Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2013 τ.397                              

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
Η ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΜΕΣΩ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ ΘΑ «ΞΕΚΛΕΙΔΩΣΕΙ» ΝΕΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ



Βελτιωμένα αποτελέσματα παρουσιάζουν μέσα στο 2013 τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, εκτός από αυτό της Θεσσαλονίκης, που κατέγραψε μικρή πτώση στα βασικά οικονομικά μεγέθη του.


Τις καλύτερες, με διαφορά, επιδόσεις είχε ο ΟΛΠ, που διπλασίασε σχεδόν τα προ φόρων κέρδη του, ενώ και το λιμάνι της Πάτρας κατόρθωσε να βγάλει κέρδη στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους έναντι ζημιών στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Το μεγάλο «στοίχημα», βέβαια, για τα εγχώρια λιμάνια είναι η συγχώνευση και αναδιάρθρωσή τους σε τέσσερις μεγάλες εταιρείες, ώστε να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από το ελληνικό Δημόσιο. Το χαρτοφυλάκιο του ελληνικού κράτους περιλαμβάνει 12 λιμάνια με τη μορφή εταιρειών περιορισμένης ευθύνης, ήτοι τα λιμάνια του Πειραιά (ΟΛΠ), της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
Το Δημόσιο κατέχει το 74% του ΟΛΠ και του ΟΛΘ (εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών) και το 100% των υπόλοιπων λιμανιών. Επιπλέον, βρίσκεται σε διαδικασία αξιολόγησης του πλέον αρμόδιου τρόπου αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου των λιμανιών, μέσω της δημιουργίας ομάδων λιμένων που μετέπειτα θα αποκρατικοποιηθούν μέσω μιας σειράς συναλλαγών.
Το ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει ως οικονομικούς συμβούλους τη Morgan Stanley και την Τράπεζα Πειραιώς, προκειμένου να βοηθήσουν στην αποκρατικοποίηση.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση τον Απρίλιο αποφάσισε την απορρόφηση από τον ΟΛΠ Α.Ε. των 3 λιμένων της Αττικής (Ραφήνας, Λαυρίου, Ελευσίνας), συγχώνευση η οποία θα οδηγήσει σε αύξηση της περιουσίας του ΟΛΠ Α.Ε. και του μετοχικού του κεφαλαίου (Αττικό Λιμενικό Σύστημα).
Τα λιμάνια της Καλαμάτας και της Πύλου «βαδίζουν» προς τα αντίστοιχα του Κατάκολου και της Κυλλήνης, όσον αφορά τη συνένωσή τους και τη δημιουργία Ανώνυμων Εταιρειών που θα τα διαχειρίζονται, και τον ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου αναλαμβάνει το Υπουργείο Οικονομικών. Στις σκέψεις του υπουργείου περιλαμβάνεται και η συνένωση όλων των λιμανιών των νομών Ηλείας, Μεσσηνίας, Λακωνίας και Αργολίδας, αλλά και η δημιουργία μιας Ανώνυμης Εταιρείας.
Επίσης πρόσφατα δημιουργήθηκε η πρώτη Ανώνυμη Εταιρεία, η οποία προέκυψε μετά τη συνένωση 10 λιμενικών ταμείων του νομού Ευβοίας.
Ο τέως υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, ενέκρινε το καταστατικό του νεοσύστατου «Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας Α.Ε.», εφαρμόζοντας για πρώτη φορά το σχετικό άρθρο του Ν. 4150/2013, που ψηφίστηκε από το Κοινοβούλιο.
Με την απόφασή του, το λιμενικό ταμείο Χαλκίδας μετατράπηκε, από Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, σε Ανώνυμη Εταιρεία.
Στη νέα εταιρεία συγχωνεύθηκαν 10 λιμενικά ταμεία της Εύβοιας, με αποτέλεσμα, όπως τονίστηκε από το υπουργείο, να εξοικονομούνται πόροι από τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας και να επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας.
Γενικότερα, η συνένωση μικρών λιμανιών που έχουν τη μορφή ΝΠΔΔ σε Ανώνυμες Εταιρείες και η συγκέντρωση των μετοχών τους σε 4 holdings εταιρείες, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του λιμενικού συστήματος που προωθεί το ΥNA και η ΕΛΙΜΕ, θα δώσει μεγάλες δυνατότητες στην ενίσχυση των υποδομών. Υπό τον βασικό πάντα όρο, όπως έχει επισημάνει ο Πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ, κ. Γιώργος Ανωμερίτης, «ότι κύριοι των μετοχών θα είναι το Δημόσιο, η αυτοδιοίκηση, τα επιμελητήρια και οι χρήστες ιδιώτες της ναυτιλιακής και τουριστικής βιομηχανίας της χώρας, ενώ έργα και υπηρεσίες να μπορούν να γίνουν και με παραχωρήσεις, ιδιαίτερα μάλιστα σε νέες υποδομές».


ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ Ο ΤΟΜΕΑΣ ΤΗΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ


Θετικά τα νέα και στην κρουαζιέρα, καθώς αύξηση 20,21% παρουσίασε η κίνηση τον Οκτώβριο 2013 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2012 στο λιμάνι του Πειραιά.
Στο γεγονός της σημαντικής αύξησης διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας, σε μήνα μάλιστα εκτός των τυπικών καλοκαιρινών περιόδων, συνέτεινε η απρόσμενη αύξηση κατά 45,79% των επιβατών που επιβιβάσθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά (home). Για το ίδιο διάστημα, οι διερχόμενοι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων (transit) αυξήθηκαν κατά 15,98%.
Στο επίπεδο των συγκριτικών στοιχείων 10μήνου 2013 (Ιανουάριος – Οκτώβριος), η γενική αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 ανήλθε σε +13,71% (17,07% στο transit και -3,62 στο home).
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., κ. Γιώργος Ανωμερίτης: «Οι προβλέψεις μας επιβεβαιώνονται. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι στο λιμάνι κρουαζιέρας του Πειραιά υπάρχει πλέον σημαντικότατη ποιοτική αναβάθμιση στις παρεχόμενες υπηρεσίες και την ασφάλεια με διεθνείς πιστοποιήσεις, ποιότητα η οποία θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο το 2014, λόγω δύο νέων θέσεων ελλιμενισμού και της λειτουργίας του Γ’ Διεθνούς Terminal Επιβατών στην Ακτή Αγίου Νικολάου. Η βελτίωση που επήλθε στο 10μηνο 2013 (+20,21%) σε σχέση με τα αποτελέσματα του 9μήνου 2013 (+12,48) δείχνει μια σταθερή και αύξουσα τάση ακόμα και κατά τη φθινοπωρινή περίοδο, στοιχείο το οποίο υπογραμμίζει τη θετική πορεία, σύμφωνα με τις προβλέψεις μας, του τομέα κρουαζιέρας στην Ελλάδα».


ΕΠΕΝΔΥΣΗ 230 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ COSCO


Επενδυτικός «άνεμος» πνέει το τελευταίο διάστημα στον ΟΛΠ, με «πρωταγωνίστρια» την κινεζική Cosco. Πρόκειται για επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, που θα αφορά στην κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε., την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Μάλιστα, σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας, με τη νέα επένδυση αναμένεται να δημιουργηθούν άμεσα 700 νέες θέσεις εργασίας στον Πειραιά και 1.500 έμμεσα, ενώ θα διασφαλιστεί και η αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού.


