Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Απρίλιος 2005                               Τεύχος 309

Ταχυμεταφορές
Δύσκολες ώρες περνά ο κλάδος των ταχυμεταφορών, όχι γιατί αντιμετωπίζει πρόβλημα ζήτησης, αλλά κυρίως γιατί η συντριπτική πλειονότητα των εταιριών του κλάδου υποχρεώνεται σε ζημιογόνα αποτελέσματα. Από τις 160 περίπου αδειοδοτημένες εταιρίες, είναι ζήτημα αν υπάρχουν δέκα που είτε εγγράφουν κέρδη, είτε βρίσκονται στο break even.
Και πώς να μη γίνεται αυτό, όταν:
1. Aριθμός των εταιριών είναι υπερβολικά μεγάλος και μάλιστα πολλές από αυτές τις εταιρίες τιμολογούν κάτω του κόστους. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, το 2000 η μέση τιμή για μεταφορά στην επαρχία ήταν 1.765 δρχ. και σήμερα είναι αρκετά κάτω από τα 5 ευρώ. Δηλαδή υπάρχει πτώση τιμών, παρά τη μεγάλη άνοδο του κόστους που μεσολάβησε σε μισθούς, λοιπά έξοδα και φυσικά τα καύσιμα, η τιμή των οποίων έχει εκτοξευθεί στα ύψη... Οι τιμές μάλιστα είναι πολύ πιο χαμηλές, για μεγάλους πελάτες.
2. Παράγοντες του κλάδου κατηγορούν την Ε.Ε.Τ.Τ. (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυμεταφορών) για «χαλαρή» εποπτεία, καθώς εργασίες ταχυμεταφορών γίνονται παράνομα από ΚΤΕΛ, καράβια, Ο.Σ.Ε., Ολυμπιακή Αεροπορία, ταξί, κ.λπ.).
Από τα δυσμενή αποτελέσματα των εταιριών του κλάδου κατά τα τελευταία χρόνια, επλήγησαν και επιχειρηματίες άλλων κλάδων που τοποθετήθηκαν στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας και στις αρχές της τρέχουσας, πιστεύοντας ότι υπήρχαν περιθώρια κερδοφορίας και συνεργειών με τις δικές τους δραστηριότητες.
Πώς όμως θα μπορούσε να αναστραφεί η κατάσταση; Οι συγχωνεύσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια κάποια λύση, αλλά κυρίως χρειάζεται ένας εξορθολογισμός της αγοράς.
Παρόλα αυτά, οι ταχυμεταφορές στην Ελλάδα εξελίσσονται σε μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά, τόσο από πλευράς όγκου πωλήσεων όσο και από πλευράς απασχολούμενων ατόμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών, περίπου 17.000 άνθρωποι εργάζονται στα ΕΛ.ΤΑ. (Ταχυμεταφορές) και τις ιδιωτικές εταιρίες courier, παρέχοντας στους πελάτες τη δυνατότητα αποστολής απλής αλληλογραφίας έως και ογκωδών δεμάτων στα πιο απομακρυσμένα σημεία και μέσα στο μικρότερο δυνατό χρόνο. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφορών εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Αμερική στις αρχές της δεκαετίας του ’70, με σκοπό να προσφέρουν διαφοροποιημένες υπηρεσίες από αυτές που παρείχαν μέχρι τότε τα ταχυδρομεία. Στην Ελλάδα, η αντίστοιχη κίνηση έγινε στα τέλη της δεκαετίας του ’70, με στόχο κατ’ αρχάς τον τομέα των επιχειρήσεων, ενώ σήμερα αποτελούν έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους στη χώρα μας, με περισσότερες από 220 επιχειρήσεις να δραστηριοποιούνται στην αγορά, η οποία σε αξία υπολογίζεται ότι αγγίζει συνολικά τα 190-200 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Η προοδευτική μείωση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών κατέστησε τις εταιρίες courier πιο προσιτές στο ευρύ κοινό, διευρύνοντας το πελατολόγιό τους. Σημαντική είναι επίσης η ανάπτυξη των ταχυμεταφορών εξωτερικού, με πέντε μεγάλες εταιρίες να μονοπωλούν αυτή τη δραστηριότητα, παρουσιάζοντας ραγδαία αύξηση μεγεθών σε ετήσια βάση. Η θετική πορεία του κλάδου ενισχύθηκε και από την ενοποίηση της ευρωπαϊκής αγοράς και την αύξηση του ενδοκοινοτικού εμπορίου, που έδωσαν ώθηση στις συναλλαγές μεταξύ των επιχειρήσεων. Επίσης η διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου και γενικά των αγορών από απόσταση (mail order) συντέλεσαν θετικά στην ανάπτυξη του κλάδου. Το συνολικό μέγεθος της αγοράς εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται στο προσεχές μέλλον, εμφανίζοντας ωστόσο φθίνοντα ρυθμό, δεδομένου του ότι η αγορά ωριμάζει και οργανώνεται.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική κλαδική μελέτη της ICAP, το μέγεθος της εγχώριας αγοράς αναπτύχθηκε κατά την περίοδο 1991-2001 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης κατά 33%, ενώ διαφαίνεται η ύπαρξη περιθωρίων για περαιτέρω ανάπτυξη.
Οι παράγοντες που εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στη θετική εξέλιξη του κλάδου είναι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου–που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα πρώτα του βήματα-αλλά και η ευρύτερη αναγνώριση των ωφελειών από τη χρήση των ταχυμεταφορικών εταιριών τόσο σε χρόνο όσο και σε αξιοπιστία. Σύμφωνα με τη μελέτη και τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς για τη διετία 2005-2006, προβλέπεται πως το συνολικό μέγεθος της αγοράς θα παρουσιάσει αύξηση κατά 50 εκατ. ευρώ, αλλά ο ρυθμός ετήσιας αύξησης εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στο 20%.
Παρά την άνθηση, ωστόσο, η αγορά αυτή δεν έχει προσαρμοστεί ακόμα στο Κανονιστικό Πλαίσιο που έχει υιοθετήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, το οποίο θα μπορούσε να της δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση. Για το σκοπό αυτό, ο υφυπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών κ. Τάσος Νεράντζης, μιλώντας σε ημερίδα που διοργάνωσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), υποσχέθηκε ότι θα προωθηθούν άμεσα 3 υπουργικές αποφάσεις που θα διορθώσουν την κατάσταση. Η πρώτη θα αφορά στις έρευνες για διαπίστωση τυχόν παραβάσεων, η δεύτερη την εξέταση των καταγγελιών από πλευράς καταναλωτών και η τρίτη τη διασφάλιση των αποκλειστικών δικαιωμάτων των ΕΛ.ΤΑ. Όπως γίνεται αντιληπτό, το νέο κανονιστικό πλαίσιο στρέφεται γύρω από την προστασία των δικαιωμάτων του πελάτη-καταναλωτή (είτε είναι ιδιώτης είτε επιχείρηση), που μέχρι σήμερα παραμένουν ασαφή. Αυτό αναβαθμίζει αυτομάτως και τον ρόλο της ΕΕΤΤ ως φορέα ελέγχου της αγοράς, κάτι που έχει ήδη γίνει με επιτυχία στην απελευθερωμένη αγορά των τηλεπικοινωνιών. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου, τα κυριότερα προβλήματα σχετίζονται τόσο με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των εταιριών όσο και με εξωγενείς παράγοντες, όπως ο αποκλεισμός του κέντρου λόγω των πεζοδρομήσεων, που καθιστούν αδύνατη την προσέγγισή του σε μια περιοχή με υψηλή ζήτηση υπηρεσιών courier, δεδομένα που περιορίζουν τη λειτουργία τους.
Η απουσία ενιαίου θεσμικού πλαισίου ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπιζε ο κλάδος των ταχυμεταφορών από την ίδρυση των πρώτων εταιριών μέχρι πρόσφατα. To 1998 έγινε προσπάθεια ρύθμισης της αγοράς και επίλυσης των προβλημάτων, καθώς διακρίθηκαν οι γενικές ταχυδρομικές υπηρεσίες και η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία. Από το νόμο, φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας ορίζονται τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ενώ αρμόδια για την εποπτεία της ταχυδρομικής αγοράς είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία εξουσιοδοτείται να χορηγεί κατόπιν αιτήσεως τις άδειες λειτουργίας στις επιχειρήσεις ταχυμεταφορών, με κύριο κριτήριο την επαγγελματική αξιοπιστία και ικανότητα.
Σύμφωνα ωστόσο με παρατηρήσεις των εμπλεκόμενων στον κλάδο, αρκετές μικρές επιχειρήσεις τοπικού χαρακτήρα λειτουργούν χωρίς τις προβλεπόμενες άδειες
και άρα χωρίς τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις, δημιουργώντας αφενός προβλήματα και σύγχυση στον μέσο πελάτη, αλλά και συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού για την υπόλοιπη αγορά. Ένα θεσμικό ζήτημα που επίσης απασχολεί τη λειτουργία των ιδιωτικών εταιριών ταχυμεταφορών, είναι οι υποχρεώσεις που προκύπτουν από τον «ειδικό λογαριασμό αποζημίωσης για την υποχρέωση καθολικής υπηρεσίας», με φορέα διαχείρισης την ΕΕΤΤ, καθώς σε περίπτωση ελλείμματος των ΕΛΤΑ από την παροχή καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, καλούνται όλες οι ιδιωτικές ταχυδρομικές εταιρίες που διαθέτουν γενική ή ειδική άδεια λειτουργίας, να συνεισφέρουν στην κάλυψη του. Σημειώνεται ότι πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση προχώρησε και στην απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς.


Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
Στην Ελλάδα, με βάση το εύρος του δικτύου και το είδος των αποστολών, ο κλάδος των ταχυμεταφορών μπορεί να διακριθεί σε τρεις κατηγορίες. Ειδικότερα, υπάρχει η κατηγορία των εταιριών που εκτελούν διεθνείς ταχυμεταφορές. Οι επιχειρήσεις που ειδικεύονται, κυρίως ή αποκλειστικά, στις αποστολές εξωτερικού είναι κυρίως θυγατρικές ή υποκαταστήματα ξένων πολυεθνικών εταιριών του χώρου.
Κυρίαρχη θέση σ’ αυτή την κατηγορία έχουν οι εταιρίες DHL, TNT και UPS. Το σημαντικό πλεονέκτημα αυτών των εταιριών είναι το παγκόσμιας εμβέλειας δίκτυό τους, αλλά και η υποστήριξη από τις μητρικές τους εταιρίες τόσο σε μέσα (αεροσκάφη) και τεχνογνωσία, αλλά και στη διεθνή πελατειακή βάση.
Επίσης στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις που εκτελούν ταχυμεταφορές εντός της επικράτειας και βασίζονται στο δίκτυο των τοπικών αντιπροσώπων και των υποκαταστημάτων που διαθέτουν. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν εταιρίες ελληνικών συμφερόντων και διαφόρων μεγεθών, όπως η ACS, αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις.
Η τρίτη κατηγορία σύμφωνα με τη μελέτη της ICAP είναι οι τοπικές, στην οποία περιλαμβάνονται η πλειονότητα των επιχειρήσεων του κλάδου που δραστηριοποιούνται κυρίως στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα και είναι μικρού μεγέθους.
Τα τελευταία χρόνια, η τάση για συνεργασίες μεταξύ των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών εμφανίζεται ενισχυμένη, καθώς οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικές κατηγορίες αποστολών συνεργάζονται για την αλληλοκάλυψη των κενών που υπάρχουν, τόσο στις προσφερόμενες υπηρεσίες όσο στα υπάρχοντα δίκτυά τους. Πέρα από τις συνεργασίες, η αναπόφευκτη συγκέντρωση, όσο η αγορά ωριμάζει, αναμένεται να δημιουργήσει λιγότερους και ισχυρότερους παίκτες, οι οποίοι θα μοιράζονται τα μερίδια της αγοράς. 


