Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούλιος-Αύγουστος 2014-τ.404                              

ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ & ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

ISS FACILITY SERVICES A.E.


ΞΕΚΑΘΑΡΗ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΞΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ OUTSOURCING




Την πορεία και τις δραστηριότητες της ISS στη χώρα μας από το έτος της ίδρυσης της, το μακρινό 1977, μέχρι και σήμερα περιγράφει ο επικεφαλής της εταιρείας,  Μ. Ρούσσος. Αναλύει τα οφέλη  που προκύπτουν από τη χρήση των Integrated Facility υπηρεσιών που η εταιρεία προσφέρει, ενώ αναφέρεται στην πορεία του κλάδου στην Ελλάδα αλλά και στα σχέδια του για την ανάπτυξη της ISS μέσα στην επόμενη τριετία.


ΧΡΗΜΑ_Κύριε Ρούσσο, μιλήστε μας λίγο για την εταιρεία σας, την ISS. Πόσο καιρό δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, τι υπηρεσίες προσφέρει, για ποιους τομείς, τι προσωπικό απασχολεί, εγκαταστάσεις κλπ.




ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ_Η ISS δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1977, όταν και ξεκίνησε να παρέχει υπηρεσίες καθαρισμού σε επαγγελματικούς χώρους. Στη δεκαετία του ‘90 επέκτεινε τις δραστηριότητές της στον Τομέα Προσωρινής Απασχόλησης Προσωπικού. Την τριετία 2006-2008, εξαγόρασε τρεις εταιρείες παροχής υπηρεσιών καθαρισμού με αποτέλεσμα να ενισχύσει την πελατειακή της βάση σε αυτή την αγορά και να ενδυναμώσει το γεωγραφικό της αποτύπωμα, καθώς επίσης και μία εταιρεία Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας, υπηρεσία που μέχρι τότε δεν υπήρχε στην παλέτα της. Τέλος, το 2009 ξεκίνησε τη λειτουργία του και το Τμήμα Παροχής Υπηρεσιών Συντήρησης Κτηριακών Εγκαταστάσεων και Εξωτερικών Χώρων οπότε, σήμερα πια, είμαστε σε θέση να παρέχουμε με δικό μας προσωπικό υπηρεσίες Καθαρισμού, Διοικητικής Υποστήριξης, Φύλαξης, Συντήρησης ενώ, μέσω συνεργατών μας, είμαστε σε θέση παρέχουμε και υπηρεσίες Εστίασης. Με άλλα λόγια, ένα πλήρες πακέτο υπηρεσιών (Integrated Facility Services) προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών μας.

Οι κατηγορίες πελατών που καλούμαστε να διαχειριστούμε τις επαγγελματικές κτηριακές τους εγκαταστάσεις είναι πολλές και διαφορετικές: νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, βιομηχανίες, τράπεζες, ξενοδοχεία, δημόσια διοίκηση, μεταφορές & συγκοινωνίες κλπ.

Τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας μας βρίσκονται στην Αθήνα ενώ παράλληλα διατηρούμε και υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Σε αυτά τα δύο γραφεία εργάζονται περίπου 110 συνάδελφοι. Η αληθινή πρόκληση όμως που έχουμε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά είναι η υποστήριξη και η καθοδήγηση των υπολοίπων περίπου 3.900 συναδέλφων που δεν εργάζονται στους χώρους της εταιρείας αλλά στις εγκαταστάσεις των πελατών μας ανά την επικράτεια, κάθε ώρα της ημέρας, κάθε ημέρα της εβδομάδας.


Χ_Ποια είναι τα οφέλη του outsourcing του Facility Management για μία σύγχρονη επιχείρηση;


Μ.Ρ_Μία επιχείρηση που αναθέτει μέρος των δραστηριοτήτων της σε τρίτους, επιτυγχάνει εξοικονόμηση πόρων και αποδέσμευση κεφαλαίων, καθώς δεν χρειάζεται να επενδύσει σε υποδομές, εξοπλισμό και σε άλλες εφαρμογές για την κάλυψη των αναγκών της. Η εξοικονόμηση πόρων και κεφαλαίων από τη συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρείες παροχής υπηρεσιών, επιτρέπει στην επιχείρηση να επενδύσει στο κύριο πεδίο δραστηριοτήτων της.

Επιπλέον, οι πάροχοι των υπηρεσιών διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία και εμπειρία που εξασφαλίζει αυξημένη παραγωγικότητα, υψηλή ποιότητα του τελικού αποτελέσματος και ικανοποίηση των τελικών χρηστών.




