Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2007                               Τεύχος 337

AΡΘΡΟ


ALUMIL
Εμπειρίες από τη Βαλκανική
με ηγέτιδα τη Ρουμανία


Του Απόστολου Παπαδόπουλου-Αμέιδα*


· Ο κ. Απόστολος Παπαδόπουλος-Αμέιδα είναι Επικεφαλής Χρηματιστηριακών Θεμάτων & Ανάλυσης Ομίλου ΑΛΟΥΜΥΛ


Έχοντας εικοσαετή και πλέον εμπειρία έντονης επιχειρηματικής δράσης στις χώρες των Βαλκανίων, σε εποχές El Dorado, σε ένα νεφελώδες, ραγδαία μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον, δύο πράγματα έρχονται - μεταξύ άλλων - στο νου:


1. «Μαθηματικός ή επιχειρηματίας στα Βαλκάνια είναι ένας τυφλός άνθρωπος, σε ένα σκοτεινό δωμάτιο, που ψάχνει να βρει μία μαύρη γάτα, η οποία δεν είναι εκεί», Charles Darwin.


2. «Οι αναλφάβητοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι εκείνοι που δεν μπορούν να διαβάσουν και να γράψουν, αλλά όσοι δεν μπορούν να μάθουν, να ξεμάθουν και να ξαναμάθουν», Alvin Toffler.


Προβλήματα υπήρχαν και υπάρχουν πολλά: διαφορετική αντιμετώπιση των τελωνειακών αρχών στα προϊόντα της Ε.Ε. σε σχέση με προϊόντα τρίτων και δη ανατολικών χωρών, απαράδεκτη γραφειοκρατία, εμπόδια και αντικίνητρα για έναρξη ντόπιας παραγωγής, ανεπάρκεια στην τροφοδότηση με ενέργεια, αδυναμία προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, αθέμιτος ανταγωνισμός, διαφθορά στη Δικαιοσύνη και πολλά άλλα...
Τα παραπάνω ωστόσο, αποτελούν ταυτόχρονα και μοναδική πρόκληση για τους δυνατότερους των επιχειρηματιών.


Από τη μικρή, ελληνική αγορά των 11 εκατομμυρίων, απευθυνόμαστε πλέον στη Βαλκανική αγορά των 130 εκατ. καταναλωτών (περιλαμβανομένης της Τουρκίας), με έντονες διαθέσεις βελτίωσης του τρόπου ζωής τους και προσέγγισης δυτικοευρωπαϊκών προτύπων. Το μέλλον των ελληνικών επιχειρήσεων ανήκει αποκλειστικά στην εξωστρέφεια.


Έχοντας λοιπόν ως εφαλτήριο την Ελλάδα, ακολουθήσαμε συγκεκριμένα βήματα: σε ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο υποκλάδο (προφίλ αλουμινίου), στενά συνδεδεμένο με την οικοδομική δραστηριότητα, προωθώντας προϊόντα απαράμιλλης ποιότητας και σχεδιασμού, δημιουργήσαμε το απαραίτητο υπόβαθρο - επανεπενδύσεις κερδών - για εξαγωγές. Ακολούθησε η δημιουργία γραφείων, εμπορικού δικτύου με αποθήκες και αργότερα θυγατρικής με παραγωγική βάση στα Βαλκάνια. Η Ρουμανία, ως χώρα προορισμός, έρχεται πρώτη στον κατάλογο. Σε αυτήν θα περιοριστούμε, παραθέτοντας σχετικά στοιχεία:
Τα επιχειρήματα ήταν ισχυρότερα πριν από 10-12 χρόνια, όταν ξεκίνησε η ανάπτυξη εκεί και εισήλθε η ΑΛΟΥΜΥΛ.
Στα αρνητικά, θα σημειώσουμε κυρίως την άνοδο του πληθωρισμού, την αβέβαιη πορεία των επιτοκίων, την αστάθεια στο πολιτικό περιβάλλον και το αυξανόμενο έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών.


