Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2012-τ.383                              

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ


ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΟΙ ΕΞΑΓΩΓΕΣ 



Είναι χαρακτηριστικό το ότι, βάσει των αποτελεσμάτων τριμήνου, αλλά και των ετήσιων αποτελεσμάτων του 2011, οι εταιρείες που έχουν κατορθώσει να παρουσιάζουν ανάπτυξη ή να παραμένουν κερδοφόρες είναι στη συντριπτική πλειοψηφία τους αυτές με εξαγωγικό προσανατολισμό και μάλιστα όσες αποκόμισαν τουλάχιστον το 50% του τζίρου τους από τις δραστηριότητες στο εξωτερικό.


Μήνυμα ελπίδας στέλνουν οι ελληνικές εξωστρεφείς εταιρείες, δείχνοντας το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν οι υπόλοιπες εγχώριες επιχειρήσεις και η οικονομία γενικότερα, αν θέλει να επιβιώσει στην ιδιαίτερα δύσκολη σημερινή συγκυρία. Είναι χαρακτηριστικό ότι, βάσει των αποτελεσμάτων τριμήνου, αλλά και των ετήσιων αποτελεσμάτων του 2011, οι εταιρείες που έχουν κατορθώσει να παρουσιάζουν ανάπτυξη ή να παραμένουν κερδοφόρες, είναι στη συντριπτική πλειοψηφία τους αυτές με εξαγωγικό προσανατολισμό και μάλιστα όσες αποκόμισαν τουλάχιστον το 50% του τζίρου τους από δραστηριότητες στο εξωτερικό.
Στην κατηγορία αυτή δεν βρίσκονται μόνο οι «κολοσσοί» για τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας, όπως η «Coca Cola 3E», η «S&B», η «Frigoglass», η «Folli Follie» και η «Μέτκα», αλλά και εταιρείες μικρότερες, αλλά «νοικοκυρεμένες», όπως η «Kleemann», η «Καράτζη», η «Flexopack», και η «Ικτίνος». Αυτές οι εταιρείες πρωταγωνίστησαν στο μέτωπο των εξαγωγών και ήταν από τους πρωτεργάτες της περσινής εξαγωγικής χρονιάς - ρεκόρ για την ελληνική οικονομία.
Είναι ενδεικτικό το ότι οι ελληνικές εξαγωγές κατέγραψαν το 2011 ρεκόρ ανόδου δεκαετίας, καθώς, σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων που έκανε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων, η αξία των ελληνικών προϊόντων που «ταξίδεψαν» σε χώρες του εξωτερικού, ξεπέρασε τα 22,45 δισ. ευρώ, όπως και το όριο του 10% του ΑΕΠ. Για το 2011 η αύξηση ήταν 36,8%, ενώ σωρευτικά τη διετία 2010-2011 οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 52,9%. Τη βελτίωση του ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών καταδεικνύουν και τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για το έτος 2011. Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, η αξία των εισαγωγών (χωρίς πετρελαιοειδή) το 2011 εμφάνισε μείωση κατά 13,2% σε σχέση με το 2010, ενώ η αξία των εξαγωγών αυξήθηκε κατά 9,4%.
Το εξαγωγικό προφίλ της Ελλάδας αναδιαρθρώθηκε σημαντικά το 2011, με αλλαγές τόσο ποιοτικές όσο και γεωγραφικές, ειδικά σε ό,τι αφορά τα 100 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα και τις 100 κυριότερες αγορές. Η λίστα των 100 εξαγώγιμων προϊόντων έχει «ανανεωθεί» με 15 κατηγορίες προϊόντων κυρίως από τους κλάδους των δομικών υλικών, των μηχανημάτων, των συσκευών, των λιπασμάτων, αλλά και των τροφίμων-ποτών (φράουλες, καπνιστά ψάρια, νερά), ενώ έχει αλλάξει και ο «χάρτης» των εξαγωγικών αγορών. Από το χώρο της Ευρωζώνης η Ιταλία αναδεικνύεται για το 2011 ο κυριότερος πελάτης των ελληνικών προϊόντων, ξεπερνώντας για δεύτερη φορά μεταπολεμικά τη Γερμανία (η πρώτη φορά ήταν το 2008). Η συνολική εμπορική αλληλεπίδραση της Ελλάδας εμφανίζεται σε 217 χώρες του κόσμου. Σε ό,τι αφορά τα 100 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, με βάση την πενταψήφια ανάλυση, προκύπτει ότι ο κλάδος των τροφίμων και ποτών, με εξαγωγές που αποτιμώνται σε 2.587 εκατ. ευρώ, εκπροσωπεί το 11,52% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών. Η επίδοση αυτή επιτυγχάνεται με τη συμμετοχή 23 προϊόντων, εκ των οποίων τα καπνιστά ψάρια, οι φράουλες και τα εμφιαλωμένα νερά δεν εμφανίζονταν στην αντίστοιχη λίστα του 2010. Ο κλάδος των προϊόντων καπνού, με εξαγωγές ύψους 345 εκατ. ευρώ, αντιστοιχεί στο 1,54% των συνολικών εξαγωγών, ενώ το 2010, με εξαγωγές 327 εκατ. ευρώ, αντιστοιχούσε σε ποσοστό 2%. Τον κλάδο εκπροσωπούν τα καπνά χωρίς αφαίρεση μίσχων και τα τσιγάρα. Σημαντική είναι η μείωση τόσο της συνολικής αξίας όσο και του ποσοστού συμμετοχής στις συνολικές εξαγωγές των προϊόντων του κλάδου του βαμβακιού. Συγκεκριμένα από τα 411 εκατ. ευρώ υποχώρησαν στα 279 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα η συμμετοχή τους να μειωθεί από το 2,51% στο 1,24%. Τη «μερίδα του λέοντος» αποσπούν τα προϊόντα πετρελαίου, με τη νέα προσθήκη της ασφάλτου, ξεπερνώντας το 28,7% της συνολικής αξίας των εξαγωγών, με την επίδοση των 6.448 εκατ. ευρώ. Στο ίδιο πλαίσιο, μεγάλη είναι και η αύξηση των προϊόντων ενέργειας και ειδικά του βουτανίου και της ηλεκτρικής ενέργειας, που από το 0,79% του συνόλου το 2010, απέσπασαν το 2011 το 1,19%, μετά την αύξηση των εξαγωγών τους από τα 128 εκατ. ευρώ στα 267 εκατ. ευρώ. Κάτω από το όριο του 1 δισ. ευρώ (918 εκατ. ευρώ), υποχώρησαν και οι εξαγωγές των φαρμακευτικών-καλλυντικών-απορρυπαντικών, με αποτέλεσμα το 2011 να αντιστοιχούν στο 4,09% του συνόλου των εξαγωγών (από 6,74% το 2010).


ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΤΟΥ 2011



COCA COLA 3E
Δραστηριοποιείται σε 28 χώρες, καλύπτοντας τις ανάγκες περίπου 560 εκατ. ανθρώπων, και είναι από τους μεγαλύτερους προμηθευτές των προϊόντων της Coca Cola Company παγκοσμίως και ο μεγαλύτερος με έδρα την Ευρώπη. Πρακτικά ο όμιλος εκτείνεται από το Galway της Ιρλανδίας στη Δύση έως το ανατολικότερο άκρο της Ρωσίας το Petropavlovsk.


FOLLI-FOLLIE


Απασχολεί περισσότερα από 5.900 άτομα σε όλο τον κόσμο και το 65% του προσωπικού της εταιρείας βρίσκεται εκτός Ελλάδας. Έχει πάνω από 380 καταστήματα, εκ των οποίων πολλά βρίσκονται σε μεγαλουπόλεις όπως το Λονδίνο, το Τόκιο, το Παρίσι, το Χονγκ Κονγκ, η Νέα Υόρκη.


S&B


Σήμερα, ο όμιλος της S&B κατέχει ηγετική θέση στους κλάδους όπου δραστηριοποιείται (μπεντονίτη, περλίτη, βωξίτη και συλλιπασμάτων χύτευσης) και έχει σημαντική παρουσία στο εξωτερικό. Διαθέτει 46 εργοστάσια και μονάδες επεξεργασίας, 26 ορυχεία και 26 κέντρα διανομής σε είκοσι χώρες, πραγματοποιεί πωλήσεις σε 75 χώρες και στις πέντε ηπείρους και απασχολεί περίπου 2.000 εργαζόμενους.


