Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2014-τ.403                              

ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2014

ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΑΝ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑ




Περισσότεροι από 1.800 εκθέτες από 93 χώρες και 19.000 επισκέπτες

θα συμμετάσχουν στην κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στην Αθήνα


Τα Ποσειδώνια 2014, η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση που αποτελεί σημείο συνάντησης της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, άνοιξε τις πύλες της στο Metropolitan Expo, και ήταν η μεγαλύτερη στη μακρά ιστορία της.

Η συμμετοχή 1.800 εκθετών από 93 χώρες και περίπου 19.000 επισκεπτών στα Ποσειδώνια 2014 υπογραμμίζει την εξέχουσα σημασία που έχει η έκθεση αυτή για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς αποτελεί καταλύτη για την οριστικοποίηση νέων επενδύσεων, την παρουσίαση νέων προϊόντων και τη συζήτηση για τις θεσμικές και τεχνολογικές εξελίξεις που επηρεάζουν άμεσα τη βιομηχανία αυτή.

«Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι τα φετινά Ποσειδώνια θα είναι μεγαλύτερα από ποτέ, γεγονός που αποτελεί μεγάλη πρόκληση για εμάς, και θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας ώστε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε εκθέτες και επισκέπτες να έχουν μια παραγωγική εμπειρία και να αποκομίσουν τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από τη συμμετοχή τους» δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Εκθέσεων «Ποσειδώνια».

Στη συνέχεια υπογράμμισε τη σημασία της ναυτιλίας για την ελληνική οικονομία, καθώς αποτελεί το 7% του ΑΕΠ της Ελλάδας, ενώ προσφέρει εργασία σε 192.000 άτομα. Η σημασία των Ποσειδωνίων για τη χώρα είναι πολλαπλή, καθώς προβάλλουν μια θετική εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό και παράλληλα συνεισφέρουν γύρω στα 50 εκατ. ευρώ στην τοπική αλλά και στην εθνική οικονομία της χώρας. Τα Ποσειδώνια προσελκύουν τουρισμό υψηλής απόδοσης, καθώς οι εκθέσεις συνεπάγονται αυξημένες δαπάνες για την κατασκευή περιπτέρων, τις μεταφορές και τους εκτελωνισμούς των εκθεμάτων, τη διαμονή και τις μετακινήσεις, τις επαγγελματικές συναντήσεις και τα γεύματα κ.λπ.

Ο Γεώργιος Γράτσος, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, δήλωσε: «Η ελληνική ναυτιλία καλωσορίζει τη μεγαλύτερη έκθεση των Ποσειδωνίων που διοργανώθηκε ποτέ. Τα Ποσειδώνια αναδεικνύουν τα εντυπωσιακά επιτεύγματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, των ναυπηγών που σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα πλοία, των κατασκευαστών μηχανών και εξοπλισμού που εξασφαλίζουν την αποτελεσματική λειτουργία τους, αλλά και τη σημασία του λιμένος Πειραιώς, ως του ταχύτερα αναπτυσσόμενου κόμβου μεταφόρτωσης της Μεσογείου. Τα Ποσειδώνια αποδεικνύουν πώς ο ιδιωτικός τομέας δύναται να αξιοποιεί καλύτερα τους υπάρχοντες πόρους, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα, προσφέροντας ευημερία και εργασία καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη δυνατή εναλλακτική πρόταση».

 Ο Θεόδωρος Ε. Βενιάμης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, δήλωσε: «Τα Ποσειδώνια προσφέρουν την ευκαιρία ανάδειξης της δυναμικής του ναυτιλιακού κλάδου παγκοσμίως και της συνεχούς ηγετικής θέσης της ελληνικής ναυτιλίας. Η μακραίωνη ναυτική παράδοση και ναυτοσύνη, συνδυασμένη με προηγμένη τεχνολογία, προσφέρει αειφόρες ναυτιλιακές υπηρεσίες που αναγνωρίζονται διεθνώς. Καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στο τέλος της μεγαλύτερης δοκιμασίας στη σύγχρονη ιστορία της, τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, η ελληνική ναυτιλία θα μπορούσε να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα οικονομικής ανάκαμψης σε εθνικό επίπεδο και να συμβάλλει στην παγκόσμια ευημερία».

