Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούλιος-Αύγουστος 2012-τ.384                              

EXPORTS MONEY CONFERENCE 2012: «ΕΞΑΓΩΓΕΣ: ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ»

H. REICHENBACH: Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟΝ ΠΥΡΗΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ


Το συνέδριο παρακολούθησαν περισσότεροι από 650 σύνεδροι, ενώ σε παράλληλη εκδήλωση πραγματοποιήθηκαν πάνω από 300 επιχειρηματικές συναντήσεις με εκπροσώπους του ΟΕΥ και του ΟΠΕ


Ο στρατηγικός σχεδιασμός κάθε εξαγωγικής δραστηριότητας είναι το «κλειδί» για την ανάπτυξή της σε νέες αγορές και την ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας. Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της ομιλίας του κ. Horst Reichenbach, Head of European Commission Task Force for Greece, στο Exports Money Conference 2012, με τίτλο «Eξαγωγές: Eφαλτήριο ανάπτυξης και εξόδου από την κρίση», το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Intercontinental Athenaeum. Το συνέδριο παρακολούθησαν περισσότεροι από 650 σύνεδροι από τον πολιτικό και επιχειρηματικό χώρο.


HORST REICHENBACH
HEAD OF EUROPEAN COMMISSION TASK FORCE FOR GREECE


Ο επικεφαλής της Task Force στην Ελλάδα στην εισήγησή του μίλησε για το νέο αναπτυξιακό μοντέλο, το σχεδιασμό των κινήσεων και αναφέρθηκε στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις, την πτώση της εγχώριας ζήτησης κατά 25% και τη μείωση των επενδύσεων κατά 40%. Την αισιοδοξία του για το μέλλον της χώρας αποτύπωσε δηλώνοντας ότι «η Ελλάδα διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να οδηγήσουν στην αύξηση των εξαγωγών της, πρέπει ωστόσο να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις. Το πρώτο βήμα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας ήδη έχει δρομολογηθεί και αφορά στη διαχείριση του μοναδιαίου εργασιακού κόστους. Η στρατηγική για την εξωστρέφεια, που έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει καρπούς, περιλαμβάνει αφενός την προώθηση των ελληνικών προϊόντων και αφετέρου τη διευκόλυνση των διαδικασιών στην εξαγωγική δραστηριότητα». Σχετικά με το πρώτο επεσήμανε ότι στόχος είναι η χώρα μας να επωφεληθεί από τις βέλτιστες πρακτικές άλλων χωρών, παραθέτοντας το παράδειγμα της Ολλανδίας που έχει ήδη συμφωνήσει να παρέχει στις αρμόδιες ελληνικές αρχές τεχνική βοήθεια από εμπειρογνώμονες. Όσον αφορά στη διευκόλυνση των εξαγωγών, με τη βοήθεια της Task Force από το Μάρτιο του 2012 εμπειρογνώμονες από Σουηδία, Ολλανδία και Ηνωμένα Έθνη παρέχουν υποστήριξη στις ελληνικές αρχές για να προωθήσουν διαδικασίες διευκόλυνσης των εξαγωγών. Στις προτάσεις που έχουν γίνει συμπεριλαμβάνονται: α) η εδραίωση εθνικής στρατηγικής διευκόλυνσης των εξαγωγών σε όλα τα επίπεδα β) η απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και πιστοποίησης των επιχειρήσεων. Είναι χαρακτηριστικό το ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 150 πιστοποιήσεις προϊόντων και στη Γαλλία 30, γ) η μείωση του αριθμού των ελέγχων και δ) ο περιορισμός της γραφειοκρατίας στα τελωνεία.



ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ


Από την πλευρά του ο κ. Δημήτρης Κούρκουλας, Υφυπουργός Εξωτερικών,
τόνισε ότι «η πολιτεία προχωρά στις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για να δημιουργήσει φιλικό περιβάλλον για τους επιχειρηματίες και ταυτόχρονα να εμβαθύνει στο κράτος δικαίου, ώστε να παρέχει την αναγκαία ασφάλεια σε Έλληνες και ξένους επενδυτές». Όπως δήλωσε «είναι ιδιαίτερα σημαντικό που για πρώτη φορά από το 2011 οι εξαγωγές ξεπέρασαν το 10% του ΑΕΠ και έσπασαν το φράγμα των 22 δισ. Το εξαγωγικό πρότυπο αλλάζει και στρέφεται στην καινοτομία, την έρευνα και την υπεραξία, ενώ η τάση που διακρίνεται στην αγορά είναι η συρρίκνωση των παραδοσιακών κλάδων και η στροφή σε νέους κλάδους, όπως οι “πράσινες” επενδύσεις, οι μεταφορές και ο τουρισμός».


ΝΟΤΗ ΜΗΤΑΡΑΚΗ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ


«Προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη είναι η σταθερότητα και η αδιαπραγμάτευτη θέση της Ελλάδας για την παραμονή της στην Ευρωζώνη», σύμφωνα με τον κ. Νότη Μηταράκη, Υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Πρόσθεσε ότι «τα προβλήματα στη χώρα μας είναι περισσότερο μικροοικονομικά και λιγότερο μακροοικονομικά και γι’ αυτό χρειάζεται η δημιουργία ενός νέου αναπτυξιακού προτύπου με τις αλλαγές να πρέπει να συνδυαστούν με μεταρρυθμίσεις που θα μειώσουν τη γραφειοκρατία. Επίσης πολύ σημαντικά σημεία για την Ελλάδα είναι η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και η δημιουργία ενός αναπτυξιακού χωροταξικού σχεδιασμού». Η ανάπτυξη στις σύγχρονες οικονομίες προέρχεται σύμφωνα με τον κ. Μηταράκη από τον ιδιωτικό τομέα και την προσέλκυση επενδύσεων και η χώρα ποτέ δεν ήταν φιλόξενη προς τους επενδυτές.
 
Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις βλέπουν ότι υπάρχουν δυνατότητες οι οποίες όμως δεν αξιοποιούνται λόγω της έλλειψης ρευστότητας. Είναι σημαντικό να υπάρχει συνέχεια στο κράτος και να βελτιωθεί οτιδήποτε είναι αυτό που καθυστερεί την επιχειρηματικότητα.


