Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2012-τ.383                              

Ξεχάσαμε να «ιδρώνουμε»...


Παρατηρώντας τα προγράμματα υποστήριξης της ελληνικής επιχειρηματικότητας (κοινοτικά, εθνικά συγχρηματοδοτούμενα, ΕΣΠΑ κ.λπ.), διαπιστώνουμε ότι αυτά που αφορούν την ενίσχυση της ευρεσιτεχνίας, της καινοτομίας, των νέων ιδεών, των νέων επιχειρηματικών τάσεων (κοινά δίκτυα υποδομών, clusters, ανοικτά επιχειρηματικά πάρκα κ.λπ.) βρίσκονται στα «αζήτητα».


Ό,τι δηλαδή είναι προηγμένο, διαφορετικό από την παράδοση, καινούργιο, ολίγον άγνωστο ή απαιτεί σκέψη, τρέξιμο ακόμα και συνεταιρισμό, πάει «άπατο» όπως λέει ο λαός. Τι σημαίνει αυτό; Η απλοϊκή σκέψη οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μάλλον δεν υπάρχει ενδιαφέρον, είτε γιατί είμαστε αδιάφοροι ως λαός ή γιατί δείχνουμε προτίμηση στις δοκιμασμένες συνταγές.
Ωστόσο, μια άλλη, πιο συγκροτημένη, σκέψη επί του θέματος μπορεί να οδηγήσει στην υπόθεση ότι δεν έχει αναπτυχθεί στη χώρα η σωστή επιχειρηματική κουλτούρα ή, για να μην είμαστε μηδενιστές, δεν έχει αναπτυχθεί επιχειρηματική κουλτούρα που να μπορεί να «μονταριστεί» με τις εξελίξεις της τεχνολογίας, τις απαιτήσεις της ζωής, τις τεχνικές προδιαγραφές των κοινοτικών προγραμμάτων.
Βέβαια, από την άλλη πλευρά, υπάρχουν ελληνικές επιχειρήσεις – σε κάθε κλάδο - που διαπρέπουν, θεωρούνται καινοτόμες, πρωτοπόρες, κερδίζουν τις εντυπώσεις στις ξένες αγορές. Αυτό όμως ούτε είναι γνωστό στο ευρύ κοινό ούτε σημαίνει πολλά για την ανάπτυξη της καινοτομίας στη χώρα, καθώς πρόκειται για μεμονωμένες προσπάθειες, δεν σηματοδοτούν εθνική τάση, δεν αναγνωρίζονται εύκολα στην εγχώρια αγορά, αφορούν προσωπική επιτυχία περιχαρακωμένη στα όρια της ιδιοκτησίας και δεν μπορεί, σε καμία περίπτωση, να θεωρηθούν δείγματα ανάπτυξης επιχειρηματικής κουλτούρας.
Αναρωτιούνται κάποιοι: τι είναι αυτό που εμποδίζει έναν έξυπνο λαό, όπως οι Έλληνες, και με παράδοση στο «επιχειρείν» να «τρέξει» επάνω στην καινοτομία, την ευρεσιτεχνία, την «έξυπνη ιδέα»; Τι είναι αυτό που απομειώνει ακόμα και τη δυναμική της διάκρισης, τι είναι αυτό που εμποδίζει τις ατομικές επιτυχίες να επικοινωνηθούν, να αποτελέσουν φάρο και να προκαλέσουν και άλλους να τις ακολουθήσουν; Η απάντηση είναι απλή: το περιβάλλον της χώρας. Δηλαδή αυτό που επικρατεί: το απροσδιόριστο κράτος, η διαφθορά, η γραφειοκρατία, τα αδιέξοδα. Αυτό είναι και το εμπόδιο στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής κουλτούρας. Υπάρχει όμως και κάτι χειρότερο: ότι ξεχάσαμε να «ιδρώνουμε»...


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ
ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ-ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΜΑΘΙΟΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΜΕ ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ ΖΩΗΣ
ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ Ε.Σ.Υ.
BEST OF BELRON 2012
ΦΑΚΕΛΟΣ ΝΗΡΕΑΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΙΑΣΩ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΟΛΠ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΒΙΟΧΑΛΚΟ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site