Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2007                               Τεύχος 337

ΜΕΛΕΤΗ


KANTOR:
Προβλέψεις για συνέχιση ανοδικής πορείας του Λιανεμπορίου



Ο κλάδος των super market υπήρξε ο κύριος μοχλός ανάπτυξης του λιανικού εμπορίου για ακόμα μία χρονιά, όπως διαπιστώνει η ετήσια μελέτη της KANTOR Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε. για το 2006. Τα super market αναδείχθηκαν σε ηγετική δύναμη της αγοράς, συγκεντρώνοντας μερίδιο 50,7% επί του συνόλου των πωλήσεων, με τους κλάδους της εμπορίας αυτοκινήτων και της ένδυσης-υπόδησης να ακολουθούν με μόλις 16,8% και 11,8%, αντίστοιχα.
Η συνολική εικόνα της αγοράς εμφανίστηκε βελτιωμένη το 2006, ξεπερνώντας τις δυσκολίες που αντιμετώπισε το 2005 και παρουσιάζοντας αύξηση 5,6% στις πωλήσεις και 50,6% στα κέρδη προ φόρων. Παράλληλα, αν και το μεικτό περιθώριο κέρδους παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους παρουσιάζεται διπλασιασμένο σε σχέση με το 2005, γεγονός που υποδηλώνει, σύμφωνα με την KANTOR, βελτίωση της οργάνωσης και καλύτερη εκμετάλλευση των οικονομιών κλίμακας του λιανικού εμπορίου στο σύνολό του.
Η συνεχιζόμενη διείσδυση ξένων ισχυρών αλυσίδων, η όξυνση του ανταγωνισμού, καθώς και οι προβλέψεις για περαιτέρω συγκέντρωση μεριδίων, δεν επηρέασαν ωστόσο τη συγκέντρωση μεριδίων στους επιμέρους κλάδους, όπου οι αλλαγές κινήθηκαν στα αναμενόμενα σε σχέση με το 2005  πλαίσια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας της KANTOR, η εικόνα των επιμέρους κλαδών του λιανικού εμπορίου έχει ως εξής:
 Super market: Τα περιθώρια κέρδους των εταιριών ενισχύθηκαν περαιτέρω από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ενώ οι χαμηλές τιμές και η προσφορά διαφοροποιημένων προϊόντων εξακολουθούν να παίζουν καθοριστικό ρόλο.
 Αυτοκίνητα: Παρά την αύξηση των ταξινομήσεων, το 2006 ο κλάδος εμφάνισε για πρώτη φορά ζημίες, έπειτα από μία γενικά καθοδική πορεία τα τελευταία τρία χρόνια. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην προώθηση νέων μοντέλων και στην προσφορά εκπτώσεων και ευνοϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων.
 Ένδυση - Υπόδηση: Η είσοδος των πολυκαταστημάτων και η εντονότερη παρουσία ξένων μεγάλων αλυσίδων έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας του κλάδου, ο οποίος στηρίζει την προώθηση των προϊόντων του σε «επικοινωνιακές» πολιτικές και μέγαλες διαφημιστικές καμπάνιες.
 Multiretailers: Το 2006 χαρακτηρίστηκε από έντονη κινητικότητα μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων οικιακού εξοπλισμού και των τεχνικών πολυκαταστημάτων της λογικής «φτιάξτο μόνος σου», με την κερδοφορία να παρουσιάζει μία διαρκή ανοδική τάση, προσελκύοντας όλο και περισσότερους «παίχτες».
 Ηλεκτρικά Είδη: Η επέκταση προς τα Βαλκάνια αλλά και η ισχυροποίηση μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων, αποτελούν τα βασικά εργαλεία ενίσχυσης των ελληνικών επιχειρήσεων έναντι των μεγάλων ξένων αλυσίδων. Ο σκληρός ανταγωνισμός, ωστόσο, και οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις περιορίζουν την αύξηση των περιθωρίων κέρδους.
 Εστίαση: Αν και ο κλάδος εξακολουθεί να εμφανίζεται κατακερματισμένος, λόγω των πολλών μικρών συνοικιακών καταστημάτων, οι μεγάλες αλυσίδες είναι καλά εδραιωμένες στην προτίμηση των καταναλωτών, γεγονός που οδηγεί στη συνεχή γεωγραφική επέκτασή τους.

Η γενική εικόνα της αγοράς είναι θετική, καθώς πωλήσεις και κερδοφορία αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία ή τουλάχιστον να παραμείνουν στα τρέχοντα ικανοποιητικά, για το μέγεθος και τις δυνατότητες του καταναλωτικού κοινού, επίπεδα. Οι Έλληνες άλλωστε, θεωρούνται από τους καλύτερους καταναλωτές στην Ευρώπη, ξοδεύοντας μέγαλο μέρος του εισοδήματός τους σε είδη καθημερινής χρήσης.  
Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται επίσης η προτίμηση του κοινού στα μεγάλα πολυκαταστήματα και τα εμπορικά κέντρα, γεγονός που οφείλεται, σύμφωνα με την KANTOR, στο ότι αποτελούν σοβαρές και καλά οργανωμένες επενδύσεις που λειτουργούν με γνώμονα την ποιότητα. Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των παραπάνω, θεωρείται πως παίζει επίσης, η έμφαση που δίνουν στην ατμόσφαιρα των καταστημάτων, την κατανομή των προϊόντων, αλλά και τη συνδυασμένη δυνατότητα αγορών και διασκέδασης. Χαρακτηριστικό της επεκτατικής τάσης στον τομέα των εμπορικών κέντρων είναι το ότι μέχρι το 2010 υπολογίζεται ότι θα έχουν παραδοθεί σε όλη τη χώρα έργα άνω των 600.000 τ.μ.

  Περιεχόμενα
Editorial: Μια Σοφοκλεους ωριμότερη, όσο ποτέ...
Επενδύσεις - Προτάσεις Αγοράς: Σοφοκλέους:Αναζητούνται τονωτικές ενέσεις
Αφιέρωμα: Επιχειρηματικά Βραβεία
Αφιέρωμα: ΣΥΝΕΔΡΙΟ CEO & CSR 2007
Αφιέρωμα: Αλυσίδες Λιανικής
Μελέτη: KANTOR
Αφιέρωμα: Τηλεπικοινωνίες
Αφιέρωμα: Αυτοκίνητο - Η οικολογία αποκτά τη σημασία της
Άρθρο: Τα επόμενα «στοιχήματα» του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου
Άρθρο: Η λήψη χρηματοοικονομικών αποφάσεων μέσω της ανάλυσης του ισολογισμού
Άρθρο: ALUMIL - Εμπειρίες από τη Βαλκανική με ηγέτιδα τη Ρουμανία
Ανάλυση: Το μετοχικό «στοίχημα» της Jumbo
Επενδύσεις - Διεθνείς Αγορές Εμπορευμάτων: Ανασκόπηση για το μήνα Οκτώβριο 2007
Άρθρο: Η αγορά του ψευδάργυρου
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Νέα της αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...

 Όροι και προϋποθέσεις του site