Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Απρίλιος 2012-τ.381                              

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΧΑΙΡΑΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ


Η ΑΒ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΕ 30% ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ

Με «πράσινες» επενδύσεις, ανάπτυξη υποδομών, επέκταση των σημείων πώλησης, χαμηλές τιμές, υποστήριξη των συνεργατών και του ανθρώπινου δυναμικού η «ΑΒ Βασιλόπουλος» επιμένει ελληνικά. Προωθεί μικρούς παραγωγούς, φέρνει τα προϊόντα τους στα ράφια, στηρίζει τις εξαγωγές τους και φιλοδοξεί να δημιουργήσει ακόμη περισσότερα gourmet μαγαζιά με εγχώρια προϊόντα. Και όλα αυτά σε απόλυτη βέβαια συμφωνία με τη μητρική εταιρεία Delhaize, η οποία και στηρίζει τις ελληνικές επιλογές, κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι έχουν γίνει επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ.
 Ήδη στο πλαίσιο της ανάδειξης των ελληνικών προϊόντων, η «ΑΒ» έχει στηρίξει περισσότερους από 80 παραγωγούς αγροτικών προϊόντων σε όλη τη χώρα και συνεχίζει να ανακαλύπτει καινούργιους. Ανάμεσα στους στόχους της είναι να φθάσει μέχρι και τα 600 σημεία πώλησης και να αυξήσει τα μερίδια αγοράς, κρατώντας χαμηλά τις τιμές.
Αυτά μας αναφέρει ο εκτελεστικός πρόεδρος νοτιοανατολικής Ευρώπης,                        κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι η «ΑΒ» είναι η φθηνότερη σε «σταθερές» τιμές λιανεμπορική αλυσίδα, ενώ υποστηρίζει ότι ο Έλληνας λιανέμπορος θα πρέπει να έχει τα ίδια δικαιώματα με τον αλλοδαπό ανταγωνιστή του, κάτι απλό, το οποίο όμως απαιτεί βελτίωση της νομοθεσίας.


ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ


Χ_Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» είναι πολυεθνική εταιρεία ή ελληνική; Τι την θεωρείτε και γιατί;


Κ.Μ._Δεν συμφωνώ με τον όρο «πολυεθνική», δέχομαι τον όρο «διεθνή». Μια διεθνής εταιρεία, σε ένα περιβάλλον χωρίς στεγανά, με έλεγχο και δομές, μπορεί και προσφέρει παραγωγή πλούτου στις τοπικές αγορές, δημιουργώντας ευκαιρίες για εξωστρέφεια. Ανήκουμε σε ένα διεθνή όμιλο, την Delhaize, θεωρώ όμως ότι η «ΑΒ» είναι 100% ελληνική. Και αυτό γιατί έχει 100% ελληνικό μάνατζμεντ και απευθύνεται στο ελληνικό κοινό, εξάγει ελληνική νοοτροπία και γεύση. Δεν κάνουμε κατάχρηση της ελληνικής σημαίας. Δείχνουμε αυτό που είμαστε και όχι αυτό που θα θέλαμε να είμαστε.


Χ_Δεν παύει όμως να είναι πολυεθνική.


Κ.Μ._Η δομή μας είναι ευδιάκριτη. Είμαστε μέλος ενός διεθνούς οργανισμού, που μας διευκολύνει σε πολλά πράγματα όσον αφορά τις συνέργειές μας.


Χ_Συμφέρει μια διεθνή λιανεμπορική επιχείρηση να λειτουργεί στην ελληνική αγορά;


Κ.Μ._Είτε διεθνής εταιρεία είναι είτε ελληνική, τα ίδια προβλήματα θα αντιμετωπίσει, αυτά που πηγάζουν από τη δομή λειτουργίας του ελληνικού συστήματος όπως διαμορφώνεται από τη γραφειοκρατία, την πολυνομία και τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις ή το πολιτικό κόστος.


