Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάρτιος 2012-τ.380                              

ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΠΤΩΤΙΚΑ ΛΟΓΩ ΑΔΥΝΑΜΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ


Η κρίση στην ελληνική οικονομία και η επίπτωση της αύξησης στη φορολογία καυσίμων οδήγησαν σε περαιτέρω μείωση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά, με αποτέλεσμα την πτώση κατά περίπου 11% στα καύσιμα κίνησης και τις βιομηχανικές πωλήσεις, καθώς και την πίεση στα εμπορικά περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, καθώς αυτές εστίασαν το ενδιαφέρον τους στη διατήρηση των όγκων πωλήσεων.


Τα φοροεισπρακτικά μέτρα, οι περικοπές, η ανεργία, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, που συνεχώς συρρικνώνεται, και κυρίως η ανασφάλεια για το τι θα ακολουθήσει στο μέλλον δημιούργησαν ένα εκρηκτικό μείγμα, που αναπόφευκτα οδήγησε σε μείωση της ζήτησης και περιορισμό της κατανάλωσης.
Στα καύσιμα, οι υψηλοί φόροι και οι αυξημένες τιμές του πετρελαίου διεθνώς επιβάρυναν το κόστος αγοράς τους. Ο έντονος ανταγωνισμός ανάγκασε τις εταιρείες εμπορίας να περιορίσουν τα περιθώρια κέρδους τους, σε μια προσπάθεια προσαρμογής στα νέα δεδομένα της αγοράς, ενώ η έλλειψη ρευστότητας από το τραπεζικό σύστημα δημιούργησε επιπρόσθετες πιέσεις σε όλους τους εμπλεκόμενους στον κλάδο.
Τα περιθώρια διύλισης παρέμειναν χαμηλά κατά τη διάρκεια του έτους, με το σύνθετο περιθώριο αναφοράς τύπου FCC (benchmark FCC margin) να διαμορφώνεται στα 2.86 δολ./bbl (2010: 4.37 δολ./bbl), σημειώνοντας ιστορικό χαμηλό στο Δ’ τρίμηνο λόγω της μειωμένης ζήτησης και των χαμηλών περιθωρίων βενζίνης και νάφθας. Τα απλά περιθώρια διύλισης ήταν ακόμα χαμηλότερα, χωρίς όμως σημαντική επίπτωση στην επίδοση των ομίλων, καθώς για παράδειγμα τα διυλιστήρια Ελευσίνας και Θεσσαλονίκης των ΕΛ.ΠΕ. παρέμειναν κλειστά κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους, λόγω των έργων αναβάθμισης.
Η πολιτική αβεβαιότητα σε ορισμένες πετρελαιοπαραγωγές χώρες και οι επιπτώσεις της στη διαθεσιμότητα αργού πετρελαίου συνέβαλαν στη διατήρηση υψηλών τιμών, με το αργό τύπου Brent στα 111 δολ./bbl κατά μέσο όρο το 2011, οδηγώντας σε αυξημένες ανάγκες κεφαλαίου κίνησης.
Πάντως σημάδια σταθερότητας εμφανίζει το 2012 η παγκόσμια αγορά πετρελαίου, σύμφωνα με τον ΟΠΕΚ, εξαιτίας της αυξημένης κατανάλωσης από την πλευρά της Ασίας, σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση στη Δύση.
Η φαινομενική σταθερότητα έρχεται σε αντίθεση με τις πολιτικές εντάσεις μεταξύ Ιράν και Δύσης, όσον αφορά το πυρηνικό πρόγραμμα της χώρας, δίνοντας ώθηση στη μέση τιμή πετρελαίου σε υψηλό τριετίας.
Συγκεκριμένα, στη μηνιαία έκθεσή του που μεταδίδει το Dow Jones Newswires, ο ΟΠΕΚ άφησε αμετάβλητες τις προβλέψεις το Μάρτιο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Συνεχίζει επίσης να «βλέπει» πως η παγκόσμια ζήτηση θα αυξηθεί έως τα 900,000 βαρέλια την ημέρα το 2012. Επιπλέον εκτιμά ότι οι παγκόσμιες ανάγκες για πετρέλαιο παρέμειναν σταθερές στα 30 εκατ. βαρέλια την ημέρα.


ΕΝΤΟΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΣΕΙΣΜΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ


Σε ό,τι αφορά στον ανοικτό διαγωνισμό που προκήρυξε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής για τη διενέργεια ερευνών στη Νότια Κρήτη και το Ιόνιο, ήδη οκτώ εταιρείες έχουν υποβάλει προσφορά για να συμμετάσχουν. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Γιάννη Μανιάτη, ο οποίος ενημέρωσε και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια σε συνάντηση που είχαν στο προεδρικό μέγαρο, η συμμετοχή στο διαγωνισμό για τις έρευνες είναι ιδιαιτέρως θετική. H επίσημη έναρξη της διαδικασίας αναμένεται αμέσως μετά τη δημοσίευση της σχετικής πρόσκλησης στην Eφημερίδα της Eυρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, παρόμοιο ενδιαφέρον δεν έχει καταγραφεί διεθνώς, λόγω του ότι συνήθως ακολουθείται η διαδικασία των απευθείας αναθέσεων.
Οι εταιρείες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό θεωρούνται διεθνούς κύρους και δραστηριοποιούνται σε δεκάδες χώρες ανά τον κόσμο. Οι προσφορές τους θα αξιολογηθούν με βάση οικονομικούς, αλλά και τεχνικούς όρους (έκταση των ερευνών, εμπειρία, δυνατότητα προώθησης των περιοχών στη διεθνή αγορά, κ.ά.). Οι εταιρείες αυτές προέρχονται από τις ΗΠΑ, τη Νορβηγία, τη Γαλλία, την Αγγλία, αλλά και τη Γερμανία και είναι οι Ιon Geophysical Corporation, TGS-Nopec Geophysical Company ASA, CGG Veritas, Dolphin Geophysical και Petroleum Geo-Services (PGS), στις οποίες προστέθηκαν ως τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των προτάσεων οι Spec Partners LTD, Spectrum Geo Limited και Fugro Multiclient Services AS.
Οι εταιρείες που θα κερδίσουν τον εν λόγω διαγωνισμό θα χρηματοδοτήσουν με δικά τους κεφάλαια τις έρευνες, με κόστος που υπολογίζεται στα 40 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη τους θα προέλθουν από την πώληση των αποτελεσμάτων των ερευνών στις πετρελαϊκές εταιρείες που θα προχωρήσουν στην εξόρυξη.
Αφότου ολοκληρωθούν οι σεισμικές έρευνες, θα φανεί αν υφίστανται πλούσια κοιτάσματα υδρογονανθράκων στο Iόνιο και κυρίως στην περιοχή νότια της Kρήτης, που στηρίζονται σε γεωλογικά δεδομένα. Σύμφωνα με τους στόχους του υπουργείου, οι έρευνες θα ολκληρωθούν γρήγορα και θα αρχίσουν οι πρώτες γεωτρήσεις στο τέλος του 2012. Όσον αφορά τα ενδεχόμενα κρατικά έσοδα που θα μπορεί να αποκομίσει η χώρα, αυτά αναμένονται σε ορίζοντα επταετίας.



