείται εντός και εκτός Ελλάδος, τις επιχειρηματικές αξίες και αρχές που διέπουν τη λειτουργία της εταιρείας καθώς και τους νέους τομείς όπου εισέρχεται, αναπτύσσει στο ΧΡΗΜΑ ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής Οικονομικών κ. Πέτρος Τζαννετάκης.
Αναφέρεται στη στρατηγική επιλογή συνεργασίας με τον Όμιλο Μυτιληναίου στον τομέα παραγωγής ενέργειας και εκτιμά ότι «η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένας σημαντικός ενεργειακός κόμβος  αρκεί να αφεθεί ελεύθερο το επιχειρείν».
Μιλώντας εφ΄ όλης της ύλης τονίζει ότι «δεν είμαστε ένα Διϋλιστήριο στην Ελλάδα, αλλά με την έννοια της ποιότητας της ευελιξίας και της διαχρονικότητας είμαστε μια κορυφαία εταιρεία με εξαγωγική δραστηριότητα» και περιγράφει το διϋλιστήριο στους Αγίους Θεοδώρους ως ένα από τα πλέον σύγχρονα και ευέλικτα  της Ευρώπης και τον Όμιλο MOTOR OIL ως εξαιρετικά καθετοποιημένο που έχει «ως αναπόσπαστο τμήμα της ζωής του» την ποιότητα και την προστασία του περιβάλλοντος.
Πιστεύει ότι το κράτος θέτει εμπόδια στην επιχειρηματικότητα η οποία αντιμετωπίζει αγκυλώσεις στις προσπάθειές της και επισημαίνει ότι «ζητάμε επιμόνως την εφαρμογή των νόμων με γνώμονα την εξυγίανση και ορθολογισμό της αγοράς».
Τέλος, ειδικότερα για την αγορά υγρών καυσίμων τονίζει ότι «τα διυλιστήρια ελέγχονται απόλυτα και δεν χωρά αμφισβήτηση ούτε ως προς την παραγόμενη ποιότητα των προϊόντων ούτε ως προς την παραδιδόμενη ποσότητα των καυσίμων» και επισημαίνει ότι με τα ΕΛΠΕ δεν είναι ανταγωνιστές καθώς ο τομέας διύλισης είναι διεθνής χωρίς  «ελλαδικές καταστάσεις», άρα «είμαστε ανταγωνιστές στο βαθμό που ανταγωνιζόμαστε με τα άλλα διεθνή Διϋλιστήρια της Μεσογείου».


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


ΧΡΗΜΑ_Κύριε Τζαννετάκη περιγράψτε το εύρος δραστηριοτήτων της MOTOR OIL
ΠΕΤΡΟΣ ΤΖΑΝΝΕΤΑΚΗΣ_H MOTOR OIL είναι μια εταιρεία που ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν 40 χρόνια. Όλο αυτό το διάστημα λειτουργεί ως διυλιστήριο με έμφαση στις εξαγωγές των προϊόντων που παράγει και σαφώς μπορούμε να πούμε ότι είναι και η ναυαρχίδα του Ομίλου Επιχειρήσεων Βαρδινογιάννη.  Η εταιρεία διαχρονικά αξιοποίησε τη γεωγραφική της θέση στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου η οποία, αξίζει να θυμηθούμε, εθεωρείτο από τους αρχαίους Έλληνες και Φοίνικες ότι αποτελούσε «τους δρόμους του εμπορίου».


Τα τελευταία χρόνια ο Όμιλος καθετοποιήθηκε περαιτέρω, αρχικώς με την απόκτηση της AVIN (το 2002) και πιο πρόσφατα (Ιούνιος 2010) αγοράζοντας το σύνολο των δραστηριοτήτων του πολυεθνικού ομίλου Shell στην Ελλάδα.


Σήμερα λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι το διϋλιστήριο της μητρικής MOTOR OIL είναι από τα πιο πλέον σύγχρονα και ευέλικτα της Ευρώπης ενώ σε επίπεδο Ομίλου η MOTOR OIL υπάρχει πλήρης σχεδόν καθετοποίηση.


