Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Απρίλιος 2014-τ.401                              



ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΟΙ ΕΞΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ


Η συνεχής πτώση των εσόδων προκαλεί αναταράξεις στον κλάδο, με τα σενάρια εξαγορών και συγχωνεύσεων ολοένα και να φουντώνουν.




Η συρρίκνωση της αγοράς τηλεπικοινωνιών συνεχίστηκε για πέμπτη χρονιά το 2013, ενώ οι ειδικοί προβλέπουν ότι η τάση αυτή δεν θα αντιστραφεί και το 2014. Ο ρυθμός υποχώρησης όμως θα είναι μικρότερος σε σχέση με εκείνο που καταγράφηκε πέρσι.

 Η συνεχής πτώση της αγοράς προκαλεί αναταράξεις στον κλάδο, με τα σενάρια εξαγορών και συγχωνεύσεων ολοένα και να φουντώνουν. Στο επίκεντρο των εξελίξεων το τελευταίο διάστημα βρίσκεται η Forthnet, η οποία βρίσκεται στο στόχαστρο της Wind Hellas, αλλά και της Vodafone. Στόχος των δύο παρόχων κινητής τηλεφωνίας δεν είναι άλλος από το να ενσωματώσουν το διευρυμένο πελατολόγιο της Forthnet στο δικό τους και να αποκτήσουν έτσι σημαντικό προβάδισμα ο ένας έναντι τους άλλου στην κατάκτηση της δεύτερης θέσης στην ελληνική αγορά.

Πέρα από τη Forthnet, στόχος για πιθανή εξαγορά θεωρείται και η Cyta Hellas, καθώς αναμένεται η αποκρατικοποίηση της μητρικής εταιρείας στην Κύπρο. Από την άλλη πλευρά, η Hellas Online θεωρείται ότι ήδη βρίσκεται στο «άρμα» της Vodafone, με το 18,5% των μετοχών της να βρίσκεται ήδη στην κατοχή της δεύτερης, ενώ υπάρχουν πληροφορίες που μιλούν για ενδεχόμενη μελλοντική συμφωνία, ώστε το ποσοστό αυτό να υπερβεί το 50%.

Για το 2013, οι άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν ότι η αγορά τηλεπικοινωνιών υποχώρησε περισσότερο από 10%. Μόνο για την κινητή τηλεφωνία, ο ρυθμός υποχώρησης των εσόδων της αγοράς εκτιμάται από 15 έως 18%. Εφόσον αυτό αποδειχθεί αληθές, η αγορά κινητής τηλεφωνίας θα συρρικνωθεί στα 2,0 έως 2,1 δισ. ευρώ, από περίπου 4,5 δισ. ευρώ που ήταν το 2008, τη χρονιά που οι πωλήσεις έπιασαν το ιστορικό υψηλό. Για φέτος, τα στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο ρυθμός υποχώρησης των εσόδων στις τηλεπικοινωνίες θα είναι μικρότερος από πέρσι και πλέον το ζητούμενο είναι αν το μονοψήφιο ποσοστό υποχώρησης θα είναι υψηλό ή χαμηλό.

 Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα δεδομένα, η πορεία της αγοράς θα καθοριστεί από εδώ και στο εξής από την επέκταση των ευρυζωνικών υπηρεσιών και της συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο ΟΤΕ ήδη κινείται δυναμικά και στα δύο αυτά πεδία, με την επέκταση του δικτύου VDSL, αλλά και του ΟΤΕ tv, ενώ οι άλλες εταιρείες κινητής προωθούν έντονα τις ασύρματες ευρυζωνικές συνδέσεις. Από την άλλη πλευρά, οι πάροχοι επενδύουν και στο περιεχόμενο και ειδικά στο τηλεοπτικό. Συγκεκριμένα, προωθούν την παροχή συνδρομητικών τηλεοπτικών προγραμμάτων, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες που σημειώνονται στις παραδοσιακές τηλεφωνικές γραμμές και τις συνδέσεις ADSL. Παρά όμως τη διεύρυνση του προϊοντικού τους χαρτοφυλακίου, τα έσοδα αυτά δεν μπορούν να αναπληρώσουν τη σημαντική μείωση των εσόδων που εμφανίζεται στις παραδοσιακές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες (π.χ. στην τηλεφωνία).


ΟΤΕ

ΕΣΤΙΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ VDSL ΚΑΙ 4G ΔΙΚΤΥΩΝ


Τη στρατηγική του για τον ΟΤΕ του «αύριο», σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς της, κινητή, σταθερή, broadband, τηλεόραση, Β2Β, παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, στο πλαίσιο εφ’ όλης της ύλης ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, την Τρίτη 1 Απριλίου, στο Μέγαρο του ΟΤΕ.

Όπως ανέφερε ο κ. Τσαμάζ, η δημιουργία των καλύτερων υποδομών στη χώρα και η εμπειρία του πελάτη είναι οι κύριοι πυλώνες της στρατηγικής του Ομίλου ΟΤΕ για το 2014.

Μόνο την τρέχουσα χρονιά, η εταιρεία σκοπεύει να εγκαταστήσει περίπου 1.000 νέες καμπίνες, επεκτείνοντας τη διαθεσιμότητα του VDSL στο 30% των νοικοκυριών, και να αυξήσει περαιτέρω την πληθυσμιακή κάλυψη 4G, στο 70%. Με συνολικές επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ στην Ελλάδα τα επόμενα 4 χρόνια, κυρίως σε δίκτυα Νέας Γενιάς σταθερής και κινητής, η εταιρεία φιλοδοξεί να επιτύχει τον στόχο της, να μπορεί να παρέχει 50 Mbps τουλάχιστον στο 65% του πληθυσμού και 100 Mbps στο 50% ως το 2020.

