Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2012-τ.383                              

ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΠΤΩΤΙΚΗ ΚΑΤΑ 4% ΚΑΙ ΤΟ 2012


Μείωση κατά 3,9% σε ετήσια βάση (σε σύγκριση με το 2011) θα παρουσιάσει η ελληνική αγορά πληροφορικής φέτος, φτάνοντας στα 2,1 δισ. δολ., σύμφωνα με τις προβλέψεις της γνωστής εταιρείας ερευνών αγοράς IDC.


Η συνολική επισκόπηση των βασικών τάσεων στην ελληνική αγορά τεχνολογιών πληροφορικής & επικοινωνιών, η οποία παρουσιάστηκε στη διάρκεια του ετήσιου IDC Executive Briefing, δείχνει σαφή υστέρηση στα περισσότερα μεγέθη, λόγω της ύφεσης, συνεπεία της οικονομικής κρίσης, αλλά και της αβεβαιότητας που επικρατεί σε επιχειρήσεις και ιδιώτες. Πρέπει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι η υστέρηση λογικά είναι μεγαλύτερη, καθώς οι προβλέψεις βασίζονταν σε στοιχεία του περασμένου Νοεμβρίου, όταν η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας δεν είχε ακόμα επιδεινωθεί τόσο πολύ.
Όσον αφορά στο κλείσιμο του 2011, οι πρώτες εκτιμήσεις τοποθετούν τη συνολική αξία της αγοράς πληροφορικής στην Ελλάδα στα 2,18 δισ. δολ. (σε σταθερές ισοτιμίες ή σε 1,65 δισ. ευρώ), καταγράφοντας σημαντική μείωση, κατά 11%, έναντι του 2010. Η οικονομική κρίση επηρέασε και τις τρεις βασικές κατηγορίες του κλάδου της πληροφορικής (hardware, software και υπηρεσίες - IT services). Η κατηγορία που επηρεάστηκε περισσότερο ήταν το hardware, με μείωση κατά 16,4% σε ετήσια βάση, λόγω των μειωμένων εσόδων από πωλήσεις Η/Υ, όπου η ετήσια μείωση έφτασε το 32%. Οι δαπάνες για software επηρεάστηκαν λιγότερο, εμφανίζοντας μείωση 7,6%, ενώ οι υπηρεσίες παρουσίασαν ελάχιστη επιδείνωση κατά 2,5%, καθώς οι εγχώριες εταιρείες στράφηκαν προς αυτές, προκειμένου να μειώσουν τα κόστη τους και να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά τους.
 Όσον αφορά στο 2012, η IDC το βλέπει εξίσου δύσκολο για τον κλάδο, σίγουρα κατά το πρώτο εξάμηνο, αν όχι για το σύνολο του έτους, καθώς συνεχίζουν να ισχύουν οι ανασταλτικοί για κάθε επένδυση παράγοντες του 2011 (οικονομική κρίση, πολιτική αβεβαιότητα, σκληρά μέτρα λιτότητας, μειωμένη αγοραστική εμπιστοσύνη από επιχειρήσεις και καταναλωτές και πάγωμα των πιστώσεων), με αποτέλεσμα να προβλέπεται συνολική ετήσια μείωση της ελληνικής αγοράς πληροφορικής κατά 3,9% στα 2,1 δισ. δολ.
Η πτώση συνεχίζεται για τέταρτη χρονιά, με μόνη νότα αισιοδοξίας την πιθανή επιβράδυνση του ρυθμού μείωσης, αν και εφόσον βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση, προς τα τέλη του έτους. Αν αυτό τελικά ισχύσει, το 2013 ενδέχεται να φέρει ανάπτυξη κατά 1,8%, με τις υπηρεσίες να ισχυροποιούν ακόμα περισσότερο τη θέση τους, ειδικά στο χρηματοπιστωτικό, τον τηλεπικοινωνιακό και τον κυβερνητικό τομέα.
 Σε παγκόσμιο επίπεδο, η πρόβλεψη της IDC είναι για αύξηση κατά 6,9% το 2012 (έναντι 7% το 2011), με «ατμομηχανή» τις αναδυόμενες οικονομίες και τους τομείς που θα παρουσιάσουν ιδιαίτερη ανάπτυξη να είναι αυτοί των smartphones και των tablets.
 Τέλος, οι «πυλώνες» στους οποίους θα βασιστεί τα επόμενα χρόνια - κατά την εταιρεία ερευνών - η ανάπτυξη των ΤΠΕ, είναι αυτοί της φορητότητας, του υπολογιστικού νέφους, της κοινωνικής δικτύωσης και των δεδομένων μεγάλου όγκου (γνωστών και ως Big Data).