Χ: Αυτό που το βασίζετε ;
Π.Τ_Το διϋλιστήριο είναι από τα πλέον σύγχρονα διεθνώς λόγω των συνεχών επενδύσεων που πραγματοποιεί η εταιρεία (EURO 1 δις τη δεκαετία 2001-2010) και παράγει την πληρέστερη γκάμα προϊόντων αυστηρών προδιαγραφών στα οποία υπάρχει έλλειψη γενικότερα στην Ευρώπη, ο δε Όμιλος MOTOR OIL είναι καθετοποιημένος προωθώντας το 90% περίπου των εγχώριων πωλήσεών του μέσω των δύο δικτύων λιανικής (AVIN και CORAL –πρώην SHELL) που διαθέτει (συνολικά 1.300 πρατήρια).


Τα παραπάνω καταδεικνύουν τη δύναμη της MOTOR OIL, η οποία, μέσω της εξωστρέφειάς της έχει τη δυνατότητα να αντισταθμίζει τις συνθήκες ύφεσης με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες οι  επιχειρήσεις στην ελληνική αγορά.


Χ: Μας το εξηγείτε αναλυτικά;
Π.Τ_Ο εξαγωγικός προσανατολισμός της MOTOR OIL έχει θετικές επιδράσεις συμβάλλοντας στην ενίσχυση των αποτελεσμάτων της καθόσον τα τελευταία συναρτώνται σε μικρό μόνο βαθμό από την πορεία της εγχώριας αγοράς. Η Εταιρεία διαθέτει το 70% των παραγόμενων προϊόντων της στο εξωτερικό (εξαγωγές και ναυτιλία) και το υπόλοιπο 30% πωλείται στην Ελλάδα.


Χ:  Να επανέλθουμε στις δραστηριότητες της Εταιρείας πέραν της διϋλισης.
Π.Τ_Ως Όμιλος συμμετέχουμε με 92% στην “OFC – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Α.Ε.” η οποία λειτουργεί το σύστημα ανεφοδιασμού αεροπορικού καυσίμου και τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”.


Επίσης, η MOTOR OIL έχει συστήσει από κοινού με τον “ΟΜΙΛΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ” την “ΚΟΡΙΝΘΟΣ POWER A.E.” η οποία θα δραστηριοποιείται στον τομέα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο φυσικό αέριο. Η μονάδα ευρίσκεται εντός των εγκαταστάσεων της MOTOR OIL στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας που κρίνεται γεωγραφικά ιδανική περιοχή δεδομένου ότι η νότια Ελλάδα είναι ελλειμματική σε ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες αιχμής.


Επιπλέον, το 2010 ολοκληρώσαμε την απόκτηση των δραστηριοτήτων του πολυεθνικού Ομίλου SHELL στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από το δίκτυο λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων με το σήμα SHELL αποκτήσαμε την “CORAL GAS” η οποία δραστηριοποιείται στην εμπορία υγραερίου και, ειδικά υπό τις παρούσες συνθήκες στην Ελλάδα, αναπτύσσεται ραγδαία εισερχόμενη στην αγορά φυσικού αερίου για τα αυτοκίνητα.


Χ: Γιατί έχετε κάνει τέτοιο άνοιγμα; Δηλαδή, δεν νομίζετε ότι εμφανίζετε δείγματα πολυδιάσπασης; Μήπως αυτό σας απομειώνει την έμφαση που δίνετε στην παραδοσιακή αγορά των καυσίμων; Ποιο ήταν το σκεπτικό του εισόδου στους νέους τομείς και μάλιστα υπό μορφή συνεργασίας;
Π.Τ_Το εγχείρημα αυτό είναι συμβατό με τη φιλοσοφία μας, να πατάμε γερά στα δικά μας πόδια. Ως εξαγωγική επιχείρηση που δεν στηριζόμασταν σε κρατικούς φορείς για τη διάθεση των προϊόντων μας ή στην προστασία που πολλές φορές παρέχουν οι εγχώριες πωλήσεις, χρειάζεσαι τα δικά σου «πόδια» για να συνεχίσεις να πουλάς ουδετεροποιώντας τις εξωγενείς παραμέτρους. Άρα ο συνδυασμός οργανικής ανάπτυξης (μέσω επενδύσεων) και επιλεκτικών εξαγορών συνέβαλαν στην καθετοποίηση σε επίπεδο Ομίλου και απετέλεσε ακριβώς τον τρόπο ανάπτυξης της MOTOR OIL. Δεν μεγαλώσαμε αγοράζοντας εταιρείες σε άλλες χώρες σε άλλες περιοχές, ή επεκτεινόμενοι συγκυριακά κατά κάποιο τρόπο, αλλά μεγαλώσαμε μέσω της αύξησης της παραγωγικής μας δυναμικότητας και διασφαλίζοντας τις πωλήσεις μας.