Ταχυμεταφορές EΛΤΑ
Στην ελληνική αγορά ταχυμεταφορών εκτός των επιχειρήσεων ιδιωτικών συμφερόντων, προσφάτως άρχισαν να δραστηριοποιούνται και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, μέσω της θυγατρικής τους εταιρίας Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ. Η νέα θυγατρική ιδρύθηκε το 2000 και στις αρχές του 2001 απορρόφησε τις υπηρεσίες EMS (Express Mail Service) και Πόρτα-Πόρτα, ενώ ο κύριος όγκος του κύκλου εργασιών της αφορά σε παρεχόμενες υπηρεσίες αποστολής εγγράφων και δεμάτων προς το δημόσιο τομέα. Σε ό,τι αφορά στη χρήση του 2003, η εταιρία εμφανίζει για πρώτη φορά μικρή κερδοφορία, υπερβαίνονας ωστόσο σημαντικές ζημιές έναντι της χρήσης του 2002. Συγκεκριμένα, οι Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ, εμφανίζουν κύκλο εργασιών ύψους 14,257 εκατ. ευρώ, έναντι 11,502 εκατ. ευρώ το 2002, σημειώνοντας σημαντική αύξηση. Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων, η εταιρία εμφανίζει για πρώτη φορά κέρδη ύψους 100.915 χιλ. ευρώ, από ζημιές ύψους 3,931 εκατ. ευρώ το 2002. Η εξέλιξη αυτή, εν πολλοίς, επετεύχθη από τη δραστική αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους της εταιρίας, το οποίο στη χρήση του 2002 εμφανιζόταν αρνητικό! Μείωση επίσης εμφάνισαν τα διοικητικά και λειτουργικά έξοδα, αποδεικνύοντας ότι στο βαθμό που η εταιρία αναπτύσσεται παράλληλα, οργανώνεται, αναδιαρθρώνεται και λειτουργεί με ανταγωνιστικότερο τρόπο.


ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Πέρα από την απαραίτητη ταχύτητα και αξιοπιστία στην παράδοση εγγράφων, και δεμάτων, οι δραστηριοποιούμενες εταιρίες αναζητούν τη διαφοροποίηση είτε στο κόστος είτε στην παροχή υπηρεσιών, προκειμένου να διακριθούν. Οι εταιρίες του κλάδου ειδικεύονται, κατά βάση, στη διακίνηση αλληλογραφίας, μικροδεμάτων και δεμάτων εντός ή εκτός Ελλάδας, ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Αρκετές επίσης επιχειρήσεις αναλαμβάνουν εισπράξεις και αντικαταβολές υπέρ τρίτων ή συνεργάζονται με ιδιωτικές επιχειρήσεις, αλλά και δημόσιους οργανισμούς.
Οι ταχυμεταφορές εσωτερικού, που χρησιμοποιούν κατά βάση το οδικό δίκτυο, αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Ηγετικό μερίδιο στην αγορά των ταχυμεταφορών εντός εθνικών συνόρων κατέχει η αμιγώς ελληνική εταιρία ACS, η οποία ιδρύθηκε το 1981 και σήμερα, πέρα από ισχυρή αναγνωρισιμότητα στην επικράτεια με ευρύτατο δίκτυο καταστημάτων, εμφανίζει και αυξητικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η ανάπτυξή της προσέλκυσε επίσης συνεργασίες στο επίπεδο της αλληλοκάλυψης δικτύων (π.χ. με την DHL), αλλά και στην ευρύτερη αγορά, καθώς στο δίκτυό της προσφέρονται επίσης οι τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες της Q-Telecom.
Παρόλα αυτά, το 2003 η εταιρία, η οποία ελέγχεται μετοχικά από τον επιχειρηματία Β. Φέσσα, του ομίλου Infoquest, αντιμετώπισε προβλήματα στη λειτουργία του δικτύου της, καθώς οι αρκετοί franchisees της ACS, τέθηκαν εκτός, δημιουργώντας την ανάγκη αναδιάρθρωσης, σύναψης νέων συνεργασιών και δημιουργίας νέων σημείων πρακτόρευσης. Σημειώνεται ότι η εταιρία δικαιώθηκε, καθώς κρίθηκε παράνομη η χρήση από τη Γενική Ταχυδρομική 53 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, τα οποία ανήκουν στην εταιρία ταχυμεταφορών ACS, με τη Νο 6350/15.09.04 απόφαση ασφαλιστικών μέτρων. Υπενθυμίζεται ότι απ’ τον Ιανουάριο του 2004 τα συγκεκριμένα καταστήματα της ΑCS είχαν καταληφθεί και χρησιμοποιούνταν παράνομα απ’ τη Γενική Ταχυδρομική. Η συγκεκριμένη απόφαση είναι η δεύτερη θετική, κατά σειρά, που δικαιώνει την ACS, ενώ εκκρεμεί ακόμη πλήθος ποινικών και αστικών υποθέσεων εναντίον της Γενικής Ταχυδρομικής εκ μέρους της ACS. H DHL Hellas, θυγατρική της ομώνυμης πολυεθνικής εταιρίας ταχυμεταφορών παγκόσμιας εμβέλειας, εισήγαγε ουσιαστικά τον τομέα των ταχυμεταφορών, καθώς δραστηριοποιείται εγχωρίως από το 1978, φθάνοντας σήμερα να διαθέτει συνολικά 200 σημεία παροχής υπηρεσιών και ηγετικό μερίδιο στις αποστολές εξωτερικού. Σημαντικό στοιχείο που συνέβαλε στην ανάπτυξή της είναι αφενός η υποστήριξη σε τεχνογνωσία και διεθνή εμβέλεια από τη μητρική εταιρία, αλλά και των επενδύσεών της σε αποθηκευτικούς χώρους και τεχνολογία. Δεδομένου του ότι όσο η τεχνολογία αναπτύσσεται, αλλά και οι απαιτήσεις αυξάνονται, η εταιρία εισάγει νέους τρόπους διαχείρισης και ελέγχου των αποστολών, με στόχο αφενός την αύξηση της αποτελεσματικότητάς της και την προσφορά προηγμένων υπηρεσιών προς τους πελάτες της. Η ΤΝΤ Express Ελλάδας αποτελεί υποκατάστημα της ομώνυμης πολυεθνικής, η οποία θεωρείται ηγέτης της αγοράς ταχυμεταφορών παγκοσμίως. Ιδρύθηκε το 1989 στην Ελλάδα και διαθέτει δικό της αεροσκάφος, στόλο 103 αυτοκινήτων για οδικές μεταφορές, τρία υποκαταστήματα και οργανωμένο δίκτυο αντιπροσώπων σε όλη την επικράτεια. Πρόσφατα, στις εξειδικευμένες υπηρεσίες της προσέθεσε την καθημερινή οδική μεταφορά από και προς την Ελλάδα, διασυνδέοντας την τοπική αγορά με 30 χώρες. Ενισχυμένη θέση στην ελληνική αγορά αποκτά και η Fedex, η μεγαλύτερη εταιρία ταχυμεταφορών παγκοσμίως. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» η παρουσίαση της νέας, απευθείας πτήσης της FedEx Express προς την Ελλάδα και του αεροσκάφους τύπου Airbus A310 200 Freighter, που θα πραγματοποιεί την εν λόγω πτήση. Με την κίνηση αυτή, η FedEx Express, υποστηρίζει τη στρατηγική της για μεγαλύτερη ενδυνάμωση των διηπειρωτικών υπηρεσιών της στην Ευρώπη. Οι αυξητικοί ρυθμοί ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς, η ανερχόμενη θέση της στην παγκόσμια αγορά και η συνεχής προσπάθεια της FedEx Express για μείωση των χρόνων αποστολής αποτέλεσαν τους βασικούς παράγοντες επιλογής της Ελλάδας ως σταθμό εξυπηρέτησης των πελατών της FedEx Express από την Ασία, τις Η.Π.Α. και πολλά μέρη της Ευρώπης. Η Ελλάδα, βάσει των προβλέψεων, παρουσιάζει ένα σημαντικό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης του ΑΕΠ της τάξης του 2,5% έως 4,3% μέχρι το 2007. Σύμφωνα με την ανεξάρτητη ιδιωτική εταιρία προβλέψεων, Global Insight, το 2004 οι εισαγωγές που θα γίνουν στην Ελλάδα από όλο τον κόσμο, προβλέπεται να αυξηθούν κατά 23%, ενώ η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών προβλέπεται να ξεπεράσει το 22%. Μέρος αυτής της ανάπτυξης οφείλεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες, που φέτος επιστρέφουν πάλι στην Ελλάδα, η διοργάνωση των οποίων προβλέπεται ότι θα αποφέρει σημαντική αύξηση στο εμπόριο και στις συναλλαγές. Δεδομένου του ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη σε συστήματα μεταφορών και logistics για τη σύνδεση της Ελλάδας με τον υπόλοιπο κόσμο (το 45% της εισερχόμενης κίνησης στην Ελλάδα προέρχεται από τις ευρωπαϊκές χώρες, περίπου το 30% προέρχεται από τις Η.Π.Α. και το 20% από την Ασία), η διοίκηση της FedEx έκρινε στρατηγικής σημασίας την τοποθέτηση ειδικού αεροσκάφους αερομεταφορών στην Ελλάδα, τόσο για την εξυπηρέτηση των εγχώριων αναγκών και υπηρεσιών όσο και για την εξυπηρέτηση τρίτων χωρών και προορισμών. Ήδη από τις 2 Μαρτίου, το αεροσκάφος της FedEx Express θα εκτελεί 6 δρομολόγια εβδομαδιαίως από και προς την Αθήνα. Τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται με το αεροσκάφος τύπου Airbus A310 200 Freighter, το οποίο έχει δυνατότητα φόρτωσης και μεταφοράς φορτίου συνολικού βάρους 37.200 κιλών. Τα δρομολόγια του Airbus θα εκτελούνται καθημερινά από Τρίτη έως Παρασκευή και Σάββατο και θα μειώσουν το χρόνο παράδοσης των αποστολών από όλο τον κόσμο στην Ελλάδα κατά μία ολόκληρη ημέρα. Με ετήσια κέρδη της τάξης των 23 δις δολ., η FedEx Corporation αποτελεί τον πρώτο πάροχο υπηρεσιών στους τομείς των μεταφορών, του ηλεκτρονικού εμπορίου και της διαχείρισης προμηθειών. Η εταιρία προσφέρει ολοκληρωμένες επιχειρηματικές λύσεις, μέσω ενός δικτύου θυγατρικών που λειτουργούν ανεξάρτητα και είναι οι εξής: FedEx Express, η μεγαλύτερη εταιρία ταχυμεταφορών στον κόσμο, FedEx Ground, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία επίγειων μεταφορών μικρών αντικειμένων στη Βόρεια Αμερική, FedEx Freight, η μεγαλύτερη εταιρία τοπικών μεταφορών μικρών φορτίων στις ΗΠΑ, FedEx Custom Critical, η μεγαλύτερη εταιρία κατεπειγόντων και εκτάκτων αποστολών στη Βόρεια Αμερική και FedEx Trade Networks, η μεγαλύτερη εταιρία εκτελωνισμού και παροχής υπηρεσιών διεθνών μεταφορών φορτίων και εμπορικών διευκολύνσεων στη Βόρεια Αμερική. Η FedEx καταλαμβάνει την υψηλότερη θέση στη μελέτη της J.D. Power and Associates με τίτλο «2002 Small Package Delivery Service Business Customer Satisfaction StudySM» στις κατηγορίες των εναέριων, επίγειων και διεθνών υπηρεσιών διανομών. H FedEx Express, θυγατρική της FedEx Corporation, η οποία δραστηριοποιείται και στην ελληνική αγορά συνδέει περιοχές οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 90% του παγκόσμιου ΑΕΠ σε 24-28 ώρες, Πόρτα-Πόρτα, προσφέροντας υπηρεσίες εκτελωνισμού και εγγύησης επιστροφής χρημάτων. Οι αρχές των αεροπορικών δρομολογίων και η υποδομή της έκαναν τη FedEx Express τη μεγαλύτερη εταιρία ταχυμεταφορών στον κόσμο, που προσφέρει άμεση, αξιόπιστη και χρονικά καθορισμένη αποστολή περισσοτέρων των 3.1 εκατ. τεμαχίων σε 215 χώρες καθημερινά. Η FedEx Express απασχολεί περίπου 138.000 άτομα και καλύπτει περισσότερες από 50.000 περιοχές με 643 αεροσκάφη και περίπου 43.000 οχήματα που αποτελούν το διεθνές δίκτυό της.


Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ: 
Αυξάνει παραγωγικότητα και κέρδη
Παρά την ολιγοετή παρουσία της στον κλάδο, η Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ έχει καταφέρει να σημειώνει ικανοποιητική κερδοφορία και ανοδική πορεία μεριδίων αγοράς. Αξιοσημείωτη ήταν η περυσινή εμπειρία των Ολυμπιακών Αγώνων, από την οποία αναμένεται να προκύψουν οφέλη.
| XPΗΜΑ: Κύριε Κωστούλα, πότε ξεκίνησε η λειτουργία της εταιρίας;
 | Χ. ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ: Η Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ Α.Ε. ξεκίνησε τη λειτουργία της ως θυγατρική το 2001, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών, στη βελτίωση της λειτουργικότητας με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών και στην αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σήμερα, η εταιρία αποτελεί έναν ολοκληρωμένο και αξιόπιστο συνεργάτη των μεγάλων επιχειρήσεων και Οργανισμών της χώρας, με συνεχώς διευρυμένο πελατολόγιο, παρέχοντας λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες των πελατών της.


 | XP: Σε τι ύψος κυμαίνονται οι οικονομικές της επιδόσεις;
 | Χ. Κ.: Το 2004 η Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ σημείωσε σημαντική αύξηση του τζίρου και της κερδοφορίας της. Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν στο 0,6 εκατ. ευρώ, έναντι 0,1 εκατ. ευρώ του 2003, τα έσοδα ανήλθαν στα 21 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 44% σε σχέση με πέρυσι, ενώ σημειώθηκε αύξηση κατά 30,57% των διακινούμενων αντικειμένων. Η εταιρία αύξησε το μερίδιό της σε 12%, κερδίζοντας 5 μονάδες συγκριτικά με την περυσινή περίοδο. Σημαντικό παράγοντα στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων αποτέλεσε η αύξηση της παραγωγικότητας, η οποία έχει αυξηθεί κατά 29% σε σχέση με το περυσινό διάστημα. Σε ό,τι αφορά στο σύνολο της χρήσης, τα έσοδα αναμένεται να φτάσουν στα 22 εκατ. ευρώ το 2005.


