Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2014-τ.407                              

DIGITAL BANKING CONFERENCE 2014-“FAST FORWARD INTO THE DIGITAL ERA”


Η ηλεκτρονική τραπεζική αποτελεί ένα καίριο και σύγχρονο εργαλείο του χρηματοπιστωτικού τομέα, που μπορεί να τον μετασχηματίσει σε έναν από τους πιο καινοτόμους, συνεργατικούς και κερδοφόρους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, οδηγώντας τον στη μεγάλη ανατροπή, χάρη στη δυναμική on-line παρουσία του.


Το άυλο χρήμα, το ηλεκτρονικό εμπόριο, η διεθνοποιημένη οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα, η ταχύτητα αλλά και η διαφάνεια των χρηματοοικονομικών διαδικασιών είναι μερικοί από τους παράγοντες που καθιστούν την ηλεκτρονική τραπεζική μια νέα πραγματικότητα. Η ενθάρρυνση των πελατών των τραπεζών για ευρύτερη χρήση του ψηφιακού καναλιού και η επίτευξη προσωποποιημένων και φιλικότερων χρηματοοικονομικών υπηρεσιών περιλαμβάνονται μεταξύ των προκλήσεων για τις τράπεζες τον 21ο αιώνα.

Τα παραπάνω συμπεράσματα ήταν ένα μέρος των εργασιών του Digital Banking Conference 2014, το οποίο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Συνεδριακό Κέντρο Εθνικής Ασφαλιστικής και διοργανώθηκε από την Ethos Media SA και το περιοδικό ΧΡΗΜΑ.

Το συνέδριο παρακολούθησαν τόσο εκπρόσωποι της κυβέρνησης όσο και περισσότερα από 250 ανώτερα και ανώτατα στελέχη τραπεζών, θεσμικοί επενδυτές, εκπρόσωποι θεσμικών οργανισμών και ιδρυμάτων, σύμβουλοι και στελέχη εταιρειών τεχνολογίας και προμηθευτών του κλάδου. Επίσης, το παρακολούθησαν σε ζωντανή μετάδοση (Live casting & streaming) συνολικά πάνω από 800 άτομα, 400 εκ των οποίων το παρακολουθούσαν ταυτόχρονα μέσω της ιστοσελίδας digitalbanking.ethosevents.eu.

Στον χαιρετισμό του ο κ. Χαράλαμπος Τσαβδάρης, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, μίλησε για το ηλεκτρονικό χρήμα, την ηλεκτρονική τραπεζική και την επίδραση που έχουν στη ζωή μας οι δράσεις της πληροφορικής, τονίζοντας τη συμβολή της στην πάταξη της φοροδιαφυγής, της διαφθοράς και της εγκληματικότητας. «Το ηλεκτρονικό χρήμα έχει πλεονεκτήματα τα οποία αποθαρρύνουν ή δυσκολεύουν τα ανωτέρω. Έχει πολύ μεγαλύτερο ρίσκο η φοροδιαφυγή όταν οι συναλλαγές γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο. Είναι αδύνατη η μικροδιαφθορά χωρίς την ύπαρξη μετρητών ενώ και διαφθορά μεγάλης κλίμακας έχει εντοπισθεί και ελεγχθεί ακριβώς επειδή έγινε με ηλεκτρονικό τρόπο. Και ένα τμήμα της εγκληματικότητας υπάρχει γιατί υπάρχουν πορτοφόλια με μετρητά ή αποθηκευμένα μετρητά στο σπίτι. Για τον λόγο αυτό και είναι υψηλή προτεραιότητα για το Υπουργείο Οικονομικών η διάδοση της χρήσης του ηλεκτρονικού χρήματος. Το φαινόμενο της 30ής Σεπτεμβρίου με τις ουρές στις τράπεζες για την πληρωμή του Φόρου Εισοδήματος, του ΕΝΦΙΑ και του ΦΠΑ, δυστυχώς κόστισε ακριβά. Το Υπουργείο Οικονομικών και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων έχει κάνει πολλές προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση. Έχουμε δημιουργήσει μια βασική υποδομή πληρωμών προς το Δημόσιο με το e-Παράβολο. Αυτό με τη βοήθεια της ΔΙΑΣ το εκσυγχρονίζουμε και το αυτοματοποιούμε συνεχώς. Αρχικά, η έκδοση γινόταν μόνο μέσα από το TAXIS, τώρα γίνεται και μέσω webservice. Αρχικά, η πληρωμή φαινόταν την επόμενη ή μεθεπόμενη μέρα, τώρα αυτό θέλουμε να το βελτιώσουμε. Θέλουμε να το κάνουμε on-line».


Στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και την Αμερική καθώς και στη δυναμική που καταγράφεται από την αύξηση των e-shops εστιάστηκε ο κ. Παναγιώτης Γκεζερλής, Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου. «Το ηλεκτρονικό εμπόριο εν μέσω κρίσης αντί να παρουσιάζει ύφεση, ανεβαίνει συνεχώς. Σε όποια χώρα και να κοιτάξουμε, από την Ευρώπη μέχρι το Ουζμπεκιστάν, βλέπουμε να μεγαλώνει συνεχώς. Στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο τζίρος βρίσκεται στα 3,5 δισ. ευρώ ενώ η κατανάλωση στο 5%. Το πρόβλημα, όπως φαίνεται, είναι το γεγονός ότι το 70% των πληρωμών γίνεται μετρητοίς, δηλαδή με αντικαταβολή, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το ηλεκτρονικό εμπόριο απαιτεί εγρήγορση, δεν μπορεί να υπάρχουν γραφειοκρατικές κωλυσιεργίες. Πρέπει να υπάρξει βελτίωση στον τρόπο επικοινωνίας στον B2B πελάτη, ώστε να καθοδηγηθεί σωστά η διαδικασία του ηλεκτρονικού εμπορίου». Τέλος, αναφέρθηκε στην επιτυχημένη ελληνική εφαρμογή Taxibeat, όπου o ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα πληρωμής μέσω της κάρτας του και στο τέλος του μήνα το Taxibeat αποδίδει τα λεφτά στον ταξιτζή από τη χρήση της παρεχόμενης υπηρεσίας.


Στον χαιρετισμό του ο κ. Γιώργος Στεφανόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), τόνισε την εμπειρία του στον χώρο του ψηφιακού επιχειρείν, την ανάγκη συνεργασίας και της ευκαιρίας που διαμορφώνεται εξαιτίας της εξέλιξης της τεχνολογίας, αναφερόμενος στην προ 15ετίας προσπάθεια δημιουργίας ηλεκτρονικών μαγαζιών –ως αντικείμενο συνεργασίας των εταιρειών– που όμως δεν καρποφόρησε, εξαιτίας της απουσίας οριζόντιων βιομηχανικών πρωτοβουλιών. «Τεχνοκρατικά, είμαστε στην πιο κρίσιμη εποχή και οφείλουμε να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας στην επιχείρηση. Τα εμπόδια που συναντάμε είναι ευρύτερα, όπως όμως και οι ευκαιρίες. Μετά από 5 χρόνια δραματικής ύφεσης, διεξάγεται μια σημαντική συζήτηση μετασχηματισμού της κοινωνίας και χρειάζεται να καταλάβουμε το μέγεθος των προβλημάτων αλλά και της ευκαιρίας που έχουμε. Μπορούμε πλέον να ανεβάσουμε στο cloud το δίκτυο των επιχειρήσεων, κάνοντας χρήση έξυπνων ασύρματων τερματικών, συνεργαζόμενοι σε ένα άλλο περιβάλλον. Η αλλαγή προϋποθέτει τη συνεργασία. Χρειαζόμαστε όραμα και σχέδιο που θα έχει συνέχεια και μέλλον. Από το 2001 κάθε χρόνο γίνονται επενδύσεις στα δίκτυα έως και 200 εκατ. ευρώ χωρίς το 40% των παρόχων να έχει αδειοδοτηθεί από τη δημόσια διοίκηση. Η χώρα όταν υποδέχεται τους επενδυτές πρέπει να έχει λύσει τα θέματα θεσμικών ρυθμίσεων. Όλοι οι δείκτες ψηφιακής οικονομίας της χώρας είναι πίσω. Ο δείκτης ηλεκτρονικής ετοιμότητας στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 50% των δεικτών της Ευρώπης».


