Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Σεπτέμβριος 2013-τ.395                              

DIGITAL BANKING MONEY CONFERENCE 2013
Τράπεζες 2.0: Ενοποίηση πληροφοριακών συστημάτων και ψηφιακές πληρωμές


ΨΗΦΙΑΚΗ Η «ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ» ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ


Στις προοπτικές που δημιουργούνται μέσα από τη συνεργασία τραπεζικών ιδρυμάτων, τηλεπικοινωνιακής αγοράς και δημοσίου και την συμβολή στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων συναλλαγών αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων οι ομιλητές και οι συμμετέχοντες στο Digital Banking Money Conference, που πραγματοποιήθηκε στο Divani Caravel.



«Στο φορολογικό νομοσχέδιο που έχει τεθεί σε διαβούλευση προωθείται η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών μέσων για συναλλαγές για ποσά άνω των 500 ευρώ από 1.500 ευρώ που είναι σήμερα» με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής. Αυτό ανέφερε  ο κ. Χάρης Θεοχάρης, Γενικός Γραμματέας Εσόδων, ο οποίος τόνισε ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες αποτελούν το μέλλον τόσο των τραπεζών όσο και της φορολογικής διοίκησης. Πρόσθεσε ότι το Σεπτέμβριο η πολιτεία θα εξετάσει το θέμα της παροχής κινήτρων για να περάσουμε από τις συναλλαγές μετρητά στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και το ζήτημα των αποδείξεων. 
Η κα Γιώτα Παπαρίδου, Β’Αντιπρόεδρος Δ.Σ. στο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων  Πληροφορικής  και Επικοινωνιών Ελλάδος ανέφερε ότι «η ψηφιακή τραπεζική αποτελεί το στυλοβάτη της πιστότητας του πελάτη και αποτελεί μονόδρομο που καθορίζεται από τις ανάγκες των χρηστών των τραπεζικών υπηρεσιών. Στην Ελλάδα 9 εκατ. άνθρωποι το 2012 αγόρασαν on line προιόντα και υπηρεσίες αξίας 2,9 δις ευρώ. Ωστόσο ο Έλληνας καταναλωτής είναι ακόμα διστακτικός προς τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες για αυτό και σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat η διείσδυση του e-banking στην Ελλάδα είναι μόλις 17% όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ φτάνει το 54%».
Εν συνεχεία ο κ. Κωτσής – Γιανναράκης, Γενικός Διευθυντής στο Σύνδεσμο Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος αναφέρθηκε στο έργο των  εταιρειών του ΣΕΚΕΕ, που αναπτύσσουν τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες για κινητά και μεταφέρουν αυτήν την τεχνογνωσία στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Επίσης επισήμανε ότι η χρήση των υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών και συναλλαγών από το δημόσιο θα διευρύνει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Επισήμανε ότι η περιουσία της χώρας μας είναι οι νεες ιδέες και αναφέρθηκε στην περίπτωση του ΣΕΚΕΕ όπου 32 επιχειρηματίες μετέτρεψαν το μεταπτυχιακό ή το διδακτορικό τους πρόγραμμα σε business plan. 
Στην τάση των καταναλωτών να χρησιμοποιούν στην καθημερινότητα τους τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας, τη διείσδυση του ψηφιακού κόσμου στις τραπεζικές εργασίες και την ασφάλεια των δεδομένων που μεταφέρονται ηλεκτρονικά αναφέρθηκε ο κ. Ray Pinaki, Senior Director Europe,Middle East & Africa της SAP. Τόνισε ότι  υπηρεσίες όπως το internet banking, mobile banking και SME banking πρέπει να είναι φιλικές προς τους πελάτες, να παρέχονται με συνέπεια, διαφάνεια και συμμόρφωση στο υπάρχον κανονιστικό πλαίσιο. Στη Βρετανία 4,5 εκατ. άνθρωποι χρησιμοποιούν τα κινητά τους για τις τραπεζικές τους συναλλαγές και στο Κατάρ χρησιμοποιούν τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας για κάθε τραπεζική συναλλαγή.  
