Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούλιος-Αύγουστος 2013-τ.394                              

ΚΩΣΤΗΣ
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΙΔΡΥΤΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΣ Globo



Η ΙΣΧΥΡΗ ΜΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΕΞΑΓΟΡΕΣ


Ο Κωστής Παπαδημητρακόπουλος μας περιγράφει πώς η Globo, ένας τοπικός παίκτης τεχνολογίας, από τότε που την ίδρυσε ο ίδιος, πριν από μία δεκαπενταετία, μέχρι σήμερα, εξελίχθηκε σε έναν διεθνή πρωταγωνιστή  του κλάδου, ο οποίος προσφέρει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του σε περισσότερες από 40 χώρες παγκοσμίως.  Ο ίδιος αναλύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έφεραν την Globo στη σημερινή της θέση και μοιράζεται μαζί μας τα σχέδιά του για το άμεσο, αλλά και για το πιο μακρινό μέλλον της εταιρείας.


 


ΧρHμα_Κ. Παπαδημητρακόπουλε, πείτε μας, με λίγα λόγια, ένα σύντομο ιστορικό της Globo στην Ελλάδα, για τις εγκαταστάσεις, τις δραστηριότητές της και τα προϊόντα που προσφέρει. Πόσα άτομα απασχολεί στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως;


ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ_Η Globo ιδρύθηκε το 1997 και σήμερα κατατάσσεται στις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο της ανάπτυξης ολοκληρωμένων εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας και S.a.a.S. Πλέον, είναι μια διεθνής εταιρεία, που διαθέτει εμπορική παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες και γραφεία σε πάνω από 7. Η πορεία της είναι, εκ των πραγμάτων, επιτυχημένη, δεδομένου του ότι κατάφερε να εξελιχθεί από έναν τοπικό σε έναν διεθνή παίκτη τεχνολογίας που πρωτοστατεί σε έναν από τους πιο «καυτούς» κλάδους της, το mobility. H δραστηριότητα της Globo έχει επιμεριστεί σε δύο κύριους άξονες: Ο ένας είναι ο παραδοσιακός των enterprise applications για e-business, τον οποίο υλοποιεί πλέον η θυγατρική μας στην Ελλάδα, Globo Technologies. Όλος ο υπόλοιπος Όμιλος δραστηριοποιείται από την Ελλάδα κατά βάση, αλλά με δυνατή παρουσία στο εξωτερικό, ως πάροχος τεχνολογίας σε διεθνή κλίμακα. Αυτά τα divisions απασχολούν σήμερα πάνω από 300 υπαλλήλους και, μαζί με εξαγορές και οργανική ανάπτυξη, την οποία εκτελούμε στην παρούσα φάση, εκτιμούμε ότι μέχρι το τέλος του 2013 θα ξεπεράσουμε τα 400 ή και τα 450 άτομα προσωπικό.



Χ_Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα των προϊόντων και υπηρεσιών της Globo σε σχέση με τους ανταγωνιστές της;


