Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάρτιος 2012-τ.380                              

ΒΗΜΑ ΣΗΜΕΙΩΤΟΝ ΟΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ


Σε «στάσιμα νερά» βρίσκεται τα τελευταία χρόνια η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, καθώς το 2011 ήταν έτος ολοκλήρωσης μιας τριετίας συνεχιζόμενης διψήφιας πτώσης, όπου ειδικά η κινητή τηλεφωνία είδε τα έσοδά της να συρρικνώνονται κατά περίπου 40%.



Η εγχώρια κρίση, σε συνδυασμό με τις συνθήκες βαθιάς ωρίμανσης που χαρακτηρίζουν την εν λόγω αγορά, έχουν ως αποτέλεσμα το πάγωμα των επενδυτικών σχεδίων των εταιρειών, ενώ οι προσπάθειές τους για συγχωνεύσεις, εξαγορές και συνεργασίες συνεχώς «κολλάνε» ή παραπέμπονται στις... καλένδες.
Τελευταίο κρούσμα ήταν η παύση των συνομιλιών μεταξύ Vodafone και Wind για πιθανή συγχώνευσή τους στην ελληνική αγορά. Έτσι, σε έναν κλάδο όπου όλοι συμφωνούν ότι χρειάζεται άμεσα συγκέντρωση δυνάμεων, αυτό όχι μόνο δεν επιτυγχάνεται, αλλά εισέρχονται στην αγορά και νέοι, δυνατοί παίκτες, όπως για παράδειγμα η Cyta, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον οξύ υφιστάμενο ανταγωνισμό.
Η πτώση στα αποτελέσματα των εταιρειών έχει φυσικά πολυποίκιλες παρενέργειες, όπως το γεγονός ότι μεγάλοι παίκτες του κλάδου δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν – ματαιώνοντας ακόμα - αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, αναβάλλουν προγραμματισμένες επενδύσεις, ενώ προβαίνουν ακόμα και σε πωλήσεις μέρους των θυγατρικών τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Σε ό,τι αφορά την προϊοντική πολιτική τους, οι εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν στην προώθηση πακέτων υπηρεσιών double και triple play, προσπαθώντας να δελεάσουν ιδιώτες και εταιρικούς πελάτες με όλο και χαμηλότερες τιμές, συνδυάζοντας υπηρεσίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας με ευρυζωνικό ίντερνετ και διαδικτυακή τηλεόραση. Μάλιστα ο ΟΤΕ επαναλανσάρει την υπηρεσία τηλεόρασης, προσφέροντας και δορυφορική, ενώ πλέον και η HOL προσφέρει IP-TV.


Τα δίκτυα επόμενης γενιάς κρίσιμος παράγοντας για το μέλλον


Πλήθος υπηρεσιών, όπως η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τα κοινωνικά δίκτυα, η οικιακή ψυχαγωγία, η τηλεεργασία, οι ηλεκτρονικές πληρωμές, βασίζονται σε υψηλής ταχύτητας υποδομές και αποτελούν στρατηγικό στόχο του Σώματος Ευρωπαίων Ρυθμιστών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (BEREC) για τη στήριξη της καινοτομίας και της ανάπτυξης. Αυτά, μεταξύ άλλων, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Δρ Λεωνίδας Κανέλλος, στην παρουσίασή του για την αποτελεσματική ρύθμιση των Δικτύων Πρόσβασης Νέας Γενιάς (NGA) προς επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Ατζέντας. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε κατά την επίσημη τελετή λήξης της Ετήσιας Συνδιάσκεψης του FTTH Council Europe, που διεξήχθη στο Μόναχο, όπου έλαβαν μέρος περισσότερα από 3.300 στελέχη από τη βιομηχανία κατασκευής εξοπλισμού, διαχείρισης δικτύων οπτικών ινών, δήμοι, φορείς παροχής υπηρεσιών και εκπρόσωποι χρηστών.
Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, ο Δρ Λ. Κανέλλος τόνισε ότι για την αποτελεσματική ρύθμιση των νέων δικτύων δεν υπάρχει μια ενιαία λύση, αλλά μια ποικιλία επιλογών, οι οποίες απαιτούν προσεκτική αξιολόγηση, ώστε να επιτευχθεί ισορροπία ανάμεσα στην προώθηση των επενδύσεων και τη διασφάλιση του ανταγωνισμού. Ειδικότερα, έδωσε έμφαση στην ανάγκη αφενός μεν δημιουργίας κινήτρων για επενδύσεις σε ευρυζωνικά δίκτυα, αφετέρου δε στην αντιμετώπιση αθέμιτων πρακτικών, ώστε να αποφευχθεί η απαξίωση των υπαρχουσών επενδύσεων των εναλλακτικών παρόχων. Επιπλέον, υπογράμμισε τη σημασία της ζήτησης για την προώθηση νέων ευρυζωνικών επενδύσεων υπό τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες στην ευρωπαϊκή αγορά. Επεσήμανε, ακόμα, το ρόλο των Εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών στη διασφάλιση της πρόσβασης σε Δίκτυα Πρόσβασης Νέας Γενιάς (NGA) υπό ισότιμες, δίκαιες και διαφανείς συνθήκες, όπως ορίζει το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ρυθμιστικής Αρχής και πρόεδρος του BEREC για το 2013 κάλεσε τους παράγοντες που δραστηριοποιούνται στο αναδυόμενο ευρυζωνικό οικοσύστημα να αναπτύξουν συνέργειες για τη δημιουργία νέων υποδομών και υπηρεσιών προς μείωση του κόστους, διευκολύνοντας την ενεργό συμμετοχή των Ευρωπαίων πολιτών στην «κοινωνία της πληροφορίας».