ΣΕΛΠΕ
ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ


Μεγάλη απόκλιση παρατηρείται μεταξύ της Ελλάδας και της υπόλοιπης Ευρώπης σε σύγκριση με τις πωλήσεις μέσω του διαδικτύου, σύμφωνα με στοιχεία που έχει επεξεργαστεί ο ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας). Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου αυξάνονται ραγδαία στις ανεπτυγμένες χώρες, ενώ σίγουρα θα αποτελέσουν το σήμα κατατεθέν στις ήδη αναπτυσσόμενες. Το λυπηρό είναι ότι η Ελλάδα έχει μείνει μετεξεταστέα στο θέμα των διαδικτυακών πωλήσεων, αλλά και της χρήσης του ίντερνετ γενικότερα και αυτό μεταφράζεται ποικιλοτρόπως.
Οι έρευνες έχουν δείξει ότι ο Έλληνας καταναλωτής εμπιστεύεται λιγότερο τις συναλλαγές μέσω ίντερνετ και είναι λιγότερο εξοικειωμένος με τη χρήση του υπολογιστή σε σχέση με τους αντίστοιχους χρήστες στην Ευρώπη. H ελλιπής γνώση μαζί με άλλους παράγοντες, όπως τα μεγάλα έξοδα αποστολής που τις περισσότερες φορές καλούνται να πληρώσουν οι Έλληνες καταναλωτές, αποτελούν εμπόδιο στην ανάπτυξη αυτού του τομέα. Επιπλέον, σημαντικό μερίδιο έχει και η φιλοσοφία του Έλληνα καταναλωτή να εμπιστεύεται περισσότερο το προϊόν που έχει μπροστά του και να προτιμά τις επισκέψεις στα κοντινά καταστήματα. Παρόλα αυτά, η εικόνα αυτή φαίνεται να αντιστρέφεται τα τελευταία έτη, ιδιαίτερα με τη νέα γενιά, που αναλαμβάνει περισσότερες πρωτοβουλίες όσον αφορά τη χρήση του διαδικτύου, αλλά και του e-επιχειρείν.
Σημαντικό εμπόδιο τα τελευταία χρόνια αποτελεί η ραγδαία αύξηση της ανεργίας στους νέους, που αγγίζει το 50% (το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη), η έλλειψη επιδοτήσεων από πλευράς του κράτους, αλλά και των επενδύσεων από πλευράς επιχειρηματιών γενικότερα. Για να έχουμε, όμως, μια πιο καθαρή εικόνα, θα πρέπει να δούμε την αγορά από μια άλλη οπτική γωνιά. Ο Έλληνας καταναλωτής, κατά μέσο όρο, δεν ξοδεύει περισσότερα από 30 ευρώ/έτος για διαδικτυακές αγορές, ενώ αντίστοιχα ένας καταναλωτής στη Μ. Βρετανία ξοδεύει το εξωπραγματικό, για τα ελληνικά δεδομένα, ποσό των 530 ευρώ/έτος, που αντιστοιχεί στο 3,6% της συνολικής καταναλωτικής του δαπάνης. Μια σύγκριση στο μέσο εισόδημα δεν ανταποκρίνεται στα προαναφερθέντα νούμερα, καθώς ο μέσος εργαζόμενος στην Ελλάδα κερδίζει 17% λιγότερα χρήματα από τον αντίστοιχο εργαζόμενο στο Ηνωμένο Βασίλειο (2011), με τις προβλέψεις για το 2012 να είναι ακόμα πιο δυσοίωνες για την Ελλάδα. Η απάντηση βρίσκεται στον πραγματικό αριθμό των εργαζομένων σε αναλογία με τον πληθυσμό, καθώς η ανεργία καλπάζει στην Ελλάδα, στην ανασφάλεια που κυριαρχεί για το «αύριο» και στην εξοικείωση που νιώθει ο καταναλωτής στη Βόρεια Ευρώπη, όταν κάνει μια συναλλαγή.