Ο κ. Κωστής Παπαδημητρακόπουλος, ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος της GLOBO, ανέφερε ότι από το 1973 όπου ο Μάρτιν Κούπερ εφηύρε το κινητό τηλέφωνο έως σήμερα έχει υπάρξει τρομερή ανάπτυξη, στα κινητά. Μάλιστα σήμερα ακόμα και το blackberry που εμφανίστηκε το 2006 έχει αρχίσει να ξεπερνιέται από την τεχνολογία. Πρόσφατη μελέτη έχει δείξει σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρακόπουλο, ότι η τάση του «bring your own device» είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που έχει γίνει στις επιχειρήσεις μετά την εισαγωγή των pc υπολογιστών στις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Ο κ. Πάνος Αδριανός Τechnology Consultant Manager στη MEDI-BeLux, EMC, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι τέσσερις παράγοντες τρέχουν αυτή τη στιγμή το ΙΤ. Είναι το mobile, το cloud, τα big data,και τα social media. Η EMC είναι περισσότερο αφοσιωμένη στο cloud και στα big data. Οι κύριες προκλήσεις που αφορούν στο κομμάτι του data center, είναι σύμφωνα με τον κ. Αδριανό το πώς θα βοηθήσει στην περικοπή των λειτουργικών εξόδων και πώς επίσης θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησης μέσα από τις IT λειτουργίες.
Από την πλευρά του ο κ. Νίκος Χριστοδούλου, Βοηθός Γενικός Διευθυντής Πληροφορικής της Τράπεζας  και του Ομίλου Εθνική Τράπεζα αναφέρθηκε στην ενοποίηση των συστημάτων τραπεζών, επισημαίνοντας ότι το μέγεθος του ιδρύματος είναι καθοριστικός παράγοντας. «Είναι σαφώς ευκολότερο να ενοποιηθούν συστήματα μικρών τραπεζών και είναι πιο δύσκολο όταν κανείς κινείται επιλεκτικά όσον αφορά τη διασύνδεση συστημάτων».
Ο κ. Τάσος Πανούσης, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του ομίλου Eurobank,  μίλησε για τις ανέπαφες συναλλαγές, επισημαίνοντας ότι τα οφέλη από τη χρήση τους είναι για τους εμπόρους η μείωση του κόστους της διαχείρισης των μετρητών που ανέρχεται στο 2,5% του  τζίρου τους, για  τους καταναλωτές ταχύτερη εξυπηρέτηση και για το κράτος αντικατάσταση των μετρητών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών. Πρόσθεσε ότι η μέχρι τώρα υποδοχή των καρτών ανέπαφων συναλλαγών είναι θετική και στα πλάνα είναι η επέκταση σχεδόν σε όλες τις κάρτες της Eurobank.
Έρευνα για τις ψηφιακές πληρωμές  σε δείγμα 300 χρηστών στην Ελλάδα και στην Αμερική, σε συνεργασία με την Ethos Media S.A., παρουσίασε ο κ. Γιάννης Παπαδάκης, ιδρυτής της Pollfish. Σύμφωνα με τα στοιχεία ένας στους δύο χρήστες smartphones στην Ελλάδα και την Αμερική χρησιμοποιούν e-banking για ενημέρωση και πληρωμή λογαριασμών. Επίσης  Στην Ελλάδα οι 3 στους 10 χρήστες smartphones χρησιμοποιούν mobile banking και στις ΗΠΑ  ένας στους δύο. Όσον αφορά την ικανοποίηση των χρηστών από τις υπηρεσίες αυτές στις ΗΠΑ η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών είναι ικανοποιημένοι από το mobile banking. Σχετικά με τις ανέπαφες συναλλαγές η έρευνα έδειξε ότι οι χρήστες είναι ικανοποιημένοι από την υπηρεσία.   