Ο κ. Espen Tranoy, Managing Director της First Data Hellas, μίλησε για την ανάγκη εκσυγχρονισμού των ελληνικών τραπεζών, την εμμονή των Ελλήνων να χρησιμοποιούν μετρητά για τις συναλλαγές τους, γεγονός που βρίσκεται σε αντιδιαστολή με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη, αναφερόμενος στα παραδείγματα της Νορβηγίας, της Σουηδίας και της Δανίας, και τη δυναμική που μπορούν να προσφέρουν οι νέοι άνθρωποι της χώρας προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης διαδικτυακής συμπεριφοράς στην καθημερινότητά τους. «Πρέπει να αναβαθμίσουμε τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα. Είναι απίστευτο να κάνουν ουρές στις τράπεζες οι πολίτες για να πληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Πρέπει να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπολόγισε ότι τα μετρητά κοστίζουν το 7% του ΑΕΠ. Η μεταφορά του χρήματος συνεπώς δεν αποτελεί φθηνή διαχείριση. Τα μετρητά αποτελούν πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας. «Όταν ήρθα στην Ελλάδα, είχατε 27 τράπεζες και μέσα σε έναν χρόνο καταλήξατε σε 7 τράπεζες. Το μέλλον της Ελλάδας αποτελούν οι νέοι άνθρωποι, οι οποίοι δεν θέλουν να περιμένουν στις ουρές για να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Πρέπει ν’ αλλάξουμε τη νοοτροπία του Έλληνα. Το 40% των Ελλήνων είναι ψηφιακά αναλφάβητοι. Στην Ελλάδα κατά μέσο όρο τον χρόνο κάθε πολίτης πραγματοποιεί λιγότερες από 50 συναλλαγές μέσω κάρτας ενώ στη Δανία, τη Σουηδία και τη Νορβηγία θα δυσκολευτείτε να βρείτε μετρητά. Στο Όσλο, για παράδειγμα, αν κάποιος χρειαστεί πάνω από 500 ευρώ μετρητά, πρέπει να τα παραγγείλει. Από την Ελλάδα λείπει ένα αντίστοιχο Αlibaba.com, όπου κάποιος μπορεί να παραγγείλει τα προϊόντα που θέλει».


Ο κ. Thorsten Weinrich, Director Business Development Banking EMEA της SAP Hellas, Cyprus, Malta, μίλησε για την ύφεση που αναμένεται να υποστούν οι παραδοσιακές τράπεζες από την άνοδο των ηλεκτρονικών συναλλαγών και το μεγάλο εύρος των πληροφοριών που οι εταιρείες είναι σε θέση να συλλέγουν για τους πελάτες τους, παρουσιάζοντας το λειτουργικό μοντέλο της SAP για τη νέα γενιά στον τομέα του digital banking. «Οι παραδοσιακές τράπεζες θα χάσουν το 1/3 των εσόδων τους από τις μη τράπεζες, σύμφωνα με εκτίμηση της Accenture. Ο μεγάλος όγκος δεδομένων που έχουμε για τους πελάτες πρέπει να αξιοποιείται στο μέγιστο, έτσι ώστε στο μέλλον να γνωρίζουμε από πού προέρχονται αυτές οι πληροφορίες, να ξέρουμε τα assets, τις σχέσεις με άλλους λιανέμπορους και τελικά να έχουμε το all in one experience». Τέλος, αναφέρθηκε στο νέο μοντέλο digital banking της SAP, που περιλαμβάνει 5 επίπεδα (level 1: digital starter, level 2: basic aggregator, level 3: omni aggregator, level 4: omni achiever και level 5: υπάρχει η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση) βασιζόμενο στις αρχές του cross channel.


Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ


Στο Panel I, με τίτλο: «Οι προκλήσεις της τεχνολογίας και η ελληνική ηλεκτρονική τραπεζική στον διεθνή χρηματοπιστωτικό χάρτη: από το φυσικό στο ηλεκτρονικό κανάλι», με συντονίστρια τη Λέττα Καλαμαρά, δημοσιογράφο, συμμετείχαν οι ομιλητές: Παναγιώτης Γκεζερλής, CEO & Head of Consulting, Convert Group, Έφη Πρεσβεία, επικεφαλής του Τομέα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, Όμιλος Eurobank, Σωτήριος Συρμακέζης, Γενικός Διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής, Όμιλος Τράπεζα Πειραιώς, Γιώργος Στεφανόπουλος, Γενικός Διευθυντής, Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ).

