Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Απρίλιος 2014-τ.401                              

Το 50% της παραγωγής του έχασε ο κλάδος μεταφερόμενων εμπορευμάτων σε 6 χρόνια




Συγκέντρωση μεριδίων σε λιγότερες εταιρείες με μία στις τρεις επιχειρήσεις να αποχωρούν από τον κλάδο τα τελευταία χρόνια


 


H μείωση των διακινούμενων εμπορευμάτων, οι παράγοντες που λειτουργούν ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη των εμπορευματικών συναλλαγών και η οικονομική δυσπραγία των επιχειρηματιών οδήγησαν τα τελευταία χρόνια έναν νευραλγικό κλάδο για το εμπόριο, την ασφάλιση μεταφερόμενων εμπορευμάτων, σε απώλειες που υπερβαίνουν το 50% και μεγάλη συγκέντρωση μεριδίων σε  λίγους «παίχτες».

Αν και ο κλάδος κατέγραφε από το 2000 και μετά ανοδική πορεία μέχρι και το 2008, που η εγγεγραμμένη παραγωγή ασφαλίστρων ανήλθε στα 50,3 εκατομμύρια, αυξημένα κατά 4,7% από το 2007, εν συνεχεία εμφανίζει αντίστροφη πορεία λόγω της οικονομικής ύφεσης. Αυτό αποτυπώνεται στα επίσημα στοιχεία για τα ασφάλιστρα, τα οποία το 2009 φτάνουν στα 39 εκατ., το 2010 στα 33,7 εκατ. (μείωση  13,6%), το 2011 ο κλάδος παρουσιάζει τη μεγαλύτερη μείωση (-16,2%) και η παραγωγή φτάνει τα 28,2 εκατ., το 2012 είναι 23,6 εκατ. ευρώ και το 2013 ανέρχονται σε 21,8 εκατ.ευρώ. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών τα

μερίδια αγοράς μοιράστηκαν σε λιγότερες εταιρείες, καθώς περίπου μία στις τρεις ασφαλιστικές που ασκούσαν τον κλάδο το 2007 σταμάτησαν να δραστηριοποιούνται σε αυτόν μέχρι το 2012.


Τα εμπόδια στην ανάπτυξη

Πολλά είναι τα «μελανά» σημεία που λειτουργούν ανασταλτικά στην ανάπτυξη του κλάδου σύμφωνα με την κα Χ. Καλαϊτζή, υπεύθυνη του κλάδου μεταφερόμενων εμπορευμάτων της AIGAION Ασφαλιστικής, τα οποία και «θα μπορούσαν να τροποποιηθούν από τους ίδιους τους ασφαλιστές, δίνοντας άλλη πνοή στην παραγωγή ασφαλίστρων, αλλά και στην ποιότητα της ίδιας της ασφάλισης». Πέρα από τη μειωμένη μεταφορική δραστηριότητα, που επηρεάζει τα μεγέθη του κλάδου, αναφέρεται στην κάθετη πτώση στα χρεούμενα ασφάλιστρα μεταφορών, που δεν συμβάλλει στην ορθή εκτίμηση του τεχνικού ασφαλίστρου, καθώς και στην ενημέρωση των ασφαλισμένων για τις καλύψεις και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τα συμβόλαιά τους.

Όπως αναφέρει η κα Μαρία Μαραγκάκη, Προϊσταμένη του Τμήματος Αναλήψεων Μεταφορών, «ο κλάδος έχει αρκετές ιδιαιτερότητες σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους ασφαλίσεων κατά ζημιών.

Λόγω της οικονομικής κρίσης, και δεδομένου του ότι η ασφάλιση των μεταφερομένων εμπορευμάτων δεν είναι υποχρεωτική από τον νόμο, η ανάπτυξη του κλάδου δεν φαίνεται να ήταν η μέχρι τώρα αναμενόμενη, παρόλο που μεγάλο ποσοστό των συναλλαγών εντός της Ε.Ε. αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων».

