Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Σεπτέμβριος 2007                               Τεύχος 335

72η ΔΕΘ: Μια ακόμη επιτυχημένη Έκθεση
Η μεγάλη συμμετοχή, οι εκδηλώσεις που έγιναν και οι απόψεις του Προέδρου του ΣΒΒΕ κ. Γιώργου Μυλωνά

Του Μάκη Αποστόλου


Με 956 εκθέτες από 26 χώρες, 15 επίσημες κρατικές συμμετοχές, 12 θεματικά αφιερώματα και ιδιαίτερα επίκαιρες και πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις ολοκληρώθηκε η 72η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης. Η εκθεσιακή επιφάνεια ξεπέρασε τα 40.700 τ.μ. συνολικά, ενώ ο δημόσιος τομέας, συμπεριλαμβανομένων των εισηγμένων επιχειρήσεων, αποτέλεσε το 12% του συνολικού αριθμού των εκθετών καταλαμβάνοντας το 19% της εκθεσιακής επιφάνειας. Κατά τις δύο πρώτες ημέρες λειτουργίας της 72ης ΔΕΘ (8 και 9 Σεπτεμβρίου), κατέκλυσαν το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης συνολικά 51.428 επισκέπτες, έναντι 50.344 στο αντίστοιχο περσινό διήμερο (1.084 περισσότεροι επισκέπτες), αποδεικνύοντας στην πράξη τη δυναμική της φετινής διοργάνωσης και των θεματικών της αφιερωμάτων και εκδηλώσεων.
Ειδικότερα, το «παρών» στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης έδωσαν εκτός από την Ελλάδα ακόμη 25 χώρες: Αίγυπτο, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ινδία, Ινδονησία, Ιορδανία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Κένυα, Κίνα, Ν. Κορέα, Κύπρος, Μαυροβούνιο, Μ. Βρετανία, Ουγγαρία, Πακιστάν, Σερβία, Σουηδία, Συρία, Τσεχία, Τουρκία.
Παράλληλα, με επίσημα κρατικά περίπτερα συμμετείχαν 15 χώρες και συγκεκριμένα η Αλβανία, η Βραζιλία, η Ινδία, η Ουγγαρία, η Τουρκία, η Νότια Αφρική, η Ταιβάν, η Γαλλία, η Ιταλία, οι ΗΠΑ, η Κύπρος, το Πακιστάν, η Ρουμανία, η Συρία και η Ουκρανία.
Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει η νέα δομή των επίσημων αυτών εθνικών συμμετοχών στην 72η ΔΕΘ, καθώς απάρτιζαν τη θεματική ενότητα «Global Εxchange», που έδωσε το ιδιαίτερο διεθνές και εμπορικό στίγμα της φετινής ΔΕΘ, πλαισιώνοντας τις εθνικές εκθεσιακές συμμετοχές με τη διοργάνωση εκδηλώσεων με χαρακτηριστικές γαστρονομικές, μουσικές και άλλες εκδηλώσεις και με ένα ιδιαίτερο δυναμικό πρόγραμμα partenariat.
Τη φετινή διοργάνωση της ΔΕΘ, στην οποία μέγας χορηγός ήταν ο ΟΠΑΠ και χορηγός η Εθνική Τράπεζα, στήριξαν σημαντικές ιδιωτικές επιχειρήσεις, ενώ ιδιαίτερο πόλο έλξης αποτέλεσε το 3ο Business Forum της ΔΕΘ, καθώς κεντρικοί ομιλητές ήταν οι τέσσερις παγκοσμίου φήμης Gurus του Management και του Marketing, κ.κ. Jordan Ayan, ReneCarayol, Keith Ferazzi και Richard Reeves, που πραγματοποίησαν ομιλίες για πρώτη φορά στην Ελλάδα.