ΟΤΕ-COSMOTE


Εκσυγχρονισμός και επιδόσεις οι στόχοι για το 2012


Στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού του ΟΤΕ, αλλά και την πορεία του ομίλου τον τελευταίο χρόνο, αναφέρθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με δημοσιογράφους.
«Η προσπάθεια που ξεκίνησε στον ΟΤΕ λίγα χρόνια πριν, και συνεχίζεται σήμερα, αποβλέπει στον εκσυγχρονισμό του και στην ανάδειξη της πραγματικής του δυναμικής», υπογράμμισε ο κ. Τσαμάζ, κατά την ομιλία του, αναφερόμενος στις αλλαγές που πραγματοποιούνται ώστε να καταστεί ο ΟΤΕ μια ανταγωνιστική εταιρεία. Ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα μέτρα που ελήφθησαν τον περασμένο Φεβρουάριο και Μάρτιο στον ΟΤΕ για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, όπως η δραστική μείωση των υπερωριών και των εξόδων κίνησης των προϊσταμένων, η κατάργηση αναχρονιστικών επιδομάτων και η θέσπιση νέου ωραρίου. Αντίστοιχα, στην Cosmote, εφαρμόστηκε πρόγραμμα βελτίωσης λειτουργιών, με αναδιοργάνωση και κατάργηση δραστηριοτήτων.
Ο κ. Τσαμάζ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην πρόσφατη συμφωνία-σταθμό που επετεύχθη στον ΟΤΕ με την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας μετά από 8 μήνες διαπραγματεύσεων, εξασφαλίζοντας την απασχόληση για το τακτικό προσωπικό του ΟΤΕ, αλλά και μειώνοντας το κόστος προσωπικού κατά 11% έως και το 2014. «Σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και την εταιρεία, η υπογραφή της συλλογικής σύμβασης είναι σημαντικός σταθμός και όχι μόνο για τα εργασιακά του ΟΤΕ. Ελπίζω η συναίνεση που πετύχαμε με τα σωματεία να βρει εφαρμογή και αλλού, δεδομένου του ότι υπάρχουν και άλλα μέτωπα που πρέπει να αντιμετωπιστούν», δήλωσε ο κ. Τσαμάζ και συνέχισε: «Δεν εφησυχάζουμε. Είμαστε αποφασισμένοι και προχωράμε στις αναγκαίες αλλαγές, ώστε ο ΟΤΕ, συνολικά, να γίνει πιο αποδοτικός και να μετασχηματιστεί σε μια επιχείρηση υψηλών επιδόσεων.


