Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Οκτώβριος 2007                               Τεύχος 336

ΠΛΑΙΣΙΟ:
Η «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ»
ΕΝΟΣ ΙΣΧΥΡΟΥ GROWTH STORY


- Παρά την παρουσία των πολυεθνικών αλυσίδων, κερδίζει μερίδια αγοράς και διευρύνει την κερδοφορία της
- Σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα «αναρριχάται» η μερισματική απόδοση της μετοχής


Τι θα μπορούσε τώρα να σταματήσει το growth του Πλαισίου; Όλα δείχνουν ότι, τίποτε. Το Πλαίσιο κέρδισε τη μάχη με τους εγχώριους ανταγωνιστές κατά τη διετία 2000-2001, χρησιμοποιώντας διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης. Πολλά και μικρά καταστήματα στις γειτονιές οι υπόλοιποι, με κύριο στόχο τον ιδιώτη καταναλωτή; Λίγα και μεγάλα καταστήματα το Πλαίσιο με κύριο στόχο την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων. Και επιπλέον, ένα πολυκαναλικό σύστημα πωλήσεων, όπου πέρα από τα καταστήματα περιελάμβανε το internet και τους διαφημιστικούς καταλόγους. Και επιπλέον αυτών, είχαμε μια διεύρυνση της γκάμας των προσφερόμενων προϊόντων (έπιπλα, κινητή τηλεφωνία-internet, νέες τεχνολογίες), ξεκίνημα δημιουργίας ισχυρών brand names, αλλά και το ξεκίνημα της επέκτασης στο εξωτερικό (Βουλγαρία).
Το «σύστημα Πλαίσιο» και όχι η «αλυσίδα λιανικής Πλαίσιο» καθιερώθηκε στην πρώτη θέση της αγοράς, όταν οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές του, είτε αποχώρησαν από την αγορά, είτε συρρικνώθηκαν δραστικά.
Πλην όμως, από το 2005 ξεκίνησε μια νέα δοκιμασία για το Πλαίσιο, καθώς στην εγχώρια αγορά εισήλθαν οι μεγαλύτεροι διεθνείς «παίκτες», όπως η Dixons, η Fnac και η Media Markt. Η τιμή της μετοχής υποχώρησε από τα 10,5 ευρώ έως και τα 5,5, δείχνοντας την έντονη ανησυχία της αγοράς για το μέλλον της εισηγμένης.
Η απάντηση του Πλαισίου δόθηκε με μείωση τιμών πώλησης (συρρίκνωση περιθωρίων κέρδους) με πίεση προς τους προμηθευτές και με ακόμη πιο «εντατική» χρήση του προϋπάρχοντος μοντέλου. Ως αποτέλεσμα αυτών ήταν τόσο πέρσι, όσο και φέτος, η εισηγμένη εταιρία να διευρύνει δραστικά το μερίδιο αγοράς της. Με μια αγορά να αναπτύσσεται με ποσοστά 4%-5%, ο κύκλος εργασιών του Πλαισίου σημείωσε άνοδο 23,1% το πρώτο εννεάμηνο του 2007! Μέσα στη φετινή χρονιά το Πλαίσιο δεν δίστασε να βγει επιθετικότερα στην αγορά, με ειδικά προγράμματα εκπτώσεων. Αυτό βέβαια μπορεί να περιόρισε το περιθώριο EBITDA από τρίμηνο σε τρίμηνο (23,8% στο πρώτο τρίμηνο, 18,8% στο δεύτερο και 14,7% στο τρίτο), ωστόσο τόνωσε δραστικά τις πωλήσεις από τρίμηνο σε τρίμηνο (+19,8% στο πρώτο, +23,1% στο δεύτερο, +26,9% στο τρίτο).
Και επανερχόμαστε τώρα στο αρχικό μας ερώτημα: τι θα μπορούσε να αναχαιτίσει την επέλαση του Πλαισίου στην αγορά; Φαίνεται πως τίποτε. Μπορεί φυσικά στην αγορά, οι ξένες πολυεθνικές να σηκώσουν ακόμη πιο ψηλά τον πήχη, μπορεί επίσης κάποιες από τις αντεπιθέσεις του ανταγωνισμού (Multirama, Microland, κ.ά.) να στεφθεί με επιτυχία, πλην όμως πολύ δύσκολα όλα αυτά θα σταθούν εμπόδιο, προκειμένου το Πλαίσιο να μην συνεχίσει την ανοδική του πορεία. Και αυτό λόγω του μεγαλύτερου πλεονεκτήματός του, που είναι η ευέλικτη δομή λειτουργίας του.