Χ_Για ποιους λόγους σε μία ιδιαίτερα δύσκολη εποχή, όπως η σημερινή, θα συμβουλεύατε μία επιχείρηση να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες σας;




Μ.Ρ_Το outsourcing δεν αποτελούσε πάντοτε μία δημοφιλή ιδέα, ούτε και η έννοιά του ήταν πάντα κατανοητή. Οι συνθήκες του οικονομικού περιβάλλοντος που δραστηριοποιούμαστε έχουν δημιουργήσει στους πελάτες μας μία επιπλέον πίεση για μειώσεις κόστους και μάλιστα γρήγορα, πράγμα που δυσκολεύονται να πεισθούν πως θα έρθει μέσα από μία συνεργασία μαζί μας.

Σας ανέλυσα παραπάνω τα οφέλη του outsourcing. Ιδιαίτερα στη δύσκολη εποχή που διανύουμε, θεωρώ πως είναι ξεκάθαρη η δημιουργία αξίας για τον πελάτη αν κάνει αυτή την επιλογή. Οι καιροί μας καλούν όχι μόνο να μειώσουμε τους πόρους που χρησιμοποιούμε αλλά να βρούμε πώς αυτοί θα αποδώσουν το μέγιστο, πώς θα επιστρέψουν τη μεγαλύτερη δυνατή αξία για τον οργανισμό.

Παράλληλα, και ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, αν θέλαμε να συνοψίσουμε τις ανάγκες του πελάτη που πρέπει να καλυφθούν, θα αναφέραμε τα εξής:

• Δημιουργία προστιθέμενης αξίας με αξιόπιστη διαχείριση κινδύνων, που περιλαμβάνει την τήρηση του εργασιακού και ασφαλιστικού νομικού πλαισίου και την επικέντρωση στον ευαίσθητο τομέα Υγιεινής και Ασφάλειας

• Δεξιότητες υλοποίησης του έργου, δηλαδή σταθερά υψηλή ποιότητα σε κάθε υπηρεσία και για κάθε εγκατάσταση του πελάτη με ένα ευέλικτο μοντέλο λειτουργίας, και

• Ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών (Integrated Facility Services) με ένα σημείο επαφής με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και τη δημιουργία οικονομικής σταθερότητας

Γι αυτά, όπως ανέφερα και παραπάνω, οι πάροχοι των υπηρεσιών διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία και εμπειρία, ενώ οι πελάτες θα πρέπει να τη δημιουργήσουν από το μηδέν.




Χ_Σε ποιο βαθμό είναι έτοιμη η ελληνική αγορά και οι επιχειρήσεις της να εκμεταλλευτούν την προστιθέμενη αξία του Facility Management; Υπάρχει υστέρηση στον τομέα αυτό σε σύγκριση με αντίστοιχες χώρες του εξωτερικού;




Μ.Ρ_Αν συγκρίνουμε την κατάσταση στη χώρα μας με αυτή προηγμένων χωρών στο Facility Management (π.χ. Αγγλία, Ελβετία, Σκανδιναβικές χώρες), θα δούμε πως οι διαφορές μας εστιάζονται στους ακόλουθους τομείς:

• Στις περισσότερες των περιπτώσεων, δεν δίνεται η δυνατότητα στον πάροχο να προτείνει ο ίδιος μία τεκμηριωμένη και ποιοτική “λύση”. Είμαστε υποχρεωμένοι να υποβάλλουμε τις προτάσεις μας βάσει πολύ συγκεκριμένων προδιαγραφών που προσδιορίζουν εκ των προτέρων τον αριθμό των ανθρωποωρών, γεγονός που δεν μας επιτρέπει να είμαστε ευέλικτοι και καινοτόμοι, άρα και περισσότερο παραγωγικοί προς όφελός του πελάτη

• Η ιδέα του ολοκληρωμένου πακέτου υπηρεσιών από έναν πάροχο, έχει ακόμα αρκετό δρόμο για να ωριμάσει. Οι πελάτες μας, στις περισσότερες των περιπτώσεων, επιλέγουν διαφορετικούς παρόχους για τις διαφορετικές υπηρεσίες, γεγονός που δημιουργεί άμεσα (π.χ. απώλεια οικονομιών κλίμακας) και έμμεσα (π.χ. χρόνος για διαχείριση πολλών προμηθευτών) έξοδα




Χ_Το Facility Management έχει εφαρμογή σε εταιρείες όλων των κλάδων και κάθε μεγέθους ή εξυπηρετεί καλύτερα συγκεκριμένους κλάδους και μεγέθη επιχειρήσεων;




Μ.Ρ_Πραγματικά, δεν πιστεύω πως υπάρχει κάποιος τομέας ή μέγεθος πελάτη που μπορεί το Facility Management να μη βρίσκει εφαρμογή. Είναι ξεκάθαρο βέβαια πως η πολυπλοκότητα του έργου αυξάνεται ανάλογα με το μέγεθος του πελάτη όπως επίσης πως κάποιοι τομείς είναι πιο ευαίσθητοι από κάποιους άλλους (π.χ. νοσοκομεία σε σύγκριση με γραφεία).

Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι σημαντική η κατανόηση των αναγκών και των προσδοκιών κάθε πελάτη. Πολλές φορές διαπιστώνονται σημαντικές διαφοροποιήσεις ακόμα και ανάμεσα σε πελάτες του ίδιου τομέα. Το μοντέλο παροχής υπηρεσιών που θα σχεδιασθεί για κάθε πελάτη πρέπει να λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους ώστε να οδηγήσει στην άριστη παροχή υπηρεσίας που με τη σειρά της θα υποστηρίξει τον πελάτη να πετύχει τους δικούς του σκοπούς και στόχους.


Χ_Μπορείτε να κάνετε μία εκτίμηση του μεγέθους της αγοράς Facility Management στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή; Υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξής της;


Μ.Ρ_Σύμφωνα με την ανάλυση που κάναμε, και για το φάσμα υπηρεσιών που παρέχουμε, εκτιμούμε πως η αγορά μας αγγίζει τα 1,6 δισ. Ευρώ. Η αγορά μας παρουσίασε μία σημαντική συρρίκνωση τα τελευταία τρία χρόνια σαν αποτέλεσμα αφενός της μείωσης του κόστους της εργατοώρας (ενδεικτικά αναφέρω, 33% στον κλάδο καθαρισμού), αφετέρου λόγω της επιλογής πολλών πελατών να μειώσουν το αντικείμενο των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών (λιγότερες ώρες, μικρότερη συχνότητα περιοδικών εργασιών κλπ.).

Επίσης, υπάρχουν θεσμικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν, όπως η τήρηση της εργατικής νομοθεσίας από τους παρόχους και η γνώση αυτής από τους πελάτες. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, υπάρχουν περιπτώσεις που στο βωμό της μείωσης κόστους, επιλέγονται πάροχοι που δεν είναι συμβατοί με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Περιθώρια ανάπτυξης σαφώς και υπάρχουν. Πρόσφατα, η ISS δημοσίευσε μία μελέτη στην οποία αναφέρεται ότι η ανάπτυξη του Facility Management, έχει άμεση σύνδεση με την αύξηση του ΑΕΠ και την ενίσχυση ανάθεσης υπηρεσιών και εργασιών σε εξωτερικούς παρόχους. Η αναμενόμενη αύξηση του ΑΕΠ καθώς και η σταδιακή άρση των δισταγμών κάποιων υποψήφιων πελατών να προβούν σε outsourcing μπορούν να δώσουν σημαντική ώθηση στον κλάδο.


Χ_Κατά πόσο είναι μετρήσιμα τα οφέλη του Facility Management στις επιχειρήσεις; Υπάρχουν ειδικές μέθοδοι με τις οποίες μπορεί κάποιος να αποτυπώσει σε νούμερα το κέρδος που προκύπτει από τις υπηρεσίες σας;


Μ.Ρ_Οι διάφοροι οργανισμοί χρησιμοποιούν τη λύση του outsourcing με αυξανόμενο ρυθμό. Είναι μέρος της στρατηγικής τους για να αυξήσουν την κερδοφορία τους, να επικεντρωθούν στη δική τους κύρια δραστηριότητα και να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητά τους.

Αρχικά, ο παράγοντας που οδηγούσε προς αυτή τη στρατηγική επιλογή ήταν η μείωση κόστους. Καθώς αυτή η τάση ωρίμασε, έγινε ξεκάθαρο τόσο προς τους πελάτες όσο και προς τους παρόχους υπηρεσιών πως η μείωση κόστους ήταν ένα μόνο από τα πολλά οφέλη του outsourcing. Δυνατότητα πρόσβασης σε νέες τεχνικές, μεγαλύτερη έμφαση στην καινοτομία, μεγαλύτερη ταχύτητα απόκρισης στις ανάγκες της αγοράς με νέα ή βελτιωμένα προϊόντα καθώς επίσης και πιο ποιοτικές υπηρεσίες μπορούν να αποδειχθούν πιο σημαντικά από τη μείωση κόστους.

