Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Φεβρουάριος 2014-τ.399                              

ΣΤΟ 50% ΤΟΥ ΑΕΠ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2020



Υπότιτλος: Εργαλεία ασφάλισης πιστωτικού κινδύνου που χρησιμοποιούν οι εταιρείες factoring είναι είτε μέσω δικτύου ανταποκριτών factors είτε μέσω εταιρειών ασφάλισης πιστώσεων και του ΟΑΕΠ





Στο 50% του εγχώριου ΑΕΠ μπορούν να φτάσουν οι ελληνικές εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών μέχρι το 2020, σύμφωνα με τον Δημήτρη Λακασά, Πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ). Όπως ανέφερε ο κ. Δ. Λακασάς στο Exports Money Conference 2013, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου στο Divani Apollon Palace & Thalasso, o στόχος αυτός είναι απόλυτα ρεαλιστικός και μπορεί να επιτευχθεί, με αιχμή του δόρατος τα προϊόντα μεσογειακής διατροφής που παράγει η χώρα μας, αλλά και τον ελληνικό τουρισμό. Αυτή τη στιγμή, η εξωστρέφεια «παράγει» το 27% του ελληνικού ΑΕΠ και υπολείπεται σημαντικά του ευρωπαϊκού μέσου όρου που βρίσκεται στο 45%, όπως ανέφερε ο κ. Λακασάς.

 Από την πλευρά του, ο κ. Δημήτρης Κούρκουλας, Υφυπουργός του Υπουργείου Εξωτερικών, ανέφερε ότι έχουν γίνει θεαματικά βήματα για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Ήδη έχει κερδηθεί μεγάλο μέρος της αξιοπιστίας της χώρας στο εξωτερικό και οι μακροοικονομικές προοπτικές είναι ευοίωνες, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν παράγοντες που θα οδηγήσουν σε πολιτική αστάθεια. Τέλος, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τη δήλωση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Α. Τσίπρα, που ανέφερε ότι θα μπλοκάρει όλες τις αποφάσεις μέχρι να δοθεί ικανοποιητική λύση στο ελληνικό ζήτημα. «Σύντομα, θα προτείνουμε», είπε ο κ. υφυπουργός, «θεσμικές αλλαγές που θα ενισχύσουν τον ρόλο των εμπορικών και οικονομικών υπαλλήλων στις πρεσβείες μας. Επίσης, μέσα από την προεδρία της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορέσουμε να προωθήσουμε ζητήματα όπως η απασχόληση, η ανάπτυξη, η μετανάστευση και η θαλάσσια πολιτική».

9203 Ο κ. Δούκας Μαρινόπουλος, Πρόεδρος της Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών (ΕΝΔΥ ΟΕΥ), ανέφερε ότι από το 2009 έως σήμερα οι εξαγωγές έχουν αυξηθεί κατά 56% και έχει τριπλασιαστεί ο αριθμός των αιτημάτων που φτάνουν στα γραφεία οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων (από 4.500 το δωδεκάμηνο του 2009 ξεπέρασαν τις 15.000 το 2012). Σταδιακά, όπως είπε, ανταγωνιστικοί κλάδοι προϊόντων, όπως αυτοί των αγροτικών προϊόντων, της ιχθυοκαλλιέργειας, των τροφίμων και ποτών, των φαρμάκων και των δομικών υλικών, αποδίδουν καρπούς. Τέλος, αναφέρθηκε στην εξαγωγική δραστηριότητα χωρών μεγέθους ανάλογου της Ελλάδας, όπως η Πορτογαλία που οι εξαγωγές αποτελούν το 25% του ΑΕΠ της, η Ιρλανδία που οι εξαγωγές βρίσκονται στο 55%, το Βέλγιο, που είναι στο 90% και η Ολλανδία με τις εξαγωγές στο 70%.

(2V3C0668) Στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία από τη γεωργία, την κτηνοτροφία, την αλιεία και τη δασοκομία, που από το 2009-2012 κινείται ανοδικά στο 2,8-3%, όταν στην Ε.Ε. ο μέσος όρος διαμορφώνεται στο 1,7%, αναφέρθηκε ο κ. Δημήτρης Μελάς, Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Πολιτικής & Διεθνών Σχέσεων στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ο ίδιος, μάλιστα, τόνισε ότι για να αναπτυχθεί ο αγροδιατροφικός τομέας, πρέπει να υπάρχει σταθερότητα στις τιμές. Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε στα προγράμματα ενημέρωσης και προώθησης αγροτικών προϊόντων στην εσωτερική αγορά και τις τρίτες χώρες, που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, και στα οποία μπορούν να συμμετέχουν επαγγελματικές ή διεπαγγελματικές οργανώσεις που είναι αντιπροσωπευτικές των κλάδων. Η διάρκεια των προγραμμάτων είναι από 1 έως 3 έτη και συμμετέχει κατά 50% η Ε.Ε., κατά 20% είναι εθνική η συμμετοχή και κατά το υπόλοιπο 20% συμμετέχουν οι δικαιούχοι.