Η «επόμενη μέρα»
Στους στόχους του Πλαισίου είναι η δημιουργία δύο περίπου νέων καταστημάτων ανά έτος, με το πρώτο να σχεδιάζεται στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Στη Βουλγαρία, η πορεία είναι ικανοποιητική και από του χρόνου, η εισηγμένη προβλέπεται να κάνει break even. Σχεδιάζεται από τώρα η επέκταση και σε άλλη βαλκανική χώρα, με πιθανότερη περίπτωση τη Ρουμανία.
Στην κινητή τηλεφωνία, το Πλαίσιο συνεργάζεται με όλους τις εταιρίες και από φέτος έχει αρχίσει τη συνεργασία με τη μορφή «αερόχρονου», γεγονός που αναμένεται να ενισχύσει τα έσοδα της εισηγμένης από το 2008. Μέσα στο 2008 επίσης, ολοκληρώνεται η νέα αποθήκη στη Μαγούλα, μια επένδυση 15 εκατ. ευρώ.



Δείκτες-μετοχική διάρθρωση
Με βάση την τρέχουσα τιμή της μετοχής στα 8,28 ευρώ (κεφαλαιοποίηση στα 182,8 εκατ. ευρώ) και τις οικονομικές επιδόσεις του 2006, ο δείκτης P/E υπολογίζεται στο 28,8 και η μερισματική απόδοση στο 3,26% (27 ευρωλεπτά ανά μετοχή). Ωστόσο, οι δείκτες αυτοί αναμένεται να βελτιωθούν σημαντικά, με βάση τις αναμενόμενες για φέτος οικονομικές επιδόσεις. Από πλευράς μετοχικής σύνθεσης, η οικογένεια Γεράρδου ελέγχει γύρω στο 70% του συνόλου της εταιρίας.

  Περιεχόμενα
Editorial
Επενδύσεις - Προτάσεις Αγοράς: Σοφοκλέους - Άνοδος που ξαφνιάζει!
Αφιέρωμα: Επιχειρηματικά Βραβεία ΧΡΗΜΑ-Γεώργιος Ουζούνης
CEO&CSR2007: Coca-Cola Τρία Έψιλον
CEO&CSR2007: Xρηματιστήριο περιβάλλοντος & Eταιρική Kοινωνική Eυθύνη
CEO&CSR2007: Ο δρόμος προς τις κοινωνικά υπεύθυνες επενδύσεις
CEO&CSR2007: Η σημασία της αλλαγής του κλίματος και η συμβολή των επιχειρήσεων στo πλαίσιo της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης
CEO&CSR2007: Η αγορά των δικαιωμάτων εκπομπής άνθρακα
CEO&CSR2007: Plant for the planet - The Billion Tree Campaign
CEO&CSR2007: ΒΙΒΕΧΡΩΜ - Mια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρία
CSO&CSR2007: Η αναγκαιότητα της έρευνας και των εξειδικευμένων εργαλείων στην ανάπτυξη της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
CEO&CSR2007: EUROCHARITY - Aποστολή & όραμα
Άρθρο: Έκθεση Marfin Analysis - Γιατί "ψηφίζουν" θετικά οι αναλυτές
Αφιέρωμα: Tράπεζες
Αφιέρωμα: Γαλακτοβιομηχανία
Άρθρο: ΚΡΙ-ΚΡΙ, Ανοδική πορεία σε δύσκολο κλάδο
Άρθρο: ΠΛΑΙΣΙΟ - Η "επιστροφή" ενός ισχυρού growth story
Άρθρο: Η αγορά της πλατίνας
Επενδύσεις - Διεθνείς αγορές εμπορευμάτων: Ανασκόπηση για το Μήνα Σεπτέμβριο του 2007
Άρθρο: Συμπεράσματα και διδάγματα από την πρόσφατη διεθνή χρηματοοικονομική αναταραχή
Φάκελοι
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Νέα της αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...

 Όροι και προϋποθέσεις του site