Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Απρίλιος 2013-τ.391                              

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


«ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ... ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ»!


Θετικά είναι τα μηνύματα από τις πρώτες κρατήσεις Ευρωπαίων τουριστών, κυρίως Γερμανών, για το 2013, καθώς, μετά την κάθετη πτώση κατά 20% που παρουσίασαν οι γερμανικές αφίξεις το 2012, φέτος τα στοιχεία δείχνουν αύξηση κατά 30%.


Η πτώση των αφίξεων κατά 20% από τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή χώρα, και παραδοσιακά καλύτερο πελάτη του ελληνικού τουρισμού, τη Γερμανία, ήταν και ο κυριότερος λόγος της υποχώρησης των τουριστικών εσόδων κατά 4,6% το 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Για φέτος, όμως, οι μεγαλύτεροι «Τour Οperators» προβλέπουν αύξηση του παγκόσμιου τουρισμού προς προορισμούς που κύριο χαρακτηριστικό τους είναι οι ηλιόλουστες θαλάσσιες ακτές.
Στην έκθεση για τον τουρισμό (ΙΤΒ), που πραγματοποιήθηκε πριν μερικές εβδομάδες στο Βερολίνο, ανακοινώθηκε ότι οι κρατήσεις για την Ελλάδα από τη Γερμανία, τη Βρετανία και την Ολλανδία αυξήθηκαν, ήδη, για το καλοκαίρι του 2013 κατά 10%.
Όπως αναφέρεται και παραπάνω, το 2012 τα έσοδα από τον τουρισμό στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 4,6%, στα 9,89 δισ. ευρώ.
Φέτος, ωστόσο, οι κρατήσεις, μέχρι τις αρχές Μαρτίου, για διακοπές στην Ελλάδα από Γερμανούς ανέβηκαν κατά 30% και αναμένεται, σύμφωνα με τη γερμανική Alltours, περαιτέρω αύξηση.
Επίσης, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) προβλέπει αύξηση κατά 2 έως 3% για την Ευρώπη, υπ’ αριθμόν 1 τουριστικό προορισμό του κόσμου για το 2013.
Ο βασικός στόχος για την Ελλάδα, σύμφωνα με τους φορείς του εγχώριου τουρισμού, είναι να φτάσουν οι αφίξεις ξένων τουριστών τα 17,5 εκατ. από 16 εκατ. περίπου που ήταν το 2012.
Για να συμβεί αυτό, όμως, θα πρέπει να επανακάμψουν οι αγορές που αποτελούν παραδοσιακούς «πελάτες» της Ελλάδας, όπως είναι αυτές της Γερμανίας, της Βρετανίας και της Γαλλίας, και, ταυτόχρονα, να υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη προσέλκυση από μεγάλες αγορές, όπως αυτές της Ρωσίας, της Κίνας, ακόμα και της Τουρκίας. Ειδικά οι Ρώσοι τουρίστες, πέρσι ξεπέρασαν τις 850.000 αφίξεις και φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 εκατ. Με βάση λοιπόν τα στοιχεία, ο στόχος της υπέρβασης των 17 εκατ. τουριστών φαντάζει ρεαλιστικός, αν και ακόμα είναι αρκετά νωρίς για ασφαλή συμπεράσματα.


ΧΑΜΗΛΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ


Όμως, παρά τα καλά νέα από το «μέτωπο» των προκρατήσεων, η Ελλάδα φαίνεται να έχει σοβαρό πρόβλημα ανταγωνιστικότητας σε ό,τι αφορά το τουριστικό προϊόν της, καθώς φέτος έχασε τρεις θέσεις στην αντίστοιχη γενική παγκόσμια κατάταξη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το World Economic Forum, έπεσε το 2013 στην 32η, από την 29η θέση που καταλάμβανε το 2011, ανάμεσα σε 140 χώρες.
Η μελέτη, όμως, γίνεται ακόμη πιο αποκαλυπτική για τη συνολική ποιότητα του εγχώριου προϊόντος και των υπηρεσιών, όταν εξετάζεται η ανταγωνιστικότητα των τιμών σε σχέση με άλλες χώρες, με την Ελλάδα να κατρακυλά στην 127η θέση. Η υστέρηση της χώρας μας σε αυτόν τον τομέα, ειδικά εάν γίνει σύγκριση με τις ανταγωνίστριες Ισπανία, Αίγυπτο και Τουρκία, είναι εμφανής, δεδομένου του ότι τα μεγαλύτερα παράπονα όσων επισκέπτονται τους ελληνικούς προορισμούς αφορούν το λεγόμενο «value for money», τη χαμηλή δηλαδή αντιστοιχία ανάμεσα στην τιμή και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Και ενώ στο ζήτημα των τιμών η Ελλάδα είναι ουραγός, στον κλάδο των τουριστικών υποδομών ανακηρύσσεται πρωταθλήτρια, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, καταρρίπτοντας, όπως φαίνεται, τον «μύθο» για την ποιότητα και το εύρος των ξενοδοχειακών μας μονάδων και των άλλων υποδομών.
Σε σχετικά καλή θέση (20η), όμως, βρίσκεται ως προς τις υποδομές των αερομεταφορών, παρά το γεγονός πως η εικόνα πολλών περιφερειακών αεροδρομίων, κυρίως σε νησιωτικούς προορισμούς, δεν κρίνεται ικανοποιητική.
Καλή θέση (25η) καταλαμβάνουμε στον πυλώνα των πολιτιστικών πόρων, αλλά και στην προτεραιότητα του τουριστικού τομέα για την ανάπτυξη της οικονομίας (28η). Στους υπόλοιπους πυλώνες, εντούτοις, υστερούμε και πάλι. Ενδεικτικά αναφέρουμε: η Ελλάδα είναι 98η στους κανόνες πολιτικής και τους κανονισμούς, 72η στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, 69η στην ασφάλεια, 58η στις υποδομές επίγειων μεταφορών και 40ή στους φυσικούς πόρους.
Σύμφωνα με τα φετινά στοιχεία του World Economic Forum, η Ελβετία παραμένει σταθερά στην κορυφή και ακολουθούν η Γερμανία, η Αυστρία, η Ισπανία, οι ΗΠΑ και η Γαλλία. Η Κύπρος καταλαμβάνει την 29η θέση, η Τουρκία την 46η, το Μαρόκο την 71η και η Αίγυπτος την 85η.
Το World Economic Forum έχει θεσπίσει, εδώ και επτά χρόνια, τον Δείκτη Ανταγωνιστικότητας Ταξιδιών και Τουρισμού (Travel and Tourism Competitive Index, TTCI), ο οποίος μετρά τους παράγοντες και τις πολιτικές που επηρεάζουν την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα σε διάφορες χώρες. Ο δείκτης αυτός εκτιμάται με βάση τις επιδόσεις κάθε χώρας σε 14 επιμέρους δείκτες-πυλώνες, οι οποίοι στη συνέχεια συνοψίζονται σε τρεις ευρύτερες κατηγορίες δεικτών: ο πρώτος αφορά το θεσμικό και ρυθμιστικό περιβάλλον, ο δεύτερος το επιχειρηματικό περιβάλλον και τις υποδομές, ενώ ο τρίτος τους ανθρώπινους, πολιτιστικούς και φυσικούς πόρους.
Και στους τρεις δείκτες, η Ελλάδα βρίσκεται χαμηλότερα στην κατάταξη. Στον δείκτη αναφορικά με το ρυθμιστικό περιβάλλον, από την 34η θέση το 2011 βρίσκεται φέτος στη 39η, στο επιχειρηματικό περιβάλλον και τις υποδομές από την 29η έπεσε στην 33η και στον τομέα του φυσικού περιβάλλοντος από την 29η στην 30ή.