Ελλάδα και Ευρώπη


Αν και η πορεία των on line πωλήσεων παρουσιάζει μεγάλη αύξηση τα τελευταία χρόνια, δύσκολα μπορεί να συγκριθεί με τις αγορές των υπόλοιπων χωρών της Ευρώπης και κυρίως της Βόρειας Ευρώπης. Η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης, με τη Μ. Βρετανία και τις χώρες της Σκανδιναβίας να ηγούνται της κατάταξης. Οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 9% το 2011 σε σχέση με το 2010. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις στη Μ. Βρετανία τρέχουν με αμείωτο ρυθμό και για το 2011 οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 19%. Άλλες χώρες που παρουσιάζουν αξιοσημείωτο ενδιαφέρον είναι η Πορτογαλία, που σημείωσε αύξηση 23% και η Ιταλία, που σημείωσε αύξηση 22%. Όπως φαίνεται από τα παραπάνω στοιχεία, η Πορτογαλία αποτελεί μια δυναμική αγορά, όπου οι καταναλωτές φαίνεται να βρίσκουν λύσεις εν μέσω κρίσης στα πιο οικονομικά προϊόντα που προσφέρονται μέσω ίντερνετ.


Χρεωστικές κάρτες


Σημαντική αναφορά πρέπει να γίνει και στη χρήση του πλαστικού χρήματος, καθώς προαπαιτείται η κατοχή χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας για μια on line αγορά. Αν και οι Έλληνες ήταν ο πλέον σπάταλος λαός την τελευταία δεκαετία μέσω της χρήσης των πιστωτικών καρτών (credit cards), τα τελευταία δύο χρόνια κάτι τέτοιο φαντάζει ουτοπία, με τις καταναλωτικές δαπάνες να έχουν μειωθεί στο ελάχιστο και με τις τράπεζες να αρνούνται να προμηθεύσουν τους πελάτες τους με πιστωτικές κάρτες. Από την άλλη μεριά, η ύπαρξη χρεωστικών καρτών (debit cards) αποτελεί μια σημαντική λύση στα χέρια των καταναλωτών, αλλά η αποδυνάμωση των εισοδημάτων και η μη εξοικείωση με πληρωμή τέτοιων ειδών καρτών αποτελεί μειονέκτημα για την αγορά μέχρι στιγμής, αλλά ο συγκεκριμένος τομέας είναι ελπιδοφόρος. Ο αριθμός των συναλλαγών με πιστωτική κάρτα στην Ελλάδα μειώθηκε το 2011 κατά 8%. Αντιθέτως, οι συναλλαγές με χρεωστική κάρτα έδειξαν σημαντική άνοδο, κάτι που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν το διαθέσιμο εισόδημα για τις αγορές τους. Η συγκεκριμένη τάση θα σημειώσει μεγάλη αύξηση μέσα στην επόμενη πενταετία και αυτό αναμένεται να αποτελέσει μεγάλο πλεονέκτημα στις διαδικτυακές αγορές. Για το 2012, οι διαδικτυακές πωλήσεις προβλέπεται να αυξηθούν κατά 8% στην Ελλάδα, ενώ η Πορτογαλία, η Iσπανία και η Ιταλία θα σημειώσουν διψήφιο αριθμό ανάπτυξης. Χαρακτηριστικό πάντως είναι το ότι σχεδόν όλες οι χώρες της Ε.Ε. θα κινηθούν σε θετικούς ρυθμούς, γεγονός που προμηνύει τη δυναμικότητα αυτού του καναλιού για την επόμενη πενταετία.