Εν συνεχεία ο κ. Χάρης Καρώνης,  Διευθύνων Σύμβουλος της Viva Payments ΑΕ, παρουσίασε το VivaWallet και τις καινοτόμες υπηρεσίες πληρωμών που παρέχει, όπως το ότι μπορεί κάποιος να καλέσει και να προπληρώσει ταξί με κάρτα, γνωρίζοντας από πριν το κόστος. ΄Πως είπε το κομμάτι των πληρωμών των τραπεζών θα προσανατολιστεί στα κινητά τηλέφωνα. Στα επόμενα χρόνια θα δούμε να χρησιμοποιούνται και «αντιπρόσωποι πληρωμών».
Ο κ. Espen Tranoy, Managing Director στην First Data Hellas μετέφερε τη διεθνή εμπειρία του για το ψηφιακό πορτοφόλι και τόνισε πως οι εταιρείες πρέπει να εστιάσουν στο marketing, στο σύστημα που θα χρησιμοποιήσουν και την τεχνολογία.  Τόνισε πως το περιβάλλον πληρωμών μεταβάλλεται και για να γίνει οποιαδήποτε πληρωμή στο δημοσιο ή τον ιδιωτικό τομέα χρειάζεται ένα οικοσύστημα συνεργασίας.
Ο κ. Γιάννης Καμέτας παρουσίασε το i bank store και τις τάσεων στο τραπεζικό κατάστημα. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι ο νέος τραπεζικός πελάτης έχει αλλάξει καθώς είναι πολυάσχολος, απαιτητικός και πληροφορημένος, θέλει να έχει τον έλεγχο των χρημάτων του, ενώ αναζητά διαφανείς όρους και απλότητα και επιβραβεύει τη σωστή εξυπηρέτηση.
Ο κ. Γιάννης Γραμματικός ανέλυσε μεταξύ άλλων το «ψηφιακό» προφίλ των Ελλήνων. Ανέφερε ότι το 78% των χρηστών του ίντερνετ είναι μεταξύ των ηλικιών 13-44, ενώ τόνισε ότι ο μέσος χρήστης «σπαταλά»  στο διαδίκτυο κατά μέσο όρο 11,6 ώρες την εβδομάδα. Επίσης σημείωσε ότι το 26% των χρηστών κάνει αγορές online και το 20% χρησιμοποιεί το internet banking  
Ο κ. Δαμιανός Χαραλαμπίδης τόνισε ότι η Εθνική Τράπεζα έχει περί τα 2,5 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες στο διαδίκτυο από τους οποίους όμως μόνο οι 720.000 είναι ενεργοί. Επίσης ανέφερε ότι η τράπεζα θα λανσάρει στο προσεχές διάστημα δύο καινούριες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους διαδικτυακούς της πελάτες μέσω των οποίων θα υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής ασφαλιστικών εισφορών και η προπληρωμή εισιτηρίων για διάφορα events.
Η κα Έφη Πρεσβεία ανέλυσε τη σημασία των ηλεκτρονικών υπηρεσιών για τις τράπεζες. Τόνισε ότι οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αποτελούν στρατηγική επιλογή για τις τράπεζες, καθώς δημιουργούν για τους πελάτες τους μία φιλική, άνετη και ελκυστική τραπεζική εμπειρία. Στόχος της Eurobank είναι να προσφέρει πολυκαναλικές e-business υπηρεσίες, εστιάζοντας στη διαδραστικότητα και την κοινή εμπειρία για τον χρήστη.
O κ. Σωτήρης Συρμακέζης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην προσπάθεια ενοποίησης των συστημάτων της Αγροτικής στην Πειραιώς την οποία χαρακτήρισε ηρωική δίνοντας τα εύσημα στο αρμόδιο τεχνολογικό τμήμα της Τράπεζας Πειραιώς. Σε ότι αφορά το e-banking της τράπεζας ανέφερε έχει 800.000 εγγεγραμμένους χρήστες και έχει μερίδιο αγοράς 27%. Επίσης σημείωσε ότι η τράπεζα έχει 50%-60% μ  ερίδιο στο online cards acquiring.   
Η παρουσίαση των κ.κ. Γιώργου Βεϊνόγλου  και Γιώργου Αντωνιάδη περιστράφηκε γύρω από το πώς μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει τις mobile εφαρμογές για τη βελτιστοποίηση του loyalty των πελατών. Μεταξύ άλλων είπε ότι το loyalty πρέπει να είναι το ταξίδι και όχι ο προορισμός, ενώ ανέλυσε τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας Gamification που προσφέρει η εταιρεία του, Icon Platforms.