ΣΤΟ 15,1% Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕΠ


Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, η συνολική επίδραση στην ελληνική οικονομία από την εσωτερική τουριστική δαπάνη (της δαπάνης δηλαδή από αλλοδαπούς επισκέπτες που επισκέπτονται την Ελλάδα, αλλά και ημεδαπούς επισκέπτες στο εσωτερικό της χώρας) και τις επενδύσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό εκτιμάται στα 34,4 δισ. ευρώ ή 15,1% του ΑΕΠ, εκ των οποίων τα 15,2 δισ. ευρώ αντιπροσωπεύουν την άμεση επίδραση από την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα.
Εξάλλου, εκτιμάται ότι για κάθε 1.000 ευρώ τουριστικής δαπάνης το ακαθάριστο προϊόν της ελληνικής οικονομίας αυξάνεται κατά 2.220 ευρώ περίπου. Ταυτόχρονα, η επίτευξη του στόχου των 20 εκατ. αφίξεων αλλοδαπών επισκεπτών στην Ελλάδα, θα είχε ως αποτέλεσμα οι τουριστικές εισπράξεις από το εξωτερικό να ανέλθουν τουλάχιστον στα 12,8 δισ. ευρώ, ενώ σε όρους συνολικής επίδρασης στο ΑΕΠ η επιπλέον επίδραση θα ξεπερνούσε τα 7 δισ. ευρώ, δηλαδή 3% του ΑΕΠ.
Σε όρους απασχόλησης, η άμεση και έμμεση τουριστική απασχόληση στην Ελλάδα εκτιμάται σε 446 χιλ. εργαζομένους, ενώ συνολικά 741 χιλ. θέσεις απασχόλησης (ή 16% της συνολικής απασχόλησης της χώρας) υποστηρίζονται από την ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα.
Όσον αφορά στην άμεση επίδραση του τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας, τα 2/3 σχεδόν αυτής είναι αποτέλεσμα της ζήτησης για υπηρεσίες καταλύματος και εστίασης. Στον τομέα των μεταφορών, η συνεισφορά ξεπερνά τα 3,1 δισ. ευρώ, με σημαντικότερη εκείνη του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών, στον οποίο εντάσσεται ένα εκτεταμένο δίκτυο ακτοπλοϊκών δραστηριοτήτων, όπως επίσης και δραστηριοτήτων σχετικών με τον θαλάσσιο τουρισμό. Σημαντική είναι επίσης η επίδραση από τις οδικές μεταφορές, η οποία εκτιμάται στο 7% περίπου της άμεσης επίδρασης, ενώ ελαφρώς μικρότερη είναι η συνεισφορά από τον κλάδο των αερομεταφορών επιβατών (5%).
Στις επιμέρους κατηγορίες που σχετίζονται με την τουριστική κατανάλωση, η συνεισφορά από τις αγορές αγαθών λιανικού εμπορίου εκτιμάται στο 5% της συνολικής άμεσης επίδρασης. Σχεδόν αντίστοιχη είναι η αναλογία για τις ψυχαγωγικές-πολιτιστικές-αθλητικές δραστηριότητες και τα ταξιδιωτικά γραφεία, ενώ στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων το ποσοστό ανέρχεται στο 2%. Η μικρότερη επίδραση καταγράφεται στη διοργάνωση εμπορικών εκθέσεων-συνεδρίων (1%), γεγονός, όμως, που αντανακλά τις θετικές επιπτώσεις - σε όρους δημιουργίας προστιθέμενης αξίας - από την πραγματοποίηση συνεδρίων, κυρίως για τα ξενοδοχεία και την εστίαση.
Αντίστοιχα, η έμμεση επίδραση εκτιμάται στα 5,2 δισ. ευρώ. Οι κλάδοι που επωφελούνται σε μεγαλύτερο βαθμό από τον τουρισμό είναι το εμπόριο, ο κλάδος της διαχείρισης ακίνητης περιουσίας και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Θετικά επηρεάζεται, επίσης, η επιχειρηματική δραστηριότητα στις κατασκευές και τις τηλεπικοινωνίες, ενώ σημαντική είναι η συνεισφορά από την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος τόσο στον πρωτογενή τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία και αλιεία) όσο και στην εγχώρια βιομηχανική παραγωγή. Από την άλλη πλευρά, η προκαλούμενη επίδραση από την αύξηση της κατανάλωσης των νοικοκυριών εκτιμάται στα 13,9 δισ. ευρώ.
Εξίσου σημαντική είναι και η συμβολή στα έσοδα από την έμμεση φορολογία, τους φόρους δηλαδή (ΦΠΑ, φόροι και δασμοί επί των προϊόντων που εισάγονται και ειδικός φόρος κατανάλωσης) που καταβάλλουν οι επιχειρήσεις για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών ως εισροές για την παραγωγική τους διαδικασία. Η συνολική επίδραση εκτιμάται σε 1,4 περίπου δισ. ευρώ ή στο 5% των εσόδων του κράτους από την έμμεση φορολογία το 2010.


ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ


Οι εκτιμήσεις για τη συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία αναδεικνύουν τη δυναμική του, στο πλαίσιο της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας τα επόμενα έτη. Για τον σκοπό αυτό, θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε ανεκμετάλλευτους μέχρι σήμερα πόρους-δραστηριότητες που θα ενισχύσουν την τουριστική ζήτηση, όπως και στην ανάδειξη της σχέσης μεταξύ τιμής και ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών από την πλευρά των τουριστικών επιχειρήσεων. Είναι επομένως απαραίτητη η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, οι οποίες θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά του υφιστάμενου προτύπου γύρω από τον ήλιο και τη θάλασσα, που αποτελεί τον πυλώνα ανάπτυξης του εγχώριου τουριστικού προϊόντος. Σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως διαμορφώνεται από τις χώρες της Μεσογείου, αλλά και από νέους αναδυόμενους προορισμούς και μορφές τουρισμού, όπως ο τουρισμός πόλεων (στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη), ο συνεδριακός τουρισμός και ο τουρισμός υγείας, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά προς την κατεύθυνση αυτή.


90% ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ


Εννέα στους δέκα τουρίστες που χρησιμοποιούν ταξιδιωτικούς ιστότοπους, επηρεάζονται σημαντικά από τις συμβουλές που δίνουν οι άλλοι χρήστες του διαδικτύου όσον αφορά τις κρατήσεις τους, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση που έδωσε στη δημοσιότητα ο ιστότοπος ταξιδιωτικών πληροφοριών TripAdvisor.
Σχεδόν οι μισοί (44%) επέλεξαν το μέρος που θα κάνουν διακοπές βασιζόμενοι αποκλειστικά στις απόψεις των άλλων χρηστών, συμπεραίνει η δημοσκόπηση που διενεργήθηκε στο διάστημα 7 Δεκεμβρίου-7 Ιανουαρίου από το ινστιτούτο Edelma Berland. Στην έρευνα συμμετείχαν 15.595 ταξιδιώτες και 19.447 επιχειρήσεις σε 26 χώρες. Εκτός από τη γνώμη των άλλων ταξιδιωτών, τα σημαντικότερα κριτήρια των τουριστών είναι η τιμή και η γεωγραφική τοποθεσία. Κατά μέσον όρο, οι ταξιδιώτες τσεκάρουν επτά ξενοδοχεία προτού κάνουν κράτηση.
Οι Ευρωπαίοι ερευνούν περισσότερο προτού επιλέξουν, ενώ οι ταξιδιώτες από τη Μέση Ανατολή είναι οι λιγότερο σχολαστικοί.
Όταν προετοίμαζαν το πιο πρόσφατο ταξίδι τους, οι ερωτηθέντες είπαν ότι επέλεξαν ως βασική πηγή πληροφοριών εξειδικευμένους ιστότοπους και έκαναν κράτηση μέσω ιστοσελίδων του ίδιου του ξενοδοχείου (23%) ή κάποιας εταιρείας (27%).
Μόλις το 9% έκλεισε ξενοδοχείο πηγαίνοντας αυτοπροσώπως σε ένα παραδοσιακό ταξιδιωτικό γραφείο.
Για το 80% των ερωτηθέντων ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των προτεινόμενων ξενοδοχείων θεωρείται η δωρεάν ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι μισοί ταξιδιώτες (49%) σκοπεύουν να αυξήσουν τα χρήματα που δίνουν για ταξίδια εντός του 2013. Μόνο το 14% θέλει να ξοδέψει λιγότερα φέτος, ενώ το 37% θα επενδύσει περίπου το ίδιο ποσό.
Όσον αφορά τα τουριστικά καταλύματα, το 65% από αυτά επιτρέπει να γίνονται απευθείας κρατήσεις μέσω των ιστοσελίδων τους, ενώ τρία στα τέσσερα (73%) προσεγγίζουν τους πιθανούς πελάτες μέσω των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης.