 Η διεθνής απήχηση των Ποσειδωνίων αντανακλά το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια κυριαρχεί στην παγκόσμια ναυτιλία, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί αυτή τη στιγμή 3.669 ποντοπόρα πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 1.000 gt. Η ελληνική ναυτιλία ηγείται παγκοσμίως αντιπροσωπεύοντας το 16,16% του παγκόσμιου στόλου σε χωρητικότητα εκτοπίσματος και το 46,72% του ευρωπαϊκού στόλου σε ολική χωρητικότητα.


13 ΔΙΣ. ΕΠΕΝΔΥΣΕ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΤΟ 2013


Η συνεχής επέκταση του ελληνικού στόλου και ο ταυτόχρονος εκσυγχρονισμός του έχει ως συνέπεια οι πάροχοι ναυτιλιακών προϊόντων και υπηρεσιών από όλους τους τομείς του κλάδου να θέλουν να έρθουν σε επαφή με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία πέρσι δαπάνησε 13 δισ. δολ. για το νέο ναυπηγικό της πρόγραμμα, επενδύοντας σε περισσότερα από 300 νέα καράβια κάθε τύπου. Για τον λόγο αυτό, οι παραδοσιακές ναυπηγικές δυνάμεις της Άπω Ανατολής έδωσαν δυναμικό «παρών» αυτή τη χρονιά, που σημείωσε τη μεγαλύτερη από ποτέ άλλοτε συμμετοχή ναυπηγείων στα Ποσειδώνια.

Και δεν είναι οι μόνοι: πάροχοι ναυτιλιακών υπηρεσιών, κατασκευαστές ηλεκτρονικού εξοπλισμού και λογισμικού, προμηθευτές λιπαντικών και ναυτιλιακών καυσίμων, κατασκευαστές μηχανών, νηολόγια και κάθε άμεσος και έμμεσος προμηθευτής της ναυτιλιακής βιομηχανίας έδωσαν δυναμικό «παρών» στη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση που πραγματοποιείται στην Ελλάδα.

Οι συμμετέχοντες προέρχονται από κάθε γωνιά της γης και φέτος σημειώθηκε 200% αύξηση στις χώρες του Gulf Cooperation Council (GCC), με μεγάλο αριθμό εταιρειών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και το Ομάν να αναζητούν ευκαιρίες επενδύσεων και συνεργασιών στο ελληνικό ναυτιλιακό γίγνεσθαι.

 Για μία ακόμα φορά, η μεγαλύτερη εθνική συμμετοχή προήλθε από την Κίνα και ακολούθησε η Κορέα και η Ιαπωνία, ενώ φέτος το Χονγκ Κονγκ και η Τουρκία επέστρεψαν με εθνικό περίπτερο μετά από μακρόχρονη απουσία και η Γεωργία πραγματοποίησε την παρθενική της εμφάνιση.

Ιδιαίτερη σημασία είχε και η πρώτη παρουσίαση στα Ποσειδώνια του συνδέσμου «Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού Ήφαιστος» (HEMEXPO). Σκοπός της HEMEXPO είναι η πιστοποίηση και προώθηση ελληνικού ναυτιλιακού εξοπλισμού σε ναυπηγεία του εξωτερικού και ο πρώτος στόχος είναι να μπουν οι Έλληνες κατασκευαστές στη maker list των μεγάλων ναυπηγείων της Κορέας.