Ο πελάτης στο επίκεντρο


Σε εμπορικό επίπεδο, πρώτος στόχος είναι η συνεχής βελτίωση της «εμπειρίας του πελάτη» σε όλα τα επίπεδα και η αναβάθμιση των προϊόντων και υπηρεσιών. Ο κ. Τσαμάζ έκανε ειδική μνεία στον εξορθολογισμό και την ανανέωση του δικτύου πωλήσεων και ειδικότερα στην ανανέωση 30 καταστημάτων ΟΤΕ, αλλά και καταστημάτων «Γερμανός», ενώ αναφέρθηκε και στη διακοπή λειτουργίας κάποιων καταστημάτων λόγω της χαμηλής εμπορικής τους δραστηριότητας. Επιπλέον, μέσα στο 2011, ο ΟΤΕ ενοποίησε 12 αριθμούς και 7 κέντρα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης σε έναν αριθμό, το 13888, δημιούργησε νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους πελάτες του (on line ενεργοποίηση ψηφιακών ευκολιών), παρουσίασε το νέο www.ote.gr που αποτελεί, πλέον, τη βασική πύλη εισόδου σε όλα τα εμπορικά και εταιρικά site του ΟΤΕ, ενώ απλοποίησε το λογαριασμό που λαμβάνει ο πελάτης.
Ο όμιλος έδωσε έμφαση στη διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών που απαντούν στις σύγχρονες απαιτήσεις, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τη συνδρομητική τηλεόραση και την κινητή ευρυζωνικότητα. Επιδιώκοντας να απαντήσει στην τάση για «ψυχαγωγία στο σπίτι», ο ΟΤΕ διέθεσε το φθινόπωρο στην ελληνική αγορά την OTE TV μέσω δορυφόρου, κάνοντας τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης του ΟΤΕ διαθέσιμες παντού στην Ελλάδα. Η ΟΤΕ TV περιλαμβάνει 50 κανάλια, εκ των οποίων τα 8 υψηλής ευκρίνειας. Τα πρώτα στοιχεία είναι αρκετά ενθαρρυντικά, όπως αναφέρθηκε, με την OTE TV μέσω δορυφόρου να έχει προσελκύσει ήδη 10.000 νέους συνδρομητές, ενώ το περιεχόμενο συνεχίζει να εμπλουτίζεται.
Απαντώντας στην ανάγκη για internet παντού, η Cosmote έχει τοποθετηθεί ισχυρά στον τομέα της κινητής ευρυζωνικότητας, έχοντας διαθέσει ευέλικτες προτάσεις για όλες τις κατηγορίες πελατών και μια μεγάλη γκάμα προσιτών smartphones. Μόνο το 2011 η εταιρεία διέθεσε 45 νέα εξελιγμένα smartphones και tablets, με τιμές που ξεκινούν από μόλις 100 ευρώ. Η δυναμική αυτή προσέγγιση οδήγησε στην ενίσχυση το Γ’ τρίμηνο του 2011 των εσόδων από υπηρεσίες data από το κινητό κατά 14% σε ετήσια βάση. Μόνο τον τελευταίο χρόνο το δίκτυο 3G της Cosmote επεκτάθηκε κατά 38% και η μέση ταχύτητα χρήστη αυξήθηκε κατά 45%.


Δυνατές επιδόσεις Cosmote


Ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε στις κινήσεις της διοίκησης του ΟΤΕ για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού του ομίλου, ο οποίος, αν και υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν θεωρείται υψηλός, επηρεάζεται από την κρίση χρέους της Ελλάδας. Ο κ. Τσαμάζ περιέγραψε με λεπτομέρεια τις μέχρι τώρα κινήσεις του ΟΤΕ για την αναχρηματοδότηση μέχρι το 2014 δανείων ύψους 3,4 δισ. ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, μέσα στο 2011 ο ΟΤΕ προχώρησε:
• Το Φεβρουάριο, στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 900 εκατ. ευρώ, με κοινοπραξία 16 τραπεζών
• Τον Απρίλιο, στην επιτυχή έκδοση τριετών ομολογιών με σταθερό επιτόκιο συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ.
• Το Δεκέμβριο, στη συμφωνία για την πώληση του ποσοστού 20% που κατείχε ο ΟΤΕ στην Telekom Srbija, έναντι σχεδόν 400 εκατ. ευρώ.


