Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2005                               Τεύχος 315

O Jack Welch για πρώτη φορά στην Ελλάδα


Για την ημερίδα «Jack Welch on leadership» από την KPMG – Χρήσιμα συμπεράσματα, τι επισήμαναν υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς - Χορηγοί επικοινωνίας το ΧΡΗΜΑ και η ηλεκτρονική εφημερίδα ΧΡΗΜΑ Week


Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Ημερίδας “Jack Welch on Leadership” που διοργανώθηκε από την KPMG,  σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Στην εκδήλωση, ο θρυλικός CEO που, κατά τη διάρκεια της ηγεσίας του, ανέδειξε την General Electric ως την πιο κερδοφόρα εταιρία των Η.Π.Α. - αυξάνοντας κατά 30 φορές την αξία της και δεκαπλασιάζοντας τα κέρδη της - συνομίλησε, για πρώτη φορά, με το ελληνικό επιχειρηματικό κοινό, για τις πρωτοποριακές πρακτικές ηγεσίας του. Την παρουσίαση του Jack Welch πλαισίωσε πάνελ κορυφαίων Ελλήνων CEO, με τους κ.κ. Τάκη Αράπογλου, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Σπύρο Θεοδωρόπουλο, Πρόεδρο, Chipita International και Μηνά Τάννες, Γενικό Διευθυντή, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που ανέλυσαν επιτυχημένες πρακτικές διοίκησης από την προσωπική τους εμπειρία στην ελληνική πραγματικότητα. Ακόμη, παρουσιάστηκαν τα ευρήματα της έρευνας της KPMG «Χαρακτηριστικά και Πρακτικές Επιτυχημένων CEOs-Ηγετών στην Ελλάδα», στην οποία, για πρώτη φορά, συμμετείχαν μερικές από τις πιο επιτυχημένες ηγετικές φυσιογνωμίες του επιχειρηματικού κόσμου της χώρας, καθώς και οι στενοί συνεργάτες τους, σκιαγραφώντας το προφίλ του σύγχρονου Έλληνα Ηγέτη. Την Ημερίδα παρακολούθησαν περισσότερα από 600 άτομα, στην πλειοψηφία τους επιχειρηματίες και στελέχη CEOs, στελέχη Γενικής Διεύθυνσης από διάφορες επιχειρήσεις της χώρας.


Jack Welch: «O καλός CEO είναι εκείνος που δεν κουράζεται να υπερηφανεύεται για τις επιτυχίες των ανθρώπων του»
Ο Jack Welch, αρχικά, έδωσε συνέντευξη στο δημοσιογράφο Αλέξη Παπαχελά ενώπιον των Συνέδρων. «Ο καλός CEO επιβραβεύει τους καλούς εργαζόμενους με κάθε ευκαιρία. Στην επαγγελματική μου ζωή ακολούθησα πάντα αυτόν τον κανόνα: επιβράβευα το 20% των ανθρώπων που ήταν οι καλύτεροι, παρακινούσα το 70% των υπολοίπων και παρότρυνα το άλλο 10%, δηλαδή εκείνους που δεν ταίριαζαν στην κουλτούρα μας, να προχωρήσουν σε άλλα σχήματα» δήλωσε, ενώ, σε ερώτηση του δημοσιογράφου για το ποια είναι η καταλληλότερη στιγμή για έναν CEO να αποχωρήσει από μια εταιρία της οποίας ηγείται, απάντησε: «Τον αντικαταστάτη του πρέπει κανείς να τον αναζητά από την πρώτη ημέρα που αναλαμβάνει τη θέση του CEO αν θέλει να θεωρεί ότι κάνει καλά τη δουλειά του. Στην πραγματικότητα, πηγαίνεις στη δουλειά σου κάθε μέρα έχοντας στο συρτάρι σου ένα φάκελο που ορίζει ποιος θα αναλάβει τη θέση σου οποιαδήποτε στιγμή δε μπορείς πλέον να συνεχίσεις εσύ ο ίδιος. Στην General Electric, μέσα από συνεχές training και προσπάθεια για την εμπέδωση της κουλτούρας της εταιρίας μας, είχα πια δημιουργήσει μια ομάδα ταλαντούχων ανθρώπων, οι οποίοι έπρεπε πλέον να βγουν μπροστά. Έτσι, τα τελευταία 6 χρόνια μου ως CEO της εταιρίας, ξεκινώντας από μια ομάδα 24 υποψηφίων, αναζητούσα τον άνθρωπο που θα αναλάμβανε τα ηνία της εταιρίας».