2V3C0934 Από την πλευρά του ο κ. Δημήτριος Ιατρίδης, Ειδικός Γραμματέας Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, τόνισε ότι «οι δυνατότητες των ελληνικών εξαγωγών, ιδιαίτερα στα αγροτικά προϊόντα, είναι, πραγματικά, απεριόριστες». «Στόχος μας είναι το 2020 η οικονομία μας να έχει μετασχηματιστεί πλήρως, με αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων, με αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών μας, με πολλαπλασιασμό των εξαγωγών μας, εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 Πρόκειται για έμπρακτη στήριξη της στρατηγικής εξόδου της χώρας από την κρίση, με ενίσχυση και τόνωση της επιχειρηματικότητας και της εξωστρέφειας στον αγροτικό χώρο».



«ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ»

2V3C1019



 Στην πρώτη θεματική ενότητα «Ανάλυση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος και στρατηγική των ελληνικών εξαγωγών», συμμετείχαν οι κ.κ. Δρ Ν. Γεωργικόπουλος, Senior Research Fellow Centre of Planning & Economic Research (KEPE), Visiting Research Professor at New York University - Stern Business School, Δ. Λακασάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), ’. Λυμπέρης, Τελωνιακός Υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών, Α. Μακρανδρέου, Γενικός Σύμβουλος Οικονομικών κι Εμπορικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών, και Χ. Τσαρδανίδης, Διευθυντής του Ινστιτούτου Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων.

 Ο κ. Λακασάς ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι στόχος της Ελλάδας είναι να προέρχεται το 50% του ΑΕΠ της από την εξωστρέφεια μέχρι το 2020. Τόνισε επίσης ότι ο στόχος αυτός είναι ιδιαίτερα ρεαλιστικός, δεδομένου του ότι το σημερινό ποσοστό βρίσκεται ήδη στο 27%, με τον μέσο όρο της Ε.Ε. να είναι στο 45%. Ο κ. Τσαρδανίδης μίλησε για την αντίφαση που παρουσιάζεται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, να δηλαδή υπάρχει μεγάλη δυσκαμψία στη θεσμική αναδιοργάνωση και ταυτόχρονα να εμφανίζεται μεταρρυθμιστικός «πυρετός» χωρίς συγκεκριμένη στόχευση. Ο κ. Γεωργικόπουλος έθεσε ως το μεγαλύτερο πρόβλημα των εξαγωγικών επιχειρήσεων αυτό της χρηματοδότησής τους. Τόνισε ότι όλοι σχεδόν οι εξαγωγικοί κλάδοι δεν χρηματοδοτούνται επαρκώς, λόγω της έλλειψης ρευστότητας, και ότι οι εξαγωγικές εταιρείες πρέπει να διατηρηθούν, με το να βρεθούν τα απαιτούμενα γι’ αυτές κεφάλαια. Ο κ. Λυμπέρης μίλησε για την αναδιάρθρωση των τελωνείων, με το νέο ενοποιημένο πληροφοριακό σύστημα τελωνείων να τίθεται σύντομα σε λειτουργία. Με αυτό θα επιτευχθούν πιο γρήγορες διαδικασίες εκτελωνισμού, ακόμα και με ηλεκτρονική υποβολή των τιμολογίων.  Ο κ. Μακρανδρέου αναφέρθηκε στα γραφεία Ο.Ε.Υ., τα οποία εφαρμόζουν την οικονομική διπλωματία σε όλο τον κόσμο, έχοντας αρμοδιότητα σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους. Επίσης βοηθούν στη δικτύωση των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό, ενώ συμβάλλουν και στο rebranding της Ελλάδας εκτός συνόρων.



’ΓΓΕΛΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ

2V3C1262

Ο κ. ’γγελος Κωτσιόπουλος, Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ), ανέλυσε τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεργασία με τον ΟΑΕΠ, επισημαίνοντας ότι:



•    Ο Οργανισμός καλύπτει όλες τις χώρες

•    Το ποσοστό κάλυψης είναι έως 95%

•    Υφίσταται έμμεση χρηματοδότηση για την εξασφάλιση ρευστότητας

Αναφερόμενος στο πρόγραμμα «Εξωστρέφεια», είπε ότι αποτελεί ένα καινοτόμο σχέδιο που υλοποιείται, το οποίο απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις. Τέλος, τόνισε ότι το όριο χρηματοδότησης διπλασιάστηκε και ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ, από τις 500.000 ευρώ που είχε προβλεφθεί αρχικά, μετά από πρόταση του ΟΑΕΠ, την οποία και αποδέχτηκε το Υπουργείο Ανάπτυξης.



ΕΥΗ ΠΑΣΣΑ

2V3C1393

Στις τάσεις των διεθνών αγορών στο εμπόριο, και στις λύσεις που προσφέρει το τραπεζικό σύστημα, αναφέρθηκε η κα Εύη Πασσά, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Συναλλακτικής Τραπεζικής του Ομίλου ΕΤΕ. Όπως δήλωσε, τα μηνύματα είναι θετικά για την τετραετία 2008-12, καθώς οι εξαγωγές των αγαθών αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 20% και υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Η κα Πασσά είπε, ακόμη, οι τράπεζες τα τελευταία χρόνια έχουν επενδύσει σε τεχνολογίες που επιτρέπουν την εξ αποστάσεως διαχείριση εισπράξεων και πληρωμών, και μπορούν να συμβάλουν στη διαφάνεια και την ταχύτητα των απαιτούμενων διαδικασιών, καθώς έχουν γνώση της εφοδιαστικής και της χρηματοοικονομικής αλυσίδας.



ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΪΝΟΓΛΟΥ

IMG_2273

Την ενίσχυση της πιστότητας των πελατών τους μπορούν να επιτύχουν οι εταιρείες μέσω των social media και του gamification, σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Βεϊνόγλου, Business Development & Sales Director στην Icon Platforms. Ειδικότερα μέσα από το gamification, δίνεται η δυνατότητα στην εταιρεία, χωρίς κόστος, να μετατρέψει τον παθητικό θεατή σε ενεργό μεταδότη του προωθητικού μηνύματος.







ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ,  ΑΣΦΑΛΙΣΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ



2V3C1443



Εργαλεία για τη διευκόλυνση και τη χρηματοδότηση των εξαγωγών συζήτησαν στη δεύτερη ενότητα του συνεδρίου οι κ.κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, Ειδικός Σύμβουλος, Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας - Συντονιστής για την Εθνική Στρατηγική Διευκόλυνσης του Εξωτερικού Εμπορίου, Αλέξανδρος Κοντόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, Εθνική Factors, Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), ’γγελος Κωτσιόπουλος, Γενικός Διευθυντής στον Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ), Βασίλης Χριστίδης, Διευθύνων Σύμβουλος στην Euler Hermes Hellas και Μαρία Παπαζαρκάδα, Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια στην Atradius  Credit Insurance N.V., Ελληνικό Υποκατάστημα.

Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη οι εξαγωγές πρέπει να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο, ώστε η Ελλάδα να φτάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι δράσεις του υπουργείου κινούνται σε τρεις βασικούς άξονες: την αύξηση της παραγωγικής βάσης, την προώθηση εξαγωγών με τη δημιουργία νέου φορέα εξωστρέφειας (enterprise Greece) και τη διάθεση των προϊόντων όσο γίνεται πιο σύντομα στο εξωτερικό και με μικρότερο κόστος (τον τελευταίο χρόνο μειώθηκε το κόστος διάθεσης κατά 7%).

Στα προγράμματα που παρέχει ο ΟΑΕΠ και κυρίως στο πρόγραμμα «Εξωστρέφεια» αναφέρθηκε από την πλευρά του ο κ. Κωτσιόπουλος. Το πρόγραμμα αφορά στην ασφάλιση και τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων μέχρι το ποσό του ενός εκατ. ευρώ και δίνει τη δυνατότητα χρηματοδότησης του 80% των τιμολογίων που εξάγει από τις τράπεζες. Επίσης παρέχεται η δυνατότητα πληροφόρησης από πρωτογενείς πηγές των εξαγωγέων για τις συνθήκες που επικρατούν στις αγορές που απευθύνονται και έχουν πελάτες. Το επιτόκιο χρηματοδότησης είναι λιγότερο από 6%. 