CISCO
ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΕΤΡΑΠΛΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΕΩΣ ΤΟ 2016


Βάσει της ετήσιας μελέτης VNI Forecast της Cisco, αναμένεται αύξηση των συσκευών και των συνδέσεων παγκοσμίως σε περίπου 19 δισ., μέγεθος σχεδόν διπλάσιο από την περίοδο 2011 - 2016. Σύμφωνα με τη CISCO, έως το 2016 η ετήσια διακίνηση δεδομένων μέσω IP σε παγκόσμιο επίπεδο προβλέπεται να ανέλθει σε 1,3 zettabyte: ένα zettabyte είναι ίσο με 1021 byte ή ένα τρισεκατομμύριο gigabyte. Η προβλεπόμενη αύξηση της διακίνησης δεδομένων μέσω IP σε παγκόσμιο επίπεδο, μόνο κατά το διάστημα 2015 - 2016, ξεπερνά τα 330 exabyte και είναι σχεδόν ίση με τη συνολική παγκόσμια διακίνηση δεδομένων μέσω IP του 2011 (369 exabyte).
Αυτή η σημαντική αύξηση της διακίνησης δεδομένων και της διείσδυσης των υπηρεσιών οφείλεται σε ένα βασικό αριθμό παραγόντων, οι οποίοι συμπεριλαμβάνουν τους εξής:
Αύξηση συσκευών: Η εξάπλωση των tablet, των κινητών τηλεφώνων και άλλων έξυπνων συσκευών, καθώς και οι συνδέσεις machine-to-machine (M2M) οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για συνδεσιμότητα. Μέχρι το 2016 θα υπάρχουν περίπου 18,9 δισ. συνδέσεις δικτύου, σχεδόν 2,5 συνδέσεις ανά άνθρωπο στη γη, συγκριτικά με τα 10,3 δισ. του 2011.
Αύξηση χρηστών του internet: Μέχρι το 2016 θα υπάρχουν 3,4 δισ. χρήστες του internet, περίπου το 45% του προβλεπόμενου παγκόσμιου πληθυσμού σύμφωνα με εκτιμήσεις των Ηνωμένων Εθνών.
Αυξημένες ευρυζωνικές ταχύτητες: Αναμένεται ότι η μέση σταθερή ευρυζωνική ταχύτητα σχεδόν θα τετραπλασιαστεί, από 9 Mbps το 2011 σε 35 Mbps το 2016.
Περισσότερα video: Μέχρι το 2016, 1,2 εκατ. λεπτών video, το ισοδύναμο 833 ημερών (ή περισσότερα από δύο χρόνια), θα διακινούνται μέσω του internet ανά δευτερόλεπτο.
Αύξηση του wi-fi: Μέχρι το 2016, πάνω από το μισό της διακίνησης δεδομένων μέσω του internet σε παγκόσμιο επίπεδο θα προέρχεται από συνδέσεις wi-fi.
Συνολική διακίνηση δεδομένων μέσω IP σε «Byte» σε παγκόσμιο επίπεδο
Η διακίνηση δεδομένων μέσω IP σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να φτάσει, έως το 2016, τα 1,3 zettabyte το χρόνο ή 110 exabyte το μήνα, δηλαδή αναμένεται σχεδόν να τετραπλασιαστεί από τα περίπου 31 exabyte το μήνα το 2011.
Η μέση διακίνηση δεδομένων μέσω IP σε παγκόσμιο επίπεδο θα φτάσει το 2016 τα 150 petabyte την ώρα, το ισοδύναμο των 278 εκατ. ανθρώπων που κάνουν ταυτόχρονα streaming μιας ταινίας HD (με μέση ταχύτητα streaming των 1,2 Mbps).
Μέχρι το 2016, η περιοχή του ασιατικού Ειρηνικού θα παρουσιάσει τη μεγαλύτερη διακίνηση δεδομένων μέσω IP (40,5 exabyte το μήνα), υποσκελίζοντας τη Βόρεια Αμερική (27,5 exabyte το μήνα) που κατείχε τη δεύτερη θέση.
Οι περιοχές με την ταχύτερη αύξηση διακίνησης δεδομένων μέσω IP για την περίοδο που αφορά την πρόβλεψη (2011 - 2016) είναι η Μέση Ανατολή και η Αφρική (μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης 58% για 10πλάσια αύξηση) και η Λατινική Αμερική (μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης 49% για 7πλάσια αύξηση).
Όσον αφορά την ταχύτερη αύξηση διακίνησης δεδομένων μέσω IP σε επίπεδο χώρας, η Ινδία έχει το μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 62% για την περίοδο 2011 – 2016. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν από κοινού η Βραζιλία και η Νότια Αφρική, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 53% κατά την περίοδο που αφορά την πρόβλεψη.
 Μέχρι το 2016, οι χώρες με τη μεγαλύτερη διακίνηση δεδομένων θα είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες (22 exabyte το μήνα) και η Κίνα (12 exabyte το μήνα).
Σε παγκόσμιο επίπεδο, θα υπάρχουν 1,5 δισ. χρήστες internet video, αυξημένοι από τα 792 εκατ. το 2011.
 Μέχρι το 2016 θα υπάρχουν περίπου 18,9 δισ. συνδέσεις δικτύου, σχεδόν 2,5 συνδέσεις ανά άνθρωπο στη γη.
Το 2011, ένα ποσοστό 94% της διακίνησης δεδομένων μέσω του internet από καταναλωτές αφορούσε υπολογιστές. Το ποσοστό αυτό θα μειωθεί στο 81% έως το 2016, γεγονός που δείχνει τον αντίκτυπο του αυξανόμενου αριθμού και της ποικιλίας συσκευών, όπως tablets, smartphone κ.λπ. στον τρόπο με τον οποίο καταναλωτές και επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση στο internet και το χρησιμοποιούν.
Μέχρι το 2016, οι τηλεοράσεις θα αντιπροσωπεύουν άνω του 6% της διακίνησης δεδομένων μέσω του internet παγκοσμίως από καταναλωτές (παρουσιάζει αύξηση από το 4% το 2011) και 18% της διακίνησης internet video (παρουσιάζει αύξηση από το 7% το 2011), αποτυπώνοντας τον αντίκτυπο των τηλεοράσεων με δυνατότητα σύνδεσης στο internet ως βιώσιμη on line επιλογή για πολλούς καταναλωτές.