ΕΛ.ΠΕ.:
ΘΕΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ


Τα «Ελληνικά Πετρέλαια» δημοσίευσαν θετικά αποτελέσματα, παρά τις δυσμενείς συνθήκες στον κλάδο της διύλισης, την κρίση στην ελληνική αγορά και τη διακοπή της λειτουργίας των διυλιστηρίων για συντήρηση και αναβαθμίσεις. Τα συγκρίσιμα κέρδη EBITDA του ομίλου ανήλθαν στα 363 εκατ. ευρώ (-23% έναντι του 2010) και τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη στα 137 εκατ. ευρώ (-33% έναντι του 2010). Τα αποτελέσματα επηρεάστηκαν κυρίως από τη θετική επίδοση του κλάδου διύλισης και εμπορίας, λόγω αριστοποίησης στην παραγωγή και την εμπορία και κυρίως λόγω του ελέγχου και του περιορισμού των λειτουργικών δαπανών, των διεθνών δραστηριοτήτων, που σημείωσαν αύξηση μεριδίων αγοράς, και των καλύτερων αποτελεσμάτων των ΔΕΠΑ και Elpedison, λόγω της αυξημένης συμμετοχής μονάδων φυσικού αερίου στην ηλεκτροπαραγωγή.
Ο όμιλος παραμένει προσηλωμένος στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, με τo ενοποιημένο λειτουργικό κόστος του 2011 μειωμένο κατά 8% σε σχέση με το 2010 και την επίτευξη επιπρόσθετης μείωσης κατά 4% το 2012 (σε συγκρίσιμη βάση). Τα παραπάνω προέκυψαν ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης των κεντρικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών του, που υλοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2011, επηρεάζοντας τα αποτελέσματα του Δ’ τριμήνου κατά 40 εκατ. ευρώ. Η συνεχής προσαρμογή της οργάνωσης στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς, σε συνδυασμό με τις άλλες πρωτοβουλίες μετασχηματισμού στην εμπορία, όπως η αριστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, με την κατάργηση 4 περιφερειακών εγκαταστάσεων στο Δ’ τρίμηνο, η βελτίωση των λειτουργιών στη διύλιση, καθώς και η μείωση του κόστους στις προμήθειες, οδήγησαν σε σημαντικό περιορισμό κόστους, με το σωρευτικό ετήσιο όφελος να φτάνει τα 165 εκατ. ευρώ για το 2011 και με βελτίωση των επιδόσεων στους τομείς της ασφάλειας και του περιβάλλοντος.
Κατά το 2011, ο όμιλος συνέχισε τη στρατηγική βελτιστοποίησης του χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων του αποσυρόμενος από τη Γεωργία, η οποία δεν του προσέφερε ουσιαστική δυνατότητα ανάπτυξης, καθώς δεν συγκαταλεγόταν στις κύριες αγορές του, ενώ η μείωση της συμμετοχής στην παραχώρηση του West Obayed έλαβε οριστική έγκριση από τις αιγυπτιακές αρχές.
Η ισχυρή κεφαλαιακή βάση, ο έγκαιρος προγραμματισμός και η αποτελεσματική διαχείριση των ταμειακών ροών και του κεφαλαίου κίνησης διασφάλισαν την επιτυχή αντιμετώπιση της χρηματοοικονομικής κρίσης και την ομαλή εξέλιξη του επενδυτικού προγράμματος του ομίλου, με την ολοκλήρωση και την έναρξη λειτουργίας του αναβαθμισμένου διυλιστηρίου Θεσσαλονίκης και τη σημαντική πρόοδο στο έργο αναβάθμισης της Ελευσίνας, που βρίσκεται στο τέλος της κατασκευαστικής φάσης, με συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσης 97%.
Με βάση τα αποτελέσματα του 2011 και τις προβλεπόμενες επιδόσεις του ομίλου το 2012, το διοικητικό συμβούλιο πρότεινε τη διατήρηση του ετήσιου μερίσματος στα 0,45 ευρώ ανά μετοχή.
 Κύρια σημεία των αποτελεσμάτων των επιχειρηματικών κλάδων:


ΕΓΧΩΡΙΑ ΔΙΥΛΙΣΗ, ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ & ΕΜΠΟΡΙΑ


• Η μειωμένη εγχώρια ζήτηση οδήγησε σε χαμηλότερους όγκους πωλήσεων στο εσωτερικό, ενώ τα έργα αναβάθμισης και συντήρησης των διυλιστηρίων επηρέασαν την παραγωγή και τις εξαγωγές.
• Τα συγκρίσιμα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 249 εκατ. ευρώ (-24%). Τα χαμηλά περιθώρια διύλισης στο Β’ εξάμηνο αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη βελτιωμένη επίδοση του κλάδου Εφοδιασμού & Εμπορίας.
• Τα προγράμματα ελέγχου δαπανών και οι χαμηλότερες προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις, λόγω καλύτερης διαχείρισης πιστώσεων, συνεισέφεραν στην κερδοφορία.


ΕΓΧΩΡΙΑ ΕΜΠΟΡΙΑ


• Χαμηλότεροι όγκοι και περιθώρια λόγω των συνθηκών της αγοράς, που οδήγησαν σε συγκρίσιμα κέρδη EBITDA 21 εκατ. ευρώ (-68%).
• Οι πωλήσεις εσωτερικής αγοράς επηρεάστηκαν από την ύφεση στην Ελλάδα. Τα καύσιμα αεροπορίας στήριξαν εν μέρει την κερδοφορία.
• Η επιτυχημένη είσοδος στην αγορά των νέων προϊόντων «Ekonomy 95» και «BP Ultimate 95» και οι αυξημένες προωθητικές ενέργειες ενίσχυσαν την προσφερόμενη αξία προς τους πελάτες και βελτίωσαν τα μερίδια αγοράς.


ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΜΠΟΡΙΑ


• Παρά το επιδεινούμενο μακροοικονομικό περιβάλλον, που επηρέασε τη ζήτηση στις περισσότερες αγορές, διατηρήθηκε η κερδοφορία, με το συγκρίσιμο EBITDA να διαμορφώνεται στα 45 εκατ. ευρώ (2010: 48 εκατ. ευρώ). Τα ενισχυμένα περιθώρια και ο έλεγχος των δαπανών βελτίωσαν την απόδοση.
• Ικανοποιητική επίδοση στην Κύπρο, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της τοπικής αγοράς. Η JPK, παρά την αύξηση του μεριδίου λιανικής αγοράς, παρουσίασε μειωμένη κερδοφορία, λόγω της χαμηλότερης ζήτησης στην αγορά χονδρικής.
• Αύξηση κερδοφορίας στη Σερβία, λόγω των ισχυρών περιθωρίων και των όγκων πωλήσεων. Στη Βουλγαρία βελτιώθηκαν τα μερίδια αγοράς, ωστόσο η κερδοφορία υποχώρησε λόγω των χαμηλών περιθωρίων που επικράτησαν μέχρι σχεδόν το τέλος του έτους.


Στα πετροχημικά οι πωλήσεις πολυπροπυλενίου επηρεάστηκαν από τα έργα συντήρησης και αναβάθμισης. Τα περιθώρια και οι διεθνείς τιμές υποχώρησαν στο Β’ εξάμηνο λόγω της μείωσης της διεθνούς ζήτησης, οδηγώντας σε συγκρίσιμα κέρδη EBITDA για το 2011 44 εκατ. ευρώ (2010: 50 εκατ. ευρώ).


ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ


• Η συνεισφορά της ΔΕΠΑ στα αποτελέσματα του ομίλου ανήλθε στα 67 εκατ. ευρώ (2010: 32 εκατ. ευρώ), εμφανίζοντας υψηλότερες πωλήσεις λόγω της αυξημένης συμμετοχής του φυσικού αερίου στο ενεργειακό μείγμα και της βελτίωσης της επίδοσης των τοπικών θυγατρικών διανομής και παροχής αερίου (ΕΠΑ).
• Οι καιρικές συνθήκες και η αυξημένη ηλεκτροπαραγωγή από φυσικό αέριο ενίσχυσαν την κερδοφορία της Elpedison, παρά τη μείωση του ΑΕΠ. Τα κέρδη EBITDA 2011 ανήλθαν στα 61 εκατ. ευρώ (2010:18 εκατ. ευρώ), με συμμετοχή 2 εκατ. ευρώ στα αποτελέσματα του ομίλου.


Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Γιάννης Κωστόπουλος, δήλωσε: «Το 2011 ήταν ένα έτος σοβαρών προκλήσεων, λόγω των χαμηλών περιθωρίων διύλισης και της συνεχιζόμενης ύφεσης στην ελληνική οικονομία. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον η επίδοσή μας παρέμεινε θετική. Η προσήλωσή μας στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας μέσω της αναδιοργάνωσης, της μείωσης των δαπανών, της βελτιστοποίησης των δραστηριοτήτων, της διαχείρισης των κινδύνων και των επενδύσεων για την αναβάθμιση των διυλιστηρίων, αποδίδει καρπούς με σημαντικά πλεονεκτήματα για τις δραστηριότητές μας, που θα γίνουν ακόμη πιο ορατά στο Β’ εξάμηνο του 2012. Το πρόγραμμα αναβάθμισης των διυλιστηρίων ολοκληρώνεται σύμφωνα με το σχεδιασμό και το 2012 θα αποτελέσει θετικό σημείο καμπής για τις δυνατότητες αύξησης κερδοφορίας του ομίλου και δημιουργίας αξίας για τους μετόχους. Η επιτυχής ολοκλήρωση και η λειτουργία του έργου αναβάθμισης της Ελευσίνας παραμένει η βασική μας προτεραιότητα στους επόμενους μήνες».


