Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάιος 2005                               Τεύχος 310

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Επαγγελματική προσέγγιση


Στον πρώτο χρόνο μετά την Ολυμπιάδα, αποδείχτηκε ότι οι απαισιόδοξες προβλέψεις της αγοράς για οικονομική ύφεση μετά από αυτή, ήταν σωστές, αλλά για άλλους λόγους, άσχετους με την Ολυμπιάδα. Η ελληνική οικονομία, που χρόνια τώρα βρίσκει τρόπους να ολισθαίνει προς την απαξίωση με σταθερά βήματα, θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης (νέα κυβέρνηση, αυστηρότερες προϋποθέσεις για την οικονομική σύγκλιση, προσπάθεια για καταπολέμηση της διαφθοράς - στα χαρτιά τουλάχιστον-) ωστόσο οι συνολικές ταξινομήσεις του 2004 ισοδυναμούν (σταθερά) με έναν μέσο μήνα των επιβατικών. Ελληνικοί ρυθμοί ανάπτυξης...
Ηαγορά των επαγγελματικών είναι μια σίγουρη στατιστική μέθοδος για να περιγράψει τη συμπεριφορά μιας εθνικής οικονομίας, αφού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα της χώρας. Στην Ελλάδα όμως η επιχειρηματικότητα όχι μόνο δεν έχει κίνητρα να αναπτυχθεί, αλλά τιμωρείται κιόλας. Σε αυτά τα πλαίσια και η αγορά των επαγγελματικών αυτοκινήτων παραμένει σε ετήσια βάση όση ένας μέσος εμπορικός μήνας της αγοράς των επιβατικών. Εντούτοις, μια μικρή αυξητική τάση υπάρχει για να κρατάει τις ελπίδες των ανθρώπων του χώρου, έστω και αν η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη φαίνεται να αργεί αρκετά ακόμη.
Έτσι, το 2004 έκλεισε με 22.494 μονάδες, τη στιγμή που το 12μηνο του 2003  σημειώθηκαν 17.681 ταξινομήσεις. Στον ίδιο ρυθμό όμως κινείται και το πρώτο τρίμηνο του 2005, που κατεγράφησαν 6.125 μονάδες, έναντι 5.606 μονάδων του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2003.
Όσον αφορά στο 2004 κορυφαίος εμπορικός μήνας αναδείχτηκε ο Νοέμβριος (μετά την Ολυμπιάδα δηλαδή), με 2.427 ταξινομήσεις, με δεύτερο τον Μάρτιο με 2.092 μονάδες και τρίτο τον Ιούνιο με 2.069 μονάδες. Οι υπόλοιποι μήνες κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα των 2.000 ταξινομήσεων, με τον Μάιο να φτάνει πιο κοντά (1.940 μονάδες) και τον Δεκέμβριο (που παραδοσιακά "χαρίζει" ταξινομήσεις στον Ιανουάριο) να κλείνει το χρόνο με τις λιγότερες πωλήσεις (1.496 μονάδες). Αντίστοιχα, στο πρώτο τρίμηνο του 2005 στην κορυφή των πωλήσεων βρίσκεται ο Ιανουάριος (με... την "προίκα" που λέγαμε) με 2.181 ταξινομήσεις, και ακολουθούν ο Μάρτιος (2.048 μονάδες) και ο Φεβρουάριος (1.896 ταξινομήσεις).
Όσον αφορά στις εταιρείες, ενδιαφέρον έχει να δούμε τις 10 πρώτες σε πωλήσεις ελαφρών φορτηγών για τα έτη 2003, 2004 και το πρώτο τρίμηνο του 2005, για να εξάγουμε τα συγκριτικά μας συμπεράσματα:


Είναι φανερό, ότι όλες οι εταιρείες σημείωσαν αύξηση, εκτός της Toyota και της Peugeot (το 2004 σημείωσε 326 ταξινομήσεις), ενώ οι  Nissan, Ford και Isuzu κατετάγησαν πρώτες στην ποσοστιαία αύξηση (και δεν είναι καθόλου τυχαία η παρουσίαση των pick-up τους).
Τα στατιστικά του περασμένου έτους συνεχίζουν δηλαδή με τον ίδιο κυρίως τρόπο και ρυθμό, με τις εταιρείες που παρουσίασαν νέα μοντέλα, και κυρίως pick-up να ανεβαίνουν στον εμπορικό δείκτη.
Τα στατιστικά του περασμένου έτους συνεχίζουν δηλαδή με τον ίδιο κυρίως τρόπο και ρυθμό, με τις εταιρείες που παρουσίασαν νέα μοντέλα, και κυρίως pick-up να ανεβαίνουν στον εμπορικό δείκτη.