Σε ό,τι αφορά την εμπειρία του πελάτη, στόχος του ΟΤΕ είναι «να καθιερωθεί ως η Νο1 εταιρεία στην καρδιά και την επιλογή των πελατών», προσφέροντας εξαιρετικά προϊόντα και υπηρεσίες, παρέχοντας άριστη εμπειρία εξυπηρέτησης και καλλιεργώντας μέσα στην εταιρεία κουλτούρα εμπειρίας πελάτη. Για τον σκοπό αυτό, δίνεται έμφαση στην εκπαίδευση των εργαζομένων. Το 2013, 2.200 εργαζόμενοι της Cosmote από όλες τις λειτουργικές μονάδες συμμετείχαν στο Πρόγραμμα C2X (Customer eΧperience eΧcellence), όπου εκπαιδεύτηκαν και πιστοποιήθηκαν στη φιλοσοφία και τις αρχές της «Διαχείρισης της Εμπειρίας του Πελάτη», ενώ το 2014 ξεκινά η εκπαίδευση 7.500 εργαζομένων του ΟΤΕ. Παράλληλα, σε εξέλιξη είναι ένα ακόμη σημαντικό πρόγραμμα, το ACT2 (Advanced Certificate of Telecommunication Technologies). Με το ACT2, οι τεχνικοί της εταιρείας εκπαιδεύονται σε μια ολιστική προσέγγιση του δικτύου σταθερής τηλεφωνίας, με λειτουργούσες μικρογραφίες ολόκληρου του δικτύου, από το Αστικό Κέντρο μέχρι τα σπίτια, μέσα σε αίθουσες της OTEAcademy. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Νοέμβριο και ήδη το έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 500 τεχνικοί από όλη την Ελλάδα. Μέχρι το τέλος του 2014, οι συμμετέχοντες τεχνικοί θα ανέλθουν σε 2.000.

 Επιπλέον, στην ομιλία του, ο πρόεδρος του Ομίλου ΟΤΕ έδωσε τη δική του οπτική για το μακροοικονομικό περιβάλλον και την αγορά των τηλεπικοινωνιών και περιέγραψε τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο όμιλος τη χρονιά που πέρασε, αλλά και τα όσα πέτυχε παρά τις πιέσεις.

Παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον και τη μειωμένη ικανότητα των επιχειρήσεων να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, ο Όμιλος ΟΤΕ άντεξε και εξασφάλισε τη βιωσιμότητά του, δουλεύοντας αποδοτικά και με στέρεη στρατηγική:

• Οι προσαρμοσμένες καθαρές ταμειακές ροές του ομίλου ξεπέρασαν το 1,2 δισ. το 2013.

• Τα 3 τελευταία χρόνια μείωσε τον καθαρό δανεισμό κατά 2,8 δισ. ή κατά 65%.

• Ο καθαρός δανεισμός είναι όσο η λειτουργική κερδοφορία σε έναν χρόνο.

• Δημιούργησε ταμειακά διαθέσιμα 1,5 δισ., με τις δανειακές υποχρεώσεις το 2014 να ανέρχονται σε 400 εκατ.


Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε:

• Με την έκδοση ομολόγου ύψους 700 εκατ. ευρώ έγινε η πρώτη εταιρεία στη χώρα από το 2011 που κατάφερε να αντλήσει ένα τόσο σημαντικό ποσό από τις διεθνείς αγορές.

• Η μετοχή υπεραποδίδει του Χ.Α., αλλά και των μετοχών των υπολοίπων τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην Ευρώπη.

• Διεθνείς και εγχώριοι οίκοι αναβαθμίζουν τις προοπτικές τους για τον ΟΤΕ.


Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ΟΤΕ: «Ο ΟΤΕ είναι στην καλύτερη θέση που θα μπορούσε να είναι σε ό,τι αφορά τα χρηματοοικονομικά του. Έχει τα απαραίτητα εφόδια για να χτίσει το μέλλον».

Σε εμπορικό επίπεδο δεν ήταν λίγες οι επιτυχίες που «έγραψε» ο όμιλος κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς. Οι πελάτες VDSL ξεπέρασαν τους 50.000, ενώ ο ΟΤΕ TV υπερδιπλασίασε τη συνδρομητική του βάση κλείνοντας το 2013 με 250.000 πελάτες. Οι πελάτες του ΟΤΕ TV σήμερα έχουν ξεπεράσει τις 275.000. Η Cosmote, όπως αναφέρθηκε, συνεχίζει να υπεραποδίδει σε σχέση με τον ανταγωνισμό σε μια αγορά που έχει μείνει μισή από το 2007 - όπως αποτυπώθηκε στην αύξηση μεριδίου εσόδων από υπηρεσίες και EBITDA της εταιρείας κινητής του ομίλου.