Τί ειπώθηκε στο 3ο Business Forum
Ο Rene Carayol αριθμεί στο βιογραφικό του υψηλές διευθυντικές θέσεις σε εταιρίες όπως, η IPC Media και η Pepsi και παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα ηγεσίας, όπως στη μονάδα στρατηγικής του πρωθυπουργικού γραφείου της Αγγλίας, στην εταιρία συμβούλων McKinsey, κ.ά. Είναι, επίσης, γνωστή προσωπικότητα των μέσων μαζικής ενημέρωσης (BBC2, Sky News, κ.ά.), καθώς και συγγραφέας των best sellers  βιβλίων «Corporate Voodoo» και «My Voodoo». Η ομιλία του κ. Carayol επικεντρώθηκε στη διαφορά μεταξύ Management και Ηγεσίας. Μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι «οι managers πιστεύουν ότι οι υφιστάμενοί τους δεν κάνουν τα πράγματα σωστά. Οι ηγέτες πιστεύουν αντίθετα ότι οι υφιστάμενοί τους κάνουν τα πράγματα σωστά, παίρνουν ρίσκα, επενδύουν στους ανθρώπους τους, πολεμούν, μιλάνε με τους ανθρώπους τους όταν στραβώνουν τα πράγματα. Οι ηγέτες αναζητούν πλεονεκτήματα. Οι managers αναζητούν μειονεκτήματα. Ηγεσία σημαίνει θέλω να κερδίσω. Management σημαίνει δεν θέλω να χάσω, σημαίνει σχεδιασμός, καθήκοντα, έλεγχο παραγωγής, διεργασίες. Ο μεγάλος manager δεν κάνει πια τη διαφορά, μπορούμε να τον βρούμε, να τον αγοράσουμε. Η διοίκηση από μόνη της δεν αρκεί. Χρειάζεται ηγεσία, χρειάζεται κουλτούρα. Η κουλτούρα είναι ισχυρότερη από την στρατηγική. Ηγεσία σημαίνει όραμα, κόσμος-άνθρωποι-εργαζόμενοι, ομάδες, κουλτούρα και έμπνευση για δράση. Ο ρόλος του ηγέτη είναι να κινητοποιεί τους ανθρώπους για να πετύχουν το όραμα. Το management απλώς σε κάνει να μην χάσεις. Για να κερδίσεις χρειάζεσαι ηγεσία, ηγετικό πνεύμα. Πρέπει, όλοι, λοιπόν να αναρωτηθείτε: Πώς σας βλέπουν οι άνθρωποι που εργάζονται σε εσάς; Είστε καλός στην επικοινωνία; Αυτό είναι το θέμα που έχει να κάνει με την ηγεσία».
Ο ελληνικής καταγωγής διεθνούς βεληνεκούς σύμβουλος στρατηγικής επιχειρήσεων Jordan Ayan (Ιορδάνης Αγιάννογλου) είναι πρόεδρος των εταιριών «Create It» και «SuscriberMail», εξειδικεύεται στην παροχή συμβουλών για καινοτομία, συνδυάζοντας την τεχνολογία με την ανθρώπινη δημιουργικότητα και έχει ενδυναμώσει μια μεγάλη γκάμα επιχειρήσεων όπως, Motorola, Philips, Harley-Davidson, NASA, Lockheed-Martin, AT&T, Andersen Consulting, Apollo Travel Services, Cabletron Systems, Coca-Cola, Crayola, Sprint, Pricewaterhouse Coopers, Deloitte & Touche. Είναι ο συγγραφέας του best-seller «Aha! 10 Ways to Free Yopur Creative Spirit and Find Your Great Ideas», που κυκλοφορεί σε επτά γλώσσες και του «Ignite Your Creative Spark».
Ο Jordan Ayan ανέλυσε τεχνικές και μεθόδους ανάπτυξης Δημιουργικότητας, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Η δημιουργικότητα είναι μια δια βίου διαδικασία, απαιτεί δουλειά και έμπνευση. Δεν μπορούμε να καθόμαστε και ξαφνικά να πούμε ότι σήμερα θα είμαστε δημιουργικοί για μια ημέρα. Όλοι είμαστε δημιουργικοί, δεν διδασκόμαστε όμως να χρησιμοποιούμε αυτή τη δημιουργικότητα. Σε επίπεδο ατομικό, μία βάση για την αύξηση των ευκαιριών για δημιουργικές σχέσεις είναι η υιοθέτηση του τετράπτυχου C.O.R.E.: Curiosity – Openness – Risk – Energy (Περιέργεια-Δεκτικότητα, Ρίσκο και Ενεργητικότητα). Μία ιδέα χωρίς δράση παραμένει απλά μία σκέψη, χρειάζεται η ενεργητικότητα για να προωθηθεί η ιδέα και να φέρει επιχειρηματικά αποτελέσματα. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να αυξήσει κανείς το creative CORE, ιδιαίτερα στην εποχή που διανύουμε της υψηλής τεχνολογίας, και όχι απαραίτητα περίπλοκοι. Σε επίπεδο ομάδας, το κλειδί για την επιτυχία της Δημιουργικότητας σε μία επιχείρηση είναι η χρήση κοινών διαδικασιών και κοινής γλώσσας».
Αναφορικά με τους άλλους δύο ομιλητές σημειώνεται ότι ο Keith Ferrazzi είναι ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας συμβούλων σε θέματα στρατηγικής και ανάπτυξης πωλήσεων «Ferrazzi Greenlight», γνωστός διεθνώς για τον συνδυασμό σοφίας του marketing και αντίληψης των διαπροσωπικών επαφών και από την παρουσία του στα τηλεοπτικά δίκτυα CNN CNBC. Ο Richard Reeves τέλος, είναι ένας από τους πλέον ειδικούς σε θέματα εργασιακού περιβάλλοντος ανά την Ευρώπη, Διευθυντή - πρόσφατα - Συμβουλευτικής και Μελλοντικών Τάσεων στο «The Work-Group», συγγραφέας του βιβλίου «Χαρούμενες Δευτέρες – Ξαναφέρνοντας την ευχαρίστηση στο εργασιακό περιβάλλον» και ιδιοκτήτης εταιρίας ερευνών και συμβούλων επιχειρήσεων.