Επαγγελματικά μοντέλα
Ας δούμε όμως ποια είναι τα καθιερωμένα μοντέλα στην αγορά των επαγγελματικών, δίνοντας μια προτεραιότητα σε μερικά αυτοκίνητα από εκείνα που αναμένεται να απασχολήσουν περισσότερο τις μικρές/μεσαίες επιχειρήσεις.


Citroen Jumpy
Περίοπτη θέση στη γκάμα των επαγγελματικών (και στη λίστα πωλήσεων, αφού κέρδισε τη δεύτερη θέση της αγοράς για το 2004) της Citroen κατέχει το Jumpy. Το γαλλικό μοντέλο έχει σχεδιαστεί με βάση να αποτελέσει έναν πολύτιμο βοηθό στον επαγγελματία που θα το επιλέξει, με κύρια φιλοδοξία του να προσφέρει στον κάτοχό του κορυφαία άνεση για μεγάλες αποστάσεις, καθώς και πρακτικότητα. Την ίδια φροντίδα έχουν λάβει η λειτουργικότητα και η εργονομία, ενώ το αυτοκίνητο διακρίνεται για την εύκολη οδήγησή του.
Επίσης, σημαντικό κομμάτι της πορείας του Jumpy στην αγορά, όπως εξάλλου και των άλλων οχημάτων της Citroen,  είναι και η εμπορική πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας, που βοηθάει σημαντικά στη διάθεσή τους.


Fiat Scudo
Το Scudo είναι ένα από τα πιο γνωστά και επιτυχημένα επαγγελματικά μοντέλα της Fiat. Καλύπτει δε την κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, αυτά δηλαδή με όγκο φόρτωσης της κλάσεως των 4 με 5 κυβικών και διαθέσιμου βάρους φόρτωσης 850 με 930 κιλών.
Το Scudo σχεδιάστηκε με σημείο εκκίνησης την προσοχή στη μελέτη της δυναμικής συμπεριφοράς του κάτω από όλες τις συνθήκες. Έτσι, εκτός από τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, η νέα γενιά προσφέρει καλύτερη άνεση, μεγαλύτερη ασφάλεια και μεγάλη ευκολία χρήσης. Όμως μεγάλη βαρύτητα δόθηκε και στην εργονομία και στην ηχομόνωση (οι πηγές θορύβου έγιναν αντικείμενο ειδικής μελέτης), ώστε το αυτοκίνητο να προσφέρει άνετες πολύωρες μετακινήσεις. Η δυνατότητα μεταφοράς ανέρχεται σε αντικείμενα με βάρος μεγαλύτερο των 930 κιλών και όγκο μεγαλύτερο των 5 κυβικών μέτρων. 


Fiat Ducato
Ένα μοντέλο με μεγάλη ιστορία είναι το Ducato, που στην έκδοση που κυκλοφορεί συνοδεύεται από αυξημένες φιλοδοξίες και ανάλογους στόχους. Είναι εξελιγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να καλύψει τη μεγάλη πλειοψηφία των επαγγελματιών, αφού έχει και την ευελιξία και είναι σχεδιασμένο για να μπορεί να ανταποκριθεί σε πολλαπλές αποστολές. Έτσι, υπόσχεται να προσφέρει στον κάτοχό του μεγάλη ευελιξία (προσφέρεται άλλωστε με πληθώρα επιλογών και εκδόσεων) και άνεση, κορυφαία μεταφορική δυνατότητα και πλούσιο εξοπλισμό. Προσφέρει επίσης μεγάλη προσοχή σε θέματα ασφάλειας. Όσον αφορά στην πρακτικότητα, οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό του είναι πολλές, η εργονομία επίσης πολύ καλή, ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο ιδιαίτερα πλούσιο και άνετο.