DISCUSSION PANEL 1


Στην ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων, που είναι καθοριστική για την επόμενη φάση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος αναφέρθηκαν οι συμμετέχοντες του πρώτου πάνελ του συνεδρίου. Στη συζήτηση  συμμετείχαν οι οι κ. Νίκος Σεκούρης, Banking & Financial Sector Business Unit Director, Uni Systems, κ. Χάρης Καρώνης, Διευθύνων Σύμβουλος , Viva Payments AE, κ. Νίκος Χριστοδούλου, Bοηθός Γενικός Διευθυντής Πληροφορικής της Τράπεζας και του Ομίλου, Εθνική Τράπεζα, κ. Κωστής Παπαδημητρακόπουλος, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος, GLOBO, κ. Δημήτριος Πτωχός, Επικεφαλής του Γραφείου Στρατηγικού Σχεδιασμού του Πρωθυπουργού, Συντονιστής του πάνελ ήταν ο κ. Δημήτρης Μαλλάς, δημοσιογράφος.
Ο κ. Χριστοδούλου μετέφερε την εμπειρία του από την ενοποίηση της Εθνικής και της Eurobank,τονίζοντας ότι καθοριστικό ρόλο σε αυτές τις περιπτώσεις παίζει το μέγεθος των συστημάτων που ενοποιούνται, καθώς είναι πιο εύκολο όταν να πραγματοποιηθεί η ενοποίηση σε μικρά συστήματα. Αντίθετα είναι πιο δύσκολο να φέρει εις πέρας την ενοποίηση κάνοντας επιλεκτικά τη διασύνδεση των συστημάτων.
Από την πλευρά του ο κ. Σεκούρης  μίλησε για ένα καινούριο μοντέλο που προς το παρόν έχει εμφανιστεί στην Αμερική αναφέρθηκε ο κ. Σεκούρης. Το Full Internet Bank είναι μία τράπεζα που λειτουργεί ηλεκτρονικά, χωρίς φυσικό κατάστημα. Το σημαντικό είναι ότι δίνουν στον πελάτη ως καλύτερο pricing την επιστροφή από το κόστος που κερδίζουν από το φυσικό κατάστημα. Ωστόσο προκύπτουν κάποια θέματα, όπως το ζήτημα της τραπεζικής αδειας. 
Αναγκαία χαρακτήρισε, ο κ. Δημήτρης Πτωχός, Επικεφαλής του Γραφείου Στρατηγικού Σχεδιασμού του πρωθυπουργού,  τη συμβολή των τραπεζικών ιδρυμάτων στις προσπάθειες της πολιτείας για α)την πιστοποίηση των πολιτών με ηλεκτρονικό τρόπο. Πρόκειται για ένα μοντέλο που εφαρμόζεται στο εξωτερικό και για το οποίο ήδη η πολιτεία είναι σε επαφή με την Ένωση Τραπεζών, β) την υλοποίηση του ηλεκτρονικού παραβόλου και γ) την ηλεκτρονική τιμολόγηση.
Όπως είπε το δημόσιο επιθυμεί επίσης να «εμπλέξει» τις τράπεζες ως προς τοπ να πιστοποιούν με ηλεκτρονικό τρόπο την ταυτότητα των Ελλήνων πολιτών. Αυτό είναι ένα μοντέλο που υπάρχει στο εξωτερικό και το ζήτημα αυτό έχει συζητηθεί ήδη με τα θεσμικά όργανα της Ένωσης Τραπεζών.  Όπως είπε «υπάρχουν ευκαιρίες από τη συνεργασία δημοσίου, τραπεζών και τηλεπικοινωνιών. Πρέπει να διαλειτουργησουμε και να βρούμε τη χρυσή τομή για την εν λόγω συνεργασία».
Ο κ. Παπαδημητρακόπουλος τόνισε πως σε δύο χρόνια από σήμερα δε θα μιλάμε για desktop, όλες οι συσκευές θα είναι τύπου mobile. Επίσης είπε ότι «όλες οι τράπεζες έχουν τα δικά τους Interfaces και θα πρέπει να τα επανασχεδιάσουν αποό το μηδέν, αναθεωρώντας πολλά από αυτά που έχουν κάνει»
Εν συνεχεία ο κ. Καρώνης ανέφερε πως «μέχρι το 2008 οι ελληνικές τράπεζες είχαν εξελιχθεί ηλεκτρονικά. Μετά την κρίση το πρόβλημα αποτυπώθηκε και στα συστήματα, τα οποία σε επίπεδο υποδομών δεν εξελίσσονται. Σήμερα συζητάμε το Integration σε κάποια συστήματα που είναι ήδη outdated. Αυτό το κενό που υπάρχει πρέπει να σχεδιαστεί από το μηδέν». Πρόσθεσε πέρα από τη συνεργασία τραπεζών και δημοσίου τομέα πρέπει να υπάρξει και συνεργασία μεταξύ των εταιρειών και έφερε ως παράδειγμα την προσπάθεια για τα ηλεκτρονικά παράβολα που κινδυνεύει να μην υλοποιηθεί.


