Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Φεβρουάριος 2012-τ.379                              

ΤΑΧΥΕΣΤΙΑΣΗ-CATERING
Ο ΦΠΑ ΣΤΟ +23%, Η ΑΓΟΡΑ ΣΤΟ...-40%


Οι επιπτώσεις της κρίσης είναι πολύ σκληρές και για τον κλάδο της ταχυεστίασης και του catering παρά το γεγονός ότι η οικονομική λογική υπαγορεύει ότι το φθηνό φαγητό θα έπρεπε να είναι ευνοημένο σε καιρούς μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος.


Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει η ελληνική ύφεση συνετέλεσαν ώστε να χτυπηθεί ακόμα και το οικονομικό φαγητό καθώς φαίνεται ότι οι καταναλωτές έχουν μειώσει στο ελάχιστο τις εξόδους τους ενώ στους χώρους εργασίας το delivery έχει πλέον σχεδόν πλήρως αντικατασταθεί από τα σπιτικά τάπερ.  Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η σημαντική μείωση των πωλήσεων και η αύξηση των λουκέτων την οποία καταγράφει ο κλάδος της μαζικής εστίασης, ειδικά από τον Σεπτέμβριο κι έπειτα, όταν ο ΦΠΑ αυξήθηκε στο 23%. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ΣΕΠΟΑ, (Σύνδέσμο Επώνυμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης) εάν  δεν μειωθεί ο ΦΠΑ, τότε το 2012 προβλέπεται ακόμη πιο ζοφερό, με τους ανέργους στον κλάδο να φτάνουν περίπου τους 120.000. Απώλειες μετράει και το Δημόσιο, καθώς αφενός η μείωση της κατανάλωσης και αφετέρου η αύξηση της φοροδιαφυγής έχουν ως συνέπεια την είσπραξη λιγότερων χρημάτων από τα αναμενόμενα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν εκπρόσωποι του ΣΕΠΟΑ, από τον Σεπτέμβριο του 2011 παρατηρείται μείωση του τζίρου κατά 40% με πρόβλεψη έως τον Μάρτιο του 2012 το ποσοστό αυτό να διαμορφωθεί σε δυσθεώρητα ποσοστά, καθώς συρρικνώνεται διαρκώς η διαθέσιμη καταναλωτική δαπάνη. Δεκάδες καταστήματα έχουν διακόψει αναγκαστικά τη λειτουργίας τους με άμεση συνέπεια τη δραματική μείωση των θέσεων εργασίας κατά περίπου 15%. ΄Εως την άνοιξη του 2012 εκτιμάται ότι οι θέσεις εργασίας στον κλάδο θα έχουν μειωθεί σε σχέση με τον Σεπτέμβριο κατά 20%. Με δεδομένο ότι τον Σεπτέμβριο του 2011 απασχολούνταν στον κλάδο της εστίασης, σε περισσότερα από 121.000 καταστήματα, 600.000 εργαζόμενοι, τότε αναμένεται οι νέοι άνεργοι να φτάσουν τις 120.000.
Το μέτρο της αύξησης του ΦΠΑ στην εστίαση, όπως και σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις (τσιγάρα, καύσιμα, αλκοολούχα ποτά και αυτοκίνητα), φαίνεται ότι αποτελεί μπούμερανγκ για το κράτος. Ο δραστικός περιορισμός της διασκέδασης εκτός σπιτιού, από τη μια, και η ένταση του φαινομένου της φοροδιαφυγής, από την άλλη, από μεγάλο μέρος του κλάδου της εστίασης που δεν ανήκει στις οργανωμένες αλυσίδες δεν έχει οδηγήσει στα αναμενόμενα αποτελέσματα ως προς την εισροή χρημάτων στα κρατικά ταμεία. Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις το Δημόσιο έχει χάσει συνολικά από τον κλάδο της εστίασης το 25% των εσόδων του σε σχέση με πέρυσι.
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον κλάδο της εστίασης, ειδικά μετά την αύξηση του ΦΠΑ, ενισχύει και τη διαμάχη μεταξύ των οργανωμένων αλυσίδων και των μεμονωμένων εστιατορίων. Τα μέλη του ΣΕΠΟΑ υποστηρίζουν ότι οι μεμονωμένοι εστιάτορες που αποτελούν το 75% του κλάδου της εστίασης φοροδιαφεύγουν προκειμένου να επιβιώσουν, ενώ από την άλλη οι οργανωμένες αλυσίδες, που αποτελούν το 25%, οδηγούνται στον αφανισμό.
Αίτημα του ΣΕΠΟΑ είναι η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση στο 9%, με τις αλυσίδες από την πλευρά τους να δεσμεύονται ότι σ’ αυτήν την περίπτωση θα προχωρήσουν, πρώτον, σε μείωση των τιμών τους κατά 15% και, δεύτερον, σε διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας. Βασικά επιχειρήματα στο «οπλοστάσιο» του ΣΕΠΟΑ είναι η εμπειρία από τις άλλες χώρες. Η μείωση του ΦΠΑ στον κλάδο της εστίασης στη Γαλλία από 19% σε 5,5% οδήγησε στη δημιουργία 40.000 νέων θέσεων εργασίας. Η Ιρλανδία, χώρα που βρίσκεται επίσης «στο κόκκινο», μείωσε από την 1η Ιουλίου τον ΦΠΑ από το 13% στο 9%. Πολύ χαμηλότερος, εξάλλου, είναι ο ΦΠΑ και στις βασικές ως προς τον τουρισμό ανταγωνίστριες χώρες, όπως η Τουρκία (8%), η Κύπρος (8%), η Ισπανία (8%) και η Ιταλία (10%).