Χ_ Είστε η καλύτερη εταιρεία στον κλάδο σας;


Κ.Μ._Πιστεύουμε σε αυτό που κάνουμε, το γνωρίζουμε και προσπαθούμε να είμαστε οι καλύτεροι στην Ελλάδα.


Χ_Το έχετε πετύχει;


Κ.Μ._Τα αποτελέσματα και η εμπιστοσύνη των πελατών αυτό δείχνουν.


Χ_Πού αποδίδετε τη διαφορά σας;


Κ.Μ._Είναι αποτέλεσμα πολλών πραγμάτων. Αρχικά, έχουμε κατορθώσει το 25% διοικητικά έξοδα που είχαμε στο παρελθόν, να το μειώσουμε στο 17% και συγχρόνως έχουμε προσλάβει επιπλέον περίπου 6.000 συνεργάτες. Αυτό μάλιστα δείχνει ότι δεν είναι πρόβλημα το εργατικό κόστος, όπως ακούω να λένε πολλοί ότι δεν έρχονται να επενδύσουν στην Ελλάδα λόγω εργατικού κόστους. Δεν είναι αυτό. Δεν έρχονται να επενδύσουν γιατί δεν υπάρχει πεδίο δράσης για όποιον έρχεται να βάλει εδώ τα λεφτά του, ώστε να ξέρει ότι σε κάποια χρόνια θα έχει το αποτέλεσμα που έχει σχεδιάσει. Δεν υπάρχει κρατικός προγραμματισμός, δηλαδή να υπάρχουν στάνταρ υποδομές. Αυτό είναι το πρόβλημα. Η έλλειψη σταθερότητας. Έρχεσαι και επενδύεις, και μετά σου λένε «βάλε και αυτό τον φόρο» και τον άλλο και αλλάζουν οι νόμοι, μετατοπίζονται τα δεδομένα. Δεν υπάρχει στρατηγική κράτους.


Χ_Η Delhaize επιμένει ελληνικά;


Κ.Μ._Ναι, επιμένουμε όχι γιατί δεν υπάρχει άλλη επιλογή, αλλά από άποψη. Είμαστε υπερήφανοι ως Έλληνες που έχουμε πείσει τους αλλοδαπούς συνεργάτες μας ότι πρέπει να δουλεύουμε εδώ, στην Ελλάδα. Έχουμε ήδη επενδύσει 800 εκατομμύρια ευρώ στη χώρα και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε. Δεν κάνουμε πολιτικό lobby, δουλεύουμε με τον Έλληνα καταναλωτή και τις προτιμήσεις του.


Χ_Υπάρχει όφελος;


Κ.Μ._Ναι, έχουμε απόδοση. Όταν ήλθαμε το 1990, μέχρι και το 1997, η εταιρεία δεν γνώριζε ακόμα πώς να «συμπεριφερθεί». Η επιχείρηση «ΑΒ» ήταν ένα πολύ ακριβό μαγαζ, με τελείως διαφορετικό πελατολόγιο από σήμερα και πολύ περιορισμένο γεωγραφικά. Νο 5 παίκτης. Ωστόσο, το 1997 χαράξαμε μια νέα στρατηγική. Βάσει αυτής, ξεκινήσαμε από την αποκλιμάκωση των τιμών, καθώς τότε είμαστε έως 27% ακριβότεροι.


Χ_Εξακολουθείτε να είστε;


Κ.Μ._Το αντίθετο! Νομίζω ότι είμαστε η φθηνότερη αλυσίδα που υπάρχει στην Ελλάδα σε σταθερές τιμές, δηλαδή χωρίς προβολές και προωθητικές ενέργειες και παρόμοιες πρακτικές, που κάθε μέρα εφαρμόζουμε όλες οι λιανεμπορικές αλυσίδες. Σε σταθερές τιμές σίγουρα είμαστε η φθηνότερη αλυσίδα. Προσπαθούμε να είμαστε η φθηνότερη.