Τα θεματικά αφιερώματα



AUTOLAND
Στην AUTOLAND το «παρών» έδωσαν όλα τα νέα μοντέλα των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών και ειδικότερα τα Αυτοκίνητα Πόλης, στα οποία ήταν αφιερωμένη η φετινή διοργάνωση, καθώς ένα περίπτερο είχε μεταμορφωθεί σε μια πόλη για να τα φιλοξενήσει. Στους υπαίθριους χώρους παρουσιάστηκαν και τα μεγαλύτερα μοντέλα. Παράλληλα οι επισκέπτες επωφελήθηκαν από ειδικές προσφορές των αντιπροσωπειών που συμμετείχαν μόνο για την περίοδο της Έκθεσης, ενώ πραγματοποίησαν Test-Drives, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν πώς τα νέα αυτά μοντέλα συμπεριφέρονται σε κανονικές συνθήκες. Τη φετινή διοργάνωση εμπιστεύθηκαν σημαντικές επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων, οι Porche, Mercedes – Benz, Chrysler, Jeep, General Motors, Citroen, Renault, Audi, VW, Volvo, Ford, Cadillac, Hummer, Daihatsu, Chevrolet, Fiat, Alpha Romeo, Lancia, Sanyong κ.α. Μέγας Χορηγός της AUTOLAND ήταν η ΕΚΟ.



FASHION FORWARD INTERNATIONAL THESSALONIKI
Το FASHION FORWARD INTERNATIONAL THESSALONIKI, φέτος αναβαθμίστηκε με την παρουσίαση καινούριων συλλογών διεθνούς φήμης σχεδιαστών και μοντέλων, με τη διοργάνωσή του στο Παλαί ντε Σπόρ, με την αιγίδα της UNESCO, μαζί με τη χορηγό WIND και τους παραγωγούς του. Στην εβδομάδα Μόδας συμμετείχαν διεθνούς βεληνεκούς σχεδιαστές όπως, η Isabelle Kristensen (Γαλλία), Demetrios (ΗΠΑ), ο Έλληνας σχεδιαστής Μάρκελος Νύκτας, η Ρουμάνα σχεδιάστρια Catalin Botezat, κ.ά., καθώς και  οίκοι όπως, οι Artisti Italiani, JLO (USA) και Ιoli Michalopoulou (Ελλάδα). Παρόντα και διάσημα μοντέλα, μεταξύ των οποίων, η Top Model of the World 2006, Michelle de Leon.