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΠΤΩΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
Όπως φαίνεται και από τα στοιχεία του ΣΕΠΟΑ η πτωτική πορεία στην οποία βρίσκονται, την τελευταία διετία, οι κλάδοι της ταχυεστίασης (fast food) και του catering συνεχίστηκε και το 2011. Και είναι λογικό η συγκεκριμένη αγορά να έχει πρόβλημα την τελευταία διετία, καθώς η ζήτηση για τις αλυσίδες εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης καθορίζεται, σε μεγάλο βαθμό, από την εξέλιξη του κατά κεφαλή διαθέσιμου εισοδήματος το οποίο έχει δεχτεί ισχυρά πλήγματα, μετά την εκδήλωση της εγχώριας κρίσης. Επίσης, η ζήτηση συνδέεται άμεσα με συγκεκριμένες τάσεις που χαρακτηρίζουν το σύγχρονο τρόπο ζωής, όπως για παράδειγμα το όλο και μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών που εργάζονται και δεν μαγειρεύουν στο σπίτι. Εκτός από την κρίση, οι εταιρείες fast food έχουν να αντιμετωπίσουν και τον συνεχώς εντεινόμενο ανταγωνισμό, λόγω τις παρουσίας ισχυρών ομίλων που ελέγχουν περισσότερα από ένα εμπορικά σήματα στο χώρο της εστίασης.
Σε ότι αφορά στις εξελίξεις στον κλάδο του catering, η αξία του υπολογίζεται στα 400 εκατ. ευρώ και παρουσίασε πτωτική πορεία από το 2009 και μετά. Από τους σημαντικούς υποκλάδους του catering, το catering δεξιώσεων (ξενοδοχειακό και μη ξενοδοχειακό), μειώθηκε κατά 10,7% το 2009, το βιομηχανικό catering μειώθηκε κατά 3,2% και το αεροπορικό catering (in-flight και κυλικεία) σημείωσε οριακή μείωση (-0,5%). Γενικότερα, το συνολικό μέγεθος της αγοράς παρουσίασε μείωση 6% το 2009, σε σύγκριση με το 2008.



ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ «ΜΙΚΡΩΝ»
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του κλάδου της μαζικής εστίασης κατά τα τελευταία χρόνια είναι η επέκταση των αλυσίδων εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης. Oι οργανωμένες αλυσίδες κερδίζουν έδαφος σε βάρος των παραδοσιακών μεμονωμένων εστιατορίων, επεκτείνοντας τα καταστήματα του δικτύου τους. Με όπλα την κοινή οργάνωση και το κοινό εμπορικό σήμα, στοχεύουν στην ευρεία αναγνωρισιμότητά τους από το καταναλωτικό κοινό. Στην ταχύτερη επέκταση των δικτύων καταστημάτων των αλυσίδων συνετέλεσε και η διάδοση του θεσμού της δικαιόχρησης (franchising).
Η εγχώρια αγορά εστίασης, μέσω οργανωμένων αλυσίδων γρήγορης εξυπηρέτησης ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 1992-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 15,2%. Τονίζεται ότι, μετά το 2000 η αγορά συνεχίζει να αυξάνει, αλλά ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνεται συγκριτικά με την περίοδο 1992-2000. Το 2008 η αξία της συνολικής αγοράς γρήγορης εστίασης, μέσω αλυσίδων γρήγορης εξυπηρέτησης αυξήθηκε κατά 8,6% σε σχέση με το 2007, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στη θετική απόδοση της κατηγορίας snack-sandwich και της κατηγορίας Pizza. Στα εκτιμώμενα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται τα «ανεξάρτητα» καταστήματα που δεν ανήκουν σε οργανωμένες αλυσίδες.
Η ανάπτυξη που παρουσίασε ο κλάδος των εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης τα τελευταία χρόνια πριν την κρίση  στη χώρα μας, συνδέεται άμεσα με την τάση αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών. Κατά κύριο λόγο, το φαινόμενο αυτό οφείλεται στις αυξημένες επαγγελματικές υποχρεώσεις των μελών της σύγχρονης οικογένειας και στη γενικότερη επιτάχυνση των ρυθμών ζωής, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Η αυξανόμενη απασχόληση των γυναικών καθιστά οξύτερο το πρόβλημα της προετοιμασίας του καθημερινού φαγητού της οικογένειας. Υπό τις συνθήκες αυτές, η μείωση του διαθέσιμου χρόνου συμβάλλει στην αυξημένη ζήτηση των νοικοκυριών για έτοιμο φαγητό, ανάγκη την οποία καλύπτουν και τα καταστήματα του εξεταζόμενου κλάδου.


ΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ
Η πορεία κάθε αλυσίδας επηρεάζεται τόσο από την στρατηγική επέκτασης που ακολουθεί, όσο και από το είδος των προϊόντων που προσφέρει. Όσον αφορά στην επέκταση των δικτύων, εντονότερη ανάπτυξη κατά την τελευταία πενταετία εμφάνισαν τα καταστήματα της κατηγορίας snack - sandwich και τα καταστήματα pizza, ενώ αυξημένα είναι συνολικά και τα καταστήματα της ομάδας «λοιπές κατηγορίες». Αντίθετα, μείωση παρουσιάζει η κατηγορία «σουβλάκι - ethnic» και στασιμότητα τα δίκτυα τύπου burger.
Οι περισσότερες αλυσίδες γρήγορης εξυπηρέτησης αναπτύσσουν τα δίκτυά τους στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν επεκτείνει τις δραστηριότητές τους και σε επαρχιακές πόλεις. Στην «αποκεντρωτική» τάση κυρίαρχη αναδεικνύεται η κατηγορία Burger που έχει παρουσία στους περισσότερους νομούς της χώρας, ενώ ακολουθούν σε έκταση γεωγραφικής κάλυψης οι κατηγορίες Pizza και Snack / Sandwich.


CATERING
ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Ο κλάδος του catering διακρίνεται σε τρεις τομείς που είναι το catering δεξιώσεων, το βιομηχανικό catering και το αεροπορικό catering. Ο ετήσιος τζίρος της εγχώριας αγοράς catering εκτιμάται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ.
Η συνολική εγχώρια αγορά του catering (σε αξία) ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 1997-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό 8,6%. Όμως, από το 2009 η αγορά παρουσιάζει πτώση η οποία συνεχίστηκε και το 2011. Ο μεγαλύτερος αριθμός επιχειρήσεων δραστηριοποιείται στο catering δεξιώσεων. Ακολουθούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο βιομηχανικό catering, ενώ ολιγάριθμες ασχολούνται με το αεροπορικό catering.
Η ζήτηση για υπηρεσίες catering δεξιώσεων επηρεάζεται από κοινωνικές και εταιρικές εκδηλώσεις, από τα συνέδρια κ.ά. Η ζήτηση του βιομηχανικού catering εξαρτάται κυρίως από το πλήθος των φορέων που υιοθετούν πρακτικές “outsourcing” για την παροχή μαζικής σίτισης και από τη διεύρυνση του μεγέθους των επιχειρήσεων. Από την άλλη το αεροπορικό catering επηρεάζεται σημαντικά από την τουριστική κίνηση.
Σε ότι αφορά τα μερίδια που καλύπτουν οι υποκλάδοι στο σύνολο της αγοράς catering, την μεγαλύτερη πίτα καταλαμβάνει το catering δεξιώσεων με 42%. Ακολουθούν το βιομηχανικό με 32% και το αεροπορικό με 26%.