Χ: Και η είσοδος σε άλλους τομείς όπως η ηλεκτρικής ενέργεια που δεν κάνατε μόνοι σας αλλά σε συνεργασία με κάποιον άλλο. Ήταν στρατηγική επιλογή, ο όμιλος Μυτιληναίου;
Π.Τ_Ήταν συνειδητή επιλογή. Το κάναμε με κάποιον που γνωρίζει τον τομέα αυτό γιατί ακριβώς όπως σωστά παρατηρείτε, αυτό ξεφεύγει λίγο από το δικό μας γνωστικό αντικείμενο – το core business όπως λέμε.


Αν και δραστηριοποιούμεθα στον ευρύτερο τομέα της ενέργειας, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σαφέστατα διακρίνεται από τον κλάδο διύλισης, παραγωγής και εμπορίας προϊόντων πετρελαίου.


Πάντως και στη συνεργασία αυτή διαφαίνονται θετικές προοπτικές καθόσον, για να επανέλθουμε σε αυτό που αναφέραμε στην αρχή της συνέντευξης για τους δρόμους του εμπορίου, η γεωγραφική τοποθεσία των εγκαταστάσεων της MOTOR OIL προσδίδει ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα για την πώληση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας διότι το έλλειμμα εντοπίζεται στην Πελοπόννησο και στη Δυτική Ελλάδα. Άρα φτιάχνοντας ένα σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο φυσικό αέριο σε αυτή ακριβώς την περιοχή διασφαλίζονται περισσότερες ώρες λειτουργίας όταν θα μπούμε στην παραγωγή.


Χ: Ο «γάμος» αυτός πηγαίνει καλά;
Π.Τ_Όλα εξελίσσονται ομαλά και αναμένεται η εμπορική λειτουργία της μονάδας εντός του πρώτου τριμήνου 2012.


Χ: Θα ήθελα να σας ρωτήσω για τα διυλιστήρια και την επιβάρυνση που ενδεχομένως έχουν στο περιβάλλον. Τι έχετε κάνει σε επίπεδο προστασίας του περιβάλλοντος, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας κ.λπ
Π.Τ_Ο τρόπος λειτουργίας της MOTOR OIL διέπεται από σειρά αξιών τις οποίες ακολουθούμε με συνέπεια από την ίδρυση της εταιρείας. Η εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας και σεβασμού των κατοίκων των περιοχών πέριξ του διϋλιστηρίου. Παράγουμε προϊόντα τα οποία ταιριάζουν στις απαιτήσεις των πελατών μας στο εξωτερικό πληρώντας τις αυστηρότερες ποιοτικές προδιαγραφές σε διεθνές επίπεδο με την ελάχιστη επιβάρυνση στο φυσικό περιβάλλον.


Οι επενδύσεις μας πραγματοποιούνται με γνώμονα να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις. Είμαστε οι πρώτοι που φτιάξαμε στην Ελλάδα την αμόλυβδη βενζίνη, και τη super αμόλυβδη. Είμαστε οι πρώτοι που από το 2005 είχαμε ολοκληρώσει την επένδυση για την παραγωγή, diesel, πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης με την ελάχιστη περιεκτικότητα θειαφιού. Τις προδιαγραφές περιεκτικότητας σε θειάφι που θα ίσχυαν από το 2009 εμείς τις επιτυγχάναμε από το 2005.


Αποδίδουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ποιότητα των προϊόντων μας και την προστασία του περιβάλλοντος. Οι ταυτόχρονες πιστοποιήσεις που διαθέτουμε (ISO 14001:2004, ISO 9001:2008, Eco-Management and Audit Scheme – EMAS III 1221/2009, Occupational Health and Safety Accreditation Series – OHSAS 18001:2007) απαντώνται σε ελάχιστα διϋλιστήρια παγκοσμίως.