«Σημαντική αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών θα επέλθει, εάν ληφθεί υπόψη η νέα γεωπολιτική κατάσταση στα Βαλκάνια και η ελκτικότητα ορισμένων μεγάλων έργων υποδομής, όπως η Εγνατία και ο ΠΑΘΕ, που διαφοροποιούν τον χάρτη των δικτύων και τον ρόλο των ελληνικών περιφερειών ως προς τις διερχόμενες ροές», εκτιμά η κα Ε. Κυριαζοπούλου, προϊσταμένη του κλάδου μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Πίστη. Προβλήματα που «μπλοκάρουν» την αύξηση των εμπορευματικών συναλλαγών, όπως η έλλειψη σύνδεσης των απομακρυσμένων περιφερειών της Ευρώπης και η άνιση ανάπτυξη των τρόπων μεταφορών,

φρενάρουν ταυτόχρονα και την ανάπτυξη του κλάδου, δηλώνει στο Χρήμα.

Η μείωση του όγκου των εμπορευμάτων που διακινούνται έχει παίξει μείζονα ρόλο στη μείωση της παραγωγής του κλάδου. Απώλειες, όμως, προέρχονται και από τα «ανασφάλιστα» εμπορεύματα, καθώς δεν είναι λίγοι οι επαγγελματίες που, λόγω μειωμένων τζίρων, μεταφέρουν εμπορεύματα χωρίς να έχουν ασφαλιστική προστασία. Σύμφωνα με την κα Μ. Κιούση, υπεύθυνη του κλάδου μεταφορών στην

ΟΡΙΖΩΝ ΑΕΓΑ, «η οικονομική κρίση που ταλανίζει τη χώρα, σε συνδυασμό με το ότι η ασφάλιση των εμπορευμάτων έχει προαιρετικό χαρακτήρα, δικαιολογεί την πτωτική τάση του κλάδου για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Επιχειρηματίες μικροί και μεγάλοι, στο πλαίσιο της περικοπής εξόδων από παντού, αποφασίζουν να μην ασφαλίζουν τα φορτία και να αναλαμβάνουν οι ίδιοι το ρίσκο της ζημιάς».


 




Μαρία Μαραγκάκη

Προϊσταμένη του Τμήματος Αναλήψεων Μεταφορών στην Εθνική Ασφαλιστική

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η παραγωγή των ασφαλίστρων του κλάδου μεταφερόμενων εμπορευμάτων το 2012 σημείωσε μείωση 16,1% σε σχέση με αυτή του 2011. Στην αντίστοιχη έρευνα για το έτος 2013 παρατηρούμε ότι η μείωση σε σχέση με το 2012 είναι 5,5%.

Αν και οι περισσότεροι παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς προβλέπουν μείωση της παραγωγής μέσα στο 2014, όλα δείχνουν πως η αρνητική αυτή πορεία αρχίζει να αναστρέφεται και εκτιμάται ανάκαμψη της αγοράς.

Ο κλάδος ασφάλισης μεταφερόμενων εμπορευμάτων είναι ένας κλάδος με αρκετές ιδιαιτερότητες σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους ασφαλίσεων κατά ζημιών.

Λόγω της οικονομικής κρίσης και δεδομένου του ότι η ασφάλιση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων δεν είναι υποχρεωτική από τον νόμο, η ανάπτυξη του κλάδου δεν φαίνεται να ήταν η μέχρι τώρα αναμενόμενη, παρόλο που μεγάλο ποσοστό των συναλλαγών εντός της Ε.Ε. αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων.

Επίσης, σε μια εποχή που η χρηματοδότηση των τραπεζικών συναλλαγών έπαψε να είναι εύκολη, η ασφάλιση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων κρίνεται αναγκαία. Λαμβάνοντας υπόψη την πλεονεκτική γεωγραφική θέση της Ελλάδος, πιστεύουμε ότι υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου στη χώρα μας.

Η Εθνική Ασφαλιστική διαθέτει πολύχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία στον κλάδο αυτό, παρέχοντας άμεση εξυπηρέτηση και ολοκληρωμένα προγράμματα ασφάλισης, τόσο για μεμονωμένες μεταφορές όσο και για την κάλυψη μεταφορών ετήσιας διάρκειας (εσωτερική ή/και διεθνή), ανάλογα με το είδος των εμπορευμάτων και το εύρος των ασφαλιστικών καλύψεων, χρησιμοποιώντας τις ρήτρες του Ινστιτούτου Ασφαλιστών του Λονδίνου (Α, Β C, 1.1.09).