Υπηρεσίες προς οικιακούς χρήστες
Το 2011 υπήρχαν σε παγκόσμιο επίπεδο 1,7 δισ. οικιακοί χρήστες με σταθερή πρόσβαση στο internet, ενώ μέχρι το 2016 αυτός ο αριθμός θα φτάσει τα 2,3 δισεκατομμύρια.
Η ψηφιακή τηλεόραση θα παρουσιάσει, σε παγκόσμιο επίπεδο, τη μεγαλύτερη ταχύτητα αύξησης στο χώρο των υπηρεσιών ψηφιακής τηλεόρασης, με 694 εκατ. συνδρομητές το 2011, ενώ το 2016 ο αριθμός των συνδρομητών θα φτάσει σε 1,3 δισεκατομμύρια.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η υπηρεσία voice over IP (VoIP) θα παρουσιάσει τη μεγαλύτερη ταχύτητα αύξησης στο χώρο των υπηρεσιών internet προς οικιακούς χρήστες με 560 εκατ. χρήστες το 2011, ενώ το 2016 ο αριθμός τους θα φτάσει τα 928 εκατομμύρια.
Παγκοσμίως, η υπηρεσία Online Music θα έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση από τις υπηρεσίες internet προς οικιακούς χρήστες. Το 2011 υπήρχαν 1,1 δισ. χρήστες (63% των οικιακών χρηστών του internet), ενώ το 2016 ο αριθμός των χρηστών θα ανέλθει σε 1,8 δισ. (79% των οικιακών χρηστών του internet).