Χ: Είστε κορυφαίοι στην αγορά καυσίμων σε ότι αφορά τα μερίδια σας;
Π.Τ_Είναι μια δύσκολη ερώτηση, πώς περιγράφεις-ορίζεις τη λέξη κορυφαίος. Η MOTOR OIL έγινε γνωστή στην Ελλάδα από το εξωτερικό. Πρώτα βγήκαμε εκτός Ελλάδας, συγκριθήκαμε με τα άλλα διυλιστήρια της Ευρώπης και αξιολογηθήκαμε και καταξιωθήκαμε πουλώντας τα προϊόντα μας σε διεθνείς αγορές.


Στη χώρα μας γίναμε ευρύτερα γνωστοί όταν μπήκαμε στο χρηματιστήριο το 2001. Το 2005 αυξήθηκε η συμμετοχή αλλοδαπών funds στο μετοχικό κεφάλαιο και τότε, στα road-shows, παρουσιάσαμε την ιστορία της MOTOR OIL, πιο πολύ από τη χρηματιστηριακή σκοπιά.


Άρα τα μεγάλα χρηματιστηριακά “σπίτια” Barclays, Bank of America Merrill Lynch, Cheuvreux, Citibank, Deutsche Bank, UBS, Goldman, γνώρισαν τη MOTOR OIL και άρχισαν να τη συγκρίνουν με τα διυλιστήρια στη Γαλλία, στη Γερμανία στη Φιλανδία, στην Αγγλία και διαπίστωσαν ότι απέναντι τους είχαν ένα από τα καλύτερα και πιο σύνθετα διυλιστήρια της Ευρώπης το οποίο διαχρονικά λειτουργούσε με κριτήρια βέλτιστων πρακτικών και με κριτήρια βάθους χρόνου. Ουδέποτε υπήρξαμε μία εταιρεία ευκαιριακή.


Χ: Τι θέλετε να πείτε με αυτό;
Π.Τ_Ότι η εταιρεία έχει βαθιές ρίζες καθώς ξεκινάει από το Βαρδή Βαρδινογιάννη και την οικογένεια Βαρδινογιάννη. Είναι μια οικογένεια που λειτουργεί μεθοδικά, οργανωμένα, συνειδητά, και όχι ευκαιριακά. Δηλαδή δεν προτιμά το ευκαιριακό αλλά την μακροπρόθεσμη στρατηγική. Μία τέτοια διαχρονική νοοτροπία , εφόσον έχεις πάρει αυτές τις ορθολογικές αποφάσεις σε κάνει τελικά καλύτερο. 
Άρα με αυτή την έννοια της ποιότητας, ευελιξίας, συνέπειας και διαχρονικότητας, θεωρώ ότι είμαστε μια κορυφαία εταιρεία.


Χ: Ας μιλήσουμε για τον τομέα υγρών καυσίμων που είναι και η βασική σας δραστηριότητα. Ποια η άποψη σας για την ελληνική αγορά. Μιλήστε μας για την παραγωγή, τη διύλιση, την αγορά χονδρικής και τη λιανική. Υπάρχει μία φιλολογία γύρω από αυτή την αγορά. Θα ήθελα να μου τη σχολιάσετε και τα όσα αναφέρονται για το λαθρεμπόριο και τη νοθεία στα καύσιμα.
Π.Τ_Όπως σας είπα έχουμε ένα από τα καλύτερα διυλιστήρια της Ευρώπης, είμαστε ευέλικτοι και φτιάχνουμε τα προϊόντα που κάθε χρονική στιγμή θέλει η αγορά της Ευρώπης και της Ελλάδας. Αναφέρονται διάφορα πράγματα για τον τομέα των καυσίμων. Πιστεύω περισσότερο είναι από έλλειψη μελέτης σε βάθος και από έλλειψη θεώρησης του ευρύτερου κλάδου των διυλιστηρίων. Ο κλάδος δεν είναι ελληνικός. Είναι τουλάχιστον ευρωπαϊκός. Για να μην πούμε παγκόσμιος. Στα διυλιστήρια έχει χωριστεί ο κόσμος στην Αμερική, την Ευρώπη, τις αραβικές χώρες, την Κίνα και την Άπω Ανατολή. Δεν μπορεί λοιπόν να πούμε ότι έχουμε «ελλαδικές» καταστάσεις στα διυλιστήρια.


