Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Απρίλιος 2013-τ.391                              

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ν. ΚΟΥΚΟΥΝΤΖΟΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
KLEEMANN HELLAS A.B.E.E.
ΕΠΕΝΔΥΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ


Το μυστικό της τριακονταετούς επιτυχημένης πορείας της Kleemann Hellas, τόσο στην ελληνική αγορά όσο και εκτός συνόρων, αποκαλύπτει στην παρούσα συνέντευξή του, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, κ. Νίκος Κουκούντζος. Αναλύει και περιγράφει λεπτομερώς όλες εκείνες τις πτυχές, διοικητικής, στρατηγικής, επιχειρηματικής κουλτούρας κ.λπ., που έχουν συμβάλει στην εξέλιξη της εταιρείας σε έναν από τους αδιαμφισβήτητους leader της εγχώριας αγοράς, αλλά και σε έναν από τους καλύτερους πρεσβευτές της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό. Τέλος, καταθέτει την άποψή του για το ποιες είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι ελληνικές επιχειρήσεις ώστε να θωρακιστούν απέναντι στην κρίση, και να «ανοίξουν» φτερά προς ξένες αγορές.


ΧΡΗΜΑ_Η Kleemann είναι μια εταιρεία με πολύχρονη και επιτυχημένη παρουσία στην Ελλάδα, και τα προϊόντα της έχουν περάσει στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή ως ταυτόσημα της ποιότητας. Πείτε μας λίγα λόγια για την εταιρεία, τα προϊόντα της και την ιστορία της στην ελληνική αγορά.


Ν. ΚΟΥΚΟΥΝΤΖΟΣ_Η ιστορία της Kleemann στην Ελλάδα ξεκίνησε το 1983, με τη μεταφορά τεχνογνωσίας από την Kleemann Hubtechnik GmbH Γερμανίας, που είχε παράδοση στις εξειδικευμένες μηχανολογικές κατασκευές από το 1857. Σήμερα, η Kleemann είναι μια ελληνική πολυεθνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην κατασκευή ανελκυστήρων, και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά. Με πωλήσεις σε 90 χώρες, παρουσία με θυγατρικές και γραφεία σε 10 χώρες και εργοστάσια στην Ελλάδα, την Κίνα και τη Σερβία, η παραγωγή μας ξεπερνάει τους 10.500 ανελκυστήρες ετησίως, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 2% περίπου της παγκόσμιας αγοράς ανελκυστήρων. Ο όμιλος απασχολεί περισσότερα από 850 άτομα και οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 92 εκατ. ευρώ το 2012. Συγκεκριμένα, η θέση μας στην αγορά είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ασφάλεια και την ποιότητα των προϊόντων μας, την αξιοπιστία και την ευελιξία, καθώς και την ιδιαίτερη σημασία που δίνουμε στην καινοτομία και την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Η επιχειρηματική μας δράση συνδέεται άρρηκτα με το αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πελάτες και συνεργάτες, τους εργαζομένους και τους επενδυτές μας. Η τριαντάχρονη παρουσία μας στις διεθνείς αγορές αποτελεί, άλλωστε, το καλύτερο τεκμήριο της επιτυχημένης επιχειρηματικής μας δραστηριότητας.