Ασύρματες υπηρεσίες προς καταναλωτές
Οι καταναλωτές που κάνουν χρήση ασύρματων υπηρεσιών θα αυξηθούν από 3,7 δισ. το 2011 σε 4,5 δισ. έως το 2016.
Το Mobile Video θα παρουσιάσει, σε παγκόσμιο επίπεδο, τη μεγαλύτερη ταχύτητα αύξησης στο χώρο των ασύρματων υπηρεσιών προς καταναλωτές, με 271 εκατ. χρήστες το 2011, ενώ το 2016 ο αριθμός τους θα φτάσει τα 1,6 δισεκατομμύρια.
Η υπηρεσία SMS προς καταναλωτές θα έχει, παγκοσμίως, τη μεγαλύτερη διείσδυση στο χώρο των ασύρματων υπηρεσιών προς καταναλωτές. Το 2011 υπήρχαν 2,8 δισ. χρήστες (74% των καταναλωτών που χρησιμοποιούν ασύρματες υπηρεσίες), αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί στα 4,1 δισ. (90 των καταναλωτών που χρησιμοποιούν ασύρματες υπηρεσίες) μέχρι το 2016.


Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις
Οι επιχειρηματικοί χρήστες του internet θα αυξηθούν από 1,6 δισ. το 2011 σε 2,3 δισ. έως το 2016.
 Η υπηρεσία Desktop Videoconferencing θα αποτελέσει, σε παγκόσμιο επίπεδο, την υπηρεσία με τη μεγαλύτερη ταχύτητα αύξησης με 36,4 εκατ. χρήστες το 2011, ενώ το 2016 ο αριθμός τους θα φτάσει τα 218,9 εκατομμύρια.
Οι ασύρματες υπηρεσίες εντοπισμού θέσης (LBS) προς επιχειρήσεις θα έχουν, σε παγκόσμιο επίπεδο, τη μεγαλύτερη ταχύτητα αύξησης με 27 εκατ. χρήστες το 2011, ενώ το 2016 ο αριθμός τους θα φτάσει τα 158 εκατομμύρια.