Στα Ποσειδώνια πραγματοποιήθηκε πλούσιο πρόγραμμα συνεδρίων και σεμιναρίων, κατά τη διάρκεια των οποίων κυβερνητικοί αξιωματούχοι, κλαδικοί αναλυτές, τραπεζικοί και οικονομολόγοι, εφοπλιστές και εκθέτες συγκεντρώθηκαν για να συζητήσουν αναδυόμενες τάσεις και να μοιραστούν ιδέες για το μέλλον του κλάδου. Μερικά από τα πλέον φλέγοντα και αμφιλεγόμενα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο τέθηκαν επί τάπητος κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων, των συζητήσεων στρογγυλής τραπέζης και των συνεντεύξεων τύπου που καλύπτουν όλο το φάσμα των ενδιαφερόντων του κλάδου, όπως μελλοντικές τάσεις στον ναυπηγικό σχεδιασμό, νέα συνθετικά υλικά, εκπομπές αερίων και πρόληψη ατυχημάτων εν πλω, διαχείριση ναυτιλιακών κινδύνων, εξοικονόμηση ενέργειας, καθώς και νέες οικολογικές τεχνολογίες και εξελίξεις στη ναυτιλιακή επικοινωνία.

 Τα Ποσειδώνια φιλοξένησαν φέτος δύο εκθέσεις: Η πρώτη παρουσίασε τη συμβολή των Ελλήνων στις παγκόσμιες ναυπηγήσεις από το 1873 έως το 2013 και η δεύτερη προέβαλε το έργο της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, ένα έργο που κατασκευάζει ο ΟΛΠ Α.Ε. με τη συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής και του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο μετατρέπει έναν παραλιμένιο χώρο σε «γειτονιά Μουσείων», αναβαθμίζοντας το λιμάνι σε Κέντρο Τουρισμού και Πολιτισμού.

Επιπλέον, ένα πλούσιο πρόγραμμα αθλητικών δραστηριοτήτων, όπως η ιστιοπλοϊκή ρεγκάτα Posidonia Cup, το τουρνουά ποδοσφαίρου Posidonia Shipsoccer και το τουρνουά γκολφ Posidonia Golf Tournament, προσέφέραν τη δυνατότητα ψυχαγωγίας και σύσφιξης των διαπροσωπικών σχέσεων στα 800 στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς που δήλωσαν συμμετοχή.


ΕΠΑΦΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΜΕ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ


Ενδιαφέρουσα συζήτηση διεξήχθη γύρω από χρηματοδοτικά θέματα που αφορούν στο επενδυτικό πρόγραμμα των ελλήνων πλοιοκτητών για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου, ο οποίος βρίσκεται ήδη στην κορυφαία θέση παγκοσμίως.

Στη συζήτηση, η οποία πραγματοποιήθηκε τη δεύτερη ημέρα της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης έλαβαν μέρος μερικοί από τους σημαντικότερους πλοιοκτήτες: Γιώργος Οικονόμου, Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της Dryships Inc, Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime Holding, Emanuele A. Lauro, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Scorpio Bulkers, Ευάγγελος Μ. Μαρινάκης, Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Capital Product Partners, Αθανάσιος Ι. Μαρτίνος, Διευθύνων Σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime Limited, Νικόλαος Τσάκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation.

Σε έναν κατάμεστο συνεδριακό χώρο, οι ομιλητές συζήτησαν θέματα γύρω από τις χρηματοδοτικές πηγές των επενδυτικών τους προγραμμάτων, ενώ αναπτύχθηκε διάλογος και για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους πλοιοκτήτες ο δρόμος προς το χρηματιστήριο.

Ως εκπρόσωπος μίας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές εταιρείες που παραμένουν σε ιδιωτικά χέρια, ο κ. Αθ. Μαρτίνος είπε ότι ο ανταγωνισμός ωφελείται από την πρόσβαση σε ρευστότητα που προσφέρουν οι αγορές, καθώς επίσης και από το επενδυτικό ενδιαφέρον των διαφόρων funds. Σημείωσε δε ότι οι όποιες επενδύσεις στον χώρο της ναυτιλίας είναι καλοδεχούμενες, αφού συμβάλλουν στη βελτίωση της οικονομίας γενικότερα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και με μια σειρά άλλων οφελών που προορίζονται ειδικότερα για τον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλίας.

