Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2005                               Τεύχος 315

ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ: Υψηλές επενδύσεις και είσοδος νέων «παικτών»


Ο ανταγωνισμός στο λιανεμπόριο
«αγριεύει», με τις μεγάλες εγχώριες αλυσίδες να διευρύνουν συνεχώς την παρουσία τους
και μερικά από τα πιο γερά πολυεθνικά
ονόματα να «πολιορκούν» την ελληνική αγορά


Οι θεσμικές αλλαγές σε ότι αφορά στη λειτουργία του εγχώριου λιανεμπορίου, πέραν του πολυσυζητημένου ωραρίου, αλλά και οι επιχειρηματικές κινήσεις των εγχώριων και διεθνών παραγόντων επιφέρουν σαρωτικές αλλαγές στην υφιστάμενη διάρθρωση της λιανικής αγοράς.
Από τη μία πλευρά η οργάνωση διαφόρων κλάδων του εμπορίου και η προσαρμογή τους σε σύγχρονα λιανικά μοντέλα οδηγούν σε συγκέντρωση μεριδίων, ενώ από την άλλη η ενεργοποίηση επιχειρηματικών σχημάτων και οι επενδύσεις ξένων ομίλων στην ελληνική αγορά εντείνουν τον ανταγωνισμό.
Οι μεγάλες λιανικές επενδύσεις στον τομέα των πολυκαταστημάτων και των εμπορικών κέντρων πρωτοστατούν αλλάζοντας τη διάρθρωση της αγοράς ακόμη και τις εμπορικές πιάτσες, ενώ συγκεντρώνουν διάσπαρτα μερίδια μικρομεσαίων ή μικρών εταιριών. Ήδη στην ευρύτερη αγορά οικιακών ειδών η παρουσία και τα μερίδια των μεγάλων αλυσίδων ενισχύονται χρόνο με το χρόνο αξιοποιώντας και τη στροφή των καταναλωτών προς φθηνότερα προϊόντα. Η επιτυχημένη είσοδος στην ελληνική αγορά των ΙΚΕΑ κατέδειξε τα μεγάλα ακόμη περιθώρια συγκέντρωσης με αποτέλεσμα να υπάρχει νέο κύμα επενδύσεων. Ο Όμιλος Φουρλή προετοιμάζεται για το άνοιγμα δεύτερου καταστήματος ΙΚΕΑ στην Αθήνα, ενώ με πολυκατάστημα στο εμπορικό πάρκο του Ελευθέριος Βενιζέλος εισέρχεται στην ελληνική αγορά η γαλλική αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού (τύπου Praktiker) Lerroy Marche. Τεράστια περιθώρια συγκέντρωσης διαθέτει η ευρύτερη αγορά προϊόντων αναψυχής. Η είσοδος στην ελληνική αγορά της γαλλικής αλυσίδας Fnac (μέσω μεικτής εταιρίας με τον όμιλο Μαρινόπουλου) αποτελεί το πρώτο ουσιαστικά εγχείρημα συγκέντρωσης μιας ιδιαίτερα μεγάλης αγοράς. Αντίστοιχες επενδύσεις πραγματοποιούν και οι ελληνικές αλυσίδες όπως η Multirama η οποία ελέγχεται από τον επιχειρηματία Π. Γερμανό. Το στελεχιακό δυναμικό της Multirama έχει ενισχυθεί από στελέχη που ήρθαν απευθείας από τη γαλλική FNAC και το πρώτο νέου τύπου κατάστημα της αλυσίδας Public άνοιξε στο εμπορικό κέντρο της Lamda Development στην Θεσσαλονίκη. Στην λιανική ένδυσης η αγορά δείχνει να συγκεντρώνεται στις οργανωμένες αγορές και βεβαίως στα πολυκαταστήματα και τα εμπορικά κέντρα, ενώ στη χονδρική ένδυσης οι μεγάλοι όμιλοι επιχειρούν να συγκεντρώσουν αντιπροσωπεύσεις ενισχύοντας τα μερίδια τους σε μια αγορά που διαθέτει ακόμη ισχυρά περιθώρια συγκέντρωσης.


ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ
«Σύρραξη» λιανικών αλυσίδων με διακύβευμα τα μερίδια της εγχώριας κατανάλωσης εκτυλίσσεται το εφετινό φθινόπωρο, καθώς σειρά ξένων αλυσίδων εισέρχονται στην ελληνική αγορά, ενώ ταυτόχρονα οι υφιστάμενοι όμιλοι του λιανεμπορίου αντεπιτίθενται με σειρά επενδύσεων, δίνοντας έμφαση στο δίκτυο και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Οι εξελίξεις προοιωνίζονται αφ’ ενός έναν νέο κύκλο συγκέντρωσης και ένταση του ανταγωνισμού και αφ’ ετέρου αλλαγές στα καταναλωτικά μοντέλα, τις προσφερόμενες υπηρεσίες αλλά και φθηνότερες τιμές προς τον τελικό καταναλωτή. Αυτό το φθινόπωρο – μετά από μια μακρά περίοδο επενδυτικής ύφεσης σε ό,τι αφορά στο λιανεμπόριο και η οποία «θυμίζει» τις αρχές της δεκαετίας του ’90 με την ενεργοποίηση των ξένων υπεραγορών- αναμένεται η επίσημη «πρεμιέρα» της γερμανικής πολυεθνικής MediaMarkt στο χώρο της λιανικής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων, τα εγκαίνια της γαλλικής Fnac και η δημιουργία της αλυσίδας Public Stores (συμφερόντων Μultirama-Π. Γερμανού) στον χώρο των πολιτιστικών προϊόντων και των ηλεκτρονικών εφαρμογών. Από την άλλη πλευρά, ο όμιλος Κωτσόβολος εμφανίζει το «πολυεθνικό» του πρόσωπο, εκείνο του ηγετικού πανευρωπαϊκού όμιλου Dixon’s, ο όμιλος Γερμανός επενδύει στο δίκτυο, ενώ η ίδια η Μultirama επεκτείνεται. Σε στάση αναμονής βρίσκονται τόσο η υγιής και κατέχουσα μερίδια αλυσίδα Ηλεκτρονική Αθηνών - αναμένοντας σ’ ένα βαθμό και τις εξελίξεις στον υπό εκκαθάριση όμιλο Κορασίδη - όσο και η εξειδικευμένη εταιρία Πλαίσιο. Οι παράπλευρες επιδράσεις αυτής της κινητοποίησης είναι η ισχυρή ζήτηση για ακίνητα –που σε αρκετές περιπτώσεις φαίνεται να οδηγεί σε μετακίνηση εμπορικών αγορών, αναδιατάσσοντας τον ευρύτερο εμπορικό χάρτη των αστικών κέντρων- καθώς οι μεγάλοι παίκτες επιδίδονται σε αγώνα δρόμο για την κατοχύρωση ακινήτων ειδικής προβολής και υψηλής αποδοτικότητας. Όλες οι παραπάνω διεργασίες συνοδεύονται από εκτεταμένες και πρωτοπόρες επικοινωνιακές καμπάνιες, οι οποίες δίνουν έμφαση στην επωνυμία, στις υπηρεσίες αλλά και κυρίως στη φθηνότερη τιμή, γεγονός που θεωρείται σημείο αιχμής για την στατική και εν πολλοίς συγκρατημένη κατανάλωση, αλλά και «πλεονέκτημα» των μεγάλων λιανικών ομίλων, οι οποίοι επαναπροσδιορίζουν την έννοια του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά.


