Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Οκτώβριος 2014-τ.406                              

ΜΗΝΑΣ ΜΑΥΡΙΚΑΚΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑΣ


ΕΜΦΑΝΗ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΜΠΙΡΑΣ




Στην καινοτομία και την εξωστρέφεια στηρίζει τη στρατηγική της η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Μέχρι το 2015, στόχος της εταιρείας είναι το 15% του τζίρου της να προέρχεται από την ανάπτυξη καινοτομιών και για το 2014 το 20% της παραγωγικής της δραστηριότητας να προορίζεται για εξαγωγές. Η εταιρεία απασχολεί 1.000 εργαζομένους και υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, με τη συμμετοχή περισσότερων των 3.000 ελλήνων παραγωγών, από 23 νομούς της χώρας.




ΜΟΤΟ: ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΞΑΕΤΙΑ 2007-2013, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 1,1 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΗΤΑΝ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ, ΥΠΟ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΦΟΡΩΝ, ΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΦΟΡΩΝ


ΜΟΤΟ: ΥΠΗΡΕΤΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΕΤΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΥΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΥΨΟΥΣ 38,4 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ


Συνέντευξη στον Γιώργο Καλούμενο


Χ_Η αγορά μπίρας έχει εμφανίσει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, κόντρα στο γενικότερο κλίμα ύφεσης της ελληνικής οικονομίας. Πώς βλέπετε την πορεία της αγοράς μπίρας μέσα στο 2014; Συνεχίζεται η ανοδική της πορεία και φέτος;


Μ.Μ._Η ελληνική αγορά μπίρας τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει σημάδια σταθερής ανάπτυξης, με περίπου 20 ζυθοποιίες να δραστηριοποιούνται στη χώρα. Η εικόνα αυτή αποδεικνύει στην πράξη ότι η κατηγορία μας παραμένει ελκυστική και υγιής.

Αν και το 2014, συνολικά, η αγορά μπίρας παρέμεινε ελαφρά πτωτική, αρχίζουμε πλέον να βλέπουμε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης και τους καρπούς της συνεχούς μας προσπάθειας να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες του έλληνα καταναλωτή, ο οποίος είναι πιο απαιτητικός από ποτέ, αναζητά την ποικιλία, τη διαφορετικότητα και την καλή σχέση ποιότητας-τιμής, θέλει να γνωρίζει περισσότερα για τις μάρκες και επιλέγει να στηρίζει την ελληνική παραγωγή.

Με αυτά τα δεδομένα, στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία στραφήκαμε δυναμικά στο άνοιγμα νέων κατηγοριών, στα λανσαρίσματα καινοτόμων προϊόντων υψηλής ποιότητας, σε νέες συσκευασίες και προτάσεις –πάντα σε προσιτές τιμές– ενδυναμώνοντας το χαρτοφυλάκιό μας και τη σχέση μας με τους καταναλωτές.

Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι υπάρχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στην αγορά μας, καθώς η κατά κεφαλήν κατανάλωση εκτιμάται στα 35 λίτρα, και είναι σχετικά χαμηλή σε σύγκριση με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο που κυμαίνεται στα 70 λίτρα. Με τη στρατηγική μας για το μέλλον, στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που δημιουργούνται και να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη της κουλτούρας μπίρας στην Ελλάδα.


Χ_Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά εδώ και περίπου μισό αιώνα, απασχολεί χιλιάδες εργαζομένους και διατηρεί την παραγωγή της εντός συνόρων. Δώστε μας μερικά στοιχεία της συνεισφοράς της εταιρείας στην ελληνική οικονομία.


Μ.Μ._Από το 1963 μέχρι σήμερα υπηρετούμε με συνέπεια και υπευθυνότητα την επιχειρηματικότητα, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την καινοτομία, αποδεικνύοντας με τις πράξεις μας ότι η ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας αποτελεί ξεκάθαρη στρατηγική μας επιλογή. Με τη δραστηριότητά μας προσφέρουμε χιλιάδες θέσεις εργασίας, δημιουργούμε έσοδα για το κράτος και συμβάλλουμε σημαντικά στη στήριξη των κλάδων της γεωργίας, της βιομηχανίας, του εμπορίου και των υπηρεσιών.

Διατηρούμε τρεις μονάδες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, καθώς και τη μονάδα εμφιάλωσης του φυσικού μεταλλικού νερού ΙΟΛΗ στη Λαμία. Συνολικά, απασχολούμε 1.000 εργαζόμενους, χρησιμοποιούμε ελληνικές πρώτες ύλες, συνεργαζόμαστε με χιλιάδες έλληνες προμηθευτές, στηρίζουμε τους έλληνες παραγωγούς κριθαριού και αναπτύσσουμε δυναμικά τις εξαγωγές μας.