Χ_Συμφέρει κάποιον να αγοράζει στον «Βασιλόπουλο»;


Κ.Μ._Βεβαίως, γιατί όταν έχει και την κάρτα «ΑΒ», «πιστότητας» όπως την ονομάζουμε, τότε έχει επιπλέον λόγους να αγοράζει, καθώς κερδίζει σημαντικά. Σε ετήσια βάση αυτός που ψωνίζει στον «ΑΒ», κερδίζει στο καλάθι του πολύ περισσότερα χρήματα από το αν ψώνιζε από αλλού.


Χ_Γιατί δεν αποτυπώνεται αυτό που μας λέτε στα επίσημα στοιχεία;


Κ.Μ._Υπάρχουν στοιχεία που το επιβεβαιώνουν. Όταν συγκρίνουμε, πρέπει να παίρνουμε σταθερές τιμές από όλες τις αγορές και για το ίδιο προϊόν. Τότε αποτυπώνεται η πραγματικότητα.


Χ_Τα χρήματα που η Delhaize κερδίζει από την «ΑΒ Βασιλόπουλος» τα επενδύει και πάλι στην ελληνική αγορά;


Κ.Μ._Όλα έχουν επανεπενδυθεί τόσο για την κατασκευή, επέκταση και διεύρυνση των καταστημάτων όσο και για την υποδομή τους σε πληροφορική και τεχνολογία, η οποία σαφώς διευκολύνει την παραγωγικότητα.


Χ_ Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το επόμενο διάστημα;


Κ.Μ._Από μερίδιο αγοράς 5%, που είχαμε πριν από 5 χρόνια, σήμερα έχουμε φτάσει κοντά στο 20%. Θέλουμε να συνεχίσουμε και να φθάσουμε στο 30% μερίδιο αγοράς στο οργανωμένο λιανεμπόριο, που το θεωρούμε φυσιολογικό για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς.


Χ_Προωθείτε ελληνικά προϊόντα και νέα προϊόντα από μικρούς παραγωγούς. Πείτε μας για τη διαδικασία.


Κ.Μ._Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια για την προώθηση ελληνικών προϊόντων. Αρκεί να αναφέρω ότι ξεκινήσαμε πριν από πολλά χρόνια σαν μια καθαρά εισαγωγική εταιρεία. Οι εισαγωγές μας το 1990 αντιστοιχούσαν στο 90% των προϊόντων μας. Σήμερα τα εισαγόμενα έχουν ένα ποσοστό 60%, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παράγονται κατά 90% από Έλληνες παραγωγούς με εξαγωγικό χαρακτήρα.


Χ_Ευνοείτε τους Έλληνες μικρούς παραγωγούς;


Κ.Μ._Βρίσκουμε ελληνικές γεύσεις και δημιουργούμε τους παραγωγούς. Έχουμε δημιουργήσει περισσότερους από 80 παραγωγούς, οπωροκηπευτικά τυριά και κρέατα. Θέλουμε να προωθούμε ελληνικά προϊόντα. Να αναδειχθεί η παραγωγή μας. Πιστεύουμε στις ελληνικές γεύσεις και τα ελληνικά προϊόντα.


Χ_Η προσπάθειά σας αυτή με τους μικρούς παραγωγούς πού στοχεύει;


Κ.Μ._Να έχουμε gourmet μαγαζιά με ελληνικά προϊόντα. Είναι μια διαδικασία όπου έχει κόστος και εμείς το αναλαμβάνουμε. Θέλουμε να δείξουμε στους εκτός Ελλάδας συνεργάτες μας ότι η Ελλάδα είναι η ιστορική κοιτίδα της γαστρονομίας.


Χ_Υπάρχει πρόβλημα στην ανάπτυξη των σούπερ μάρκετ.


Κ.Μ._Σήμερα τα καταστήματά μας εξαρτώνται από 6-7 υπουργεία. Δεν βοηθά η διάσπαση αυτή και έχουμε λάβει δεσμεύσεις ότι θα λυθεί. Οι υποσχέσεις κρατούν πολλά χρόνια από 12 Υπουργούς Εμπορίου, ίσως ο 13ος να το λύσει.