Ο κ. Τσαμάζ χαρακτήρισε ικανοποιητικά τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου ΟΤΕ, τονίζοντας ότι επιδεικνύουν αξιοσημείωτες αντοχές. Λειτουργώντας σε ένα περιβάλλον όπου το εισόδημα των καταναλωτών και η ζήτηση μειώνονται, ο ρυθμός απώλειας των εσόδων του ομίλου επιβραδύνθηκε το Γ’ τρίμηνο του 2011, ενώ διατηρήθηκε το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας και επιτεύχθηκαν ισχυρές λειτουργικές χρηματορροές. Σε αυτό συνέβαλε σημαντικά και η συνεχής προσπάθεια της διοίκησης για περιορισμό του κόστους λειτουργίας.
Ξεχωριστή μνεία έγινε στις επιδόσεις της Cosmote, τα «δυνατά» μεγέθη της οποίας, παρά τις δύσκολες συνθήκες και τον έντονο ανταγωνισμό, «αποδεικνύουν την καλή δουλειά που είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια», όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ΟΤΕ. Η εταιρεία είναι ηγέτιδα στην ελληνική αγορά σε μερίδια αγοράς, εσόδων και EBITDA, ενώ οι επιδόσεις της την κατατάσσουν πρώτη μεταξύ των πρώτων Ευρωπαίων εταίρων της. Η Cosmote είναι επίσης Νο1 στην κινητή ευρυζωνικότητα, αλλά και στις υπηρεσίες φορητότητας, προσελκύοντας το 44% των πελατών που αλλάζουν δίκτυο. Βάσει ερευνών, η εταιρεία υπερτερεί και σε άλλους δείκτες, σκοράροντας, για παράδειγμα, 60% στην προτίμηση των καταναλωτών (brand preference).


Επενδύσεις


Ψήφο εμπιστοσύνης στην αγορά χαρακτήρισε ο κ. Τσαμάζ την επένδυση ύψους 119 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε η Cosmote για την εξασφάλιση φάσματος συχνοτήτων για την επόμενη δεκαπενταετία. Όπως τόνισε, «η επένδυση αυτή αποδεικνύει ότι και θέλουμε και μπορούμε να συμβάλουμε στην ανάκαμψη της αγοράς».
Αναφορικά με την ανάπτυξη σταθερών δικτύων νέας γενιάς – ο ΟΤΕ έχει ταχθεί υπέρ της ανάπτυξης δικτύου FTTC VDSL - o κ. Τσαμάζ επεσήμανε ότι αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο υπό προϋποθέσεις.
Ο κ. Τσαμάζ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα προγράμματα εταιρικής υπευθυνότητας, επισημαίνοντας ότι ο όμιλος ΟΤΕ, παρά το δυσμενές περιβάλλον, συνέχισε αμείωτα την κοινωνική του συνεισφορά με την επένδυση των ΟΤΕ - Cosmote σε προγράμματα εταιρικής υπευθυνότητας για το 2011 να ξεπερνά τα 6 εκατ. ευρώ.
Η μείωση του δανεισμού, η συνέχιση του μετασχηματισμού της εταιρείας, η μείωση του κόστους, τα εργασιακά και τα ρυθμιστικά θέματα είναι οι κυριότερες προκλήσεις που ο όμιλος ΟΤE έχει μπροστά του στο εγγύς μέλλον. Τέλος, ο κ. Τσαμάζ ευχαρίστησε τους συνεργάτες του, αλλά και τους 30.000 υπαλλήλους όλων των εταιρειών του ομίλου για τη συνεισφορά τους.


 


FORTHNET


Αύξηση εσόδων και EBITDA το 2011


Παρά τις άσχημες μακροοικονομικές συνθήκες του 2011, ο όμιλος κατάφερε να διασφαλίσει και να αυξήσει τα έσοδά του, να αυξήσει τη λειτουργική κερδοφορία μέσω βελτιστοποίησης λειτουργιών και προγραμμάτων μείωσης κόστους και να αυξήσει τις ταμειακές ροές.
 Παράλληλα, η διοίκηση του ομίλου συνέχισε τη λειτουργική ενοποίηση του τομέα τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης και αύξησε τον αριθμό των νοικοκυριών που λαμβάνουν συνδυαστικές υπηρεσίες ευρυζωνικότητας και ψηφιακής τηλεόρασης. Έτσι, στο τέλος του 2011 ο όμιλος παρουσίασε 134,5 χιλ. νοικοκυριά με συνδυασμένες υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης, 785 χιλ. μοναδικά νοικοκυριά στην Ελλάδα, 528 χιλ. ευρυζωνικούς συνδρομητές και 391 χιλ. ενεργούς πελάτες συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, με αύξηση στους ψηφιακούς συνδρομητές κατά 22,9 χιλ. σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010