Εδώ όμως έχουμε τα ΕΛΠΕ και εσάς
Π.Τ_Άλλες μεγαλύτερες χώρες από την Ελλάδα έχουν ένα διϋλιστήριο ή κανένα. Όσο είναι ελεύθερες οι εισαγωγές, μπορεί οποιοσδήποτε φέρει προϊόντα από το εξωτερικό. Η SHELL την οποία αγοράσαμε, έκανε εισαγωγή τα μισά τουλάχιστον από τα προϊόντα που πούλαγε στην Ελλάδα, και εμείς αντίστοιχα κάνουμε εξαγωγές. Το  70% της παραγωγής μας πηγαίνει στη Γαλλία, στην Ιταλία, στο Αμερικάνικο Δημόσιο και γενικά σε άλλους πελάτες. Και με το υπόλοιπο 30% καλύπτουμε το 28%-30% της ελληνικής αγοράς. Άρα είναι ολίγον ουτοπία να θεωρούμε και να βλέπουμε ότι μπορεί οι δύο εταιρείες διύλισης στην Ελλάδα να δημιουργούν συνθήκες ολιγοπωλίου. Αντιθέτως υπάρχει μεγάλη ελευθερία, στις εισαγωγές και στο εμπόριο και ακριβώς αυτό αποδεικνύουμε εμείς με την ύπαρξη μας.


Χ: Στην αγορά χονδρικής; Οι εταιρείες;
Π.Τ_Στη χονδρική η Ελλάδα έχει πάρα πολλές εταιρείες.


Ο αριθμός τους είναι πολύ μεγαλύτερος από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Υπάρχει τεράστιος βαθμός κατακερματισμού και έλλειψη συγκέντρωσης στην αγορά. Και μάλιστα αυτοί που κερδίζουν διαχρονικά είναι μάλλον οι μικρές εταιρείες σε βάρος των μεγάλων.


Σκεφθείτε ότι στη συγχώνευση BP-Mobil, χάθηκε το μερίδιο που είχε προ συγχωνεύσεως η Mobil, στη συγχώνευση Shell-Texaco, χάθηκε το μερίδιο που είχε προ συγχωνεύσεως η Texaco. Ποιος τα κέρδισε αυτά τα μερίδια; Οι μικρές εταιρείες.


Χ: Για τη λιανική έχετε άποψη;
Π.Τ_Η λιανική, εδώ ακριβώς έρχεται και «πιάνει» με το λαθρεμπόριο, και με όλα αυτά που λέγονται. Εμείς, είμαστε μία οργανωμένη εταιρεία, και θα σας τονίσω εδώ ότι  ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ήταν αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, μεγάλωσε λοιπόν σε ένα περιβάλλον, και με μία νοοτροπία οργανωτική, μεθοδική, με σεβασμό στην ιεραρχία και στην εξέλιξη των πραγμάτων. Έτσι θέλαμε λοιπόν να κάνουμε και τη δουλειά μας. Έτσι θέλαμε να πουλάμε και στην Ελλάδα, να ζούμε και να επιχειρούμε στην Ελλάδα. Δυστυχώς το κράτος δεν έλεγχε την εφαρμογή των νόμων κάτι το οποίο κατ’ επανάληψη εμείς έχουμε ζητήσει, και έχουμε πει, για την πάταξη του λαθρεμπορίου, για να μπουν φορολογικοί μηχανισμοί στα πρατήρια, για να ελεγχθεί η νοθεία. Εμείς αγοράζοντας το δίκτυο της Coral της Shell, ήμασταν οι πρώτοι που βάλαμε έναν ιχνηθέτη, για να μπορούμε να δούμε τη νοθεία, αν υπάρχει, μέσα στα προϊόντα. Είμαστε οι πρώτοι που φέραμε στο πετρέλαιο θέρμανσης, θα θυμάστε πέρυσι το χειμώνα, το περίφημο δακτύλιο, που εφαρμόζεται στο στόμιο, του σωλήνα που βάζουμε πετρέλαιο στο σπίτι μας και διαβάζει ηλεκτρονικά, από το βυτίο του πετρελαίου τη ροή. Εμείς λοιπόν είμαστε πρωτοπόροι, θα έλεγα, σε αυτό, και παρακαλούμε επιμόνως και ζητάμε από το κράτος να εφαρμόσει αυτούς τους νόμους που θα εξυγιάνουν την αγορά.