ΜΕΓΑΛΑ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του κλάδου είναι ότι εμφανίζει μεγάλα ποσοστά συγκέντρωσης. Συγκεκριμένα οι 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του catering δεξιώσεων (μη ξενοδοχειακού) συγκεντρώνουν το 52% της αγοράς, ενώ στο βιομηχανικό catering το αντίστοιχο ποσοστό είναι 60,2%. Ο κλάδος του αεροπορικού catering εμφανίζει ακόμα πιο μεγάλα ποσοστά συγκέντρωσης.
Σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και τάσεις της αγοράς, το 2010 η αγορά του catering δεξιώσεων προβλέπεται ότι θα είναι πτωτική, με ρυθμό της τάξης του 14%. Το βιομηχανικό catering εκτιμάται ότι θα εμφανίσει μείωση περίπου 4,5%, ενώ το αεροπορικό προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει με ρυθμό της τάξης του 4%.
Ο υποκλάδος του catering δεξιώσεων χαρακτηρίζεται από χαμηλά εμπόδια εισόδου και κατά συνέπεια δραστηριοποιείται σε αυτόν πληθώρα μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) και λίγες εταιρείες μεγάλου μεγέθους από πλευράς κύκλου εργασιών. Επιπλέον, υπηρεσίες catering δεξιώσεων προσφέρουν πολλαπλές επιχειρήσεις με άλλη κύρια δραστηριότητα, οι οποίες ωστόσο διαθέτουν τα μέσα για να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους στο catering, όπως για παράδειγμα ξενοδοχεία, ζαχαροπλαστεία, αρτοποιεία, εστιατόρια κ.α. Το κύριο στοιχείο ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών του υποκλάδου είναι η τιμολογιακή πολιτική, ενώ η ποιότητα των γευμάτων καταλαμβάνει δευτερεύουσα θέση.
Η εποχικότητα στο catering δεξιώσεων είναι ιδιαίτερα έντονη (η περίοδος υψηλής ζήτησης είναι από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο), γεγονός που απαιτεί καλό προγραμματισμό και οργάνωση από τις εταιρείες του υποκλάδου, για να αντεπεξέλθουν στην υψηλή ζήτηση και να διαχειριστούν ζητήματα προσωπικού και ρευστότητας. Επιπλέον, προκειμένου να μειωθούν οι επιδράσεις της εποχικότητας, απαιτείται από τις εταιρείες συνεχής προσπάθεια ανάπτυξης του πελατολογίου τους και προσφοράς νέων υπηρεσιών.
Αντιθέτως, στο βιομηχανικό catering δραστηριοποιούνται λίγες εταιρείες, μεγάλου μεγέθους από πλευράς κύκλου εργασιών. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση στον υποκλάδο είναι υψηλή. Επιπλέον, επικρατεί έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών του υποκλάδου, όσον αφορά στις προσφερόμενες τιμές, προκειμένου να επιτευχθούν συμφωνίες συνεργασίας με διάφορες κατηγορίες πελατών, όπως τα νοσοκομεία, τα εκπαιδευτήρια, τα ξενοδοχεία, διάφορες επιχειρήσεις κ.λπ.
Τέλος, σχετικά με το αεροπορικό catering, σημειώνεται ότι πρόκειται για έναν πολύ εξειδικευμένο τομέα του catering, ο οποίος απαιτεί ιδιαίτερη τεχνογνωσία. Οι παράμετροι αυτοί, καθώς και λοιπά εμπόδια εισόδου που προκύπτουν από το νομικό πλαίσιο του υποκλάδου, συντελούν στη διαμόρφωση μιας αγοράς με έντονα χαρακτηριστικά ολιγοπωλίου.


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ...
Οι συνεχώς αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών ασκούν υψηλή πίεση στα περιθώρια κερδοφορίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Κατά συνέπεια, οι εταιρείες, αρκετές φορές, προκειμένου να αντισταθμίσουν το υψηλότερο κόστος, οδηγούνται σε πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και σε προσφορά χαμηλής ποιότητας γευμάτων. Το ανεπαρκές νομικό πλαίσιο και οι ανεπαρκείς έλεγχοι συμβάλλουν στην επιδείνωση των φαινομένων αυτών. Επίσης, όλες οι εταιρείες του κλάδου αντιμετωπίζουν προβλήματα σχετικά με το ανθρώπινο δυναμικό, καθώς υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένου, κυρίως, προσωπικού.



ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ
Μνημόνιο συνεργασίας, το οποίο προβλέπει τη διεύρυνση της χρήσης του ελαιολάδου στη μαζική εστίαση, υπέγραψαν πρόσφατα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων – Π.Ο.Ε.Σ.Ε. και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου – ΣΕΒΙΤΕΛ. Το πλαίσιο της συνεργασίας περιλαμβάνει την ενημέρωση των καταστημάτων εστίασης για τα πλεονεκτήματα της χρήσης του εθνικού μας προϊόντος, καθώς και δράσεις προβολής του τυποποιημένου ελαιολάδου προς τους καταναλωτές - πελάτες σε εκατοντάδες σημεία εστίασης σε όλη τη χώρα.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων – Π.Ο.Ε.Σ.Ε. θα αποστείλει στις 120.000 επιχειρήσεις των 157 σωματείων μελών της, ενημερωτικό υλικό σχετικά με τα οφέλη χρήσης του ελαιολάδου, τις ποιοτικές κατηγορίες και τις ενδεδειγμένες χρήσεις τους στο τηγάνι, στην κατσαρόλα, ή ακόμα και στα γλυκά.
Ενημερωτικές ημερίδες θα πραγματοποιηθούν στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, κ.λ.π.). Παράλληλα 200 περίπου εστιατόρια θα τοποθετήσουν επώνυμο τυποποιημένο ελαιόλαδο στα τραπέζια τους, θα ενημερώνουν τους καταναλωτές για τη χρήση του ελαιολάδου και θα προσφέρουν δειγματάκια ελαιολάδου στους πελάτες τους.


 


VIVARTIA:
ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΙΜΩΝ ΣΤΗ ΜΑΖΙΚΗ ΕΣΤΙΑΣΗ



Σε μειώσεις τιμών προχώρησε σε γεύματα που προσφέρουν οι αλυσίδες μαζικής εστίασης που ανήκουν στον όμιλο της Vivartia, κι όπως επισημαίνει σε ανακοίνωση του το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «το κάλεσμα ευθύνης και κοινωνικής αλληλεγγύης του υπουργείου προς τις ελληνικές επιχειρήσεις για μειώσεις τιμών και ανταγωνιστικές προσφορές προς όφελος των καταναλωτών, βρίσκει ανταπόκριση και σε άλλους τομείς της ελληνικής αγοράς».
Όπως σημειώνεται μάλιστα οι μειώσεις τιμών ανέρχονται ως και 62%.
Ο όμιλος Vivartia μέσω των εταιρειών του Goody's, Everest, Flocafe, La Pasteria και Olympus Plaza, ανακοίνωσε την απόφαση του να προωθήσει στην ελληνική αγορά νέα πακέτα προϊόντων με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, τα οποία, με εναλλακτικές μορφές, κάλυψαν όλο το 2011.
Ενδεικτικά από την Goody's συνδυασμός γεύματος και αναψυκτικού έναντι 3 ευρώ (μειωμένο ως και 45%) από την Everest καφές ή ρόφημα και τυρόπιτα έναντι 2 ευρώ (μειωμένο κατά 40%), τυρόπιτα έναντι 1 ευρώ (μείωση 31%), στις σφολιάτες μείωση 17%, στα αναψυκτικά μείωση 18%) και στα κυλικεία αεροδρομίων καφές και ροφήματα μειωμένα κατά 28%.
Ο Κλάδος Υπηρεσιών Εστίασης της Vivartia, κατέχει την ηγετική θέση στην ελληνική αγορά της γρήγορης εστίασης και διακριτή θέση στις αντίστοιχες δυνάμεις του κλάδου στην Ευρώπη, με την παραγωγή και διάθεση προϊόντων μέσω της Αλυσίδας Εστιατορίων Goody’s και της Αλυσίδας Flocafé και επίσης μέσω της παροχής υπηρεσιών μαζικής εστίασης (Catering).
Με την υποστήριξη θυγατρικών παραγωγικών μονάδων παρέχει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων κα υπηρεσιών εστίασης μέσω των αλυσίδων εστιατορίων Goody’s και των Flocafé. Ο κλάδος σήμερα με την υποστήριξη του βιομηχανικού του βραχίονα, Hellenic Catering, δραστηριοποιείται και αναπτύσσεται μέσω 185 εστιατορίων Goody’s (178 στον Ελλαδικό χώρο, 1 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο) και μέσω 83 Flocafé (67 στον Ελλαδικό χώρο, 10 σε πλοία και 3 στη Κύπρο, 2 στη Βουλγαρία και ένα στην Ουγγαρία, στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης).
Η αλυσίδα Flocafé χαρακτηρίζεται από την μεγάλη ποικιλία καφέ που περιλαμβάνει πάνω από 35 διαφορετικά είδη καθώς και πληθώρα συνοδευτικών snacks, sandwich, γλυκών και παγωτών αλλά και από το ζεστό, οικείο περιβάλλον και την φιλική εξυπηρέτηση.
Άρρηκτα συνδεδεμένη με το προφίλ της Goody’s είναι η κοινωνική δραστηριότητα της μέσω του θεσμοθετημένου προγράμματος «Argoodaki» και με τη συνεργασία της Ομοσπονδίας Σωματείων/Ιδρυμάτων «Μαζί για το Παιδί». Με κοινωνικά έργα και με την υποστήριξη χιλιάδων Ελλήνων καταναλωτών εκφράζει έμπρακτα την αγάπη της και την υποστήριξη της στο «παιδί σε ανάγκη».