Συνδυαστικές υπηρεσίες


Το Δ’ τρίμηνο του 2011 ο όμιλος συνέχισε να προσελκύει συνδρομητές σε συνδυαστικές υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης. Στο τέλος του Δεκεμβρίου 2011 ο όμιλος προσέφερε υπηρεσίες σε 785 χιλ. νοικοκυριά, από τα οποία 134,5 χιλ. απολάμβαναν συνδυαστικές υπηρεσίες.
Η πλειοψηφία των συνδρομητών που επέλεξαν συνδυαστικές υπηρεσίες το 2010 συμπεριλαμβάνονταν ήδη στο πελατολόγιο του ομίλου. Στο 2011 η πλειοψηφία των νέων συνδρομητών συνδυαστικών υπηρεσιών ήταν καινούργιοι συνδρομητές τόσο για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες όσο και για υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης.
 Η Forthnet συνέχισε να διευρύνει την πελατειακή της βάση. Οι συνδρομητές Broadband στο τέλος Δεκεμβρίου έφτασαν τους 528,3 χιλ., με 17,7 χιλ. να προστίθενται στο Δ’ τρίμηνο του 2011. Οι υπηρεσίες ΑΠΤΒ είναι ο κύριος μοχλός ανάπτυξης της εταιρείας και η ζήτηση αυτών των υπηρεσιών αναμένεται να παραμείνει ισχυρή. Η Forthnet κατέχει την πρώτη θέση στην παροχή υπηρεσιών ΑΠΤΒ, με εκτιμώμενο συνολικό μερίδιο αγοράς 30,0% ενώ εκτιμά ότι απέσπασε συνολικά το 20,0% των νέων συνδρομητών κατά τη διάρκεια του Δ’ τριμήνου.
Στο τέλος Δεκεμβρίου 2011, οι ψηφιακοί συνδρομητές της Nova στην Ελλάδα έφτασαν στους 386.616 αριθμός που αποτελεί νέο ιστορικό υψηλό για το Δ’ τρίμηνο του έτους. Οι συνδρομητές αναλογικής πλατφόρμας στην Ελλάδα μειώθηκαν.
Οι συνολικοί συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα για το Δ’ τρίμηνο του 2011 έφτασαν τους 391.252 αυξημένοι κατά 11.211 χιλ. σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.


 


 


Ενοποιημένα αποτελέσματα


Η διοίκηση της εταιρείας επικεντρώθηκε σε τρεις βασικούς τομείς κατά τη διάρκεια του 2011: α) Να διασφαλίσει και να αυξήσει τα έσοδα (ειδικά στον τομέα των υπηρεσιών προς ιδιώτες στα ελληνικά νοικοκυριά - ευρυζωνικές υπηρεσίες και ψηφιακή τηλεόραση), β) Να αυξήσει τη λειτουργική κερδοφορία μέσω βελτιστοποίησης λειτουργιών και προγραμμάτων μείωσης κόστους και
γ) Να αυξήσει τις ταμειακές ροές.
Τα συνολικά έσοδα του ομίλου ανήλθαν σε 415,6 εκατ. ευρώ, με μια αύξηση κατά 1,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010. Τα έσοδα από υπηρεσίες ΑΠΤΒ αυξήθηκαν κατά 11,8%, ακολουθώντας την αύξηση των συνδρομητών. Η μείωση στα έσοδα της συνδρομητικής τηλεόρασης αποδίδεται κυρίως στις υπηρεσίες αναλογικής συνδρομητικής τηλεόρασης, στη διαφήμιση στην Ελλάδα και στις δραστηριότητες του ομίλου στην Κύπρο.
Ως αποτέλεσμα του προγράμματος περιστολής εξόδων, βελτιστοποίησης των λειτουργιών και της λειτουργικής ενοποίησης, το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 15,2 εκατ. ευρώ, δηλασή μια αύξηση 23,4% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Το περιθώριο του προσαρμοσμένου EBITDA για το 2011 ήταν 19,3%, παρουσιάζοντας μιαν αύξηση 3,5 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2010.
Παρά τη μεγάλη βελτίωση στα λειτουργικά αποτελέσματα του ομίλου, το δημοσιευμένο EBITDA επιβαρύνθηκε από απομείωση στην αποτίμηση των άυλων περιουσιακών στοιχείων του ομίλου κατά 128,5 εκατ. ευρώ. Αυτή η μη ταμειακή επιβάρυνση οφείλεται κυρίως στην αύξηση των προεξοφλητικών επιτοκίων που χρησιμοποιούνται για λόγους αποτίμησης από το 12,1% σε 14,8% ως αποτέλεσμα (άμεσο αλλά και έμμεσο) της μείωσης της πιστοληπτικής ικανότητας του ελληνικού δημοσίου.
 Οι ταμειακές ροές βελτιώθηκαν το 2011, εξαιτίας της αύξησης της κερδοφορίας και της πιο αποτελεσματικής διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης. Οι ταμειακές εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες έφτασαν τα 83,2 εκατ. ευρώ, δηλαδή βελτιώθηκαν κατά 39,6% σε σχέση με το 2010. Αυτό το επίπεδο ταμειακών ροών ήταν επαρκές για να καλύψει τις επενδύσεις και τις επιπρόσθετες χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις του έτους με μικρή μόνο μείωση των ταμειακών διαθέσιμων.
 Τα συνολικά έσοδα του ομίλου στο Δ’ τρίμηνο μειώθηκαν κατά 1,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου χρόνου. Ως αποτέλεσμα του προγράμματος περιστολής εξόδων, το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε σε 17,4 εκατ. ευρώ, κατά 20,2% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Το περιθώριο του προσαρμοσμένου EBITDA για το τρίμηνο ήταν 16,6%, παρουσιάζοντας μιαν αύξηση 3,0 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010.