Όπως πριν από δέκα έτη όμως, έτσι και σήμερα, υπάρχουν εξαιρετικές προοπτικές, μη καταγεγραμμένες, χαμηλή ανεργία, ιδιαίτερα χαμηλός δανεισμός - σε ένα πρώην κομμουνιστικό κράτος - ο οποίος αφήνει σημαντικά περιθώρια περαιτέρω μόχλευσης, δοθείσης βούλησης για την αξιοποίηση αυτών των ευκαιριών. Επιπρόσθετα, το σημερινό περιβάλλον εισπράττει θετικά στοιχεία από τη δυνατή εγχώρια ζήτηση, τις πολλαπλασιαζόμενες άμεσες ξένες επενδύσεις που τροφοδοτούν πάνω από το 80% των τρεχουσών συναλλαγών και από την ισχυροποίηση του τοπικού νομίσματος, το οποίο ξεπερνά οριστικά τις αδυναμίες του παρελθόντος.


Την εκρηκτική ανάπτυξη της θυγατρικής ALUMIL Rom τα πρώτα χρόνια - με παρουσία σε ολόκληρη τη χώρα, δίκτυο 23 αποθηκών, τοπική παραγωγή και ισχυρές προοπτικές με ηγετική θέση - ακολούθησε ο νέος στρατηγικός σχεδιασμός, η πιθανή εκμετάλλευση της κεφαλαιαγοράς.


Η είσοδος μεγάλων τραπεζών και εταιριών πετρελαίου στο Bucharest Stock Exchange, έφερε αποτέλεσμα αντίστοιχο της εισόδου του δικού μας ΟΤΕ. Η κεφαλαιαγορά ξύπνησε, άρχισε να ωριμάζει γρήγορα, ειδικά μετά το 2002, προσφέροντας εξαιρετικές αποδόσεις και ευκαιρίες για έξυπνες επενδύσεις και άντληση κεφαλαίων.
Τα πλέον πρόσφατα συγκριτικά στοιχεία αποτελούν μία ακόμη απόδειξη των περιθωρίων ανόδου:
Ειδικά ο «μοντέρνος» δείκτης της κεφαλαιοποίησης του Χρηματιστηρίου ως ποσοστού του ΑΕΠ, αναδεικνύει τα περιθώρια ανόδου της εκεί κεφαλαιαγοράς, παρά τις σχετικά υψηλές αποτιμήσεις, δεδομένης ωστόσο της πρόθεσης για νέες εισόδους εταιριών και γενικότερης αναδιάρθρωσης. Η παραοικονομία στη Ρουμανία βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα ακόμη.


Η πιθανή είσοδος της θυγατρικής ALUMIL Rom έγινε αυτόματα αντικείμενο ανάλυσης: με ηγετική θέση στην αγορά, μερίδιο άνω του 30%, σε ένα κλάδο με ετήσιο τζίρο στα προφίλ αλουμινίου περίπου 75-80 εκατ. ευρώ επικείμενη είσοδο στα συνθετικά, πλαστικά προφίλ (ετήσιος τζίρος άνω των 230 εκατ. ευρώ), με ρυθμούς ανάπτυξης τριετίας στον κλάδο της τάξης του 10-15%, αποτελεί ιδιαίτερα ελκυστικό σενάριο για μελλοντικούς επενδυτές.
Με πωλήσεις στα 30 εκατ. ευρώ περίπου, περιθώρια λειτουργικής και τελικής κερδοφορίας άνω του 18% και 13% αντίστοιχα, απόδοση ιδίων κεφαλαίων άνω του 40% (προ του IPO) η είσοδος στο Χρηματιστήριο του Βουκουρεστίου αποτέλεσε το επόμενο βήμα. Παρουσιάστηκαν τα θετικά και αρνητικά σημεία και οι διαδικασίες δρομολογήθηκαν.