ΕΡΕΥΝΑ MEDIASCOPE
ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ


Περίπου 426,9 εκατ. Ευρωπαίοι χρησιμοποιούν το internet (65%), περνώντας 14,8 ώρες την εβδομάδα on line, το 1/3 (37%) των Ευρωπαίων έχει πρόσβαση στο internet χρησιμοποιώντας περισσότερες από μία συσκευές, ενώ «παραδοσιακές» συνήθειες, όπως η καθημερινή ενημέρωση, περνούν on line, με περισσότερους από 9 στους 10 Ευρωπαίους χρήστες internet να επισκέπτονται ενημερωτικά websites.
Οι Ευρωπαίοι χρησιμοποιούν το internet παρακολουθώντας ταυτόχρονα τηλεόραση και φαίνεται πως το διαδίκτυο έχει γίνει βασικό κανάλι επικοινωνίας των brands με τους καταναλωτές, με 4 στους 10 Ευρωπαίους χρήστες του να συμφωνούν πως ο τρόπος με τον οποίο το brand επικοινωνεί με αυτούς on line είναι πολύ σημαντικός. Το 96% των Ευρωπαίων χρηστών internet το χρησιμοποιούν για να πραγματοποιήσουν έρευνα αγοράς πριν αγοράσουν, ενώ το 87% πραγματοποιεί on line αγορές.
Αυτά είναι μερικά από τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας Mediascope, που πραγματοποιεί το Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe). Πρόκειται για την πρότυπη πανευρωπαϊκή έρευνα κατανάλωσης μέσων από το 2003, η οποία μετρά το πώς εξελίσσονται τα πρότυπα κατανάλωσης media στο on line, το ραδιόφωνο, την τηλεόραση, τις εφημερίδες και τα περιοδικά. Η έρευνα καλύπτει επίσης για πρώτη φορά τη χρήση του internet σε τέσσερις συσκευές: τον υπολογιστή, το κινητό τηλέφωνο, τα tablets και τις παιχνιδοκονσόλες. Συνδυάζοντας περισσότερα από 50.000 on line ερωτηματολόγια, τηλεφωνικές και προσωπικές συνεντεύξεις σε 28 ευρωπαϊκές αγορές, η Mediascope αποτελεί πλέον μία από τις κύριες πηγές πληροφόρησης σχετικά με την κατανάλωση των μέσων και των on line συνηθειών στην Ευρώπη. Αυτό που ξεχωρίζει σε αυτό το κύμα της έρευνας είναι το ποσοστό των «παραδοσιακών» μέσων, που πλέον καταναλώνεται on line:
Το 91% των χρηστών internet ενημερώνεται on line (388,5 εκατ.) - οι άνδρες είναι πιο πιθανό να διαβάσουν ειδήσεις on line από ό,τι οι γυναίκες (93% έναντι 89% αντίστοιχα) - ενώ η ηλικιακή ομάδα 35 - 54 είναι η πλέον πιθανή να διαβάζει ειδήσεις on line.
Το 73% των χρηστών internet παρακολουθούν τηλεόραση on line (311,6 εκατ.), με πιο πιθανές τις ηλικίες 14 - 24 (83%) και τις ηλικίες 35 - 44 (81%).
Το 67% των χρηστών internet ακούν ραδιόφωνο μέσω internet (286 εκατ.). Το ποσοστό εκτινάσσεται στο 81% για τις ηλικίες 16 - 24, ενώ οι άντρες είναι πιο πιθανό να ακούν ραδιόφωνο on line από ό,τι οι γυναίκες (68% και 66% αντίστοιχα).
Ο χρόνος που δαπανάται στο internet διαφοροποιείται ανάλογα με τη συσκευή που χρησιμοποιείται. Οι Ευρωπαίοι καταναλώνουν συνολικά 14,8 ώρες την εβδομάδα on line. Εκείνοι που χρησιμοποιούν υπολογιστή καταναλώνουν κατά μέσο όρο 13,3 ώρες on line, όσοι συνδέονται μέσω κινητού τηλεφώνου 9,4 ώρες, ενώ όσοι συνδέονται μέσω tablets 9,3 ώρες την εβδομάδα. Για όσους συνδέονται μέσω παιχνιδοκονσόλας, οι ώρες ανέρχονται κατά μέσο όρο σε 6,8 την εβδομάδα.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι ένα εντυπωσιακό 48% των Ευρωπαίων δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το internet, ενώ παράλληλα παρακολουθούν τηλεόραση (297,4 εκατ.) και το 16% του συνολικού χρόνου παρακολούθησης τηλεόρασης γίνεται ταυτόχρονα με χρήση internet. Οι πιο έντονοι Ευρωπαίοι TV/online multi-taskers είναι οι Νορβηγοί (70%), ακολουθούμενοι από τους Γάλλους (68%) και τους Βρετανούς (62%). Τα καλά νέα για τους διαφημιζόμενους είναι πως το 1/3 (33%) των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το internet ενώ παρακολουθούν τηλεόραση, δηλώνουν πως η on line δραστηριότητά τους είναι πιθανό να σχετίζεται με το πρόγραμμα που παρακολουθούν στην τηλεόραση. Έτσι, δημιουργείται μια σημαντική ευκαιρία για τα brands να προσεγγίσουν τον καταναλωτή μέσω και των δύο μέσων.
Η Alison Fennah (Vice President of Research and Marketing IAB Europe) αναφέρει ότι: «Δεν είναι πλέον λογικό να θεωρούμε τη χρήση του internet ως μια απομονωμένη δραστηριότητα. Η ευρεία ποικιλία συσκευών που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να συνδεθούν στο internet και ο βαθμός που το κάνουν αυτό, ενώ καταναλώνουν άλλα μέσα, υποδεικνύει το βαθμό στον οποίο εμπλέκονται οι άνθρωποι σήμερα με το internet. Για παράδειγμα, πολλοί Ευρωπαίοι το χρησιμοποιούν ενώ ταυτόχρονα παρακολουθούν τηλεόραση και το 1/3 από αυτούς καταναλώνουν συμπληρωματικό περιεχόμενο. Οι εταιρείες οι οποίες κατανοούν και προσαρμόζονται σε αυτές τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες θα είναι αυτές που θα πετύχουν μελλοντικά».