Ford Transit
Το Transit έχει κι αυτό τη δική του μακρόχρονη ιστορία στο χώρο των επαγγελματικών αυτοκινήτων. Αποτελούσε πάντα την αιχμή του δόρατος των αντίστοιχων μοντέλων της Ford, και κατέκτησε πολλές εμπορικές επιτυχίες. Σημαντική ενίσχυση δέχτηκε το προφίλ του στο τελευταίο μοντέλο, αφού είναι σχεδιασμένο και εξελιγμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να μετεξελιχθεί σε οποιαδήποτε, σχεδόν, επαγγελματική μορφή έχει ανάγκη ο ιδιοκτήτης του. Αυτός άλλωστε ήταν και ο πυρήνας γύρω από τον οποίο σχεδιάστηκε και "χτίστηκε" το αυτοκίνητο, αφού η Ford θέλησε με το Transit να δώσει λύσεις σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους.


Ford Tourneo Connect
Το πρόσωπο που θέλει να παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια η Ford στο χώρο των επαγγελματικών αυτοκινήτων είναι ένας, σχεδόν απόλυτος, συνδυασμός μεταξύ της επαγγελματικής ικανότητας, υπό πλήρες φορτίο και χωρίς κανένα συμβιβασμό σε θέματα ...συμπεριφοράς, με ένα οικογενειακό προφίλ που θα επιτρέπει στο χρήστη να μεταφέρει κοντά ή πολύ μακριά και την οικογένειά του. Κι αν η πρώτη απόπειρα ήταν ένα Transit με διαφορετικά αμαξώματα και πολλές ταυτότητες, το φιλόδοξο πρόγραμμα της εταιρείας "περνάει" σαφώς και στο Tourneo Connect, που κινείται στην ίδια γραμμή πλεύσης και φιλοδοξεί να "παντρέψει" την επαγγελματική και την προσωπική-οικογενειακή ιδιότητα. Αυτός είναι και ο λόγος που επιλέχθηκαν στοιχεία όπως η επιβατική σχεδίαση και η ευπλασία του εσωτερικού χώρου, αλλά και οι λιτές γραμμές και οι "καθαροί" χώροι. Έτσι, τα πίσω καθίσματα μπορούν να διπλωθούν μπροστά ή και να αφαιρεθούν τελείως, δημιουργώντας μεγάλο χώρο φόρτωσης για αποσκευές και εργαλεία. Όταν χρειάζεται όμως, το Tourneo Connect μπορεί να γίνει ένα άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο με χώρο για πέντε άτομα και τις αποσκευές τους και την ικανότητα να τους μεταφέρει εκτός των τειχών. Βαρύτητα δόθηκε στην εύκολη πρόσβαση των επιβατών και στο φόρτωμα και ξεφόρτωμα των εμπορευμάτων. Ο κινητήρας που επιφορτίζεται αυτό το έργο είναι της γνωστής οικογενείας των Zetec, και από 1,8 λίτρα αποδίδει 115 ίππους. 


Hyundai Van H1
Το Van H1 είναι η πρόταση της κορεάτικης εταιρείας στο χώρο του επαγγελματικού οχήματος. Η Hyundai, ακολουθώντας τις αρχές της λειτουργικότητας, της προσιτής τιμής και της πρακτικότητας, προτείνει στους επαγγελματίες ένα αυτοκίνητο με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, που φιλοδοξεί να καλύψει αποτελεσματικά όλες τις απαιτήσεις τους. Η κορεάτικη εταιρεία, άλλωστε, έχει σχεδιάσει έτσι το μοντέλο της ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις καθημερινές συνθήκες εργασίας, αφού θέλει να προσφέρει άνεση ικανή να κρατάει ξεκούραστο τον οδηγό, και τους όποιους επιβάτες βέβαια, εργονομία  που να τονίζει την πρακτικότητα, αλλά και καλή ηχομόνωση, για να μην κουράζει τον ιδιοκτήτη του.