 Σε ερώτηση σχετικά με την πιθανότητα αλλαγής ονομασίας των θυγατρικών εταιρειών στη Ρουμανία, ο πρόεδρος του Ομίλου ΟΤΕ σημείωσε ότι το θέμα εξετάζεται, καθώς, βάσει ερευνών, εκτιμάται ότι η αλλαγή του brand σε

T (Telekom) θα έχει θετική επίδραση στην εικόνα της εταιρείας στη Ρουμανία και στην προσέλκυση πελατών, προς όφελος των μετόχων. Η έγκριση για την αλλαγή του ονόματος θα γίνει από την Αθήνα, με τον κ. Τσαμάζ - όπως ο ίδιος ανέφερε - να εισηγείται θετικά. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα αλλαγής ονόματος στην Ελλάδα, καθώς τα brands ΟΤΕ και Cosmote είναι υπερεπιτυχημένα.

Σχολιάζοντας την ευρύτερη αγορά των τηλεπικοινωνιών, ο επικεφαλής του ΟΤΕ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους λεγόμενους OTTs (Over the top players), όπως η Google και το Facebook, ως ανταγωνιστικές εταιρείες ως προς τους παρόχους τηλεπικοινωνιών, καθώς χρησιμοποιούν τα έτοιμα δίκτυα, με συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις σε χωρητικότητα, χωρίς να συνεισφέρουν στις επενδύσεις. Έκανε μάλιστα λόγο για ανάγκη παρέμβασης των Ρυθμιστικών Αρχών, στην Ευρώπη - και όχι μόνο - για την ανεύρεση λύσης, όπως η επιβολή ειδικού τέλους.


FORTHNET

ΑΥΞΗΣΗ 13,9% ΤΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ


Στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2013, οι συνδρομητές Nova 3Play/συνδυαστικών υπηρεσιών της Forthnet, ανήλθαν στους 285 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 75,9% σε σχέση με το τέλος του 2012, ενισχύοντας την παρουσία της Forthnet στα ελληνικά νοικοκυριά. Στο δ’ τρίμηνο, οι νέοι συνδρομητές Nova 3Play ανήλθαν σε 33,4 χιλιάδες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση συγκρινόμενοι με τους 20,5 χιλιάδες της αντίστοιχης περσινής περιόδου.

Αντίστοιχα, αύξηση σημειώθηκε στο μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play σε σχέση με το σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet, με την τάση αυτή να βελτιώνει το Μέσο Έσοδο ανά Συνδρομητή, καθώς και την πιστότητά τους στην υπηρεσία.

Στο τέλος του δ’ τριμήνου του 2013, οι συνδρομητές τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 11,9% συγκριτικά με πέρσι, καθώς ανήλθαν στους 632 χιλιάδες. Η συνολική αγορά LLU αυξήθηκε κατά 47 χιλιάδες γραμμές, ενώ οι συνδρομητές LLU της Forthnet αυξήθηκαν κατά 26 χιλιάδες. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της Forthnet σε νέους συνδρομητές LLU έφτασε το 55,3%, επαληθεύοντας τη δυναμική απήχηση της εμπορικής πρωτοβουλίας του Nova 3Play.

Τους τελευταίους 12 μήνες, το μερίδιο αγοράς της Forthnet σε συνδρομητές LLU αυξήθηκε κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες.

 Η συνδρομητική βάση αυξήθηκε κατά 13,9% συγκριτικά με πέρσι, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 452 χιλιάδων συνδρομητών παρά τη μακροοικονομική αβεβαιότητα. Η αποδοχή των 3play/συνδυαστικών υπηρεσιών της Forthnet συνεχίστηκε και στο δ’ τρίμηνο του 2013. Η εξάπλωση των υπηρεσιών Nova 3Play αναμένεται να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης.

 Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο:

 «Το 2013, η Forthnet επαναπροσδιόρισε την εμπορική πολιτική της, προσφέροντας καινοτόμες υπηρεσίες, που καλύπτουν τις ανάγκες του νοικοκυριού για ψυχαγωγία και επικοινωνία. Εκμεταλλευόμενη το μοναδικό περιεχόμενο της Nova, προχώρησε στο λανσάρισμα της υπηρεσίας Nova 3Play, η οποία γνωρίζει μεγάλη αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό και ήταν η πρώτη εταιρεία που προσέφερε απεριόριστες κλήσεις από σταθερό τηλέφωνο προς όλα τα κινητά. Στις αρχές του 2014, η εταιρεία ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 29,1 εκατ. ευρώ, ισχυροποιώντας περαιτέρω τη θέση της. Με καταγεγραμμένη σημαντική αύξηση στη συνδρομητική μας βάση, με διαρκή αναδιάρθρωση στη δομή των κοστολογίων μας και με την αναστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της λιανικής, ανταποκρινόμαστε με επιτυχία στις προκλήσεις της εποχής μας. Το 2014, βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας θα είναι η περαιτέρω αύξηση της συνδρομητικής μας βάσης και η διασφάλιση της ρευστότητας, ενώ θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στον σχεδιασμό νέων καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, με επίκεντρο πάντα τον πελάτη και τις ανάγκες του».


HELLAS ONLINE

ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ 1,9 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ


Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 227,4 εκατ. ευρώ, από 240,7 εκατ. ευρώ το 2012, μειωμένα κατά 13,3 εκατ. ευρώ (-5,5%). Η μείωση στα έσοδα αποδίδεται κατά 61% ή 8,1 εκατ. ευρώ περίπου στη μείωση των τελών τερματισμού προς κινητά, αλλά και σταθερά δίκτυα, η οποία έχει επηρεάσει αρνητικά τα έσοδα από υπηρεσίες χονδρικής, καθώς και από τερματισμό κλήσεων στο δίκτυο της Hellas Online. Εξαιρώντας τον αντίκτυπο της μείωσης των τελών τερματισμού, η μείωση των λειτουργικών εσόδων συγκρατήθηκε στο -2,1%.