Χ_Τι ακριβώς ζητάτε;


Κ.Μ._Θέλουμε ό,τι ισχύει σε όλο τον κόσμο. Δηλαδή, να μπορούμε να πουλάμε ό,τι πουλά, και με τον ίδιο τρόπο, ο αντίστοιχος επιχειρηματίας στην Ολλανδία ή τη Γερμανία. Για παράδειγμα, να μην απαγορεύει η νομοθεσία την τυποποίηση τυριών ή αλλαντικών ή την πώληση ψωμιού που παρασκευάζεται εντός του καταστήματος. Όποια βελτίωση κάνουμε, στοχεύει στο να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί.


Χ_Τι πιστεύετε για την ποιότητα της ελληνικής αγοράς;


Κ.Μ._Είναι ακόμα σε χαμηλά επίπεδα, σε σχέση με αυτό που θα μπορούσε να έχει κατακτήσει. Εμείς αποποιούμαστε τη χαμηλή ποιότητα, εκπαιδεύουμε φαρμαδόρους, παραγωγούς, αγρότες. Στηρίζουμε τους παραγωγούς για να κάνουν εξαγωγές, στέλνουμε τα προϊόντα τους στο εξωτερικό. Δουλεύουμε για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων, γιατί πιστεύουμε σε αυτά.



Χ_Πέρα από τις επενδύσεις σε υποδομές, με το ανθρώπινο δυναμικό τι κάνετε, ποια είναι η σχέση που έχετε αναπτύξει;


Κ.Μ._Σε επίπεδο συναλλαγών, πληρώνουμε το προσωπικό και τους προμηθευτές μας στην ώρα τους και αυτό είναι πολύ βασικό. Σε επίπεδο σχέσεων και αντιμετώπισης κάνουμε μεγάλη προσπάθεια: έχουμε δικά μας εκπαιδευτικά συστήματα, το δικό μας πανεπιστήμιο, μαθαίνουμε στα στελέχη μας ξένες γλώσσες. Στο «πανεπιστήμιο» του «ΑΒ» επιλέγουμε στελέχη μας που δεν είχαν την τύχη να σπουδάσουν και τους στηρίζουμε με το να παρακολουθήσουν ένα εξάμηνο εκπαιδευτικό πρόγραμμα χωρίς να δουλεύουν. Έχουμε δημιουργήσει κατασκηνώσεις για το καλοκαίρι, για τα παιδιά των εργαζομένων μας.


Χ_Γνωρίζω ότι ασκείτε κοινωνικό έργο. Μιλήστε μας γι’ αυτό.


Κ.Μ._Έχουμε ένα ευρύ έργο σε αυτόν τον τομέα. Δίνουμε έμφαση σε κοινωνικές αδυναμίες και, με τον τρόπο μας, βοηθάμε.


Χ_Η κοινωνική προσφορά είναι απόφαση της Delhaize ή δική σας;


Κ.Μ._Είναι του διοικητικού συμβουλίου της Delhaize – «ΑΒ». Έχουμε αποφασίσει ένα ποσοστό του τζίρου μας να το επενδύουμε κάθε χρόνο σε κοινωνικά ιδρύματα. Αυτά αναφέρονται στον ετήσιο απολογισμό μας. Πέρσι, επενδύσαμε σε 43 ιδρύματα, εκτός της Food Bank, που είναι δημιούργημα των ιδρυτών μας και την υποστηρίζουμε συνεχώς. Δεν επενδύουμε σε καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, αλλά μέσω των κοινωνικών φορέων ανακαλύπτουμε τις ανάγκες του κόσμου και επενδύουμε «αθορύβως». Έτσι μάθαμε από τους ιδρυτές μας και αυτές είναι οι αρχές της Delhaize.