Τα αποτελέσματα της μελέτης οικονομικού και κοινωνικού αντίκτυπου των δραστηριοτήτων μας αποδεικνύουν την έμπρακτη στήριξή μας στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Είναι χαρακτηριστικό ότι για κάθε 1 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία προστίθενται 7 ευρώ στην ελληνική οικονομία, ενώ το 90% της αξίας των προϊόντων μας παραμένει στην ελληνική οικονομία. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι κάθε θέση εργασίας στην εταιρεία μας υποστηρίζει έμμεσα 28 θέσεις στην ευρύτερη οικονομία, ανεβάζοντας τη συνολική συμβολή της εταιρείας μας στην απασχόληση στην Ελλάδα στις 28.000 θέσεις εργασίας. Επίσης, μόνο την εξαετία 2007-2013, περισσότερο από 1,1 δισ. ευρώ ήταν η συνεισφορά μας στον κρατικό προϋπολογισμό, υπό τη μορφή φόρων, τελών και εισφορών.

Παράλληλα, με περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές, επενδύουμε στην εξωστρέφεια, συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση των θέσεων εργασίας, στην αύξηση της απορρόφησης ελληνικών πρώτων υλών και στην ενίσχυση της οικονομίας μέσω της εισροής συναλλάγματος. Ενδεικτικά, το 2013 ο όγκος των εξαγωγών σημείωσε άνοδο 8,4% σε σχέση με το 2012, ενώ στόχος μας για το 2014 είναι το 20% της παραγωγικής μας δραστηριότητας να προορίζεται για εξαγωγές.

Ακόμα, στηρίζουμε έμπρακτα και δίνουμε διέξοδο και προοπτική στην ελληνική αγροτική και τοπική οικονομία. Υλοποιούμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, που ξεκίνησε το 2008 και με βάση τα αποτελέσματα θεωρείται μία από τις πιο επιτυχημένες πρωτοβουλίες της εταιρείας μας: η συνολική ποσότητα κριθαριού που έχει φτάσει στα ποτήρια των καταναλωτών ξεπερνά τους 190.000 τόνους, ενώ έχουν δημιουργηθεί 830 θέσεις εργασίας στον αγροτικό τομέα και προστιθέμενη αξία που ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ. Σήμερα, συμμετέχουν στο πρόγραμμα περισσότεροι από 3.000 Έλληνες παραγωγοί από 23 νομούς της χώρας και οι καλλιέργειες στις οποίες παράγεται το κριθάρι υπολογίζονται σε περίπου 240.000 στρέμματα.

Υπηρετώντας μια μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξης στην Ελλάδα, συνεχίζουμε την πολιτική μας, διατηρώντας σταθερό το επενδυτικό μας πλάνο ύψους 19 εκατ. ευρώ για το 2014, ενώ για την επόμενη διετία προγραμματίζουμε επενδύσεις ύψους 38,4 εκατ. ευρώ. Δέσμευσή μας είναι να συνεχίσουμε να δημιουργούμε προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία και να στηρίζουμε τη χώρα μας με όποιον τρόπο μπορούμε στα χρόνια που έρχονται.


Χ_Το τελευταίο διάστημα έχετε λανσάρει στην αγορά πολλά νέα προϊόντα. Ποια είναι αυτά; Είναι στα άμεσα σχέδιά σας το λανσάρισμα και άλλων προϊόντων;


Μ.Μ._Η καινοτομία αποτελεί αναπόσπαστο πυλώνα της στρατηγικής μας για το μέλλον. Επενδύουμε συστηματικά στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου μας, με στόχο την προσφορά καινούργιων ποιοτικών προϊόντων που δίνουν περισσότερες επιλογές, δημιουργούν νέες γευστικές εμπειρίες στον καταναλωτή και εισάγουν νέες περιστάσεις κατανάλωσης. Μέχρι το 2015, στόχος μας είναι το 15% του τζίρου μας να προέρχεται από την ανάπτυξη καινοτομιών.

Υλοποιώντας την παραπάνω στρατηγική κατεύθυνση, από το 2013 εμπλουτίσαμε το χαρτοφυλάκιό μας με 8 νέα προϊόντα και συσκευασίες: την Amstel free, με 0,0% αλκοόλ για απόλαυση χωρίς περιορισμούς, την Affligem, βελγική μοναστηριακή μπίρα με ιστορία 1.000 χρόνων, σε δύο τύπους (ξανθιά και βαθυκόκκινη), την Amstel Radler, μπίρα που συνδυάζει τη μοναδική γεύση της Amstel με τη δροσιά του χυμού λεμονιού και με 2% αλκοόλ, τη νέα φιάλη Heineken των 25 cl, απαντώντας στην τάση για κατανάλωση στο σπίτι και την ανανεωμένη πρόταση της Amstel Bock, αποδεικνύοντας ότι η μπίρα δεν έχει εποχή. Επιπλέον, διευρύναμε την οικογένεια της μπίρας ΑΛΦΑ, λανσάροντας δύο νέα προϊόντα για όσους την αγαπούν: την ΑΛΦΑ Strong, την πρώτη επώνυμη ελληνική lager μπίρα με 7% αλκοόλ, για τους καταναλωτές που αναζητούν μια δυνατή γευστική εμπειρία, αλλά και την καινούργια ΑΛΦΑ Weiss, την ελληνική σταρένια και αφιλτράριστη μπίρα, η οποία βρίσκεται στην αγορά από τις αρχές καλοκαιριού. Έτσι, σήμερα παράγουμε στην Ελλάδα 12 μάρκες μπίρας, ενώ το χαρτοφυλάκιό μας περιλαμβάνει συνολικά 27 προϊόντα.