Τα λειτουργικά έξοδα προ αποσβέσεων ανήλθαν στα 159 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 17,4 εκατ. ευρώ (-9,9%) σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Στις σημαντικότερες μειώσεις συγκαταλέγεται η μείωση της πρόβλεψης για επισφαλείς απαιτήσεις κατά 5,5 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα της βελτιστοποίησης των διαδικασιών είσπραξης.

 Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) σημείωσαν αύξηση κατά 6,3% και διαμορφώθηκαν σε 68,4 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 64,3 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Η αύξηση οφείλεται, κυρίως, στη σημαντική μείωση των λειτουργικών εξόδων, η οποία αντιστάθμισε την απώλεια εσόδων από λειτουργικές δραστηριότητες.

 Τα κόστη των αποσβέσεων ανήλθαν σε 54,6 εκατ. ευρώ από 64,9 εκατ. ευρώ το 2012, παρουσιάζοντας μείωση 10,3 εκατ. ευρώ ή 15,9%.

 Τα χρηματοοικονομικά κόστη παρουσίασαν σημαντική μείωση και διαμορφώθηκαν σε 11,9 εκατ. ευρώ από 17,5 εκατ. ευρώ το 2012. Η συνολική μείωση κατά 5,6 εκατ. ευρώ αποδίδεται στη μείωση του τραπεζικού δανεισμού, στη μείωση του κόστους χρήματος και τέλος στη μείωση του κόστους για τόκους προς προμηθευτές.

 Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω, τα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) της εταιρείας για το 2013 ανήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 18 εκατ. ευρώ το 2012. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία πέρασε σε θετικό πρόσημο σε επίπεδο κερδών προ φόρων, για πρώτη φόρα, το α’ τρίμηνο του 2013 και παρέμεινε συνεπής όλη τη διάρκεια του έτους.

Στο δωδεκάμηνο του 2013, οι ταμειακές ροές από λειτουργικές και επενδυτικές δραστηριότητες διαμορφώθηκαν στα 9,7 εκατ. ευρώ έναντι 16 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η μείωση των ταμειακών ροών μεταφράζεται σε αποπληρωμές προμηθευτών, καθώς και σε μείωση τραπεζικού δανεισμού. Συγκεκριμένα, το υπόλοιπο των προμηθευτών διαμορφώθηκε στα 73 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 7 εκατ. ευρώ σε σχέση με το κλείσιμο του 2012, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 166,5 εκατ. ευρώ, βελτιωμένος κατά 7,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το κλείσιμο της χρήσης του 2012.

 Ο δείκτης καθαρού δανεισμού προς κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) συνεχίζει να μειώνεται σε σχέση με τις προηγούμενες περιόδους και διαμορφώνεται στο 2,3χ.

Η συνολική LLU πελατειακή βάση της εταιρείας στο τέλος του 2013 ανήλθε σε 519.072 πελάτες, αύξηση 5,4% σε σχέση με το 2012, και με εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 27,1%. Παρά, τον έντονο ανταγωνισμό, ο οποίος συνεχίστηκε αμείωτος και κατά το δ’ τρίμηνο του έτους, αποτελεί στρατηγική επιλογή της Hellas Online να προσφέρει διαχρονική αξία στους πελάτες της και όχι ευκαιριακές προσφορές, διατηρώντας παράλληλα την οικονομική της ευρωστία.


ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ


Οι επενδύσεις της το 2013 ανήλθαν στα 36,7 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 26,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το επενδυτικό πλάνο επικεντρώθηκε στην ολοκλήρωση του οπτικού δακτυλίου της Πελοποννήσου, καθώς και σε τεχνολογίες πρόσβασης νέας γενιάς FTTx, VDSL προσφέροντας ακόμα υψηλότερες ευρυζωνικές ταχύτητες στους συνδρομητές. Συνολικά, από τις αρχές του 2006, οι επενδύσεις προσεγγίζουν τα 441 εκατ. ευρώ, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών, τη βελτιστοποίηση των τεχνολογικών συστημάτων εξυπηρέτησης πελατών, τη συνεχιζόμενη αναβάθμιση της διασύνδεσης με το εξωτερικό και της συνολικής χωρητικότητας, καθώς και των υπηρεσιών hol cloud.

Σήμερα, το ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών της Hellas Online εκτείνεται σε πάνω από 5.200 χιλιόμετρα πανελλαδικά, παρέχοντας πρόσβαση στο 75% των γραμμών του ΟΤΕ με 363 συνεγκαταστάσεις σε κόμβους του ΟΤΕ από 322 την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

 Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 2013 και τις πρόσφατες εξελίξεις, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellas Online, κ. Κωνσταντίνος Κόκκαλης, ανέφερε: «Το 2013 ήταν μια χρονιά - ορόσημο για την Hellas Online, καθώς είναι ο πρώτος εναλλακτικός τηλεπικοινωνιακός πάροχος στη χώρα μας που παρουσίασε, για πρώτη χρονιά, κέρδη προ φόρων. Μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και μια έντονα ανταγωνιστική αγορά, η εταιρεία διεύρυνε την πελατειακή της βάση, αύξησε τη λειτουργική κερδοφορία, μείωσε τα λειτουργικά έξοδα και αξιοποίησε το 16% των εσόδων της σε επενδύσεις, μεταξύ άλλων, για τεχνολογίες πρόσβασης νέας γενιάς. Με συνέπεια στη στρατηγική μας, επικεντρωθήκαμε τα τελευταία χρόνια στην αποτελεσματική λειτουργική διαχείριση και την ορθολογική ανάπτυξη, με στόχο να προσφέρουμε αξία στους πελάτες και τους μετόχους μας».


