Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2014-τ.407                              

ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥΔΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΟΛΘ


ΤΙΤΛΟΣ: ΤΟ 2014 ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΟ 2009




Το 2014 στο λιμάνι Θεσσαλονίκης η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε στα 249.563 TEUs, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 11,79%. Το συμβατικό φορτίο ανήλθε σε περίπου 3,5 εκατ. τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 8,86%. Η διακίνηση επιβατών αυξήθηκε κατά 2,05%, κυρίως λόγω της αύξησης των επιβατών κρουαζιέρας κατά 22,17%.


Της Λέττας Καλαμαρά


Χ_Κύριε Αγγελούδη, ποια είναι η αποτίμηση του 2014 για τον ΟΛΘ και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την επόμενη χρονιά ανά τομέα δραστηριότητας, εμπορικής και επιβατικής;

Σ.Α._Μέχρι στιγμής, το 2014 εξελίσσεται πολύ θετικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ήδη στο εννεάμηνο του έτους υπάρχει αύξηση της διακίνησης σε όλες τις κατηγορίες. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε στα 249.563 TEUs, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 11,79% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Το συμβατικό φορτίο ανήλθε σε περίπου 3,5 εκατ. τόνους, παρουσιάζοντας και αυτό αύξηση κατά 8,86%, ενώ ακόμα και η διακίνηση επιβατών που τα τελευταία χρόνια παρουσίαζε συνεχή κάμψη αυξήθηκε κατά 2,05%, κυρίως λόγω της αύξησης των επιβατών κρουαζιέρας κατά 22,17%. Με αυτά τα δεδομένα, εκτιμούμε ότι το 2014 θα είναι η καλύτερη χρονιά για το λιμάνι μετά το 2009.

Για το 2015, τα πρώτα μηνύματα από τους χρήστες του λιμένα είναι αισιόδοξα και εκτιμούμε ότι η αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων και του συμβατικού φορτίου θα συνεχιστεί.

Χ_Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης του λιμανιού;

Σ.Α._Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού εκδήλωσαν ενδιαφέρον οκτώ εταιρείες και αυτή είναι η μόνη πληροφόρηση που έχουμε, καθώς το όλο θέμα είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Χ_Ποια αναμένεται να είναι η συμβολή του ιδιώτη επενδυτή στη μακροπρόθεσμη στρατηγική και τα αποτελέσματα του λιμανιού;

Σ.Α._Καταρχήν, η έλευση ιδιωτών επενδυτών στους λιμένες είναι κάτι που ως διοίκηση έχουμε επιδιώξει μέσω όμως συμβάσεων παραχώρησης. Η είσοδος ιδιωτικών εταιρειών με εμπειρία στη διαχείριση τερματικών σταθμών αναμφίβολα θα ωφελήσει πολλαπλώς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κυρίως σε τρία επίπεδα: α) μέσω της πραγματοποίησης των αναγκαίων επενδύσεων για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα (όπως για παράδειγμα η επέκταση του έκτου προβλήτα), β) μέσω της αύξησης της διακίνησης, καθώς οι παγκόσμιοι παίκτες της λιμενικής αγοράς διαθέτουν δίκτυα τερματικών σταθμών και διατηρούν επιχειρηματικές σχέσεις με τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που καθιστούν «ελκυστικότερο» έναν τερματικό σταθμό και γ) μέσω της μεταφοράς τεχνογνωσίας. Όλα αυτά είναι επόμενο ότι θα έχουν θετική επίπτωση και στα οικονομικά μεγέθη του λιμανιού.

Χ_Πώς εξελίσσεται το σχέδιο διασύνδεσης του λιμανιού Θεσσαλονίκης με τις υπόλοιπες χερσαίες συγκοινωνίες και ποια τα οφέλη από την πλήρη ανάπτυξη του συγκεκριμένου σχεδίου;

Σ.Α._Μέχρι στιγμής, υπάρχουν τα τακτικά δρομολόγια τρένου για τη μεταφορά χύδην φορτίων μεταξύ λιμένα Θεσσαλονίκης και Σκοπίων. Εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος αναμένουμε να ξεκινήσει και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με τη Σόφια για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Τα οφέλη από τη βελτίωση της συνδεσιμότητας του λιμένα με τα χερσαία μέσα μεταφοράς και η ένταξή του σε αλυσίδες μεταφορών εκτιμούμε ότι θα είναι ιδιαιτέρως σημαντικά κυρίως σε ό,τι αφορά την αύξηση της ενδοχώρας του λιμένα και την αύξηση στη διακίνηση φορτίων από και προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η χρήση τρένου μειώνει το κόστος για τους παραλήπτες ή αποστολείς των φορτίων, καθιστώντας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ακόμα πιο ελκυστικό.