Εν συνεχεία ο κ. Κορκίδης αναφέρθηκε στα επιτόκια των τραπεζών μέσω των προγραμμάτων του ΟΑΕΠ, τονίζοντας ότι είναι υψηλά σε σχέση με το εξωτερικό. Όπως είπε η αύξηση των εξαγωγών από το 2009 έως το 2012 ήταν εντυπωσιακή, ωστόσο υπάρχουν σημάδια κόπωσης. Για να ενισχυθεί ο εξωστρεφής προσανατολισμός πρέπει να αξιοποιηθούν οι εξής παράγοντες: α) Βελτίωση ρευστότητας στην αγορά, β) Έγκαιρη απελευθέρωση εγγυήσεων της ΕΤΕΠ, γ) Αξιοποίηση της ελληνικής προεδρία στην ΕΕ, δ) Εμπλουτισμός ασφαλιστικών προϊόντων, δ) αύξηση αγροτικής παραγωγής, ε) Βελτίωση στην πώληση του τετραγωνικού πώλησης, ζ) Σύνδεση του συστήματος ποιότητας με την προέλευση και το προϊόν και στ) μικροεξαγωγικες επιχειρήσεις.

Το ρόλο του factoring στη χρηματοδότηση και την ασφάλιση του πιστωτικού κινδύνου ανέδειξε ο κ. Κοντόπουλος. Το εξαγωγικό factoring, που εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, ανέρχεται σήμερα στο 6,5% του ΑΕΠ όταν στην ΕΕ είναι στο 9%. Εκτιμάται ότι κεφάλαια περίπου 2 δις ευρώ ως χρηματοδοτήσεις και περίπου 1 δις σε τζίρο  εξαγωγών «περνούν» μέσα από το factoring και ο συνολικός κύκλος εργασιών που διαχειρίζονται οι εταιρείες είναι γύρω στα 12 δις ευρώ. Ο ρόλος του είναι συμπληρωματικός σε σχέση με την ασφάλεια πιστώσεων. Παρέχει χρηματοδότηση και λειτουργεί συμπληρωματικά στην κάλυψη του πιστωτικού κινδύνου. Εργαλεία ασφάλισης πιστωτικού κινδύνου που χρησιμοποιούν οι εταιρείες factoring είναι είτε μέσω δικτύου ανταποκριτών factors, που συνήθως είναι θυγατρικές των τραπεζών, είτε μέσω εταιρειών ασφάλισης πιστώσεων ή του ΟΑΕΠ.

Χρήσιμο εργαλείο για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων αποτελεί η ασφάλιση πιστώσεων που βοηθά τους επιχειρηματίες να αναπτυχθούν σε αγορές του εξωτερικού, να έχουν επαρκή πληροφόρηση για την πιστοληπτική ικανότητα των αποδεκτών των προϊόντων τους και να προστατευτούν από πολιτικούς και νομισματικούς κινδύνους σε ξένες αγορές. Όπως ανέφερε η κα Παπαζαρκάδα, η ασφάλιση πιστώσεων, μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα είτε συμπληρωματικά με το factoring, σε όλη την εξαγωγική διαδικασία, από την λήψη της παραγγελίας του Έλληνα εξαγωγέα από τον αγοραστή μέχρι και την πώληση.

Μέσω των συμβολαίων ασφαλίζεται ο κίνδυνος να βρεθεί ο αγοραστής σε κατάσταση αφερεγγυότητας πριν προλάβει να τιμολογηθεί η απαίτηση, καλύπτεται η περίπτωση μη εκπόνησης των εργασιών από την πλευρά του προμηθευτή και ασφαλίζεται ο εξαγωγέας υπέρ του προμηθευτή, ώστε με ασφάλεια να δημιουργήσει προϊόντα για τη μεταπώληση τους στο εξωτερικό. Τέλος η κα Παπαζαρκάδα ανέφερε ότι τα συμβόλαια που εκδίδονται υπάρχει η δυνατότητα να είναι tailor made και ο ασφαλισμένος μπορεί να προσαρμόσει τα ασφάλιστρα.