K.Π._Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Globo είναι ότι δεν είχε σε αυτόν τον χώρο, ειδικά στο mobility, παραδοσιακές δεσμεύσεις από παλιότερα προϊόντα και εγκαταστάσεις. Αντίθετα, οι ανταγωνιστές μας έχουν τέτοιες δεσμεύσεις και αναγκαστικά ξοδεύουν ένα πολύ μεγάλο μέρος της δραστηριότητας και της ενέργειάς τους στο να συντηρούν εγκατεστημένα προϊόντα και υπηρεσίες στους υπάρχοντες πελάτες τους. Εμείς είχαμε τη δυνατότητα όταν διαγνώσαμε την ευκαιρία του mobility, να σχεδιάσουμε από το λεγόμενο «green field». Από ένα «πράσινο» πεδίο, το οποίο δεν έχει τίποτα πάνω του, αναλογιστήκαμε και σχεδιάσαμε προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κατευθύνουμε την καινοτομία μας. Αυτή η λογική μας έδωσε το προβάδισμα να σχεδιάσουμε κάτι που πολλοί από τους ανταγωνιστές μας δεν είχαν «συλλάβει» εκείνη τη στιγμή.
Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο χώρος του mobility είναι ένας χώρος δυναμικός, που αλλάζει πάρα πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να κάνεις - ακόμα και σε επίπεδο ομάδων εργασίας - επιτυχημένες προβλέψεις, που να είναι σταθερές για πολλά χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο, το γεγονός ότι εμείς συλλάβαμε την ιδέα για αυτήν την πλατφόρμα για το Enterprise Mobility Management, η οποία «τρέχει» μέσα από το λεγόμενο container, ήταν κάτι που κανένας από τους ανταγωνιστές μας δεν είχε συλλάβει. Το αποτέλεσμα είναι, σήμερα, που εμείς πια διαθέτουμε αυτήν την τεχνολογία, να υπάρχουν μόνο άλλοι δύο ή τρεις ανταγωνιστές σε παγκόσμια κλίμακα που έχουν αντίστοιχη τεχνολογία. Επομένως, το γεγονός ότι εμείς σχεδιάσαμε σε «λευκό χαρτί» και είδαμε, θεωρώ, με αρκετή δόση καινοτομίας τι θα μπορούσαμε να κάνουμε έτσι ώστε να ικανοποιήσουμε τους πελάτες μας, μας έφερε πολλά βήματα μπροστά από τους ανταγωνιστές μας, που έπρεπε να συντηρήσουν τις παλιές τους εγκαταστάσεις, κρατώντας τους πίσω ως προς την αξιοποίηση των νέων ιδεών.



Χ_Ποια είναι η μέχρι σήμερα εξαγωγική δραστηριότητα της Globo; Σε πόσες χώρες εξάγονται τα προϊόντα σας και τι ποσοστό του τζίρου σας αφορά σε εξαγωγές; Σκέφτεστε να διευρύνετε και άλλο τον αριθμό των ξένων χωρών όπου δραστηριοποιείστε;


K.Π._Η Globo, αυτή τη στιγμή εξάγει πάνω από το 85% των πωλήσεών της στο εξωτερικό. Οι πωλήσεις του Ομίλου προκύπτουν από δύο κύριες κατηγορίες: Η μία είναι τα consumer mobility προϊόντα που πωλούνται σε αναδυόμενες χώρες, δηλαδή σε ΝΑ Ασία, Κεντρική Ασία, Αφρική και Λατινική Αμερική. Σε αυτές τις περιοχές παρέχουμε υπηρεσίες σε καταναλωτές μέσα από το διευρυμένο δίκτυο συνεργατών που διαθέτουμε. Αυτή η δραστηριότητα αντιπροσωπεύει ένα πολύ μεγάλο τμήμα των εσόδων μας, που ανέρχεται περίπου στο 60%.
Το υπόλοιπο 40% προέρχεται από τα enterprise mobility προϊόντα, με το GΟ!Enterprise στο επίκεντρο του portfolio μας και όλα τα γύρω από αυτό παρεμφερή προϊόντα. Αυτή η δραστηριότητά μας αναπτύσσεται, κατά βάση, στον δυτικό κόσμο, στις ανεπτυγμένες και ώριμες δυτικές οικονομίες. Η έμφαση δίδεται στην Ευρώπη, αλλά πλέον και στην Αμερική, μετά από μια σειρά από σημαντικές συνεργασίες που έχουμε επιτύχει τα τελευταία χρόνια στην αγορά των ΗΠΑ. Ο αριθμός των χωρών που εξυπηρετούμε στο αναδυόμενο σκέλος της δραστηριότητάς μας, δηλαδή στο consumer mobility, φτάνει τις 35 χώρες, ενώ στο enterprise mobility εξυπηρετούμε άλλες 15 χώρες. Ο στόχος μας είναι και στα δύο τμήματα της δραστηριότητάς μας να έχουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διείσδυση και μεγαλύτερη παρουσία σε οριζόντιους, αλλά και σε κάθετους κλάδους της οικονομίας. Για παράδειγμα, στον χώρο του enterprise mobility, εστιάζουμε σε καθετοποιημένες λύσεις που κινούνται τεχνολογικά σε τομείς όπως το BYOD (Bring Your Own Device), το mobile banking, το mobile health κ.λπ.