Το ίντερνετ ενδυναμώνει τα brands
Το ιnternet έχει γίνει ένας ουσιαστικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ brands και καταναλωτών. Το 51% των καταναλωτών αναφέρει πως το internet τους βοηθά να επιλέγουν καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες. Το 47% τείνει να αναζητά περισσότερες πληροφορίες για προϊόντα που διαφημίζονται on line. Το 46% των χρηστών του internet επισκέπτεται συχνά τις ιστοσελίδες των αγαπημένων τους brands. Το 41% των Ευρωπαίων χρηστών συμφωνεί ότι ο τρόπος με τον οποίο τα brands επικοινωνούν στο διαδίκτυο είναι σημαντικός. Το 30% των χρηστών του internet είναι πιο πιθανό να αγοράσουν προϊόν ενός brand που ακολουθούν σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Το 96% των Ευρωπαίων χρηστών internet πραγματοποιεί on line έρευνα αγοράς, το 87% αγοράζει on line και σχεδόν το 1/5 (19%) των συνολικών αγορών πραγματοποιείται μέσω internet. Μέσα σε 6 μήνες, οι Ευρωπαίοι ξόδεψαν 188 δισ. ευρώ σε αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, κατά μέσο όρο 544 ευρώ ανά Ευρωπαίο on line shopper. Οι Νορβηγοί ξοδεύουν τα μεγαλύτερα ποσά σε αγορές (1.162 ευρώ), ακολουθούμενοι από τους Σουηδούς (919 ευρώ) και τους Δανούς (894 ευρώ). Οι Βρετανοί χρήστες δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους on line (32%) ακολουθούμενοι από τους Γερμανούς (25,4%).
Η Alison Fennah καταλήγει: «Ως καταναλωτές έχουμε πρόσβαση σε μια ποικιλία μέσων και ο τρόπος που καταναλώνουμε συνεχίζει να εξελίσσεται. Η έρευνα Mediascope βοηθά στην κατανόηση του αντίκτυπου που έχουν αυτές οι αλλαγές στον τρόπο που συμπεριφερόμαστε, στο τι παρακολουθούμε, τι διαβάζουμε, ποια brands προτιμούμε και ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουμε. Αυτό που συμπεραίνουμε από την έρευνα του 2012 είναι πως το internet χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με τα παραδοσιακά μέσα. Οι καταναλωτές δεν αποκλείουν κανένα μέσο, αλλά χρησιμοποιούν πολλαπλές συσκευές απολαμβάνοντας μια ευρεία ποικιλία μέσων. Για τους διαφημιζόμενους, αυτές οι πληροφορίες είναι απαραίτητες για να μπορέσουν να προσαρμοστούν και να αναπτύξουν σχέσεις με τους καταναλωτές».



 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ
ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ-ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΜΑΘΙΟΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΜΕ ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ ΖΩΗΣ
ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ Ε.Σ.Υ.
BEST OF BELRON 2012
ΦΑΚΕΛΟΣ ΝΗΡΕΑΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΙΑΣΩ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΟΛΠ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΒΙΟΧΑΛΚΟ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site