Στη συνέχεια, ο χαρισματικός CEO μπήκε σε απευθείας διάλογο με τους  Συνέδρους απαντώντας στα ερωτήματά τους για τα χαρακτηριστικά των καλών στελεχών: «Πρέπει να έχουν την ενέργεια να παρακινούν τον εαυτό τους και τους άλλους, και να μπορούν να λειτουργούν εκτελεστικά, εκτιμώντας ταυτόχρονα σωστά τους συνεργάτες τους», ενώ αναφέρθηκε στη σημασία του ενστίκτου: «Κερδίζει κανείς περισσότερα όταν αναλαμβάνει ρίσκα, απ’ ότι όταν προσπαθεί να τοποθετήσει τον ιδανικό υποψήφιο στην απόλυτα ταιριαστή θέση».


Έρευνα «Χαρακτηριστικά και Πρακτικές Επιτυχημένων CEOs-Ηγετών στην Ελλάδα»
Ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Γενικός Διευθυντής, Επικεφαλής Συμβουλευτικού Κλάδου, KPMG, παρουσίασε και σχολίασε τα αποτελέσματα της έρευνας η οποία ανέδειξε τα χαρακτηριστικά που οδηγούν τους πιο επιτυχημένους ηγέτες επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας σε αποτελεσματική άσκηση ηγεσίας. Στη μοναδική αυτή, για τα ελληνικά δεδομένα, έρευνα συμμετείχαν 50 από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες επιχειρηματίες- CEOs ή στελέχη CEOs και 200 έμπειροι Διευθυντές/ First Line Managers (FLMs) από όλες τις διευθύνσεις μιας επιχείρησης.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση συγκεκριμένου ερωτηματολογίου από CEOs και FLMs, το οποίο περιλάμβανε 25 χαρακτηριστικά που, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, διαθέτουν οι επιτυχημένοι Ηγέτες, καθώς επίσης και δυο ανοιχτές ερωτήσεις, η πρώτη σχετικά με συμπεριφορές που θεωρούν ότι πρέπει να σταματήσουν να έχουν και η δεύτερη σχετικά με πρακτικές που θεωρούν ότι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές. Από τους CEOs ζητήθηκε να  επιλέξουν πέντε χαρακτηριστικά – δεξιότητες τα οποία πιστεύουν ότι τους διακρίνουν αλλά και τρία τα οποία θα ήθελαν να αναπτύξουν περισσότερο. Από τους FLMs ζητήθηκε να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά που είχαν οι επιτυχημένοι CEOs με τους οποίους συνεργάζονται ή έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του επιτυχημένου ηγέτη, στα οποία οι δύο ομάδες παρουσιάζουν σύμπτωση απόψεων, εντοπίζονται ως εξής:


Βασική προτεραιότητα για το ρόλο ενός Ηγέτη-CEO αποτελούν:
 Η δημιουργία ξεκάθαρου οράματος και η έμπνευση των ανθρώπων του για την πραγμάτωσή του (CEOs: 55%, FLMs: 50%)
 H άσκηση ηγεσίας με βάση τις αξίες του Οργανισμού, δίνοντας πρώτος το παράδειγμα (CEOs: 55%, FLMs: 28%)
 H ικανότητα στρατηγικών χειρισμών, όπως για παράδειγμα η σύναψη συμμαχιών (CEOs: 33%, FLMs: 29%), η έγκαιρη πρόβλεψη επιχειρηματικών ευκαιριών (CEOs: 33%, FLMs: 28%) ή η υποστήριξη αλλαγών και καινοτομικών ενεργειών με αποτελεσματική διαχείριση (CEOs: 31%, FLMs:28%)
 H υψηλή παρακίνηση για επιτυχία και η επιμονή στην επίτευξη των στόχων (CEOs: 33%, FLMs: 22%)
 H ικανότητα να δείχνει εμπιστοσύνη στους ανθρώπους του και να τους συμπεριφέρεται με αξιοπρέπεια, σεβασμό και δικαιοσύνη (CEOs: 39%, FLMs: 29%) 