DELOITTE
ΜΙΚΡΗ Η ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ


Η Deloitte δημοσιεύει μια νέα έρευνα με τίτλο «A restoration in hotel loyalty: Developing a blueprint for reinventing loyalty programs», που παρέχει ενδιαφέροντα ευρήματα σχετικά με την καταναλωτική συμπεριφορά των ταξιδιωτών και την ικανοποίηση από τα προγράμματα επιβράβευσης τακτικών πελατών (loyalty reward programs).
H έρευνα διαπιστώνει μια απότομη πτώση της αφοσίωσης των πελατών προς τις τουριστικές επιχειρήσεις. Μόνο το 8% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι μένει πάντα σε κατάλυμα της ίδιας τουριστικής επιχείρησης, ενώ μόνο το 14% των ερωτηθέντων ταξιδεύει πάντα με την ίδια αεροπορική εταιρεία.
«Από την έρευνα της Deloitte προκύπτει ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους και να εντείνουν τις προσπάθειες τους, εάν θέλουν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τον αριθμό των πραγματικά πιστών πελατών τους», υποστηρίζει ο Βασίλης Καφάτος, Partner της Deloitte. «Αντιμετωπίζοντας αυξημένο ανταγωνισμό και συρρίκνωση του πιστού πελατολογίου τους, τα ξενοδοχεία και οι αεροπορικές εταιρείες απαιτείται - τώρα περισσότερο από ποτέ - να εστιάσουν στην παροχή βελτιωμένων και εξατομικευμένων ταξιδιωτικών εμπειριών στους πελάτες τους».


 



Η απαξίωση των προγραμμάτων πελατειακής πίστης


Αν και θεωρούνται από τις τουριστικές επιχειρήσεις θεμελιώδη για τη δημιουργία μιας πιστής πελατειακής βάσης, τα προγράμματα επιβράβευσης τακτικών πελατών (loyalty reward programs), έλαβαν χαμηλή κατάταξη – αρκετά χαμηλότερη από την παρεχόμενη αξία και την προηγούμενη εμπειρία – ως κριτήρια επιλογής ξενοδοχείου ή αεροπορικής γραμμής. Μόνο το 55% των ερωτηθέντων έκρινε τα προγράμματα επιβράβευσης τακτικών πελατών ως υψηλής σπουδαιότητας κριτήριο για την επιλογή αεροπορικής εταιρείας και το 45% για την επιλογή ξενοδοχείου. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, μόλις οι μισοί ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είναι ικανοποιημένοι από τα προγράμματα επιβράβευσης του ξενοδοχείου τους και από τα αντίστοιχα προγράμματα της αεροπορικής εταιρείας τους.