DIXON’S – Όμιλος Κωτσόβολος
Έμφαση στη φθηνότερη τιμή προϊόντων, πρόταση που υποστηρίζεται επικοινωνιακά τόσο από τα γνωστά κανάλια διαφήμισης όσο και από την απευθείας προσέγγιση του καταναλωτή με την έκδοση ειδικής εφημερίδας προσφορών που αποστέλλεται εβδομαδιαίως σε δύο εκατομμύρια νοικοκυριά δίνει ο όμιλος Dixon’s, o οποίος επιχειρηματικά και επικοινωνιακά «παίζει» με το πλεονέκτημα του μεγέθους του και των δυνατοτήτων που απορρέουν από αυτό (κεντρικές αγορές, διαπραγματευτική ικανότητα έναντι των προμηθευτών, ελεγχόμενα λειτουργικά κόστη σε σχέση με τον τζίρο).
Ταυτόχρονα, επενδύει συνεχώς στον τομέα του λιανικού του δικτύου με ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων κατά το concept Κ21 (μοντέλο που εφαρμόζει διεθνώς ο όμιλος Dixon’s) αλλά και με τη δημιουργία μεγάλων καταστημάτων (Mega-Κωτσόβολος) σε συγκεντρωμένες περιφερειακές αγορές. Eπιπλέον, αναγνωρίζοντας την ένταση του ανταγωνισμού στον κλάδο των ηλεκτρονικών προιόντων, αποκτά αποκλειστικές συνεργασίες διανέμοντας σε ανταγωνιστικές τιμές προιόντα υψηλής τεχνολογίας.  Ο όμιλος Κωτσόβολος λειτουργεί μέσα από τις επωνυμίες Κωτσόβολος, Ράδιο Αθήναι και One Way, διαθέτει 75 καταστήματα και κατέχει πάνω από 56.000 τ.μ. χώρου πωλήσεων σε όλη την Ελλάδα.


MediaMarkt
Η πολυαναμενόμενη είσοδος της πολυεθνικής γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών MediaMarkt, πραγματοποιείται στο τελευταίο τρίμηνο του 2005, με ένα υπερκατάστημα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης (εντός του εμπορικού πάρκου πλησίον του αεροδρομίου) και με ένα επίσης υπερκατάστημα 4.750 τμ στην Αθήνα επί της Λεωφόρο Κηφισίας 49 στο Μαρούσι, ενώ η ελληνική θυγατρική έχει ήδη συμφωνήσει να καταλάβει ακίνητο στην οδό Πειραιώς σε ανεγειρόμενο εμπορικό κέντρο του ομίλου Θεοδωρίδη. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα Media Markt εντάσσεται στον ευρύτερο λιανεμπορικό γερμανικό όμιλο Makro, και αναπτύσσει πανευρωπαϊκό δίκτυο 375 καταστημάτων σε 11 ευρωπαϊκές αγορές. Η λιανική της ανάπτυξη στηρίζεται στο concept των υπερ-καταστημάτων, εμβαδού 2.500-6.500 τ.μ. με μικρό αριθμό προσωπικού και δυνατότητα cash and carry αγορών. H «δύναμη» της αλυσίδας του χαμηλού λειτουργικού κόστους είναι σαφώς η χαμηλή τιμή, ιδίως σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (π.χ. Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές) και «μαύρες» συσκευές –προϊόντα δηλαδή ήχου και εικόνας αλλά και η ποικιλία (αναφέρεται σε πάνω από 60.000 προϊόντα) σ’ έναν χώρο όπου η παραλαβή είναι άμεση.