 




CYTA ΕΛΛΑΔΟΣ

ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑ


Αθήνα, 2 Απριλίου 2014: Με αφορμή την παρουσίαση του προϋπολογισμού του Οργανισμού Cyta ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής οικονομικών της Κύπρου, επιβεβαιώνεται, ακόμη μια φορά, ότι η Cyta Ελλάδος υλοποίει σταθερά το επιχειρησιακό της πλάνο από την έναρξη της εμπορικής της λειτουργίας στην Ελλάδα, τον Οκτώβριο του 2008, έως σήμερα. Ήδη, σε σκληρές συνθήκες οικονομικής κρίσης και έντονου ανταγωνισμού, η Cyta Ελλάδος έχει επιτύχει να καθιερωθεί στην ελληνική αγορά, κερδίζοντας σταδιακά την εμπιστοσύνη των σημερινών 300.0000 και άνω πελατών της.

Όπως δήλωσε, μεταξύ άλλων, κατά τη συγκεκριμένη παρουσίαση και ο πρόεδρος του Οργανισμού, κ. Χρίστος Πατσαλίδης: «Με αναγνωρισμένη αξία και δυναμική, η Cyta Ελλάδος είναι μία εταιρεία η οποία βρίσκεται στην προνομιακή θέση, λόγω υψηλών επιδόσεων, να επιλέξει την πορεία που θα ακολουθήσει στο μέλλον, είτε μόνη της είτε με άλλους στρατηγικούς συνεργάτες, σε κάθε περίπτωση, με σίγουρη την προοπτική να παραμείνει μία δυναμική πηγή εσόδων. Οι επιδόσεις του Οργανισμού γενικότερα, αλλά και της Cyta Ελλάδος ειδικότερα, εντυπωσιάζουν τόσο σε επίπεδο προσωπικού όσο και σε επίπεδο τεχνολογίας και υψηλών επενδύσεων με ιδίους πόρους».

Όσον αφορά στην πορεία της εταιρείας, ο κ. Πατσαλίδης πρόσθεσε: «μέχρι το 2016 η Cyta Ελλάδος θα είναι, οικονομικά, πλήρως αυτόνομη, ενώ ο Οργανισμός θα συνεχίσει μέχρι τότε να τη στηρίζει, ως βασική του επένδυση, έχοντας ο ίδιος αυτάρκεια σε πόρους και κανένα τραπεζικό δανεισμό».

 Υπενθυμίζεται ότι, από τα τέλη του 2013, η εταιρεία έχει εντάξει στις υπηρεσίες της και τη συνδρομητική τηλεόραση, ενώ προσεχώς πρόκειται να εισέλθει και στην κινητή τηλεφωνία, δίνοντας πολύ σύντομα στους πελάτες της την ευκαιρία να συνδυάσουν τετραπλές υπηρεσίες (σταθερή - internet - τηλεόραση - κινητή) παρεχόμενες από μία εταιρεία.


VODAFONE

ΛΑΝΣΑΡΕΙ CLOUD ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΓΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΟΥΣ


Η Vodafone, με στόχο να παρέχει προηγμένες λύσεις επικοινωνίας που συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, παρουσίασε το «Άκρως Επαγγελματικά για Ξενοδόχους».

Το «Άκρως Επαγγελματικά για Ξενοδόχους» αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση επικοινωνίας, οργάνωσης και προβολής και ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες των μικρών και μεσαίων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Εντάσσεται στη στρατηγική τοποθέτηση της Vodafone να παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις στην ελληνική αγορά για την κάλυψη των συνολικών αναγκών επικοινωνίας των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων.

Η λύση «Άκρως Επαγγελματικά για Ξενοδόχους» από τη Vodafone παρέχει όλα τα απαραίτητα «εργαλεία» επικοινωνίας και οργάνωσης για τα μικρά και μεσαία ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα καταλύματα, περιλαμβάνοντας τόσο σταθερή τηλεφωνία και Internet Vodafone Business Connect όσο και online «εργαλεία» για την οργάνωση του ξενοδοχείου, με την υπηρεσία «Vodafone for hotels».

Ο Διονύσης Γρηγοράτος, διευθυντής εταιρικών πελατών στη Vodafone Ελλάδας, δήλωσε σχετικά: «Στη Vodafone Ελλάδας αναγνωρίζουμε τη σημασία που έχει η μικρή και μεσαία επιχείρηση στην ελληνική οικονομία. Μέσα από τις ειδικά διαμορφωμένες υπηρεσίες και ολοκληρωμένες προτάσεις, στηρίζουμε τον επαγγελματία με λύσεις που συμβάλλουν στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της παραγωγικότητάς του. Ειδικά στον τουριστικό τομέα, που αποτελεί την κινητήριο δύναμη της οικονομίας της χώρας, στηρίζουμε έμπρακτα και ουσιαστικά τα μικρομεσαία ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα καταλύματα με τη λύση επικοινωνίας και οργάνωσης “Άκρως Επαγγελματικά για Ξενοδόχους”, που έχει διαμορφωθεί για να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες τους».