Για την ισορροπία που πρέπει να υπάρχει μεταξύ της ανάπτυξης του φυσικού και του ηλεκτρονικού καναλιού, σε επίπεδο τόσο του καταστήματος όσο και του τραπεζικού οργανισμού συνολικά, μίλησαν οι συμμετέχοντες του πάνελ. Ο κ. Συρμακέζης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι οι ουρές στα καταστήματα στην Ελλάδα υπάρχουν και θα υπάρχουν για πολλά χρόνια ακόμα, αλλά η διείσδυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών συνεχώς αυξάνεται. Η ηλεκτρονική διείσδυση είναι ακόμα χαμηλή σε σχέση με το εξωτερικό, αλλά οι όγκοι συναλλαγών που πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά είναι κατά πολύ μεγαλύτεροι από το ποσοστό διείσδυσης.

Η κ. Πρεσβεία επικέντρωσε την ομιλία της στην υπερβολική χρήση μετρητών στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα. Αν και η ψηφιοποίηση των τελευταίων χρόνων έχει βοηθήσει σε αυτήν την κατεύθυνση, χρειάζονται περαιτέρω προσπάθειες, ώστε να μειωθεί ο όγκος συναλλαγών που γίνονται με μετρητά. Για παράδειγμα, ένα σημαντικό βήμα θα ήταν να μη γίνονται συναλλαγές σε ρευστό από τους μικροεπαγγελματίες. Το φυσικό κατάστημα θα συνεχίσει να είναι πολύ σημαντικό σύμφωνα με την κ. Πρεσβεία αλλά για άλλους λόγους, αλλάζοντας τη σημερινή δομή του.

Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία αλλά η εκπαίδευση των ανθρώπων στο να μπορούν να τη χρησιμοποιούν σύμφωνα με τον κ. Γκεζερλή. Οι τράπεζες πρέπει να επενδύσουν στην εκπαίδευση του προσωπικού τους, ώστε να μπορούν να πείσουν τους πελάτες για τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για να αυξηθεί ο όγκος επενδύσεων στη χώρα αναφέρθηκε ο κ. Στεφανόπουλος. Στάθηκε στην ανάγκη άρσης των εμποδίων που υπάρχουν στην ελληνική επιχειρηματικότητα και τόνισε ότι οι κινητές πληρωμές, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το κράτος αλλά και των επιχειρήσεων μεταξύ τους μπορούν να προσφέρουν τα μέγιστα για την επίτευξη των στόχων αυτών.


ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ DIGITAL BANKING


Στο Panel II, με τίτλο: «Οι δυνατότητες της ηλεκτρονικής τραπεζικής: στο πλευρό των καταναλωτών για την ηλεκτρονική διαχείριση των χρημάτων τους», με συντονίστρια τη Λέττα Καλαμαρά, δημοσιογράφο, συμμετείχαν οι ομιλητές: Γεώργιος Λεκάκος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κωστής Πάικος, Διευθυντής Υποδιεύθυνσης Υπηρεσιών e-Business, Τομέας e-Business, Όμιλος Eurobank, Μέλος ΔΣ, IAB Hellas, Γιώργος Στεργίου, Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή & Βιομηχανίας, Υπουργείο Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Espen Tranoy, Managing Director, First Data Hellas.

Στην ανάγκη δημιουργίας κινήτρων ισχυρότερων αυτών που υπάρχουν σήμερα για τους καταναλωτές ώστε να πειστούν να χρησιμοποιούν περισσότερο το ηλεκτρονικό τραπεζικό κανάλι συμφώνησαν οι ομιλητές του δεύτερου πάνελ του συνεδρίου.

Ο κ. Λεκάκος είπε ότι το επάγγελμα του μέλλοντος είναι ο data scientist ενώ σχολιάζοντας τον δείκτη ικανοποίησης των πελατών, που είναι πολύ υψηλός στην Ελλάδα, ανέφερε πως «το πιο popular service στο e-banking αποτελεί το υπόλοιπο των καταθέσεων και των κινήσεων του λογαριασμού, γεγονός που δεν ενέχει ιδιαίτερο ζήτημα ρίσκου και κινδύνου ασφάλειας».