«Είναι επίσης ακριβές ότι η είσοδος στο χρηματιστήριο των μεγάλων εταιρειών διευκολύνει τη μετάβαση της διοίκησής τους από τη μία γενιά στην άλλη. Διαφαίνεται μια εμφανής τάση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας όσον αφορά τη μετοχοποίηση των μεγάλων εταιρειών του κλάδου και στο μέλλον οι εισηγμένες εταιρείες του χώρου θα υπερτερούν σε αριθμό των μη εισηγμένων, αλλά κάτι τέτοιο θα αποβεί προς όφελος της παγκόσμιας ναυτιλίας, αφού έτσι η πρόσβαση στην ελληνική ναυτιλιακή εμπειρία και τεχνογνωσία θα είναι πιο εύκολη και πιο ευρεία».

 Σχετικά με τον κίνδυνο της υπερπροσφοράς σε θέματα χωρητικότητας τονάζ, ο κ. Μαρτίνος είπε ότι μια λύση θα μπορούσε να είναι η ενθάρρυνση των επενδυτικών fund στο να στραφούν στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.

 Από την πλευρά του ο κ. Μαρινάκης είπε ότι τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια πρέπει να τηρούν αυστηρούς όρους και να ελέγχονται με επαγγελματικό τρόπο, έτσι ώστε οι επενδύσεις τους να πραγματοποιούνται με γνώμονα κριτήρια που προσφέρουν υπεραξίες στην αγορά και να μην ωθούνται από υπερεκτιμήσεις που πιθανόν να κάνουν σχετικά με τα ύψη της κερδοφορίας στην οποία αποβλέπουν.

Ο κ. Ν. Τσάκος, η εταιρεία του οποίου ήταν από τις πρώτες εισηγμένες, είπε τα εξής: «Η ρευστότητα που απορρέει μέσω της μετοχοποίησης της εταιρείας προσβλέπει στην ανάπτυξή της. Διαθέτουμε έναν υψηλό αριθμό μετόχων και είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα, παρά τα αρχικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε. Το χρηματιστήριο μας δίνει τη δυνατότητα να κερδίσουμε το παιγνίδι, ενώ οι εταιρείες που παραμένουν σε ιδιωτικά χέρια έχουν περιορισμένες ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη».

 Η κ. Φράγκου συμφωνεί: «Είναι σημαντική η πρόσβαση στις αγορές, διότι βοηθάει την αλλαγή σκυτάλης στα διοικητικά θέματα, με την ανάληψη καθηκόντων από τα στελέχη της νέας γενιάς αλλά και επειδή η ρευστότητα δίνει τα κατάλληλα εργαλεία για την επίτευξη επενδυτικών στόχων. Ιδιαίτερα εάν μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τις οικονομίες κλίμακας, τα πλεονεκτήματα είναι σημαντικά».

Προλογίζοντας τη συζήτηση, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, είπε: «Επιθυμούμε μια στενότερη σύνδεση μεταξύ της ναυτιλιακής μας βιομηχανίας και της οικονομίας της χώρας μας και θα εισαγάγουμε μέτρα τα οποία θα ενθαρρύνουν την είσοδο στην ελληνική αγορά περισσότερων εταιρειών του ναυτιλιακού χώρου, δίχως να κινδυνεύει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των ελληνικών εταιρειών».

Και συνέχισε: «Θέλουμε να δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες σε εταιρείες και ανθρώπους να πάνε στη θάλασσα είτε ως επιχειρηματίες είτε ως απλοί ναυτικοί και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ούτως ώστε να εκμεταλλευτούμε τα διαθέσιμα κονδύλια των δομικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση αυτού του σχεδίου».

Τα Ποσειδώνια 2014 τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΤΡΑΠΕΖΕΣ: ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΕΣΟΔΑ ΚΑΙ ASSETS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΑΓΟΡΑ ΟΜΟΛΟΓΩΝ
«ΠΕΤΑΕΙ» ΣΕ ΝΕΑ ΥΨΗ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΒΕΝΙΕΡΗΣ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 2014
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΝΤΕΠΗ ΤΖΙΜΕΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Κ. ΚΑΛΕΝΤΗΣ
OUTSOURCING CONFERENCE 2014
ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ VIVECHROM
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site