Χ. Καλαϊτζή

Υπεύθυνη του κλάδου μεταφερόμενων εμπορευμάτων της AIGAION Ασφαλιστικής

Με μια ισχνή αύξηση στις εισαγωγές/εξαγωγές της χώρας μας το 2012, σε σύγκριση με το 2011 και τα προγενέστερα έτη, το 2013, δυστυχώς, παρουσιάστηκε πάλι μείωση στις εμπορικές συναλλαγές των Ελλήνων επιχειρηματιών. Το γεγονός της συνολικά μειούμενης μεταφορικής δραστηριότητας έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγής ασφαλίστρων του κλάδου μεταφερόμενων εμπορευμάτων γύρω στο 50% (21.846.403,08 ευρώ) σε σύγκριση με την παραγωγή του 2008 (44.108.720,86 ευρώ).

Επίσης, το κλείσιμο αρκετών ασφαλιστικών εταιρειών (γύρω στο 31% συγκριτικά με το 2008) δημιούργησε μεγάλη συγκέντρωση μεριδίων αγοράς σε λίγους ασφαλιστές και, παρόλο που ο κλάδος παρουσιάζει κερδοφορία, στην ασφαλιστική αγορά έχει σημειωθεί κάθετη πτώση στα χρεούμενα ασφάλιστρα μεταφορών, γεγονός το οποίο αντιβαίνει στην ορθή εκτίμηση του τεχνικού ασφαλίστρου.

Υπάρχουν αρκετά «μελανά» σημεία στην ισχύουσα πρακτική, όπως τα ανωτέρω, τα οποία αποτελούν τον «ακρογωνιαίο λίθο» για την πτώση που έχει παρουσιάσει ο κλάδος μεταφερομένων εμπορευμάτων στην ασφαλιστική αγορά και θα μπορούσαν να τροποποιηθούν από τους ίδιους τους ασφαλιστές, δίνοντας άλλη πνοή στην παραγωγή ασφαλίστρων, αλλά και στην ποιότητα της ίδιας της ασφάλισης.

Άλλος ένας παράγοντας που θα πρέπει να αντιμετωπισθεί πιο αποτελεσματικά είναι η ενημέρωση του ασφαλιζομένου. Ενημέρωση για τις καλύψεις που του παρέχονται και για τις υποχρεώσεις του σε περίπτωση ζημίας. Θα πρέπει η ασφαλιστική αγορά να κατανοήσει πως η σωστή και έγκαιρη ενημέρωση του ασφαλιζομένου διευκολύνει, εν κατακλείδι, και το έργο τους για την επίτευξη και τη διατήρηση υγιών και διαχρονικών σχέσεων ασφαλιστών - πελατών

Τα παρεχόμενα ασφαλιστικά προγράμματα του κλάδου μεταφορών αφορούν την κάλυψη του μεταφερόμενου εμπορεύματος και στην κάλυψη της Αστικής και Νομικής Ευθύνης του Μεταφορέα/Διαμεταφορέα, για μεταφορές είτε εντός της ελληνικής επικράτειας είτε διεθνώς.

Η AIGAION έχει φροντίσει, από το 2007, να εξειδικεύσει τα ασφαλιστικά της προγράμματα που αφορούν την παρεχόμενη ασφάλιση Ευθυνών Μεταφορέων, παρέχοντας έτσι τις καλύψεις αυτές με τους δικούς της όρους, σύμφωνα με τις συμβάσεις CMR, Hague-Visby κ.λπ., όπου αυτές εφαρμόζονται.

Συνοψίζοντας, από το 2008 οι ασφαλίσεις του κλάδου μεταφερόμενων εμπορευμάτων στην Ελλάδα ακολουθούν φθίνουσα πορεία εγγεγραμμένων ασφαλίστρων. Υπάρχει ελπίδα όμως πως το ίδιο το γεγονός έχει κάνει όλους τους συναλλασσομένους να παρατηρούν με μεγαλύτερη οξυδέρκεια τα δρώμενα και, αναγνωρίζοντας τα κακώς κείμενα, να χτίζουν ένα λαμπρότερο μέλλον για τον κλάδο.