Πρόσφατες εξελίξεις


Η μετάδοση μέσω του αναλογικού δικτύου τερματίστηκε τον Ιανουάριο του 2012, ενώ παράλληλα ξεκίνησε η πιλοτική μετάδοση του επίγειων ψηφιακών υπηρεσιών (DTT Pay TV) στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Επιπλέον, το Νοέμβριο ο όμιλος προχώρησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην μετάδοση αθλητικού γεγονότος σε τρισδιάστατη μορφή, 3D. Επιπλέον, περιεχόμενο σε τρισδιάστατη μορφή θα είναι διαθέσιμο στους συνδρομητές.
Το Δεκέμβριο ο όμιλος υπέγραψε εμπορική συμφωνία με τη Cyta για τη χονδρική μετάδοση περιεχομένου στην Κύπρο. Μέσω της συμφωνίας δίνεται η δυνατότητα στους IPTV συνδρομητές της Cyta να έχουν πρόσβαση σε δέκα από τα αθλητικά και κινηματογραφικά κανάλια του ομίλου.
 Τον Ιανουάριο του 2012 η εταιρεία έλαβε εισήγηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού αναφορικά με τη συμφωνία ανάμεσα στη θυγατρική εταιρεία Multichoice Hellas SA και τα κανάλια ελεύθερης μετάδοσης (FTA). H Forthnet αντέκρουσε την εισήγηση, υπέβαλε τις απόψεις της και θα υπερασπιστεί τις θέσεις της στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
 Τον Ιανουάριο του 2012 η Γενική Συνεύλεση της Forthnet δεν ενέκρινε την πρόταση για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά περίπου 30 εκατ. ευρώ.
 Στις 30 Δεκεμβρίου του 2011, ο Όμιλος Forthnet είχε ταμειακά διαθέσιμα ύψους 35,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 38,4 εκατ. ευρώ του Δεκεμβρίου του 2010. Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός του ομίλου βρισκόταν στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2011 στα 296,5 εκατ. ευρώ (294,7 εκατ. ευρώ το Δεκέμβριο του 2010).
Τα μακροχρόνια δάνεια του ομίλου έχουν κατηγοριοποιηθεί ως βραχυπρόθεσμα. Η διοίκηση βρίσκεται σε συζητήσεις με τις δανείστριες τράπεζες, προκειμένου να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες παρεκκλίσεις (waivers) και είναι αισιόδοξη ότι η επανακατηγοριοποίηση των δανείων δεν θα επηρεάσει τη ρευστότητα του ομίλου ή τις εμπορικές του προοπτικές.