Χ: Είναι υψηλές οι τιμές των καυσίμων;
Π.Τ_Νομίζω ότι μετά την επιβάρυνση την τελευταία διετία με πρόσθετους φόρους έχουνε γίνει πια από τους υψηλότερες στην Ευρώπη. Άλλα πάρα πολύ μεγάλο μέρος τους είναι φόροι (στα τρέχοντα επίπεδα τιμής αντλίας οι φόροι ανέρχονται στο 60% περίπου).


Χ: Αυτό ως προς την τιμή. Ως προς τον έλεγχο. Ελέγχονται τα διυλιστήρια από το κράτος;
Π.Τ_Απόλυτα


Χ: Σε τι επίπεδο;
Π.Τ_Στο επίπεδο, του ότι μπει και ότι βγει, είναι τελωνειακός χώρος, δεν μπορείς να κάνεις το παραμικρό


Χ: Χωράει αμφισβήτηση;
Π.Τ_Όχι στο διυλιστήριο


Χ: Ούτε σε επίπεδο ποιότητας, ούτε ποσότητας
Π.Τ_Σε ποιότητα έχουμε εμείς τις διεθνείς μας αξιολογήσεις. Σε ότι αφορά το τι βγαίνει από το διυλιστήριο, όπως είπα είναι τελωνειακός χώρος και ελέγχεται απόλυτα. Αυτά που συμβαίνουν και ακούγονται και διαβάζει κάποιος, δεν συμβαίνουν εντός του χώρου του διυλιστηρίου. Συμβαίνουν έξω από αυτόν.


Χ: Αυτά με τα καύσιμα. Για πείτε μου ευρύτερα για την ενεργειακή αγορά. Έχει δυνατότητες, περαιτέρω ανάπτυξης στην εσωτερική αγορά, με εσάς τους ίδιους πρωταγωνιστές; Χωράει άλλους; Θεωρείτε ότι είναι μία αγορά κορεσμένη;
Π.Τ_Δεν είναι εύκολο ερώτημα γιατί η ενέργεια είναι πάρα πολύ μεγάλη, έχει πάρα πολλά κομμάτια. Θεωρώ ότι η Ελλάδα γενικότερα θα μπορούσε να λειτουργεί ως κόμβος. Θυμάμαι όταν κατασκευάστηκε το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, θεωρήθηκε ότι είναι ένα εξαιρετικό αεροδρόμιο να γίνει, κόμβος όπως είναι το αεροδρόμιο της Schiphol στο Άμστερνταμ. Το ίδιο με τους αγωγούς του φυσικού αερίου ή με άλλες μορφές ή διαστάσεις της ενέργειας. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να είναι ελεύθερο το επιχειρείν.


Χ: Δηλαδή την εξέλιξη της Motor Oil την βλέπετε περισσότερο να είναι προς την εξωτερική αγορά;
Π.Τ_Δυστυχώς ναι. Οι δυνατότητες είναι περισσότερες έξω παρά μέσα. Γιατί έξω λειτουργεί ο ανταγωνισμός


Χ: Ούτε στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας ή του φυσικού αερίου;
Π.Τ_Στην ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο κάνουμε τα πρώτα μας βήματα, με συνέταιρο το Μυτιληναίο, και θα δούμε πώς θα πάει. Δεν είναι για μας core business αυτός ο κλάδος.