Έμμυ Κυριαζοπούλου

Προϊσταμένη του κλάδου μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Πίστη

Σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, στην οποία συμμετείχαν 60 ασφαλιστικές εταιρείες, η παραγωγή ασφαλίστρων του κλάδου μεταφορών το 2013 διαμορφώθηκε στα 21,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση 5,5% σε σύγκριση με το 2012.

Στο ίδιο πλαίσιο, οι περισσότεροι παράγοντες της αγοράς αναμένουν νέα ύφεση για το 2014.

Βασικοί λόγοι για τη συγκεκριμένη πρόβλεψη θεωρούνται:

■ Ο περιορισμός του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου, καθώς και η μειωμένη παραγω-

γή λόγω της οικονομικής κρίσης.

■ Η μεταφορά ανασφάλιστων εμπορευμάτων λόγω χαμηλού εισοδήματος.

■ Η συμπίεση του όγκου των αγαθών λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

■ Η σημαντική μείωση της μεταφορικής ζήτησης και των ναύλων, σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά του στόλου, που οδηγεί τα μεγέθη του κλάδου στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων δεκαετιών.


Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση τον κλάδο

Η παγκόσμια οικονομική ύφεση, σε συνδυασμό με σωρεία λοιπών γεγονότων, οδήγησε σε βαθιά κάμψη των σχετικών δεικτών εργασιών ασφάλισης μεταφερόμενων εμπορευμάτων ήδη από το 2008.

Δεδομένου του ότι ο τομέας των μεταφορών αποτελεί έναν σημαντικό κλάδο της οικονομίας, δέχεται τις επιδράσεις της τρέχουσας οικονομικής κρίσης.

Οι οδικές μεταφορές, αναμφίβολα, πλήττονται από την οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση. Εθνικοί οργανισμοί έχουν υποδείξει ότι ο τομέας των μεταφορών έχει πληγεί περισσότερο από τη μείωση στους όγκους των διανεμόμενων προϊόντων και λιγότερο από τις τιμές. Η οικονομική ύφεση έχει οδηγήσει σε πτώση στις παραγγελίες και σε υψηλότερα κόστη, λόγω των μικρότερων φορτίωνμεταφοράς, με αποτέλεσμα να σημειώνεται στους ασφαλιστικούς δείκτες του 2014 δραματική μείωση, της τάξης του 50% έναντι του 2008.


Προοπτικές ανάπτυξης

Οι προοπτικές ανάπτυξης θα επιταχυνθούν με την εξέλιξη της παγκοσμιοποίησης, την εξέλιξη των σχέσεων με τρίτες χώρες, που θα διασφαλίσουν την αύξηση της μεταφοράς των εμπορευμάτων, των μελλοντικών εμπορικών εξελίξεων, με την ολοκλήρωση των δύο εμπορευματικών κέντρων στη Θεσσαλονίκη, την πιθανότητα να καταστεί το λιμάνι του Πειραιά σημαντικός δίαυλος εμπορίου σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης, τη διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή, που θα ενισχύσει τον ρόλο του λιμανιού Θεσσαλονίκης ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών προς τις χώρες της Νοτιανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.

Η Ευρωπαϊκή Πίστη, σε αντίθεση με την πτώση της παραγωγής ασφαλίστρων του κλάδου μεταφορών το 2013, σημείωσε αύξηση 10,15% έναντι του 2012.

Όπως σε κάθε επιχειρηματική της κίνηση, η Ευρωπαϊκή Πίστη εκφράζει την αισιοδοξία της για μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και διεύρυνση των εργασιών του κλάδου, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία προγραμμάτων, στην υιοθέτηση της σύγχρονης τεχνολογίας, στην εκπαίδευση για ενδυνάμωση των μελών-συνεργατών της με οργάνωση ημερίδων, με πληροφόρηση αλλαγών σε νόμους, οδηγίες και υπουργικές αποφάσεις, καθοδήγηση στη δημιουργία επικαιροποιημένων επιχειρηματικών πλάνων συμβατών με τις ιδιαίτερες συνθήκες της οικονομίας.