REVOIL:
ΑΥΞΗΣΗ ΚΑΤΑ 25,3% ΤΟ EBITDA


Αύξηση κατά 25,3% εμφάνισαν τα λειτουργικά κέρδη σε επίπεδο EBITDA του ομίλου, κλείνοντας στα 11.18 εκατ. ευρώ το 2011 έναντι των 8.92 εκατ. ευρώ της περσινής χρήσης σε ένα εξαιρετικά δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, καταγράφοντας αύξηση των πωλούμενων όγκων καυσίμων και σημαντικά έσοδα από τη ναυτιλία, τα οποία ανήλθαν στα 2.84 εκατ. ευρώ.
Οι πωλήσεις έκλεισαν στα 903.3 εκατ. ευρώ το 2011 από 764.2 εκατ. ευρώ το 2010, παρουσιάζοντας μιαν αύξηση κατά 18.2%, λόγω της αύξησης των πωλούμενων ποσοτήτων καυσίμων, τις συγκριτικά υψηλότερες τιμές του πετρελαίου διεθνώς, αλλά και τη δραστηριότητα του ομίλου στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Σε μια αγορά η οποία και το 2011 κατέγραψε συνολικά σημαντικές απώλειες (βενζίνες, πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης), οι αντίστοιχες πωλούμενες ποσότητες των καυσίμων του ομίλου ανήλθαν στα 873,9 εκατ. λίτρα, έναντι των 779,4 εκατ. λίτρων του 2010, εμφανίζοντας διψήφια αύξηση κατά 12,1%.
Οι πωλούμενες ποσότητες στις βενζίνες και το πετρέλαιο κίνησης του ομίλου στην εσωτερική αγορά το 2011 ανήλθαν στα 563.3 εκατ. λίτρα, έναντι 516.4 εκατ. λίτρων το 2010, εμφανίζοντας άνοδο κατά 9,1%, με το σύνολο της ελληνικής αγοράς καυσίμων να κινείται σε διψήφια νούμερα πτώσης. Οι πωλούμενες ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης, που αποτέλεσαν το 34,1% των συνολικών πωλήσεων του έτους, παρουσίασαν σημαντική άνοδο, κατά 19%.
Οι πολλές νέες συνεργασίες, η είσοδος του ομίλου στη λιανική πώληση θέρμανσης και οι ευρείας κλίμακας προωθητικές ενέργειες, που ενίσχυσαν σημαντικά τις πωλήσεις, διαφοροποίησαν τις επιδόσεις του ομίλου σε σχέση με τον κλάδο.
Το μικτό κέρδος ανήλθε στα 29,52 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 23,1%, συγκρινόμενο με το αντίστοιχο μέγεθος των 23,99 εκατ. ευρώ της περσινής χρήσης.
Η πολιτική επέκτασης του δικτύου πρατηρίων, με τις 95 νέες συνεργασίες από την αρχή του έτους, που ανεβάζουν το συνολικό μερίδιο αγοράς της εταιρείας άνω του 9%, το πρόγραμμα rebranding και οι επενδύσεις του ομίλου στην ποντοπόρο ναυτιλία, αύξησαν το χρηματοοικονομικό κόστος που, σε συνδυασμό με το μέγεθος των αποσβέσεων, οδήγησαν τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων σε κλείσιμο, στα 1,18 εκατ. ευρώ, από 3,95 εκατ. ευρώ το 2010.
Τα κέρδη, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, έκλεισαν σε 1,05 εκατ. ευρώ από 2,79 εκατ. ευρώ το 2010.
Τα συγκεντρωτικά συνολικά έσοδα, μετά από φόρους, του ομίλου έκλεισαν στα 2,08 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2011, έναντι 1,37 εκατ. ευρώ κατά την περσινή χρήση, αυξημένα λόγω των θετικών συναλλαγματικών διαφορών ευρώ/δολαρίου ΗΠΑ κατά την ενοποίηση από τη συμμετοχή της 100% θυγατρικής Άριστον ΕΕΠΝ στο μετοχικό κεφάλαιο των θυγατρικών της εταιρειών.
Σε μια αγορά που συνεχίζει να καταγράφει απώλειες και σε ένα περιβάλλον βαθιάς ύφεσης, προβλέψεις για το 2012 είναι δύσκολο να γίνουν.
Ο Όμιλος Revoil προσαρμόζεται στο νέο αυτό περιβάλλον με επιλεκτικές επενδύσεις σε νέα πρατήρια, με προοπτικές πωλήσεων και κερδοφορίας, με βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών του προς το καταναλωτικό κοινό. Ενισχύει τους μηχανισμούς για τη διασφάλιση των εσόδων του, προσπαθώντας για τη βέλτιστη αξιοποίηση των οικονομικών του πόρων, του ανθρώπινου δυναμικού και των εγκαταστάσεών του, ενώ, όπου αυτό είναι εφικτό, εφαρμόζει προγράμματα περιορισμού του κόστους. Σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία, η ναυλαγορά παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με μια πιθανή άνοδό της να οδηγήσει σε βελτίωση των περιθωρίων κέρδους για τα δύο πλοία του ομίλου.
 Τo διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θα προτείνει στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2011, λόγω των περιορισμένων κερδών μετά φόρων της μητρικής (340 χιλ. ευρώ) και του ασταθούς οικονομικού περιβάλλοντος.