Φυσικά, σε περίοδο οικονομικής κρίσης, η προσοχή εστιάζεται ξανά στον παράγοντα κόστους του outsourcing και οι εταιρείες ενδιαφέρονται ιδιαίτερα σε άμεσα οφέλη. Ανεξάρτητα όμως από το βαθμό επικέντρωσης στο κόστος, έρευνες που έγιναν στην εταιρεία μας έδειξαν πως η μείωση κόστους βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας, μακράν του δεύτερου πιο σημαντικού παράγοντα.

Η εξοικονόμηση άμεσου κόστους (directs costs), δηλαδή αυτών που σχετίζονται με τη λειτουργία και την παροχή της υπηρεσίας, επιτυγχάνεται σε δύο στάδια: το πρώτο περιλαμβάνει την αναδιοργάνωση του ανθρώπινου δυναμικού, τις διαδικασίες και την εφαρμογή νέων συστημάτων ενώ το δεύτερο, την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών (best practices) και τη συνεχή καινοτομία.

Παρόλα αυτά, στις περισσότερες περιπτώσεις οι οργανισμοί εστιάζουν στα οφέλη από τη μείωση του άμεσου κόστους χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τα έμμεσα κόστη (indirect costs) δηλαδή αυτά που υποστηρίζουν τη λειτουργία και την παροχή υπηρεσίας (π.χ. Finance, HR, Procurement, IT, Legal κλπ.)

Έχουν γίνει πολλές μελέτες σε διαφορετικές χώρες για να εκτιμηθεί το ποσοστό μείωσης κόστους σαν αποτέλεσμα της εφαρμογής του outsourcing, και τα αποτελέσματα ποικίλουν. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη πως αυτοί οι υπολογισμοί απαιτείται να εκτιμώνται με προσοχή αφού:

1. Οι περισσότεροι οργανισμοί δεν γνωρίζουν τα δικά τους πραγματικά κόστη πριν το outsourcing κάνοντας τη σύγκριση πριν-μετά αδύνατη

2. Ένας τέτοιος υπολογισμός δεν λαμβάνει υπόψη τη μεταβολή στην ποιότητα της παροχής υπηρεσίας (πάροχος σε σχέση με in-house)

3. Κόστη συνδεδεμένα με τη διαδικασία του outsourcing (φάση επιλογής παρόχου, και παρακολούθησης συμβολαίου) συχνά παραλείπονται από τον υπολογισμό

Οι όχι ξεκάθαρες παραδοχές πίσω από τον υπολογισμό του κόστους μπορεί να είναι ο λόγος που η εξοικονόμηση μετά το outsourcing δείχνει να είναι μεγαλύτερη από την πραγματική.

Μία ασφαλής εκτίμηση, βασισμένη σε συγκεκριμένα παραδείγματα πελατών, και αφού λήφθηκαν υπόψη όλοι οι παράμετροι που αναφέρθηκαν παραπάνω, δείχνει πως η μείωση των direct costs μπορεί να κυμανθεί από 17 έως 26%, φάσμα που είναι αρκετά ευρύ. Αντίθετα, για τα indirect costs δεν υπάρχουν σχετικές ασφαλείς μελέτες παρά μόνο εκτιμήσεις που δείχνουν μείωση της τάξης του 5 έως 10%.

Σαν συμπέρασμα μπορούμε να πούμε πως υπάρχει η τεχνογνωσία για να μετρηθούν τα οφέλη του outsourcing, απαιτείται όμως μεγάλη προσοχή στη συλλογή και εκτίμηση στοιχείων που αφορούν στα κόστη της εταιρείας πριν εφαρμόσει αυτή τη λύση. Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος που ενισχύει τη διστακτικότητα κάποιων οργανισμών να προχωρήσουν σε ανάθεση των υπηρεσιών σε εξωτερικούς παρόχους.




Χ_Ποια είναι η σχέση σας με τη μητρική εταιρεία; Πιστεύει στην ανάκαμψη της ελληνικής αγοράς αλλά και στην ανάπτυξη του Facility Management στη χώρα μας;


Μ.Ρ_Η μητρική εταιρεία στηρίζει έμπρακτα την τοπική θυγατρική σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εξασφάλιση ταμειακής ρευστότητας, όποτε αυτή χρειάστηκε. Αυτό είναι ένα ξεκάθαρο σημάδι πως πιστεύει τόσο στην ανάκαμψη της οικονομίας όσο και στην ανάπτυξη και εξυγίανση της αγοράς του Facility Management.