WIND


Με θετικό πρόσημο έκλεισε μια δύσκολη χρονιά


Μέσα σε πολύ αντίξοες μακροοικονομικές συνθήκες η «Wind Ελλάς» κατόρθωσε να σταθεροποιήσει τη θέση της στην αγορά της κινητής και να αυξήσει παράλληλα το μερίδιό της στη σταθερή, αλλάζοντας το μοντέλο λειτουργίας της. Από τις λίγες ελληνικές εταιρείες που δεν βαρύνονται με δανεισμό, η Wind δημιούργησε θετικές ταμειακές ροές, ώστε να χρηματοδοτήσει τις δαπάνες και τις επενδύσεις της αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια, διατηρώντας έτσι τη χρηματοοικονομική της αυτονομία. Αν και στο πρώτο εξάμηνο του 2011 το EBITDA της εταιρείας έτρεχε με αρνητικούς ρυθμούς, στο δεύτερο εξάμηνο του έτους σημείωσε μεγάλη ανάκαμψη, περνώντας σε θετικό ρυθμό αύξησης, με αποτέλεσμα το συνολικό EBITDA για το 2011 να διαμορφωθεί στα 152 εκατ. ευρώ. Η WIND επικεντρώθηκε στην αποτελεσματική διαχείριση του κόστους και τη μείωση των λειτουργικών δαπανών, απελευθερώνοντας κεφάλαια για επενδύσεις σε νέες υποδομές, ώστε να θέσει τις βάσεις για τη μελλοντική ανάπτυξη.
«Ζήσαμε μια τριετία έντονης ύφεσης, η αγορά της κινητής τηλεφωνίας γύρισε δέκα χρόνια πίσω, στο 2002. Οι πάροχοι επηρεάστηκαν αρνητικά τόσο από τις ειδικές συνθήκες του κλάδου όσο και από το ευρύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον. Με αυτά τα δεδομένα, η Wind έλαβε τα μέτρα της ώστε να προστατέψει όσο το δυνατόν περισσότερο τα μεγέθη της, κάτι που κατάφερε με επιτυχία το 2011. Χωρίς δανεισμό, με ευρεία μείωση στο κόστος λειτουργίας της, διαμορφώνει ένα νέο μοντέλο παρόχου, που είναι μια υγιής χρηματοοικονομικά επιχείρηση, μακριά από τις στρεβλώσεις του παρελθόντος. Σήμερα χρηματοδοτούμε με ίδια κεφάλαια τον πλήρη εκσυγχρονισμό του δικτύου μας και όλες τις επενδύσεις που απαιτούνται ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας αξιόπιστα, οικονομικά προϊόντα και υπηρεσίες», δήλωσε σχολιάζοντας την πορεία της Wind κατά την περασμένη χρονιά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νάσος Ζαρκαλής.


Κύρια επιτεύγματα


• Η ανανέωση της άδειας GSM 900 με συνολικό τίμημα 93,2 εκατ. ευρώ
• Η έναρξη εκσυγχρονισμού του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών στη χώρα
• Η μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 100 εκατ. ευρώ (2010-2011)
• Η ανανέωση και βελτίωση της εικόνας της μάρκας (brand image)
• Η διαφοροποίηση των εμπορικών προγραμμάτων (συμβόλαια και καρτοκινητή) με δωρεάν χρήση προς όλα τα δίκτυα
• Η δυναμική προώθηση πακέτων σύγκλισης (κινητής/σταθερής/internet)
• Η ενίσχυση της χρήσης υπηρεσιών data μέσω της προώθησης των έξυπνων συσκευών (smartphones)
• Η αύξηση μεριδίου στη σταθερή τηλεφωνία
• Ο εξορθολογισμός του δικτύου καταστημάτων Wind, με παράλληλη ανανέωση της εικόνας τους
• Η έναρξη συνεργασίας με την Apple και η διάθεση του iPhone


Στο πλαίσιο των προβλέψεων που είχε δώσει η εταιρεία για το έτος διαμορφώθηκαν τα οικονομικά στοιχεία της. Το EBITDA του 2011 ξεπέρασε την πρόβλεψη των 150 εκατ. ευρώ, ενώ αυξημένο κατά μία μονάδα σε σύγκριση με το 2010, ήταν το περιθώριο EBITDA.
 Τα έσοδα από σταθερή τηλεφωνία αυξήθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση και ειδικότερα τα έσοδα από συνδέσεις LLU σημείωσαν ετήσια αύξηση 28%.
Η προώθηση των έξυπνων συσκευών (smartphones) οδήγησε σε μεγαλύτερη χρήση των υπηρεσιών δεδομένων, μια σημαντική νέα πηγή εσόδων για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας διεθνώς. Έτσι, το 2011 τα έσοδα από υπηρεσίες mobile internet της Wind αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 20% (15% στους συνδρομητές με συμβόλαιο και 100% στους συνδρομητές καρτοκινητής).