SIGNE RATSO
DIRECTOR OF TRADE STRATEGY AND ANALYSIS AND MARKET ACCESS, DG TRADE, EUROPEAN COMMISSION


Η κα Signe Ratso, Director of Trade Strategy and Analysis and Market Access, DG Trade, European Commission, δήλωσε ότι «οι βασικές περιοχές οικονομικής ανάπτυξης αυτή τη στιγμή παγκοσμίως είναι η Ασία, η Αφρική και η Λατινική Αμερική. Από αυτές, αλλά και τις υπόλοιπες εκτός Ε.Ε. χώρες, προέρχεται το 20% της ανάπτυξης της Ευρωζώνης».
«Το εμπόριο δεν αναπτύσσει μόνο ΑΕΠ, αλλά και θέσεις εργασίας, με το 11% της απασχόλησης το 2007 στις 27 χώρες της Ευρώπης να προέρχεται από αυτό.
Η Ελλάδα ενώ έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης στον τομέα του εξαγωγικού εμπορίου μέχρι στιγμής υστερεί, καθώς μόνο το 3% των θέσεων εργασίας προέρχεται από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα». Επίσης ανέφερε ότι η Ελλάδα σε σύνολο εξαγωγών έχει καλύτερες επιδόσεις για παράδειγμα από το Βέλγιο, αλλά ως ποσοστό του ΑΕΠ απέχει με μεγάλη διαφορά από την ίδια χώρα. «Οι τομείς με το μεγαλύτερο μερίδιο στις εξαγωγές στην Ελλάδα είναι η ένδυση, η ξυλεία, τα μέταλλα, τα ποτά και το φαγητό, αλλά οι εταιρείες πουλούν πολύ μικρό μέρος της παραγωγής τους στο εξωτερικό, σε ποσοστό που φτάνει το 30%. Δηλαδή, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό, αυτός αφορά σε μικρότερο ποσοστό της συνολικής τους παραγωγής σε σχέση με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις».


ΧΡΗΣΤΟΣ ΦΑΡΜΑΚΗΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΟΕΥ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΔΥ ΟΕΥ


Στην ομιλία του ο κ. Χρήστος Φαρμάκης, Σύμβουλος ΟΕΥ, πρόεδρος της Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ), ανέφερε ότι «οι διεθνείς οικονομικές εξελίξεις φέρνουν κράτη και επιχειρήσεις προ των ευθυνών τους. Το σημερινό μοντέλο ανάπτυξης πρέπει να αλλάξει και να υπάρξει νέα στρατηγική, που θα εστιάζεται στην εκπόνηση σχεδίου εξωστρέφειας και στην εξάλειψη των γραφειοκρατικών εμποδίων. Είναι αναγκαία η εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδιασμού με ορίζοντα πενταετίας, που θα εξειδικεύεται με ετήσια πλάνα, με κοστολόγηση. Είναι θετικό σημάδι ότι ο αριθμός των αιτημάτων που δέχθηκαν το 2011 τα γραφεία του ΟΕΥ ήταν 11.700, όταν το 2009 ήταν μόλις 4.500, ενώ σε ποσοστό 95% οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι είναι ικανοποιημένες από τη λειτουργία του ΟΕΥ».


ΠΑΝΕΛ Ι
Στην πρώτη θεματική ενότητα του συνεδρίου, σχετικά με τη στρατηγική για την προώθηση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και τη συμβολή του κράτους στην εξέλιξη των εξαγωγών, μίλησαν οι κ.κ. Dr. Κυριάκος Λουφάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Λουφάκης Χημικά ΑΒΕΕ» και αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, Σοφία Παπαγιάννη, προϊσταμένη της 19ης Διεύθυνσης Τελωνειακών Διαδικασιών στη Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ., Πέτρος Τζαννετάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil και Χρήστος Φαρμάκης, σύμβουλος ΟΕΥ του Υπουργείου Εξωτερικών.


Η κα Σοφία Παπαγιάννη, προϊσταμένη της 19ης Διεύθυνσης Τελωνειακών Διαδικασιών στη Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ., τόνισε ότι «ο μέσος χρόνος που χρειάζεται μια επιχείρηση για να εξάγει ένα προϊόν είναι περίπου δέκα μέρες, χωρίς σε αυτό να προσμετράται ο χρόνος που απαιτείται για την πιστοποίηση προϊόντος που ζητούν κάποιες χώρες». Όσον αφορά στις κρατικές ενέργειες για την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας, μίλησε για το ηλεκτρονικό σύστημα που λειτουργεί στα τελωνεία και αποτελεί μια χρήσιμη υπηρεσία για τους εξαγωγείς, καθώς παρέχει τη δυνατότητα στον εξαγωγέα μέσω του portal να περάσει όλα τα στάδια του ελέγχου και να ενημερωθεί για την έκβασή του. Στη δική του παρέμβαση ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil, επεσήμανε ότι «υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την ενίσχυση της εξωστρέφειας, το κατάλληλο περιβάλλον και το ανθρώπινο δυναμικό, ωστόσο λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας το κράτος». Ο Dr. Κυριάκος Λουφάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Λουφάκης Χημικά ΑΒΕΕ» και αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, αναφέρθηκε στο διοικητικό κόστος που επιβαρύνει τις επιχειρήσεις και την άσκηση εξαγωγικής πολιτικής από πολλούς φορείς και πρότεινε τη δημιουργία Γραμματείας Εξωστρέφειας, που θα αντικαταστήσει όλους τους φορείς που εμπλέκονται σήμερα στη διαδικασία.


ΠΑΝΕΛ ΙΙ
Στη δεύτερη ενότητα του συνεδρίου με τίτλο: «Οι ελληνικές εξαγωγές στο πλαίσιο των νέων συνθηκών του παγκόσμιου εμπορίου. Τάσεις και προοπτικές», ο κ. Δούκας Μαρινόπουλος, Σύμβουλος ΟΕΥ του Υπουργείου Εξωτερικών ανέφερε ότι «πρέπει πάντα να παρακολουθούμε τις εξελίξεις ώστε οι εξαγωγές να αναπτυχθούν μέσω διμερών συμφωνιών της Ε.Ε. με άλλες χώρες όπως η Ν. Κορέα». Πρέπει να υπάρχει πληροφόρηση για αγορές - στόχους που ενδιαφέρουν την Ελλάδα και ταυτόχρονα να υπάρχει φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Επίσης τόνισε ότι πρέπει να υπάρξουν τεχνολογικές εξελίξεις που θα διευκολύνουν την εξαγωγική προσπάθεια, όπως για παράδειγμα η τεχνολογική αναβάθμιση των τελωνείων. «Μέσα σε 48 ώρες δίνουμε από το υπουργείο Εξωτερικών υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας στις ελληνικές επιχειρήσεις», είπε χαρακτηριστικά.