MCDONALD’S ΕΛΛΑΔΑΣ
ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗ ΜΑΛΤΕΖΙΚΗ  PREMIER CAPITAL HELLAS 


Η Premier Capital Hellas ΑΕ ανέλαβε επίσημα ως Developmental Licensee της McDonald's στην Ελλάδα από την 1η Ιουνίου 2011. Βάσει της σχετικής συμφωνίας απέκτησε και ανέλαβε άμεσα τη λειτουργία των 19 εταιρικών εστιατορίων στην Αθήνα (Σύνταγμα, Ομόνοια, Γλυφάδα, Άλιμο, Ιερά Οδό, αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος,  Ίλιον, Π. Φάληρο, Βάρη, Χαλάνδρι, Χολαργό, Λένορμαν), στη Ρόδο (πόλη της Ρόδου και Φαληράκι), στην Κρήτη (Ηράκλειο, Μάλια και Χερσόνησο), στην Κέρκυρα και στη Ζάκυνθο.
Η Premier Capital Hellas ΑΕ είναι 100% θυγατρική της Premier Capital PLC με έδρα τη Μάλτα. Η μητρική εταιρεία είναι Developmental Licensee της McDonald's σε τέσσερις ακόμα χώρες. Συγκεκριμένα, ελέγχει και λειτουργεί 8 εστιατόρια McDonald's στη Μάλτα, 10 στην Εσθονία, 9 στη Λιθουανία και 8 στη Λετονία. Απασχολεί περισσότερους από 2.500 εργαζόμενους, ενώ τα ετήσια έσοδά της ξεπερνούν τα  81 εκατ. ευρώ. Στα συνολικά 54 εστιατόριά της (συμπεριλαμβανομένων της Ελλάδας) εξυπηρετούνται περισσότεροι από 40 εκατομμύρια πελάτες σε ετήσια βάση.
Στόχος της Premier Capital Hellas ΑΕ είναι να συμβάλει ουσιαστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του brand και της αλυσίδας McDonald's στην ελληνική αγορά. Με βάση την ποιότητα, την εξυπηρέτηση, την καθαριότητα και την προστιθέμενη αξία προϊόντων και υπηρεσιών, που αποτελούν τους άξονες της φιλοσοφίας της McDonald’s παγκοσμίως, θα αξιοποιήσει την εκτεταμένη διεθνή εμπειρία που διαθέτει αλλά  και ένα κεφάλαιο 2,7 εκ. € για ανακαινίσεις, εξοπλισμό και δημιουργία νέων εστιατορίων στη διάρκεια του τρέχοντος έτους.


«Παρά την οικονομική κρίση και τα προβλήματα στην ελληνική αγορά λόγω αυτής, πιστεύουμε πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές ευκαιρίες στην Ελλάδα. Ως McDonald's έχουμε τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, καθώς το μερίδιό μας είναι σχετικά μικρό σε σύγκριση με άλλες αγορές. Θέλουμε να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες και να τις αξιοποιήσουμε προς όφελός μας» δήλωσε σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα ο Melo Hili, Διευθύνων Σύμβουλος Premier Capital PLC.
«Εξετάζουμε όλες τις δυνατότητες για τη μετεγκατάσταση μερικών εστιατορίων σε καλύτερα σημεία, την ανακαίνιση κάποιων άλλων, καθώς και τη λειτουργία νέων σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Παράλληλα, όπως είναι ήδη φανερό, θα συνεχίσουμε την πολιτική των προσφορών που δίνουν πραγματικό όφελος στον καταναλωτή» αναφέρει ο Victor Tedesco, Managing Director της Premier Capital Hellas ΑΕ.
Αποστολή της εταιρείας είναι να αποτελέσει το αγαπημένο μέρος των καταναλωτών καθώς και τον αγαπημένο τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές τρώνε. Έχει δεσμευτεί να βελτιώνει συνεχώς τις υπηρεσίες της και να βελτιστοποιεί την εμπειρία των καταναλωτών. Οι βασικές της αξίες περιλαμβάνουν την εξαιρετική ποιότητα, τη γρήγορη εξυπηρέτηση, την καθαριότητα και την αξία της κάθε στιγμής. 