Το Vodafone Business Connect παρέχει στους επαγγελματίες προνομιακή τιμή και παροχές που προσαρμόζονται ανάλογα με την εποχικότητα και τις ανάγκες της επιχείρησής τους, όπως λεπτά ομιλίας προς εθνικά σταθερά και κινητά, ενδοεταιρικές κλήσεις, δωρεάν προώθηση κλήσεων στο Vodafone κινητό και άλλα.

Με τα νέα εποχικά προγράμματα Vodafone Business Connect 1/2/4, ο ιδιοκτήτης ξενοδοχείου ή ενοικιαζόμενου καταλύματος επωφελείται από μειωμένη χρέωση κατά τη χαμηλή περίοδο και επιπλέον χρόνο ομιλίας κατά την υψηλή περίοδο.

Παράλληλα, για την αποτελεσματική οργάνωση του ξενοδοχείου, η Vodafone, σε συνεργασία με τη Singular Logic, προσφέρει τη νέα υπηρεσία «Vodafone for hotels» με όλα τα απαραίτητα «εργαλεία» για τη διαχείριση των καθημερινών εργασιών. Πιο συγκεκριμένα, η υπηρεσία παρέχει αναλυτικό πλάνο κρατήσεων, εργαλεία διαχείρισης διαθεσιμότητας και πελατολογίου, καθώς και προγραμματισμό εργασιών και εκκρεμοτήτων.

 Πρόκειται για μια cloud υπηρεσία, γεγονός που επιτρέπει στον επαγγελματία να έχει πρόσβαση στα στοιχεία της επιχείρησής του on-line, αλλά και από κινητό τηλέφωνο (για λειτουργικά iOS και Android), μέσω της αντίστοιχης δωρεάν εφαρμογής. Με την υπηρεσία «Vodafone for hotels» ο επαγγελματίας μπορεί να έχει εικόνα του προγραμματισμού της επιχείρησής του όπου και αν βρίσκεται, ανά πάσα στιγμή.

Παράλληλα, μέσα από την υπηρεσία, παρέχονται αποκλειστικές προσφορές για την προβολή της επιχείρησης, ενώ υπάρχει σύνδεση και δυνατότητα παρουσίασης στη δημοφιλή εφαρμογή «Vodafone Explore Greece». Η υπηρεσία «Vodafone for hotels» διατίθεται δωρεάν αποκλειστικά σε πελάτες Vodafone.


ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ

ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΕΝΙΑΙΑ ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ


Ο πρόεδρος της Κομισιόν, κ. Ζοζέ Μπαρόζο, και η αντιπρόεδρος και επίτροπος για την Ψηφιακή Ατζέντα, κα Νέλι Κρους, φιλοδοξούν να δώσουν τη δυνατότητα σε όλες τις εταιρείες επικοινωνιών να δραστηριοποιηθούν με ίδιους όρους και προϋποθέσεις σε μια αγορά 500 εκατ. ανθρώπων.

Η πλατφόρμα Connected Continent που εμπνεύστηκε η Ολλανδή επίτροπος, υπόσχεται μεγάλες αλλαγές στη λειτουργία της αγοράς, καθώς καταργεί την περιαγωγή και τη χρέωση των εισερχόμενων κλήσεων από και προς την Ε.Ε., προτείνει οι διεθνείς κλήσεις από και προς την Ε.Ε. να χρεώνονται ως υπεραστικές, διασφαλίζει την ουδετερότητα του διαδικτύου και επιτρέπει στους εθνικούς ρυθμιστές να ελέγχουν τις διεθνείς δραστηριότητες των κατά τόπους εταιρειών.

Στόχος του νέου πακέτου, σύμφωνα με κοινοτικά στελέχη, είναι η ελευθερία διάθεσης και προμήθειας τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών σε όλη την Ε.Ε. Έτσι δίνονται κίνητρα για νέα επιχειρηματικά μοντέλα και επενδύσεις, αποσύρονται φραγμοί και εμπόδια στην κατακερματισμένη σήμερα αγορά, ενώ θεσπίζονται και εναρμονίζονται τα δικαιώματα των καταναλωτών.


ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ


Ειδικότερα, έρχεται η απλοποίηση της νομοθεσίας και η άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων, ώστε οι εταιρείες να μπορούν να δραστηριοποιηθούν σε ολόκληρη την κοινοτική επικράτεια. Έτσι θα μπορούν να επιχειρούν πανευρωπαϊκά έπειτα από ειδοποίηση και να χρησιμοποιούν μόνο έναν ρυθμιστή αναφοράς για όλες τις αδειοδοτήσεις και τα λοιπά θέματα. Οι εθνικοί ρυθμιστές, οι αποφάσεις των οποίων θα πρέπει να προωθούν τις επενδύσεις, θα κληθούν να περάσουν από ένα «τεστ» τριών κριτηρίων προτού ρυθμίσουν μια αγορά, ενώ η Κομισιόν θα μπορεί να παρέμβει.

Παράλληλα θεσπίζονται κοινοί κανόνες ρύθμισης για την αδειοδότηση του φάσματος των συχνοτήτων, κοινά κριτήρια διαθεσιμότητας και συνθηκών χρήσης και κοινές πρακτικές για την ανάθεση του φάσματος, ενώ η Επιτροπή αποκτά τη δυνατότητα αναθεώρησης των εθνικών διαδικασιών και χρονοδιαγραμμάτων.