Προχωρώντας ακόμα πιο δυναμικά, εστιάζουμε στην ανάπτυξη μιας νέας γενιάς προϊόντων, με μηδενική ή χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτόν και στην ανάπτυξη του κλάδου μας γενικότερα. Στην κατεύθυνση αυτή, δημιουργήσαμε Κέντρο Καινοτομίας στις εγκαταστάσεις μας στην Αθήνα και κατασκευάζουμε Μονάδα Μικροζυθοποιίας, όπου θα αναπτύσσονται νέες συνταγές και πρωτοποριακές τεχνικές ζυθοποίησης για καινοτόμα προϊόντα και συσκευασίες. Σύντομα θα μπορέσουμε να σας πούμε περισσότερα για το νέο αυτό εγχείρημα, που μας γεμίζει ενθουσιασμό.


Χ_Σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητας leader επιχειρήσεων όπως είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει να κάνει με την ΕΚΕ, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εταιρική διακυβέρνηση. Ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις στην εταιρεία που σχετίζονται με τους παραπάνω τομείς;


Μ.Μ._Πεποίθησή μας παραμένει ότι μέρος του ρόλου των επιχειρήσεων που ηγούνται του κλάδου τους είναι να δίνουν το παράδειγμα της υπευθυνότητας και της κοινωνικής συνεισφοράς, εντάσσοντάς τες στην κουλτούρα τους. Σε ό,τι μας αφορά, ως Αθηναϊκή Ζυθοποιία, αντιμετωπίζουμε την εταιρική κοινωνική ευθύνη, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εταιρική διακυβέρνηση στο πλαίσιο μιας συνολικής στρατηγικής ανάπτυξης για το μέλλον.

Οδηγοί μας σε αυτόν τον σχεδιασμό είναι οι απόψεις, οι ανάγκες και οι προσδοκίες των συμμετόχων μας: εργαζομένων, προμηθευτών, πελατών, ΜΚΟ, επιστημονικών φορέων, μετόχων και φυσικά των χιλιάδων καταναλωτών μας. Μέσα από τον οργανωμένο διάλογο μαζί τους, μέριμνά μας είναι να αναπτύσσουμε δράσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και δημιουργούν όφελος για όλους. Η σκληρή και μεθοδική αυτή προσπάθεια επιβραβεύτηκε πρόσφατα μέσα από τη διαμαντένια διάκρισή μας στον Εθνικό Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης, μια διάκριση την οποία είμαστε η πρώτη εταιρεία που κατακτά στην Ελλάδα.

Με την ίδια φιλοσοφία, διατηρούμε τους κεντρικούς πυλώνες των δράσεών μας και παράλληλα δίνουμε ακόμα μεγαλύτερο βάρος σε κατευθύνσεις που μας υποδεικνύουν οι ίδιοι οι κοινωνικοί μας εταίροι, όπως η παροχή τεχνογνωσίας. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί το πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων «εφοδιΑΖουμε» –που ξεκινήσαμε φέτος– και περιλαμβάνει στοχευμένες δράσεις προς ομάδες κοινού όπως οι νέοι, οι παραγωγοί κριθαριού, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες αλλά και οι πελάτες μας, με σκοπό την παροχή γνώσεων και νέων εργαλείων που δημιουργούν καλύτερες προϋποθέσεις ανάπτυξης για όλους.

Κεντρικό μας μέλημα, διαχρονικά, παραμένει η έμπρακτη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας, η ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών, η περαιτέρω ανάπτυξη του εθελοντισμού των εργαζομένων μας, αλλά και οι ουσιαστικές και γόνιμες συνεργασίες με ΜΚΟ και φορείς. Έτσι, συνεχίζουμε να προωθούμε την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ, να βελτιώνουμε τις περιβαλλοντικές μας επιδόσεις, να επιβραβεύουμε και να στηρίζουμε τους εργαζομένους μας.

Δέσμευσή μας είναι να συνεχίσουμε να αποτελούμε πρότυπο στην υπεύθυνη επιχειρηματικότητα, θέτοντας τον πήχη κάθε χρόνο ακόμα πιο ψηλά, ανταποδίδοντας στην κοινωνία και στους καταναλωτές την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν τόσα χρόνια, επιλέγοντας τις μπίρες μας.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΛΕΞΗΣ ΚΑΙ ΔΟΛΑΡΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΤΟ ΧΑ
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΗΝΑΣ ΜΑΥΡΙΚΑΚΗΣ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΑΚΗΣ ΠΕΤΡΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ LEIGH OSTERGARD
RANDSTAND WORKMONITOR
ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ GIJS NAGEL
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ...METAXA
GREEK GAMING CONFERENCE 2014
ΚΛΑΔΟΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site