 | XP: Σε τι διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό;
 | Χ. Κ.: Το βασικό ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι ότι διαθέτουμε το μεγαλύτερο δίκτυο με πανελλαδική κάλυψη. Εκτός του δικτύου των ταχυδρομικών καταστημάτων, όμως και στα πλαίσια της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρίας, στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, η Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ εγκαινίασε 5 νέα υποκαταστήματα σε Ρόδο, Ιωάννινα, Χανιά, Αργυρούπολη και Περιστέρι, φθάνοντας σήμερα να έχει αυτόνομη παρουσία σε 34 σημεία της Ελλάδας. Τα υποκαταστήματα καλύπτουν τις ανάγκες courier για το εσωτερικό και το εξωτερικό, ενώ, με στόχο την άμεση και αποτελεσματική τους ανταπόκριση στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον της αγοράς courier, λειτουργούν καθημερινά από τις 08:00 το πρωί έως τις 20:00 το βράδυ και το Σάββατο από τις 08:00 το πρωί έως τις 16:00 το απόγευμα. Είναι εξοπλισμένα με το ηλεκτρονικό σύστημα ιχνηλάτησης Track & Trace για άμεση και ασφαλή πληροφόρηση, ενώ διαθέτουν σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο απαντά στον αριθμό 800 11 83000. Ταυτόχρονα, προχωράμε με γρήγορους ρυθμούς στην ανάπτυξη δικτύου πρακτόρων, που εντός του έτους θα εξυπηρετούν 59 σημεία της χώρας, με τα ίδια ποιοτικά standards υπηρεσιών. Επιπλέον, η εταιρία έχει αναπτύξει εξειδικευμένες υπηρεσίες για τις ανάγκες εκείνων των έργων που απαιτούν ειδική διαχείριση, παρέχοντας ασφαλιστική κάλυψη και εγγυημένη αποζημίωση σε περίπτωση βλάβης ή απώλειας, καθώς και υπηρεσία αντικαταβολής με την ταχύτερη στην αγορά απόδοση χρημάτων μέσω ταχυπληρωμής ή ταχυδρομικής επιταγής.


 | XP: Συμβάλατε κι εσείς, από την πλευρά σας, στη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων. Θα προκύψουν μεταολυμπιακά οφέλη;
 | Χ. Κ.: Χωρίς αμφιβολία, οι Oλυμπιακοί Αγώνες αποτέλεσαν τη μεγαλύτερη πρόκληση για το 2004 και συντέλεσαν στην αναγνωρισιμότητα του ομίλου παγκοσμίως. Υπάρχουν σημαντικά μεταολυμπιακά οφέλη, τα οποία μετουσιώνονται σε μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Επενδύσαμε σε υποδομές και διαδικασίες, ώστε να αντεπεξέλθουμε στη δυσκολία του έργου, υποδομές οι οποίες παραμένουν στην εταιρία και στις οποίες στηριζόμαστε για να αναδείξουμε τη διαφορετικότητά μας από τους ανταγωνιστές μας. Με λίγα λόγια, η τεχνογνωσία που αποκτήσαμε, η εκπαίδευση του προσωπικού μέσα από την πολυπλοκότητα του έργου, αλλά και η υπευθυνότητα και ακρίβεια όλων μας στο στόχο για την οργάνωση μοναδικών Oλυμπιακών Αγώνων, είναι το σημαντικότερο όφελος που αποκομίσαμε από την εμπλοκή μας σε αυτούς.