Ακόμη προβλέπεται ότι οι εταιρείες κινητής μπορούν να αποφύγουν τη ρύθμιση αν αυτοβούλως σταματήσουν να χρεώνουν για περιαγωγή (roaming) από το 2014, ενώ δεν θα επιβάλλονται χρεώσεις για εισερχόμενες κλήσεις από και προς την Ε.Ε.


ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΛΗΣΕΙΣ ΩΣ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΕΣ


Σύμφωνα με την Κομισιόν, η ζήτηση για μεγαλύτερη κίνηση ψηφιακών δεδομένων ξεπερνά τη χωρητικότητα των υπαρχόντων δικτύων. Έτσι προτείνεται οι εταιρείες να μοιράζονται υποδομές και φάσμα και το τελευταίο να αποτελεί αντικείμενο συναλλαγής. Παράλληλα θεσπίζονται κίνητρα και κατάλληλα αντίτιμα για την απελευθέρωση του φάσματος, αλλά και η διασφάλιση των λιγότερο επιβαρυντικών προϋποθέσεων αδειοδότησης και ανάκλησης αν αυτό δεν χρησιμοποιηθεί. Επίσης προωθείται η χρήση και ανάπτυξη Wi-Fi και μικροκυψελών για την αύξηση της χωρητικότητας διά της απλοποίησης της εγκατάστασης και του διαμοιρασμού μικρών σημείων πρόσβασης.

Στη σταθερή οι διεθνείς κλήσεις από και προς Ε.Ε. θα χρεώνονται ως υπεραστικές, εκτός αν απαιτείται ειδική ανάκτηση κόστους. Παράλληλα θεσπίζεται νέα δέσμη δικαιωμάτων των καταναλωτών, που μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνουν εγγυημένη ταχύτητα σύνδεσης στο διαδίκτυο και μεγαλύτερη ευελιξία στην αλλαγή παρόχου ή συμβολαίου. Ειδικότερα προτείνονται ο εναρμονισμός των δικαιωμάτων καταναλωτή και η απαγόρευση των παραπλανητικών διαφημίσεων για τις ταχύτητες του internet, ούτως ώστε οι Ευρωπαίοι να πληρώνουν για την ταχύτητα που πραγματικά έχουν, και νέα δικαιώματα διαφανούς πληροφόρησης και εναλλαγής συμβολαίων.

 Επίσης επιδιώκεται η εγγύηση της ουδετερότητας του διαδικτύου και η άρση της άρνησης εισόδου διαδικτυακών υπηρεσιών από διάφορους παρόχους, αλλά και για διαφανείς ταχύτητες, ενώ δίδεται η ελευθερία παροχής υψηλότερων ταχυτήτων ή εγγυημένης ποιότητας. Το «πακέτο Κρους» δεν περιλαμβάνει ενιαίο πανευρωπαϊκό ρυθμιστή τηλεπικοινωνιών, ευρωπαϊκά τέλη τερματισμού, αλλαγές στον ορισμό του παρόχου τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και πανευρωπαϊκή άδεια χρήσης φάσματος.

 Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι τηλεπικοινωνίες έχουν μερίδιο μικρότερο του 10% της ψηφιακής οικονομίας. Έτσι το «πακέτο Κρους» στοχεύει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην ανάπτυξη της ηλεκτρονικής βιομηχανίας, στη βελτίωση της καθημερινότητας μέσω ψηφιακών συσκευών και εφαρμογών και στη διευκόλυνση των επιχειρήσεων.

 Όπως έχει πει η κα Κρους, η Ευρώπη χρειάζεται απεγνωσμένα νέες πηγές πλούτου και καινοτομίας και η Ψηφιακή Ατζέντα προσφέρεται γι’ αυτό, καθώς αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα και των άλλων κλάδων της οικονομίας. Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να γίνει αν η αγορά παραμείνει «εγκλωβισμένη» στις επιμέρους αγορές 28 κρατών-μελών. Μάλιστα υπολογίζει ότι η ενεργοποίηση της ενιαίας αγοράς τηλεπικοινωνιών θα αυξήσει το ευρωπαϊκό ΑΕΠ κατά 1%.


ΕΚΘΕΣΗ DELOITTE

ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ


Σύμφωνα με τη 13η έκθεση με τίτλο «Προβλέψεις για τους κλάδους της Τεχνολογίας, των ΜΜΕ και των Τηλεπικοινωνιών (TMT)» για το έτος 2014 της Deloitte, οι κυριότερες τάσεις για την τεχνολογία, τα ΜΜΕ και τις τηλεπικοινωνίες (ΤΜΤ), παγκοσμίως, για το 2014 προβλέπουν πωλήσεις 10 εκατομμυρίων «φορέσιμων» προϊόντων (ρολόγια, γυαλιά κ.ά.), εκτίμηση ότι 50 εκατομμύρια νοικοκυριά θα διπλασιάσουν τις τηλεοπτικές συνδρομές τους, ότι η συνολική αξία των δικαιωμάτων αναμετάδοσης των δημοφιλέστερων αθλητικών διοργανώσεων θα σημειώσει αύξηση της τάξεως του 14%, καθοδηγούμενη από αθλητικά πρωταθλήματα της Βόρειας Αμερικής και από το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.