Χ: Βλέπετε προοπτικές όμως;
Π.Τ_Προοπτικές πάντα βλέπεις γιατί είσαι σε ένα πολύ καλό σημείο, χωρίς όμως να μπορώ να τις συγκεκριμενοποιήσω


Χ: Το εμπάργκο στο ιρανικό πετρέλαιο;
Π.Τ_Δεν μας επηρεάζει. Όλα αυτά είναι μία συνεχής και συνεπής στρατηγική. Να είσαι εξωστρεφής και να είσαι πιο πλατιά οργανωμένος δηλαδή να μην στηρίζεσαι μόνο σε έναν παραγωγό για τις προμήθειες του πετρελαίου. Άρα να στηρίζεσαι στη Σαουδική Αραβία, στη Λιβύη, στη Ρωσία, στο Ιράκ, να έχεις σχέση με μεγάλους προμηθευτές. Δεν έχουμε όλα τα αυγά σε ένα καλάθι και αυτό είναι και μία γενικότερη φιλοσοφία.


Διαθέτουμε ένα σύγχρονο διϋλιστήριο που έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας διάφορων επιμέρους τύπων αργού πετρελαίου αναφορικά με την περιεκτικότητα σε θείο (τα «βαριά» ή «όξινα» αργά στην ορολογία μας) ενώ παράλληλα η χώρα μας είναι σε τέτοιο σημείο γεωγραφικά που μπορούμε να προμηθευτούμε πρώτη ύλη από διαφορετικούς παραγωγούς χωρίς να εξαρτώμεθα από κάποιο συγκεκριμένο.


Χ: Υπάρχουν σκέψεις για άλλα ανοίγματα και άλλες δραστηριότητες;
Π.Τ_Όχι στην παρούσα φάση. Σε αυτή τη φάση ολοκληρώσαμε μία πολύ μεγάλη επένδυση, πριν από ενάμισι χρόνο, αυξήσαμε την ικανότητα διύλισης της MOTOR OIL κατά περίπου 50% στα 180.000 βαρέλια την ημέρα και την παραγωγή κατά 25% στους 9,2 εκατ. μετρικούς τόνους. Είμαστε πλέον το μεγαλύτερο διυλιστήριο στην Ελλάδα, και βεβαίως το πιο σύγχρονο, και από τα πλέον σύγχρονα στην Ευρώπη.


Άρα πρώτα πρέπει να λειτουργήσουμε λίγα χρόνια σε αυτό το ανώτερο επίπεδο παραγωγικής δυναμικότητας μαζί με την εξαγορά του δικτύου της CORAL που μας βοηθάει στην καθετοποίηση στην Ελλάδα, και τη λειτουργική ας το πούμε, βελτιστοποίηση των δύο διαφορετικών δικτύων λιανικής που διαθέτουμε (SHELL και AVIN), και θα σταθμίσουμε ποια θα είναι τα επόμενα βήματα. Αλλά στην παρούσα φάση, ωριμάζουν οι επενδύσεις και οι εξαγορές που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. 


Χ: Πόσα άτομα απασχολεί ο όμιλος Motor Oil;
Π.Τ_Περίπου δύο χιλιάδες. Με τη Motor Oil την AVIN και τη Shell.


Χ: Κ. Τζανετάκη κατά τη διάρκεια της κουβέντας μας μιλάτε για μεθοδικότητα, οργάνωση, ανάπτυξη. Ολα αυτά απαιτούν και πολύ καλό επιχειρηματικό περιβάλλον. Υπάρχει αυτό στην  Ελλάδα;
Π.Τ_Δύσκολη ερώτηση. Θα έλεγα ότι βλέπουμε, τους εαυτούς μας, ολίγον σαν ένα νησί, σε αυτή την περιοχή, και αναπτυχθήκαμε λίγο σαν νησί. Όντας ένα εξαγωγικό διυλιστήριο το οποίο στα πρώτα βήματα της ανάπτυξης του δεν μπορούσε καν να πουλάει στην Ελλάδα, αναπτύξαμε όλη μας την επιχειρηματική στρατηγική και την επιχειρηματικότητα κατά κάποιο τρόπο εκτός «κέντρου» Ελλάδας.
Το περιβάλλον γενικά δεν μπορώ να πω ότι βοηθάει υπό την έννοια ότι, θες να βγάλεις καινούριες άδεις, αργούν, θέλεις να περάσεις ορισμένα πράγματα, αργούν. Η Ελλάδα δυστυχώς έχει πολύ μεγάλη γραφειοκρατία. Δεν είναι τα πράγματα γρήγορα. Θα έλεγα ότι και εδώ δουλεύουμε λίγο εκτός «κέντρου». Ένα άλλο παράδειγμα. Θες να έχεις ελεύθερα τα πρατήρια να λειτουργούν μέσα στη νύχτα και δεν σε αφήνει το κράτος. Θέλεις στα πρατήρια σου να ανοίξεις μαγαζιά που να πουλάνε πάρα πολλά διαφορετικά είδη όπως σάντουιτς, τσιγάρα, εφημερίδες κ.α και αυτό θα είναι μία εξαιρετική ευκαιρία για τον πελάτη. Γιατί ο πελάτης που μένει κοντά σε ένα πρατήριο θα μπορεί να πάει να ψωνίσει. Στην Ελλάδα όλα υπόκεινται σε ελέγχους, σε άδειες. Μας διηγιόντουσαν οι άνθρωποι της Coral ότι θέλεις, δεκάδες άδειες - ένα αστρονομικό νούμερο- για να μπορέσεις να κάνεις μικρό μαγαζάκι μέσα σε ένα πρατήριο.  Αλλά θεωρώ ότι υπάρχουν συνεχείς αγκυλώσεις στην επιχειρηματικότητα.