ΤΝΤ EXPRESS:
Το προφίλ και οι στόχοι της εταιρίας
H TNT Express αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα της TNT NV, παρέχοντας στους πελάτες της υπηρεσίες ταχυμεταφορών, αλληλογραφίας και διαχείρισης εμπορευμάτων (logistics) ανά τον κόσμο. Απασχολεί περίπου 40.000 προσωπικό παγκοσμίως και είναι μία από τις κορυφαίες εταιρίες ταχυμεταφορών διεθνώς. Η ΤΝΤ Ελλάδας έχει 3 υποκαταστήματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και απασχολεί περισσότερου από 200 υπαλλήλους. Τα κεντρικά γραφεία βρίσκονται στο Ελληνικό, σε ένα χώρο 1,000 τ.μ. γραφεία και 1.600 τ.μ. χώρους αποθήκευσης και παραγωγής. Αντίστοιχα, οι νέες μας εγκαταστάσεις (σε μια έκταση 5,500 τ.μ.) στη Θεσσαλονίκη αποτελούνται από 1.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων και χώρων παραγωγής και γραφεία 600 τ.μ. Η σύνδεση της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με τη Λιέγη (ο κεντρικός διαμετακομιστικός σταθμός του εναέριου δικτύου της ΤΝΤ) γίνεται καθημερινά με ιδιόκτητο αεροσκάφος. Επίσης η Ελλάδα συνδέεται οδικώς με το Μιλάνο, ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα διαλογής του πανευρωπαϊκού οδικού δικτύου της ΤΝΤ. Σε εβδομαδιαία βάση διακινούνται 16.000 αποστολές από και προς την Ελλάδα, με εναέρια και οδική μεταφορά. Η ΤΝΤ Ελλάδος είναι μία από τις 44 χώρες του δικτύου μας όπου έχει διακριθεί με το διεθνές πιστοποιητικό «Investor in People». Είναι η πρώτη εταιρία στον τομέα που αποκτά τη συγκεκριμένη διάκριση. Το «Investor in People» είναι μία πιστοποίηση όπου αναγνωρίζει τη δέσμευση της εν λόγω εταιρίας στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της.
Στην ΤΝΤ πρωταρχικό ρόλο στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς μας έχει το ανθρώπινο δυναμικό. Επιμένουμε στο να επιλέγουμε και να επενδύουμε σε ανθρώπους με βάση την ακεραιότητα του χαρακτήρα, τον ενθουσιασμό για καινοτομία και το ομαδικό πνεύμα.
Βασικό μέλημα της ΤΝΤ είναι η υπερκάλυψη των προσδοκιών των μετόχων μας, των συνεργατών /πελατών μας, των ανθρώπων μας και της κοινωνίας μέσα στην οποία ζούμε.
Για την ικανοποίηση αυτών των προσδοκιών, η ΤΝΤ έχει ξεκάθαρη στρατηγική, καινοτομικό περιβάλλον και ενδυναμωμένους ανθρώπους, καθώς επίσης και ευρεία γκάμα υπηρεσιών και προϊόντων. Στόχος είναι η προσφορά αξιόπιστων και προσαρμοσμένων λύσεων σε κάθε μεταφορική ανάγκη των συνεργατών της. Σε παγκόσμιο επίπεδο, έχουμε στρατηγικές συνεργασίες σε κάθετους κλάδους αγορών, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η φαρμακοβιομηχανία, η υψηλή τεχνολογία και η τηλεπικοινωνία. Η εξειδίκευση σε κάθε κλάδο οδήγησε στη δημιουργία υπηρεσιών που προσαρμόζονται στα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες του κάθε κλάδου, όπως το Medpack, Clinical Trials κ.λπ., που απευθύνεται σε ιδιαίτερα ευαίσθητες αποστολές, όσον αφορά στο χρόνο και στον τρόπο μεταφοράς. Επίσης η εμπειρία μας στη διοργάνωση και διεκπεραίωση αποστολών που απαιτούν ειδικό χειρισμό, αξιοπιστία και ευελιξία, όπως τη μεταφορά των ενδυμάτων που φόρεσαν οι διεθνείς ποδοσφαιριστές μας στον τελικό του Euro 2004, λίγες ώρες πριν από τον τελικό, κάνουν τους πελάτες μας να αισθάνονται ότι μπορούν να εμπιστεύονται την ΤΝΤ, ακόμη και για τις πιο ιδιάζουσες μεταφορικές τους ανάγκες. Η ΤΝΤ διακρίθηκε για την ευελιξία και τη σωστή οργάνωση συνολικά του Project των 14.134 Ολυμπιακών Εισιτηρίων. Καταφέραμε να παρέχουμε προσωπική εξυπηρέτηση σε κάθε μία παράδοση, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των παραληπτών. Οι παραδόσεις πραγματοποιήθηκαν με ταχύτητα, συνέπεια και παραδόθηκαν σε ποσοστό 100% στους παραλήπτες. Αυτό όμως που πραγματικά έκανε επιτυχημένο το project είναι η αφοσίωση και η επαγγελματικότητα των ανθρώπων του τμήματος Special Services, τόσο στην ΤΝΤ Ελλάδας όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Μεγάλης σημασίας είναι και η ευαισθησία και δραστηριοποίηση της ΤΝΤ σε σημαντικά κοινωνικά θέματα. Με τη διεθνή συνεργασία της με την WFP (παγκόσμιο Πρόγραμμα Σίτισης) των Ηνωμένων Εθνών συνεργαζόμαστε στο κομμάτι του Logistics, παρέχοντας εκπαίδευση για την καλύτερη στήριξη του δικτύου τους. Επιπρόσθετα, έχουμε εθελοντικό πρόγραμμα με συμμετοχή υπαλλήλων της εταιρίας για προσφορά βοήθειας σε χώρες όπως η Νικαράγουα, η Καμπότζη κ.τ.λ. Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να παρέχουμε σίτιση σε τόσα παιδιά όσα και οι υπάλληλοι της ΤΝΤ δηλαδή 160.000 παιδιά. Στα πλαίσια των προσπαθειών μας για συνεχή βελτίωση, έχουμε στηρίξει το πλαίσιο για την επιχειρηματική μας αριστεία στο διεθνώς καταξιωμένο μοντέλο του EFQM. Στον τομέα αυτό, αξιοποιούμε τη μεγάλη εμπειρία της ΤΝΤ διεθνώς και την πολύχρονη συμμετοχή της στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό ποιότητας (ΕQA). Η ενσωμάτωση και η εφαρμογή του μοντέλου EFQM είναι συνυφασμένη με την αυξημένη προστιθέμενη αξία και αειφόρο ανάπτυξη σε όλες τις επιχειρήσεις.