FRIGOGLASS


Τα αποτελέσματα του συνόλου του 2011 επηρεάστηκαν θετικά από τη συνεισφορά των δραστηριοτήτων υαλουργίας της Frigoglass Jebel Ali στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Στον κλάδο επαγγελματικής ψύξης οι πωλήσεις στην ανατολική Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 24,2% το 2011, στη δυτική Ευρώπη η άνοδος των πωλήσεων ήταν της τάξεως του 39,2%. Αντίθετα, οι πωλήσεις στην Ασία-Ωκεανία μειώθηκαν κατά 4,1% ενώ στην Αφρική-Μέση Ανατολή κατέγραψαν ετήσια άνοδο 17,2%. Και στη βόρεια Αμερική η εταιρεία πέτυχε ετήσια αύξηση πωλήσεων 95,6%. Οι πωλήσεις προς τη μητρική εταιρεία Coca-Cola 3E αυξήθηκαν κατά 80,8% για το σύνολο του 2011, αποτελώντας το 25% του κλάδου επαγγελματικής ψύξης.


ΜΕΤΚΑ


Με τις εξαγωγές να ξεπερνούν το 1,2 δισ. ευρώ, καταγράφοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 80%, έκλεισε το 2011 για τον όμιλο Μυτιληναίου. Το 2011, ο όμιλος συνέχισε για δεύτερη συνεχή χρονιά να καταγράφει σημαντική ανάπτυξη μεγεθών (υπερδιπλασιάστηκε ο κύκλος εργασιών τη διετία 2010 - 11), επωφελούμενος τα μέγιστα από την ισχυρή αύξηση των εξαγωγών, αλλά και την έναρξη συνεισφοράς από τον τομέα της ενέργειας. Η επίδοση αυτή επιτεύχθηκε, παρά τη μειωμένη κερδοφορία του τομέα της μεταλλουργίας, που επηρεάσθηκε αρνητικά, τόσο από τις εξελίξεις στις διεθνείς αγορές όσο και από τις αυξημένες κοστολογικές πιέσεις, που προήλθαν από εγχώριους παράγοντες και επηρέασαν αρνητικά το συγκεκριμένο τομέα.


ΙΚΤΙΝΟΣ


Η εταιρεία σημείωσε αύξηση κατά 51% στα καθαρά της κέρδη, ενώ για το 2012 αναμένει μικρή περαιτέρω μείωση των πωλήσεων στο εσωτερικό. Ωστόσο, οι απώλειες αυτές αναμένει να υπερκαλυφθούν από τη δυναμική αύξηση των εξαγωγών μαρμάρου που παράγει, που αποτελούν το 86,5% του κύκλου εργασιών και καταγράφουν διαρκή ανοδική πορεία.


ΕΛΒΑΛ


Το 2011 το 88% των πωλήσεων του ομίλου κατευθύνθηκε στο εξωτερικό και μάλιστα - σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας κ. Νικόλαο Ψυράκη - σημαντικό ποσοστό των εγχώριων πωλήσεων αφορά προϊόντα που και αυτά καταλήγουν σε επόμενο στάδιο στις αγορές του εξωτερικού.
Ενδεικτικό της έντονης εξαγωγικής δραστηριότητας του ομίλου Ελβάλ είναι το ότι το 2011 οι εξαγωγές της εισηγμένης αποτέλεσαν το 3% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών και το 4,14% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών χωρίς τα πετρελαιοειδή. Ενδεικτικά αναφέρεται πως οι εξαγωγές της Ελβάλ αποτέλεσαν το 5,6% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών στην Ιταλία, το 5,1% στη Γερμανία, το 13% στην Αυστραλία, το 11,9 στη Δανία, το 7,4% στην Ιαπωνία, το 8% στη Γαλλία, το 5,7% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κ.λπ.


KLEEMANN


Ο όμιλος πέτυχε, κατά το διάστημα 2008-2011, να αυξήσει κατά 50% τις πωλήσεις του εκτός Ελλάδας, οι οποίες πέρσι έφθασαν να αντιπροσωπεύουν το 68% των συνολικών πωλήσεων, αντισταθμίζοντας μέρος της σοβαρής μείωσης στις πωλήσεις εσωτερικού (από 61 εκατ. ευρώ το 2008 σε 29,2 εκατ. ευρώ το 2011).
Χαρακτηριστικό της έμφασης που δίνεται στην ανάπτυξη νέων αγορών είναι το ότι ο αριθμός των πελατών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 42% το 2011 σε σχέση με το 2010 και περίπου το 17% της αξίας των εξαγωγών του 2011 προήλθε από νέο πελατολόγιο.
Στόχευση, για φέτος, παραμένει η συνέχιση της εξωστρεφούς πορείας, με ίδρυση νέων θυγατρικών, άνοιγμα νέων αγορών και ενίσχυση της παρουσίας του σε χώρες όπου δραστηριοποιείται ήδη. Οι συνολικές επενδύσεις, από το 2008 μέχρι σήμερα, ανήλθαν σε 14,2 εκατ. ευρώ.