Χ_Τι περιλαμβάνει το πλάνο της διοίκησης του ΟΛΘ για την ανάπτυξη υποδομών αλλά και δραστηριοτήτων το 2015;

Σ.Α._Στα άμεσα πλάνα της διοίκησης είναι η ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμένα. Ήδη είναι σε εξέλιξη η προμήθεια δύο νέων γερανών οι οποίοι και θα παραδοθούν εντός του 2015. Ένα ακόμη σημαντικό έργο είναι η συντήρηση του ιστορικού κτηρίου του επιβατικού σταθμού, το οποίο είχε αφεθεί στην τύχη του εδώ και πολλά χρόνια λόγω γραφειοκρατικών εμποδίων και για το οποίο έπειτα από πολλές προσπάθειες καταφέραμε να εξασφαλίσουμε την έγκριση για την εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών. Τέλος, βρισκόμαστε ήδη στο στάδιο της προκαταρκτικής μελέτης για τη δημιουργία υδατοδρομίου και στόχος μας είναι να ξεκινήσουν τα έργα εντός του 2015.

Χ_Ποιες είναι οι διεθνείς συνεργασίες του ΟΛΘ;

Σ.Α._Ο ΟΛΘ τα τελευταία χρόνια έχει εφαρμόσει μια εξωστρεφή πολιτική, προκειμένου να ενδυναμώσει την παρουσία του τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος ως το κατεξοχήν λιμάνι-πύλη της Βαλκανικής. Προς αυτήν την κατεύθυνση πραγματοποιούμε κάθε χρόνο επιχειρηματικές αποστολές στις βασικές αγορές μας (ΠΓΔΜ, Βουλγαρία, Σερβία, Κόσσοβο), με στόχο τη διατήρηση των υφιστάμενων πελατών μας αλλά και την προσέλκυση νέων. Ο ΟΛΘ αποτελεί επίσης μέλος της Medcruise (Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας), ενώ συμβάλλει με στελέχη του και στις διαδικασίες διαμόρφωσης πολιτικών και λήψης αποφάσεων σε υψηλό επίπεδο μέσω της τακτικής συμμετοχής του στις διάφορες διεργασίες που συντελούνται στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Λιμένων (ESPO).

Χ_Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί περαιτέρω το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την ενίσχυση του ρόλου της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κέντρου στη ΝΑ Ευρώπη;

Σ.Α._Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προκειμένου να ενισχύσει τον ρόλο του χρειάζεται δύο βασικές προϋποθέσεις: η πρώτη έχει να κάνει με την πραγματοποίηση των αναγκαίων επενδύσεων σε υποδομές που αφορούν κυρίως την επέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (επέκταση δυτικού τμήματος του έκτου προβλήτα) και την επέκταση του κρηπιδώματος 24. Οι συγκεκριμένες επενδύσεις θα δώσουν τη δυνατότητα στο λιμάνι να εξυπηρετεί μεγαλύτερα πλοία και ιδιαίτερα στο κομμάτι των εμπορευματοκιβωτίων θα του δώσουν τη δυνατότητα να ενταχθεί σε ναυτιλιακές γραμμές που παρουσιάζουν υψηλή διακίνηση. Η δεύτερη προϋπόθεση αφορά την καλύτερη διασύνδεση του λιμένα με τον σιδηρόδρομο στο κομμάτι των δρομολογίων από και προς χώρες όχι μόνο της Βαλκανικής αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται 500 χιλιόμετρα εγγύτερα προς τις συγκεκριμένες αγορές σε σχέση με το λιμάνι του Πειραιά και είναι λογικό ότι η ύπαρξη σιδηροδρομικών δρομολογίων τού δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

Χ_Ποιος ο ρόλος του ΟΛΘ στην προοπτική ευρύτερης συνεργασίας του λιμανιού Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου και της Ηγουμενίτσας;

Σ.Α._Η συνεργασία μεταξύ των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας υπάρχει σαν σχεδιασμός από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, το οποίο το 2013 είχε προτείνει τη δημιουργία του λιμενικού συστήματος Βορείου Ελλάδος. Είναι αυτονόητο ότι στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης λιμενικής πολιτικής, η συνεργασία ανάμεσα σε λιμένες, και ιδίως σε λιμένες που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, είναι αναγκαία. Η δημιουργία ενός λιμενικού δικτύου υπό τον ΟΛΘ μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας, μέσω της εξειδίκευσης του παρεχόμενου λιμενικού προϊόντος, ήτοι κάθε λιμάνι να εξυπηρετεί την εμπορευματική και επιβατική κίνηση στην οποία έχει ορισμένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι των υπολοίπων.

 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥΔΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΛΙΑΣ
ΣΕ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΟ ΤΕΛΜΑ Η ΚΤΗΜΑΤΑΓΟΡΑ
ΔΕΛΤΑ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΡΙ ΚΡΙ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ
ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
DIGITAL BANKING CONFERENCE 2014
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ-ΜΕΡΟΣ ΙΙ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

 Όροι και προϋποθέσεις του site