Χ_Για τις «πράσινες» επενδύσεις ποια είναι η άποψή σας;


Κ.Μ._Έχουμε οικολογική συνείδηση. Είμαστε η πρώτη αλυσίδα που έκανε πραγματικότητα την ανακύκλωση των πρώτων υλών και των μπαταριών. Υπάρχει και ένα μεγάλο πρόγραμμα που αφορά τις κατασκευές μας. Έχουμε επενδύσει πολλά χρήματα για να βελτιώσουμε τους παράγοντες που επιβαρύνουν το περιβάλλον και να μειώσουμε τα αποτυπώματα του διοξειδίου του άνθρακα. Έχουμε αλλάξει τα ψυγεία μας, τα οποία είναι υψηλής τεχνολογίας, δεν υπάρχουν ανοικτά ψυγεία και έτσι περιορίζουμε την απώλεια ενέργειας. Χρησιμοποιούμε υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, αξιοποιούμε ηλιακή, αιολική και γεωθερμική ενέργεια.


Χ_Πού τη χρησιμοποιείτε;


Κ.Μ._Όπου έχουμε δικά μας καταστήματα.


Χ_Πόσα είναι αυτά;


Κ.Μ._Σήμερα 250, μαζί με όσα έχουμε εξαγοράσει και με τους συνεργάτες μας.


Χ_Θα πολλαπλασιαστούν. Τα χωράει η αγορά;


Κ.Μ._Ναι, βεβαίως και για να κάνουμε τη γεωγραφική κάλυψη που χρειάζεται η αγορά, χρειαζόμαστε περίπου 500-600 καταστήματα διαφόρων τύπων. Βέβαια να σημειώσουμε ότι εμείς δεν δουλεύουμε με hyper market. Έχουμε μεγάλα, μεσαία και μικρά καταστήματα.


Χ_Είστε υπεύθυνος της Delhaize και σε αγορές εκτός Ελλάδας. Μπορείτε να μας περιγράψετε πώς είναι οι «ΑΒ» των άλλων χωρών στις οποίες είστε υπεύθυνος;


Κ.Μ._Κάθε χώρα έχει το δικό της όνομα, καθώς ο όμιλος σέβεται και την εντοπιότητα. Είναι ένα μοντέλο, όπως ο «ΑΒ». Ο όμιλος πιστεύει πολύ στην ποικιλία, την ποιότητα και τα στάνταρ υγιεινής, σε όλα αυτά δηλαδή που μας κάνουν και ξεχωρίζουμε.


Χ_Οι τιμές πώς είναι στις άλλες αγορές;


Κ.Μ._Οι τιμές μας είναι πάντοτε καλές. Ειδικά στα Βαλκάνια, είμαστε από τις φθηνότερες αλυσίδες παρά το ότι δεν έχουμε hyper market.


Χ_Αυτό πώς το πετυχαίνετε;


Κ.Μ._Δεν εξαντλούμε τα margin μας, κυρίως γιατί έχουμε καλό back office.


Χ_Δηλαδή η φθηνή τιμή είναι θέμα οργανωμένης λειτουργίας και όχι επιλογή περιορισμού του κέρδους σας.


Κ.Μ._Βασίζεται πολύ στην εφαρμογή καλύτερων συστημάτων και στο ότι προσπαθούμε να βελτιώνουμε την παραγωγικότητά μας.


Χ_Τότε γιατί υπάρχει η αίσθηση στους καταναλωτές ότι οι πολυεθνικοί όμιλοι διαμορφώνουν τις τιμές σε υψηλά επίπεδα; Ποια είναι η άποψή σας;


Κ.Μ._Θεωρώ ότι διαμορφώνονται λάθος εντυπώσεις, που αδίκως βαραίνουν το λιανεμπόριο, στο οποίο υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός. Πιστεύω και γνωρίζω ότι σε κάποια προϊόντα υπάρχουν διαφορές στις τιμές μεταξύ Ελλάδας και άλλων χωρών, οι οποίες όμως δικαιολογούνται. Η πραγματικότητα από τα στοιχεία που έχουμε, δείχνει ότι στις «καθαρές» (net) τιμές η πλειονότητα των προϊόντων μας βρίσκεται σε επίπεδα χαμηλότερα ή ίσα με τις ευρωπαϊκές τιμές.