ΤΑ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙ Ο ΟΛΠ


Tα ανταλλάγματα στον ΟΛΠ Α.Ε. (ενοίκιο) επί του τζίρου της ΣΕΠ παραμένουν αμετάβλητα (21% μέχρι το 2016 και 24,5% από το 2017), ενώ την αναστολή, υπό όρους, του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος αντισταθμίζει η αυξημένη, ετήσια, εγγυημένη δυναμικότητα (4.750.000 TEU) των υπό διαχείριση προβλητών από τη ΣΕΠ Α.Ε.
Το Σχέδιο Συμφωνητικού που είχαν προσυπογράψει, με πρακτικό, οι δύο πλευρές τον Ιούνιο και τον Αύγουστο του 2013, για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, που ανοίγει τον δρόμο για τη νέα επένδυση της κινεζικής εταιρείας στον Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ, εγκρίθηκε ήδη από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών (ΟΛΠ-ΣΕΠ) και θα αποσταλεί προς το Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, ενώ θα γνωστοποιηθεί στην DG Comp (επιτροπή ανταγωνισμού) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στη συνέχεια, αφού εγκριθεί από τις γενικές συνελεύσεις των δύο εταιρειών, θα αποσταλεί στη Βουλή για ψήφιση.


ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΣΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ


Αύξηση κερδών προ φόρων κατά 92,54% (3.729.941 ευρώ έναντι 1.937.186 το 2012) και αύξηση κερδών μετά από φόρους κατά 208,64% (3.456.897 ευρώ έναντι 1.120.048 του 2012) παρουσίασε κατά το α’ εξάμηνο του 2013 ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. (ΟΛΠ Α.Ε.).
Τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2013 είναι τα καλύτερα μετά το 2007, αφού οι οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας συνεχώς βελτιώνονται. Το γ’ τρίμηνο 2013 αναμένεται να είναι ακόμη θετικότερο στα έσοδα και την κερδοφορία, λόγω κρουαζιέρας.
Όπως προκύπτει από την εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, κ. Γιώργου Ανωμερίτη, στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, το οποίο ενέκρινε την εξαμηνιαία οικονομική έκθεση περιόδου 01.01.2013-30.06.2013, και παρά τη συνεχιζόμενη κρίση στις μεταφορές, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας υπέστη ελάχιστη μείωση (-2,14%), ενώ τα συνολικά έξοδα μειώθηκαν κατά -5,05%. Τα χρηματικά διαθέσιμα στις 30.06.2013 ανήλθαν σε 21,3 εκατ. ευρώ, έναντι 8,6 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ η καθαρή θέση της εταιρείας ανήλθε σε161,9 εκατ. ευρώ, έναντι 155,9 εκατ. ευρώ το 2012. Οι αμοιβές προσωπικού αντιστοιχούν πλέον στο 53% του τζίρου έναντι 71% του 2008, ποσοστό το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο της λιμενικής βιομηχανίας (51%). Όλοι οι δείκτες (ρευστότητας, EBITDA και δανειακής επιβάρυνσης) είναι βελτιωμένοι, ενώ οι κίνδυνοι ή οι αβεβαιότητες ασήμαντα, αφού η εταιρεία δεν έχει συναλλαγματικούς ή άλλους κινδύνους.
Η εταιρεία, μετά την ολοκλήρωση των υποδομών στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι), έστρεψε τις πολιτικές της στους τομείς κρουαζιέρας και car-terminal. Ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του A’ Διεθνούς Terminal (Μιαούλης) και άρχισε να λειτουργεί ο Β’ Διεθνής Σταθμός (Θεμιστοκλέους), εξυπηρετώντας μέχρι και 24.000 επιβάτες κρουαζιέρας ημερησίως. Ήδη, το πρώτο επτάμηνο, η κρουαζιέρα transit είναι αυξημένη κατά 11,6%. Στο car-terminal ολοκληρώθηκε το έργο του επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού μεταφοράς αυτοκινήτων.
ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε., με μνημόνιο συνεργασίας, συνεξετάζουν την κατασκευή, με σύμβαση παραχώρησης, του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, δαπάνης 224 εκατ. ευρώ, που θα καταβάλει η ΣΕΠ Α.Ε., ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το έργο της επέκτασης του νοτίου λιμένα κρουαζιέρας δαπάνης 120 εκατ. ευρώ, με κοινοτική χρηματοδότηση 95%.
Τέλος, ο Οργανισμός προχωρά με γρήγορους ρυθμούς το έργο της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, για το οποίο συνήφθη Μνημόνιο Συνεργασίας με την Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου ο Πειραιάς να μετατραπεί σε κέντρο πολιτισμού και τουρισμού. Σε σχέση με την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, η κυβέρνηση, μέχρι το τέλος του έτους, θα αποφασίσει αν αυτή θα γίνει μέσω της πώλησης πακέτου μετοχών ή μέσω της ευρωπαϊκής πολιτικής των παραχωρήσεων σε πολλούς χρήστες, βάσει και των προτάσεων του Μνημονίου ΙΙΙ.


