Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2007                               Τεύχος 337

AΦIEPΩMA ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ


Η οικολογία
αποκτά
τη σημασία της


Με δεδομένη την θέση της ΕΕ με τη νέα αυστηρή νομοθεσία για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι κατασκευαστές έδωσαν έντονο πράσινο χρώμα στα μοντέλα τους στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, παρουσιάζοντας προτάσεις - μελέτες που υπόσχονται καθαρότερο περιβάλλον (υβριδικές και όχι μόνο), από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας τουλάχιστον. Με τις εξελίξεις στον πλανήτη η οικολογική συνείδηση δεν είναι must, είναι πρωτεύουσα ανάγκη όλων μας, είναι τρόπος ζωής που πάνω απ' όλα εκδηλώνει και απαιτεί σεβασμό. Η ευθύνη να παραδώσουμε έναν πιο καθαρό κόσμο στη νέα γενιά είναι μεγάλη και κάποια στιγμή πρέπει να αρχίσει μια σοβαρή ενημέρωση και του ελληνικού κράτους στους πολίτες του, διότι έχει ήδη καθυστερήσει έντονα αυτή η ιστορία.
Από την άλλη πλευρά, αυτή η κατεύθυνση βοηθάει πολύ και στην οικονομία καυσίμου, ειδικά τώρα που οι τιμές του πετρελαίου εκτοξεύτηκαν. Σιγά σιγά η λύση των μικρών σε χωρητικότητα κινητήρων που χρησιμοποιούν υπερσυμπιεστή (μια λύση που κάποιοι κατασκευαστές τα προηγούμενα χρόνια σνόμπαραν) βρίσκει όλο και πιο πρόσφορο έδαφος. Στη χώρα μας αυτό είναι παραπάνω από καλοδεχούμενο, αφού βάσει της εγχώριας νομοθεσίας, τα πολλά κυβικά εκατοστά υπερφορολογούνται, ενώ και η κάκιστη ποιότητα των δρόμων μας δεν συνάδει με υψηλές επιδόσεις. Έτσι, τα μικρά υπερτροφοδοτούμενα μοντέλα κερδίζουν τον χρήστη με τη ροπή που διαθέτουν, κάνοντας τόσο το ταξίδι όσο και την αστική μετακίνηση μια ευχάριστη διαδικασία.  Τώρα βέβαια για ποια ευχάριστη διαδικασία μπορούμε να μιλάμε με αυτόν τον όγκο αυτοκινήτων στους δρόμους είναι μια άλλη ιστορία (αλήθεια, εκείνη η απόσυρση παρατημένων αυτοκινήτων τι γίνεται;).
Αυτή καθαυτή η έκθεση τώρα, ένα γεγονός που λαμβάνει χώρα στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, με τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη επίσης, δεν μπορεί παρά να κλέβει τα φώτα του ενδιαφέροντος. Οι Γερμανοί κατασκευαστές φυσικά είχαν την τιμητική τους, αφού πάντα προσπαθούν να παρουσιάσουν κάτι νέο στην μεγάλη έκθεση της χώρας τους, η οποία άλλωστε γίνεται κάθε δύο χρόνια, αλλά και οι υπόλοιποι δεν πήγαν πίσω. Πιο έντονη από ποτέ ήταν η παρουσία των αμερικανικών κατασκευαστριών, που έχουν βαλθεί να μάθουν τα «χούγια» των ευρωπαίων καταναλωτών και να διεκδικήσουν με παρρησία το κομμάτι της πίτας που τους αντιστοιχεί. Το πλέον αισιόδοξο στην περίπτωσή τους, είναι ότι χρησιμοποιούν τα δικά τους αισθητικά στοιχεία, προσαρμοσμένα βέβαια, αλλά δεν μιμούνται κανέναν και δεν λοξοκοιτάζουν γύρω για να πάρουν ιδέες. Οι άνθρωποι έχουν την κουλτούρα τους και το δείχνουν ξεκάθαρα. Μια, βέβαια, πολύ υγιής αντίδραση.
Σχεδόν στο αντίθετο άκρο στέκονται οι Κινέζοι κατασκευαστές. Δηλώνουν κι αυτοί με παρρησία την παρουσία τους, αλλά με μοντέλα που «θυμίζουν» έντονα ευρωπαϊκές υλοποιήσεις. Πάντως διεκδικούν την παρουσία με το πιο πρωτότυπο όνομα, αφού κινέζικη εταιρία παρουσίασε  SUV που «έμοιαζε έντονα» με το προηγούμενης γενιάς τρίθυρο RAV της Toyota, και του είχαν δώσει την ονομασία UFO! Ωστόσο, πρέπει να παραδεχτούμε ότι η πρόοδος που κάνουν με τα χρόνια είναι αλματώδης, υπάρχουν πάμπολλοι κατασκευαστές που καλύπτουν ολόκληρη τη γκάμα επιλογών του ευρωπαίου χρήστη και αν συνεχίσουν έτσι σε μερικά χρόνια μπορούν να παρουσιάσουν μερικά πλήρως ανταγωνιστικά μοντέλα (κάπως έτσι ξεκίνησαν και οι Κορεάτες).
Οι τελευταίοι παρουσιάζονται όλο και πιο επιθετικοί στις νέες τους παρουσιάσεις, αφού πλέον δεν τους λείπει η ποιότητα και τα οδικά χαρακτηριστικά των μοντέλων τους έχουν βελτιωθεί με αλματώδεις ρυθμούς. Όσο για τους ευρωπαίους κατασκευαστές, η νέα «μάχη» ακούει στο όνομα «μικρά SUV». Μετά το Qashqai που τάραξε λιμνάζοντα ύδατα, το Tiguan είναι ήδη έτοιμο και το Kuga μπορεί να παρουσιάστηκε σαν πρωτότυπο, αλλά αυτή θα είναι η τελική του μορφή, όπως όλα δείχνουν. Και όλα αυτά, θυμίζουμε ότι υπάρχουν ακόμα το εξαιρετικό Terios και τα δίδυμα Sedici, SX4, αποτελούν μια εξαιρετικά καλή λύση για τα εγχώρια οδικά χαρακτηριστικά.