 
DISCUSSION PANEL 2


 Στο discussion panel με θέμα «Η μετάβαση στις ψηφιακές πληρωμές» συμμετείχαν ο κ. Χάρης Θεοχάρης, γενικός γραμματέας εσόδων, ο κ. Αθανάσιος Γεραμάνης Country Manager Mastercard, ο κ. Τάσος Πανούσης Αναπληρωτής γενικός διευθυντής Eurobank, και ο Γιώργος Πατσής Μέλος Δ.Σ ΣΕΚΕΕ,CEO, Obrela Security.
Ο κ. Θεοχάρης είπε ότι χρειάζεται να ληφθούν αποφάσεις στο θεσμικό πλαίσιο που αφορούν στις ηλεκτρονικές πληρωμές, στην κατεύθυνση της θέσπισης υποχρέωσης στους εμπόρους να δέχονται τέτοιες κάρτες. Συγκεκριμένα είπε ότι για κάθε 8% που αυξάνονται οι ηλεκτρονικές πληρωμές υπάρχει 1,5% μείωση της παραοικονομίας στο ΑΕΠ. Ο κ. Πανούσης είπε μεταξύ άλλων ότι πρέπει να εφαρμοστεί μικρότερο όριο χρήσης μετρητών ώστε να «αναγκαστεί» ο κόσμος να βγάλει την κάρτα του για να πληρώσει. Μάλιστα τόνισε ότι η κάρτα αυτή δεν χρειάζεται να είναι πιστωτική, αλλά μπορεί να είναι η χρεωστική που σχεδόν όλοι έχουμε στο πορτοφόλι μας. Ο ίδιος ανέφερε ότι η Eurobank λάνσαρε πρόσφατα μία μίνι κάρτα που μπαίνει στο κινητό, η οποία μπορεί να κάνει αυτόματα συναλλαγές έως 25 ευρώ, και για την οποία ήδη τα πρώτα σχόλια των χρηστών είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Ο κ. Γεραμάνης είπε ότι η Ελλάδα έχει τρία χαρακτηριστικά: Χαμηλή διείσδυση ηλεκτρονικών πληρωμών, μεγάλη φοροδιαφυγή και υψηλό ΦΠΑ. Τόνισε ότι το κράτος πρέπει να δώσει κίνητρα στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν κάρτες στις συναλλαγές τους, και παράλληλα να μειώσει το όριο συναλλαγών που είναι υποχρεωτική η  χρήση καρτών στα 500 ευρώ. «Το πρόβλημα είναι μεγάλο και γι’ αυτό χρειάζεται ριζοσπαστικές λύσεις» υποστήριξε.
Ο κ. Πατσής μίλησε για το θέμα της ασφάλειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές λέγοντας ότι οι τράπεζες έχουν τεχνογνωσία σε αυτόν τον τομέα, όμως κάθε σύστημα όσο καλό και να είναι, είναι μαθηματικά βέβαια ότι κάποια στιγμή θα αποτύχει. Σημασία έχει να υπάρξει όσο το δυνατόν πιο άμεση και έγκαιρη επέμβαση στην περίπτωση αποτυχίας. «Ένα κινητό είναι ένας υπολογιστής με τη διαφορά ότι είναι πιο εύκολο να το χάσουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πάτσης, ενώ πρόσθεσε ότι οι χρήστες δεν πρέπει να χρησιμοποιούν δίκτυα που μπορεί να είναι επικίνδυνα.  