DISC FESTIVAL
Το DISC FESTIVAL φέτος περιελάμβανε μεγάλα ονόματα του Ελληνικού τραγουδιού που έδωσαν το ρυθμό και τη ζωντάνια σε μια δυναμική και ιδιαίτερα ζωντανή διοργάνωση. Πιο συγκεκριμένα τραγούδησαν οι: Γιώργος Τσαλίκης, Σταύρος Κωνσταντίνου, Χάλκινα, Κέλυ Κελεκίδου, Γιώργος Γιαννιάς, Μάρω Λύτρα, Γιώργος Χρήστου, Νάνσυ Αλεξιάδου, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, C real, Λένα Παπαδοπούλου, Νίκος Οικονομόπουλος και ο Σάκης Ρουβάς.
Χορηγός του Disk Festival της 72ης ΔΕΘ ήταν όπως και πέρσι, η ΑΤΕ ΒΑΝΚ και χορηγός επικοινωνίας, το Κοσμοράδιο.



ACADEMIA
Η ACADEMIA ήταν ένα αφιέρωμα στα μεταπτυχιακά και στις σπουδές γενικότερα. Φιλοξένησε πανεπιστήμια από διάφορες χώρες και ενημέρωσε για τις δυνατότητες σπουδών αλλά και επαγγελματικού προσανατολισμού. Χορηγός του αφιερώματος ήταν οι ευρυζωνικές συνδέσεις του ΟΤΕ, Conn-x.



ΙΝΝΟVATION
H ΙΝΝΟVATION ήταν ένα εκθεσιακό αφιέρωμα στην τεχνολογική καινοτομία και παρουσιάζεται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του ΥΠΑΝ. Περιελάμβανε καινοτόμα προϊόντα σε multimedia, βιοιατρική, βιοκαλλιέργειες, συστήματα εξοικονόμησης υδατικών πόρων και άλλες τεχνολογικές καινοτομίες.
Περιελάμβανε επίσης την καινοτόμο παρουσίαση πέντε θεματικών πάρκων υπό τον γενικό τίτλο «Η γοητεία του Φωτός». Οι ενότητες αφορούσαν στα εξής:
1) Από πού έρχεται το Φως,
2) Τι είναι το Φως,
3) Λέιζερ – ένα ιδιαίτερο είδος Φωτός,
4) Πώς λειτουργεί το Φως στα καθημερινά προϊόντα,
5) Παιχνίδια Φωτός.
Τέλος, υπήρχε και το αφιέρωμα εορτασμού 50 χρόνων από την εκτόξευση του Sputnik και δέκα χρόνων από την εκτόξευση του Cassini-Huygens σε συνεργασία με το δίκτυο πλανητολόγων «Europlanet», με τη διοργάνωση διαγωνισμών ζωγραφικής, βίντεο, γλυπτικής, ουράνιας φωτογραφίας σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο (οι νικητές θα ανακοινωθούν στις 18 Δεκεμβρίου επ’ ευκαιρία της 4ης επετείου από την άφιξη του Mars Express στον Κόκκινο Πλανήτη), καθώς και καθημερινές προβολές σχετικές με το ηλιακό σύστημα και τους πλανήτες.



ΗΟΒΒΥΜΑΝΙΑ
Η ΗΟΒΒΥΜΑΝΙΑ ήταν ένα καινούριο εκθεσιακό αφιέρωμα στον ελεύθερο χρόνο και στο ταλέντο που καθένας και καθεμιά διαθέτει. Περιελάμβανε ενότητες όπως ο μοντελισμός, τα ευρηματικά παιχνίδια, αλλά και οι πίστες αναρρίχησης, παιχνίδια paintball και ένα χωριό της PLAYMOBIL με τους γνωστούς ήρωες. Στο αφιέρωμα περιλαμβανόταν επίσης η δράση «Γνωρίζω και μαθαίνω τα βασικά προϊόντα της Ελληνικής γης» με θέμα τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών γύρω από τη διατροφή τους και με ήρωες την ελιά και το ελαιόλαδο, τα όσπρια, το σιτάρι και το αλεύρι και τα βότανα της Ελληνικής γης και η διοργάνωση των World Cyber Games International που αποτελεί τη μεγαλύτερη διοργάνωση στον κόσμο όσον αφορά τον «ηλεκτρονικό αθλητισμό». Διοργανώθηκαν τέλος, οι εθνικοί τελικοί με απώτερο σκοπό τη δημιουργία της Εθνικής Ομάδας Ηλεκτρονικού Αθλητισμού, που θα λάβει μέρος στους τελικούς που θα πραγματοποιηθούν στο Qwest Field – Seattle, των ΗΠΑ από 3 έως 7 Οκτωβρίου, καθώς και τουρνουά σε δημοφιλείς τίτλους παιχνιδιών, κληρώσεις, κ.ά.