EURODRIP


Το 2011 το 91% των ενοποιημένων πωλήσεων της Eurodrip (78 εκατ. ευρώ) προήλθε από εξαγωγές ή από θυγατρικές του εξωτερικού, ενώ το 2006 οι εξαγωγές ανέρχονταν στο 65% του συνολικού τζίρου. Ο όμιλος προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ στην 6ετία, τις οποίες αυτοχρηματοδότησε, όπως και το διαρκώς αυξανόμενο, λόγω της ανόδου των πωλήσεων, κεφάλαιο κίνησης.


 


ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ


Οι θυγατρικές του εξωτερικού (κυρίως από την Κίνα), συνεισφέρουν πλέον το 43,7% των ενοποιημένων πωλήσεων και το 31,8% των κερδών. Στις αγορές του εξωτερικού έχει προσανατολιστεί σταθερά τα τελευταία χρόνια και η μητρική «Πλαστικά Κρήτης», με αποτέλεσμα οι εξαγωγές να αποτελούν το 2011 το 64% των πωλήσεών της, με ευρεία, δε, γεωγραφική διασπορά. Συνολικά, περίπου το 80% του τζίρου του ομίλου πέρσι προήλθε από το εξωτερικό.



ΣΩΛΗΝΟΥΡΓΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ


Έτος ανάκαμψης αποτελεσμάτων ήταν το 2011 για τα Σωληνουργεία Κορίνθου του ομίλου Βιοχάλκο. Αξιοποιώντας τη ζήτηση για υποδομές στον τομέα της ενέργειας, η καθαρά εξαγωγική εταιρεία εκτίναξε τις πωλήσεις της στα 264,1 εκατ. ευρώ έναντι των 155 εκατ. ευρώ του 2010 (άνοδος 70,4%).
Ταυτόχρονα, παρά τις σημαντικά αυξημένες τιμές των πρώτων υλών, καθώς και την όξυνση του ανταγωνισμού, που συμπίεσαν τα περιθώρια κέρδους, η κερδοφορία για το σύνολο της χρήσης 2011 ενισχύθηκε κυρίως λόγω των σημαντικά βελτιωμένων αποτελεσμάτων το τέταρτο τρίμηνο.



ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ


Οι πωλήσεις εξωτερικού αποτελούν το 80% του ενοποιημένου τζίρου.
Αιχμή του δόρατος στις εξαγωγές πέρσι ήταν τα τεχνικά υφάσματα, τομέας όπου, χάρη στην άνοδο των τιμών και στην προώθηση προϊόντων με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, ο όμιλος πέτυχε να βελτιώσει το μικτό περιθώριο κέρδους του, αντισταθμίζοντας τη συμπίεση του περιθωρίου κέρδους στον κλάδο της συσκευασίας.



ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΜΑΡΜΑΡΑ


Η εταιρεία έχει στραφεί σχεδόν εξολοκλήρου στις εξαγωγές, κυρίως προς τις χώρες της Μέσης και της Άπω Ανατολής και στις πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες, η εταιρεία «Κυριακίδης». Επιπλέον, τα υψηλότερα κέρδη και οι θετικές ταμειακές ροές βοήθησαν ώστε να μειωθεί ο δανεισμός της εταιρείας κατά 6 εκατ. ευρώ.



FLEXOPACK


Οι εξαγωγές της εταιρείας το 2011 ανήλθαν στα 33,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 2,47% σε σχέση με το 2010 επί συνολικών πωλήσεων 47 εκατ. ευρώ (72%), ενώ η εταιρεία και ο όμιλος έχουν καθαρό δανεισμό μόλις 1,9 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, η Flexopack πραγματοποίησε εξαγωγές σε 40 περίπου χώρες, αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών της στα 47 εκατ. ευρώ από 44,8 εκατ. ευρώ.
Στους στόχους για τη φετινή χρονιά περιλαμβάνεται η ενίσχυση της παραγωγικής λειτουργίας της πολωνικής θυγατρικής της Fescopack, ώστε να αποτελέσει τον παραγωγικό βραχίονα του ομίλου για την ευρύτερη περιοχή της ανατολικής και της κεντρικής Ευρώπης.