FNAC
Tην είσοδο της στην ελληνική αγορά ετοιμάζει και η γαλλική αλυσίδα ειδών βιβλιοπωλείου, προϊόντων ήχου & εικόνας, ηλεκτρονικών και συναφών ειδών και υπηρεσιών Fnac, με στρατηγικό συνεργάτη τον όμιλο Μαρινόπουλο.  Η αλυσίδα Fnac – μέλος του κραταιού γαλλικού πολυεθνικού εμπορικού ομίλου Pinault, θα δημιουργήσει το πρώτο πιλοτικό κατάστημα της στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens της Lamda Development στο Μαρούσι, το φθινόπωρο του 2005, σε εμδαδόν που υπολογίζεται στα 2.200 τ.μ., ενώ παράλληλα εξετάζει τις δυνατότητες δημιουργίας και άλλων λιανικών θέσεων στην εγχώρια πολυδιασπασμένη αγορά των πολιτιστικών προϊόντων. H αλυσίδα Fnac αποτελεί στην ουσία ένα super market -βιβλιοπωλείο όπου περιλαμβάνονται και άλλα προϊόντα ψυχαγωγίας (από CD και DVD έως είδη φωτογραφίας, multimedia, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, αναλώσιμα, προϊόντα κινητής τηλεφωνίας αλλά και υπηρεσίες όπως η πώληση εισιτηρίων). Η εταιρία ιδρύθηκε το 1954 στη Γαλλία, όπου σήμερα κατέχει ηγετικά μερίδια στην αγορά του βιβλίου και των DVD. Διαθέτει συνολικά 112 καταστήματα σε 8 χώρες. Σύμφωνα με τα τρέχοντα στοιχεία του 2003, το 33% των πωλήσεων της αφορά σε είδη πληροφορικής, το 6% σε τηλεοράσεις και DVD ενώ 6% καταλαμβάνουν τα ηχοσυστήματα. Σημειώνεται ότι η Fnac διαθέτει ως «όπλα», αφ’ ενός τις ανταγωνιστικές τιμές και αφ’ ετέρου την εξειδίκευση των πωλητών στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών. Διαθέτει σύστημα ανεξάρτητης αξιολόγησης των προϊόντων και των υπηρεσιών, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζει ένα πιο «ζωντανό» μοντέλο κατανάλωσης.


Public Stores
Tην εμφάνιση της αναμένεται να κάνει σύντομα και η νέα αλυσίδα καταστημάτων συμφερόντων Multirama - Π. Γερμανού, η οποία θα συνδυάζει στην γκάμα της προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, ήχου & εικόνας και βιβλία.
Για τη διαχείριση της εταιρίας ιδρύεται νέα μεικτή εταιρία (60% θα ελέγχεται από την Multirama και 40% από τον κ. Πάνο Γερμανό) με την επωνυμία PublicWorld ΑΕ. Η νέα εταιρία έχει ήδη κλείσει κατάστημα 2.000 τ.μ. περίπου στο Mediterranean Cosmoς της Θεσσαλονίκης (συμφερόντων Lamda Development και Sierra Χαραγκιώνης) ενώ θα συνεχίσει με νέο κατάστημα στην αγορά του Συντάγματος. Σημειώνεται ότι εκεί η Multirama διαθέτει το κατάστημα της παλιάς Αθηναία, ενώ ως φυσικό πρόσωπο ο κος Γερμανός απέκτησε πρόσφατα το προβεβλημένο ακίνητο (των σχολών ΩΜΕΓΑ), το οποίο και ανακατασκευάζει.


Germanos Central
Την προετοιμασία του για την αντιμετώπιση του εντεινόμενου ανταγωνισμού και τις επερχόμενες εξελίξεις στο λιανεμπόριο των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, με την είσοδο νέων παικτών και την αναδιάρθρωση της εν λόγω αγοράς παρουσίασε ο όμιλος Γερμανός, ο οποίος προχωρά τόσο στην αναβάθμιση του λιανικού του δικτύου μέσα από ένα νέο μοντέλο καταστημάτων, όσο και στην παροχή νέων υπηρεσιών. Αναλυτικότερα, ο όμιλος μετεξελίσσει αισθητικά, λειτουργικά και προϊοντικά δέκα καταστήματα του δικτύου του, τα οποία αναγορεύονται σε Γερμανός Central. H συνολική επένδυση για το σχεδιασμό του νέου προτύπου καταστημάτων – το οποίο επιμελήθηκαν δύο εταιρίες συμβούλων, η RED Design Consultants και η αγγλική KVB DESIGN - ανήλθε στο 1 εκατ. ευρώ. Τα νέα flagship shops του ομίλου έχουν εμβαδόν 250-350 τ.μ. και τρία εξ αυτών πρόκειται να λειτουργήσουν έως το τέλος του 2005 (ένα στην Κηφισιά, το δεύτερο αθηναϊκό εντός του The Mall στο Μαρούσι, και το τρίτο στη Θεσσαλονίκη, εντός του νέου εμπoρικού κέντρου Mediterranean Cosmos). Τα υπόλοιπα επτά θα δημιουργηθούν στις αρχές του 2006 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και πέντε μεγάλες πόλεις, ενώ βαθμηδόν έως το Μάιο του 2006 θα ακολουθήσει και η προσαρμογή των υπολοίπων 330 καταστημάτων του ομίλου στην ελληνική επικράτεια, κατά το πρότυπο των Central. Πέραν της επένδυσης στο δίκτυο ο όμιλος προχωρά σε συνεργασία με την ανεξάρτητη εταιρία Digital Laboratory Technologies (DTL) στην αξιολόγηση των προϊόντων που διανέμει ώστε να ενημερώνει αντιστοίχως τον καταναλωτή (πρακτική που ακολουθείται ήδη από ομοειδή δίκτυα στο εξωτερικό).


ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
Tα εμπορικά κέντρα της Lamda σε Θεσσαλονίκη (Mediterranean Cosmos) και Μαρούσι (The Mall Athens), καθώς και η ενίσχυση του εμπορικού πάρκου του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος με νέες παρουσίες, αποτελούν τις σημαντικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά στον τομέα των εμπορικών πόλων. Τέτοιου είδους κέντρα έχουν ήδη αποδείξει την επιτυχία τους σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο και εκτιμάται ότι θα προσφέρουν στην ελληνική αγορά ένα εντελώς νέο και εξαιρετικής σημασίας επιχειρηματικό «προϊόν».
Σχεδιασμένο ώστε να προσελκύει επισκέπτες όλων των ηλικιών, το Mediterranean Cosmos αναμένεται ότι θα συγκεντρώσει στην πλήρη ανάπτυξή του περίπου 12 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως. Ο σχεδιασμός του είναι υπερσύγχρονος, διαθέτει επίγειο parking 3.000 θέσεων, εκτείνεται σε 250 στρέμματα και στα 46.000 τετραγωνικά του πρόκειται να φιλοξενήσει κορυφαίες και επώνυμες επιχειρήσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα της αγοράς. Εκεί μετακομίζουν οι πολυκινηματογράφοι Village, εγκαθίσταται ο ισπανικός όμιλος Inditex, παγκόσμιος ηγέτης στο χώρο της λιανικής πώλησης ενδυμάτων, με τα εμπορικά σήματα ZARA, Massimo Dutti, Pull and Bear, Bershka, Oysho, Stradivarius και ΖΑRA Home. Επίσης δημιουργείται ένα Grand Μασούτης (υπεραγορά), ετοιμάζεται το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας Public – η νέα αλυσίδα για το βιβλίο τη μουσική και την τεχνολογία, συμφερόντων Γερμανού, ενώ θέση διαθέτουν πολλές άλλες επιχειρήσεις ένδυσης, οικιακού εξοπλισμού, μαζικής εστίασης και διασκέδασης. Ταυτόχρονα, σειρά εταιριών παροχής υπηρεσιών (από κομμωτήρια και καθαριστήρια έως τράπεζες) θα βρίσκονται εκεί για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Τo The Mall Athens ανοίγει τις πύλες του το Νοέμβριο και βρίσκεται στο Μαρούσι- πολύ κοντά στον κομβικό σταθμό της Νεραντζιώτισας. Εντός του συγκεντρώνονται περισσότερα από 200 καταστήματα όλων των κατηγοριών – από σούπερ μάρκετ έως βιβλιοπωλεία και από καταστήματα ρούχων έως καθαριστήρια.  Εκεί θα συγκεντρωθούν οι πιο αναγνωρίσιμες και επώνυμες εταιρίες, ενώ επιφυλάσσονται και εκπλήξεις καθώς στο The Mall Athens θα κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση νέες φίρμες για την ελληνική αγορά όπως η γαλλική Fnac (αλυσίδα πολιτιστικών προϊόντων –ένα κράμα βιβλιοπωλείου, δισκάδικου και προϊόντων multimedia), η ισπανική αλυσίδα ένδυσης Sfera, αντίστοιχη της γνωστής και μη εξαιρετέας αλυσίδας Zara, η οποία έχει επίσης «κλείσει» μεγάλα καταστήματα εντός του εμπορικού κέντρου, η τουρκική αλυσίδα ένδυσης Koton και η επίσης τουρκική Ipekyol. Συνάμα στους πέντε ορόφους και τα 58.500 τετραγωνικά του μέτρα, διάσπαρτα θα λειτουργούν διάφορα καφέ και εστιατόρια ενώ στον τελευταίο όροφο θα στεγαστούν οι πολυκινηματογράφοι.
Στο αεροδρόμιο εκτός από του επιτυχημένο ΙΚΕΑ και το Mega Kωτσόβολος, δημιουργείται το νέο υπερκατάστημα της γαλλικής αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού (τύπου Praktiker) αλλά και το δεύτερο αθηναϊκό Factory Outlet του ομίλου Elmec Sport, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2006.


ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ
Στον εμπορικό κόμβο του City Link, πέρα από τα Αττικά Πολυκαταστήματα τα οποία αναμένεται να εμφανιστούν κερδοφόρα ήδη από την οκτάμηνη χρήση τους, συγκεντρώνονται σειρά καταστημάτων πολυτελών οίκων αναβαθμίζοντας την αγορά του ιστορικού κέντρου κατά τα πρότυπα των μητροπολιτικών συγκεντρωμένων αγορών.
Εκτός από τους υφιστάμενους παίκτες όπως τα Notos Galleries (ένδυση και οικιακός εξοπλισμός) και τα πολυκαταστήματα ΦΩΚΑΣ, σε εξέλιξη βρίσκεται η επένδυση του ΜΙΝΙΟΝ από την Elmec Sport ενώ νέες κινήσεις αναμένονται και από τους αδελφού Χόντου, οι οποίοι απέκτησαν ακίνητο της Εθνικής Ασφαλιστικής έναντι 14,7 εκατ. ευρώ επί της οδού Μέρλιν στο Κολωνάκι. Σε ό,τι αφορά τα πολυκαταστήματα, εκτός από λύση για τις εταιρίες που αναζητούν να τοποθετηθούν στην αγορά του αθηναϊκού κέντρου, όπου τα ακίνητα είναι δυσεύρετα, προσφέρουν εναλλακτική και στις αλυσίδες που διαθέτουν παρουσία με αυτόνομο κατάστημα. Αν και η προμήθεια των πολυκαταστημάτων για την ένταξη ενός shop in a shop κυμαίνεται στην αγορά του κέντρου στο 30%-35% των πωλήσεων –ποσό διόλου ευκαταφρόνητο- εν τούτοις οι αλυσίδες ωφελούνται από το μικρό διαχειριστικό κόστος και εκμεταλλεύονται την αυξημένη καταναλωτική κίνηση που προσελκύουν οι εμπορικές «κυψέλες».