ΕΚΘΕΣΗ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗΣ 2007


Aston Martin DBS
Η Aston Martin παρουσίασε στη Φρανκφούρτη την DBS, ένα πολυτελές σπορ αυτοκίνητο που υπόσχεται κορυφαία οδηγική ευχαρίστηση. Κινείται από έναν V12 6λιτρο κινητήρα με ισχύ 517 ίππων στις 6500 στροφές και ροπή 61 Kgm στις 5750 στροφές, που επιτυγχάνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3 δλ. και τελική ταχύτητα 302 χλμ./ώρα. Η νέα Aston Martin μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ οι τροχοί είναι 20 ιντσών. Το σύστημα αναρτήσεων περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, ενώ τα φρένα έχουν κεραμικούς δίσκους 398 χιλ. εμπρός και 360 χιλ. πίσω. Πρόκειται για ένα διθέσιο αυτοκίνητο μήκους 4721 χιλιοστών με μεγάλη έμφαση στην ποιότητα και το σχεδιασμό του εσωτερικού.  Η DBS θα είναι έτοιμη το 2008 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Aston Martin στο Gaydon στη Βρετανία.


Audi A4
Το νέο Α4 βασίζεται στο «δάπεδο» του Α5 και διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο, που φθάνει τα 2,8 μ., ενώ το εξωτερικό του μήκος φθάνει έτσι τα 4,7μ. Οι τεχνικοί της γερμανικής εταιρίας φρόντισαν ώστε η κατανομή του βάρους μεταξύ των δύο αξόνων να φθάσει το ιδανικό 50:50. Υπάρχουν δε πέντε επιλογές κινητήρων άμεσου ψεκασμού: δύο βενζίνης (1,8 και 3,2 λίτρων με 160 και 265 ίππους αντίστοιχα) και τρεις ντίζελ TDI (3,0, 2,7 και 2λίτρων, που αποδίδουν 240, 190 και 143 ίππους αντίστοιχα). Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις 3.2 FSI και 3.0 TDI μεταδίδεται και στους δύο άξονες, με το νέο σύστημα τετρακίνησης Quattro, το οποίο κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 40-60% εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Μέσω του νέου κεντρικού διαφορικού που κλειδώνει αυτόματα, η αναλογία αυτή μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης.