Η κα Χριστίνα Σακελλαρίδη, πρόεδρος των ΠΣΕ και ΟΑΕΠ, από την πλευρά της, στάθηκε στην εκρηκτική αύξηση των εξαγωγών που συντελέστηκε το 2011, η οποία στηρίχθηκε από τους ίδιους τους επιχειρηματίες, παρά την ύφεση και τα προβλήματα που είχαν να αντιμετωπίσουν όπως οι απεργίες των φορτηγών και η μη επιστροφή του ΦΠΑ. Για τον Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων, στον οποίο είναι πρόεδρος, είπε ότι με δικά του κεφάλαια και όχι του κράτους, στήριξε τις επιχειρήσεις, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση για το 80% των εξαγωγών τους.
Ο κ. Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), τόνισε ότι «σήμερα ασφαλίζουμε τις εξαγωγές, αλλά όχι τις εισαγωγές, γεγονός που συνιστά πρόβλημα, καθώς το εμπόριο δεν πρέπει να διαχωρίζεται σε εξαγωγικό και εισαγωγικό. Η Ελλάδα είναι, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, σημαντικός εμπορικός κόμβος και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το εκμεταλλευτούμε, αλλά επεσήμανε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν πρέπει να βασίζονται στο ελληνικό κράτος το οποίο χαρακτήρισε αναξιόπιστο, ενώ αντίστοιχα οι επιχειρήσεις που έχουμε είναι φερέγγυες και αναξιόπιστες».
Επίσης ανέφερε ότι τα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι Έλληνες εξαγωγείς είναι πολύ περισσότερα από αυτά των Ευρωπαίων, λόγω των σημαντικών προβλημάτων γραφειοκρατίας.
Ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ, ξεκίνησε λέγοντας ότι «ο ΟΠΕ, πλέον, δεν είναι ζημιογόνος μετά από χρόνια, παρά τον αυξημένο αριθμό δράσεων τις οποίες διοργανώνει. Η φιλοσοφία της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό έχει πλέον αλλάξει και πλέον παρουσιάζεται ως ένα ενιαίο brand, το οποίο μάλιστα βραβεύτηκε σε διεθνή διαγωνισμό». Σε ό,τι αφορά στο κομμάτι της γραφειοκρατίας, είπε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία σε συνεργασία με το Task Force, έτσι ώστε να μειωθούν τα δικαιολογητικά που χρειάζονται για εξαγωγές, από 96 που ήταν, σε κάτω από 30. «Η απλούστευση των διαδικασιών είναι ένα χρήσιμο «εργαλείο» ειδικά για τους νέους εξαγωγείς, οι οποίοι είναι πολύ δύσκολο να ακολουθήσουν την υφιστάμενη περίπλοκη διαδικασία», τόνισε ο κ. Καλαμπόκης.
Ο κ. Αντώνιος Καπλάνης, γενικός διευθυντής και αντιπρόεδρος της NOISIS, τόνισε τη σημασία της προσέλκυσης επενδύσεων και της αύξησης των εξαγωγών. Εξαγωγική δραστηριότητα, όμως, δεν είναι μόνο η πώληση προϊόντων στο εξωτερικό, αλλά και άλλες δράσεις, όπως για παράδειγμα ένα μίγμα τουριστικών υπηρεσιών με μεγάλη προστιθέμενη αξία, δράσεις οι οποίες θα συνεισφέρουν σημαντικά στο ΑΕΠ και στο εθνικό εισόδημα. Με βάση τις σημερινές συνθήκες, ο κ. Καπλάνης συμβουλεύει τους Έλληνες επιχειρηματίες να δώσουν βάρος στη διαφοροποίηση των προϊόντων τους, που σε συνδυασμό με το σωστό μάρκετινγκ μπορούν να τα τοποθετήσουν με αξιώσεις στις διεθνείς αγορές.
Από την πλευρά του ο κ. Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών, στο χαιρετισμό που απηύθυνε, επεσήμανε την ανάγκη διεύρυνσης της εξαγωγικής βάσης της Ελλάδας, καθώς ο τουρισμός μόνος του δεν φτάνει για να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη. Για την κάλυψη του εμπορικού ισοζυγίου χρειάζονται περισσότερες εξαγωγές από το ποσό του ελλείμματος, καθώς οι νέες εξαγωγές προϋποθέτουν εισαγωγές που διευρύνουν το έλλειμμα. Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, η Ελλάδα έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στον τομέα της γνώσης και της καινοτομίας. Η ελληνική οικονομία πρέπει, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, να κάνει στοχευμένες προσπάθειες για να στηρίξει την εξωστρέφειά της. «Σε δύσκολους καιρούς, όπως οι σημερινοί, η καλύτερη στρατηγική είναι η βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων. Είναι η μόνη γλώσσα που καταλαβαίνουν οι ξένοι. Πρέπει να «κλείσει» η ψαλίδα του ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών».


ΕΥΗ ΠΑΣΣΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ, ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ


Η κα Εύη Πασσά, διευθύντρια της Διεύθυνσης Συναλλακτικής Τραπεζικής του Ομίλου της Εθνικής Τράπεζας, στην ομιλία της είπε πως «σύμφωνα με τα στοιχεία του 2011 ο ρυθμός ανάπτυξης σταμάτησε στο 5%, ενώ οι προβλέψεις για το 2012 είναι δυσοίωνες, καθώς εκτιμάται ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα φτάσει στο 2,7%. Ωστόσο είναι θετικό το ότι αναμένεται ανάκαμψη το 2013». Όσον αφορά την εξέλιξη των μεγεθών στις ελληνικές εξαγωγές, παρατηρούμε θετικά μηνύματα στους δείκτες ανάπτυξης. Συγκεκριμένα το 2010 ήταν κοντά στο 12%, το 2011 άγγιξε το 20% και το 2012 περιμένουμε θετικά αποτελέσματα. Σχετικά με την ενδυνάμωση των εμπορικών σχέσεων, τόνισε ότι υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης στην Τουρκία, η οποία αποτελεί μια αγορά με μέσο όρο ηλικίας καταναλωτών κάτω των 30 ετών. Η Κίνα επίσης αποτελεί μια αγορά στην οποία πρέπει να δραστηριοποιηθεί η χώρα μας, καθώς εξελίσσεται στο μεγαλύτερο καταναλωτή παγκοσμίως. Μάλιστα ο όμιλος της Εθνικής έχει συστήσει ειδικό γραφείο στη Διεύθυνση Συναλλακτικής Τραπεζικής, το οποίο στελεχώνεται από Κινέζους. Η Εθνική, όπως δήλωσε, χειρίζεται πάνω από το 35% των ελληνικών εξαγωγών.