 Ο κ. Στεργίου τόνισε ότι έχουν συμβεί αλλαγές στις συνήθειες των ελλήνων πολιτών που μας φέρνουν στην πρωτοπορία ακόμα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η παρουσία στα social media, τα οποία πρέπει να αξιοποιηθούν για τη διάδοση των ηλεκτρονικών συναλλαγών στη χώρα μας.

Ο κ. Πάικος, από την πλευρά του, ανέφερε ότι οι αισιόδοξοι δείκτες είναι περισσότεροι από τους απαισιόδοξους στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά, έχουμε χαμηλότερη διείσδυση στις ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες σε σχέση με τη διείσδυση των social media. Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με τον κ. Πάικο, πρέπει να δοθούν κίνητρα, όπως υπηρεσίες που θα βοηθούν άμεσα στην καθημερινότητα του πολίτη.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να είναι φθηνότερο από το φυσικό αλλά και πιο προσωποποιημένο, για να γίνει πιο ελκυστικό στους καταναλωτές, σύμφωνα με τον κ. Tranoy. Γενικότερα, θα πρέπει να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη στον χρήστη για να αναπτυχθεί. Πάντως, ο κ. Tranoy εξέφρασε την αισιοδοξία ότι οι ηλεκτρονικές συναλλαγές θα αναπτυχθούν σίγουρα στο άμεσο μέλλον, αρκεί να δούμε τις τεχνολογικές δυνατότητες και να τις υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές.


ΚΡΙΣΙΜΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ


Στο Panel III, με τίτλο: «Η ασφάλεια στον κόσμο της ηλεκτρονικής τραπεζικής», με συντονίστρια τη Λέττα Καλαμαρά, δημοσιογράφο, συμμετείχαν οι ομιλητές: Αναστάσιος Γιαννακόπουλος, Διευθυντής Τεχνολογίας, Syntax Πληροφορική ΑΒΕΕ, Νίκος Γουλής, Πρόεδρος, Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), Φαίδων Κακλαμάνης, Προϊστάμενος Υπηρεσίας Ανάπτυξης Πληροφορικής, Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Καλέντης, Διευθύνων Σύμβουλος, Zephirus Business Consultants.

Το θέμα της συζήτησης του τρίτου πάνελ ήταν η ασφάλεια στον χώρο των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν πως απαραίτητο βήμα για την περαιτέρω εξέλιξη αποτελεί η αλλαγή κουλτούρας από όλους τους φορείς και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης ως προς την ασφάλεια των συναλλαγών.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γιαννακόπουλος ανέφερε ότι πρέπει να υπάρξει σύγκλιση στο θέμα της ασφάλειας τόσο στον χώρο των social media όσο και στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, τονίζοντας πως απαιτούνται λύσεις ως προς τις υποδομές των πλατφορμών και το ζήτημα του hacking. «Όσο μεγαλύτερες είναι οι πλατφόρμες τόσο μεγαλύτερη μπορεί να είναι η επίθεση αλλά και τα άλματα που πρέπει να κάνει ο αμυνόμενος. Η ανάγκη για ασφάλεια στην Ελλάδα είναι υποχρέωση. Ο IT manager με αρμοδιότητες ασφάλειας οφείλει να προωθεί κουλτούρα ασφάλειας».

 Ο κ. Γουλής τόνισε την ανάγκη προστασίας των χρηστών με σύγχρονους τρόπους καθώς και το υψηλό κόστος των επενδύσεων στον τομέα της ασφάλειας. «Οι τράπεζες προσπαθούν να προστατεύσουν τους εμπόρους που κάνουν ηλεκτρονικό εμπόριο με πρακτικές της δεκαετίας του ’80. Δεν διαφέρουμε ως προς τις υποδομές με τις άλλες χώρες. Είναι θέμα επικοινωνίας και γνώσης των χρηστών».