Οι Έλληνες CEOs θα μπορούσαν να βελτιωθούν σε θέματα που αφορούν σε:
 Χρήση τεχνολογίας (CEOs: 43%, FLMs: 14%)
 Διαχείριση του χρόνου (CEOs: 47%, FLMs: 27%)
 Προετοιμασία στη διαδοχή του CEO (CEOs: 31%, FLMs: 42%)
 Καθοδήγηση και ανάπτυξη των ανθρώπων τους, την επιβράβευση και το θάρρος στη λήψη δυσάρεστων αποφάσεων (CEOs: 31%, FLMs: 26%)


Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι, οι δύο αυτές, κατά κανόνα, στενά συνεργαζόμενες ομάδες αντιλαμβάνονται διαφορετικά το ζήτημα της ηγεσίας: Για τους CEOs, προτεραιότητα αποτελεί η περαιτέρω ανάπτυξη της ικανότητας χρήσης της τεχνολογίας, οι FLMs, όμως, ενδιαφέρονται περισσότερο για θέματα όπως το coaching και η καθοδήγηση, η διαδοχή του CEO και η σωστή διαχείριση του χρόνου των CEOs αλλά και των ίδιων ως στενών συνεργατών τους.
Πάνελ κορυφαίων Ελλήνων CEOs «Επιτυχημένες Πρακτικές Ηγεσίας- Η Ελληνική Πραγματικότητα»
Το πάνελ σημαντικών Ελ-λήνων ηγετών, που συντόνισε ο Μάριος Τ. Κυριάκου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, KPMG, υπήρξε αποκαλυπτικό για τις προκλήσεις και τις δυσκολίες των ανθρώπων αυτών στην άσκηση ηγεσίας. Και οι τρεις αναφέρθηκαν στην ανάγκη για τήρηση αρχών, όπως εντιμότητα, σεβασμός, αξιοκρατία, αλλά και στη δυσκολία εναρμόνισης αντικειμενικών και προσωπικών επιδιώξεων και επιλογών. Ο Άνθρωπος CEO και η οικογένεια, αλλά και οι πιέσεις, η σωματική και ψυχική υγεία συζητήθηκαν ως προς τη σημασία τους, μαζί με παραμέτρους όπως η ανάγκη για χρόνο για αναθεώρηση και για να ζει κανείς την κάθε ημέρα ξεχωριστά.
Tα συμπεράσματα της Ημερίδας συνόψισε ο Μ. Τ. Κυριάκου υπογραμμίζοντας τη σημασία της άσκησης ηγεσίας πρωτίστως μέσα από την εφαρμογή των αξιών μιας εταιρίας από τον Ηγέτη της.


 


 


Μεθοδολογία Αποτίμησης Δύο Συγχωνευόμενων Εταιριών & Καθορισμός της Σχέσης Ανταλλαγής των Μετοχών τους