Χ_Σε ποιον βαθμό σάς επηρεάζει η παρατεταμένη εγχώρια κρίση; Μια εταιρεία τεχνολογίας είναι πιο εύκολο να μεταφερθεί σε κάποια άλλη χώρα και να απολαύσει τα οφέλη π.χ. χαμηλότερων φορολογικών συντελεστών ή κόστους εργασίας. Έχει περάσει από το μυαλό σας το ενδεχόμενο μιας τέτοιας κίνησης;


K.Π._Με τη στρατηγική μας κίνηση να εισάγουμε την Globo στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου το 2007, δηλαδή πολύ πριν έρθει η κρίση στην Ελλάδα, είχαμε, ούτως ή άλλως, τοποθετηθεί επιτυχώς στο εξωτερικό. Επιπλέον, αυτή η κίνηση μας βοήθησε σημαντικά προκειμένου να έχουμε πρόσβαση σε κεφάλαια από το εξωτερικό, τα οποία, ως γνωστόν σήμερα, λείπουν από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Με αυτήν τη λογική θεωρούμε ότι ήμασταν προνοητικοί - ίσως και λίγο τυχεροί.
Παρά τη διεθνή μας δραστηριοποίηση, οι ρίζες μας είναι στην Ελλάδα και αυτή τη στιγμή όλο το R&D μας βασίζεται σε Έλληνες προγραμματιστές. Αυτό το πλεονέκτημα μάς έδωσε τη δυνατότητα να μπορέσουμε να επενδύσουμε πολύ πιο γρήγορα και να βρούμε πολύ πιο εύκολα ταλαντούχους ανθρώπους από την εγχώρια αγορά. Πιστεύω ότι, αντίστοιχα, στο εξωτερικό θα τους βρίσκαμε με πολύ μεγαλύτερη δυσκολία και ενδεχομένως με μεγαλύτερο κόστος.
Προσωπικά, λοιπόν, θα σας έλεγα ότι δεν έχουμε την πρόθεση να μετακινήσουμε τη λειτουργία της εταιρείας έξω από την Ελλάδα, γιατί οι συνθήκες εργασίας στην Ελλάδα και το δυναμικό των Ελλήνων προγραμματιστών, αλλά και των υπόλοιπων εργαζομένων, είναι πολύ ισχυρό σε σύγκριση με τους διεθνείς ανταγωνιστές τους. Το μοντέλο ανάπτυξής μας, εξάλλου, στο εξωτερικό είναι να αναπτύσσουμε τις πωλήσεις μας, το business development και το local support, στοιχεία δηλαδή που είναι, ούτως ή άλλως, απαραίτητα σε οποιαδήποτε αγορά δραστηριοποιείται μια εταιρεία.



Χ_Έχετε προχωρήσει σε ενέργειες μείωσης εξόδων και περικοπής δαπανών για να αντιμετωπίσετε τις επιπτώσεις της ύφεσης; Αν ναι, ποιες είναι οι ενέργειες αυτές;


K.Π._Όχι, δεν έχουμε προχωρήσει σε καμία τέτοια ενέργεια, το αντίθετο θα έλεγα, εμείς μέσα στην κρίση συνεχίσαμε να μεγαλώνουμε και να αναπτυσσόμαστε. Έχουμε πραγματοποιήσει επενδύσεις τόσο σε προσωπικό, όσο και σε υποδομές, καθώς είχαμε προσανατολιστεί στο να έχουμε σημαντικές πωλήσεις από το εξωτερικό, οπότε δημιουργούσαμε και καλούμασταν να εκπληρώσουμε συνεχείς αναπτυξιακές ανάγκες. Επιπροσθέτως, κάναμε και οικονομία δυνάμεων, με την έννοια ότι χρησιμοποιήσαμε προσωπικό από την ελληνική δραστηριότητα, καθώς η τελευταία έχασε σημαντικό κομμάτι των πωλήσεών της στη διεθνή μας δραστηριότητα, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε με δημιουργικό τρόπο την πτώση της εγχώριας δραστηριότητας. Το ενδιαφέρον, ωστόσο, είναι ότι τώρα πλέον, καθώς αναπτύσσεται ξανά το ελληνικό business unit, εξαιτίας της αλλαγής του κλίματος στην εγχώρια αγορά, επανεπενδύουμε σε αυτό.