ENERGYLAND
Η ENERGYLAND παρουσίασε και φέτος τις τελευταίες εξελίξεις στην ψύξη, τη θέρμανση, τον κλιματισμό, τα φωτοβολταϊκά και γενικότερα τις ΑΠΕ και τα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας.


DECOLAND
Η DECOLAND με έντονα εμπορικό χαρακτήρα, παρουσίασε τις νέες προτάσεις των κατασκευαστών εποχιακών ειδών, ειδών διακόσμησης και ειδών δώρου, καθώς και επίπλων.



AVANT PREMIER FESTIVAL
To AVANT PREMIER FESTIVAL ήταν ένα καινούριο επίσης αφιέρωμα, το οποίο έδινε τη δυνατότητα σε 300 τυχερούς επισκέπτες της ΔΕΘ καθημερινά, να κερδίζουν εισιτήρια σε πρώτες προβολές των κινηματογραφικών παραγωγών που θα φιλοξενηθούν στις κινηματογραφικές αίθουσες τον ερχόμενο χειμώνα. Η διανομή των εισιτηρίων έγινε από το CINE CAFE που είχε στηθεί στo υπαίθριο δώμα της HELEXPO CORONA και οι προβολές γίνονταν καθημερινά στον παρακείμενο κινηματογράφο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ.



STATELAND
Η STATELAND παρουσίασε τις νέες δράσεις και υπηρεσίες προς τους πολίτες από τους δημόσιους φορείς και οργανισμούς, τα έσοδα από τη συμμετοχή των οποίων, στο σύνολό τους, θα χρηματοδοτήσουν τη συμμετοχή των επιχειρήσεων από τις πληγείσες περιοχές στις διεθνείς κλαδικές εκθέσεις της HELEXPO, ενισχύοντας έτσι την εξωστρέφειά τους.