ΠΑΝΕΛ ΙΙΙ
Στην τρίτη θεματική ενότητα του συνεδρίου με τίτλο «η Οικονομία των εξαγωγών: Ο ρόλος της χρηματοδότησης, της ασφάλισης και του factoring» κατέθεσαν τις απόψεις τους οι κ.κ. Αλέξης Γαβριήλογλου, αναπληρωτής γενικός διευθυντής και εμπορικός διευθυντής της Euler Hermes Emporiki, καθ. Αναστάσιος Ζαγοριανός, μέτοχος και γενικός διευθυντής της Διαδικασία Α.Ε, Δημήτρης Ζώμας, Σύμβουλος ΟΕΥ του Υπουργείου Εξωτερικών, Αλέξανδρος Κοντόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Εθνική Factors και Δημήτρης Μιχάλης, Property, Marine & Energy Manager της Chartis.


Στη σημασία της ασφάλισης των εξαγωγικών πιστώσεων αναφέρθηκε ο κ. Αλέξης Γαβριήλογλου, ο οποίος δήλωσε ότι «η ασφάλιση αυτή στηρίζεται στην πρόληψη της επισφάλειας, την αποζημίωσή της και τη διεκδίκηση της απαίτησης». Πρόσθεσε πως «σήμερα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις ασφαλιστικές εταιρείες το ότι οργανώνουν καλύτερα το τμήμα πιστωτικού ελέγχου. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα σε ευρωπαϊκές χώρες, οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις επεκτείνουν κατά μέσο όρο τις εξαγωγές τους σε έξι χώρες, ενώ οι μη ασφαλισμένες σε τρεις». Σχετικά με το «πάγωμα» της ασφάλισης πιστωτικών κινδύνων, δήλωσε πως «κρίνοντας ότι η οικονομική κατάσταση έχει επιδεινωθεί, η εταιρεία αποφάσισε να περιορίσει τον κίνδυνο στην Ελλάδα. Η κίνηση αυτή όμως είναι προσωρινή και μόλις αλλάξει η κατάσταση θα μεταβληθεί και η συγκεκριμένη θεώρηση». Επίσης πρόσθεσε ότι «τον Απρίλιο δόθηκε η δυνατότητα στους ασφαλιστικούς κρατικούς οργανισμούς να ασφαλίσουν εμπορικές δραστηριότητες, εάν ο υποψήφιος εξαγωγέας ζητήσει όριο από τον κρατικό οργανισμό». Αναφερόμενος στα στοιχεία για τις επιχειρήσεις, είπε πως οι πτωχεύσεις συνεχίζονται και από 810 το 2011 και εκτιμάται ότι θα είναι 1.777 το 2012 και 1.400 το 2013.


Για το factoring και τη συμμετοχή του στην ελληνική εξαγωγική προσπάθεια μίλησε στη συνέχεια ο κ. Αλέξανδρος Κοντόπουλος. «Το factoring αποτελεί ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που άντεξε στην κρίση, καθώς το 2010 σε μια γενικά συρρικνωμένη αγορά ήταν στο 6,4% του ΑΕΠ και το 2011 στο 6,85%, όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται στο 9%. Το factoring στην Ελλάδα κατατάσσεται σε παγκόσμια κλίμακα στην 7η θέση και το 2011 σε σχέση με το 2010 σημειώθηκε αύξηση 31% στο διαχειριζόμενο κύκλο εργασιών εξαγωγικού factoring. Το factoring επηρεάζεται βέβαια από την κρίση, καθώς μειώνεται η ρευστότητα και υπάρχουν υψηλές επισφάλειες και αυξημένος κίνδυνος. Ωστόσο, έχει μια σειρά από σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως το ότι το 90% των χρηματοδοτήσεων που παρέχουμε είναι αυτοκαλυπτόμενες και αυτορευστοποιούμενες».
Από την πλευρά του ο κ. Αναστάσιος Ζαγοριανός είπε ότι «η εταιρεία του, Διαδικασία Α.Ε., παρέχει υπηρεσίες σε επενδυτές στο δημόσιο και σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και πως η δράση της στο εξωτερικό (Τουρκία, Σερβία, Κροατία, Ρουμανία κ.ά.) έπαιξε σημαντικό ρόλο στην καλή θέση που έχει σήμερα. Όσον αφορά στην ενίσχυση της εξωστρέφειας μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, τόνισε πως «στον πρώτο κύκλο των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ εντάχθηκαν εταιρείες κάθε δραστηριότητας. Συνολικά στα προγράμματα συμμετείχαν 750 εταιρείες, εκ των οποίων οι 350 ήταν στην Αθήνα και οι 250 στη Βόρειο Ελλάδα. Περιμένουμε το δεύτερο κύκλο του προγράμματος που θα είναι λίγο διαφοροποιημένος και θα απευθύνεται σε μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις που θα πρέπει να συνεργαστούν με μικρές. Θα υπάρχουν δύο προγράμματα: α) μικρό πρόγραμμα έως 100.000 για μεταποιητικές παρεμβάσεις με ποσοστό χρηματοδότησης 50% και β) μεγάλο πρόγραμμα έως 650.000 για δομικές αλλαγές μεταποιητικού χαρακτήρα με διαφοροποίηση σε δομές και προϊόν. Το ποσοστό χρηματοδότησης και εδώ ανέρχεται στο 50%. Γενικά ο σχεδιασμός των προγραμμάτων δεν ανταποκρίνεται στις επιχειρήσεις και για αυτό το λόγο προσαρμόζουμε την επιχείρηση στο σχέδιο του προγράμματος».