Χ_Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία αποτελεί μία από τις φωτεινές εξαιρέσεις ελληνικών εισηγμένων – και μη – εταιρειών, καθώς κατορθώνει μέσα στην κρίση όχι μόνο να αναπτύσσεται, αλλά και να παράγει κερδοφορία για τους μετόχους της. Ποια είναι τα βασικά «συστατικά» αυτής της επιτυχίας σας;
Ν.Κ._Η επιτυχία μας αποτελεί τη συνέχεια μιας συνετής πολιτικής, η οποία στην εποχή της μεγάλης ανάπτυξης στην Ελλάδα, δημιουργούσε τις προϋποθέσεις της κεφαλαιακής ενδυνάμωσής της. Συγκεκριμένα, αναφέρομαι στα κεφάλαια που αντλήθηκαν από την αγορά, στις πολιτικές διανομών και μια σειρά άλλων, που είχαν ως αποτέλεσμα η εταιρεία να παραμείνει υποδανεισμένη και να κατέχει υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, με τα οποία χρηματοδοτεί απρόσκοπτα την αναπτυξιακή της δράση.
Η στρατηγική που ακολουθούμε είναι στρατηγική ανάπτυξης και εκφράζεται στο όραμά μας «Αναπτυσσόμαστε Διαρκώς». Επενδύουμε στη διεθνή επέκταση του δικτύου μας και στην ανάπτυξη των ανθρώπων. Καινοτομούμε στη σχεδίαση (engineering) για τη δημιουργία υψηλής ποιότητας εξατομικευμένων προϊόντων, καινοτομούμε στο design για τη δημιουργία των πιο ελκυστικών και καλαίσθητων ανελκυστήρων στην αγορά. Τέλος, καινοτομούμε στην ανθρωποκεντρική εταιρική μας κουλτούρα, με ουσιαστική επένδυση στην ανάπτυξη των ανθρώπων μας. Η εντατική εκπαίδευση, η συνεχής επικοινωνία της διοίκησης με τους εργαζομένους, συνθέτουν ένα δημιουργικό εργασιακό περιβάλλον και ευνοούν την προσωπική πρόοδο και τις ομαδικές επιτυχίες.
Χ_Ένα από τα στοιχεία που κάνουν την Kleemann να ξεχωρίζει είναι η έντονη εξωστρέφειά της, και για τον λόγο αυτό μάλιστα βραβεύτηκε πρόσφατα με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία των Greek Exports Awards, αυτό της Καλύτερης Εισηγμένης Εξαγωγικής Εταιρείας. Μιλήστε μας λίγο για την εξαγωγική σας δραστηριότητα (ποσοστό εξαγωγών στον τζίρο, σε ποιες χώρες, τι είδους επενδύσεις γίνονται, προϊόντα κ.λπ.). Τι σημαίνουν για σας διακρίσεις όπως αυτή των Greek Exports Awards;
Ν.Κ._Η εξωστρέφεια είναι η βάση της διεθνούς μας ανάπτυξης, που αποτελεί τη βασική μας στρατηγική. Σε αυτήν οφείλεται, άλλωστε, η ραγδαία ανάπτυξη της Kleemann και η εγκαθίδρυσή της στη διεθνή αγορά. Με στόχο να αποτελούμε τη No 1 επιλογή στους ανελκυστήρες παγκοσμίως, έχουμε καταφέρει να διευρύνουμε την παρουσία μας με θυγατρικές και γραφεία πωλήσεων σε 10 χώρες: Ελλάδα, Τουρκία, Σερβία, Ρουμανία, Αγγλία, Κίνα, Γερμανία, Ρωσία, Ντουμπάι και Πολωνία. Η επέκταση αυτή ώθησε στην αύξηση της ζήτησης των προϊόντων μας, γεγονός που επέφερε σημαντικά οικονομικά αποτελέσματα για την εταιρεία. Το 2012 πετύχαμε αύξηση των διεθνών πωλήσεων, της τάξεως του 17%. Σήμερα, το ποσοστό εξαγωγών της εταιρείας μας σε σχέση με το σύνολο του κύκλου εργασιών ξεπερνάει το 78%. Όσον αφορά διακρίσεις όπως αυτή των Greek Exports Awards, πέραν της ικανοποίησης της επιβράβευσης και της αναγνώρισης της καθημερινής μας προσπάθειας, διευκολύνουν τη διεθνή προβολή μας, και αυτό το θεωρούμε πολύ σημαντικό ειδικά σήμερα, που δυστυχώς η χώρα μας, διεθνώς, συχνά δυσφημείται.


Χ_Αυτή τη στιγμή, οι εξαγωγές μαζί με τον τουρισμό φαίνεται να είναι οι μόνες διέξοδοι για την ελληνική επιχείρηση. Εσείς, ως επιτυχημένη εξαγωγική εταιρεία, τι πιστεύετε ότι θα μπορούσε να γίνει από πλευράς Πολιτείας, αλλά και αρμόδιων φορέων, ώστε να διευκολυνθεί το έργο των ελληνικών εταιρειών για να μπορέσουν να εξάγουν;
Ν.Κ._Ναι, να συμφωνήσουμε ότι ο τουρισμός και οι εξαγωγές μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας, αλλά αν μείνουμε σ’ αυτό, καταδικάζουμε μια σειρά από υγιείς μεταποιητικές επιχειρήσεις που συνδέονται με τις κατασκευές και την οικοδομική δραστηριότητα σε αφανισμό. Η Πολιτεία στις αναπτυξιακές της πολιτικές πρέπει να εντάξει όλους τους παραγωγικούς κλάδους οι οποίοι παράγουν προστιθέμενη αξία στην εθνική οικονομία, αλλά έχουν παρουσία και στις διεθνείς αγορές.
Η εξωστρέφεια είναι μια δυνατή επιχειρηματική περιπέτεια την οποία, δυστυχώς, η ελληνική Πολιτεία όχι μόνο δεν στηρίζει, αλλά και επιβαρύνει με κόστη που προέρχονται από τη λειτουργία του κράτους, όπως ακριβή ενέργεια, μεγάλο χρηματοδοτικό κόστος, υπερφορολόγηση και τεράστια γραφειοκρατικά εμπόδια από την απάθεια της δημόσιας διοίκησης.
Η Πολιτεία, λοιπόν, έχει πολλή δουλειά να κάνει, αν πραγματικά θέλει να συμβάλει στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων, όπως από το να λειτουργούν οι δημόσιες υπηρεσίες τα απογεύματα - τελωνεία, εφορίες, τράπεζες - τη μείωση των φόρων και την καταπολέμηση της  εισφοροδιαφυγής που νοθεύει τον ανταγωνισμό, μέχρι να θεραπεύει έστω και μερικώς τις νοσηρότητες τις οποίες προηγουμένως περιέγραψα.