SIMPLY BURGERS: ΣΧΕΔΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ


Σκέψεις για επέκταση της γνωστής αλυσίδας σε κάποιες επιλεγμένες αγορές της Δυτικής Ευρώπης αλλά και την είσοδο της και στην ελληνική περιφέρεια, όπου σήμερα διαθέτουν μόνο ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη κάνουν οι ελληνοαμερικανοί ιδρυτές και βασικοί μέτοχοι της αλυσίδας Simply Burgers, Άρης και Μπράιαν Κάρεϋ.  Στόχος η λειτουργία ακόμη 2-3 καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη και το «άνοιγμα» στην αγορά της Πάτρας, όπως και σε άλλες πόλεις της περιφέρειας, ταυτόχρονα με την περαιτέρω ανάπτυξη εντός Αττικής.
Την ίδια ώρα και ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής στοχεύουν σε περαιτέρω μείωση του κόστους λειτουργίας έχοντας πετύχει ήδη από τις αρχές του έτους μείωση του κατά 10%. Στο πλαίσιο αυτό επαναδιαπραγματεύονται τα ενοίκια των καταστημάτων, -σε κάποια από τα 17 καταστήματα που διατηρούν η μείωση έφθασε ακόμη και το 30%- ενώ βολιδοσκοπούν τις ευκαιρίες που υπάρχουν για μετεγκατάσταση κάποιων καταστημάτων τους σε κεντρικούς οδικούς άξονες –κάτι που έκαναν στην περίπτωση του καταστήματος του Χαλανδρίου- εκμεταλλευόμενοι τις ευκαιρίες που υπάρχουν.
Από την άλλη πλευρά και προκειμένου να εκμεταλλευτούν το κενό που υπάρχει στo casualdinning μετά και την έξοδο από την αγορά των Applebee’s, αποφάσισαν να μετεξελίξουν το μοντέλο των καταστημάτων τους τα οποία πέρα από delivery θα προσφέρουν και την υπηρεσία dine in. Η μετεξέλιξη αυτή των Simply Burgers εκτιμάται ότι θα ισοσκελίσει την πτώση του τζίρου της αλυσίδας που μπορεί σε επίπεδο εννεαμήνου να είναι μόλις 1% σε επίπεδο Σεπτεμβρίου όμως ξεπέρασε το 13%.
Ήδη όπως αναφέρει ο Μπράιαν Κάρεϋ, πρόεδρος των Simply Burgers το κατάστημα του Χαλανδρίου ενώ κατέγραφε πτώση στις πωλήσεις του 10% όταν ξεκίνησε η υπηρεσία dine in η πτώση όχι μόνο ισοσκελίστηκε αλλά η συγκεκριμένη υπηρεσία έφερε στο κατάστημα αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 30% με αποτέλεσμα οι συνολικές πωλήσεις του συγκεκριμένου καταστήματα να καταγράφουν σήμερα αύξηση 20%.
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της εταιρείας από το 2003 οπότε ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στη Νέα Ερυθραία μέχρι και τον περασμένο Φεβρουάριο ξεπέρασαν το φράγμα των 50 εκατ. ευρώ και οι εγγεγραμμένοι πελάτες των 17 καταστημάτων, τον αριθμό των 300.000. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα 400 εργαζόμενους στα καταστήματα αλλά και στην 800 τ.μ. κεντρική μονάδα παραγωγής της Αθήνας.