R Νικόλαος Ηρ. Γεωργιάδης


Στο πρόσφατο και μακρινό παρελθόν ήταν πολλά τα παραδείγματα συγχωνεύσεων εισηγμένων στο Χρηματιστήριο εταιριών, είτε με άλλες εισηγμένες είτε ακόμη και με μη εισηγμένες επιχειρήσεις. Με τις εταιρικές αυτές κινήσεις διαμορφώνονταν ή αναδύονταν νέες επιχειρηματικές οντότητες όπου μία από τις δύο ή περισσότερες συγχωνευόμενες εταιρίες ήταν η απορροφώσα εταιρία (δηλαδή εκείνη που «εξαγόραζε»/απορροφούσε το άλλο μέρος), ενώ είτε η απορροφώσα εταιρία είτε κάποια άλλη από τις συγχωνευόμενες επιχειρήσεις ήταν τελικά εκείνη (και συνεπώς οι πρώην μέτοχοί της) που ευνοούνταν από την εξαγόμενη σχέση ανταλλαγής των μετοχών τους.
Τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, κρίσιμο στάδιο στη διαμόρφωση των ανωτέρω ισορροπιών αποτελεί η διαδικασία αποτίμησης των υπό συγχώνευση ή απορρόφηση εταιριών ή μετοχών, βάσει της οποίας θα καθορισθεί η συμμετοχή της κάθε εταιρίας στη συνολική αξία αποτίμησης της νέας και ενιαίας επιχειρηματικής οντότητας που θα προκύψει.
Κατά τα τελευταία χρόνια στο Ελληνικό Χρηματιστήριο έχουν παρατηρηθεί τα ακόλουθα φαινόμενα ή παραδείγματα:
(1) Η απορροφώσα εταιρία δύναται να είναι μία εισηγμένη επιχείρηση, να απορροφά μία μη εισηγμένη, και να μετονομάζεται βάσει της ονομασίας της μη εισηγμένης.
(2) Η απορροφώσα εταιρία δύναται να είναι μη εισηγμένη επιχείρηση και να απορροφά μία εισηγμένη, και να μετονομάζεται βάσει της ονομασίας της μη εισηγμένης.
(3) Οι υπό συγχώνευση εταιρίες δύνανται να είναι όλες εισηγμένες και να προκύπτει μία νέα εταιρία με την ονομασία μιας εκ των συγχωνευόμενων επιχειρήσεων ή ακόμη με μία καινούρια ονομασία.
Οι μεθοδολογίες αποτίμησης για καθεμία από τις υπό συγχώνευση εταιρίες δεν διαφοροποιούνται τόσο εάν η εταιρία είναι απορροφώσα ή απορροφηθείσα, όσο, και κυρίως, εάν η εταιρία είναι εισηγμένη ή μη στο Χρηματιστήριο.
Για μία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο επιχείρηση, οι πιο δόκιμες μέθοδοι αποτίμησης δύνανται να είναι οι ακόλουθες:
α) Μέθοδος προεξόφλησης ταμειακών ροών (DCF),
β) Εκτίμηση λογιστικής αξίας,
γ) Μέσος όρος χρηματιστηριακής αξίας,
δ) Μέθοδος πολλαπλασιαστών καθαρής θέσης (P/BV),
ε) Μέθοδος πολλαπλασιαστών τιμής προς κέρδη ανά μετοχή (P/E).
Αντίθετα για μία μη εισηγμένη επιχείρηση, οι πιο δόκιμες μέθοδοι αποτίμησης δύνανται να είναι οι ακόλουθες:
α) Μέθοδος προεξόφλησης ταμειακών ροών (DCF),
β) Μέθοδος πολλαπλασιαστών καθαρής θέσης (P/BV),
γ) Μέθοδος πολλαπλασιαστών τιμής προς κέρδη ανά μετοχή (P/E).


Συνοπτική Ερμηνεία και Επεξήγηση των Κυριότερων Μεθόδων:
Μέθοδος Προεξόφλησης Ταμειακών Ροών (DCF)
Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται για την αποτίμηση τόσο εισηγμένων όσο και μη εισηγμένων επιχειρήσεων. Βασίζεται στην προεξόφληση των ελεύθερων ταμειακών ροών της επιχείρησης βάσει του μέσου σταθμικού κόστους κεφαλαίου. Για τον υπολογισμό των ελεύθερων ταμειακών ροών εκπονείται επιχειρηματικό πλάνο με ορίζοντα 5ετίας και εξάγονται οι σχετικές προβλέψεις πωλήσεων και κερδοφορίας.


Εκτίμηση Λογιστικής Αξίας
Η εν λόγω μέθοδος χρησιμοποιείται κυρίως για την αποτίμηση εισηγμένων επιχειρήσεων. Η αξία της επιχείρησης εξάγεται μέσω των συνολικών ιδίων κεφαλαίων της τελευταίας διαθέσιμης οικονομικής περιόδου, τα οποία αναμορφώνονται με τις παρατηρήσεις των ορκωτών ελεγκτών λογιστών (για παράδειγμα αφαιρούνται ενδεχόμενες αρνητικές υπεραξίες, πρόσθετες προβλέψεις επισφαλών απαιτήσεων κ.λπ.).


Μέσος Όρος Χρηματιστηριακής Αξίας
Για τον υπολογισμό της μέσης χρηματιστηριακής αξίας λαμβάνεται υπόψη ο συνολικός τζίρος συναλλαγών (της μετοχής της εκάστοτε εταιρίας) των τελευταίων 12 μηνών, ο οποίος και διαιρείται με το συνολικό όγκο συναλλαγών των τελευταίων 12 μηνών. Το αποτέλεσμα του κλάσματος, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί τη μέση τιμή της μετοχής πολλαπλασιάζεται με τον αριθμό των μετοχών και με τον τρόπο αυτόν εξάγεται η μέση χρηματιστηριακή αξία. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μιας μετοχής με ιδιαίτερα μικρή εμπορευσιμότητα, η μέθοδος αυτή θα πρέπει να χρησιμοποιείται με χαμηλή στάθμιση για την εξαγωγή της αξίας της επιχείρησης, όταν χρησιμοποιείται ένας συνδυασμός μεθόδων αποτίμησης.