ΞΕΝΟΙ ΟΜΙΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΝΔΥΣΗ
Είσοδο στην ελληνική αγορά, με «ντεμπούτο» εντός των νέων εμπορικών πολυχώρων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν φέτος το φθινόπωρο η τουρκική αλυσίδα ένδυσης Koton, η επίσης τουρκική Ipekyol αλλά και η ισπανική αλυσίδα Sfera, θυγατρική του ομίλου El Corte Ingles, αυξάνοντας τον αριθμό των ξένων λιανεμπόρων που ανακαλύπτουν ευκαιρίες εισόδου και ανάπτυξης στην Ελλάδα.  Σύμφωνα με παράγοντες του ευρύτερου λιανεμπορίου, το γεγονός του ότι η μέση εγχώρια κατανάλωση σε σχέση με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ  εμφανίζει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη, αποτελεί κίνητρο για τις επιχειρήσεις εκείνες που είτε θέτουν στο επίκεντρο της στρατηγικής τους την επέκταση σε νέες αγορές, είτε βλέπουν τα μερίδια τους από τις υφιστάμενες δραστηριότητες να ωριμάζουν. Επιπλέον, οι οργανωμένες επενδύσεις στο λιανεμπόριο, στη λογική δημιουργίας εμπορικών πόλων και συγκεντρωμένων αγορών, προσελκύουν τους νέους παίκτες, αφ’ ενός γιατί προσφέρουν λύση σε ό,τι αφορά την εξεύρεση κατάλληλου ακινήτου και αφ’ ετέρου γιατί διευκολύνουν την ανάδειξη της φίρμας τους σε ένα χώρο υψηλής προσέλευσης και προβολής. Σε ό,τι αφορά τις νέες παρουσίες, πρόκειται για αλυσίδες ένδυσης - οι οποίες εισέρχονται αυτόνομα στην Ελλάδα - προσανατολισμένες στη μόδα, με προϊόντα σε τιμές που απευθύνονται σε μεσαία εισοδήματα.
Η ταχύτατη ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων του στην ελληνική αγορά, με την προσθήκη 28 νέων σημείων έως το τέλος του 2005, «πριμοδοτεί» την αύξηση των πωλήσεων του ομίλου Zara Hellas, ο οποίος στο Α’ εξάμηνο της χρήσης του εμφανίζει ενισχυμένο ενοποιημένο κύκλο εργασιών κατά 5%. Ήδη στο Α’ εξάμηνο της χρήσης (η οποία άρχεται την 1η Απριλίου και λήγει στις 31/3) η ελληνική θυγατρική, του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου ένδυσης Inditex Group, έχει λειτουργήσει 14 νέα καταστήματα ενισχύοντας την παρουσία των επιμέρους αλυσίδων ένδυσης Ζara, Zara Home, Pull &Bear, Massimo Dutti, Bershka Oysho και Stradivarious.
Σύμφωνα δε με τον προγραμματισμό του ομίλου έως το τέλος του έτους θα δημιουργηθούν 14 νέα καταστήματα - τα οποία θα στεγαστούν στα δύο εμπορικά κέντρα της Lamda Development σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη - εξυπηρετώντας τον στρατηγικό στόχο που έχει τεθεί για τον διπλασιασμό του δικτύου των αλυσίδων εντός της τριετίας 2005-2008. Σημειώνεται ότι έως το τέλος του 2004 ο όμιλος ήλεγχε 56 καταστήματα, είχε πραγματοποιήσει επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ, ενώ στο σύνολο της χρήσης παρουσίασε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 215 εκατ. ευρώ, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 5% επί των ενοποιημένων πωλήσεων του ομίλου Inditex.

Της Πέννυ Κούτρα

  Περιεχόμενα
Editorial: Η Διεθνής Αγορά, η ουσία και το περιτύλιγμα...
Επενδύσεις: ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ: Αισιοδοξία made in USA
Επενδύσεις: Εδόθη νέα «ψήφος» εμπιστοσύνης!
Επενδύσεις: Χρηματιστήριο – Νομίσματα
Αφιέρωμα: ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ: Υψηλές επενδύσεις και είσοδος νέων «παικτών»
Αφιέρωμα: 6η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΑΘΗΝΩΝ
Εμπορεύματα: Ανασκόπηση για τον Οκτώβριο 2005
¶ρθρο: O Jack Welch για πρώτη φορά στην Ελλάδα
¶ρθρο: Η αγορά του χρυσού
¶ρθρο: Κυπριακό: Οι παγίδες μιας νέας πρωτοβουλίας
¶ρθρο: Τράπεζα Κύπρου: Ανοδικά αποτελέσματα στο σωστό timing
¶ρθρο: Αποτίμηση αξίας στελεχών- Oφέλη από την ασφάλισή τους
Θέματα: Επιχειρηματικά Βραβεία - Γεώργιος Ουζούνης

 Όροι και προϋποθέσεις του site