OLYMPIC CATERING: ΖΗΜΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΚΕΡΔΩΝ ΤΟ 2011


Η Olympic Catering  στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου εμφάνισε ζημιές έναντι κερδών και μείωση των πωλήσεών της. Συγκεκριμένα οι ζημίες μετά από φόρους της εταιρείας ανήλθαν σε 2,579 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 959 χιλ. ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών της μειώθηκε κατά 18,45% υποχωρώντας στα 33,81 εκατ. ευρώ έναντι 41,46 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη μείωση των πωλήσεών καταγράφηκε στον τομέα «Τροφοδοσία αεροσκαφών- In flight catering & Επίγεια εξυπηρέτηση-Handling». Ο τζίρος υποχώρησε στα 11,081 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2010 είχαν ανέλθει στα 17,896 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα ο τομέας αυτός να εμφανίσει λειτουργικές ζημιές 1,98 εκατ. ευρώ, από κέρδη 1,654 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά οι πωλήσεις του τομέα «Εκμετάλλευση χώρων εστίασης» μπορεί να μειώθηκαν στα 15,890 εκατ. ευρώ από 17,476 εκατ. ευρώ, εν τούτοις το λειτουργικό κέρδος αυξήθηκε στα 1,606 εκατ. ευρώ από 1,253 εκατ. ευρώ.
Σε ότι αφορά στον τομέα «Βιομηχανικό catering και λοιπές δραστηριότητες» οι πωλήσεις του διαμορφώθηκαν στα 6,845 εκατ. ευρώ έναντι 6,091 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2010, ενώ οι λειτουργικές ζημιές μειώθηκαν σημαντικά στα 528 χιλ. ευρώ από 1,898 εκατ. ευρώ. Το ίδιο διάστημα, το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας παρέμεινε ουσιαστικά σταθερό, φθάνοντας τα 60,93 εκατ. ευρώ από 59,44 εκατ. ευρώ το περυσινό εννεάμηνο.
Τα τελευταία χρόνια η Olympic Catering έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε κυλικεία αεροδρομίων και σιδηροδρομικούς σταθμούς. Η εταιρία διαθέτει συνολικά 41 πλήρως ανακαινισμένα κυλικεία-σημεία εστίασης everest-Olympic Catering εντός των ελληνικών αεροδρομίων Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω, Λήμνου, Μήλου, Χανίων και Ηρακλείου Κρήτης. Οι ανακαινίσεις περιλαμβάνουν την αναβάθμιση των χώρων και των εγκαταστάσεων αυτών των κυλικείων, τον εφοδιασμό τους με σύγχρονο εξοπλισμό και την ανανέωση του μενού τους, ώστε να ανταποκρίνονται άριστα στις σύγχρονες ανάγκες εξυπηρέτησης των Ελλήνων και ξένων ταξιδιωτών, που αναζητούν ένα ευχάριστο διάλειμμα συνοδευόμενο από ένα γρήγορο αλλά απολαυστικό γεύμα πριν συνεχίσουν ή πριν τελειώσουν το ταξίδι τους.
Tο βιομηχανικό catering αποτελεί έναν τομέα στον οποίο πρόσφατα επεκτάθηκε η Olympic Catering. Ωστόσο, χάρη στο σωστό σχεδιασμό και στην αξιοποίηση της εμπειρίας που έχει αποκομίσει από το αεροπορικό catering, η εταιρία έχει πετύχει σε σύντομο χρονικό διάστημα να διευρύνει τους ορίζοντές της και σε αυτόν το χώρο.
Με έμφαση στην ελληνική και μεσογειακή παραδοσιακή κουζίνα, αλλά και με προσήλωση στη χρήση πρώτων υλών ελληνικής παραγωγής και ελαιολάδου έναντι άλλων λιπαρών ουσιών, η Olympic Catering έχει διαμορφώσει έναν κατάλογο γευμάτων ποικίλων μεσογειακών γεύσεων. Κύρια χαρακτηριστικά αυτών των γευμάτων είναι τα χαμηλά λιπαρά, η υψηλή ποιότητα και ο παραδοσιακός τρόπος παρασκευής τους, με τον οποίο δεν θυσιάζονται οι ευεργετικές επιδράσεις της ελληνικής και μεσογειακής διατροφής, ειδικά όσον αφορά τις καρδιαγγειακές παθήσεις. Όλα τα προϊόντα είναι βαθιάς κατάψυξης, διατίθενται σε συσκευασίες των 6-8 μερίδων και έχουν διάρκεια ζωής 8 μήνες στην κατάψυξη.
Στην αγορά των έτοιμων μαγειρευτών γευμάτων, η εταιρία εστιάζει την παραγωγή της στην κατηγορία κατεψυγμένων γευμάτων, μέσω των τμημάτων Έρευνας και Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων.
.



 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΕΤΡΟΣ ΤΖΑΝΝΕΤΑΚΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΤΑΧΥΕΣΤΙΑΣΗ-CATERING
ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ «ΧΡΗΜΑ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΟΥΖΟΥΝΗΣ 2011»
ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
EUROMONEY
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site