Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Φεβρουάριος 2015-τ.409                              

ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΙΡΠΙΝΙΑΣ

ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ ΚΑΙ MARKETING ΤΗΣ HSBC ΕΛΛΑΔΟΣ


ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ Η ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ «ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ» ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΑΣ




του Γιώργου Καλούμενου


Τις τελευταίες αλλαγές και τις εξελίξεις που έχουν λάβει χώρα στον κλάδο του wealth management μετά τις συγχωνεύσεις στον εγχώριο τραπεζικό κλάδο, αλλά και την έντονη μεταβλητότητα που παρουσιάζουν την τελευταία διετία οι διεθνείς αγορές, καταγράφει ο επικεφαλής της HSBC Ελλάδος, Στέλιος Πιρπινιάς. Αναλύει τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα των προϊόντων και υπηρεσιών που η HSBC προσφέρει στους πελάτες της, ενώ περιγράφει το μέσο προφίλ τόσο των επενδυτικών συμβούλων της όσο και των πελατών που αυτοί εξυπηρετούν.


ΧΡΗΜΑ_Έχουμε περάσει σε μια περίοδο έντονης μεταβλητότητας των αγορών, τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο. Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του wealth manager για τους επενδυτές σε μια τέτοια περίοδο, αλλά και γενικότερα; Επίσης, βρισκόμαστε σε μια εποχή που σχεδόν καμία επένδυση δεν θεωρείται απόλυτα ασφαλής, όπως ίσχυε παλαιότερα. Με ποιον τρόπο αυτό το χαρακτηριστικό αλλάζει τη δουλειά και τον ρόλο του επενδυτικού συμβούλου στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως;


ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΙΡΠΙΝΙΑΣ_H μεταβλητότητα που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια, τόσο στην εγχώρια όσο και στην παγκόσμια αγορά, τόνισε ακόμη περισσότερο τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει ο προσωπικός συνεργάτης στον χώρο των επενδύσεων. Στην HSBC, χάρη στην έντονα πελατοκεντρική φιλοσοφία μας, προσαρμοζόμαστε στις προσωπικές ανάγκες των πελατών μας, μέσω της ύπαρξης ενός εξειδικευμένου προσωπικού συνεργάτη, ο οποίος ξεκινάει τη σχέση του με τον πελάτη από την πρώτη μέρα που ανοίγει λογαριασμό στην τράπεζα και βρίσκεται πάντα δίπλα του για να τον ενημερώνει για εξατομικευμένες προτάσεις. Παράλληλα, το παγκόσμιο δίκτυο της HSBC, το οποίο αποτελείται από χιλιάδες ειδικούς σε πολλούς διαφορετικούς εξειδικευμένους τομείς των επενδύσεων, στοχεύει στη διαρκή ενημέρωση και σωστή κατάρτιση της ομάδας των προσωπικών συνεργατών ως προς τον εντοπισμό και την αξιολόγηση των κατάλληλων επενδυτικών επιλογών, που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες και το επενδυτικό προφίλ των πελατών μας.


Χ_Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών και των προϊόντων που η HSBC προσφέρει στους πελάτες της και πώς αυτά βοηθούν τους επενδυτές να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους και να ελαχιστοποιήσουν το ρίσκο των επενδύσεών τους;


Σ.Π._Η HSBC τα τελευταία χρόνια επαναπροσδιόρισε την παγκόσμια τραπεζική υπηρεσία HSBC Premier και την έννοια του wealth management. Κι αυτό γιατί στο επίκεντρο της υπηρεσίας Premier βρίσκεται η έννοια της «προσωπικής οικονομίας» των πελατών μας. Αναφέρομαι φυσικά στις διάφορες σημαντικές πτυχές της ζωής, όπως τις αντιλαμβάνεται και τις αξιολογεί ο καθένας μας ξεχωριστά: την οικογένεια, τη δημιουργία περιουσίας, τη σταδιοδρομία, τον προσωπικό χρόνο, τις εμπειρίες που κάποιος επιθυμεί να αποκτήσει. Πρόκειται για μια διεθνή υπηρεσία που παρέχεται από την HSBC και προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες μας να εκμεταλλεύονται επενδυτικές ευκαιρίες μέσα από ένα δυναμικό διεθνές μείγμα επενδυτικών προϊόντων, με τον πιο αποτελεσματικό για εκείνους τρόπο. Έτσι λοιπόν, είμαστε στη θέση να διαθέτουμε για τους πελάτες μας επιλεγμένα επενδυτικά προϊόντα, τόσο της HSBC όσο και άλλων, παγκοσμίως γνωστών, επενδυτικών οίκων διαχείρισης κεφαλαίων. Ενδεικτικά να αναφέρω: Black Rock, JP Morgan, Pimco, Franklin Templeton, Schroders και Legg Mason. Όσον αφορά στα τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα, η HSBC στην Ελλάδα συνεργάζεται με την ασφαλιστική εταιρεία Allianz, στο πλαίσιο της διεθνούς συνεργασίας των δύο ομίλων.