 Ο κ. Κακλαμάνης, από τη μεριά του, μίλησε για την ψηφιακή υπογραφή και τη πιστοποίηση των εγγράφων. «Το θεσμικό πλαίσιο υπάρχει από το 2001 αλλά πρέπει να ενσωματωθεί στο νομικό δίκαιο. Το θέμα των ηλεκτρονικών συναλλαγών και της ψηφιακής υπογραφής ενέχει θέμα ασφάλειας. Περιγράφεται άλλωστε και στην digital agenda μέχρι το 2020. Πρέπει να υπάρξει επικαιροποίηση των ζητημάτων που αφορούν την ασφάλεια μέσα από μελέτες του Δημοσίου».

 Ο κ. Καλέντης έδωσε έμφαση στην επένδυση σε σύγχρονες τεχνολογίες και στη ραγδαία αύξηση του mobility, που διαμορφώνει κοσμογονικές αλλαγές στον χώρο της ασφάλειας. «Οι mobile συσκευές ξεπέρασαν τον ανθρώπινο πληθυσμό. Τα κινητά πλέον συνδέονται ως υπολογιστές με ισχυρή επεξεργαστική ισχύ σε εταιρικά και τραπεζικά δίκτυα. Η ασφάλεια των non-payments information αποτελεί το πρώτο θύμα, καθώς η βιομηχανία που διαμορφώνεται γύρω απ’ αυτό το θέμα τείνει να είναι μεγαλύτερη και από κείνη των ναρκωτικών στην Αμερική. Το να είσαι compliant δεν σημαίνει ότι είσαι απαραίτητα και ασφαλής. Οφείλουμε να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη».

Στην ομιλία του ο κ. Πάνος Λαμπράκος, Industry Manager Greece-Cyprus της Google Greece, επικεντρώθηκε στα CRM και front end segmentation συστήματα καθώς και στη διαφοροποίηση ανάμεσα στο physical και digital store, σκιαγραφώντας τις τάσεις αναζήτησης των ελλήνων χρηστών ως προς τις ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσα από τη μηχανή αναζήτησης της Google. «Κάθε χρόνο παρατηρείται αύξηση της αναζήτησης στην Google τραπεζικών υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, για το τρίτο τρίμηνο του 2014 παρατηρείται αύξηση της τάξης του 32%, έναντι του αντίστοιχου περσινού τριμήνου. Η on-line αναζήτηση καταναλωτικών δανείων πριν την κρίση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, κάτι που άλλαξε καθώς η χώρα άρχισε να εισέρχεται σε περίοδο ύφεσης. Η τάση της βιομηχανίας των ηλεκτρονικών συναλλαγών σίγουρα στο μέλλον θα δυναμώσει, καθώς η χρήση smartphones από τους καταναλωτές με ενδιαφέρον ως προς τα τραπεζικά προϊόντα συνεχώς μεγαλώνει».


Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ


Στο Panel IV, με τίτλο: «Οι τάσεις στην ηλεκτρονική τραπεζική: δημιουργώντας την ηλεκτρονική τράπεζα του μέλλοντος», με συντονιστή τον Γιώργο Γεωργατζή, δημοσιογράφο, συμμετείχαν οι ομιλητές: Δρ Νικόλαος Γεωργικόπουλος, Επισκέπτης Καθηγητής Έρευνας, Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης-Stern School of Business & Ερευνητής Χρηματοοικονομικών, ΚΕΠΕ, Γιάννης Δοξαράς, Ιδρυτής & CEO, Warply, Φάνης Κουτουβέλης, CEO, Intale, Κωστής Σταυρόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, I Square (Apple).

Οι ομιλητές του τέταρτου πάνελ συζήτησαν σχετικά με τις μελλοντικές τάσεις στον χώρο της ηλεκτρονικής τραπεζικής, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως οι κατάλληλοι άνθρωποι μπορούν επαρκώς να αξιοποιήσουν την τεχνολογία με τη βοήθεια και της Πολιτείας, που οφείλει να διασφαλίσει τη διαφάνεια ως προς τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γεωργικόπουλος αναφέρθηκε στις προϋποθέσεις που καθιστούν το τραπεζικό λειτουργικό σύστημα βιώσιμο ενώ παρουσίασε έρευνα σχετικά με την απόδοση του ΦΠΑ από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που διασφαλίζει στο κράτος έσοδα. «Η τάση των mobile payments προϋποθέτει την αλλαγή κουλτούρας, με εργαλεία την απλότητα και την ασφάλεια. Για να έχουμε βιώσιμο τραπεζικό σύστημα πρέπει να επανέλθουν τα αποθεματικά στις τράπεζες, ώστε να υπάρξει ρευστότητα. Έτσι θα μπορέσουμε να μιλήσουμε και για υφιστάμενο digital banking. Ο συνδυασμός ενός απλοποιημένου συστήματος ΦΠΑ με ενιαίο χαμηλό συντελεστή και κινήτρων για διεύρυνση της χρήσης ηλεκτρονικών συναλλαγών μπορεί να συμβάλει στην απόδοση του ΦΠΑ, ώστε το κράτος να μη χάνει λεφτά».