Mercedes Vito
Ποντάροντας στο πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας και εργονομίας, το Vito διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που κάνουν στη χώρα μας θελκτική τη φίρμα Mercedes. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκονται τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης, αφού η γερμανική εταιρεία επιθυμεί με το Vito να μεταφέρει οδηγό και επιβάτες ξεκούραστα και άνετα, κινούμενο προς επιβατικές κατευθύνσεις. Παράλληλα, ο χώρος φόρτωσης έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να φορτώνεται χωρίς μεγάλο κόπο και χωρίς να δημιουργεί περιορισμούς, όσο αυτό είναι δυνατό, αυξάνοντας τη χρηστικότητά του. Ο εξοπλισμός με τον οποίο προσφέρεται, σαν βασικός και σαν έξτρα, είναι επίσης προσανατολισμένος στην άνεση και στην επιβατική αίσθηση, ενώ η Mercedes ποντάρει βέβαια πολλά και στο σήμα που έχει το αυτοκίνητο στο καπό, που χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης στη χώρα μας.


Peugeot Boxer
Το Boxer είναι ένα από τα παραγόμενα μοντέλα της συμφωνίας για βιομηχανική συνεργασία που υπογράφηκε το 1978 μεταξύ της Peugeot και της Fiat. Η πρώτη φορά που το όνομα Boxer εκπροσώπησε μοντέλο της γαλλικής εταιρείας ήταν το 1994. Από τότε μέχρι σήμερα το αυτοκίνητο έβγαλε ασπροπρόσωπη την Peugeot, όχι μόνο στη γαλλική αγορά αλλά και στην ευρωπαϊκή. Με το πέρασμα των ετών το Boxer εξελίχτηκε σε ένα μοντέλο που χρησιμοποιούσε όλο και πιο πολύ επιβατικές λύσεις, ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή άνεση σε όλα τα επίπεδα και πολύ υψηλή εργονομία. Στο σημερινό μοντέλο η αισθητική ανησυχία ήταν αυτή που επηρέασε το σχεδιασμό της εξωτερικής όψης, όπως και του εσωτερικού, σε συνδυασμό και με τη δυνατότητα ενσωμάτωσης ενός πολύ καλού πακέτου εξοπλισμού. Το γαλλικό μοντέλο προσφέρεται σε μια μεγάλη γκάμα αμαξωμάτων και κινητήρων, ώστε να προσαρμόζεται εύκολα σε κάθε είδους ανάγκη.


Toyota Hiace
Το Hiace είναι ο εκπρόσωπος της Toyota στο χώρο που καλύπτει τις ανάγκες διανομών των επιχειρήσεων. Το ιαπωνικό μοντέλο προσφέρεται με ανανεωμένη εμφάνιση και προσφέρει μεγαλύτερα διαστήματα ανάμεσα στα service. Επίσης διαθέτει μονή ή δίφυλλη πίσω πόρτα που ανοίγουν πλήρως (κατά 180 μοίρες). Το χαμηλό δάπεδο φόρτωσης διευκολύνει τη φόρτωση και εκφόρτωση εμπορευμάτων ακόμα και με τη βοήθεια περονοφόρου. Το Hiace διατίθεται με συρόμενες πόρτες μεγάλου ανοίγματος και στις δύο πλευρές του οχήματος. Παράλληλα, οι σύγχρονοι κινητήρες του Hiace έχουν φέρει, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, σε πιο χαμηλά επίπεδα το λειτουργικό κόστος χρήσης και τις απαιτήσεις για συντήρηση. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει το νέο πετρελαιοκινητήρα 2,5 λίτρων D-4D τεχνολογίας Common Rail άμεσου ψεκασμού, που διατίθεται σε δύο εκδόσεις (88 ή 102 ίπποι), ή το βενζινοκινητήρα 2,7 λίτρων με 144 ίππους. Η προσπάθεια για περισσότερη αίσθηση επιβατικού ενισχύεται από την προσεκτικά σχεδιασμένη, όπως μας ενημερώνει η εταιρεία, θέση οδήγησης και τον ευκολοδήγητο χαρακτήρα.