Τα οφέλη που προκύπτουν για τις επιχειρήσεις από την ασφάλιση πιστώσεων ανέλυσε ο κ. Χριστίδης στο συνέδριο. Η υποστήριξη που παρέχεται στους επαγγελματίες αφορά:

-    στην πρόληψη ( πρωτογενής πληροφόρηση στους ασφαλισμένους)

-    αποζημίωση σε περίπτωση που δεν πληρωθούν τα τιμολόγια, (με  προκαθορισμένο ποσοστό και σε προκαθορισμένο διάστημα)

-    διεκδίκηση των απαιτήσεων μέσω του παγκόσμιου δικτύου της εταιρείας

-    προεπιλογή και προαξιολόγηση των πελατών και των αγορών που θέλουν να πουλήσουν οι εξαγωγείς

Πρόσθεσε ότι τα όρια που παρέχονται στους ασφαλισμένους για αγοραστές του εξωτερικού έχουν αυξηθεί πάνω από 40% τα τελευταία δύο χρόνια και η Euler Hermes έχει δώσει όρια σε 86 χώρες στον κόσμο.  Τέλος τόνισε πως η ασφάλιση πιστώσεων σαν κλάδος, λόγω της χαμηλής διείσδυσης, εμφανίζει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης.





«ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ»

IMG_2346

Στην τρίτη ενότητα με θέμα «Σύγχρονες τεχνικές για επιτυχημένες εξαγωγές» μίλησαν οι κ.κ. Δημήτρης Καραβασίλης, Διευθύνων Σύμβουλος στην DK Consultants, Γιάννης Σαλαβόπουλος, Γραμματέας του ΟΕΥ Α', (Πρεσβεία Βερολίνου), Υπουργείο Εξωτερικών, Κώστας Μίχος, Προϊστάμενος Τμήματος Διεύθυνσης Γεωργικών Εφαρμογών & Έρευνας στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Απόστολος Τσούμπρης, Director, Head of Private Sector στην Icap Management Consultants.

Ο κ. Σαλαβόπουλος ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι η κρίση έχει βοηθήσει στο να αυξηθούν οι εξαγωγές, η χώρα μας δεν έχει οικοδομήσει μία σωστή εξαγωγική κουλτούρα. Συγκεκριμένα τόνισε ότι χρειάζεται κεντρικός σχεδιασμός με στόχο το συνολικό rebranding του “Made in Greece”. Ο κ. Καραβασίλης μίλησε για τη σημασία του μάρκετινγκ το οποίο είναι έννοια ευρύτερη από την απλή επικοινωνία και προώθηση των προϊόντων. Τη διαφορά στο μάρκετινγκ την κάνουν οι λεπτομέρειες σύμφωνα με τον κ. Καραβασίλη και εμείς δεν φημιζόμαστε για την τελειομανία μας όπως χαρακτηριστικά είπε.

Ο κ. Τσούμπρης ανέφερε ότι το πρώτο στάδιο για τις εξαγωγές είναι η έρευνα αγοράς και το δεύτερο είναι το μοντέλο διάθεσης των προϊόντων όπως για παράδειγμα οι τοπικοί συνεργάτες. «Βοηθάμε τις εταιρείες να βρουν συνεργάτες, στην αξιολόγηση τους κλπ.» υπογράμμισε. Ο κ. Μίχος στάθηκε στο πρόβλημα των επιφανειακών πολλές φορές αναλύσεων αγοράς που συμβουλεύονται οι εξαγωγικές εταιρείες, οι οποίες αναλύσεις, όπως τόνισε, εξασφαλίζουν την υλοποίηση των προγραμμάτων όχι όμως και την επιτυχία των εξαγωγών.





ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΚΑΡΑΚΟΛΗ

IMG_2464



Η κα Μαγδαληνή Καρακόλη, Αναπληρώτρια Γενική Γραμματέας ΔΟΣ & ΑΣ στο Υπουργείο Εξωτερικών τόνισε ότι η σωστή προσέγγιση των αγορών από τον επιχειρηματία και η ορθή απόφαση απαιτεί τη σωστή και ολοκληρωμένη ενημέρωσή του. Δηλαδή να γνωρίζει ο επιχειρηματίας το νομικό πλαίσιο, τις οικονομικές εξελίξεις, τις συνθήκες ανταγωνισμού και τις απαιτήσεις των καταναλωτών των χωρών στις οποίες στοχεύει να εξάγει.



ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΛΙΟΥΤΣΟΣ

IMG_2505



Ο κ.  Δημήτρης Κουτσολιούτσος, Founder & CEO στο gineagrotis.gr αναφέρθηκε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «Γίνε Αγρότης» η οποία δίνει πρόσβαση σε βιολογικά αγροτικά προϊόντα τα οποία και παραλαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι στο σπίτι τους μέσω υπηρεσίας delivery. Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με τον κ. Κουτσολιούτσο, οι αγρότες απολαμβάνουν καλύτερες τιμές αλλά και ο καταναλωτής πληρώνει φθηνότερα 30% από τη λαϊκή και 50% από το σούπερ μάρκετ.  αναφέρθηκε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «Γίνε Αγρότης» η οποία δίνει πρόσβαση σε βιολογικά αγροτικά προϊόντα τα οποία και παραλαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι στο σπίτι τους μέσω υπηρεσίας delivery. Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με τον κ. Κουτσολιούτσο, οι αγρότες απολαμβάνουν καλύτερες τιμές αλλά και ο καταναλωτής πληρώνει φθηνότερα 30% από τη λαϊκή και 50% από το σούπερ μάρκετ.



ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΟΥΣ: ΣΥΝΤΑΓΕΣ «ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ», «ΣΚΟΠΕΛΟΙ» ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ

IMG_2558

Στην τελευταία ενότητα τις απόψεις τους κατέθεσαν οι κ.κ. Παναγιώτης Κουτσίκος, Πρόεδρος του Ελληνο-τουρκικού Επιμελητηρίου & Ελληνο-βουλγαρικού Επιμελητηρίοω, Δημήτρης Ζώμας, Σύμβουλος του ΟΕΥ στο Υπουργείο Εξωτερικών, Χριστίνα Σακελλαρίδη, Πρόεδρος της ΠΣΕ, Εμμανουήλ Στάντζος, Γενικός Σύμβουλος του ΟΕΥ στο Υπουργείο Εξωτερικών και Δρ. Ιωάννης Τσαμίχας, Πρόεδρος του Ελληνο-ιταλικού Επιμελητηρίου Αθήνας.



Αναγκαία χαρακτήρισε η κα Σακελλαρίδη την ύπαρξη ενός γραφείου ΟΕΥ σε κάθε χώρα για την τόνωση των εξαγωγών,  ώστε να υπάρχει η πληροφόρηση που θα βοηθήσει τον εξαγωγέα να αναπτύξει τις εργασίες του.  Αν και το μοντέλο της χώρας έχει αλλάξει και από εισαγωγικό είναι πλέον εξαγωγικό, ωστόσο χρειάζεται όπως τόνισε να υπάρχουν σωστές διαδικασίες και όραμα. 

Στις προοπτικές και τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά της Κίνας και τις οποίες πρέπει άμεσα να εκμεταλλευτούν οι επιχειρηματίες στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο κ. Στάντζος. Σημαντική είναι η συμβολή των γραφείων του ΟΕΥ, που μπορούν να ενημερώσουν τους ενδιαφερόμενους σχετικά με την εξασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων, τα χρονοδιαγράμματα και τα πιστοποιητικά που απαιτούνται. Για την αγορά της Τουρκίας, όπου το εμπορικό ισοζύγιο έφτανε το 1999 τα 150 εκατ. ευρώ και σήμερα φτάνει τα 5 δις ευρώ, μίλησε ο κ. Κουτσίκος. Όπως τόνισε με καμία άλλη χώρα δεν έχουμε πετύχει τέτοια ανάπτυξη. Από την πλευρά του ο κ. Ζώμας αναφέρθηκε στις διαφορές που υπάρχουν στις αγορές εντός και εκτός της ΕΕ, επισημαίνοντας ότι στις ευρωπαϊκές χώρες απαιτείται μεγάλη συνέπεια και μακροχρόνιες εμπορικές σχέσεις. Τέλος ο κ. Τσαμίχας, μιλώντας για την Ιταλική αγορά και τη σημασία της για τους Έλληνες εξαγωγείς, τόνισε ότι η Ιταλία είναι ο πρώτος εξαγωγικός προορισμός για την Ελλάδα, καθώς το 10% των ελληνικών προιόντων κατευθύνονται στη συγκεκριμένη αγορά. Επίσης τον Ιούλιο του 2013 οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 25,2% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2012. 







Για περισσότερες πληροφορίες:



•    Σοφία Βουλγαράκη, Communication & PR Manager, Ethos Media S.A.,

τηλ. 210 9984 901, voulgaraki.s@ethosmedia.eu



•    Αθηνά Φραδέλου, Marketing & PR Manager Ethos Media S.A.,

τηλ. 210 9984 905, fradelou.a@ethosmedia.eu





  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΣ ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2014
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΧΡΗΜΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
EXPORTS MONEY CONFERENCE 2013
EXPORTS ECOSYSTEM AWARDS 2013
GREEK AGRIBUSINESS FORUM 2013
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site