Το εγχείρημα προ και κατόπιν απολογισμού κρίνεται άκρως επιτυχές, παρά τις όποιες καθυστερήσεις των τοπικών αρχών. Θέτει τις βάσεις για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο μέλλον, με οφέλη πολλαπλά και για τη μητρική εταιρία και τη μελλοντική της αποτίμηση. Η ALUMIL Rom:


> Αποτέλεσε μία από τις 3 μεγαλύτερες πρόσφατες Δημόσιες Εγγραφές (IPO’s) στη Ρουμανία.
> Εκδόθηκαν 6,25 εκατ. νέες μετοχές με τιμή διάθεσης  1,37 ευρώ περίπου, δηλαδή η συνολική, μικρή σχετικά αξία του IPO, έφτασε τα 8,4 εκατ. ευρώ ενώ της εταιρίας συνολικά τα 41 εκατ. ευρώ. Η έκδοση ωστόσο υπερκαλύφθηκε κατά 16,5 φορές, δηλ. προσφέρθηκαν 139 εκατ. ευρώ για τα 8,4 που ζητήθηκαν.
> Η κεφαλαιοποίηση σήμερα, 6 μήνες μετά, κυμαίνεται στα 70 εκατ. ευρώ, αύξηση 75% περίπου από την τιμή εισαγωγής, γεγονός που δικαιώνει τη Διοίκηση και τις επιλογές της, αποδίδοντας:


 > Δείκτη P/E: 20
 > Δείκτη EV/EBITDA: 12
 > Δείκτη P/BV: 3,6
 > Δείκτη μερισματικής απόδοσης: 3,6%


Στο δρόμο που χάραξαν οι πρώτες ελληνικές εταιρίες, ακολουθούν τώρα και πολλές άλλες, προς όφελος του ελληνικού επιχειρείν. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός δεν μπορεί εύκολα να εδραιωθεί, δεδομένου ότι άργησε.


Κλείνοντας, επιβάλλεται να αναφέρουμε πως βασική παράμετρος επιτυχίας αποτελούν τα στελέχη τα οποία ανέδειξαν την ΑΛΟΥΜΥΛ εκεί, προβάλλοντας το επώνυμο ελληνικό προϊόν και καθιερώνοντας το νέο πρότυπο του Έλληνα επιχειρηματία ως του πλέον συνεπή και εντίμου, με απήχηση, σε αντίθεση με την εικόνα που επικρατούσε στο παρελθόν.

  Περιεχόμενα
Editorial: Μια Σοφοκλεους ωριμότερη, όσο ποτέ...
Επενδύσεις - Προτάσεις Αγοράς: Σοφοκλέους:Αναζητούνται τονωτικές ενέσεις
Αφιέρωμα: Επιχειρηματικά Βραβεία
Αφιέρωμα: ΣΥΝΕΔΡΙΟ CEO & CSR 2007
Αφιέρωμα: Αλυσίδες Λιανικής
Μελέτη: KANTOR
Αφιέρωμα: Τηλεπικοινωνίες
Αφιέρωμα: Αυτοκίνητο - Η οικολογία αποκτά τη σημασία της
Άρθρο: Τα επόμενα «στοιχήματα» του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου
Άρθρο: Η λήψη χρηματοοικονομικών αποφάσεων μέσω της ανάλυσης του ισολογισμού
Άρθρο: ALUMIL - Εμπειρίες από τη Βαλκανική με ηγέτιδα τη Ρουμανία
Ανάλυση: Το μετοχικό «στοίχημα» της Jumbo
Επενδύσεις - Διεθνείς Αγορές Εμπορευμάτων: Ανασκόπηση για το μήνα Οκτώβριο 2007
Άρθρο: Η αγορά του ψευδάργυρου
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Νέα της αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...

 Όροι και προϋποθέσεις του site