Προφίλ εταιρίας
Η ΤΝΤ Express, θυγατρική της TPG (TNT Post Group), είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των ταχυμεταφορών και ειδικότερα στον επιχειρηματικό τομέα. Μεταφέρει 3,3 εκατ. δέματα, έγγραφα και φορτία την εβδομάδα, σε περισσότερες από 200 χώρες, χρησιμοποιώντας ένα δίκτυο από 900 σταθμούς και διαμετακομιστικά κέντρα. Η ΤΝΤ Express έχει πάνω από 18.000 οχήματα, 43 αεροσκάφη και το πιο εκτεταμένο δίκτυο στην Ευρώπη, με παράδοση πόρτα – πόρτα και απασχολεί 43.000 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Παρέχει στους πελάτες της μια μεγάλη γκάμα ευέλικτα προσαρμοσμένων και αξιόπιστων λύσεων, που βοηθούν στην καλύτερη και λειτουργία της επιχείρησής τους. Η ΤΝΤ Express ξεκίνησε τη λειτουργία της στην Ελλάδα το 1989. Χρησιμοποιεί ιδιόκτητο αεροσκάφος, που συνδέει την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με τη Λιέγη του Βελγίου και ένα στόλο από 103 οχήματα. Έχει 230 εργαζομένους στα 3 υποκαταστήματα που βρίσκονται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και συνεργάζεται με ένα δίκτυο αντιπροσώπων σε όλη την Ελλάδα. Η ΤΝΤ Ελλάδας αναγνωρίστηκε με το διεθνές πιστοποιητικό Investor in People, τον Μάιο του 2002. Είναι η πρώτη εταιρία στο χώρο που ανταποκρίνεται στα κριτήρια του συγκεκριμένου μοντέλου ποιότητας. Το Investor in People είναι μια διεθνής αναγνώριση, που θέτει στόχους όσον αφορά στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των ανθρώπων της, ώστε να επιτευχθούν οι εταιρικοί στόχοι.


Προϊόντα & υπηρεσίες
Same Day: Αυθημερόν παράδοση εντός Ελλάδας και σε βασικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς
9:00 Express: Εγγυημένη παράδοση την επόμενη ημέρα πριν από τις 9:00 π.μ. στην Ελλάδα και στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.
12:00 Express: Εγγυημένη παράδοση πριν από τις 12:00 μ.μ. στην Ελλάδα και όλο τον κόσμο.
Global Express: Παράδοση την επόμενη μέρα στην Ελλάδα και την Ευρώπη και στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα σε όλο τον κόσμο.
Economy Express: Μια πιο οικονομική λύση για τις λιγότερο επείγουσες και βαριές αποστολές σας σε όλο τον κόσμο.
Special Services: Ειδικά προσαρμοσμένες λύσεις για εξειδικευμένες ανάγκες στον τομέα των μεταφορών.


KANGA SERVICES COURIERS:
Τα νέα σχέδια
HKANGA SERVICES COURIERS είναι μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρίες στο χώρο των ταχυμεταφορών. Ιδρύθηκε το 1988 στην Αθήνα, με αποκλειστικό στόχο την ποιοτική και οικονομικά προσιτή εξυπηρέτηση των πελατών της.
Ρωτήσαμε στελέχη της εταιρίας να μας απαντήσουν ποια θεωρούν τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και αναφέρθηκαν:
Στους ανθρώπους της: Άρτια εκπαίδευση και πολυετή πείρα βρίσκονται συνεχώς σε ετοιμότητα. Κύριο μέλημά τους είναι η υπεύθυνη ενημέρωση και έγκαιρη εκτέλεση εντολών εργασίας.
Στις υπηρεσίες της: Καλύπτουν σφαιρικά κάθε ανάγκη ταχυμεταφοράς και επικοινωνίας. H Kanga Services διεκπεραιώνει αποστολές από ή προς οποιοδήποτε μέρος του κόσμου με απόλυτη ακρίβεια και ασφάλεια. Ακόμη στους τομείς: MARKETING, PROMOTION, ADVERTISING, παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των εταιριών.
Στην οικονομική της πολιτική: Οι τιμές της Kanga Services είναι ανταγωνιστικές ενός παραδοσιακού ταχυδρομείου. Η άψογη οργάνωσή της και ο συνεχώς αυξανόμενος κύκλος εργασιών της, έχουν ως αποτέλεσμα την καθιέρωση ενός πολύ χαμηλού κοστολογίου και την προσέγγιση μιας ευρύτερης κατηγορίας πελατών.
Στους πελάτες της: H Kanga Services προσφέρει τις υπηρεσίες της σε χιλιάδες επιχειρήσεις και ιδιώτες, εκτελώντας ακόμη και τις πιο ασυνήθιστες αποστολές. Ειδικότερα, πελάτες της που χρησιμοποίησαν σωστά τις υπηρεσίες της – μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα – κατάφεραν να μειώσουν αισθητά το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεών τους και να αυξήσουν θεαματικά τα κέρδη τους.


Οι νέοι στόχοι
Σε ό,τι αφορά στους νέους στόχους της Kanga, η εταιρία συνεχίζει την ανάπτυξή της με το σύστημα Franchising, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ήδη έχει επεκταθεί στην Αίγυπτο και πρόσφατα στην Κύπρο, όπου εγκαινίασε τα πρώτα της γραφεία. Το ήδη υπάρχον δίκτυό της αντιπροσώπων σε όλη την Ελλάδα σιγά- σιγά μετατρέπεται σε δίκτυο αποκλειστικών αντιπροσώπων.

  Περιεχόμενα
Αφιέρωμα: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ E-BUSINESS
Αφιέρωμα: Ταχυμεταφορές
Editorial: Η κυβέρνηση... άργησε ένα χρόνο
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
Επενδύσεις: Σε δοκιμασία τίθενται οι «μηχανισμοί» στήριξης των αγορών
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΑΓΟΡΩΝ
Επενδύσεις: Σοφοκλέους: Μια εξίσωση με πολλούς αγνώστους
Παρουσιάσεις: ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ Θα ξυπνήσει ο «γίγαντας»;

 Όροι και προϋποθέσεις του site