Από την πλευρά του ο κ. Δημήτρης Ζώμας, Σύμβουλος ΟΕΥ του Υπουργείου Εξωτερικών, αναφέρθηκε στα κοινοτικά προγράμματα στήριξης της εξωστρέφειας και τόνισε ότι «βασικό όπλο του υπουργείου για την ενίσχυση των επιχειρήσεων είναι το δίκτυο των γραφείων του υπουργείου στο εξωτερικό». Τα κοινοτικά προγράμματα που απευθύνονται σε τρίτες χώρες ανέρχονται ετησίως στο ποσό των 10-12 δισ. ευρώ και, όπως ανέφερε, η προσπάθεια του υπουργείου είναι να διαμορφωθούν τα προγράμματα αυτά με βάση τα προϊόντα που προωθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις ώστε να μπορούν να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς των προγραμμάτων. Τροχοπέδη για την εξωστρέφεια αποτελούν η πολυνομία και η γραφειοκρατία, ενώ είναι αναγκαίο τα γραφεία στο εξωτερικό να στελεχωθούν με περισσότερα άτομα.


Ο κ. Δημήτρης Μιχάλης, Property, Marine & Energy Manager της Chartis, αναφέρθηκε στην ύπαρξη εξειδικευμένων προγραμμάτων για τις επιχειρήσεις, όπως το συμβόλαιο ανάκλησης ελαττωματικών προϊόντων, αλλά και την ασφάλιση που καλύπτει τις επιχειρηματικές δραστηριότητες (υλικές ζημιές, εγκαταστάσεις κ.λπ.). Δήλωσε ότι «οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν την αναγκαιότητα της ασφάλισης. Υψίστης σημασίας χαρακτήρισε το πρόγραμμα αστικής ευθύνης προϊόντος, καθώς κάθε προϊόν που εξάγεται συναντά ιδιαίτερο νομικό καθεστώς.


ΠΑΝΕΛ IV
Στο πάνελ IV με τίτλο «Εργαλεία και Μέσα για επιτυχημένες εξαγωγές» συμμετείχαν οι κα Όλγα Αγγελοπούλου, Manager International Sales της ICAP, κ. Δήμος Βατικιώτης, γενικός διευθυντής της Atcom, κ. Δημήτρης Καραβασίλης, διευθύνων σύμβουλος της DK Consultants, κ. Γεώργιος Κουτσοδήμος, γενικός σύμβουλος ΟΕΥ στη Β8 Δ/νση του Υπουργείου Εξωτερικών, κ. Πέτρος Μιχελιδάκης, Representative in Greece της Messe Düsseldorf GmbH, κ. Οδυσσέας Ντότσικας, διευθύνων σύμβουλος της Think Digital.
Η κα Όλγα Αγγελοπούλου, Manager International Sales της ICAP, μίλησε για τη βάση δεδομένων και τα εργαλεία που διαθέτει η εταιρεία για όσους θέλουν να εξάγουν, να αντλήσουν πελατολόγιο και να αξιολογήσουν κάποιον πιθανό συνεργάτη. Επίσης ανέφερε τη δυνατότητα που δίνει η Icap σε ό,τι αφορά την κάλυψη της προβολής μιας εταιρείας εντός και εκτός Ελλάδας, την αναζήτηση προμηθευτών και δικτύων. «Η πληροφόρηση υπάρχει, είναι ουσιαστική, έγκυρη και σε βάθος. Τα “εργαλεία” μας είναι διαθέσιμα με πληροφορίες για 225 εκατ. επιχειρήσεις σε 220 χώρες του κόσμου», τόνισε χαρακτηριστικά η κα Αγγελοπούλου, η οποία πρόσθεσε ότι «πολλοί δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν αυτές οι πληροφορίες ή δεν ξέρουν πώς να τις διαχειριστούν ή να τις αξιολογήσουν. Ο κ. Πέτρος Μιχελιδάκης, Representative in Greece της Messe Düsseldorf GmbH, από την πλευρά του, ανέφερε ότι η εταιρεία που εκπροσωπεί, διατηρεί τα πρωτεία σε ό,τι αφορά τη διεθνή προβολή μέσω εκθέσεων. Για τους Έλληνες επιχειρηματίες είπε ότι όλο και περισσότεροι απευθύνονται σε εκθέσεις για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους, έστω και με έναν πρόχειρο εταιρικό σχεδιασμό, ενώ δεν λείπουν και αυτοί που το πράττουν καθαρά υπό πίεση, δηλαδή λόγω της ανάγκης να πουλήσουν κάποια προϊόντα που δεν μπορούν να προωθήσουν με κάποιον άλλο τρόπο.
Ο κ. Δημήτρης Καραβασίλης, διευθύνων σύμβουλος της DK Consultants, ξεκίνησε λέγοντας για την εταιρεία του: «παράγουμε συμβουλευτικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις που επιθυμούν να ξεκινήσουν εξαγωγική δραστηριότητα. Δεν μένουμε όμως μόνο στο τι θα κάνει η επιχείρηση, αλλά κάνουμε ανάλυση δεδομένων και βοηθάμε στην κατάστρωση του επιχειρηματικού πλάνου και στο πώς θα μπει στις ξένες αγορές». Σύμφωνα με τον κ. Καραβασίλη, όταν ο Έλληνας εξαγωγέας θέλει και μπορεί, είναι δεδομένο ότι θα πετύχει, καθώς το μόνο που χρειάζεται είναι συνέχεια και συνέπεια στην προσπάθεια. Σε ό,τι αφορά το εξαγωγικό μάρκετινγκ τόνισε ότι πρέπει να έχει ολιστική προσέγγιση και δεν είναι μόνο διαφήμιση. Αποτελεί μια συνεχή δραστηριότητα που έχει μέσα της την έννοια της υπεραξίας. Ο κ. Δήμος Βατικιώτης, γενικός διευθυντής της Atcom, ανέφερε για την εταιρεία του ότι αυτή τη στιγμή είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στην ελληνική αγορά στην ψηφιακή προώθηση προϊόντων. Για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις επεσήμανε ότι δεν έχουν δυνατή παρουσία στο digital marketing, με το ποσοστό που χρησιμοποιεί τέτοιου είδους υπηρεσίες να είναι πολύ μικρό και κατ’ επέκταση τα αποτελέσματα να είναι μέχρι στιγμής «φτωχά». Χαρακτήρισε πολύ αρνητική τη σημερινή συγκυρία, όμως προέτρεψε τις εταιρείες να προσπαθήσουν να μελετήσουν τις ανάγκες των πελατών τους στο εξωτερικό και να κάνουν γνωστά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτουν εκεί.
Ο κ. Γεώργιος Κουτσοδήμος, γενικός σύμβουλος ΟΕΥ στη Β8 Δ/νση του Υπουργείου Εξωτερικών, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές επιχειρήσεις ψάχνουν συνεχώς διεξόδους στο εξωτερικό. Ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρήσεων από τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα γραφεία ΟΕΥ στο εξωτερικό φτάνει το 95% και οι υπηρεσίες αυτές είναι οριζόντιες, σε συνεργασία πάντα με τους κλάδους και τους φορείς. Γενικότερα ο κ. Κουτσοδήμος είπε ότι λείπει η εξειδικευμένη πληροφόρηση προς τις επιχειρήσεις. Ο κ. Κουτσοδήμος επεσήμανε ότι πρέπει να δομηθεί ένα κεντρικό σχέδιο το οποίο θα αποκαταστήσει την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Επίσης πρέπει να υπάρξει αντίστοιχο σχέδιο υποστήριξης και ενίσχυσης της εξωστρέφειας, το οποίο θα αποσαφηνίζει σε ποιες αγορές, με ποια προϊόντα και με ποιες επιχειρήσεις θέλουμε να στραφούμε στο εξωτερικό.
Ο κ. Οδυσσέας Ντότσικας, διευθύνων σύμβουλος της «Think Digital», επεσήμανε ότι για την Ελλάδα υπάρχουν ερωτηματικά από τους ξένους σε ό,τι αφορά τη χρηματοοικονομική ικανότητα της χώρας, δεν υπάρχει όμως ερώτημα σε ό,τι αφορά το επίπεδο της δουλειάς και της ικανότητας των Ελλήνων. Ο ίδιος ανέφερε ότι η εταιρεία του υπέγραψε συμφωνία με το Facebook για την αντιπροσώπευσή του στην Ελλάδα. Επίσης είπε ότι στην Ελλάδα πολλές φορές χάνεται η έννοια της ατομικής ευθύνης, καθώς πιστεύει ότι η ατομική πρωτοβουλία είναι πιο σημαντική. Για το λόγο αυτό κάλεσε τους Έλληνες επιχειρηματίες να βγουν μόνοι τους στο εξωτερικό ή να προσπαθήσουν να συνεργαστούν με άλλες εταιρείες με δική τους πρωτοβουλία και όχι μέσω συλλογικών οργάνων.