Ο πρακτικός ταξιδιώτης


Η οικονομική κατάσταση εξακολουθεί να επηρεάζει τις συνήθειες των ταξιδιωτών, με τη σχέση τιμής/αξίας να αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κατά την κράτηση δωματίων σε ξενοδοχεία και θέσεων σε πτήσεις. Η έρευνα εντόπισε ότι οι καταναλωτές αναζητούν υψηλή σχέση τιμής/αξίας, άνεση και βολική ή προνομιακή τοποθεσία όταν επιλέγουν ένα ξενοδοχείο, ενώ η συνέπεια στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις, η ασφάλεια και η καλή σχέση τιμής/αξίας είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες για την επιλογή αεροπορικής εταιρείας.
Οι καταναλωτές δεν αποζητούν πλέον την πολυτέλεια της πρώτης θέσης, ιδιαιτέρως όταν πρόκειται για πτήσεις εσωτερικού – το 64% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομική θέση σε πτήσεις εσωτερικού για τα επαγγελματικά ταξίδια του (το 46% για διεθνείς πτήσεις).


Τα smartphones και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης


Σύμφωνα με την έρευνα, το 63% των ερωτηθέντων δεν επιθυμούν να επικοινωνούν με τουριστικές επιχειρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το 44% δεν επισκέπτεται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και σελίδες αξιολόγησης τουριστικών επιχειρήσεων. Επιπλέον, το 80% των ερωτηθέντων δεν έχουν ποτέ κατεβάσει εφαρμογή κάποιου ξενοδοχείου ή κάποιας αεροπορικής εταιρείας στο smartphone τους.
Ταυτόχρονα, σχεδόν οι μισοί από τους συμμετέχοντες στην έρευνα έχουν χρησιμοποιήσει ιστοσελίδες πωλήσεων για να παρακολουθούν τις προσφορές στον τουριστικό κλάδο. Στην πραγματικότητα, η πλειονότητα των καταναλωτών χρησιμοποιεί ακόμη δοκιμασμένους και αξιόπιστους τρόπους για τις ταξιδιωτικές κρατήσεις τους – το 61% επισκέπτεται σελίδες ξενοδοχείων και το 59% ιστοσελίδες αεροπορικών εταιρειών πολύ συχνά. Αυτό που πραγματικά κερδίζει το ενδιαφέρον των καταναλωτών είναι οι ασφαλείς και εύκολες συναλλαγές, οι προσφορές μέσω e-mail και τα πρόσφατα νέα.
«Οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να γίνουν περισσότερο καινοτόμες και ξεκάθαρες στην επικοινωνία των προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών τους προς τους καταναλωτές», πρόσθεσε ο κ. Καφάτος. «Η έρευνα της Deloitte έδειξε ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να εστιάσουν πρωτίστως στη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας που προσφέρουν στους πελάτες τους, ώστε να ενισχύσουν την αφοσίωση τους και να καλλιεργήσουν μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους. Επιπλέον, σημαντική κρίνεται και η βελτίωση της ελκυστικότητας των προγραμμάτων επιβράβευσης τακτικών πελατών, μέσω της παροχής προνομίων και προσφορών που είναι προσαρμοσμένα στις ξεχωριστές ανάγκες και επιθυμίες του κάθε πελάτη και καταφέρνουν να τον ξαφνιάζουν ευχάριστα».


COSTA NAVARINO
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ BEST WORKPLACES 2013