Η συγκεκριμένη συνεργασία αφορά στην παροχή τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών αποκλειστικά σχεδιασμένων για τους πελάτες της HSBC. Οι πελάτες μας μπορούν να επιλέξουν μέσα από ένα ευρύ φάσμα σύγχρονων ασφαλιστικών προϊόντων την ασφάλιση των τραπεζικών συναλλαγών τους, όπως δάνεια, πιστωτικές κάρτες κ.λπ., καθώς και την κάλυψη πιο εξειδικευμένων αναγκών, όπως η υγεία, η συνταξιοδότηση και η προστασία της περιουσίας τους. Οι πελάτες της υπηρεσίας Premier εξυπηρετούνται αποκλειστικά από εξειδικευμένο προσωπικό συνεργάτη. Οι προσωπικοί συνεργάτες είναι καταρτισμένοι σε θέματα αγορών και wealth management, ώστε να παρέχουν εξατομικευμένη εξυπηρέτηση υψηλής ποιότητας, για την κάλυψη κάθε τραπεζικής ανάγκης των πελατών μας, από την απλούστερη έως την πιο σύνθετη. Ανάμεσα στα προνόμια που παρέχουμε στους Premier πελάτες μας βρίσκονται και οι υπηρεσίες Global View, Global Transfers και HSBC Mobile Banking, οι οποίες αξιοποιούν τη διεθνή υποδομή και τεχνογνωσία του ομίλου.

Πιο συγκεκριμένα, με τις υπηρεσίες Global View καιGlobal Transfers οι πελάτες μας μπορούν να παρακολουθούν και να διαχειρίζονται τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς που διατηρούν στην HSBC σε 35 χώρες του κόσμου και να πραγματοποιούν συναλλαγές μέσω του υπολογιστή τους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι πρόσφατα εμπλουτίστηκε και η υπηρεσία Internet Banking από την HSBC, μέσα από την οποία ο πελάτης έχει την ευκολία της online επένδυσης σε αμοιβαία κεφάλαια απευθείας από τη διαδικτυακή πλατφόρμα, σε τέσσερα απλά βήματα. Συνολικά, πρόκειται δηλαδή για ιδιαίτερα πολύτιμα εργαλεία στα χέρια όσων ακολουθούν τις νέες τάσεις και αναζητούν ευκαιρίες και λύσεις στις παγκόσμιες αγορές, χωρίς επιπλέον επιβαρύνσεις αλλά με ασφάλεια, ταχύτητα και αμεσότητα. Φυσικά, τα προνόμια Premier δεν σταματούν μόνο στους πελάτες αλλά επεκτείνονται και στην οικογένειά τους, αφού παρέχεται η δυνατότητα εξασφάλισης παροχών στα αγαπημένα τους πρόσωπα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Με την υπηρεσία Μobile Βanking οι ιδιώτες πελάτες στην Ελλάδα μπορούν κατεβάζοντας μία μόνο εφαρμογή, ένα application, να διαχειρίζονται μέσω smartphone συσκευών και tablet όλους τους HSBC λογαριασμούς και να πραγματοποιούν τραπεζικές συναλλαγές εύκολα και γρήγορα.

 Στην HSBC επιδιώκουμε μέσω της υπηρεσίας Premier να συνδεθούμε άρρηκτα στη συνείδηση του τραπεζικού κοινού με το wealth management. Θέλουμε οι πελάτες μας να μας θεωρούν τους ειδικούς στη διαχείριση στο wealth management, κάτι που πιστεύω ότι έχουμε χτίσει με σταθερά βήματα όλα αυτά τα χρόνια.


Χ_Ποιο είναι το οικονομικό προφίλ του μέσου πελάτη στον οποίο κυρίως απευθύνεστε;


Σ.Π._Στην HSBC απευθυνόμαστε σε όλους ανεξαιρέτως τους πελάτες, με ιδιαίτερη έμφαση όμως σε εκείνους που εκδηλώνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες wealth management. Αυτοί οι πελάτες συνήθως έχουν ήδη ιστορικό δραστηριοποίησης στον συγκεκριμένο τομέα, μέσα από επενδυτικά και τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα. Συχνά, έρευνες δείχνουν ότι οι πελάτες αυτοί επιλέγουν ως κύρια πηγή ενημέρωσής τους τον εξειδικευμένο οικονομικό Τύπο, αλλά ολοένα και πιο συχνά πλέον και το Διαδίκτυο. Συνήθως, αυτή η κατηγορία πελατών διατηρεί τραπεζικές σχέσεις με 2-3 τράπεζες, έτσι ώστε να υπάρχει πάντοτε η δυνατότητα σύγκρισης επιλογών αλλά και υπηρεσιών. Ακόμα, έχει παρατηρηθεί ότι ο πελάτης αυτός είναι αρκετά ενήμερος για τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις, αλλά και για τις κυρίαρχες τάσεις στον κλάδο μας. Τέλος, καταγράφεται επίσης σημαντική προτίμηση αυτής της κατηγορίας πελατών σε επενδυτικά χαρτοφυλάκια, τα οποία απαρτίζονται από εξειδικευμένες επενδυτικές επιλογές, ενώ πολλές φορές στόχος είναι η διασπορά όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντων αλλά και σε επίπεδο επιλογής διαχειριστή. Πάντως, αξίζει να αναφερθεί ότι η εμπειρία των τελευταίων ετών μάς έχει δείξει ότι στην εποχή μας είναι εξαιρετικά σύνθετη, και σε αρκετές περιπτώσεις ίσως και ανεπαρκής, η κατηγοριοποίηση πελατών με τις παραδοσιακές μεθόδους που χρησιμοποιούνταν κατά κόρον τα προηγούμενα χρόνια.