Μέθοδος Πολλαπλασιαστών Καθαρής Θέσης (P/BV)
Η εξαγωγή της αξίας μιας επιχείρησης βάσει αυτής της μεθόδου πραγματοποιείται ως ακολούθως (συνοπτική παρουσίαση των βημάτων υπολογισμού):
1) Υπολογίζεται ο μέσος όρος των προβλεπόμενων ιδίων κεφαλαίων της εταιρίας με ορίζοντα 5ετίας.
2) Υπολογίζεται ο μέσος δείκτης P/BV ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος εισηγμένων εταιριών που ανήκουν στον κλάδο της εταιρίας.
3) Πολλαπλασιάζεται ο μέσος όρος των ιδίων κεφαλαίων με το μέσο δείκτη P/BV και εξάγεται η αξία της επιχείρησης.
4) Από την ανωτέρω αξία αφαιρείται ένα ποσοστό έκπτωσης (discount, συνήθως 20%-30%) για λόγους συντηρητικότητας.
5) Τέλος, η ανωτέρω αξία προσαρμόζεται και βάσει των παρατηρήσεων των ορκωτών ελεγκτών-λογιστών και εξάγεται η καθαρή αξία της επιχείρησης.


Μέθοδος Πολλαπλασιαστών Τιμής προς Κέρδη ανά Μετοχή (P/E)
Η εξαγωγή της αξίας μιας επιχείρησης, βάσει αυτής της μεθόδου, πραγματοποιείται ως ακολούθως (συνοπτική παρουσίαση των βημάτων υπολογισμού):
1) Υπολογίζεται ο μέσος όρος των προβλεπόμενων καθαρών κερδών (μετά από φόρους) της εταιρίας με ορίζοντα 5ετίας.
2) Υπολογίζεται ο μέσος δείκτης P/Ε ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος εισηγμένων εταιριών που ανήκουν στον κλάδο της εταιρίας.
3) Πολλαπλασιάζεται ο μέσος όρος καθαρών κερδών με το μέσο δείκτη P/Ε και εξάγεται η αξία της επιχείρησης.
4) Από την ανωτέρω αξία αφαιρείται ένα ποσοστό έκπτωσης (discount, συνήθως 20%-30%) για λόγους συντηρητικότητας.
5) Τέλος, η ανωτέρω αξία προσαρμόζεται και βάσει των παρατηρήσεων των ορκωτών ελεγκτών-λογιστών και εξάγεται η καθαρή αξία της επιχείρησης.


Παράδειγμα Συγχώνευσης & Καθορισμού Σχέσης Ανταλλαγής
Ας υποτεθεί ότι η Εταιρία «Α» (απορροφώσα) και η Εταιρία «Β» (απορροφηθείσα) πρόκειται να συγχωνευθούν. Επίσης ας υποτεθεί ότι η Εταιρία «Α» είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, ενώ η Εταιρία «Β» είναι μη εισηγμένη. Η νέα επιχειρηματική οντότητα, η οποία θα προκύψει από την ανωτέρω συγχώνευση, πρόκειται να μετονομασθεί σε Εταιρία «Β». Εδώ πρόκειται για την παλαιότερη περίπτωση, κατά την οποία μία μη εισηγμένη επιχείρηση επιλέγει ένα «όχημα», προκειμένου να πραγματοποιήσει εμμέσως την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο.
Παράλληλα γίνεται η υπόθεση ότι δεν υπάρχει μεταξύ τους κάποια συμμετοχική σχέση, δηλαδή συμμετοχή της μιας εταιρίας στην άλλη. [Ακόμη όμως και εάν υπήρχε δεν θα άλλαζε η φιλοσοφία της συγχώνευσης και η μεθοδολογία της αποτίμησης.]
Εταιρία «Α» (απορροφώσα, εισηγμένη) – Αριθμός 10.000.000 μετοχών πριν από τη συγχώνευση - Αποτίμηση Αξίας (πίνακας 1).
Εταιρία «Β» (απορροφηθείσα, μη εισηγμένη) – Αριθμός 30.000.000 μετοχών πριν από τη συγχώνευση - Αποτίμηση Αξίας (πίνακας 2).   
Συνεπώς, η συνολική αξία της νέας επιχειρηματικής οντότητας ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ [70 εκατ. ευρώ + 230 εκατ. ευρώ], που αποτελεί και το μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρίας. Εάν υποτεθεί ότι η ονομαστική αξία της καθεμιάς νέας μετοχής αποφασίζεται στο ύψος των 3 ευρώ ανά μετοχή, τότε η νέα εταιρία θα διαθέτει 100.000.000 νέες μετοχές στο μετοχικό της κεφάλαιο, ονομαστικής αξίας 3 ευρώ ανά μετοχή.
Η Εταιρία «Α»: Θα λάβει 23,33 εκατ. νέες μετοχές ενώ πριν από τη συγχώνευση είχε 10 εκατ. μετοχές, συνεπώς για τον παλαιό μέτοχο, η σχέση ανταλλαγής θα είναι 2,333 (= 23,33 / 10) νέες μετοχές για κάθε 1 παλαιά.
Η Εταιρία «Β»: Θα λάβει 76,67 εκατ. νέες μετοχές ενώ πριν από τη συγχώνευση είχε 30 εκατ. μετοχές, συνεπώς για τον παλαιό μέτοχο, η σχέση ανταλλαγής θα είναι 2,555 (= 76,67 / 30) νέες μετοχές για κάθε 1 παλαιά.
Όπως αποτυπώνεται στο παράδειγμα, η μη εισηγμένη Εταιρία «Β», της οποίας η αποτίμηση (230 εκατ. ευρώ) ήταν σημαντικά μεγαλύτερη έναντι της Εταιρίας «Α» (70 εκατ. ευρώ), θα διαθέτει την πλειοψηφία στη νέα επιχειρηματική οντότητα, η οποία όπως προαναφέρθηκε θα μετονομασθεί σε Εταιρία «Β».