ΠΑΝΕΛ V
Στο πέμπτο πάνελ συμμετείχαν οι κ.κ. Αhmad Cheikh, εκπρόσωπος του Αραβoελληνικού Επιμελητηρίου, Ευάγγελος Δαϊρετζής, σύμβουλος του ΟΕΥ (Αίγυπτος), Χρήστος Δήμας, πρόεδρος του Ελληνορωσικού Επιμελητηρίου, Γιάννης Καρκάνης, σύμβουλος του ΟΕΥ (Τουρκία), Παναγιώτης Κουτσίκος, Πρόεδρος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου, Φανή Λένου, γραμματέας του ΟΕΥ (ΗΑΕ) και Γιάννης Μάρκος, σύμβουλος του ΟΕΥ (Ρωσία). Οι πανελίστες έδωσαν χρήσιμες συμβουλές για εξαγωγές σε αραβικές χώρες, στη Ρωσία και την Τουρκία και αναφέρθηκαν στις τεχνικές ανάπτυξης της εξαγωγικής δραστηριότητας στις χώρες αυτές, τις ιδιαίτερες απαιτήσεις των εισαγωγέων ελληνικών προϊόντων και στο τι πρέπει να κάνουν οι Έλληνες εξαγωγείς για να επιτύχουν τους στόχους τους.


Ο κ. Παναγιώτης Κουτσίκος, πρόεδρος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου, μίλησε για τις ευκαιρίες ανάπτυξης της εξαγωγικής δραστηριότητας στην Τουρκία, που «το 2011 κατείχε τη δεύτερη θέση σε επίπεδο ανάπτυξης μετά από την Κίνα». Όπως δήλωσε: «το 2011 οι εξαγωγές μας στην Τουρκία ήταν 1,8 δισ. και οι εισαγωγές μας 1,15 δισ. ευρώ». «Το Επιμελητήριο βοηθά τις ελληνικές επιχειρήσεις παρέχοντάς τους την απαραίτητη πληροφόρηση, βρίσκοντας επιχειρήσεις για συνεργασία, ενημερώνοντας για την αγορά ακινήτων, εργοστασίων κ.ά. Το 2011 ο φορέας πραγματοποίησε 20 κλαδικές αποστολές και κάλυψε τα έξοδα για τη συμμετοχή των επιχειρηματιών σε εκθέσεις στην Τουρκία».
Για το ρόλο του Ελληνοαραβικού Επιμελητηρίου μίλησε ο κ. Αhmad Cheikh, που επεσήμανε ότι «υπάρχουν ευκαιρίες συνεργασίας με την αραβική αγορά. Ιδιαίτερα στον κατασκευαστικό τομέα υπάρχει μεγάλη ζήτηση στην περιοχή της Σαουδικής Αραβίας». Κάθε χρόνο το Ελληνοαραβικό Επιμελητήριο διοργανώνει ένα φόρουμ στο οποίο συμμετέχουν ελληνικές και αραβικές επιχειρήσεις που συζητούν για τις προοπτικές συνεργασίας και επενδύσεων.


Ο κ. Χρήστος Δήμας, πρόεδρος του Ελληνορωσικού Επιμελητηρίου, δήλωσε ότι «οι προοπτικές συνεργασίας με τη Ρωσία είναι μεγάλες, καθώς σαν χώρες μας συνδέουν θρησκευτικοί, κοινωνικοί και πολιτικοί δεσμοί. Το Ελληνορωσικό Επιμελητήριο, στο πλαίσιο των ενεργειών του για την ενδυνάμωση των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών, διατηρεί δυναμική παρουσία στη ρωσική αγορά, πραγματοποιεί συχνές επισκέψεις, συμμετέχει σε εκθέσεις και προγραμματίζει επιχειρηματικές αποστολές δίνοντας έμφαση στην περιφέρεια.