Άλλες εκδηλώσεις
Tα θεματικά αφιερώματα της 72ης ΔΕΘ πλαισιώθηκαν ακόμη από δεκάδες παράλληλες εκδηλώσεις ψυχαγωγικού και πολιτιστικού χαρακτήρα και κληρώσεις πολλών και μεγάλων δώρων όπως, η Porsce Cayman, εξωτικά ταξίδια, ευρυζωνικές συνδέσεις, καρτοκινητά, λιπαντικά και καύσιμα, κ.ά.
Επίσης στην 72η ΔΕΘ πραγματοποιήθηκαν:
- Έκθεση φωτογραφίας «Θεσσαλονίκη 1900-1980» με τεκμήρια φωτογραφικού αρχείου της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης με 114 λήψεις εκ των οποίων οι 35 πραγματοποιήθηκαν πριν από τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και 79 μετά από αυτόν ενώ οι περισσότερες δεν έχουν δημοσιευτεί σε προσιτά έντυπα ή έμειναν ανέκδοτες, στο φουαγιέ του Συνεδριακού Κέντρου «Ι.Βελλίδης».
- Έκθεση αφίσας με ιστορικές αφίσες που εξέδωσε ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, τεκμήρια της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης της Ελλάδας, στην HELEXPO COROMA.
- Λειτουργία του CAFE MONMARTE έξω από το Περίπτερο των Εθνών, στο πλαίσιο της συμμετοχής της Γαλλίας, με θέατρο δρόμου στις 8 και 9 Σεπτεμβρίου και μουσική με αποκορύφωμα τη συναυλία του «Γιούλα Μιχαήλ Τρίο» με μουσική των δεκαετιών του ’50 και του ’60 με τραγούδια των MONTAIN, AZNAVOUR, PIAF, κ.ά.
- Γευσιγνωσία Ιταλικής Κουζίνας στο πλαίσιο της Ιταλικής Συμμετοχής, με τη συμμετοχή διάσημων Ιταλών Σεφ και επιλεγμένων ιταλικών προϊόντων.
- Αιγυπτιακό Μουσείο που ξενάγησε τους επισκέπτες στη χώρα των Φαραώ και του Νείλου, στο πλαίσιο της Αιγυπτιακής συμμετοχής.
- Φεστιβάλ Ταγκό σε υπαίθριους χώρους και εξέδρες με επαγγελματίες Έλληνες, αλλά και Λατίνους χορευτές, που έδωσε αργεντίνικο άρωμα και ρυθμό στη διοργάνωση.
Τέλος, στη Θεσσαλονίκη, που αγάπησαν και τίμησαν με το έργο και την πολιτική τους διαδρομή, «βρέθηκαν» ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και ο Ανδρέας Παπανδρέου!
Ο λόγος, φυσικά, για τα κέρινα ομοιώματα των τριών αείμνηστων πρωταγωνιστών της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας, που κατόπιν αιτήματος της HELEXPO, βγήκαν για πρώτη φορά από το περίφημο Μουσείο της Madame Tussaud’s στο Λονδίνο και εκτέθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην καρδιά της 72ης ΔΕΘ! Από το βάθρο τους στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο εντός του Περιπτέρου του ΕΟΤ, στην Πύλη Εμπορίου του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης, οι τρεις αείμνηστοι Έλληνες πολιτικοί βρέθηκαν στο επίκεντρο της φετινής ΔΕΘ, χαρίζοντας για μια ακόμη φορά το φως τους στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.


Ο κ. Γιώργος Μυλωνάς, Πρόεδρος ΣΒΒΕ, απαντά στις ερωτήσεις μας:



Ποιοι κλάδοι της βιομηχανίας αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα και ποιες λύσεις προτείνετε για την όσο το δυνατόν εξάλειψη του φαινομένου αυτού;


Τα προβλήματα που προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον, είναι κοινά για όλες τις επιχειρήσεις ανεξάρτητα από κλάδο. Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος με τις συνεχείς και τεκμηριωμένες παρεμβάσεις του προς την πολιτεία προσπαθεί είτε να τα εξαλείψει είτε, να τα αμβλύνει.
Όσον αφορά στα προβλήματα που προέρχονται από το εσωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων, αυτά θα σας έλεγα ότι αντιμετωπίζονται με την ανάπτυξη καινοτομικών δραστηριοτήτων.
Πιστεύω ότι όποιοι κλάδοι ή ακόμη και μεμονωμένες επιχειρήσεις ανεξάρτητα από κλάδο υιοθετήσουν νοοτροπία καινοτομίας και εισαγωγής νέων τεχνολογιών στην παραγωγή, στη διανομή και στη διοίκηση, έχουν μέλλον. Όσοι αντίθετα διαχειρίζονται απλώς την καθημερινότητα έχουν σαφή ημερομηνία λήξεως.
Η άποψή μου αυτή ισχύει ανεξάρτητα από το μέγεθος επιχείρησης, αν αυτή είναι «μικρή» ή «μεγάλη», από τον κλάδο στον οποίο ανήκει, αν αυτός είναι «παραδοσιακός» ή «έντασης γνώσης», αν η επιχείρηση είναι «οικογενειακή» ή όχι κλπ. Γι΄ αυτό προτείναμε στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την έρευνα και την καινοτομία στη χώρα μας, να δοθεί μεγάλη έμφαση στο ζήτημα της συνεργασίας του ιδιωτικού τομέα με τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά ινστιτούτα, για την από κοινού ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που θα πωλούνται όχι μόνο στην εγχώρια αλλά και στις διεθνείς αγορές.