Τι Έχει Δείξει η Πράξη
Υπάρχουν πάντοτε επιχειρήσεις που ευνοούνται από τη διαδικασία αποτίμησης και την εξαγόμενη σχέση ανταλλαγής, με αποτέλεσμα οι αντίστοιχοι μέτοχοι να είναι και οι πιο ωφελημένοι. Επίσης, εάν οι δύο εταιρίες είναι εισηγμένες, ενδεχόμενη μη δίκαιη αποτίμηση της μιας εκ των δύο εταιριών, καθίσταται περισσότερο εμφανής και προκαλεί την έκφραση διαμαρτυρίας εκ μέρους των μετόχων της λιγότερο ευνοϊκά αποτιμημένης επιχείρησης. Πάντως σε πολλές περιπτώσεις, ανεξάρτητα από την αξία της καθεμιάς επιχείρησης πριν από μία συγχώνευση, η διαδικασία αποτίμησης ενόψει της συγχώνευσης θέτει τις αξίες των συγχωνευόμενων επιχειρήσεων σε νέα αφετηρία και όλα είναι εφικτά, όσον αφορά στο ύψος της κάθε εξαγόμενης αποτίμησης. Για το λόγο αυτό, αρκετές φορές, οι συμφωνίες περί συγχώνευσης δεν έχουν αίσια έκβαση λόγω των διαφορετικών απόψεων που υιοθετούνται κατά την αποτίμηση των ξεχωριστών συγχωνευόμενων εταιριών.

  Περιεχόμενα
Editorial: Η Διεθνής Αγορά, η ουσία και το περιτύλιγμα...
Επενδύσεις: ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ: Αισιοδοξία made in USA
Επενδύσεις: Εδόθη νέα «ψήφος» εμπιστοσύνης!
Επενδύσεις: Χρηματιστήριο – Νομίσματα
Αφιέρωμα: ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ: Υψηλές επενδύσεις και είσοδος νέων «παικτών»
Αφιέρωμα: 6η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΑΘΗΝΩΝ
Εμπορεύματα: Ανασκόπηση για τον Οκτώβριο 2005
¶ρθρο: O Jack Welch για πρώτη φορά στην Ελλάδα
¶ρθρο: Η αγορά του χρυσού
¶ρθρο: Κυπριακό: Οι παγίδες μιας νέας πρωτοβουλίας
¶ρθρο: Τράπεζα Κύπρου: Ανοδικά αποτελέσματα στο σωστό timing
¶ρθρο: Αποτίμηση αξίας στελεχών- Oφέλη από την ασφάλισή τους
Θέματα: Επιχειρηματικά Βραβεία - Γεώργιος Ουζούνης

 Όροι και προϋποθέσεις του site