Από την πλευρά του ο κ. Παναγιώτης Κουτσίκος, πρόεδρος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου, τόνισε ότι η συμβολή του Επιμελητηρίου είναι να βοηθά τις επιχειρήσεις στα πρώτα τους βήματα στην εξαγωγική διαδικασία, παρέχοντάς τους όλη την απαραίτητη πληροφόρηση. «Πρέπει», όπως δήλωσε, «να έχουμε τυποποιημένα προϊόντα», καθώς σε ένα βαθμό οι εξαγωγές περιορίζονται από τα μη τυποποιημένα προϊόντα.


Στη συνέχεια ο κ. Γιάννης Μάρκος, σύμβουλος του ΟΕΥ (Ρωσία), ανέφερε ότι «η ρωσική αγορά σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων είναι μεγαλύτερη από την ευρωπαϊκή». Οι Ρώσοι, ως λαός, χαρακτηρίζονται, άλλωστε, για την υπερκατανάλωση. Σήμερα οι εξαγωγές μας προς την αγορά αυτή αγγίζουν τα 394 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχουν 75 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων με τζίρο 2,5 δισ. ευρώ, τις οποίες θα μπορούσαμε να τις εκμεταλλευτούμε για να ενισχύσουμε τις εξαγωγές μας.


Η κα Φανή Λένου, γραμματέας του ΟΕΥ, είπε πως «τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεν είναι μόνο το Ντουμπάι, αλλά μια ομοσπονδία επτά κρατών, μεταξύ των οποίων υπάρχουν διαφορές ως προς τα όργανα, αλλά και τον τρόπο που χειρίζονται τις εμπορικές συναλλαγές. Τα τελευταία δέκα χρόνια το πρώτο στη λίστα των εξαγωγικών μας προϊόντων είναι η γούνα». Ιδιαίτερη σημασία στις εμπορικές σχέσεις παίζει η διαπροσωπική επαφή, μέσω του Επιμελητηρίου και των εκθέσεων. Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα σήμερα δραστηριοποιούνται περίπου 150 ελληνικές επιχειρήσεις, που ασχολούνται κυρίως με γούνες, ναυτιλιακά και κατασκευές.
Τέλος, ο κ. Ευάγγελος Δαϊρετζής, σύμβουλος του ΟΕΥ (Αίγυπτος), μίλησε για την αγορά της Αιγύπτου, που σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΒΕΑ δραστηριοποιούνται 227 επιχειρήσεις. Στην Αίγυπτο υπάρχουν 114 ελληνικές επιχειρήσεις και τα ελληνικά προϊόντα είναι ανταγωνιστικά. Προϊόντα όπως το βαμβάκι, τα καπνά, οι πρώτες ύλες, τα πλαστικά και τα τρόφιμα κυριαρχούν».


ΠΑΝΕΛ VI
Στο έκτο πάνελ συμμετείχαν οι ομιλητές: κ. Δημήτρης Δέμος, πρόεδρος του ΠΕΦ και πρόεδρος της Demo, κ. Γιώργος Δημητρακόπουλος, τεχνικός σύμβουλος της GS1 Association Greece, κ. Γιάννης Κωτσής-Γιανναράκης, γενικός διευθυντής του ΣΕΚΕΕ, καθ. Βασίλειος Μακιός, γενικός διευθυντής της Corallia, κ. Πάνος Μανουηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Odysea Ltd.
Ο καθ. Βασίλειος Μακιός, γενικός διευθυντής της Corallia, επεσήμανε τη σημασία της συνεργασίας στις εξαγωγές και της καινοτομίας στην υψηλή τεχνολογία. Για τη καινοτομία ανέφερε ότι έχει τεράστια προστιθέμενη αξία και ως παράδειγμα έφερε το Facebook, που σήμερα έχει χρηματιστηριακή αξία γύρω στα 100 δισ. δολ. Επίσης, τόνισε τη σημασία των clusters, τα οποία πρέπει να απευθυνθούν στη βιομηχανία, προσθέτοντας ότι μέσω της εταιρείας του έχουν δημιουργηθεί δύο clusters στη μικροηλεκτρονική και το gaming, με συνολικό αριθμό εταιρειών που φτάνουν τις 200.
Ο κ. Μακιός μίλησε και για την ιδιαιτερότητα του ελληνικού μυαλού, την ευελιξία του και την ευρηματικότητα που το χαρακτηρίζει. Τέλος, προέτρεψε τους νέους να στραφούν προς τη χαρά της δημιουργίας και να ξεπερνούν τις «αγκυλώσεις» που παρατηρούνται στα πανεπιστήμια της επιχειρηματικότητας.
Ο κ. Γιάννης Κωτσής-Γιανναράκης, γενικός διευθυντής του ΣΕΚΕΕ, αναφέρθηκε στη σημασία που έχουν οι εφαρμογές για τις «έξυπνες» συσκευές και ότι στο σύνδεσμό του υπάρχουν 64 εταιρείες που απαρτίζονται από πολλούς ανθρώπους, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί στον τομέα τους. Μίλησε για τη σημασία της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητας στον τομέα των εφαρμογών, ενώ τόνισε ότι χρειάζεται συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων, ώστε να γίνεται γνωστό τι έχει επιτυχία και τι όχι.
Ο κ. Γιώργος Οικονόμου, γενικός διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ, είπε ότι γίνεται προσπάθεια διεύρυνσης των μεριδίων αγοράς στο εξωτερικό στην κατανάλωση ελληνικού ελαιολάδου και γενικότερα της μεσογειακής διατροφής. Γίνονται προσπάθειες στις αγορές της Κίνας, που είναι πιο δύσκολη αγορά από αυτήν για παράδειγμα της Ρωσίας, καθώς οι Ρώσοι είναι πιο εξοικειωμένοι με τη μεσογειακή διατροφή. Ο κ. Οικονόμου θεωρεί ότι για την προβολή των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό είναι απαραίτητη η συμβολή της πολιτείας, καθώς κανένας κλάδος δεν μπορεί μόνος του να προβάλει το δικό του προϊόν, πόσω μάλλον μια επιχείρηση μόνη της.
Ο κ. Δημήτρης Δέμος, πρόεδρος του ΠΕΦ και πρόεδρος της Demo, είπε για την εταιρεία του ότι πουλάει προϊόντα σε 60 χώρες σε όλο τον κόσμο και από του χρόνου και στην αγορά των ΗΠΑ. Για τον κλάδο που εκπροσωπεί, ανέφερε ότι από το 1997 και μετά απασχολεί 28.000 εργαζόμενους σε 31 εργοστάσια στην ελληνική επικράτεια. Το μεγάλο άλμα όμως το έκανε ο κλάδος στη δεκαετία του 2000, κατά την οποία έγινε ο τρίτος μεγαλύτερος εξαγωγικός τομέας της χώρας. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια τάση συγκέντρωσης στην παραγωγή για την επίτευξη χαμηλότερου κόστους.
Ο κ. Γιώργος Δημητρακόπουλος, τεχνικός σύμβουλος της GS1 Association Greece, τόνισε ότι πάνω από 2 εκατ. επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν κοινό κώδικα επικοινωνίας μέσω barcode, όπου γίνεται αναγνώριση των προϊόντων μέσω RFID ραδιοσυχνοτήτων. Σύμφωνα με τον ίδιο, σημαντική εξέλιξη είναι η σύνδεση των smartphones με τα barcodes.
Ο κ. Δημητρακόπουλος υπογράμμισε ότι δεν αρκεί μόνο η ποιότητα για την επιτυχία ενός προϊόντος, καθώς χρειάζεται έλεγχος των αποθεμάτων, έλεγχος του χώρου που θα τοποθετηθούν τα προϊόντα, του βάρους των παλετών, του χώρου που χρειάζονται κ.ά. Σε ό,τι αφορά την προέλευση των προϊόντων, είπε ότι δεν έχουν καμία σχέση με το barcode, παρά μόνο με τη χώρα που κωδικοποιήθηκαν.
Ο κ. Πάνος Μανουηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Odysea Ltd, μίλησε, από την πλευρά του, για το τι σημαίνει ποιοτικό προϊόν, κάτι που έχει πολλές παραμέτρους και δεν αφορά μόνο τη γεύση του. Στάθηκε στο γεγονός ότι στην Ελλάδα δεν είμαστε ανταγωνιστικοί στα «εθνικά» μας προϊόντα και ανέφερε και αυτός ότι χρειάζεται συνεργασία μεταξύ των Ελλήνων παραγωγών, καθώς είναι μικρότεροι από τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους.