Τι λειτουργεί ως τροχοπέδη στον κλάδο

Σημαντική αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών θα επέλθει, εάν ληφθεί υπόψη η νέα γεωπολιτική κατάσταση στα Βαλκάνια και η ελκτικότητα ορισμένων μεγάλων έργων υποδομής, όπως η Εγνατία και ο ΠΑΘΕ, που διαφοροποιούν τον χάρτη των δικτύων και τον ρόλο των ελληνικών περιφερειών ως προς τις διερχόμενες ροές.

Τα σημαντικότερα προβλήματα, με αρνητικές επιπτώσεις στο λειτουργικό κόστος μεταφοράς και στην ποιότητα εξυπηρέτησης (χρόνος, αξιοπιστία, ασφάλεια, κ.λπ.), συνοψίζονται ως εξής:

■ Η άνιση ανάπτυξη των διαφορετικών τρόπων μεταφορών, με την κυριαρχία των οδικών μεταφορών έναντι των υπολοίπων.

■ Η συμφόρηση σε ορισμένους μεγάλους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες, καθώς και στα μεγάλα κυρίως αστικά κέντρα, με αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην ποιότητα ζωής.

■ Η έντονη ανομοιομορφία μεταξύ των επιμέρους εθνικών συστημάτων μεταφορών, με αποτέλεσμα τη μειωμένη διαλειτουργικότητα, που δημιουργεί δυσχέρειες στις διακρατικές μεταφορές.

■ Η έλλειψη δικτυακών διασυνδέσεων και η χαμηλή διατροπικότητα, που εμποδίζουν την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών.

■ Οι ανεπαρκείς συνδέσεις πολλών περιμετρικών και απομακρυσμένων περιφερειών με τις κεντρικές αγορές της Ένωσης, με αρνητικές επιπτώσεις στη χωρική και οικονομική συνοχή.

Η άμβλυνση των ανωτέρω προβλημάτων αποτελεί σημαντικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης της αγοράς, γιατί έχουν άμεση επίπτωση στη δυνατότητα προσέλκυσης διερχόμενων εμπορευματικών ροών και στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων.


Ολοκληρωμένη προστασία με προσιτό κόστος

Στο πλαίσιο εναλλακτικών και ολοκληρωμένων ασφαλιστικών προγραμμάτων, τα οφέλη που προκύπτουν, αφορούν σε τεχνικούς και οικονομικούς όρους, εξασφαλίζοντας ολοκληρωμένη προστασία με προσιτό κόστος.

Τα προγράμματα ασφάλισης μεταφερόμενων εμπορευμάτων παρέχουν υπηρεσίες και επεκτάσεις κινδύνων, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες του πελάτη τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, διαμορφώνοντας πλήθος και συνδυασμό κινδύνων και επεκτάσεων, με αποτέλεσμα, βραχυπρόθεσμα, τον ευχαριστημένο πελάτη και, μακροπρόθεσμα, τον πιστό πελάτη.


Μαίρη Κιούση

Υπεύθυνη του κλάδου μεταφορών στην ΟΡΙΖΩΝ ΑΕΓΑ

Πτωτική πορεία κατέγραψε ο κλάδος της ασφάλισης μεταφερόμενων εμπορευμάτων και το 2013. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, η παραγωγή του  κλάδου το 2013 μειώθηκε κατά 5,5% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Συνολικά η παραγωγή ανήλθε σε 21,8 εκατ. ευρώ, από 23,1 εκατ. ευρώ το 2012. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως το 2013 το ποσοστό πτώσης στην παραγωγή ήταν μικρότερο σε σύγκριση με αυτό του 2012, ήτοι 16,1%.