 Ο κ. Δοξαράς, με τη σειρά του, μίλησε για το μέλλον που διαγράφεται στον χώρο των ηλεκτρονικών συναλλαγών και την κυρίαρχη τάση του NFC, που πλέον δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. «Η χρήση της πλατφόρμας μάς παρέχει κίνητρα για να πάμε παραπέρα. Στο άμεσο μέλλον θα δούμε λανσαρίσματα από μεγάλες εταιρείες όπου θα παρέχουν e-coupons ή Loyalty programmes, ώστε να ελκύσουν τους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές συναλλαγές. Ο πόλεμος των formats πλέον έχει τελειώσει. Το NFC έχει κερδίσει».

 Ο κ. Κουτουβέλης τόνισε την προσβασιμότητα ως το κριτήριο της αποτελεσματικής ανόδου της τάσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών, αλλά και τη φιλικότητα της πλατφόρμας ως προς τον χρήστη. «Η εισαγωγή της credit card πρώτα και μετά της debit “δαιμονοποίησε” τις πιστωτικές κάρτες. Το σχήμα που είναι πιο προσβάσιμο στον καταναλωτή θα επικρατήσει. Όποιο είναι πιο βολικό, άμεσο και φιλικό στον καταναλωτή θα κυριαρχήσει.

Ο κ. Σταυρόπουλος στάθηκε στην ανάγκη αλλαγής της κουλτούρας στον χώρο της ηλεκτρονικής τραπεζικής και στη δυναμική που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία από τη μεριά της. Επίσης, για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσίασε τη λειτουργία και χρήση του apple pay στην Ελλάδα, που όπως σημείωσε μπορεί να φέρει επανάσταση στα μέχρι τώρα δεδομένα στον χώρο των ηλεκτρονικών συναλλαγών, καθώς σύμφωνα με αναλύσεις ο τζίρος που πραγματοποιήθηκε την πρώτη μέρα του λανσαρίσματος του apple pay ξεπέρασε τον συνολικό τζίρο στον χώρο των mobile payments από το 2010 έως σήμερα. «Η τεχνολογία είναι ένας enabler, διευκολύνει και βελτιώνει τις τάσεις που υπάρχουν. Η αλλαγή κουλτούρας των Ελλήνων ως προς την εμπιστοσύνη των ηλεκτρονικών συναλλαγών μπορεί να αλλάξει αν του παρέχουμε εύκολες, αποδοτικές, εύχρηστες και ασφαλείς συναλλαγές, που εγγυώνται τη διασφάλιση της ιδιωτικότητάς του.


Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα των: Ένωση Θεσμικών Επενδυτών (ΕΘΕ), Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών (ΕΝΕΙΣΕΤ), Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), Ιnteractive Advertising Bureau (IΑΒ) και με την υποστήριξη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ).


Για ενημέρωση σχετικά με το πρόγραμμα, τους συνεργαζόμενους φορείς, τους χορηγούς επικοινωνίας και τους δημοσιογράφους του συνεδρίου:

Σοφία-Αφροδίτη Βουλγαράκη, Communication & PR Manager, Ethos Media SA, Τηλ.: 210 998 4901, e-mail:
voulgaraki.s@ethosmedia.eu


Περισσότερες πληροφορίες στο site: www.digitalbanking.ethosevents.eu


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥΔΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΛΙΑΣ
ΣΕ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΟ ΤΕΛΜΑ Η ΚΤΗΜΑΤΑΓΟΡΑ
ΔΕΛΤΑ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΡΙ ΚΡΙ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ
ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
DIGITAL BANKING CONFERENCE 2014
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ-ΜΕΡΟΣ ΙΙ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

 Όροι και προϋποθέσεις του site