Χ_Τι θα συμβουλεύατε μια εταιρεία που φιλοδοξεί να «ανοίξει τα φτερά της» προς το εξωτερικό; Να ψάξει τις δυνατότητες που υπάρχουν μέσα από κρατικούς και εξαγωγικούς φορείς ή να πάρει την κατάσταση «στα χέρια της»;
Ν.Κ._Αν μιλάμε για μικρές επιχειρήσεις, χωρίς ανάλογη εμπειρία και στελέχωση, που έχουν αποφασίσει με σοβαρότητα να δραστηριοποιηθούν στις διεθνείς αγορές, μπορούν να ωφεληθούν αν κατορθώσουν να αξιοποιήσουν τις δομές των κρατικών φορέων και τα εμπορικά δίκτυα των διαφόρων επαγγελματικών επιμελητηρίων, και πιθανόν να προκύψουν ευκαιρίες ανάπτυξης. Όμως, η εκτίμησή μου είναι πως πολύ συχνά υπάρχει μεγάλο έλλειμμα συντονισμού των δράσεων σε κρατικό επίπεδο και αυτό σίγουρα δεν διευκολύνει την προσπάθεια των επιχειρήσεων.
Βέβαια οι επιχειρήσεις που στο παιχνίδι του διεθνούς ανταγωνισμού συμμετέχουν ισότιμα, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε, καθώς έχουν διασφαλίσει την ποιότητα των προϊόντων τους, την ευελιξία στη λειτουργία τους, τον έλεγχο του κόστους, τη χρηματοοικονομική τους επάρκεια και βέβαια την κατάλληλη στελέχωση. Αυτά αποτελούν προϋποθέσεις για την εξωστρέφεια, γιατί, όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, η αγορά δεν μας περιμένει, καθώς έχει πολλές επιλογές να προμηθευτεί τα ίδια ή παρόμοια προϊόντα από άλλες επιχειρήσεις και δυστυχώς άλλων χωρών. Αυτό που, κλείνοντας, θέλω να πω είναι ότι πρέπει όλες οι επιχειρήσεις να επενδύουν σε κατάλληλες δομές και ανθρώπινο δυναμικό που θα υποστηρίξουν αυτήν τη λειτουργία.


Χ_Εκτός από τις εξαγωγικές, βέβαια, υπάρχει και η εγχώρια αγορά, η οποία πάντα επηρεάζει τις ελληνικές εταιρείες όσο εξωστρεφείς και αν είναι. Πώς βλέπετε να διαμορφώνονται οι οικονομικές συνθήκες εντός συνόρων; Διακρίνετε κάποιο «φως στην άκρη του τούνελ»;