Χ_Έχετε ένα συγκεκριμένο μοντέλο που ακολουθείτε σε ό,τι αφορά τη διαχείριση χαρτοφυλακίου των πελατών σας και ποιο είναι αυτό; Τι περιθώρια υπάρχουν για διαφοροποίηση του μοντέλου; Επίσης, ποιος πραγματοποιεί τον επενδυτικό σχεδιασμό του μοντέλου που ακολουθείτε; Γίνεται από το ελληνικό γραφείο ή ακολουθείτε συγκεκριμένη στρατηγική, που προέρχεται από τα κεντρικά γραφεία του εξωτερικού;


Σ.Π._Στην HSBC είμαστε στη θέση, μέσω των εργαλείων wealth management που διαθέτουμε, να πραγματοποιούμε αναλυτικό χρηματοοικονομικό σχεδιασμό για τους πελάτες μας, να ανακαλύπτουμε τις ανάγκες τους και να τους προσφέρουμε εξατομικευμένες επενδυτικές λύσεις με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις επιθυμίες τους. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το ότι οι πελάτες μας έχουν τη δυνατότητα επιλογής μέσα από ένα ευρύτατο φάσμα επενδυτικών προϊόντων, τόσο από τις ανεπτυγμένες όσο και από τις αναδυόμενες αγορές, καθώς και από όλα τα επίπεδα διαβαθμίσεων επενδυτικού κινδύνου που επιθυμούν να αναλάβουν. Γενικότερα, θα λέγαμε ότι στόχος μας δεν είναι απλώς η σταθερότητα της «προσωπικής οικονομίας» των πελατών μας αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξή της.


Χ_Δώστε μας μια εικόνα του βιογραφικού ή του επαγγελματικού προφίλ των συμβούλων από τους οποίους απαρτίζεται το γραφείο σας; Ποιος είναι ο αριθμός τους, τα προσόντα τους, από πού είναι πιστοποιημένοι κ.λπ.;


Σ.Π._Στην HSBC δίνουμε έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αλλά και τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα των εξειδικευμένων προσωπικών συνεργατών. Έτσι λοιπόν, οι προσωπικοί μας συνεργάτες είναι πιστοποιημένοι με όλες τις απαραίτητες εσωτερικές και εξωτερικές πιστοποιήσεις, τόσο από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές –για παράδειγμα την Τράπεζα της Ελλάδος– όσο και από τις εσωτερικές υπηρεσίες του ομίλου μας σε παγκόσμιο επίπεδο. Όμως, είναι απαραίτητο να τονίσουμε ότι η ουσιαστική κατάρτιση των ανθρώπων μας, ιδίως των εξειδικευμένων προσωπικών συνεργατών, δεν περιορίζεται στις τυπικές πιστοποιήσεις, όσο κι αν αυτές έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, ανταποκρινόμενες στις ανάγκες υψηλής προσήλωσης σε ζητήματα κανονιστικής συμμόρφωσης της εποχής μας. Η εσωτερική διάρθρωσή μας και η εκμετάλλευση αποθεμάτων γνώσης και εμπειρίας του ομίλου μας εξασφαλίζουν τη συνεχόμενη αλλά και ουσιαστική κατάρτιση των ανθρώπων μας, με ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στην κάλυψη των αναγκών των πελατών μας.


Χ_Το γεγονός ότι είστε ξένη τράπεζα παρέχει κάποια επιπλέον πλεονεκτήματα στους επενδυτές που σας εμπιστεύονται;


Σ.Π._Η HSBC είναι μια διεθνής τράπεζα με 6.200 σημεία εξυπηρέτησης σε 74 χώρες, η οποία κατατάσσεται σήμερα στους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών wealth management παγκοσμίως. Είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους πελάτες μας πολλαπλές επενδυτικές επιλογές σε διεθνές επίπεδο και τον μοναδικό συνδυασμό των συγκριτικών πλεονεκτημάτων ενός παγκόσμιου ομίλου, όντας πλέον η μόνη παγκόσμια τράπεζα που παρέχει όλο το φάσμα των τραπεζικών υπηρεσιών στην Ελλάδα.


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΣΧΟΛΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
ΣΤΑ 100 ΔΙΣ. ΤΑ ΔΑΝΕΙΑΚΑ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΑ
ΔΕΙΚΤΗΣ GMCCI
ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ SAXO BANK
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΙΡΠΙΝΙΑΣ
VENTURE CAPITAL & PRIVATE EQUITY
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΧΡΗΜΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

 Όροι και προϋποθέσεις του site