Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Οκτώβριος 2007                               Τεύχος 336

ΚΡΙ-ΚΡΙ:
ΑΝΟΔΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΛΑΔΟ


Το νέο τριετές business plan και τα φιλόδοξα νούμερα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον



Μέχρι πού θα φτάσει ο έντονος ανταγωνισμός στο γάλα, αναρωτιούνται οι παράγοντες του κλάδου, με τους περισσότερους να πιστεύουν ότι τελικά θα πρυτανεύσει η λογική και τα κονταροχτυπήματα θα περιοριστούν.
«Στην αγορά του γιαουρτιού, η προσφορά ενός δωρεάν σε κάθε δύο, έχει γίνει ο κανόνας, ενώ κάποιες μικρότερες εταιρίες απαντούν με προσφορά ένα προς ένα», μας λέει στέλεχος μεγάλης εταιρίας, συμπληρώνοντας ότι « πέραν αυτών έχουμε να αντιμετωπίσουμε τις υψηλές επιβαρύνσεις των super markets, αλλά και τις έντονες διαφημιστικές καμπάνιες των ανταγωνιστών».
Αν πάμε τώρα στο ίδιο το προϊόν του γάλακτος, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Ήταν που ήταν χαμηλά τα περιθώρια, ήρθε και η μεγάλη άνοδος της τιμής που καταβάλλεται στους παραγωγούς λόγω των διεθνών εξελίξεων στον κλάδο, με αποτέλεσμα τα πράγματα να επιδεινωθούν. Βέβαια, τις αυξήσεις αυτές οι εταιρίες τις περνούν στην κατανάλωση, συχνά όμως με μια ολιγόμηνη καθυστέρηση, που όμως είναι ικανή να ψαλιδίσει τα όποια περιθώρια κέρδους.
Οι περισσότεροι πάντως πιστεύουν ότι ο τόσο έντονος ανταγωνισμός δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ ακόμη. «Οι εταιρίες έχουν και μετόχους, οι οποίοι ζητούν μερίσματα, που δεν μπορούν να τα θυσιάζουν επ’ άπειρον» ανέφερε χαρακτηριστικά παράγοντας της αγοράς.
Η κατάσταση στο παγωτό ήταν και παραμένει να είναι πολύ καλύτερη, με τα περιθώρια κέρδους να είναι πολύ ψηλότερα. Το θέμα όμως είναι, ότι με εξαίρεση την Κρι-Κρι, καμιά άλλη γαλακτοβιομηχανία δεν δραστηριοποιείται ταυτόχρονα σε γάλα και παγωτό.
Στο χώρο του παγωτού τώρα, είδαμε κάποιες ανακατατάξεις μεριδίων το τελευταίο διάστημα με τη Nestle να χάνει γύρω στο 2% με 3%, απώλειες όμως όχι μεγάλες, αν συνεκτιμηθεί και το ότι έγινε η απορρόφηση της πρώην Δέλτα Παγωτού που εξαγοράστηκε.


Η περίπτωση της Κρι-Κρι

Απέναντι σ’ αυτή την αγορά, η Κρι-Κρι στοχεύει στη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς της, τόσο στο γιαούρτι, όσο και στο παγωτό.
Στο παγωτό ιδιαίτερα, με μερίδιο αγοράς στο 6,5% το 2006 και γύρω στο 7% φέτος, θα δώσει έμφαση στη διεύρυνση του αριθμού των σημείων πώλησης, στα οικογενειακά παγωτά και στις πολυσυσκευασίες, ενώ μπήκε ήδη δυναμικά στα παγωτίνια, όπου ήδη από τον πρώτο χρόνο κατέκτησε το 4% μιας κατακερματισμένης αγοράς. Μακροπρόθεσμα επίσης, η εταιρία προσδοκά μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου του παγωτού, καθώς η μέση κατανάλωση στην Ελλάδα είναι 5,5 λίτρα κατά κεφαλή, όταν στην Ευρώπη προσεγγίζει τα 8 λίτρα κατά κεφαλή.
Σε ό,τι αφορά στο γάλα, αυτό επί του παρόντος θα συνεχίζεται να περιορίζεται εντός του νομού Σερρών, ενώ στο γιαούρτι (μερίδιο αγοράς 6% πέρσι, 6,5% περίπου φέτος σε μια αγορά που αναπτύσσεται με +3% ετησίως), στόχος είναι να πιαστεί διψήφιο μερίδιο αγοράς στο τέλος της επόμενης τριετίας, όπως επίσης και μια ισχυρή παρουσία στις βαλκανικές χώρες.
Το κυριότερο σημείο ίσως έγκειται στο ότι η πολιτική της Κρι-Κρι είναι όχι μόνο η αύξηση των πωλήσεων, αλλά παράλληλα και η διατήρηση των υψηλών περιθωρίων κέρδους σε μια δύσκολη αγορά.
Από μετοχικής πλευράς τώρα, στα συν της μετοχής είναι και η άριστη ρευστότητα της εισγμένης εταιρίας, σε συνδυασμό με τις επιδοτήσεις ύψους 50% επί των επενδύσεων, καθώς οι τελευταίες υλοποιούνται στον ακριτικό νομό των Σερρών. Από την άλλη πλευρά βέβαια, η τιμή της μετοχής έχει σημειώσει μεγάλη άνοδο το τελευταίο δωδεκάμηνο, με αποτέλεσμα ο δείκτης P/E με βάση τα εκτιμώμενα για φέτος κέρδη να υπερβαίνει τις 20 φορές.

  Περιεχόμενα
Editorial
Επενδύσεις - Προτάσεις Αγοράς: Σοφοκλέους - ¶νοδος που ξαφνιάζει!
Αφιέρωμα: Επιχειρηματικά Βραβεία ΧΡΗΜΑ-Γεώργιος Ουζούνης
CEO&CSR2007: Coca-Cola Τρία Έψιλον
CEO&CSR2007: Xρηματιστήριο περιβάλλοντος & Eταιρική Kοινωνική Eυθύνη
CEO&CSR2007: Ο δρόμος προς τις κοινωνικά υπεύθυνες επενδύσεις
CEO&CSR2007: Η σημασία της αλλαγής του κλίματος και η συμβολή των επιχειρήσεων στo πλαίσιo της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης
CEO&CSR2007: Η αγορά των δικαιωμάτων εκπομπής άνθρακα
CEO&CSR2007: Plant for the planet - The Billion Tree Campaign
CEO&CSR2007: ΒΙΒΕΧΡΩΜ - Mια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρία
CSO&CSR2007: Η αναγκαιότητα της έρευνας και των εξειδικευμένων εργαλείων στην ανάπτυξη της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
CEO&CSR2007: EUROCHARITY - Aποστολή & όραμα
¶ρθρο: Έκθεση Marfin Analysis - Γιατί "ψηφίζουν" θετικά οι αναλυτές
Αφιέρωμα: Tράπεζες
Αφιέρωμα: Γαλακτοβιομηχανία
¶ρθρο: ΚΡΙ-ΚΡΙ, Ανοδική πορεία σε δύσκολο κλάδο
¶ρθρο: ΠΛΑΙΣΙΟ - Η "επιστροφή" ενός ισχυρού growth story
¶ρθρο: Η αγορά της πλατίνας
Επενδύσεις - Διεθνείς αγορές εμπορευμάτων: Ανασκόπηση για το Μήνα Σεπτέμβριο του 2007
¶ρθρο: Συμπεράσματα και διδάγματα από την πρόσφατη διεθνή χρηματοοικονομική αναταραχή
Φάκελοι
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Νέα της αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...

 Όροι και προϋποθέσεις του site