Η οικονομική κρίση που ταλανίζει τη χώρα, σε συνδυασμό με το ότι η ασφάλιση των εμπορευμάτων έχει προαιρετικό χαρακτήρα, δικαιολογεί την πτωτική τάση του κλάδου για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Επιχειρηματίες μικροί και μεγάλοι, στο πλαίσιο της περικοπής εξόδων από παντού, αποφασίζουν να μην ασφαλίζουν τα φορτία και να αναλαμβάνουν οι ίδιοι το ρίσκο της ζημιάς.

Οι συνεχείς προσπάθειες για ανάκαμψη της οικονομίας, η αυξημένη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον ΟΛΠ και η αύξηση των εξαγωγών σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, μας επιτρέπουν να είμαστε αισιόδοξοι σχετικά με την ανάπτυξη του κλάδου για το 2014. Ωστόσο, πιο εμφανή θα είναι τα σημάδια ανάπτυξης του κλάδου σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, καθότι απαιτείται χρόνος ώστε μια τόσο έντονη και μακρόχρονη περίοδος ύφεσης να αντικατασταθεί από μια ευοίωνη περίοδο ανάπτυξης.

Η ανάπτυξη της αγοράς απαιτεί επαναπροσδιορισμό της αντιμετώπισης της σημασίας της ασφάλισης των εμπορευμάτων από τους επιχειρηματίες που εμπλέκονται στις μεταφορές εμπορευμάτων. Δεδομένου του ότι σε περιόδους ύφεσης η δυνατότητα του επιχειρηματία να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις επιπτώσεις μιας ενδεχόμενης ζημιάς περιορίζεται σημαντικά, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως τα ασφάλιστρα για την προστασία της διακίνησης εμπορευμάτων αποτελούν μορφή επένδυσης και όχι περιττά έξοδα.

Είναι αδιαμφισβήτητο πως η μεταφορά εμπορευμάτων ενέχει σημαντικούς κινδύνους, οι οποίοι απειλούν την άρτια ολοκλήρωση της μεταφοράς από τον τόπο αναχώρησης των φορτίων μέχρι τον τελικό προορισμό τους. Πιο συγκεκριμένα, το είδος των μεταφορικών μέσων, η στοιβασία, οι κλιματολογικές συνθήκες, οι φορτώσεις/εκφορτώσεις και το είδος του φορτίου αποτελούν μερικούς από τους πιο βασικούς κινδύνους για πρόκληση ζημιάς ή απώλειας των μεταφερόμενων εμπορευμάτων.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ασφάλιση μεταφοράς ενέχει χαμηλό κόστος σε σχέση με την αξία των μεταφερόμενων εμπορευμάτων, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η ασφάλιση των εμπορευμάτων έναντι κινδύνων μεταφοράς καθίσταται μια ιδιαίτερα δελεαστική ασφαλιστική λύση, που προστατεύει τα συμφέροντα είτε του αποστολέα είτε του παραλήπτη (οποιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον επί του εμπορεύματος τη στιγμή που λαμβάνει χώρα η ζημιά). Ιδιαίτερα οι επαγγελματίες που σχετίζονται με το διεθνές εμπόριο, οφείλουν να γνωρίζουν πως η ασφάλιση μεταφερόμενων εμπορευμάτων αποτελεί παράγοντα καθοριστικής σημασίας για την πρόοδο και την εξέλιξη των οικονομικών τους δραστηριοτήτων, καθότι τους επιτρέπει να

αναλαμβάνουν με σιγουριά ποικιλία κερδοφόρων εμπορικών κινδύνων.

Η ΟΡΙΖΩΝ ΑΕΓΑ, προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της εποχής, και να διευρύνει τις εργασίες της στον εν λόγω κλάδο, υιοθετεί μια πελατοκεντρική προσέγγιση, προσαρμόζοντας τα ασφαλιστήρια στις ιδιαίτερες ανάγκες και προσδοκίες κάθε πελάτη, προσφέροντας ανταγωνιστικά ασφάλιστρα σε ένα ιδανικό περιβάλλον προστασίας.  