Ανάμεσα στις κορυφαίες επιχειρήσεις με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον – και μοναδική στον τουριστικό τομέα - βρίσκεται η Costa Navarino, σύμφωνα με την έρευνα που διοργάνωσε το Great Place to Work Institute Hellas. Η αξιολόγηση των «Best Workplaces 2013» πραγματοποιήθηκε για 11η συνεχή χρονιά και δημοσιεύθηκε στις 7 Απριλίου στην εφημερίδα «Το Βήμα».
Στην έρευνα και την αξιολόγηση, η οποία έγινε σε συνεργασία με το ALBA Graduate Business School, διακρίθηκαν φέτος 25 επιχειρήσεις, οι οποίες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους.
Ανάμεσα στις επιχειρήσεις που διακρίθηκαν, και απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους, βρίσκεται φέτος η Costa Navarino, ο διεθνής τουριστικός προορισμός υψηλών προδιαγραφών που αναπτύσσεται στη Μεσσηνία, σε ένα από τα πιο μαγευτικά παραθαλάσσια τοπία της Μεσογείου, με 4.500 χρόνια ιστορίας. Με την πρώτη φάση λειτουργίας της Costa Navarino, δημιουργήθηκαν περίπου 1.200 νέες θέσεις εργασίας. Το εργασιακό περιβάλλον αποτελεί βασικό όχημα για την επιτυχία και η Costa Navarino είναι ένας χώρος όπου μέσω της αδιάλειπτης εκπαίδευσης, υπάρχει συνεχής εξέλιξη και επιβράβευση. Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία ενός κλίματος δημιουργικότητας, αλληλοσεβασμού, αλλά και χαράς. Η εταιρεία προσπαθεί να αξιοποιεί κάθε αφορμή για την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων, μέσα από πρωτοβουλίες όπως οι μηνιαίες βραβεύσεις των συνεργατών, οι εκδηλώσεις κοινωνικής αλληλεγγύης και η ετήσια γιορτή συνεργατών. Ιδιαίτερα, μεγάλη έμφαση δίνεται στη συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξη των εργαζομένων, καθώς και στη διασφάλιση της αμφίδρομης επικοινωνίας, μέσω πολιτικής «ανοικτής πόρτας», προγραμμάτων coaching και mentoring, και έκδοσης μηνιαίου περιοδικού. Παράλληλα, οι συνεχείς προσπάθειες διασφάλισης άριστων εργασιακών συνθηκών πλαισιώνονται από μια σειρά ειδικών παροχών και προνομίων.
Όπως ανέφερε η κα Έλενα Γκίκα, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού, «η Costa Navarino για όλους εμάς τους εργαζομένους που γράφουμε καθημερινά την ιστορία της, δεν είναι απλά ένας χώρος εργασίας. Είναι ένα εμπνευσμένο όραμα και μια προσωπική αποστολή για τον καθέναν από εμάς. Είναι ένας τόπος πραγματοποίησης ονείρων, τόσο για τους επισκέπτες μας όσο και για τους συνεργάτες μας... Ο «καπετάν» Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, στην προσωπική του επιστολή προς τους εργαζομένους κατά την έναρξη της λειτουργίας, έγραφε: «Το ότι βρίσκεσαι, λοιπόν, σήμερα εδώ δεν οφείλεται στο ότι έχεις "μπάρμπα στην Κορώνη", αλλά σε αυτό που εσύ είσαι και στο ότι κάποιοι πίστεψαν στις ικανότητές σου και στη μελλοντική σου εξέλιξη και προκοπή. Εύχομαι όλοι μαζί, ο καθένας από το μετερίζι του, να δώσει τον καλύτερό του εαυτό, προκειμένου η φαμίλια μας - μονοιασμένη, με αγάπη, κατανόηση και αλληλοσεβασμό - να φτάσει τον σκοπό της. Η λέξη σεβασμός πρέπει να είναι η σημαία μας. Σεβασμός στην ιστορία μας, στην κουλτούρα μας, στο περιβάλλον, στην εργασία μας, στον συνάδελφό μας, στον επισκέπτη μας. Έτσι, λοιπόν, με την πυξίδα μας σταθερά προσανατολισμένη στην αξιοκρατία και στον σεβασμό, χτίζουμε καθημερινά μια εναλλακτική, απόλυτα ανθρωποκεντρική, πραγματικότητα στην Costa Navarino. Αυτήν ακριβώς την πραγματικότητα, οι εργαζόμενοί μας ανέδειξαν σε ένα άξιο επιβράβευσης εργασιακό περιβάλλον και τους ευχαριστούμε από καρδιάς γι’ αυτό».



 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
GREEK EXPORTS FORUM 2013
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ν. ΚΟΥΚΟΥΝΤΖΟΣ
ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΝΗΡΕΑΣ
ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site