 


ΕΛΙΝΟΪΛ
ΖΗΜΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΚΕΡΔΩΝ Ο ΟΜΙΛΟΣ


Ζημιές έναντι κερδών παρουσίασαν τα ενοποιημένα αποτελέσματα, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM), της ΕΛΙΝΟΪΛ στο εννεάμηνο του 2011 σε σχέση με το εννεάμηνο του 2010.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου στο εννεάμηνο του 2011 ανήλθε σε 589,3 εκατ., έναντι 586,7 εκατ. το εννεάμηνο του 2010, καταγράφοντας μικρή αύξηση, η οποία οφείλεται στην αύξηση των διεθνών τιμών των πετρελαιοειδών προϊόντων, καθώς ο όγκος πωλήσεων της ΕΛΙΝΟΪΛ παρουσίασε μείωση της τάξης του 6%, μικρότερη όμως από τη συνολική μείωση του όγκου πωλήσεων της αγοράς.
Τα μικτά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 30,3 εκατ., έναντι 34,9 εκατ. το εννεάμηνο του 2010 και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), ανήλθαν σε 5,0 εκατ. έναντι 6,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2010. Αντίστοιχα τα ενοποιημένα προ φόρων αποτελέσματα του ομίλου (EBT) ανήλθαν σε ζημία 0,7 εκατ. έναντι κέρδους 2,5 εκατ., ενώ τα ενοποιημένα αποτελέσματα, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM), ανήλθαν σε ζημία 0,9 εκατ. έναντι κέρδους 1,8 εκατ.
Όσον αφορά στη μητρική εταιρεία ΕΛΙΝΟΪΛ Α.Ε., τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 5,9 εκατ., μειωμένα κατά 16,3% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2010, τα κέρδη προ φόρων σε 0,3 εκατ., έναντι 2,9 εκατ. το εννεάμηνο του 2010, και τα κέρδη, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM), ήταν οριακά αρνητικά έναντι κέρδους 2,0 εκατ.
Τα αποτελέσματα του εννεαμήνου, σε επίπεδο μητρικής, έχουν επηρεασθεί κυρίως από τη σημαντική μείωση της ζήτησης για πετρελαιοειδή.
 Σε επίπεδο ομίλου, η συνεχής πτωτική οικοδομική δραστηριότητα έχει περιορίσει τις ευκαιρίες δραστηριοποίησης της ΕΛΙΝ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Τ.Ε., επηρεάζοντας τον κύκλο εργασιών της. Ακόμη, επηρεάστηκαν τα αποτελέσματα της ΕΛΙΝ Ν.Ε., αφενός από την πτώση στη ζήτηση για μεταφορά καυσίμων και αφετέρου επειδή επιβαρύνθηκαν με έξοδα που σχετίζονται με τον προγραμματισμένο δεξαμενισμό (special dry docking) των δύο μεγάλων δεξαμενόπλοιων. Πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος έχει και η πολύ μεγάλη αύξηση του κόστους δανεισμού, απόρροια της κρίσης στο εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Παρά το δυσμενές επιχειρησιακό περιβάλλον και τις περιορισμένες προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, η ΕΛΙΝΟΪΛ συνεχίζει την επιλεκτική και στοχευμένη ανάπτυξη, δίνοντας βάρος σε υγιείς συνεργασίες και φροντίζοντας να διασφαλίζει τα έσοδά της.
Σημειώνεται πως, έχοντας ως όπλα την ισχυρή κεφαλαιακή της επάρκεια και τις άρτιες υποδομές της, τις οποίες επέκτεινε πρόσφατα στο Πόρτο Λάγος και επεκτείνει την τρέχουσα περίοδο στον Ασπρόπυργο, ενισχύει ακόμη περισσότερο τη δυνατότητά της για τη βέλτιστη διαχείριση των αποθεμάτων της, καθώς και για την αμεσότερη και πιο ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών της. Παράλληλα, η εταιρεία αναζητά ευκαιρίες για να αναπτύξει δραστηριότητες σε τομείς όπου μπορεί να εκμεταλλευτεί τις υποδομές της, αλλά και τη διαθέσιμη τεχνογνωσία, στοχεύοντας στη δημιουργία πρόσθετων εσόδων. Έχοντας ως στόχο τη διατήρηση της ελεγχόμενης οικονομικής πορείας σε ένα πολύ δυσμενές επιχειρησιακό περιβάλλον, η διοίκηση της ΕΛΙΝΟΪΛ αναπροσαρμόζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα στρατηγικά της πλάνα, επιδιώκοντας τον περιορισμό του κόστους μέσω της ανάπτυξης συνεργειών και της μέγιστης αξιοποίησης των πόρων και των υποδομών της.
Παράλληλα, διατηρεί απόλυτη προσήλωση στην ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών της, στοιχείο που ενισχύει τη φήμη της, δημιουργεί σταθερές σχέσεις με τους υφιστάμενους, αλλά και προσελκύει νέους πελάτες, εξασφαλίζοντας έτσι τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης.