Ν.Κ._Σε μια οικονομία που βρίσκεται για πέμπτη χρονιά σε ύφεση, σίγουρα οι οικονομικές συνθήκες που βιώνουν οι ελληνικές εταιρείες είναι εξαιρετικά δύσκολες, ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται. Ωστόσο, οι εταιρείες μπορούν να θωρακιστούν απέναντι στις δυσκολίες με προσεκτικά επιλεγμένες κινήσεις, όπως για παράδειγμα περιορισμό εξόδων, και τουλάχιστον να περιορισθούν σε μικρές απώλειες στην κερδοφορία, αλλά και στον κύκλο εργασιών τους. Παρατηρώντας την παγκόσμια οικονομία, βλέπουμε ότι αυτή κάνει κύκλους και την ύφεση στο τέρμα του δρόμου την ακολουθεί η ανάπτυξη. Έτσι, πιστεύω, πως το «φως στο τούνελ» διακρίνεται για την Ελλάδα. Έχουμε αρχίσει να βλέπουμε σιγά-σιγά κάποια προοπτική, που απορρέει κυρίως από το ότι αν και ακόμη οι ρυθμοί υλοποίησης των μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα είναι χαμηλοί, τουλάχιστον βελτιώνονται διαρκώς, όπως επίσης παρότι εξακολουθεί να υπάρχει στην Ευρώπη, αλλά και διεθνώς, μεγάλη δυσπιστία απέναντι στην ελληνική κυβέρνηση, οι θετικές φωνές διαρκώς αυξάνονται. Βέβαια, το πιο σημαντικό από όλα είναι να μην υπάρξει εφησυχασμός ή χαλάρωση, γιατί τότε κινδυνεύουμε πραγματικά να χάσουμε ό,τι χτίσαμε ως τώρα, και, δυστυχώς, να αποδειχθεί ότι το «φως» που βλέπαμε στο «βάθος του τούνελ» δεν ήταν παρά ένα τρένο που ερχόταν προς το μέρος μας.
Χ_Θεωρείτε ότι οι οικονομικές επιλογές σε κυβερνητικό επίπεδο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση ή θα μπορούσε να υπάρχει εναλλακτική πορεία που θα μας έβγαζε πιο γρήγορα από την κρίση;
Ν.Κ._Σε κάθε περίπτωση, το σύνολο των παραγόντων που διαμορφώνουν την ελληνική οικονομική ζωή βρέθηκε μπροστά σε ένα πρωτόγνωρο φαινόμενο, που αρχικώς αδυνατούσε να κατανοήσει και στη συνέχεια αρνούνταν να επιλύσει, γιατί το κόστος, όπως φαίνεται, είναι τεράστιο.
Η χώρα στήριξε την οικονομική της ζωή των τελευταίων τριάντα χρόνων στον δανεισμό, ο οποίος μάλιστα δεν επενδύθηκε. Έτσι, με το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης, δεν υπήρχαν δανειστές για να στηρίξουν την Ελλάδα. Η λύση να απευθυνθεί στους εταίρους για να διασφαλίσει τη συνέχιση της οικονομικής δραστηριότητάς της, έστω και στα βασικά της, φαίνεται εκ των πραγμάτων να ήταν μοναδική. Αν λάβουμε υπόψη μας αυτήν την πραγματικότητα, θα αναγνωρίσουμε και τα προβλήματα που επέρχονται στη λειτουργία ενός κράτους που ζητά διεθνή βοήθεια για να επιβιώσει.
Θα μπορούσαμε να ασκήσουμε έντονη κριτική σε πολιτικές που συνοδεύουν τον διεθνή δανεισμό της χώρας, όπως και για τις ισχυρές χώρες που καλούνται να συμβάλουν στην επίλυση της κρίσης χρέους που σαρώνει την ΟΝΕ, αλλά αυτό είναι το εύκολο σε μια σχετική συζήτηση. Αυτό που θέλω να προσθέσω είναι ότι η Πολιτεία και η κοινωνία πρέπει να παραμείνουν ενωμένες παρά τις δυσκολίες: να γίνουν οι κατάλληλες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, να καταπολεμήσουν τη διαφθορά έτσι ώστε να λειτουργούμε πιο αποτελεσματικά μεταξύ μας, αλλά και με τους εταίρους μας.


Χ_Πώς ξεκίνησε το 2013 για την Kleemann; Πιστεύετε ότι η επιτυχημένη πορεία σας θα συνεχιστεί και φέτος; Θα μπορούσατε να «διακινδυνεύσετε» μια πρόβλεψη για την πορεία των ετήσιων βασικών οικονομικών σας μεγεθών;
Ν.Κ._Το 2013 εκτιμούμε ότι η πορεία μας θα είναι ακόμη πιο πετυχημένη, αφού, μεταξύ άλλων, θα αρχίσουν να αποδίδουν οι επενδύσεις μας σε θυγατρικές εκτός συνόρων. Αξιοποιώντας πρόσθετες ευκαιρίες στη διεθνή αγορά, ενισχύοντας το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, αλλά και συνεχίζοντας τη βελτιστοποίηση των παραγωγικών μας διαδικασιών, πιστεύουμε θα καταφέρουμε να έχουμε βελτίωση σε όλους τους δείκτες μας, όπως στα έσοδα, αλλά και στην κερδοφορία.


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
GREEK EXPORTS FORUM 2013
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ν. ΚΟΥΚΟΥΝΤΖΟΣ
ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΝΗΡΕΑΣ
ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site