Κατά τη διάρκεια των εργασιών, καταμετρήθηκαν πάνω από 300 επιχειρηματικές συναντήσεις, που πραγματοποιήθηκαν σε παράλληλη εκδήλωση, ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους εξαγωγείς-συνέδρους με προϊσταμένους της υπηρεσίας Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών, για να ενημερωθούν για εξαγωγές σε 14 διαφορετικές χώρες (Αίγυπτο, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Γερμανία, Ιταλία, Κίνα, Ουκρανία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Τουρκία), αλλά και εκπρόσωπους και στελέχη του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ).


Το «Exports Money Conference 2012» πραγματοποιείται υπό την αιγίδα όλων των ελληνικών εξαγωγικών φορέων, αλλά και σε συνεργασία με 13 διμερή επιμελητήρια.
Συγκεκριμένα, συμμετείχαν:


Yπουργείο Εξωτερικών, Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), Ελληνική Εταιρεία Logistics, Διεθνής Βιομηχανική και Ναυτική Ένωση, Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ), Πανελλήνια Ένωση Μεταποιητών Τυποποιητών Εξαγωγέων Επιτραπέζιων Ελιών (ΠΕΜΕΤΕ), Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ), Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ), Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ), Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ), Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΒΕΑ), Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ), Αραβοελληνικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Ανάπτυξης, Ελληνοβουλγαρικό Επιμελητήριο, Ελληνοϊνδικό Επιμελητήριο, Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο, Ελληνοκαναδικό Επιμελητήριο, Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο, Ελληνοολλανδικό Επιμελητήριο, Ελληνορωσικό Επιμελητήριο, Ελληνοσερβική Εμπορική και Βιομηχανική Ένωση (ΕΣΕΒΕ), Ελληνοσουηδικό Επιμελητήριο, Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο, Ελληνοφινλανδικό Επιμελητήριο.


ΧΟΡΗΓΟΙ
GOLD ΧΟΡΗΓΟΣ: ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
SILVER ΧΟΡΗΓΟI: ENTERSOFT, ICAP
BRONZE ΧΟΡΗΓΟΙ: EULER HERMES EMPORIKI, DK CONSULTANTS, EPSILON NET, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Α.Ε., ΕΛΒΑΛ, ΣΩΛΗΝΟΥΡΓΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, CHARTIS, MOTOR OIL, THINK DIGITAL, ATCOM, NOISIS ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ: FLEXOPACK, KOSMIDIS & PARTNERS, GS1 ASSOCIATION GREECE, IFCO SYSTEMS ΕΛΛΑΣ, ΝΗΡΕΑΣ, ELVIART, LUFTHANSA, MESSE DÜSSELDORF, ABC FACTORS, EFG ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ


ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ: PRESSIOUS ARVANITIDIS
ΧΟΡΗΓΟΣ ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΑΣ: PLANITAS
Communication Partner: V+O


Communication Sponsors:


ΣΚΑΪ, ΣΚΑΪ 100,3, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ, ΚΕΡΔΟΣ, ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΠΟΤΑ, Τ&Π ΕΒΔΟΜΑΔΑ, ΧΡΗΜΑ, HRIMA.gr, ΧΡΗΜΑ WEEK, INSURANCE WORLD, insuranceworld.gr, Pharma & Health Business, Ph.B.com.gr, Palo.gr, OnLarissa.gr, ONLINE EXPO
ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
κα Σοφία-Αφροδίτη Βουλγαράκη, Communication & P.R. Manager, Ethos Media, Τ: 210 998 4901,
voulgaraki.s@ethosmedia.eu
ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ: κ. Κωνσταντίνος Σαλβαρλής, Conferences Manager, Ethos Media, Τ: 210 998 4909, salvarlis.k@ethosmedia.eu


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
EXPORTS MONEY CONFERENCE 2012
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ VIVARTIA
ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΣΠΑ-ΥΓΕΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΥΓΕΙΑΣ-DEUTSCHE BANK
ΔΑΝΕΙΑΚΑ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΑ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site