ΕΛ.ΠΕ.-ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ-ΣΕΕΠΕ
ΚΟΙΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ


Κοινές προτάσεις προς την Πολιτεία για τον περιορισμό της λαθρεμπορίας στη διακίνηση των καυσίμων καταθέτουν οι εταιρείες διύλισης και οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών. Το ζήτημα της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου στην αγορά καυσίμων αναδεικνύεται ως μείζον θέμα για την ελληνική οικονομία.
Με σχετική τους ανακοίνωση, οι εταιρείες διύλισης και οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών (ΕΛ.ΠΕ., ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, ΣΕΕΠΕ) υπογραμμίζουν πως είναι απολύτως απαραίτητο η Πολιτεία, σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς, να προσδιορίσει το μέγεθος, τις πηγές, τους τρόπους, τα μέσα και τους τελικούς αποδέκτες του λαθρεμπορίου και να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για τον περιορισμό του φαινομένου της λαθρεμπορίας στη διακίνηση των καυσίμων.
Πιο συγκεκριμένα, οι επίσημες θέσεις – προτάσεις προς την Πολιτεία των ως άνω φορέων είναι οι εξής:
1. Αυστηρός έλεγχος για την καταπολέμηση των εικονικών εξαγωγών καυσίμων,
2. Αυστηρός έλεγχος της διακίνησης ναυτιλιακών καυσίμων,
3. Εξάρθρωση των κυκλωμάτων νέας μορφής λαθρεμπορίου και νοθείας της βενζίνης με άλλες ουσίες (π.χ. μεθανόλη, τολουόλη, κ.ά.),
4. Εξίσωση των φόρων στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης, με παράλληλη πρόβλεψη επιστροφής πόρων σε κοινωνικά ασθενείς ομάδες, βάσει οικονομικών και γεωγραφικών κριτηρίων,
5. Αφαίρεση της άδειας λειτουργίας από τα πρατήρια στα οποία διαπιστώνεται «παρέμβαση» (π.χ. με ηλεκτρονικούς μηχανισμούς) στη λειτουργία των αντλιών,
6. Άμεση εφαρμογή του συστήματος ελέγχου εισροών/εκροών στα πρατήρια,
7. Έλεγχος τιμολογίων αγορών σε πρατήρια από ΚΕΔΑΚ και ΣΔΟΕ και εφαρμογή του νόμου στις περιπτώσεις παραεμπορίου και πειρατείας,
8. Δειγματοληπτικός έλεγχος τιμολογίων εταιρειών εμπορίας για τυχόν περιπτώσεις λαθρεμπορίου και πειρατείας,
9. Πάταξη της παραεμπορίας και της παράνομης εμφιάλωσης στο υγραέριο,
10. Εκσυγχρονισμός των χρονοβόρων και δαπανηρών τελωνειακών διαδικασιών.
Επιπλέον, τονίζεται ότι η εξάλειψη του λαθρεμπορίου θα περιορίσει τον αθέμιτο ανταγωνισμό και θα σταματήσει το κλείσιμο των υγιών επιχειρήσεων του κλάδου.



 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΠΥΡΟΣ ΔΕΛΕΝΔΑΣ
ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΙΤΑΝ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΟΛΥΑΣΦΑΛΙΣΤΗΡΙΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ
ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
TA ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΟΙ ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site