Opel Movano
Ένα ιδιαίτερα σύγχρονο και άνετο επαγγελματικό αυτοκίνητο πρόσθεσε στη γκάμα της η Opel με το Movano. Οι κινητήρες του αυτοκινήτου είναι υπερτροφοδοτούμενοι πετρελαιοκινητήρες με τεχνολογία common-rail. Ονομαστικά, στην εγχώρια γκάμα του μοντέλου βρίσκονται ο 1.9 DTi με 82 ίππους, ο 2.5 DTi με 100 ή 115 ίππους, ο 2.2 DTi με 90 ίππους και ο 3.0 DTi με 136 ίππους. Το Movano καλύπτει τις ανάγκες μια μεγάλης γκάμας επαγγελματιών, καθώς διατίθεται σαν Van, combi, chassis cab ή σαν λεωφορείο. Καλύπτει δε τρεις κατηγορίες για κλίμακα βάρους,  τρία ύψη και τρία μεταξόνια. Η εξέλιξη του αυτοκινήτου βασίζεται πάνω σε μοντέρνες ανάγκες, όπως ο προορισμός του κόστους, και σε αυτό βοηθάει πολύ το 6τάχυτο κιβώτιο. Ένας τομέας που φυσικά δεν μπορούσε παρά να προσεχτεί ιδιαίτερα είναι η ασφάλεια, έτσι το Movano διαθέτει δίσκους σε όλους τους τροχούς και νέας γενιάς ABS. Επίσης, προτεραιότητα δόθηκε στην εργονομία και στην άνεση που προσφέρει η καμπίνα.


VW Transporter
Το Transporter είναι ένα μοντέλο από εκείνα που το όνομά τους υπάρχει δεκαετίες τώρα στην ελληνική αγορά, συνοδεύοντας επαγγελματίες κάθε γενιάς. Βασιζόμενο λοιπόν στο όνομά του, που χαίρει μεγάλης εκτίμησης στη χώρα μας, το Transporter συνεχίζει την πορεία του, προσφέροντας στον ιδιοκτήτη του ποιότητα, άνεση και αξιοπιστία. Διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ και οι προσφερόμενες εκδόσεις είναι πολλές.


VW Caddy
Το Caddy έχει συνδέσει το όνομα της VW με την επιτυχία και την καλή φήμη στο χώρο των ελληνικών επαγγελματικών μοντέλων. Παίρνοντας τη σκυτάλη από τη φήμη που είχε αφήσει το Transporter, έγινε σιγά σιγά ο πιο δημοφιλής εκπρόσωπος της VW στους πίνακες των ελληνικών επαγγελματικών ταξινομήσεων. Το γερμανικό μοντέλο διαθέτει φυσικά όλα τα χαρακτηριστικά και την αύρα της μητρικής VW, που διαθέτει αρκετό κύρος στη χώρα μας, ενώ στοχεύει στο να καλύψει μια μεγάλη γκάμα επαγγελματιών, αφού υπόσχεται άνεση και λειτουργικότητα στον ιδιοκτήτη του. Το Caddy θέλει να έλξει τους επαγγελματίες με χαρακτηριστικά που έχουν σχέση με την άνεση (σε μικρές και μεγάλες αποστάσεις), την αξιοπιστία και τη φιλικότητα. Η κίνηση στις αστικές μετακινήσεις πραγματοποιείται με ευκολία, καθώς το μήκος του αυτοκινήτου του εξασφαλίζει ευελιξία, ενώ και ο χώρος φόρτωσης είναι χρηστικός.

  Περιεχόμενα
Άρθρο: Οικονομική πολιτική δια... χειρός Χριστοδούλου
Άρθρο: Ξένες Άμεσες Επενδύσεις στην NΑ Ευρώπη
Άρθρο: Συνταγματική διάταξη... αντί συνταγματική
Άρθρο: Πώς μπορούμε εύκολα να μετράμε τον κίνδυνο χρηματιστηριακών δεικτών και μετοχών;
Αφιέρωμα: Ακτοπλοΐα Τα δυσκολότερα ανήκουν στο παρελθόν
Αφιέρωμα: Βαριά βιομηχανία «Κρατάει» γερά
Αφιέρωμα: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Αφιέρωμα: ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Αφιέρωμα: ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ!
Editorial: Στενεύουν τα περιθώρια για την κυβέρνηση
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
Επενδύσεις: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
Επενδύσεις: Σοφοκλέους: Ώρα για άμυνα και επαγρύπνηση
Άρθρο: Απόσπασμα από την Έκθεση του Διοικητή της ΤτΕ κ. Νικόλαου Γκαργκάνα για την ελληνική οικονομία

 Όροι και προϋποθέσεις του site