Cadillac BLS Station Wagon
Η νέα εκδοχή της BLS αποτελεί το πρώτο στέισον βάγκον στην ιστορία της Cadillac και στοχεύει στην επέκταση του μεριδίου της στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 419 λίτρα και φθάνει τα 1285 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Με τη νέα έκδοση της BLS, η Cadillac  θα παρουσιάσει και δύο καινούργιους κινητήρες, που θα διατίθενται και στην έκδοση sedan: ένα 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο Flexpower, που κινείται με βιοαιθανόλη (Ε85) και αποδίδει 200 ίππους κι έναν υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1,9 λίτρων που αποδίδει 180 ίππους.  Παράλληλα η BLS Station Wagon θα διατίθεται και με τα υπόλοιπα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα σύνολα στα οποία περιλαμβάνονται: τρεις υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες (δύο 2λιτροι με ισχύ 175 και 210 ίππων και ένας 6κύλινδρος σε διάταξη V με 255 ίππους), καθώς κι ένας υπερτροφοδοτούμενος ντίζελ 1,9 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων. Οι πωλήσεις του νέου μοντέλου αναμένεται να ξεκινήσουν στις ευρωπαϊκές αγορές προς τα τέλη του χρόνου.



Chrysler Grand Voyager
Το νέο Chrysler Grand Voyager έκανε στην Έκθεση της Φρανκφούρτης την πρώτη του ευρωπαϊκή εμφάνιση με εντελώς νέα εσωτερική και εξωτερική σχεδίαση. Για πρώτη φορά χρησιμοποιεί ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο συνδυάζεται με δυο κινητήρες: έναν βενζινοκινητήρα V6 3,8 λίτρων με 200 ίππους στις 5200 στροφές και ροπή 31,8 Kgm στις 4000 στροφές και έναν υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ 2,8 λίτρων με 163 ίππους στις 3800 στροφές και ροπή 36,7 Kgm στις 1800 στροφές. Το Grand Voyager (που θα διατίθεται στην αγορά από το 2008) υπόσχεται αυτή τη φορά να κάνει ένα ακόμη βήμα στη μεταφορά επιβατών, αφού η εταιρία ενημερώνει για καινοτομίες στην επικοινωνία δεύτερης και τρίτης σειράς καθισμάτων, ενώ και οι δυο «κρύβονται» στο πάτωμα του αυτοκινήτου πολύ εύκολα. Η δεύτερη σειρά μπορεί να περιστραφεί 180 μοίρες για άμεση επικοινωνία με την τρίτη σειρά, ενώ υπάρχει και ένα μετακινούμενο τραπεζάκι. Παράλληλα, η  μετακινούμενη εμπρός κονσόλα υπόσχεται πολύ μεγάλους χώρους αποθήκευσης.


Dodge Journey
To νέο "crossover" της Dodge, προσφέρει μεγάλους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές και βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα D, την οποία χρησιμοποιεί και το Avenger. Στην προκειμένη περίπτωση το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 12,4 εκατοστά και φτάνει τα 2,89 μέτρα, αυξάνοντας σημαντικά τους εσωτερικούς χώρους. Επίσης, λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου μπορεί να τοποθετηθεί και μία τρίτη σειρά καθισμάτων με δύο θέσεις. Το Journey προσφέρεται με ένα 4κύλινδρο κινητήρα 2,4 λίτρων που αποδίδει 173 ίππους, έναν V6 2,7 λίτρων 186 ίππων (ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει και με βιοαιθανόλη-Ε-85) και έναν V6 3,5 λίτρων που αποδίδει 235 ίππους. Επίσης προσφέρεται και με ένα 2λιτρο τούρμπο ντίζελ που αποδίδει 140 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, ενώ προαιρετικά διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης, το οποίο είναι στάνταρ στην έκδοση με τον κινητήρα των 3,5 λίτρων. Οι δύο 6κύλινδροι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ο μικρότερος 4κύλινδρος με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ ο ντίζελ συνδυάζεται, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Η διάθεση του Dodge Journey στην αγορά θα ξεκινήσει τους πρώτους μήνες του 2008.