ΝΗΡΕΑΣ


Οι πωλήσεις σε νέες αγορές (χώρες εκτός Ε.Ε.) συνέχισαν να αναπτύσσονται δυναμικά στο πρώτο τρίμηνο του 2012, συμβάλλοντας στην άνοδο των εξαγωγών στα 35,1 εκατ. (αύξηση +3%), που αντιστοιχούν στο 79% των συνολικών πωλήσεων. Η μέση τιμή πώλησης λαβρακιού και τσιπούρας ήταν υψηλότερη κατά 4,5% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2011 και η μέση τιμή πώλησης των ιχθυοτροφών κατά 6% (απορροφώντας μέρος από την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών).


ΣΕΛΟΝΤΑ


Την περσινή χρονιά οι πωλήσεις του ομίλου Σελόντα ανήλθαν στα 128,7 εκατ. ευρώ έναντι 119 εκατ. ευρώ το 2010, σημειώνοντας αύξηση κατά 8%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 85% των πωλήσεων πραγματοποιείται στις ξένες αγορές και μόλις το 15% στην εσωτερική αγορά, η οποία εμφανίζει κάμψη κατά 5%. Συνολικά ο κλάδος της ιχθυοκαλλιέργειας το 2011 είχε εξαγωγές αξίας περίπου 550 εκατ. ευρώ. Το 2012, όπως λέει ο κ. Στεφανής, είναι μια πολύ καλή χρονιά για το λαβράκι και μια σχετικά καλή χρονιά για την τσιπούρα.


ΚΑΡΑΤΖΗ


Από το Μελιδοχώρι της Κρήτης, η εταιρεία «Καράτζης» έχει καταφέρει να «ντύνει» τα προϊόντα μιας σειράς από μεγάλες διεθνείς φίρμες και πελάτες στις διεθνείς αγορές. Άλλωστε, πάνω από το 95% των πωλήσεων του ομίλου Καράτζη στην κύρια δραστηριότητα της εταιρείας κατευθύνεται προς τις αγορές της Γερμανίας, των ΗΠΑ και της Ασίας. Το τελευταίο διάστημα, εκτός από τους κύριους τομείς της συσκευασίας και του τουρισμού, ο όμιλος έχει στραφεί στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, όπου και ξεκινά η λειτουργία φωτοβολταϊκών πάρκων συνολικής ισχύος 6 MW, επένδυσης14,16 εκατ. ευρώ, τα οποία και θα αποφέρουν έσοδα περίπου 750 χιλ. ευρώ μέσα στο έτος. Το χαρτοφυλάκιο αδειών, συμπεριλαμβανομένης και της πρόσφατης εξαγοράς της Lustrous Limited, φτάνει τα 13,74 MW.


 


ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Ο όμιλος Σαράντη διαγράφει τα τελευταία χρόνια μια δυναμική και επιτυχημένη πορεία ανάπτυξης. Στο πέρας του χρόνου έχει καταφέρει:


• Να αποτελεί ηγετική δύναμη στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής και νοτιανατολικής Ευρώπης στην παραγωγή και διανομή καταναλωτικών προϊόντων.
• Να κατέχει ηγετικά μερίδια αγοράς στους κλάδους δραστηριοποίησής του.
• Να έχει παρουσία στην ανατολική και νοτιοανατολική Ευρώπη μέσω 8 θυγατρικών εταιρειών, ενώ παράλληλα διατηρεί ισχυρό δίκτυο εξαγωγών σε περισσότερες από 20 χώρες σε Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική.
• Να έχει δημιουργήσει ισχυρές ταμειακές ροές και χαμηλό δανεισμό.
• Να έχει εξασφαλίσει υψηλή συμμετοχή των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων στις ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου.
• Να έχει επιτύχει υψηλή συμμετοχή των ξένων χωρών του ομίλου στις συνολικές πωλήσεις.


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ
ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ-ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΜΑΘΙΟΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΜΕ ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ ΖΩΗΣ
ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ Ε.Σ.Υ.
BEST OF BELRON 2012
ΦΑΚΕΛΟΣ ΝΗΡΕΑΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΙΑΣΩ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΟΛΠ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΒΙΟΧΑΛΚΟ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site