Επιπροσθέτως, η έκθεση προβλέπει ότι τα phablets (μεγάλα smartphones που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κινητά τηλέφωνα και ως tablets), θα ξεπεράσουν τις πωλήσεις των tablets κατά 25 δισ. δολ.

 Επίσης, οι συνολικές, ανά τον κόσμο, πωλήσεις που αφορούν smartphones, tablets, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τηλεοράσεις και κονσόλες παιχνιδιών θα υπερβούν τα 750 δισ. δολ. μέσα στο 2014, ενώ τα smartphones, το κυριότερο προϊόν των διασυνδεδεμένων συσκευών (με 375 δισ. δολ. κύκλο εργασιών κατά το 2014), πλησιάζουν σε σημείο κορεσμού στις περισσότερες ηλικιακές ομάδες, εκτός από την ομάδα 55+ ετών.

Το 2014, τα άμεσα μηνύματα κινητών τηλεφώνων (IMS) θα καλύψουν περίπου το 70% όλων των γραπτών μηνυμάτων που θα σταλούν μέσω κινητών τηλεφώνων, αλλά μόνο το 3% της αξίας του συνόλου των γραπτών μηνυμάτων.

 Κάθε μέρα, 70 δισ. μηνύματα θα αποστέλλονται από κινητά, από τα οποία μόνο 21 δισ. δολ. θα αφορούν τα παραδοσιακά σύντομα γραπτά μηνύματα (SMS).

Τα έσοδα από τα μηνύματα υπολογίζονται σε περίπου 100 δισ. δολ. φέτος, ενώ μόλις 2 δισ. δολ. θα προέλθουν από υπηρεσίες άμεσων μηνυμάτων (IM) κινητών τηλεφώνων. Παγκοσμίως, ο όγκος των άμεσων μηνυμάτων κινητών τηλεφώνων και των μηνυμάτων κειμένου θα μεγαλώσει, παρά το γεγονός ότι σε κάποιες ανεπτυγμένες αγορές μπορεί να μειωθούν τα παραδοσιακά σύντομα γραπτά μηνύματα (SMS).

 Επιπλέον, το 2014 θα είναι το έτος των λεγόμενων «baby boomers» (άτομα με χρονολογία γέννησης μεταξύ 1946-1964), ενός καταναλωτικού κοινού με τις δικές του προκλήσεις και ευκαιρίες.

Το να οδηγηθούν οι «baby-boomers» στο να αξιοποιούν όλες τις λειτουργίες των smartphones τους, και όχι απλά να τα χρησιμοποιούν σαν ένα παραδοσιακό κινητό τηλέφωνο, αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.

 Οι φετινές προβλέψεις μελετούν επίσης και τα eVisits (ηλεκτρονικές ιατρικές επισκέψεις) και προβλέπουν ότι αυτές θα αρχίσουν να εξελίσσονται σε επικρατούσα τάση. Θα παρατηρηθεί ένα σημείο καμπής μέσα στο 2014 όσον αφορά την υιοθέτησή τους, εν μέρει λόγω της πίεσης που ασκείται για τη μείωση των ιατρικών δαπανών και τη βελτίωση της ιατροφαρμακευτικής φροντίδας, αλλά κυρίως λόγω των αλλαγών στον τομέα της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιακών υποδομών.

 Για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης η μελέτη προβλέπει:


- Διπλασιασμό της συνδρομητικής τηλεόρασης: Μέχρι το τέλος του 2014 έως και 50 εκατομμύρια νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο θα έχουν δύο ή περισσότερες συνδρομές συνδρομητικής τηλεόρασης, με τις πρόσθετες συνδρομές να αποφέρουν έσοδα περίπου 5 δισ. δολ. Επίσης, 10 εκατομμύρια επιπλέον νοικοκυριά θα λάβουν πριμοδότηση ως μέρος της εγγραφής τους σε άλλη υπηρεσία, όπως το ευρυζωνικό δίκτυο.

- Δικαιώματα αναμεταδόσεων αθλητικών διοργανώσεων.

- Η αξία των δικαιωμάτων αναμετάδοσης αθλητικών διοργανώσεων θα αυξηθεί σε 24,2 δισ. δολ., μια αύξηση 14% σε σχέση με το 2013, η οποία ισοδυναμεί με ένα επιπλέον ποσό της τάξης των 2,9 δισ. δολ. Αυτή η αύξηση των δικαιωμάτων θα υποκινηθεί από νέες συμφωνίες με κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου και με μεγάλες βορειοαμερικανικές αθλητικές διοργανώσεις.

- Μετρήσεις τηλεθέασης: Οι μετρήσεις τηλεθέασης των τηλεοπτικών προγραμμάτων αναμένεται ότι θα γίνει πιο ακριβής, χάρη στην εισαγωγή υβριδικής μέτρησης, η οποία θα συμπεριλαμβάνει την τηλεθέαση μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών, tablets και smartphones στη συνολική τηλεθέαση.

- Τα δικαιώματα για χρήση ηχογραφημένης μουσικής θα αυξηθούν.

- Τα έσοδα από τα δικαιώματα για την αναπαραγωγή και την εκτέλεση, δημοσίως, μουσικής αναμένεται ότι θα υπερβούν το 1 δισ. δολ. για πρώτη φορά. Για τα 16 δισ. δολ. της μουσικής βιομηχανίας, αυτό είναι ένα σημαντικό ποσό.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
SUSTAINABILITY
ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΓΡΙΒΕΑΣ
ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ
ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ
OUTDOOR EXPO 2014
ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ PROFILE
ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site