Αυτό όμως που έχει περισσότερο στρατηγική σημασία για εμάς είναι πως όντας μέλη μιας μεγάλης οικογένειας, έχουμε τη δυνατότητα να βελτιώνουμε συνεχώς τις προτάσεις μας στην αγορά και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε μέσα από τη μεταφορά τεχνογνωσίας από τις 53 χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος ISS στον κόσμο.


Χ_Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ISS σε σχέση με τον ανταγωνισμό;


Μ.Ρ_Οι υπηρεσίες που παρέχουμε έχουν σαν κύρια χαρακτηριστικά ότι είναι εντάσεως εργασίας και πως λαμβάνουν χώρα στις εγκαταστάσεις του πελάτη. Αυτό, σε συνδυασμό με το μοντέλο λειτουργίας μας που περιέγραψα παραπάνω (παροχή υπηρεσίας με δικό μας προσωπικό), τοποθετεί τον άνθρωπο στην καρδιά της λειτουργίας μας. Για μας, ο εργαζόμενος δεν είναι απλά το πιο πολύτιμο περιουσιακό μας στοιχείο, αλλά το μόνο περιουσιακό μας στοιχείο. Άρα, η καθημερινή μας προσπάθεια ώστε να διαφοροποιηθούμε στην αγορά επικεντρώνεται στο να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον συναδέλφων με τις κατάλληλες δεξιότητες, να επιλέξουμε τους καλύτερους, να τους εκπαιδεύσουμε, να διακρίνουμε τα ιδιαίτερα ταλέντα τους ώστε να μπορέσουν να εξελιχθούν μαζί με τον οργανισμό, να τους καθοδηγήσουμε και τέλος, να τους επιβραβεύσουμε για κάθε μικρή ή μεγάλη νίκη που κατάφεραν.

Οι συνθήκες που επικρατούν στην αγορά μας κάνουν ακόμα πιο έντονη την ανάγκη του να υπάρξει δέσμευση μεταξύ εργαζομένου και εταιρείας. Το να είναι ο εργαζόμενος απλά ικανοποιημένος επειδή έχει μία δουλειά που του αποφέρει έναν μισθό δεν είναι αρκετό. Καθήκον μας είναι να του δώσουμε να καταλάβει το μεγάλο σκοπό που υπηρετεί η παροχή υπηρεσίας που δεν είναι άλλος από το σκοπό του πελάτη. Για παράδειγμα, ο εργαζόμενος σε ένα νοσοκομείο είναι σημαντικός κρίκος της αλυσίδας ίασης των ασθενών. Η κατανόηση αυτού του σκοπού και η ευθυγράμμιση κάθε εργαζόμενου προσθέτουν πάθος και περηφάνια. Αυτό, το υπηρετούμε και το κάνουμε καλά στην ISS και γι αυτό οι πελάτες μας επιβραβεύουν με μακροχρόνιες συνεργασίες.

Φυσικά και η μεταφορά τεχνογνωσίας από τον Όμιλο ISS, όπως ανέφερα παραπάνω, μας δίνει ακόμη ένα πλεονέκτημα στην αγορά.




Χ_Ποιοι είναι οι στόχοι σας για τα επόμενα 3 χρόνια;




Μ.Ρ_Το όραμα του Ομίλου ISS, που παρουσιάσθηκε πέρυσι τον Απρίλιο, μας καλεί να γίνουμε ο σπουδαιότερος οργανισμός παροχής υπηρεσιών στον κόσμο. Με αφετηρία αυτό, οι στρατηγικές μας προτεραιότητες για την επόμενη τριετία είναι οι εξής:

1. Διεύρυνση της πελατειακής μας βάσης, ιδιαίτερα στον τομέα του ολοκληρωμένου πακέτου υπηρεσιών

2. Περαιτέρω ανάπτυξη συστημάτων και διαδικασιών με στόχο της αύξηση της παραγωγικότητας

3. Συνεχής ανάπτυξη του προσωπικού μας γιατί στην ISS πιστεύουμε πως ένας εργαζόμενος με αίσθηση δέσμευσης προς την εταιρεία δημιουργεί έναν ικανοποιημένο πελάτη


 


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΤΡΑΠΕΖΕΣ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
QUALCO
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
5ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ PHARMA & HEALTH CONFERENCE
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ
ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
INSURANCE CONFERENCE 2014
ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ & ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
ΦΑΚΕΛΟΣ LAMDA DEVELOPMENT
ΦΑΚΕΛΟΣ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΩΔΩΝΗ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ BEIERSDORF HELLAS
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ Χ.Α.
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site