Πελατειακή βάση «Wind Ελλάς» – 2011


Σε ό,τι αφορά τους συνδρομητές με συμβόλαιο, η Wind εστίασε στην ποιοτική διαχείριση της πελατειακής της βάσης και στη διατήρηση των πελατών υψηλής αξίας, ιδιαίτερα στα προγράμματα συμβολαίου, όπου το μέσο έσοδο ανά πελάτη (ARPU) σταθεροποιήθηκε κατά τη διάρκεια του έτους. Στην καρτοκινητή τηλεφωνία οι ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν κατά 11%.
 Στη σταθερή τηλεφωνία, οι LLU συνδρομητές αυξήθηκαν κατά 27% στη διάρκεια του έτους, φτάνοντας τις 343.000. Συνολικά, η Wind αύξησε στο 20,6% το μερίδιό της στην ελληνική αγορά LLU, αποκτώντας το 26% των νέων συνδέσεων LLU του 2011.
Τα πακέτα σύγκλισης (κινητή/σταθερή/internet) σημείωσαν επίσης πολύ καλές επιδόσεις το 2011, ξεπερνώντας τους 100.000 συνδρομητές, σχεδόν δηλαδή το 30% της βάσης των LLU πελατών Wind.


Συνολικές επενδύσεις 86,7 εκατ. ευρώ


Έχοντας θετικές ταμειακές ροές, η Wind χρηματοδότησε με ίδια κεφάλαια το σύνολο των επενδύσεών της για το 2011 αλλά και τις μη λειτουργικές εφάπαξ δαπάνες ύψους 119 εκατ. ευρώ, στις οποίες περιλαμβάνεται η καταβολή 65 εκατ. ευρώ για την ανανέωση της άδειας GSM 900. Οι επενδύσεις σε υποδομές αφορούν, κατά κύριο λόγο, τον πλήρη εκσυγχρονισμό του δικτύου της Wind, που ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2011 και θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τριετίας με ανάδοχο την Huawei.
Η πορεία του συγκεκριμένου έργου προχωρά σταθερά, καθώς το 2011 κάλυψε το 60% των σταθμών βάσης στην Αθήνα και το 75% των σταθμών βάσης στη Θεσσαλονίκη. Το έργο εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς και, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, κατά το τέλος Μαρτίου του 2012 θα έχει ολοκληρωθεί κατά 100% ο εκσυγχρονισμός του δικτύου Wind στη Θεσσαλονίκη και κατά 90% στην Αθήνα. Αποτέλεσμα του έργου θα είναι η παροχή υπηρεσιών κινητής ευρυζωνικότητας (mobile broadband) με ταχύτητες που φτάνουν τα 42 Μbps.
Οι συνολικές επενδύσεις μέχρι την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του δικτύου και των λοιπών τεχνολογικών υποδομών θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. ευρώ.


CYTA


Επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα το 2012


Την ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά σκοπεύει να επιδιώξει η Cyta Hellas κατά τη φετινή χρονιά, με τη θυγατρική του κύριου τηλεπικοινωνιακού παρόχου της Κύπρου να ετοιμάζεται να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της και σε περαιτέρω επενδύσεις.
 Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που κατέθεσε η Cyta στην κυπριακή βουλή, στα πλάνα για το 2012 περιλαμβάνεται η αύξηση των επενδύσεων από τα 10 εκατ. ευρώ σε 30 εκατ. ευρώ, όσον αφορά τη θυγατρική Digimed, η οποία είναι ο βασικός μέτοχος (95%) της Cyta Hellas. Ο λόγος της αύξησης του ποσού αυτού είναι η επικείμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής θυγατρικής, η οποία το 2012 θα επιδιώξει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς στο 21% μεταξύ των εναλλακτικών τηλεπικοινωνιακών παρόχων, αλλά και να συνεχίσει την προώθηση νέων υπηρεσιών υψηλών ταχυτήτων τεχνολογίας VDSL.
 Στα πλάνα της εταιρείας είναι και η είσοδος στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας.


 


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΠΥΡΟΣ ΔΕΛΕΝΔΑΣ
ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΙΤΑΝ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΟΛΥΑΣΦΑΛΙΣΤΗΡΙΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ
ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
TA ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΟΙ ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site