Discussion Panel III
Στο Discussion Panel III με θέμα «Η εποχή της ηλεκτρονικής τραπεζικής» συμμετείχαν οι κ.κ. Δαμιανός Χαραλαμπίδης, Γενικός Διευθυντής Λειτουργικής Στήριξης Τράπεζας & Ομίλου, Εθνική Τράπεζα, Σωτήρης Συρμακέζης, Γενικός Διευθυντής, Τράπεζα Πειραιώς, Βασίλειος Πάλλιος,Vice President Business Mobility Solutions, GLOBO, Έφη Πρεσβεία, Επικεφαλής του Τομέα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, όμιλος Eurobank. Η κ. Πρεσβεία επισήμανε την αρκετά μεγάλη αύξηση των πελατών που πραγματοποιούν συναλλαγές μέσω διαδικτύου που φτάνει και το 20%-25%, ενώ και οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν υπηρεσίες mobile banking σημειώνουν ακόμα πιο εντυπωσιακή αύξηση κατά 150% τον τελευταίο χρόνο. Για το θέμα της εκπαίδευσης και πληροφόρησης των πελατών είπε ότι πρέπει να συνεισφέρουν και άλλοι φορείς όπως η τηλεόραση και το σώμα δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος.
Ο κ. Χαραλαμπίδης στάθηκε στην κρισιμότητα που έχει ο παράγοντας ασφάλεια για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών συναλλαγών από τους πελάτες των τραπεζών. Για το θέμα της εκπαίδευσης είπε ότι έρχεται μόνη της εφόσον ο χρήστης μπει για πρώτη φορά στο διαδίκτυο και αρχίσει να το χρησιμοποιεί. Πάντως όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Χαραλαμπίδης το μείζον ζήτημα για τις τράπεζες είναι πρώτα να αποκαταστήσουν την ομαλή τους λειτουργία και μετά να κοιτάξουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Ο κ. Συρμακέζης  είπε ότι ακόμα η διείσδυση στο internet banking δεν είναι καλή, αλλά οι πελάτες που το χρησιμοποιούν συνήθως αποτελούν την «ελίτ». Αυτό σημαίνει ότι το ποσό των χρημάτων που «κινείται» διαδικτυακά είναι πολύ μεγαλύτερο αναλογικά με τον αριθμό των χρηστών που πραγματοποιεί τις συναλλαγές. Επίσης ο κ. Συρμακέζης ανέφερε ότι η Πειραιώς έχει προμηθεύσει τους εργαζόμενους της με I pads έτσι ώστε να δείχνουν στους πελάτες πώς να χρησιμοποιούν το e-banking. Ο κ. Πάλλιος από την πλευρά του υπογράμμισε ότι η διείσδυση των ψηφιακών πληρωμών στην ελληνική πραγματικότητα ακολουθεί τη διείσδυση του broadband και για το λόγο αυτό είναι λίγο πίσω σε σχέση με το εξωτερικό. Από την άλλη όπως είπε υπάρχει αλματώδης αύξηση στα tablets και τα smartphones, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ψηφιακές πληρωμές εκτός από τον παραδοσιακό υπολογιστή.


 



 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ANDREY POPEL
ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
78Η ΔΕΘ
ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
DIGITAL BANKING MONEY CONFERENCE 2013
ΟΙ ΤΟΠ 500 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ
ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site