Τι ζητάει ο ΣΒΒΕ από τη νέα κυβέρνηση;


Πιστεύω ότι θα πρέπει να τεθούν προτεραιότητες από τη νέα κυβέρνηση, τέτοιες που θα οδηγήσουν τη χώρα στην ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία. Επειδή εκπροσωπώ επιχειρήσεις της περιφέρειας, θεωρώ ότι οι προτεραιότητες της νέας κυβέρνησης θα πρέπει να είναι: 
- Η λήψη μέτρων αποκεντρωμένης λειτουργίας του κράτους, ο περιορισμός της γραφειοκρατίας που αφορά στην επιχειρηματικότητα και η χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, ειδικά για τη διευκόλυνση των συναλλαγών μεταξύ κράτους και επιχείρησης 
- Η ανάδειξη της περιφέρειας ως μοχλού ανάπτυξης της χώρας και η θεσμοθέτηση σαφούς πολιτικής περιφερειακής ανάπτυξης 
- Η συμφωνία κράτους και επιχειρηματικού κόσμου για τα αναγκαία μέτρα που απαιτούνται για την πραγματική σύνδεση της παιδείας με τις ανάγκες των επιχειρήσεων 
- Η ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης, ειδικά σε ό,τι αφορά την επιχειρηματικότητα, αφού σε αντίθετη περίπτωση το ζήτημα λειτουργεί ως πρόσκομμα στην επιχειρηματική δραστηριότητα 
- Η ενίσχυση της διεθνοποίησης και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, άρα η  διεθνοποίηση της ίδιας της ελληνικής οικονομίας, με την ανάπτυξη στοχευμένων δράσεων που θα προωθούν τα ελληνικά προϊόντα σε νέες αγορές 
- Η άσκηση σαφούς βιομηχανικής πολιτικής, η οποία θα ενισχύσει τις εγχώριες βιομηχανίες στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν με επιτυχία στο διεθνή ανταγωνισμό, 
- Η προώθηση της συνεργασίας των εγχώριων επιχειρήσεων με τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά ινστιτούτα της χώρας, για την ανάπτυξη νέων, βελτιωμένων και καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις των διεθνών αγορών, και τέλος,
- Η έναρξη του διαλόγου μεταξύ των κοινωνικών φορέων για τη λήψη αποφάσεων που θα επιλύσουν τα ζητήματα του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας.

  Περιεχόμενα
EDITORIAL - Aποφύγαμε τα χειρότερα, αλλά...
EΠENΔYΣEIΣ ΠPOTAΣEIΣ AΓOPAΣ - ΤΟ ΜΕΤΕΩΡΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ!
Αφιέρωμα : Αγορά Ακινήτων - Στεγαστική Πίστη
Αφιέρωμα: 72η ΔΕΘ - Μια ακόμη επιτυχημένη Έκθεση
Αφιέρωμα: Leasing
Αφιέρωμα:Iδιωτική Eκπαίδευση
¶ρθρο: Σε κρίσιμο σταυροδρόμι
¶ρθρο: CEO & CSR 2007
¶ρθρο: ΧΑΚ - Ο κλάδος των επενδυτικών εταιριών
¶ρθρο: EULER HERMES - Mε προβλήματα η αμερικανική οικονομία
¶ρθρο: Δείκτες αποδοτικότητας: Ακτινογραφία επιχείρησης & κλάδου
¶ρθρο: Τα προκλητικά discounts της Κοινής Πλατφόρμας
¶ρθρο: Μανία για τουλίπες, με αέρα Σαγκάης
¶ρθρο: ICAP - Ελαφρά ανοδική η εγχώρια αγορά ξηρών καρπών
¶ρθρο: KANTOR - Η υψηλή συγκέντρωση παραμένει κύρια τάση στην αγορά εξωτραπεζικών χρηματοοικονομικών υπηρεσιών
ΒΙΒΛΙΑ
Επενδύσεις: Διεθνείς αγορές εμπορευμάτων
¶ρθρο: Η αγορά αλουμινίου
¶ρθρο: Ο Ρόλος της Ηγεσίας, στην Εφαρμογή της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Νέα της αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου

 Όροι και προϋποθέσεις του site