Ασφαλιστικά προγράμματα


Ευρωπαϊκή Πίστη


Η Ευρωπαϊκή Πίστη ασφαλίζει τη ζημιά ή την απώλεια που τυχόν προκληθεί στο ασφαλιζόμενο αντικείμενο (μεταφερόμενο εμπόρευμα) κατά τη μεταφορά του με οποιοδήποτε αναγνωρισμένο μεταφορικό μέσο, από έναν τόπο σε έναν άλλο, εντός ή

εκτός Ελλάδας, σύμφωνα με τους διεθνείς όρους πώλησης – παράδοσης του εμπορεύματος, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες του πελάτη, που γίνεται κυρίως με τη χρήση ανοιχτών ουδέτερων ερωτήσεων και το στάδιο της ενεργητικής ακρόασης του πελάτη επιλέγοντας:

■ Εναλλακτικές μορφές ασφαλιστηρίων συμβολαίων μεμονωμένων φορτώσεων ή ετήσιας διάρκειας, για εσωτερικές και/ή διεθνείς μεταφορές εμπορευμάτων, με συνδυασμό ασφαλιστικών παροχών ανάλογα με το διακινούμενο αντικείμενο και το εύρος των ασφαλιστικών καλύψεων, χρησιμοποιώντας τις διεθνείς ρήτρες ασφάλισης

του Ινστιτούτου Ασφαλιστών του Λονδίνου I.C.C., με δυνατότητα επεκτάσεων για συμπληρωματικούς κινδύνους πολέμου και απεργιών, παραμονής και/ή ειδικών ρητρών για συγκεκριμένου είδους φορτία.

■ Πλήρη και/ή μερική κάλυψη των εμπορευμάτων που διακινούν φορτηγά μεταφορικών εταιρειών με εναλλακτικές μορφές ετήσιων ασφαλιστηρίων (οpen ή block policy), ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της μεταφορικής

επιχείρησης.

Ανάλογα με τη συχνότητα των φορτώσεων, τον τρόπο τεχνικής υποστήριξης και οικονομικής συναλλαγής (έκδοση βεβαίωσης ή ασφαλιστηρίου ανά φόρτωση ή περιοδικής ή ετήσιας εκκαθάρισης), επιλέγεται το κατάλληλο είδος συμβολαίου, ανάλογα με τις ασφαλιστικές ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου

κινδύνου.


 


AIGAION Ασφαλιστική


Με πολύχρονη πείρα στον χώρο των μεταφορών, η AIGAION Ασφαλιστική έχει δημιουργήσει εκσυγχρονισμένα ασφαλιστικά προγράμματα, που παρέχουν πλήρη

κάλυψη για οποιαδήποτε φυσική ζημία ή απώλεια στα διακινούμενα εμπορεύματα και αφορούν:

1. Ασφαλίσεις Μεταφερόμενων Εμπορευμάτων

Κάλυψη σχεδόν για κάθε είδους φορτίο, ανεξάρτητα από το μέγεθος, την αξία και τον τρόπο μεταφοράς του, αναφορικά με εισαγωγές εμπορευμάτων στην Ελλάδα, εξαγωγές προς το εξωτερικό, εσωτερική διακίνηση εντός Ελλάδας, καθώς και από μια χώρα του εξωτερικού σε άλλη.

Οι ασφαλιστικές συμβάσεις καταρτίζονται κατόπιν συμφωνίας για να προστατεύσουν τον ασφαλιζόμενο από πιθανούς κινδύνους, όπως αυτοί ορίζονται από τις ρήτρες του Ινστιτούτου Ασφαλιστών του Λονδίνου.

2. Ασφαλίσεις Α.Ε. Οδικού Μεταφορέα Εσωτερικού

Προσφέρεται πλήρης προστασία στον ασφαλιζόμενο μεταφορέα για όλες τις άμεσες υλικές ζημίες που μπορεί να υποστούν τα εμπορεύματα, ιδιοκτησίας τρίτων, κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τους, σύμφωνα με τον ελληνικό αστικό κώδικα και το ελληνικό εμπορικό δίκαιο για τις μεταφορές εντός Ελλάδας.