Χ: Θα θέλατε, ως όμιλος, να ξεπεραστούν; Δηλαδή εσείς έχετε μία δυναμική, του μεγάλου του ισχυρού. Αυτά που αναφέρετε θα θέλατε να ξεπεραστούν;
Π.Τ_Ε βέβαια.


 


Χ: Αυτό θα σας έδινε νέους ορίζοντες;


Π.Τ_Και νέους ορίζοντες αλλά θα γινόμασταν και μία καλύτερη αγορά ένας καλύτερος τόπος.


Χ: Εμποδίζει το κράτος την επιχειρηματικότητα;


Π.Τ_Δεν θα έλεγα ότι τη βοηθάει.


Χ: Έχει εμποδίσει και τη Motor Oil σε κάποια θέματα;
Π.Τ_Σε πολλά θέματα είναι σίγουρα ανασταλτικό και δημιουργεί καθυστερήσεις


Χ: Εσείς ως μεγάλη επιχείρηση τι θα θέλατε να αλλάξει στην ελληνική αγορά για να προσφέρετε ακόμα περισσότερες θέσεις εργασίας.
Π.Τ_Θα θελα να αξιοποιήσουμε την Ελλάδα σαν χώρα. Είμαστε ίσως η ωραιότερη χώρα του κόσμου και από πλευράς αισθητικής αλλά και από πλευράς πνεύματος και πολιτισμού. Και όμως έχουμε λάθος νοοτροπία, ενδοσκοπούμε αντί να ανοίξουμε τους ορίζοντες μας να κοιτάξουμε εκτός και να ανοίξουμε τα φτερά μας. Σαν λαός έχουμε φιλότιμο. Θα μπορούσαμε αυτό το φιλότιμο να το εφαρμόσουμε στην καθημερινή μας δουλειά, δραστηριότητα, συμπεριφορά, από το πώς οδηγούμε, το πώς πετάμε τα σκουπίδια απ’ το παράθυρο. Γιατί ο Έλληνας μόλις βγει εκτός Ελλάδος μεγαλουργεί. Εντάσσεται απόλυτα καλά στις οργανωμένες κοινωνίες. Αυτό σημαίνει ότι ο Έλληνας μπορεί, αλλά πολλές φορές δεν θέλει. Άρα θα πρέπει να είμαστε εξωστρεφείς αυτό που κάνουμε να το κάνουμε σωστά, συνειδητά, φιλότιμα, μεθοδικά, οργανωμένα, για να έχουμε και μακρύ ορίζοντα.


Χ: Με το κράτος ή χωρίς το κράτος;
Π.Τ_Με ένα κράτος που θα σταματήσει να ζητά από τον πολίτη να το εξυπηρετεί και θα αρχίσει πλέον και αυτό να προσφέρει.
 


 


  


                


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΕΤΡΟΣ ΤΖΑΝΝΕΤΑΚΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΤΑΧΥΕΣΤΙΑΣΗ-CATERING
ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ «ΧΡΗΜΑ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΟΥΖΟΥΝΗΣ 2011»
ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
EUROMONEY
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site