ΟΛΘ
ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΖΙΡΟΥ ΚΑΙ ΚΕΡΔΩΝ


Μείωση κύκλου εργασιών κατά 8,85%, στα 24,83 εκατ. ευρώ, αλλά και κερδών (προ φόρων) κατά 7,60%, στα 11,73 εκατ. ευρώ, κατέγραψε το α’ εξάμηνο του 2013 η ΟΛΘ Α.Ε., σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε, πρόσφατα, στη δημοσιότητα η εταιρεία.
Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αντεπεξέρχεται επιτυχώς τόσο στην παρατεινόμενη κρίση και στην πολύχρονη οικονομική ύφεση, που πλήττουν την εμπορική και παραγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα, όσο και στις σημαντικές οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα γειτονικά βαλκανικά κράτη, που εξυπηρετούνται από τα κρηπιδώματά του».
Τόνισε δε, πως είναι φυσικό το να επηρεάζεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τις εξελίξεις στην οικονομία, την παραγωγή και το εμπόριο στην περιοχή, επισημαίνοντας πως «τα τελευταία χρόνια η διοίκηση έχει υιοθετήσει μια πιο πελατοκεντρική πολιτική στις ενέργειές της, ενώ φροντίζει για τη συνεχή βελτίωση της καθημερινότητας στη λειτουργία του λιμένος».
 Αναλυτικά, από τις οικονομικές καταστάσεις της ΟΛΘ Α.Ε. για το α’ εξάμηνο του 2013, προκύπτουν τα εξής:


- Τα αποτελέσματα, μετά από φόρους, ανήλθαν στο ποσό των 9.219.156 ευρώ, έναντι των 10.117.959 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2012, μειωμένα κατά 898.803 ευρώ και σε ποσοστό 8,88%.
- Τα αποτελέσματα, προ φόρων, ανήλθαν στο ποσό των 11.739.387 ευρώ έναντι των 12.705.482 ευρώ του εξαμήνου του 2012, μειωμένα κατά 966.095 ευρώ και σε ποσοστό 7,60%.
- Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στο ποσό των 10.135.030 ευρώ έναντι των 11.663.730 ευρώ του εξαμήνου του 2012, μειωμένα κατά 1.528.700 ευρώ και σε ποσοστό 13,11%.
- Ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 8,85% (24.833.287 ευρώ έναντι των 27.243.373 ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2012), κάτι που οφείλεται κυρίως στη μείωση της διακίνησης κατά 20,55% στο χύδην φορτίο, που είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις του Συμβατικού Λιμένα να μειωθούν κατά 18,77%. Η διακίνηση κοντέινερς σε TEUS παρουσίασε μείωση 2,36%, ενώ οι πωλήσεις του ΣΕΜΠΟ παρουσίασαν μηδαμινή μείωση, 0,06%.
- Τα λοιπά έσοδα, κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής, μαζί με τα έσοδα τόκων της ίδιας περιόδου και τα έκτακτα έσοδα ανέρχονται σε 3.758.280 ευρώ, έναντι των 3.314.861 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2012, εμφανίζονται δηλαδή αυξημένα κατά 443.419 ευρώ και σε ποσοστό 13,38%, που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των χρηματοοικονομικών εσόδων, λόγω της αύξησης των κεφαλαίων των διαθεσίμων.
- Τα συνολικά έξοδα κατά την ίδια περίοδο έφθασαν στο ποσό των 16.852.180 ευρώ, έναντι ποσού 17.852.752 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2012, εμφανίζονται δηλαδή μειωμένα κατά 1.000.572 ευρώ και σε ποσοστό 5,60%, εξαιτίας της συγκράτησης εν γένει των λειτουργικών εξόδων.