Jaguar XF
Με την XF, οι πωλήσεις της οποίας στην ευρωπαϊκή αγορά ξεκινούν στις αρχές του 2008, η οικογένεια των ιαγουάρων απέκτησε ένα ακόμα αξιόλογο μέλος και ευελπιστεί σε μία καλή εμπορική πορεία στη κατηγορία του. Στη κατασκευή του πλαισίου της XF έγινε χρήση στοιχείων αλουμινίου και μαγνησίου σε μία προσπάθεια μείωσης του βάρους, αλλά και αύξησης της στρεπτικής του ακαμψίας. Το μεταξόνιό της (2,90μ.) είναι το ίδιο με αυτό της S-Type και σύμφωνα με την εταιρεία οι χώροι στο πολυτελές εσωτερικό της επαρκούν για τη φιλοξενία 5 επιβατών με τις αποσκευές τους, καθώς ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 540 λίτρων. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ στο τομέα των κινητήριων μονάδων υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε 4 μηχανικά σύνολα (τρεις βενζινοκινητήρες και ένα ντίζελ). Πιο συγκεκριμένα, στους βενζινοκινητήρες υπάρχει, ένας V6 3 λίτρων που αποδίδει 238 ίππους και δύο V8 4,2 λίτρων, ένας ατμοσφαιρικός και ένας υπερτροφοδοτούμενος, με ισχύ 298 και 416 ίππων αντίστοιχα. H μοναδική πετρελαιοκίνητη πρόταση είναι ένας V6 τούρμπο 2,7 λίτρων, που αποδίδει 207 ίππους. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταδίδει τη κίνηση στους πίσω τροχούς.


Lamborghini Reventon
«Χωρίς λόγια», θα μπορούσε να ήταν η λεζάντα που αφορά στο πιο εντυπωσιακό έκθεμα της Lamborghini στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Και τί να πεις για ένα υπεραυτοκίνητο από το οποίο θα κατασκευαστούν μόνο ...20 μονάδες κάθε μία από τις οποίες θα κοστίζει 1.000.000 ευρώ; Το όνομά της, όπως συνηθίζει η Lamborghini, προέρχεται από ένα διάσημο ταύρο και η -τετρακίνητη- Reventon είναι μεν βασισμένη στη Murcielago LP640, αλλά στην πράξη είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, με τις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος να είναι κατασκευασμένες από σύνθετα υλικά και το «διαστημικό» εσωτερικό να τονίζει την έμφαση που δόθηκε στη χρησιμοποίηση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας. Ο γνωστός κινητήρας V12 των 6,5 λίτρων αποδίδει εδώ 650 ίππους στις 8.000 στροφές και μια τεράστια ροπή 67,3 Kgm, εξασφαλίζοντας στο αυτοκίνητο επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 3,4'' και τελική ταχύτητα πάνω από 340 χλμ./ώρα.


Mercedes C-Class Estate
Η παράδοση συνεχίζεται και η μεσαία Mercedes απέκτησε την ανάλογη στέισον έκδοση (οι πωλήσεις της οποίας ξεκινούν εντός του Σεπτεμβρίου), με στόχο τη μεγιστοποίηση της πρακτικότητας. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 485 λίτρων, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνει τα 1.500 λίτρα (146 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο). Η δυνατότητα αυτόματου ανοίγματος-κλεισίματος της πόρτας του χώρου αποσκευών, το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, καθώς και το μεγάλο εσωτερικό μήκος, που φτάνει τα 2,82μ. και αποκαλύπτεται με την αναδίπλωση των καθισμάτων του συνοδηγού και των πίσω επιβατών, είναι μερικές από τις λειτουργικές λεπτομέρειες της νέας C Class Estate. Οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε βενζινοκινητήρες με ιπποδυνάμεις από 156 έως 272 ίππους, ενώ στους κινητήρες ντίζελ οι ιπποδυνάμεις κυμαίνονται από 136 έως 224 ίππους. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7G-TRONIC.