Χ_Ποια είναι η, μέχρι στιγμής, πορεία των θυγατρικών σας; Έχετε στα σχέδιά σας να προχωρήσετε και σε άλλες εξαγορές, λόγω και των αρκετών ευκαιριών που δημιουργεί η ύφεση, ή πιστεύετε ότι η παρούσα περίοδος δεν ενδείκνυται για περαιτέρω ανοίγματα;


K.Π._Όλες μας οι θυγατρικές διαγράφουν θετική πορεία. Σημειώνουμε υψηλούς ρυθμούς οργανικής ανάπτυξης, που ανταποκρίνονται στο επίπεδο που έχουμε φτάσει πια, να ανταγωνιζόμαστε εταιρείες-κολοσσούς παγκόσμιου βεληνεκούς. Αυτό μας «αναγκάζει» να προχωρήσουμε σε εξαγορές. Στα πλάνα μας είναι εξαγορές που στοχεύουν σε τρία βασικά χαρακτηριστικά:
∼Το ένα είναι οι τεχνολογίες που θα έρθουν να συμπληρώσουν τις υφιστάμενες τεχνολογίες της Globo.
∼Το δεύτερο είναι το προσωπικό, το οποίο θα μας δώσει την τοπική γνώση της εκάστοτε αγοράς, είτε αυτή είναι γεωγραφική, είτε θεματική, είτε τεχνολογική.
∼Το τρίτο είναι οι υφιστάμενες συνεργασίες, τις οποίες μπορεί να διαθέτουν οι εταιρείες-στόχοι εξαγοράς μας, προκειμένου να μας βοηθήσουν να εκμεταλλευθούμε τα προϊόντα μας πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά στις κατά τόπους αγορές.



Χ_Ως εταιρεία τεχνολογίας, σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των εργασιών σας σίγουρα παίζει η καινοτομία. Ποιες είναι οι επιδόσεις της Globo στον νευραλγικό, για την τεχνολογία, τομέα της καινοτομίας;


K.Π._Νομίζω ότι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της Globo είναι ότι έχει την καινοτομία στο DNA της. Από το ξεκίνημά της το 1997 ήταν, πάντα, σε επίπεδο εξελίξεων, μερικά βήματα μπροστά από τον ανταγωνισμό της. Αυτό μπορεί να είναι πολύ καλό ή πολύ κακό. Εμάς μάς βοήθησε… Πολλές φορές βρεθήκαμε μπροστά από τον ανταγωνισμό και είχαμε την ευκαιρία να ξεχωρίσουμε, έτσι ώστε να εκμεταλλευτούμε αυτή τη δυνατότητα, ενώ άλλες φορές ήμασταν μπροστά, αλλά δεν καταφέραμε να επικοινωνήσουμε κατάλληλα το προϊόν, γιατί μπορεί να ήταν πρώιμο για κάποιες αγορές ή πολύ μπροστά για την εποχή του.
Σήμερα όμως η Globo έχει μεγαλώσει και έχει τη δυνατότητα να «φωνάξει» πιο δυνατά σε επίπεδο μάρκετινγκ και business development τις εξελίξεις των προϊόντων της, καθώς και τις καινοτομίες που εισάγει σε αυτά.
Η καινοτομία δεν είναι ένα απλό χαρακτηριστικό της Globo, όσον αφορά το πώς δουλεύει, αλλά είναι ένα εργαλείο ανάπτυξης, το οποίο φαίνεται να το αντιλαμβάνονται όχι μόνο οι πελάτες μας, αλλά και οι τεχνολογικοί αναλυτές που παρακολουθούν τις εξελίξεις στον κλάδο. Οι τελευταίοι τοποθετούν την Globo ανάμεσα στους 4-5 παρόχους και innovators αυτού του είδους της τεχνολογίας παγκοσμίως και αυτό μας κάνει πάρα πολύ υπερήφανους, γιατί μια τέτοια θέση δεν την αγοράζεις, την κερδίζεις με συνεχή προσπάθεια, επιμονή και όραμα.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ - ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ
ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ
INSURANCE MONEY CONFERENCE 2013
ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΤΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
PHARMA & HEALTH CONFERENCE 2013
ΕΣΠΑ-ΥΓΕΙΑ
ΒΙΑΝΕΞ- LILLY
ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ ΑΒΕΕ
ΖΤΕ - IDEAL ELECTRONICS
ΦΑΚΕΛΟΣ ΟΤΕ
ΦΑΚΕΛΟΣ MLS ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site