3. Ασφαλίσεις Α.Ε. Μεταφορέα Διεθνών Μεταφορών

Καλύπτεται η Α.Ε. του ασφαλιζόμενου αυτοκινητιστή για ζημίες ή απώλειες που τυχόν προκληθούν σε εμπορεύματα ιδιοκτησίας τρίτων, κατά τη μεταφορά τους, σύμφωνα με τη Σύμβαση Διεθνών Οδικών Μεταφορέων (CMR).

Η ασφάλιση ισχύει για ταξίδια μεταξύ ευρωπαϊκών χωρών, ενώ είναι δυνατή η κάλυψη και σε φορτηγά με ευρωπαϊκούς αριθμούς κυκλοφορίας, με την προϋπόθεση ότι ο ασφαλιζόμενος, ως φυσικό πρόσωπο, είναι ελληνικής εθνικότητας.

4. Ασφαλίσεις Α.Ε. Διαμεταφορέα

Καλύπτεται η Α.Ε. του ασφαλιζομένου για υλικές ζημίες ή απώλειες που προέρχονται από την ιδιότητά του ως διαμεταφορέα έναντι των μεταφερόμενων εμπορευμάτων,

σύμφωνα με το καθεστώς, τους όρους και τους κανόνες Εσωτερικών ή Διεθνών Νόμων, Κανονισμών και Συμβάσεων που διέπουν τη διακίνηση/μεταφορά εμπορευμάτων.


ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστικής


Τα προγράμματα καλύψεων της ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστικής στον κλάδο μεταφορών έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την προσαρμοσμένη στις ανάγκες και προσδοκίες σας διασφάλιση των εμπορευμάτων σας σε περίπτωση μερικής ή ολικής ζημιάς κατά τη

μεταφορά τους. Μέσω διαφόρων τύπων ασφαλιστηρίων συμβολαίων, προσφέρουμε ασφάλιση μεταφοράς εμπορευμάτων που διακινούνται με οποιοδήποτε αναγνωρισμένο μεταφορικό μέσο (αεροπλάνο, πλοίο, αυτοκίνητο, φορτηγό, σιδηρόδρομο ή συνδυασμό των παραπάνω) εντός και εκτός Ελλάδας.

 Η ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ασφάλισης μεταφερόμενων εμπορευμάτων, προσφέρει τρία πακέτα καλύψεων, τις λεγόμενες ρήτρες A, B και C.

Συμπληρωματικές καλύψεις, όπως η επέκταση της ασφάλισης κατά κινδύνων πολέμου-απεργιών, εμπλουτίζουν τα προγράμματά μας.

Μέσα από τέσσερις τύπους συμβολαίων προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις, σε ένα ιδανικό περιβάλλον προστασίας και αξιοπιστίας:

■ Οριστικό Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο (Voyage Policy)

■ Προασφαλιστήριο Συμβόλαιο (Floating Policy)

■ Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο Διάρκειας (Open Policy)

■ Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο Κύκλου Εργασιών

Εναρμονισμένοι πάντα με τις συνεχείς αλλαγές του περιβάλλοντος, υιοθετούμε μια πελατοκεντρική προσέγγιση, προσαρμόζοντας τα ασφαλιστήριά μας στις ιδιαίτερες

ανάγκες κάθε πελάτη, προσφέροντας ανταγωνιστικά ασφάλιστρα, χωρίς ωστόσο να κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών μας. Οι λόγοι που μας καθιστούν μια δελεαστική επιλογή στον κλάδο της ασφάλισης μεταφερόμενων εμπορευμάτων είναι οι κάτωθι:

■ Ασφαλιστήρια προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε πελάτη (tailor made),

■ Εξαιρετική σχέση μεταξύ του κόστους του ασφαλιστηρίου και του οφέλους των καλύψεων (Value for Money),

■ Άμεση έκδοση ασφαλιστηρίων,

■ Διαφανής και σύντομη διαδικασία

αποζημίωσης,

■ Συνεργασία με μεγάλο εύρος αντιπροσώπων σε χώρες του εξωτερικού, έτσι ώστε η κάλυψη των εξαγωγών να μην εμποδίζεται από γεωγραφικά όρια

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
SUSTAINABILITY
ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΓΡΙΒΕΑΣ
ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ
ΑΓΟΡΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ
OUTDOOR EXPO 2014
ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ PROFILE
ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site