Audi A8
H ανανεωμένη ναυαρχίδα της Audi πέραν των (περιορισμένων) αισθητικών αλλαγών στο αμάξωμα προσφέρεται και με ένα καινούριο κινητήρα βενζίνης τεχνολογίας FSI 2,8 λίτρων. Το συγκεκριμένο εξακύλινδρο σε διάταξη V σύνολο, αποδίδει 210 ίππους ενώ η μέγιστη ροπή του είναι 28 Kgm από τις 3.000 έως τις 5.000 σ.α.λ. Πέραν του συγκεκριμένου συνόλου, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε μία πλούσια γκάμα κινητήρων, που περιλαμβάνει επτά βενζινοκινητήρες (με ιπποδυνάμεις από 260 έως 450 ίππους) και δύο κινητήρες ντίζελ (με 233 και 326 ίππους αντίστοιχα). Το αυτοκίνητο είναι βέβαια τετρακίνητο (Quattro), ενώ προαιρετικά διατίθενται και κεραμικά φρένα. Όσον αφορά τέλος, στις αισθητικές αλλαγές που το χαρακτηρίζουν, ξεχωρίζουμε, την ανασχεδιασμένη μάσκα, τους προβολείς bi-xenon, τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED (τεχνολογία που εφαρμόζεται και στους εξωτερικούς καθρέφτες), ενώ στο εσωτερικό η προσπάθεια των μηχανικών της Audi, επικεντρώθηκε κατά κύριο λόγο στην βελτιστοποίηση της ηχομόνωσης.


Subaru Tribeca
Η μεγαλύτερη σχεδιαστική αλλαγή στο ανανεωμένο ιαπωνικό "SUV" έχει γίνει στο εμπρός μέρος, με νέα μάσκα, προφυλακτήρα, φανάρια και καπό, σε μια προσπάθεια για πιο «τζιποειδές» σχήμα. Το αυτοκίνητο έχει επίσης κινητήρα μπόξερ με διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και αυξημένη χωρητικότητα από τα 3 στα 3,6 λίτρα, με αυξημένη ισχύ στους 258 ίππους και ροπή και 35,7 Kgm, αλλά την ίδια κατανάλωση. Το σημαντικό είναι, πως παρά την αύξηση του κυβισμού οι εξωτερικές διαστάσεις του κινητήρα παρέμειναν οι ίδιες, ενώ το βάρος του συνόλου κινητήρα-κιβωτίου (αυτόματο 5 σχέσεων, επίσης βελτιωμένο) μειώθηκε κατά 4,4 κιλά. Βελτιώσεις επίσης έχουν γίνει στο εσωτερικό, για να διευκολύνεται η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων, όπως και στην πίσω ανάρτηση για βελτίωση της άνεσης.