Χ_Δηλαδή πώς αντιμετωπίζετε τα περί ακρίβειας στην ελληνική αγορά;


Κ.Μ._Η ακρίβεια καθορίζεται σε συνάρτηση με το τι κερδίζεις. Φυσικά οι απόλυτες τιμές που έχει ο Έλληνας σε σχέση με το μέσο όρο του μισθού του είναι δυσανάλογες του μέσου όρου του μισθού του Γάλλου ή του Γερμανού. Όμως αυτό δεν μπορεί να είναι ένα μέτρο σύγκρισης της ακρίβειας. Την ακρίβεια την προσεγγίζεις ως απόλυτο νούμερο. Δηλαδή να εξηγήσω: έρχεται κάποιος και σου προσφέρει ένα προϊόν από τη Γαλλία, το οποίο παρασκευάζεται εκεί και έχει κάποιο κόστος για να έλθει στην Ελλάδα. Στη συνέχεια «περνά» μέσα από τις διαδικασίες προώθησης, προβολής εκπτώσεων κ.λπ., ώσπου τελικά διαμορφώνει την τιμή του, η οποία σαφώς δεν μπορεί να είναι ίδια σε κάθε χώρα. 


Χ_Δηλαδή υποστηρίζετε ότι η διαφορά στην τιμή δεν είναι κέρδος για την τσέπη σας;


Κ.Μ._Φυσικά και δεν είναι κέρδος ούτε για τους λιανέμπορους ούτε για τους προμηθευτές. Για να εξηγήσουμε τη διαφορά, θα πρέπει να δούμε τι στοιχίζει να προωθήσεις ένα προϊόν σε έναν πληθυσμό 10 εκατομμυρίων και πόσο στοιχίζει σε χώρες με 50-80 εκατομμύρια κατοίκους. Όσο πιο μεγάλος είναι ο πληθυσμός τόσο επιμερίζεται το κόστος άρα και μειώνεται. Επίσης, στις άλλες χώρες, για κάθε κάτοικο, μπορεί να υπάρχει ένα τουρίστας. Δηλαδή για πολλούς μήνες του χρόνου έχει διπλάσιο πληθυσμό στο έδαφός της. Συνεπώς πολλά καταναλωτικά προϊόντα που πωλούνται εκεί φυσικά και είναι πιο φθηνά, γιατί απευθύνονται σε μεγαλύτερο πληθυσμό. Τα ενοίκια είναι φθηνότερα, η γραφειοκρατία και το νομοθετικό πλαίσιο προκαθορισμένα. Στην Ελλάδα όλοι κάνουν πολιτική στις πλάτες του λιανεμπορίου, είναι ο εύκολος στόχος, γιατί «πουλάει», κανένας όμως δεν είπε ότι τον πληθωρισμό τα τελευταία 5 χρόνια της ύφεσης τον κράτησε χαμηλά το λιανεμπόριο τροφίμων παρ’ όλες τις εχθρότητες και τις αντιπαλότητες. Ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας βρίσκεται στο στόχαστρο των αρμοδίων. Λύσεις στα προβλήματά μας δεν βλέπουμε.


 



 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΧΑΙΡΑΣ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΧΑ
SAXO BANK
ΕΡΕΥΝΑ ERNST & YOUNG
ΠΕΙΡΑΙΩΣ WEALTH MANAGEMENT
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΑ-ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ Η ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΣΚΑΦΩΝ
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΟΓΙΑΤΖΗ
ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ ΣΤΑ ΧΡΕΗ Ο ΕΟΠΥΥ
ΕΡΕΥΝΑ COLLIERS
ΦΑΚΕΛΟΣ MEDITERRA
ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ
ΦΑΚΕΛΟΣ PROFILE
ΦΑΚΕΛΟΣ S&B
ΦΑΚΕΛΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΑΡΑΤΖΗ
ΦΑΚΕΛΟΣ KLEEMANN
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site