ΛΙΜΑΝΙ ΠΑΤΡΑΣ
«ΓΥΡΙΣΕ» ΣΕ ΚΕΡΔΗ, ΑΠΟ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ


Σημαντικά αποτελέσματα κερδοφορίας παρουσιάζει ο Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ την περίοδο του α’ εξαμήνου 2013. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 2,358 εκατ. ευρώ, έναντι 2,175 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2012 (αύξηση 8,4%). Τα μικτά αποτελέσματα εκμετάλλευσης διαμορφώθηκαν σε 1,010 εκατ. ευρώ κέρδος, έναντι 0,506 εκατ. ευρώ το 2012. Τα καθαρά αποτελέσματα ανήλθαν σε 0,444 εκατ. ευρώ κέρδος, έναντι 0,239 εκατ. ευρώ ζημιών το αντίστοιχο διάστημα του 2012.
 Οι αριθμοδείκτες του α’ εξαμήνου 2013 είναι ικανοποιητικοί και αποδεικνύουν τη λειτουργική αποτελεσματικότητα της επιχείρησης (Δείκτης Γενικής Ρευστότητας: 8,17, Δείκτης Αποδοτικότητας: 4,6, Δείκτης Καθαρού κέρδους: 18,8%).
Η συνολική κίνηση των φορτηγών τον Ιούνιο ανήλθε σε 17.034 οχήματα, έναντι 15.288 οχημάτων τον Ιούνιο του 2012 (αύξηση 11,5%). Αντίστοιχα για τα trailers, διακινήθηκαν 5.235 τεμ. (Ιούνιος 2013), έναντι 4.496 τεμ. (Ιούνιος 2012), σημειώνοντας αύξηση 16,5%.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε., κ. Κώστας Πλατυκώστας, δήλωσε τα ακόλουθα: «Ο Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. εντείνει τη βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξή του σε περίοδο οικονομικής ύφεσης και καθίσταται αποτελεσματικός φορέας χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμένα των Πατρών. Η προσπάθεια της διοίκησης, των διοικητικών στελεχών και των εργαζόμενων αποφέρει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του λιμένα με νέες υποδομές (ανισόπεδος κόμβος παραγλαύκιων οδικών αρτηριών, έργα 3ου τμήματος της Α’ φάσης του Ν. Λιμένα, κατασκευή πύλης ελέγχου πεζών και εξωτερική περίφραξη Ν. Λιμένα, αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας Π-Π κ.λπ.), οι οικονομίες κλίμακος στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της οργάνωσης, της διοίκησης και της αποτελεσματικής παροχής ποιοτικών υπηρεσιών και, τέλος, η επέκταση σε νέες αγορές (mega yachts, containers κ.λπ.), συμβάλλουν στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του Λιμένα Πατρών».
Το λιμάνι της Πάτρας αποτελεί στρατηγικό και συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης των Πατρών, και της ευρύτερης περιοχής, και συνδέεται διαχρονικά με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξή τους.


 


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΦΑΚΕΛΟΣ JUMBO
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ "ΧΡΗΜΑ"
ΦΑΚΕΛΟΣ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
ΣELLAS LIFE SCIENCES GROUP
CLICK DELIVERY
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΦΑΚΕΛΟΣ FRIGOGLASS
ΦΑΚΕΛΟΣ ΣΕΛΟΝΤΑ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site