Χρονογράφοι
Porsche
Με πρότυπο το σχεδιασμό των μοντέλων της Porsche, η Porsche Design Driver’s Selection παρουσιάζει μια σειρά χρονογράφων, κάθε ρολόι της οποίας συμβολίζει τη δύναμη, τη φιλοδοξία και την ακρίβεια, όπως μας ενημερώνει η εταιρία. ‘Ετσι, η ταχύτερη αγωνιστική της σειρά για φέτος, η Porsche 911 GT3 Cup γίνεται το πρότυπο για έναν εξαιρετικό χρονογράφο, τον GT3 Cup Classic Chronograph. Ο σπορ χρονογράφος κυκλοφορεί ως περιορισμένη έκδοση των κομματιών του 2007 με την ευκαιρία της 15ης επετείου των αγωνιστικών σειρών και θα είναι διαθέσιμος στα καθιερωμένα χρώματα του Porsche Supercup, σε κόκκινο, ασημί και μαύρο.
Ο χρονογράφος 911 GT3 Speed II  έχει βασιστεί στο μοντέλο Porsche GT3. Τα ούτε λίγο, ούτε πολύ 911 μέρη αυτού του χρονογράφου θα εμφανιστούν στο νέο σχεδιασμό της σειράς Speed II. Η κάσα αποτελείται από συμπαγές τιτάνιο και διαθέτει κρύσταλλο ζαφειριού με αντιανακλαστική επίστρωση, ενώ το καντράν με ανθρακονήματα είναι χαρακτηριστικό με τις λεπτομέρειες σε πορτοκαλί χρώμα. Ασορτί με το ρολόι, το μοντέλο 911 GT3 RS είναι επίσης διαθέσιμο σε πορτοκαλί, με τη μορφή μινιατούρας σε κλίμακα 1:43, ενώ ο χρονογράφος 911 Speed II είναι ελκυστικός με τη νέα του γραμμή της σειράς Speed II. Σπορ γραμμή και ακρίβεια- αυτά τα δυο συστατικά της επιτυχημένης ιδέας της 911 εμφανίζονται σταθερά στον σχεδιασμό του ρολογιού. Και οι δυο χρονογράφοι Speed II διαθέτουν ανθεκτικό σπορ συνθετικό λουράκι με σχέδιο ελαστικού στο εσωτερικό του.
Η σειρά των κλασικών ρολογιών επεκτάθηκε και θα συμπεριλάβει έναν νέο γυναικείο χρονογράφο. Ο γυναικείος κλασικός χρονογράφος Women's 911 Classic Chronograph διακρίνεται για την διαχρονική γοητεία του. Ένα μαύρο λουράκι από δέρμα αγελάδας υψηλής ποιότητας είναι προσαρμοσμένο στη συμπαγή κάσα από ανοξείδωτο ατσάλι. Το διακοσμημένο με κρύσταλλα Swarovski ρολόι 911 είναι ένα ξεχωριστό αντικείμενο του νέου έτους.
Η συλλογή Martini Racing που εγκαινιάστηκε με επιτυχία πέρσι αντλεί την έμπνευσή της από το πετυχημένο ζευγάρι των σπορ αυτοκινήτων της δεκαετίας του 70 - Porsche και Martini Racing. Τα 936 μέρη του νέου χρονογράφου 936 Martini Racing Περιορισμένης έκδοσης μιμούνται τον σχεδιασμό του θρυλικού αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Το νέο επιτραπέζιο ρολόι 911 Tabletop εξασφαλίζει ένα συναρπαστικό ξεκίνημα της ημέρας με το μοναδικό ήχο του κινητήρα της Porsche 911 ως ήχο ξυπνητήρι. Το σχήμα και ο σχεδιασμός τόσο της κάσας όσο και του καντράν βασίζονται στο σχέδιο των οργάνων του ταμπλό της 911.
Όλα τα ρολόγια της συλλογής Porsche Design Driver’s Selection είναι διαθέσιμα από τα Κέντρα της Porsche Centers, στο Χαλάνδρι, στη Γλυφάδα και στη Θεσσαλονίκη.

  Περιεχόμενα
Editorial: Μια Σοφοκλεους ωριμότερη, όσο ποτέ...
Επενδύσεις - Προτάσεις Αγοράς: Σοφοκλέους:Αναζητούνται τονωτικές ενέσεις
Αφιέρωμα: Επιχειρηματικά Βραβεία
Αφιέρωμα: ΣΥΝΕΔΡΙΟ CEO & CSR 2007
Αφιέρωμα: Αλυσίδες Λιανικής
Μελέτη: KANTOR
Αφιέρωμα: Τηλεπικοινωνίες
Αφιέρωμα: Αυτοκίνητο - Η οικολογία αποκτά τη σημασία της
¶ρθρο: Τα επόμενα «στοιχήματα» του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου
¶ρθρο: Η λήψη χρηματοοικονομικών αποφάσεων μέσω της ανάλυσης του ισολογισμού
¶ρθρο: ALUMIL - Εμπειρίες από τη Βαλκανική με ηγέτιδα τη Ρουμανία
Ανάλυση: Το μετοχικό «στοίχημα» της Jumbo
Επενδύσεις - Διεθνείς Αγορές Εμπορευμάτων: Ανασκόπηση για το μήνα Οκτώβριο 2007
¶ρθρο: Η αγορά του ψευδάργυρου
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Νέα της αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...

 Όροι και προϋποθέσεις του site